ja of van die doosjes van (hoe heet dat spul ook alweer? wat op de grond ligt, tegels enzo..quote:Op maandag 13 februari 2012 21:54 schreef janeway het volgende:
oja en op verjaardagen stonden er glazen op tafel met sigaretten van verschillende merken en sigaren er in. Heel gewoon was dat
En lucifers! Die zie ik ook bijna niet meer. Die lagen vroeger overal; bij de asbakken, bij het fornuis, bij de kaarsen.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja of van die doosjes van (hoe heet dat spul ook alweer? wat op de grond ligt, tegels enzo..)
met bijbehorende aansteker en asbak?
ow. ja, er bestonden nog niet eens dekbedden en bloemen op de ramen want wequote:Op maandag 13 februari 2012 22:14 schreef Eska het volgende:
Laken & deken(s) ipv dekbedden. Ik heb erg moeten wennen aan een dekbed.
Ja! Moeders hadden een "verstelmand".quote:
De zaterdagmiddag werd op de radio vergald door NCRV-zaterdagsport omdat in die dagen bij de NCRV voetbal op zondag nog niet mocht. Omdat er nauwelijks betaald voetbal was versloeg Jaap Backxs de wedstrijd Blauw-Wit tegen Groen-Geel alsof er wereldhistorie geschreven werd en kon je verder genieten van volleybalwedstrijden met Bonna v.d. Kooi en de korfbaluitslagen.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:10 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
AZ bungelde eeuwig onderaan in de voetbalcompetitie. En de minder belangrijke wedstrijden werden in zwart-wit uitgezonden, met commentaar van Hugo Walker.
Bij AZ denk ik nog steeds aan Wastoraquote:Op maandag 13 februari 2012 22:10 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
AZ bungelde eeuwig onderaan in de voetbalcompetitie. En de minder belangrijke wedstrijden werden in zwart-wit uitgezonden, met commentaar van Hugo Walker.
Nooit geluktquote:
Ja, wrijf het er maar weer inquote:Op maandag 13 februari 2012 22:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
.....en warme kruiken, in een ouwe sok
quote:Op maandag 13 februari 2012 22:15 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
[..]
Ja! Moeders hadden een "verstelmand".
tegenwoordig pleur je je sokken meteen weg en dan koop je nieuwequote:Op maandag 13 februari 2012 22:19 schreef Eska het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook nog geleerd. Wilde toch wel weten hoe dat moest, 'voor later'. Later heb ik het nooit gedaan.
Wij waren een van de eerste dorpen met centrale antenne. Dat hield in dat áls de boel eruit lag, het er bij iedereen uit lag.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
En de TV die ging ''sneeuwen'' en dan moest Pa het dak op om de antenne in de goede richting
te zettenof je had zo'n antenne op de TV los staan en dan gingen ze daar mee staan knoeien
2 van die sprietjes en dan, is het zo beter? is er beeld?
Ja idd. Te veel moeite, dat stoppen. En vaak nog onhandig ook, zo'n knol die in je voet/teen drukt.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
tegenwoordig pleur je je sokken meteen weg en dan koop je nieuwe
Ik ook! En zelf sokken gebreid met 4 naalden. Zuinigheid met vlijt was ons devies!quote:Op maandag 13 februari 2012 22:19 schreef Eska het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook nog geleerd. Wilde toch wel weten hoe dat moest, 'voor later'. Later heb ik het nooit gedaan.
De sokken van tegenwoordig laten zich ook niet zo makkelijk stoppen, zo slijtvast als een ouwe sok zijn ze nou ook weer niet.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:22 schreef Eska het volgende:
[..]
Ja idd. Te veel moeite, dat stoppen. En vaak nog onhandig ook, zo'n knol die in je voet/teen drukt.
Ik heb hoge zwarte wollen sokken maat 44 nodig.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:24 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
[..]
Ik ook! En zelf sokken gebreid met 4 naalden. Zuinigheid met vlijt was ons devies!
Alles wàs ook veel duurzamer (in mijn herinnering).quote:Op maandag 13 februari 2012 22:24 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
[..]
Ik ook! En zelf sokken gebreid met 4 naalden. Zuinigheid met vlijt was ons devies!
Die inktpot kon dan weer voor nuttige doelen gebruikt waren. Bij ons waren ze steevast gevuld met munitie voor het geval er een proppengevecht uitbrak.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:24 schreef trovey het volgende:
Op de lagere school nog tafeltjes hebben waar je een inktpotje in kon zetten...al hadden wij inmiddels balpennen.
Ja idd.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:25 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
De sokken van tegenwoordig laten zich ook niet zo makkelijk stoppen, zo slijtvast als een ouwe sok zijn ze nou ook weer niet.
Dat had trouwens wel een nadeel als je een moeder had die bijzonder bedreven was in het stoppen van sokken. Uiteindelijk verdween er een complete reparatieset in je schoen waar nog nauwelijks iets van de originele sok aan te vinden was en waardoor je voeten aan het eind van de dag zo raar gekneed aanvoelden
Nou ! en mijn buurjongen hielp dan op de kermis, ik heb heel wat ''gratis'' rondjes mogen makenquote:Op maandag 13 februari 2012 22:27 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
De jaarlijkse dorpskermis, daar keek je het hele jaar naar uit. Topvermaak!
Ik met een kroontjespen.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:28 schreef BrandX het volgende:
Och ja, ik heb inderdaad leren schrijven met een vulpen. Die was verplicht op de lagere school!
Nee, 4 maanden jonger.quote:
Lekker heen en weer schuiven van het klepje als je je verveelde...net zolang dat de leraar je terecht wees.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:27 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Die inktpot kon dan weer voor nuttige doelen gebruikt waren. Bij ons waren ze steevast gevuld met munitie voor het geval er een proppengevecht uitbrak.
en kon iedereen op een kwaad moment onder toezicht van de meester want zo noemde je die toen nog, zijn inktpot leegmaken
Bij ons net omgekeerd. We moesten en zouden met zo'n balpen schrijven die het begin van de bezuinigingen op het onderwijs leken in te luiden. Als ze niet totaal weigerden, dan haperden ze en zodra ze goed begonnen te schrijven dan wist je dat er binnen afzienbare tijd een tsunami van die dikke inkt over je tafeltje ging.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:28 schreef BrandX het volgende:
Och ja, ik heb inderdaad leren schrijven met een vulpen. Die was verplicht op de lagere school!
of je kreeg gewoon een krijtje naar je kopquote:Op maandag 13 februari 2012 22:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Lekker heen en weer schuiven van het klepje als je je verveelde...net zolang dat de leraar je terecht wees.
quote:Op maandag 13 februari 2012 22:32 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
De meesters op school deelden soms flinke meppen uit, en dan zeiden je ouders "dan zul je het er wel naar gemaakt hebben!"
Ik had op de middelbare een gymleraar die nogal eens uithaalde of schopte naar leerlingen, tot de dag dat hij het bij de verkeerde deed (een beer van een jongen die je normaliter niet kwaad kreeg). Toen hij de daaropvolgende afranseling te boven was ging de gymleraar klagen bij de schoolleiding en kreeg, heel ouderwets, te horen dat hij het er zelf naar had gemaaktquote:Op maandag 13 februari 2012 22:32 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
De meesters op school deelden soms flinke meppen uit, en dan zeiden je ouders "dan zul je het er wel naar gemaakt hebben!"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |