Dat kan gelukkig nog steeds.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:53 schreef sorcees het volgende:
Boodschappen doen bij de bakker, de slager, de groenteboer, de kruidenier en alles op laten schrijven.
Dat is hier ook nog altijd het geval hoorquote:En bij het tanken werd je geholpen, niks zelfservice.
Dit was in de jaren 90 precies hetzelfde.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:58 schreef BrandX het volgende:
We hadden zelfs snoep voor een stuiver! Kikkers, colaflesjes etc
Dat was net nadat de bronzen florijn was afgeschaft.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:56 schreef Ulx het volgende:
Je betaalde met de gulden, en die was van hout gemaakt.
Oh vandaar dat ze altijd riepen "hout de dief"quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:56 schreef Ulx het volgende:
Je betaalde met de gulden, en die was van hout gemaakt.
dat was voor het laatst in resp. 1997 en 1995, dus dat is flink overdreven.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:59 schreef Karina het volgende:
Wat 40 minners zich niet realiseren is dat er ooit WEL een Elfstedentocht is geredenen dat Ajax ooit WEL de Champions League heeft gewonnen.
Dat is dus al wel 15 jaar geledenquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:32 schreef CSSO het volgende:
[..]
dat was voor het laatst in resp. 1997 en 1995, dus dat is flink overdreven.
Ja en? Ik was gewoon resp. 13 en 15 toen dit gebeurde, en ik ben een 30-minner.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat is dus al wel 15 jaar geleden
Dat U en jij speelde bij ons thuis totaal niet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik moest tegen alle ouderen altijd U zeggen behalve tegen mijn ouders, waarom weet ik
eigenlijk niet. Een zus van mij heeft haar zoons wel altijd U laten zeggen tegen haar en
haar man (ze heeft nogal een conservatie echtgenoot en die was dat gewend thuis) en nu doet
ze al een paar jaar wanhopige pogingen om haar inmiddels 2 volwassen zonen ''je'' tegen
haar te zeggen, maar dat wil niet echt lukken, als ze tegen mij U zeggen of "Tante'' geef
ik ze gewoon en ramen nu beginnen ze het eindelijk te leren
![]()
Tegen ''vreemde mensen'' vooral als ze ouder zijn zeg ik toch ook nog steeds meestal
u, maar als het gesprek lekker verloopt seg maar betrap ik mezelf al heel snel erop dat
ik alsweer aan het jij-jen en jouwen bengaat automatisch seg maar...
En gewoon 3x achter elkaar in de jaren 70 de voorloper daarvan: de Europacup 1.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:59 schreef Karina het volgende:
en dat Ajax ooit WEL de Champions League heeft gewonnen.
HOAX! Flevoland bestond vroeger nog niet!quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:29 schreef Ouwesok het volgende:
Mijn ouders wilden nooit dat ik op een motorfiets zou gaan rijden. Een van de onderliggende redenen daarvoor was dat in hun tijd een motorfiets niet een luxe sportief vervoermiddel was, maar een winderig alternatief voor hen die geen auto konden betalen, kortom, iedereen kon aan je motorfiets zien dat je eigenlijk een armoedzaaier was die zich geen auto kon permitteren. Motorrijden was voor de meeste mensen in die tijd pure noodzaak bij gebrek aan een alternatief.
Daarnaast waren ze nogal schijterig uitgevallen inzake mijn zadelvastheid, onterecht overigens.
Dat was bijzonder jammer, want een motorrijbewijs haalde je in die tijd heel anders dan nu.
Je kocht een motorfiets(zonder beperkingen qua PK's of KW's of cc's of zo) en haalde een zgn oefenlicentie, één in de gemeente waar je woonde en een in de gemeente waar je examen deed. Op je motorfiets kwam een blauwe L te zitten zodat iedereen kon zien dat je het nog niet volledig in de vingers had.
Je kon zo op eigen gelegenheid leren motorrijden en als je je zeker genoeg voelde vroeg je examen aan.
Dat examen hield in die dagen nog het volgende in:
- In een keer kunnen omkeren
- Een achtje draaien (soms)
- Een half uur rijden.
In de praktijk kwam het zoals een oude examinator me ooit uitlegde op het volgende neer:
Als de kandidaat niet omviel bij het keren of het achtje, hij niet te vaak door rood reed en na een half uur nog leefde, dan kreeg hij zijn rijbewijs
Omdat 'de gemeente' bij ons zo ongeveer half Flevoland besloeg plus een gemeente op 'het ouwe land' om af te rijden reden er bij ons uitermate veel mensen tijdenlang met een blauwe L rond, sommige hadden er zelfs alweer genoeg van nog voor ze ooit examen hadden aangevraagd
En een 'lesmotor' betrof dan iets in de orde van een Kawasaki Z900, dé kruisraket van de jaren 70
Mij kostte het uiteindelijk iets meer moeite omdat, toen mijn ouders eenmaal buiten gevecht gesteld waren ik onder de nieuwere regels viel, dus rijschool, aanvraag, heel veel kosten en moeite en uiteindelijk in een keer slagen. Wat ik er in het verkeer allemaal heb bijgeleerd was echter onbetaalbaar.
Idd..in die tijd had je nog geen bumperklevers, geen files ook dus..quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:41 schreef CSSO het volgende:
Ik zou het niet zozeer 'autoriteit' noemen, gewoon goeie manieren, en een normale afstand houden tussen jou en de ander. Dan heb ik het dus over onbekenden.
Jawel die gingen op in het CDA.quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:42 schreef Javi het volgende:
was een mooie tijd, toen bestond RAP nog niet.
Als kind groeide ik op in Den Haag en daar hadden we alleen maar Nederland 1 en 2.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik was goed in Duits omdat ik opgroeide met Duitse TV programma's. In Nederland hadden we alleen op woensdag en zaterdagmiddag kinder TV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |