quote:
Op maandag 13 februari 2012 20:57 schreef pfaf het volgende:[..]
Ik probeer ook zoveel mogelijk binnen te krijgen. (Al lukt dat lang niet meer zoveel als tijdens m'n studietijd.

), maar als bij mij iets wel of niet door het filtertje komt kan ik prima beargumenteren waarom.
Genoeg is hier genoeg, drie nummers per week leren kennen die sterk bovengemiddeld zijn (naast wat 'gewoon leuke' nummers) is prima. Je kunt toch nooit alles leren kennen, en als je niet compleet overweldigd wordt door het aanbod kan je de individuele nummers veel meer aandacht geven.
Het filter is bij mij verder behoorlijk dik, als het gaat om nummers die ik daadwerkelijk vaker ga opzetten.
quote:
Op maandag 13 februari 2012 20:40 schreef pfaf het volgende:[..]
Misschien is dat ook de über-beta in mij, maar ik vind het vervelender als mensen geen enkele argumentatie kunnen geven bij hun smaak. Onder het mom van "het is mijn smaak, punt uit.". Uiteraard heeft iedereen z'n eigen smaak en is niemand mij wat verschuldigd, maar ik vind het wel een zwaktebod.
Zelf kan ik tracks helemaal uitpluizen. Ik heb in het verleden (zo rond 2006, 2007) in ieder geval recensies geschreven voor de site van een van de grotere Nederlandse webradio's, Pro FM, en nam met vijf regeltjes geen genoegen. Ervóór heb ik dat nogal eens voor m'n eigen muzieksite gedaan.
Tegenwoordig doet de webmaster van
http://www.poptimaforma.nl dergelijke dingen, erg leuk om te lezen. Die gaat nog een heel stuk verder dan ikzelf vroeger, z'n teksten zijn nog twee keer zo lang, en zónder in gezever te vervallen (waar ik zelf helaas snel last van heb). Of je het met z'n smaak eens bent of niet, hij onderbouwt het goed. Hij heet hier op het forum Veldinspecteur.

quote:
Voor mijn gevoel hoog aangeschreven sites als Pitchfork, de mensen die bij Oor werken, en mensen als Rob Stenders, Matthijs Van Nieuwkerk, Leo Blokhuis, enzovoort. Dat zijn zogenaamd mensen die er verstand van hebben.
Van deze hele rij is Rob Stenders eigenlijk de enige waar ik serieus naar luister, ookal luistert 'ie veel gitaarmuziek. En Gerard Ekdom is ook iemand wiens enthousiasme aanstekelijk werkt, en zo'n beetje een wandelende muziekencyclopedie is, maar behoort hij tot de zogenaamde elite? Hij houdt van toegankelijk, en dat kan wel tegen je werken.
En wat is de status van Giel Beelen eigenlijk? Ik vind z'n tips vaak moeilijk te harden, probeer ze inmiddels alláng niet meer uit. Maar aangezien 'ie ze in de Vara-gids mag spuien, en tot een week terug ook in Nieuwe Revu, en hij er ook nogal eens over mag ouwehoeren bij het hoog aangeschreven DWDD, zijn er blijkbaar mensen die hem hoog hebben zitten; hem zelfs cultureel verantwoord vinden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2012 04:28:37 (Oorspronkelijke tekst ingekort + reacties op quote) ]