Van alles als ik de PVV moet geloven.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:40 schreef tjoptjop het volgende:
Daarnaast, wat is er mis met elitarisme?
Tja, als er één partij is die ik niet zo serieus neem is het de PVV welquote:Op maandag 13 februari 2012 21:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Van alles als ik de PVV moet geloven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pijnlijk herkenbaar ja. Ik heb ooit gepoogd breakcore aan iemand uit te leggen die qua smaak daar mijlenver vandaan zat, dat gesprek liep bijzonder stroefquote:Op maandag 13 februari 2012 20:25 schreef On het volgende:
Ik herken het vaak al als mensen vragen wat mijn muzieksmaak is.Met alleen 'rock' 'elektronisch' of 'post-punk (wat bij sommigen al vragen oproept) heb ik het gevoel dat ik mijn smaak te kort doe. Maar ik kan ook moeilijk tegen 'gemiddeld (daar ga ik al) muziekluisteraar' beginnen over pak-hem-beet drone ambient of post-rock zonder als interessantdoener over te komen. Vaak ren ik bij die vraag dan ook huilend weg.
Om over hardcore maar te zwijgen.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:25 schreef On het volgende:
Met alleen 'rock' 'elektronisch' of 'post-punk (wat bij sommigen al vragen oproept)
Genoeg is hier genoeg, drie nummers per week leren kennen die sterk bovengemiddeld zijn (naast wat 'gewoon leuke' nummers) is prima. Je kunt toch nooit alles leren kennen, en als je niet compleet overweldigd wordt door het aanbod kan je de individuele nummers veel meer aandacht geven.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik probeer ook zoveel mogelijk binnen te krijgen. (Al lukt dat lang niet meer zoveel als tijdens m'n studietijd.), maar als bij mij iets wel of niet door het filtertje komt kan ik prima beargumenteren waarom.
Zelf kan ik tracks helemaal uitpluizen. Ik heb in het verleden (zo rond 2006, 2007) in ieder geval recensies geschreven voor de site van een van de grotere Nederlandse webradio's, Pro FM, en nam met vijf regeltjes geen genoegen. Ervóór heb ik dat nogal eens voor m'n eigen muzieksite gedaan.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:40 schreef pfaf het volgende:
[..]
Misschien is dat ook de über-beta in mij, maar ik vind het vervelender als mensen geen enkele argumentatie kunnen geven bij hun smaak. Onder het mom van "het is mijn smaak, punt uit.". Uiteraard heeft iedereen z'n eigen smaak en is niemand mij wat verschuldigd, maar ik vind het wel een zwaktebod.
Voor mijn gevoel hoog aangeschreven sites als Pitchfork, de mensen die bij Oor werken, en mensen als Rob Stenders, Matthijs Van Nieuwkerk, Leo Blokhuis, enzovoort. Dat zijn zogenaamd mensen die er verstand van hebben.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:19 schreef pfaf het volgende:
Ontopic zou ik niet weten wie de muziekelite is.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:29 schreef indiaantje89 het volgende:
Oja en ik heb irriteer me vaak aan mensen die teksten van Lange Frans geniaal noemen.
Eentje waar de muziek zo'n beetje uit alle poriën stroomt, van het ouderwetse vrijdenkende soort wat nóóit aan de bak gekomen zou zijn als 'ie twintig jaar later geboren zou zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Rob Stenders
maarja dat zal wel een generatie dingetje zijn.
...waarbij z'n meest recente favorieten zo'n beetje in de vroege eighties zijn uitgebracht.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat leo blokhuis ook als muzikale elite wordt gezien, maar ik vind hem voornamelijk singer/songwriter gericht ofzo.
Tja, dan moet ik wel een volslagen debiele persoon zijn, met die paar duizend losse nummers die op m'n site vermeld staan (en dat is dan alleen nog maar de bovenlaag aan favorieten).quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:39 schreef ralfseltje het volgende:
Overigens vind ik het ook altijd heel raar als mensen liedjes luisteren ipv albums, maar dat is wellicht persoonlijk
nee, heel veel mensen vinden praten/discusieren over muziek niet leuk, ze luisteren er liever naarquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:04 schreef Faxie het volgende:
Ik zie trouwens een hoop bekende users in dit topic.... toeval?
Het blijft MUZ, hè.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:04 schreef Faxie het volgende:
Ik zie trouwens een hoop bekende users in dit topic.... toeval?
Absoluut waar. On en ik zijn sowieso voor.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat hier post praat graag over muziek denk ik zo, tijd voor een meet
Dit topiquequote:Op maandag 13 februari 2012 20:25 schreef On het volgende:
Ik herken het vaak al als mensen vragen wat mijn muzieksmaak is.Met alleen 'rock' 'elektronisch' of 'post-punk (wat bij sommigen al vragen oproept) heb ik het gevoel dat ik mijn smaak te kort doe. Maar ik kan ook moeilijk tegen 'gemiddeld (daar ga ik al) muziekluisteraar' beginnen over pak-hem-beet drone ambient of post-rock zonder als interessantdoener over te komen. Vaak ren ik bij die vraag dan ook huilend weg.
quote:
De ander vindt zichzelf op basis van zijn auto of voetbalclub beter dan een ander. Niets geks aan dus.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik lees hier dus echt dat mensen zich vanwege hun muzieksmaak beter dan een ander kunnen voelen. Oh my.
Niet als persoon per se, maar ik schat mijn muzieksmaak/kennis wel vaak hoger in.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik lees hier dus echt dat mensen zich vanwege hun muzieksmaak beter dan een ander kunnen voelen. Oh my.
Daar ga je al de fout in; het hele neerbuigende naar een ander is al vreemd.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:14 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
De ander vindt zichzelf op basis van zijn auto of voetbalclub beter dan een ander. Niets geks aan dus.
Hetgeen onbegrijpelijk is. Waarom zou je daar uberhaupt al over nadenken? De één luistert naar drone ambient, de ander naar de Top 40. Waarom zou de één dan een betere kennis/smaak hebben?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:15 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Niet als persoon per se, maar ik schat mijn muzieksmaak/kennis wel vaak hoger in.
Ik bedoel ook niet dat het terecht is, maar het gebeurt gewoon vaker.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar ga je al de fout in; het hele neerbuigende naar een ander is al vreemd.
Bij muziek gebeurt het vaker dan bij andere hobby's, omdat het de enige universele hobby is. Ben deze discussie ook al zo vaak aangegaanquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:18 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet dat het terecht is, maar het gebeurt gewoon vaker.
Als ik met iemand over muziek praat komt het vaak voor dat diegene totaal niet weet waar ik het over heb als ik hem of haar vertel waar ik graag naar luister. Andersom kan ik vaak precies aangeven wat ik niet leuk vind aan de door hem of haar genoemde bands. Doorgaans zijn dit dan de standaard 3fm bands die 'iedereen' leuk vindt. Dan mag je toch best concluderen dat je zelf meer met muziek bezig bent? En ik schat mensen die meer weten/kennen altijd wat betrouwbaarder is (qua smaak) dan mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik op ze neerkijk, maar wel dat ze zich maar van een heel klein deel van het muzikale spectrum bewust zijn. Je mag je toch best trots voelen als je veel kennis hebt opgebouwd op een bepaald vlak.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hetgeen onbegrijpelijk is. Waarom zou je daar uberhaupt al over nadenken? De één luistert naar drone ambient, de ander naar de Top 40. Waarom zou de één dan een betere kennis/smaak hebben?
Dat is wel een essentieel punt overigensquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bij muziek gebeurt het vaker dan bij andere hobby's, omdat het de enige universele hobby is.
Aan de andere kant denk ik ook niet dat je durft te beweren dat jij je daar (in bepaalde mate) niet door laat beinvloeden. Muziek is veel meer dan alleen de muziek.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:20 schreef ranja het volgende:
Waar ik het meest moeite mee heb is als mensen bepaalde artiesten op image beoordelen. Kom ik bv in de reviews op RYM veel tegen maar ook Fok is er niet vies van.
Top 40 muziek, niet zelf geschreven/covers, turbulent priveleven, in dwdd gestaan, allemaal redenen om een artiest niet te mogen? Maar het gaat toch om de muziek, wat je er zelf van vind, niet of het door 100 of door 100.000 mensen gekocht wordt?
Maar goed, ik weet niet wie dan elitairder is, die mensen of ik.
Ik denk altijd dat het een universele hobby is maar dat is dus duidelijk niet zo. Er zijn zat mensen die als ik met de radio meezing zeggen waarom ken je dat allemaal? En dan heb ik zoiets van wat er in de arbeidsvitaminen voorbij komt is toch wel een beetje de basis van liedjes die kent... Maar blijkbaar zijn er hele volkstammen die zelfs die basis al niet delen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bij muziek gebeurt het vaker dan bij andere hobby's, omdat het de enige universele hobby is. Ben deze discussie ook al zo vaak aangegaan.
Wat vind jij dan niet leuk aan de door hem of haar genoemde bands, die standaard bands die 'iedereen' leuk vindt?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:20 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Als ik met iemand over muziek praat komt het vaak voor dat diegene totaal niet weet waar ik het over heb als ik hem of haar vertel waar ik graag naar luister. Andersom kan ik vaak precies aangeven wat ik niet leuk vind aan de door hem of haar genoemde bands. Doorgaans zijn dit dan de standaard 3fm bands die 'iedereen' leuk vindt. Dan mag je toch best concluderen dat je zelf meer met muziek bezig bent? En ik schat mensen die meer weten/kennen altijd wat betrouwbaarder is (qua smaak) dan mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik op ze neerkijk, maar wel dat ze zich maar van een heel klein deel van het muzikale spectrum bewust zijn. Je mag je toch best trots voelen als je veel kennis hebt opgebouwd op een bepaald vlak.
Tja, wat is universeel. Uiteraard is niet iedereen op deze wereld muziekfan.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk altijd dat het een universele hobby is maar dat is dus duidelijk niet zo. Er zijn zat mensen die als ik met de radio meezing zeggen waarom ken je dat allemaal? En dan heb ik zoiets van wat er in de arbeidsvitaminen voorbij komt is toch wel een beetje de basis van liedjes die kent... Maar blijkbaar zijn er hele volkstammen die zelfs die basis al niet delen.
Dan heb ik het over Go Back to the Zoo, Krezip en Bertolf enzo. Volstrekt veilige overgeproduceerde rommel die allemaal dezelfde 3FM-productie heeft gehad. Daar doelde ik voornamelijk op. Je hebt natuurlijk ook gewoon de muziek die populair is (Adele, Mumford & Sons etc.) die ik ook niet zo goed trek, maar dat komt puur omdat het mijn smaak niet echt is en ik kan me goed voorstellen dat het andermans smaak wel is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat vind jij dan niet leuk aan de door hem of haar genoemde bands, die standaard bands die 'iedereen' leuk vindt?
Wat ken je precies van Krezip?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:26 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Dan heb ik het over Go Back to the Zoo, Krezip en Bertolf enzo. Volstrekt veilige overgeproduceerde rommel die allemaal dezelfde 3FM-productie heeft gehad. Daar doelde ik voornamelijk op. Je hebt natuurlijk ook gewoon de muziek die populair is (Adele, Mumford & Sons etc.) die ik ook niet zo goed trek, maar dat komt puur omdat het mijn smaak niet echt is en ik kan me goed voorstellen dat het andermans smaak wel is.
Dat durf ik best te beweren. Of het terecht is, ik hoop het welquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:22 schreef ralfseltje het volgende:
Aan de andere kant denk ik ook niet dat je durft te beweren dat jij je daar (in bepaalde mate) niet door laat beinvloeden. Muziek is veel meer dan alleen de muziek.
Can't agree more.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:20 schreef ranja het volgende:
Waar ik het meest moeite mee heb is als mensen bepaalde artiesten op image beoordelen. Kom ik bv in de reviews op RYM veel tegen maar ook Fok is er niet vies van.
Top 40 muziek, niet zelf geschreven/covers, turbulent priveleven, in dwdd gestaan, allemaal redenen om een artiest niet te mogen? Maar het gaat toch om de muziek, wat je er zelf van vind, niet of het door 100 of door 100.000 mensen gekocht wordt?
Maar goed, ik weet niet wie dan elitairder is, die mensen of ik.
Is wel een van de stomste redenen om iets af te wijzen, omdat het toevallig bekend is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:20 schreef ranja het volgende:
Maar het gaat toch om de muziek, wat je er zelf van vind, niet of het door 100 of door 100.000 mensen gekocht wordt
Tja, ook geen liefhebber van.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:26 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Dan heb ik het over Go Back to the Zoo, Krezip en Bertolf enzo. Volstrekt veilige overgeproduceerde rommel die allemaal dezelfde 3FM-productie heeft gehad. Daar doelde ik voornamelijk op.
Dit is toch geen Krezip topic? Ik ken in ieder geval de hitjes en die zijn werkelijk om te kotsen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat ken je precies van Krezip?
Stel dat het zo is, wat nou als je een band/nummer te gek vindt, vervolgens breken ze door en wordt je er helemaal kapot mee gegooid, overal waar je komt (radio, tv, reclame). Dat is voor mij vaak een reden om er een hekel aan te krijgen. Niet zozeer omdat ze doorgebroken zijn, maar omdat de lol er gewoon af is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat durf ik best te beweren. Of het terecht is, ik hoop het wel
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:34 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Dit is toch geen Krezip topic? Ik ken in ieder geval de hitjes en die zijn werkelijk om te kotsen.
Bedankt voor het volledig maken van mijn punt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:20 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Als ik met iemand over muziek praat komt het vaak voor dat diegene totaal niet weet waar ik het over heb als ik hem of haar vertel waar ik graag naar luister. Andersom kan ik vaak precies aangeven wat ik niet leuk vind aan de door hem of haar genoemde bands.
Als iets heel populair is kan het ook gewoon een erg goed nummer zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:36 schreef Faxie het volgende:
Tja als iets heel populair is, is het vaak toch een mengelmoes van gemiddelden waar veel mensen zich wel in kunnen vinden, terwijl het nergens echt over de scheef gaat. 'Veilige' muziek dus.
Alleen blinkt het dus uit in die gemiddelden, en is het op geen enkel vlak echt serieus goed.
Imago van artiesten zal mij trouwens redelijk een rotzorg wezen, evenals subcultuurtjes. Daar heb ik echt helemaal niks mee. Hoewel een bepaald aangemeten imago je wel een indicatie over de muziek kan geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |