abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:23:46 #276
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_108076914
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Bijna want ondanks dat het democratisch is moet er ook nog aanbod zijn, op dit moment zou ik bijvoorbeeld best wel van een muziekstijl kunnen houden die of niet te vinden is of nog niet bestaat. M.a.w. iedereen kan zijn eigen muziek uitzoeken mits het bestaat en aangeboden wordt.
Dan begrijp jij niet hoe muzikale voorkeur ontstaat en hoe genres ontstaat. Die ontstaan niet uit het niets.

Generaliserend zou je kunnen stellen dat zonder reggae en dnb er ook nooit dubstep zou zijn. De 'dubstep'- liefhebber begin jaren 90 zou ongetwijfeld drum and bass/ jungle luisteren. En dat helemaal tof vinden. Er is wel degelijk voor iedereen aanbod.

Daarnaast is er vrijwel niemand te vinden die van exact 1 genre houdt.

Dat aanbod wordt inderdaad beinvloed door wat de meeste mensen goed vinden, of mensen in jouw niche, of jijzelf. Is daar iets mis mee? Ik ken zat top40 hits die gewoon goed in elkaar steken en lekker liggen in het gehoor, maar zal dat thuis niet draaien. Dan zoek ik toch wat alternatievers. Maar het 1 is niet beter dan het ander. Just different.

Waarom wil iedereen hier zo graag zich afzetten tegen de heersende muziekcultuur en regels verzinnen voor subculturen? ( nee epic metal is niet de 'echte' metal, 'commerciele' platen).. It's the same process over and over again...

Een hond die achter zijn eigen staart aanrent.

[ Bericht 8% gewijzigd door DenWauwelaar op 17-02-2012 13:33:22 ]
Voor vrienden is het kortweg Wauw
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2012 @ 13:29:07 #277
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_108077055
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:18 schreef DenWauwelaar het volgende:
Je hebt muziek en daar zit van alles tussen. Muziek die direct lekker in het gehoor ligt, muziek die meer moeite van de luisteraar vraagt, muziek die nog niet helemaal klaar is, muziek die maar weinig mensen aanspreekt, etc etc.
Daarom heb ik schijt aan mensen die appels met peren gaan vergelijken, zo irritant. "Hiphop"? Wat een herrie, luister naar Frank Sinatra, dat is pas echte muziek!!
"Aphex Twin"? Wat een electronische bagger, luister eens naar een goed nummer van led zeppelin!!

Dat soort mensen :r
:')
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2012 @ 13:31:05 #278
pi_108077112
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:21 schreef Friek_ het volgende:
Het irritante aan die muziekelite vind ik persoonlijk dat ze zelf ook vaak in een beperkte selectie muziek blijven steken. Denken dat je boven het plebs uitstijgt nu dat je de indiereleases bijhoudt (die sterk gepromoot worden door sites als La Blogothèque, Pitchfork, 3voor12) slaat nergens op, dat zie ik alleen maar als een poging tot 'identiteitsvorming'.
Een muziekego onderhouden kost ook veel moeite, je moet al je 'goeie genres' onthouden, van alle oude bands onthouden welke albums goed waren en wanneer ze 'commercieel' werden, alle nieuwe muziek moet je checken en direct weten wat je er van vind door het over te laten aan je muziekjury in je hoofd. Op die manier is het ook moeilijk om iets nieuws toe te voegen, je moet je muziekego weer eens uitbreiden.
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2012 @ 13:32:33 #279
pi_108077147
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:23 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Waarom wil iedereen hier zo graag zich afzetten tegen de heersende muziekcultuur en regels verzinnen voor subculturen? ( nee epic metal is niet de 'echte' metal, 'commerciele' platen).. It's the same process over and over again...

Metalliefhebbers zijn het ergst...
pi_108077381
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
alle nieuwe muziek moet je checken en direct weten wat je er van vind door het over te laten aan je muziekjury in je hoofd.
Wat dat betreft ben ik blij dat de tijd waarin ik persé wilde weten wat er op het moment speelde over is.

Zó ontzettend vermoeiend. :{

Tegenwoordig heb ik (afgezien van het afspelen van een rijtje 22tracks-nummers) vaak amper een idee van het releasejaar als ik iets - voor mij - onbekends ontdek wat me aanstaat. Tot ik het in Discogs ga opzoeken, en dan maakt het me verder ook niet uit. Vaak blijken ze oud te zijn, en soms nieuw. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2012 13:44:56 ]
pi_108078509
Het wordt allemaal ook wel een beetje gemaakt door de muziekbizz. Neem radio 3, die zouden ook wel eens een stuk gevarieerder kunnen programmeren. Zij maken en breken de zogeheten populaire muziek toch? Zij bepalen de smaak van de gemiddelde luisteraar toch?
  vrijdag 17 februari 2012 @ 14:48:50 #282
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_108079620
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:21 schreef Friek_ het volgende:
Het irritante aan die muziekelite vind ik persoonlijk dat ze zelf ook vaak in een beperkte selectie muziek blijven steken. Denken dat je boven het plebs uitstijgt nu dat je de indiereleases bijhoudt (die sterk gepromoot worden door sites als La Blogothèque, Pitchfork, 3voor12) slaat nergens op, dat zie ik alleen maar als een poging tot 'identiteitsvorming'.

Daarbij vind ik wel dat er betere en slechtere maken bestaan, maar niet dat er een soort autoriteit bestaat die maatgevend is. Bovendien blijken dergelijke 'autoriteiten' zelf ook maar wat te doen. Zo heb ik eens een artikel gelezen (even vergeten hoe het precies heette) waaruit bleek dat de 'smaakgevoeligheid' van deze autoriteiten (weliswaar op het gebied van whisk(e)y) zo lek als een mandje was. De ene drank werd verwisseld met de andere en er werd met wat metaforische termen gesmeten om de leegheid die achter de woorden schuilging te maskeren. Zo kijk ik ook wel eens tegen die 'muziekjournalistiek' aan met hun zelfbenoemde experts.
Goede post!
pi_108080708
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:17 schreef Big-Ern het volgende:
Het wordt allemaal ook wel een beetje gemaakt door de muziekbizz. Neem radio 3, die zouden ook wel eens een stuk gevarieerder kunnen programmeren. Zij maken en breken de zogeheten populaire muziek toch? Zij bepalen de smaak van de gemiddelde luisteraar toch?
Tja, het kan best spannender. Maar ze zullen platenmaatschappijen te vriend moeten houden, ze zullen een beetje mee moeten gaan in de muzikale lijn die door toonaangevende blogs en dergelijke al uit is gezet (want anders zijn ze niet hip genoeg), enzovoort... Kortom, er zijn heel veel krachten die invloed uitoefenen op het beleid van de 'muziekpolitie' van zo'n zender. :)
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2012 @ 15:51:31 #284
pi_108081894
De ergste muziek'kenner' is deze kneus nog wel

Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 16:35:15 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108084135
quote:

[..]

Dan begrijp jij niet hoe muzikale voorkeur ontstaat en hoe genres ontstaat. Die ontstaan niet uit het niets.
heel soms wel, bijvoorbeeld the shaggs of jandek :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 16:39:22 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108084349
quote:

[..]

Generaliserend zou je kunnen stellen dat zonder reggae en dnb er ook nooit dubstep zou zijn. De 'dubstep'- liefhebber begin jaren 90 zou ongetwijfeld drum and bass/ jungle luisteren. En dat helemaal tof vinden. Er is wel degelijk voor iedereen aanbod.

Daarnaast is er vrijwel niemand te vinden die van exact 1 genre houdt.

Dat aanbod wordt inderdaad beinvloed door wat de meeste mensen goed vinden, of mensen in jouw niche, of jijzelf. Is daar iets mis mee? Ik ken zat top40 hits die gewoon goed in elkaar steken en lekker liggen in het gehoor, maar zal dat thuis niet draaien. Dan zoek ik toch wat alternatievers. Maar het 1 is niet beter dan het ander. Just different.

En inderdaad de meeste muziek komt ergens vandaan dat maakt het juist leuk om inspiratie bronnen uit te pluizen etc. Neemt nogsteeds niet weg dat we waarschijnlijk die ene briliante muziekant die precies de muziek maakt die ik leuk vind nooit gehoord heb, omdat hij geen album gemaakt heeft of nooit zijn muziek aan iemand anders heeft laten horen ofzo.
pi_108087727
Ik snap mensen nooit die vrijwillig de hele dag naar Q/538 en al die andere repeterende eenheidsbagger luisteren. Ik denk altijd dat zulke mensen zonder problemen ook een nacht lang naar de seksreclames op SBS kunnen kijken, zonder zich te realiseren dat ze elke 30 minuten hetzelfde filmpje te zien krijgen.
pi_108087921
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:48 schreef Modus het volgende:
Ik snap mensen nooit die vrijwillig de hele dag naar Q/538 en al die andere repeterende eenheidsbagger luisteren. Ik denk altijd dat zulke mensen zonder problemen ook een nacht lang naar de seksreclames op SBS kunnen kijken, zonder zich te realiseren dat ze elke 30 minuten hetzelfde filmpje te zien krijgen.
Luister je zelf wel eens Q of 538?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 17:56:51 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108088040
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja hij klaagt er vaak over in de MUZ SC, heeft MUZ een SC :o ja!
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:56:53 #290
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_108088044
quote:

[..]

Hoezo? Ik wel, en je wordt er na een tijdje strontziek van. Maar dat geldt eigenlijk voor elk commercieel nederlands radiostation.
O)))
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 17:59:54 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108088151
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:56 schreef arucard het volgende:

[..]

Hoezo? Ik wel, en je wordt er na een tijdje strontziek van. Maar dat geldt eigenlijk voor elk commercieel nederlands radiostation.
De publieken zijn niet veel beter ... * Bosbeetle denkt terug naar de VPRO avonden... voor elk genre een avond, jaap boots en lotje ijzermans... wat was de wereld mooi in de jaren 90.
pi_108088219
Ik heb zelfs traumas overgehouden aan verplicht Q music draaien op stage. Als ik nu nog nummers als Ayo Technology hoor barst ik in pure razernij uit.
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 18:03:56 #293
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108088304
Daarom is het des te jammer dan kink x-rated geen radiostation meer is, dat is toch zo ongeveer het enige station dat ik uren zonder irritatie volhield. Ik moet zeggen dat het na dagen wel vervelender begon te worden maar ze waren hun playlist strerk aan het uitbereiden toen de stekker erui moest.
pi_108088439
Kink was inderdaad goed te pruimen. Zelfs dat slappe 3FM geouwehoer vond ik nog draaglijker dan de playlist van Q music.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:07:37 #295
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_108088443
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:17 schreef Big-Ern het volgende:
Ik vind ook dat 3FM (zo heet het tegenwoordig) ook van de ether moet. Voegt niets toe aan het -- toch al kansloze -- radiolandschap. Wat de meerwaarde van die publieke zender is, is mij echt volkomen onduidelijk.
pi_108088472
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Daarom is het des te jammer dan kink x-rated geen radiostation meer is, dat is toch zo ongeveer het enige station dat ik uren zonder irritatie volhield. Ik moet zeggen dat het na dagen wel vervelender begon te worden maar ze waren hun playlist strerk aan het uitbereiden toen de stekker erui moest.
Er zit niks voor je bij als je deze zoekoptie probeert?

http://www.radionomy.com/search.aspx?l=en&q=alternative

(Krijg je wel een van m'n grote favorieten meteen bovenaan, Alternativeradio, dat - in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden - juist nauwelijks gitaren programmeert, maar er zitten er ook veel tussen die wél zullen draaien wat je zoekt.)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2012 18:08:57 ]
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:08:24 #297
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_108088474
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:23 schreef female81 het volgende:

[..]

Tja, het kan best spannender. Maar ze zullen platenmaatschappijen te vriend moeten houden, ze zullen een beetje mee moeten gaan in de muzikale lijn die door toonaangevende blogs en dergelijke al uit is gezet (want anders zijn ze niet hip genoeg), enzovoort... Kortom, er zijn heel veel krachten die invloed uitoefenen op het beleid van de 'muziekpolitie' van zo'n zender. :)
Waarom moeten ze dat? Van wie?
pi_108088492
quote:
Helaas, verplicht ja. Al ja-ren achtereen. Hoezo?
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:09:09 #299
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_108088508
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:03 schreef Bosbeetle het volgende:
In Nederland kan ik alleen naar Arrow Jazz luisteren, voor pop moet ik naar StuBru. :')
pi_108088570
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

Waarom moeten ze dat? Van wie?
Om het in de ogen van 'het grote publiek' goed te doen, het juiste eigentijdse imago te hebben/houden. :)

Van mij hoeft het niet, maar ik vrees dat het zo werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')