SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste polls en politiek gerelateerd nieuws:
http://www.realclearpolitics.com/elections/
http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/elections/
Dat blijft toch ook mijn vraag aan progressieven en liberalen; hoe kun je nou volhouden dat Obama gezien zijn record een beter alternatief is?? Is hij uberhaupt een alternatief?quote:After reading Andrew Sullivan's Newsweek essay about President Obama, his critics, and his re-election bid, I implore him to ponder just one question. How would you have reacted in 2008 if any Republican ran promising to do the following?
(1) Codify indefinite detention into law;
(2) draw up a secret kill list of people, including American citizens, to assassinate without due process;
(3) proceed with warrantless spying on American citizens;
(4) prosecute Bush-era whistleblowers for violating state secrets;
(5) reinterpret the War Powers Resolution such that entering a war of choice without a Congressional declaration is permissible;
(6) enter and prosecute such a war;
(7) institutionalize naked scanners and intrusive full body pat-downs in major American airports;
(8) oversee a planned expansion of TSA so that its agents are already beginning to patrol American highways, train stations, and bus depots;
(9) wage an undeclared drone war on numerous Muslim countries that delegates to the CIA the final call about some strikes that put civilians in jeopardy;
(10) invoke the state-secrets privilege to dismiss lawsuits brought by civil-liberties organizations on dubious technicalities rather than litigating them on the merits;
(11) preside over federal raids on medical marijuana dispensaries;
(12) attempt to negotiate an extension of American troops in Iraq beyond 2011 (an effort that thankfully failed);
(13) reauthorize the Patriot Act;
(14) and select an economic team mostly made up of former and future financial executives from Wall Street firms that played major roles in the financial crisis.
I submit that had Palin or Cheney or Rumsfeld or Rice or Jeb Bush or John Bolton or Rudy Giuliani or Mitt Romney proposed doing even half of those things in 2008, you'd have declared them unfit for the presidency and expressed alarm at the prospect of America doubling down on the excesses of the post-September 11 era. You'd have championed an alternative candidate who avowed that America doesn't have to choose between our values and our safety.
Yet President Obama has done all of the aforementioned things.
lees verder
Als je homo's haat (trouwen, adoptie), abortussen duivels vind, stamcellen-onderzoek en aanverwante wetenschap tegen Gods wil vind, homo's in het leger niet vind kunnen, de kerk wil laten zorgen voor mensen die geen ziektekostenverzekering kunnen betalen, de troepen liever IN irak had willen houden (de republikeinen riepen een half jaar geleden nog: Te vroeg!), en guantanamo bay sowieso permanent open wil houden.....quote:Op zondag 12 februari 2012 07:04 schreef NorthernStar het volgende:
Maar hij is niet zo erg als de GOP kandidaten... right?
Klopt. Dat is het zieke. Zelfs met zo'n slecht record wat betreft rechten van burgers, is hij NOG STEEDS beter dan die Republikeinen. Je zou niet eens willen weten wat de Republikeinen allemaal geflikt zouden hebben. Bijvoorbeeld onder valse voorwendselen een oorlog begin tegen Irak, zonder enige strategie over wat te doen na de geslaagde invasie.quote:Op zondag 12 februari 2012 07:04 schreef NorthernStar het volgende:
Kwam dit pareltje tegen:
[..]
Maar hij is niet zo erg als de GOP kandidaten... right?
Dat record is niet al te best maar de alternatieven stonden bepaald geen beter beleid voor en daarnaast zouden vrouwen, homo's, wetenschappers, ongelovigen etc ook nog eens het bokje zijn geweest.quote:Op zondag 12 februari 2012 07:04 schreef NorthernStar het volgende:
Kwam dit pareltje tegen:
[..]
Dat blijft toch ook mijn vraag aan progressieven en liberalen; hoe kun je nou volhouden dat Obama gezien zijn record een beter alternatief is?? Is hij uberhaupt een alternatief?
Als er 1 staat was die Paul had moeten winnen, dan is het wel Maine. Dat zijn support daar al lange tijd erg sterk was, was al langer duidelijk, en het caucus-formaat (waar vooral veel jongere stemmers op af komen) is voor hem het meest voordelig.quote:Op zondag 12 februari 2012 09:26 schreef Montov het volgende:
Romney wint dus in Maine, hoewel deze nog niet telt voor de delegates. Paul erg sterk met 35.7%
Daar heb je wel een punt inderdaad. Het enige verschil zit in het economische beleid.quote:Op zondag 12 februari 2012 07:27 schreef Nielsch het volgende:
Zit er überhaupt nog verschil tussen die republikeinse kandidaten, op Ron Paul na dan? Ze hebben toch allemaal precies dezelfde agenda:
- tegen homohuwelijk;
- tegen stamcelonderzoek;
- tegen hogere belastingen;
- tegen moslims;
- tegen abortus;
- tegen Obama's ziekenfonds;
- voor olie;
- voor oorlog tegen Iran.
Wat dat betreft maakt het geen fuck uit wie het gaat worden. Als je niet voldoet aan dit plaatje wordt je het niet. Zo ook Gingrich; in het verleden voor stamcelonderzoek maar inmiddels tegen.
lol, wonderbaarlijk dat ik in je verschrikkelijk samengestelde "zinnen" nog de Godwin kan ontwaren. Hulde.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:55 schreef Synthercell het volgende:
Hope and Change, klinkt echte verandering die het volk wil zien en voor euforisme gaat zorgen.
Duitsland werd een imperium via verkiezingen, verandering en euforisme (een euforische massa hysterisch van geluk) Amerikanen zouden zich eens moeten verdiepen in hoe men Duitsland overnam en via politiek en economie en euforisme (emotie van het volk) Deze details worden nooit vertelt door de politiek of media.
Nice, maar "Green party" maakt mij skeptisch. Ron Paul is de enige die alle onzin van lobbysiten en vanuit de overheid richitng volk zou tegenhouden. Of het nou 'weapons of mass destruction' zijn of "carbon taxation". Hij zou dat nooit toelaten maar Roseanne mischien wel. Omdat het "moreel klinkt"quote:Op zondag 12 februari 2012 16:10 schreef Quarant het volgende:
[ afbeelding ]
Roseanne Barr doet toch ook mee?
Jij slikt ook werkelijk waar iedere beschikbare propagandaquote:Op maandag 13 februari 2012 01:29 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Nice, maar "Green party" maakt mij skeptisch. Ron Paul is de enige die alle onzin van lobbysiten en vanuit de overheid richitng volk zou tegenhouden. Of het nou 'weapons of mass destruction' zijn of "carbon taxation". Hij zou dat nooit toelaten maar Roseanne mischien wel. Omdat het "moreel klinkt"
Oh Jezus, hou nou eindelijk eens op over die druiloor Paul! Ik word inmiddels kotsmisselijk van die man, puur door zijn volgelingen.quote:Op maandag 13 februari 2012 01:29 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Nice, maar "Green party" maakt mij skeptisch. Ron Paul is de enige die alle onzin van lobbysiten en vanuit de overheid richitng volk zou tegenhouden. Of het nou 'weapons of mass destruction' zijn of "carbon taxation". Hij zou dat nooit toelaten maar Roseanne mischien wel. Omdat het "moreel klinkt"
Het zou ook helpen als dat niet voor 90% van die samenzweringsmalloten zouden zijn.quote:Op maandag 13 februari 2012 09:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Oh Jezus, hou nou eindelijk eens op over die druiloor Paul! Ik word inmiddels kotsmisselijk van die man, puur door zijn volgelingen.
Gelukkig bestaat de republikeinse party ook uit 1 persoon. Zelfs al zet je Paul op de President z'n stoel, dan nog heeft hij te maken met elke fucking andere malloot uit zijn partij.quote:Op maandag 13 februari 2012 01:29 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
En misschien juist nog wel erger omdat hij meer afwijkt van de gemiddelde lijn in zijn partij. Dat maakt het alleen maar lastiger.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gelukkig bestaat de republikeinse party ook uit 1 persoon. Zelfs al zet je Paul op de President z'n stoel, dan nog heeft hij te maken met elke fucking andere malloot uit zijn partij.
Ik ook. Ik vind hem in zekere zin dapper en sowieso uniek, maar ik word schijtziek van die messiasachtige verering van de man. Voordat ik wat actiever meedraaide in dit topic heb ik omdat ik het interessante filmpjes vond (als politicologiestudent is politiek natuurlijk ook een hobby van me) nogal wat debatten van de beste man opgezocht. Nu staat alleen het lezen van de naam me al bijna tegen. In ieder geval in dit topic, van elke keer dezelfde drie-vier drammers.quote:Op maandag 13 februari 2012 09:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Oh Jezus, hou nou eindelijk eens op over die druiloor Paul! Ik word inmiddels kotsmisselijk van die man, puur door zijn volgelingen.
Hij wil niks, hij moet. Als ze niet ECHT willen bezuinigen (ook de Republikeinen die hard roepen dat ze willen bezuinigen, doen dat veel te mondjesmaat en niet in sectoren waar echt gesneden moet worden), zullen ze het begrotingstekort wel weeeer op moeten rekken.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:02 schreef SeLang het volgende:
Obama wil het begrotingstekort verder verhogen, van $1.296 trillion in 2011 naar $1.33 trn in 2012.
Change we can believe in
begrotingstekort of schuldenplafond?quote:Op maandag 13 februari 2012 21:02 schreef SeLang het volgende:
Obama wil het begrotingstekort verder verhogen, van $1.296 trillion in 2011 naar $1.33 trn in 2012.
Change we can believe in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |