In veel bijbelse en middeleeuwse verhalen wordt, als iets drie keer gebeurt, dit als teken van God gezien. Als iets 1 keer gebeurt wordt het vaak als toeval gezien, bij twee keer heeft het een kwade bedoeling omdat dit een duivels getal is (déja vu). Bij drie keer wordt het gezien als waar en zeker en van God afkomstig.quote:
soort van.. als in.. ik snap het nog steeds niet, maar het is tenminste wel een antwoordquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:43 schreef Thomas B. het volgende:
Dat is hoe sociale normen ontstaan. Het is een wisselwerking tussen agent en principe, en dat door verloop van tijd. Daardoor kunnen die normen ook veranderen. Het slaat in principe nergens op, omdat ze niet bedacht worden maar sociaal geconstrueerd door de praktijk. En daar gaan er mensen dus rekening mee houden en hun oordeel erop baseren. Beantwoordt dat je vraag?
Wel erg constructivistisch beantwoordtquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:43 schreef Thomas B. het volgende:
Dat is hoe sociale normen ontstaan. Het is een wisselwerking tussen agent en principe, en dat door verloop van tijd. Daardoor kunnen die normen ook veranderen. Het slaat in principe nergens op, omdat ze niet bedacht worden maar sociaal geconstrueerd door de praktijk. En daar gaan er mensen dus rekening mee houden en hun oordeel erop baseren. Beantwoordt dat je vraag?
hier ga ik voorquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:57 schreef Lithia het volgende:
Regeltjes zijn meestal voor mensen die behoefte hebben aan regeltjes om succes te hebben met een vrouw/man. Dan wordt er niet meer gekeken naar de persoon zelf, maar dan volgen ze blindelings regeltjes die ontstaan door mensen die veel 'date-ervaring'. In sommige gevallen kan het zeker lukken, daarom volgen mensen het ook.
De regels zelf hoeven niet perse logisch te zijn. Vaak probeer je het zelf en als het klopt dan vertel je het aan anderen.
Ik ga gewoon op mijn gevoel af, wat een gedoe is het als je alle regels moet kennen.
en dit dus ookquote:Op zondag 12 februari 2012 00:00 schreef jcdragon het volgende:
Waarom zou je wachten? Als je haar leuk vind, sms of bel je haar de volgende dag. (HIMYM)
De vraag leent zich er ook voor. Het is maar een benadering, maar sociaal constructivisme is ook bedoeld om dit soort vraagstukken te beantwoorden. Daarom zijn sociale fenomenen ook zo interessant. Ze laten zich meestal niet door rationele benaderingen verklaren.quote:Op zondag 12 februari 2012 00:00 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Wel erg constructivistisch beantwoordt
Hollywood, Hollywood...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:34 schreef nietiemand het volgende:
zoals ik me bedacht in dit topic
waar slaat het op dat je 3 dagen 'moet' wachten tot je wat van je laat horen
je krijgt een nummer van een chille chick en blijkbaar vinden ze je wanhopig als je de eerste dag belt/smst, een beetje wanhopig als je de tweede dag belt/smst, maar vinden ze het te laat als je de vierde dag pas wat van je laat horen.. dus blijkbaar is drie hier het godsgetal..
maar waar slaat dat in godsnaam op?
Dit is eigenlijk een van de weinige punten waarin ik vrouwen echt belachelijk vind. Ik bedoel dan dat ze er voor vallen...quote:
Voor andere vrouwen bedoel je? Niets mis met lesbisch imo.quote:Op zondag 12 februari 2012 00:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk een van de weinige punten waarin ik vrouwen echt belachelijk vind. Ik bedoel dan dat ze er voor vallen...
Daarom.quote:Op zondag 12 februari 2012 00:31 schreef Thomas B. het volgende:
Overigens heb ik schijt aan sociale normen. Als ik een chick echt zie zitten krijgt ze de dag erna minimaal een sms'je. Al is het alleen maar omdat ik weet dat heel veel chicks (lees: de leuke) ook schijt aan sociale normen hebben.
Meh, geen man die zeikt om een berichtje van een vrouw binnen 3 dagen hoor.quote:Op zondag 12 februari 2012 01:03 schreef Lithia het volgende:
What's up met dat gezeik op vrouwen trouwens? Die regels komen zowel voor bij de man als vrouw voor.
Nee, je kan niet de zelfde regel gebruiken inderdaad.quote:Op zondag 12 februari 2012 01:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Meh, geen man die zeikt om een berichtje van een vrouw binnen 3 dagen hoor.
Nooit generaliseren.quote:Op zondag 12 februari 2012 01:05 schreef Dimens het volgende:
Sowieso dat gezeik van FOK!kers. Alsof ook maar een van die FOK!kers ooit een meid heeft durven aan te spreken.![]()
Zusjes en moeder uitgesloten.
quote:Op zondag 12 februari 2012 01:08 schreef Lithia het volgende:
[..]
Nee, je kan niet de zelfde regel gebruiken inderdaad.
En toch houden sommigen zich eraan.quote:Op zondag 12 februari 2012 01:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Spannend.quote:Op zondag 12 februari 2012 01:11 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
En toch houden sommigen zich eraan.
Regels voor vrouwen ≠ regels voor mannen.quote:
Heb je misschien voorbeelden voor mannen regeltjes?quote:Op zondag 12 februari 2012 01:13 schreef Lithia het volgende:
[..]
Regels voor vrouwen ≠ regels voor mannen.
Niet de eerste stap nemen bij het versieren.quote:Op zondag 12 februari 2012 01:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Heb je misschien voorbeelden voor mannen regeltjes?
Waarom die drang om te conformeren naar regels. De maatschappij legt constant regels op waar jij nooit een stem over hebt gehad en toch geacht wordt aan te houden. Heb maling aan die regels en probeer een pragmatische aanpak, doe wat werkt of niet werk en leer ervan. Maar houd je niet aan regels waar je geen cohesie mee hebt.quote:Op zondag 12 februari 2012 01:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Heb je misschien voorbeelden voor mannen regeltjes?
quote:Op zondag 12 februari 2012 01:21 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Waarom die drang om te conformeren naar regels. De maatschappij legt constant regels op waar jij nooit een stem over hebt gehad en toch geacht wordt aan te houden. Heb maling aan die regels en probeer een pragmatische aanpak, doe wat werkt of niet werkt en leer ervan. Maar houd je niet aan regels waar je geen cohesie mee hebt.
Alsjeblieft.. doe het eens een keer wel...quote:Op zondag 12 februari 2012 01:19 schreef Lithia het volgende:
[..]
Niet de eerste stap nemen bij het versieren.
Heel boeiend, jouw mening hoor.quote:Op zondag 12 februari 2012 01:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Alsjeblieft.. doe het eens een keer wel...
Zuurpruimquote:Op zondag 12 februari 2012 01:25 schreef Lithia het volgende:
[..]
Heel boeiend, jouw mening hoor.Al heb ik alleen maar een antwoord gegeven op jouw vraag, niet om advies ofzo.
Anyway, ik heb mijn zegje gedaan. Dom gezeik op vrouwen steeds zonder enige logica.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:41 schreef Lithia het volgende:
Ted: Barney, the 3 days rule is insane. I mean, who even came up with that?
Barney: Jesus.
Marshall: Barney, don’t do this, not with Jesus.
Barney: Seriously, Jesus started the whole wait-three-days thing. He waited three days to come back to life. It was perfect. If he’d have only waited one day, a lotta people wouldn’t have even heard that he died. They’d be all “Hey, Jesus. What up?” And Jesus would probably be like, “What up? I died yesterday.” Then they’d be all, “Uh, look pretty alive to me dude.” And then Jesus would have to explain how he was resurrected and how it was a miracle. And then the dude would be like “Ah, oh-kay, whatever you say “bro”.”
Robin: Wow, ancient dialogue sounds so stilted now.
Barney: And you’re not gonna come back on a Saturday, everybody’s busy! Doin’ chores, workin’ the loom, trimmin’ their beards. No, he waits the exact, right number of days - three.
Ted: Ok, I promise, I’ll wait 3 days. Just please stop talking.
Barney: Plus, it’s Sunday, so everyone’s in church already. They’re all in there - “Oh no, Jesus is dead.” Then BAM! He bursts through the back door, runs up the aisle, everyone’s totally psyched and FYI, that’s when he invented the high-five. Three days, Ted. We wait three days to call a woman because that’s how long Jesus wants us to wait. True story.
Jupquote:
Mannen doen soms precies hetzelfde. Like a boss.quote:Op zondag 12 februari 2012 01:41 schreef Pauper_Penispijper het volgende:
Spelen met emoties. Mannen als speelbal gebruiken.
quote:Op zondag 12 februari 2012 01:42 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Mannen doen soms precies hetzelfde. Like a boss.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:41 schreef Lithia het volgende:
Ted: Barney, the 3 days rule is insane. I mean, who even came up with that?
Barney: Jesus.
Marshall: Barney, don’t do this, not with Jesus.
Barney: Seriously, Jesus started the whole wait-three-days thing. He waited three days to come back to life. It was perfect. If he’d have only waited one day, a lotta people wouldn’t have even heard that he died. They’d be all “Hey, Jesus. What up?” And Jesus would probably be like, “What up? I died yesterday.” Then they’d be all, “Uh, look pretty alive to me dude.” And then Jesus would have to explain how he was resurrected and how it was a miracle. And then the dude would be like “Ah, oh-kay, whatever you say “bro”.”
Robin: Wow, ancient dialogue sounds so stilted now.
Barney: And you’re not gonna come back on a Saturday, everybody’s busy! Doin’ chores, workin’ the loom, trimmin’ their beards. No, he waits the exact, right number of days - three.
Ted: Ok, I promise, I’ll wait 3 days. Just please stop talking.
Barney: Plus, it’s Sunday, so everyone’s in church already. They’re all in there - “Oh no, Jesus is dead.” Then BAM! He bursts through the back door, runs up the aisle, everyone’s totally psyched and FYI, that’s when he invented the high-five. Three days, Ted. We wait three days to call a woman because that’s how long Jesus wants us to wait. True story.
Tot je mijn kop (als totaalplaatje) in combinatie met mijn ogen en glimlach hebt gezien. Dan ontgaat het spelen met de emoties je volledig. Like a boss, as I said.quote:
Toegegeven, je maakt me enigszins nieuwsgierig.quote:Op zondag 12 februari 2012 01:54 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Tot je mijn kop (als totaalplaatje) in combinatie met mijn ogen en glimlach hebt gezien. Dan ontgaat het spelen met de emoties je volledig. Like a boss, as I said.
Achja, wie zal het zeggen.quote:Op zondag 12 februari 2012 02:05 schreef Pauper_Penispijper het volgende:
[..]
Toegegeven, je maakt me enigszins nieuwsgierig.Het zal echter vast wel weer grootspraak zijn.
Ditquote:Op zondag 12 februari 2012 02:08 schreef lol_wut het volgende:
Jezelf aan die regeltjes houden. Tevens voeg je die chick gewoon toe aan facebook de volgende dag, dat hele sms spelletje is echt passé.
Lijkt mij, als vrouw, geen goed plan.quote:Op zondag 12 februari 2012 06:25 schreef El_Matador het volgende:
Niks laten horen. Vindt ze je leuk genoeg, krijg je vanzelf bericht via een van de vele communicatiekanalen.
Wat doe je jezelf aan,vraag ik me dan af.quote:Op zondag 12 februari 2012 06:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt mij, als vrouw, geen goed plan.
Ben vaak genoeg wel geinteresseerd, maar net niet genoeg om te sms-en.
Geen wijf ook.quote:Op zondag 12 februari 2012 01:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat moet ik dan zeggen? "ik weet het niet helemaal zeker" is ook niet echt tof.quote:Op zondag 12 februari 2012 06:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat doe je jezelf aan,vraag ik me dan af.
Hoeveel moeite is een smsje nou?
En ze zijn te dik.quote:Op zondag 12 februari 2012 00:53 schreef HSG het volgende:
Voor veel vrouwen in Nederland is het nooit goed.
*zwijmel*quote:Op zondag 12 februari 2012 09:50 schreef Pharkus het volgende:
Gewoon direct smsen, fuck de conventies
Heb geen smartphonequote:Op zondag 12 februari 2012 14:10 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
dat nog niemand die gezegd heeft maar wtf smsendan denk ik gelijk sloeber laat maar zitten
beter whatsap/ping kan je tenmisnte normaal gesprek hebben ipv die berichtjes waar je telkens weer op 3 dingen antwoord moet geven voor ie vol is
hangt er vanaf hoe lekker je bentquote:Op zondag 12 februari 2012 14:12 schreef knight-errant het volgende:
[..]
Heb geen smartphoneZou je me daarom dissen?
Fucking lekker jwzquote:Op zondag 12 februari 2012 14:13 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
hangt er vanaf hoe lekker je bent
pics in dm / pmquote:
Dat heb ik ook vaak genoeg gehad, maar toch blijft er een soort sociaal stigma te hangen rond het hele bellen/smssen principe. Ik blijf het vaag vinden.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:25 schreef Sapstengel het volgende:
Er zijn ook genoeg vrouwen die niet aan dit soort regels doen, je kiest gewoon de domme wijven uit die zich laten adviseren door vrouwenbladen ofzo.
Zelf wel eens een meisje tegengekomen, nummer en facebook gegeven. Ik ging naar huis na het uitgaan en mijn pc stond nog aan, had ze me direct toegevoegd. Zo kan het dus ook.
Met dat soort vrouwen wil je toch niet mee eindigen in een relatie...quote:Op zondag 12 februari 2012 14:32 schreef Sapstengel het volgende:
Klopt, maar dat hele stigma word in stand gehouden door vrouwen die menen dat het zo hoort. En dat zijn irritante vrouwen. Alsof jij je leven moet laten bepalen door een of andere dubieuze sociale regel die helemaal nergens op slaat.
Zoek er eentje die niet aan dit soort bagger meedoet.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:25 schreef Sapstengel het volgende:
Er zijn ook genoeg vrouwen die niet aan dit soort regels doen, je kiest gewoon de domme wijven uit die zich laten adviseren door vrouwenbladen ofzo.
Meisjes willen niet wanhopig overkomen door meteen iemand toe te voegen of te smsen/bellen en wachten af tot de jongen het doet.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:28 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Dat heb ik ook vaak genoeg gehad, maar toch blijft er een soort sociaal stigma te hangen rond het hele bellen/smssen principe. Ik blijf het vaag vinden.
Maar het is gewoon feit dat als een meisje meer moeite moet doen voor je aandacht dat ze je leuker gaat vinden.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:34 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Met dat soort vrouwen wil je toch niet mee eindigen in een relatie...
Jongens worden wanhopig gevonden als ze te makkelijk / te snel aandacht geven..quote:Op zondag 12 februari 2012 14:35 schreef ovoxo het volgende:
[..]
Meisjes willen niet wanhopig overkomen door meteen iemand toe te voegen of te smsen/bellen en wachten af tot de jongen het doet.
Wat had je precies gestuurd naar die meiden trouwens? Of had je gebelt?quote:Op zondag 12 februari 2012 14:28 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Dat heb ik ook vaak genoeg gehad, maar toch blijft er een soort sociaal stigma te hangen rond het hele bellen/smssen principe. Ik blijf het vaag vinden.
Ik DM je wel even, ik ga natuurlijk geen exacte citaten op het internet plempen.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:39 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Wat had je precies gestuurd naar die meiden trouwens? Of had je gebelt?
Ja zelfde geldt voor mannen eigenlijk. En ook: hoe lekkerder, hoe meer hij kan maken zonder wanhopig over te komen.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:38 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
ik moet zeggen dat ik vrouwen die je gelijk zelfde avond toevoegen ook beetje desperate vind overkomen hoor maar then again als ze lekker is boeit t me toch niet
Nou het kan ook te maken hebben met dat meisjes niet stalkerig over willen komen met meteen iemand bellen/smsen. Het zal altijd een issue blijven voor sommige meisjes.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jongens worden wanhopig gevonden als ze te makkelijk / te snel aandacht geven..
Andersom ken ik weinig voorbeelden dat jongens dat erg vinden...
Dus dat is echt iets wat in het vrouwen koppie zwermt lijkt me.
Maar dat laatste is toch eigenlijk wel logisch?quote:Op zondag 12 februari 2012 14:40 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ja zelfde geldt voor mannen eigenlijk. En ook: hoe lekkerder, hoe meer hij kan maken zonder wanhopig over te komen.
Het is allemaal logisch wat ik hier zegquote:Op zondag 12 februari 2012 14:42 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Maar dat laatste is toch eigenlijk wel logisch?
Ik zal er eens op letten.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:43 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Het is allemaal logisch wat ik hier zeg
Ik ken genoeg mannen die hun interesse verliezen als een vrouw ze bestookt met smsjes en belletjes. Wtf?quote:Op zondag 12 februari 2012 14:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jongens worden wanhopig gevonden als ze te makkelijk / te snel aandacht geven..
Andersom ken ik weinig voorbeelden dat jongens dat erg vinden...
Dus dat is echt iets wat in het vrouwen koppie zwermt lijkt me.
Sowieso verlies ik mijn interesse als ze de dag erna nog gaat bellen. Klaar is klaar, geen gezeik achteraf. Monogamie is voor papegaaien.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:58 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mannen die hun interesse verliezen als een vrouw ze bestookt met smsjes en belletjes. Wtf?
ik moet wel, anders vergeet ik het; ontmoet zo 1000 nieuwe mensen per jaar.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:38 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
ik moet zeggen dat ik vrouwen die je gelijk zelfde avond toevoegen ook beetje desperate vind overkomen hoor maar then again als ze lekker is boeit t me toch niet
Alleen autisten zien het verschil niet tussen een snel berichte en "bestoken" met smsjes.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:58 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mannen die hun interesse verliezen als een vrouw ze bestookt met smsjes en belletjes. Wtf?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |