In veel bijbelse en middeleeuwse verhalen wordt, als iets drie keer gebeurt, dit als teken van God gezien. Als iets 1 keer gebeurt wordt het vaak als toeval gezien, bij twee keer heeft het een kwade bedoeling omdat dit een duivels getal is (déja vu). Bij drie keer wordt het gezien als waar en zeker en van God afkomstig.quote:
soort van.. als in.. ik snap het nog steeds niet, maar het is tenminste wel een antwoordquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:43 schreef Thomas B. het volgende:
Dat is hoe sociale normen ontstaan. Het is een wisselwerking tussen agent en principe, en dat door verloop van tijd. Daardoor kunnen die normen ook veranderen. Het slaat in principe nergens op, omdat ze niet bedacht worden maar sociaal geconstrueerd door de praktijk. En daar gaan er mensen dus rekening mee houden en hun oordeel erop baseren. Beantwoordt dat je vraag?
Wel erg constructivistisch beantwoordtquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:43 schreef Thomas B. het volgende:
Dat is hoe sociale normen ontstaan. Het is een wisselwerking tussen agent en principe, en dat door verloop van tijd. Daardoor kunnen die normen ook veranderen. Het slaat in principe nergens op, omdat ze niet bedacht worden maar sociaal geconstrueerd door de praktijk. En daar gaan er mensen dus rekening mee houden en hun oordeel erop baseren. Beantwoordt dat je vraag?
hier ga ik voorquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:57 schreef Lithia het volgende:
Regeltjes zijn meestal voor mensen die behoefte hebben aan regeltjes om succes te hebben met een vrouw/man. Dan wordt er niet meer gekeken naar de persoon zelf, maar dan volgen ze blindelings regeltjes die ontstaan door mensen die veel 'date-ervaring'. In sommige gevallen kan het zeker lukken, daarom volgen mensen het ook.
De regels zelf hoeven niet perse logisch te zijn. Vaak probeer je het zelf en als het klopt dan vertel je het aan anderen.
Ik ga gewoon op mijn gevoel af, wat een gedoe is het als je alle regels moet kennen.
en dit dus ookquote:Op zondag 12 februari 2012 00:00 schreef jcdragon het volgende:
Waarom zou je wachten? Als je haar leuk vind, sms of bel je haar de volgende dag. (HIMYM)
De vraag leent zich er ook voor. Het is maar een benadering, maar sociaal constructivisme is ook bedoeld om dit soort vraagstukken te beantwoorden. Daarom zijn sociale fenomenen ook zo interessant. Ze laten zich meestal niet door rationele benaderingen verklaren.quote:Op zondag 12 februari 2012 00:00 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Wel erg constructivistisch beantwoordt
Hollywood, Hollywood...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:34 schreef nietiemand het volgende:
zoals ik me bedacht in dit topic
waar slaat het op dat je 3 dagen 'moet' wachten tot je wat van je laat horen
je krijgt een nummer van een chille chick en blijkbaar vinden ze je wanhopig als je de eerste dag belt/smst, een beetje wanhopig als je de tweede dag belt/smst, maar vinden ze het te laat als je de vierde dag pas wat van je laat horen.. dus blijkbaar is drie hier het godsgetal..
maar waar slaat dat in godsnaam op?
Dit is eigenlijk een van de weinige punten waarin ik vrouwen echt belachelijk vind. Ik bedoel dan dat ze er voor vallen...quote:
Voor andere vrouwen bedoel je? Niets mis met lesbisch imo.quote:Op zondag 12 februari 2012 00:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk een van de weinige punten waarin ik vrouwen echt belachelijk vind. Ik bedoel dan dat ze er voor vallen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |