abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107928067
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:38 schreef DroogDok het volgende:
De verkeersboetes in NL behoren juist tot de hoogste van de EU.
boetes wel ja, want dat spekt de schatkist.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_107928109
quote:
15s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:39 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Ik heb het niet over alcohol gehad. Ik heb het gehad over roekeloos rijgedrag. Ik vind de straf verbijsterend laag. Maar goed, die discussie was al gevoerd, gedane zaken nemen geen keer. En gerechtelijke dwalingen dus ook niet.

Waar het nu om gaat, is dat die korte straf ook nog eens 6 weken wordt ingekort, met als gevolg dat de dader binnen een jaar na het doodrijden van het slachtoffer alweer op straat rondloopt.
Tja, je mag een jaar (te) kort vinden, ik vind het heel fors voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107928189
Hij had wat mij betreft nooit meer vrij hoeven te komen, of dat door middel van een onopgeloste doodsoorzaak is of door een heel donker hol hermetisch af te sluiten is mij om het even.
pi_107928275
quote:
15s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:39 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Ik heb het niet over alcohol gehad. Ik heb het gehad over roekeloos rijgedrag. Ik vind de straf verbijsterend laag. Maar goed, die discussie was al gevoerd, gedane zaken nemen geen keer. En gerechtelijke dwalingen dus ook niet.
...
Gerechtelijke dwaling? Als je niet weet wat zo'n begrip inhoudt, gebruik het dan ook niet alsjeblieft.
pi_107928295
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:44 schreef Scorpie het volgende:
Hij had wat mij betreft nooit meer vrij hoeven te komen, of dat door middel van een onopgeloste doodsoorzaak is of door een heel donker hol hermetisch af te sluiten is mij om het even.
Goed idee, levenslang voor dood door schuld :|W
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107928348
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:44 schreef Scorpie het volgende:
Levenslang voor het veroorzaken van een ongeval. Tuurlijk :')

Neem een Rennie, misschien helpt dat ook tegen een opgeblazen gevoel in je onderbuik.
pi_107928410
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Levenslang voor het veroorzaken van een ongeval. Tuurlijk :')

Neem een Rennie, misschien helpt dat ook tegen een opgeblazen gevoel in je onderbuik.
Het veroorzaken van een ongeval door willens en wetens met roekeloos rijgedrag anderen in gevaar te brengen, vervolgens door te rijden zonder eerste hulp te verlenen en doodleuk in een kroeg een paar colatjes achterover te gaan tikken is een optelsom die laat zien dat we te maken hebben met een persoon die in deze maatschappij niet gewenst is en geen aanwinst is. Zulke mensen zijn we dus liever kwijt dan rijk.

Dat er pennenneukers zijn die proberen dit in de letter van de wet te verantwoorden zonder moreel geweten te hebben doet niks af aan het feit dat zulke mensen niets waard zijn :)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2012 13:52:26 ]
pi_107928545
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het veroorzaken van een ongeval door willens en wetens met roekeloos rijgedrag anderen in gevaar te brengen, vervolgens door te rijden zonder eerste hulp te verlenen en doodleuk in een kroeg een paar colatjes achterover te gaan tikken is een optelsom die laat zien dat we te maken hebben met een persoon die in deze maatschappij niet gewenst is en geen aanwinst is. Zulke mensen zijn we dus liever kwijt dan rijk.

Dat er pennenneukers zijn die proberen dit in de letter van de wet te verantwoorden zonder moreel geweten te hebben doet niks af aan het feit mijn mening dat zulke mensen niets waard zijn :)
pi_107928635
quote:

[..]

What's next? Alle demente bejaarden en gehandicapten ook maar verwijderen uit dit land? Die zijn immers ook niet echt een aanwinst.. Graag even nadenken voordat je iets post.
quote:
Dat er pennenneukers zijn die proberen dit in de letter van de wet te verantwoorden zonder moreel geweten te hebben doet niks af aan het feit dat zulke mensen niets waard zijn :)
Nu denk je dus dat jouw mores de mores zijn van iedereen in dit land. Ben je zo arrogant, of had je ook hier weer niet over nagedacht?
pi_107928800
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

What's next? Alle demente bejaarden en gehandicapten ook maar verwijderen uit dit land? Die zijn immers ook niet echt een aanwinst.. Graag even nadenken voordat je iets post.

Het tot in de extreme trekken van een standpunt maakt het niet minder valide, het is slechts een zwaktebod.

quote:
Nu denk je dus dat jouw mores de mores zijn van iedereen in dit land. Ben je zo arrogant, of had je ook hier weer niet over nagedacht?
Ik heb hier prima over nagedacht. Aan jou de eer het te ontkrachten; bied dit talent een topfunctie binnen jouw bedrijf aan, als je een punt wil maken. Of hou je het graag bij woorden zonder betekenis, verschuilend achter zoiets fossiels als de letter van de wet?

De ware rechtvaardigheid zou zijn als de vader van Floor deze jongeman ook dood zou mogen rijden om vervolgens met een jaar cel ervanaf te komen. Ik spreek op persoonlijke titel als ik zeg dat ik dit een mooie oplossing vind voor beide partijen en de enige manier voor de vader van Floor om eindelijk eens ware rechtvaardigheid aan het werk te zien.

Het is overigens typerend om deze acties van het OM in relatie met de naam van de dader te zien. Geen wonder dat een groot deel van de bevolking een hekel krijgt aan een bepaalde groepering binnen de Nederlandse maatschappij :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2012 14:07:47 ]
pi_107928909
quote:

[..]

zonder eerste hulp te verlenen
Zolang het nog niet verplicht is om een EHBO diploma te halen als je voor je rijbewijs gaat kun je mensen niet verplichten eerste hulp te verlenen. Anders krijg je geheid van die gevallen dat mensen met een gebroken vinger hun arm kwijt raken omdat een goedwillend persoon een tourniqet aanlegt.
pi_107928959
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zolang het nog niet verplicht is om een EHBO diploma te halen als je voor je rijbewijs gaat kun je mensen niet verplichten eerste hulp te verlenen. Anders krijg je geheid van die gevallen dat mensen met een gebroken vinger hun arm kwijt raken omdat een goedwillend persoon een tourniqet aanlegt.
DonJames kan vast wel het wetsartikel dat mensen verplicht stelt te helpen naar beste kunnen voor je citeren, gezien zijn affiniteit met het Wetboek.
pi_107928984
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het tot in de extreme trekken van een standpunt maakt het niet minder valide, het is slechts een zwaktebod.

[..]

Ik heb hier prima over nagedacht. Aan jou de eer het te ontkrachten; bied dit talent een topfunctie binnen jouw bedrijf aan, als je een punt wil maken. Of hou je het graag bij woorden zonder betekenis, verschuilend achter zoiets fossiels als de letter van de wet?

De ware rechtvaardigheid zou zijn als de vader van Floor deze jongeman ook dood zou mogen rijden om vervolgens met een jaar cel ervanaf te komen. Ik spreek op persoonlijke titel als ik zeg dat ik dit een mooie oplossing vind voor beide partijen en de enige manier voor de vader van Floor om eindelijk eens ware rechtvaardigheid aan het werk te zien.

Het is overigens typerend om deze acties van het OM in relatie met de naam van de dader te zien. Geen wonder dat een groot deel van de bevolking een hekel krijgt aan een bepaalde groepering binnen de Nederlandse maatschappij :)
Lekker bijbels.
pi_107929040
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:11 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Lekker bijbels.
Zelfs in die tijd snapte men hoe rechtvaardigheid diende te worden toegepast :)
Zo gek waren die reli-fundies dus nog niet.
pi_107929043
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

DonJames kan vast wel het wetsartikel dat mensen verplicht stelt te helpen naar beste kunnen voor je citeren, gezien zijn affiniteit met het Wetboek.
"Ik heb geen EHBO diploma, rechter, wat moest ik doen?"
pi_107929046
Als ze zelf door rood is gereden heeft ze zelf ook schuld aan het feit dat ze deaud is
pi_107929071
quote:
6s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zelfs in die tijd snapte men hoe rechtvaardigheid diende te worden toegepast :)
Zo gek waren die reli-fundies dus nog niet.
Precies, in landen met de Sharia hebben ze dat wel begrepen.
pi_107929094
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

"Ik heb geen EHBO diploma, rechter, wat moest ik doen?"
"112 bellen."
pi_107929098
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als ze zelf door rood is gereden heeft ze zelf ook schuld aan het feit dat ze deaud is
Nou vergeet je wel even dat er een allochtoon achter het stuur zat he :{w
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_107929102
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:04 schreef Scorpie het volgende:

Dat mag je vinden. Verwacht alleen niet dat veel mensen het met je eens gaan zijn, laat staan dat jouw rancuneuze gevoelens een wetsaanpassing tot gevolg zullen hebben.
quote:
Recht is voor iedereen gelijk. Of je nou een aanwinst bent voor de maatschappij of niet. Stel nu even dat dit ongeval niet door dit figuur zou zijn veroorzaakt, maar (met exact dezelfde omstandigheden) door Moeder Theresa, Bono, Frans Bauer (of wie je dan ook als aanwinst voor de maatschappij ziet). Zou die een andere straf moeten krijgen? Lekker willekeurig. Dus, denk er nog eens over na. Iets beter je best doen.
quote:
De ware rechtvaardigheid zou zijn als de vader van Floor deze jongeman ook dood zou mogen rijden om vervolgens met een jaar cel ervanaf te komen. Ik spreek op persoonlijke titel als ik zeg dat ik dit een mooie oplossing vind voor beide partijen.
Ik spreek op persoonlijke titel als ik zeg dat je er idiote ideeën op nahoudt die in de Sharia niet zouden misstaan.
pi_107929125
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

grrrr weer dat buitenlands schorriemorrie *vuist in de lucht steekt*
pi_107929150
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En wat heeft de persoon die haar voorrang verleende terwijl hij voor een groen verkeerslicht stond gedaan? Die kon toch ook prima EHBO verlenen?
pi_107929155
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"112 bellen."
Dus als je geen 112 belt moet je levenslang de cel in?
pi_107929165
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:16 schreef Casos het volgende:

[..]

En wat heeft de persoon die haar voorrang verleende terwijl hij voor een groen verkeerslicht stond gedaan? Die kon toch ook prima EHBO verlenen?
levenslang!
pi_107929166
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus als je geen 112 belt moet je levenslang de cel in?
112 zweepslagen
  maandag 13 februari 2012 @ 14:16:57 #236
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_107929176
Nogmaals, de dader is verhoudingsgewijs zwaar gestraft. (Daarbij valt natuurlijk te discussiëren over de vraag of de strafmaat in het algemeen niet te laag is.)

Uit de uitspraak:
quote:
8.2. Het standpunt van de verdediging
(...)
De rechtbank dient aansluiting te zoeken bij de landelijke oriëntatiepunten, hetgeen - uitgaande van roekeloos rijden - neerkomt op een gevangenisstraf van 8 maanden met aftrek van voorarrest en in geval van een grove verkeersfout op een gevangenisstraf van 6 maanden met aftrek.
De standaarden waar de verdediging naar verwees zijn te vinden in het document Oriëntatiepunten voor straftoemeting en LOVS-afspraken (http://www.rechtspraak.nl(...)n-afspraken-LOVS.pdf). Daarin staat inderdaad (p. 11):

quote:
Art. 6 WVW1994 veroorzaken verkeersongeval
(...)
Wegpiraterij / Roekeloos rijden: Geen alcohol: -> 8 mnd gs ov, 3 jr OBM
De uitspraak in deze zaak:
quote:
10. Beslissing
(...)
Ten aanzien van feit 1 meer subsidiair: Overtreding van artikel 6 Wegenverkeerswet 1994, terwijl de schuld bestaat in roekeloosheid en het een ongeval betreft waardoor een ander wordt gedood.

Ten aanzien van feit 2: Overtreding van artikel 7, eerste lid van de Wegenverkeerswet 1994.

(N.B.: Op dat laatste staat een maximale gevangenisstraf van 3 maanden volgens art. 176 lid 3 van de Wegenverkeerkeerswet 1994 -- I.)

Verklaart het bewezene strafbaar.

Verklaart verdachte, [verdachte], daarvoor strafbaar.

Veroordeelt verdachte tot een gevangenisstraf van 18 (achttien) MAANDEN.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iblardi op 13-02-2012 15:12:33 ]
  maandag 13 februari 2012 @ 14:19:44 #237
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_107929266
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:16 schreef Iblardi het volgende:
Nogmaals, de dader is verhoudingsgewijs zwaar gestraft. (Daarbij valt natuurlijk te discussiëren over de vraag of de strafmaat in het algemeen niet te laag is.)

[..]

Oriëntatiepunten voor straftoemeting en LOVS-afspraken (http://www.rechtspraak.nl(...)n-afspraken-LOVS.pdf) zegt inderdaad (p. 11):

[..]

De uitspraak in deze zaak:

[..]

En dan zitten de ouders er mee dat door een re-integratietraject, hij eerder vrij is dan verwacht.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_107929269
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:14 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat mag je vinden. Verwacht alleen niet dat veel mensen het met je eens gaan zijn, laat staan dat jouw rancuneuze gevoelens een wetsaanpassing tot gevolg zullen hebben.
Integendeel, ik denk dat vele mensen hetzelfde hierover denken en wat minder uit het Wetboek zullen willen citeren. Sterker nog, lees de reacties even op internet; ik vermoed dat de heer Mohammed S. een heel slechte tijd tegemoet gaat als hij vrij komt gezien de emotionele statements.

quote:
Recht is voor iedereen gelijk. Of je nou een aanwinst bent voor de maatschappij of niet. Stel nu even dat dit ongeval niet door dit figuur zou zijn veroorzaakt, maar (met exact dezelfde omstandigheden) door Moeder Theresa, Bono, Frans Bauer (of wie je dan ook als aanwinst voor de maatschappij ziet). Zou die een andere straf moeten krijgen? Lekker willekeurig. Dus, denk er nog eens over na. Iets beter je best doen.
Dat ligt eraan, als die personen hetzelfde kwalijke gedrag wat tot de dood van een persoon leidde, tentoon hebben gespreid, wel. Immers, recht is voor iedereen gelijk in dit geval.

quote:
Ik spreek op persoonlijke titel als ik zeg dat je er idiote ideeën op nahoudt die in de Sharia niet zouden misstaan.
Dat mag je vinden, ik ben dan echter wel benieuwd of je indien het jou persoonlijk had getroffen vind dat de dader rechtvaardig was gestraft. Gelukkig en hopelijk zullen we dat niet te weten komen :)
pi_107929297
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:16 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik vermoed dat diegene dat ook wel heeft gedaan, in tegenstelling tot de dader, die als een lafaard het hazenpad koos en er alles aan gedaan heeft niet gepakt te worden.
pi_107929328
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En dat het een leuk, blond, bekend en gehandicapt meisje was. Het verschil tussen Henk en Ingrid en een Pavlovhond is toch vooral dat de eerste bij een aantal signalen kunnen aanslaan en zo'n hond maar bij eentje tegelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')