Ah, jij zit extern. Dat is wel beter want dan heb je geen last van een nare werksfeer.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Zo ging het vorige keer wel inderdaad. Als er een grote map op tafel lag dan wist je al hoe laat het was... dan vloog je eruit. Als er alleen maar een envelopje lag dan wist je dat je mocht blijven.
Ik vind dit niet zo een ramp, dat je gebeld kunt worden, anders zou ik hiervoor apart naar kantoor moeten komen. En ik weet dat ze het dan zo zouden plannen dat het buiten werktijd zou zijn...
quote:Op maandag 13 februari 2012 12:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Na het jaar overcompleet zal er niet veel overblijven van de regeling. Ze willen alles wat ik dan krijg aftrekken van m'n oprotpremie. Tegelijkertijd zijn de eisen qua sollicitatie's strenger dan bij het UWV. Met dank aan het verraad door de vakbonden.
Hoe bedoel je dat precies? Zonder details te hoeven weten, wat is het verschil tussen regeling en oprotpremie? Dat is toch hetzelfde?quote:Op maandag 13 februari 2012 12:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Na het jaar overcompleet zal er niet veel overblijven van de regeling. Ze willen alles wat ik dan krijg aftrekken van m'n oprotpremie. Tegelijkertijd zijn de eisen qua sollicitatie's strenger dan bij het UWV. Met dank aan het verraad door de vakbonden.
Je oprotpremie (tenminste in mijn geval) wordt bepaald aan de hand van je dienstjaren. Bij de meesten komt het uit op meer dan een jaarloon (al dik 12 jaar geen nieuwe vaste contracten meer gegeven). Dat is voor als je vrijwillig vertrekt voordat de vestiging sluit. Soms geven ze zelfs nog een extra premie mee. Doe je dat, dan heb je geen WW rechten meer (vrijwillig ontslag). Als de vestiging sluit wordt je overcompleet, een andere status. Iedere maand 'salaris' die je krijgt als je overcompleet bent wordt afgetrokken van je opgebouwde oprotpremie. Vertrek je 'vrijwillig' tijdens dat jaar overcompleet zijn dan krijg je het restant uitgekeerd. Ben je na een jaar nog niet vertrokken dan verhuis je naar het UWV en krijg je het restant wat nog niet in de vorm van salaris aan je is uitgekeerd overgemaakt. Voor het geval er nog iets over is. Een aantal collega's hebben hun premie al gecasht en zijn opgestapt zonder dat ze een andere baan hadden gevonden. Lijkt me niet verstandig.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies? Zonder details te hoeven weten, wat is het verschil tussen regeling en oprotpremie? Dat is toch hetzelfde?
je hebt het in de vorm van een soort lijfrente of pensioenBV laten uitkeren?quote:Op maandag 13 februari 2012 16:10 schreef Soury het volgende:
Ik ben na 23 jaar op straat gezet en kreeg een leuk bedrag mee. Nodig had ik het niet direct.
Het staat vast en mocht ik het nodig hebben kan ik mezelf uit laten keren, als een salaris voor mezelf zeg maar. Ik betaal er nu ook geen belasting over. Het is zaak om je goed voor te laten lichten.
Ik ben bij gouden handdruk goed voorgelicht. Elke situatie is anders, ik had een redelijk spaarpotje en kon wel even voort. Als ik nu niet snel een baan vind ga ik het aanspreken, liever bewaar ik het voor mijn (nog) oudere dag
Ah dit zal in mijn geval niet zo gaan: je wordt ontslagen en krijgt dan een bedrag mee volgens de kantonrechtersformule. Plus nog iets extra's geloof ik. Je kunt ook, als je dat wilt, bemiddeling krijgen bij het zoeken naar een andere baan, maar de kosten daarvoor worden dacht ik dan betaald uit het bedrag dat je meekrijgt.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je oprotpremie (tenminste in mijn geval) wordt bepaald aan de hand van je dienstjaren. Bij de meesten komt het uit op meer dan een jaarloon (al dik 12 jaar geen nieuwe vaste contracten meer gegeven). Dat is voor als je vrijwillig vertrekt voordat de vestiging sluit. Soms geven ze zelfs nog een extra premie mee. Doe je dat, dan heb je geen WW rechten meer (vrijwillig ontslag). Als de vestiging sluit wordt je overcompleet, een andere status. Iedere maand 'salaris' die je krijgt als je overcompleet bent wordt afgetrokken van je opgebouwde oprotpremie. Vertrek je 'vrijwillig' tijdens dat jaar overcompleet zijn dan krijg je het restant uitgekeerd. Ben je na een jaar nog niet vertrokken dan verhuis je naar het UWV en krijg je het restant wat nog niet in de vorm van salaris aan je is uitgekeerd overgemaakt. Voor het geval er nog iets over is. Een aantal collega's hebben hun premie al gecasht en zijn opgestapt zonder dat ze een andere baan hadden gevonden. Lijkt me niet verstandig.
Nee weer anders. Het is een stamrecht verzekering. Ik kan niet inééns 20.00 opnemen voor een boot ofzo. Maar ik kan wel mezelf uitkeren per maand, en dat bedrag is flexibel. Vraag niet te veel want ik heb er verder de ballen verstand van. Na dat ik dit heb besloten heb ik de papieren nog met een belasting deskundige laten na kijken. Kost wat maar wel waard. Voor mij de juiste keuze iig.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:23 schreef golfer het volgende:
[..]
je hebt het in de vorm van een soort lijfrente of pensioenBV laten uitkeren?
Aha.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:55 schreef Soury het volgende:
Nee weer anders. Het is een stamrecht verzekering. Ik kan niet inééns 20.00 opnemen voor een boot ofzo. Maar ik kan wel mezelf uitkeren per maand, en dat bedrag is flexibel. Vraag niet te veel want ik heb er verder de ballen verstand van. Na dat ik dit heb besloten heb ik de papieren nog met een belasting deskundige laten na kijken. Kost wat maar wel waard. Voor mij de juiste keuze iig.
Dat laatste heeft mijn vriend, pardon manquote:Op maandag 13 februari 2012 16:23 schreef golfer het volgende:
[..]
je hebt het in de vorm van een soort lijfrente of pensioenBV laten uitkeren?
Geen idee? Ik hoef het ook maar aan te spreken als mijn ww vervalt, wat ik voor wil zijn. Ik had mijn post aangepast. Ik had vanmiddag een sollicitatie gesprek. Maar dan nog heel triest dat als ik word aangenomen ik nog minder verdien dan mijn uitkeringquote:Op maandag 13 februari 2012 17:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Aha.
En dat bedrag dat je jezelf uitkeert wordt dan niet in mindering gebracht op je WW-uitkering?
Lekker dat je het niet hoeft aan te spreken. Leuk spaarpotje dus.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:07 schreef Soury het volgende:
Geen idee? Ik hoef het ook maar aan te spreken als mijn ww vervalt, wat ik voor wil zijn. Ik had mijn post aangepast. Ik had vanmiddag een sollicitatie gesprek. Maar dan nog heel triest dat als ik word aangenomen ik nog minder verdien dan mijn uitkering![]()
Maar als je maar weer in de werkmolen zit, hoe verdomde lastig is het.
Wat wel gebeurd als ik me laat uitkeren het gewon als salaris word gezien en dan betaal ik daar de lasten over. Lijkt me eerlijk, nu trek ik rente.
Ik ben 48. En ja het is verdomde moeilijk. Ik voel me 20.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Lekker dat je het niet hoeft aan te spreken. Leuk spaarpotje dus.
Enne..ik weet niet hoe jong/oud je bent, maar het is momenteel sowieso lastig iets nieuws te vinden met deze stugge arbeidsmarkt.
[quote]Op maandag 13 februari 2012 17:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Lekker dat je het niet hoeft aan te spreken. Leuk spaarpotje dus.
Enne..ik weet niet hoe jong/oud je bent, maar het is momenteel sowieso lastig iets nieuws te vinden met deze stugge arbeidsmarkt.
Het kan nog net. Ik heb mijn laatste baan gekregen toen ik al 53 was.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:40 schreef Soury het volgende:
Ik ben 48. En ja het is verdomde moeilijk. Ik voel me 20.Qua werken. Het gaat erg slecht wat werk zoeken. Ik ben al ziels blij als ik word uitgenodigd voor een gesprek.
Ik blijf hopen.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Het kan nog net. Ik heb mijn laatste baan gekregen toen ik al 53 was.
Ik al 4.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:17 schreef Karina het volgende:
Ik ben ook nog nooit echt werkloos geweest, ik heb al 3 faillisementen meegemaakt
Voorlopig goed nieuws dus.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:45 schreef Karina het volgende:
Ik ben gisteren niet gebeld, nu begin maart afwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |