quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:41 schreef Sant. het volgende:
Ik vind dat ook teveel. 150 euro max.
Je beschermt er wel je hoofd mee, dus mag van mij best wat kosten. Daarnaast moeet t er wel een beetje fatsoenlijk uitzien, voor zover mogelijk, want helmen zijn gewoon lelijk.
edit: aan de andere kant, een muts moet zo lelijk mogelijk zijn. dus waarom een helm niet?!
Ik heb nu een flugel mutslelijk joh.. zeker opzetten
![]()
De onderwerpen uit de laatste posts.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:54 schreef Bienelientjee het volgende:
Mijn snowboots zijn binnen! Had er nog helemaal geen en zag mezelf toch echt niet op mijn converse in Oostenrijk rondwaggelen! En die van mijn moeder zijn een maatje te klein...!Dus heb een paar degelijke (en belangrijk: binnen mijn krappe budget
) uitgekozen:
[ afbeelding ]
Ze vallen wel ietsjes te groot uit, maar met lekkere dikke sokken is dat wel te fixen!
Dat heb ik nog nooit gedaan! Lijkt me erg vreemd en hoe voorkom je dat je niet tegen de achterwand aan geslingerd wordt?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:39 schreef DroogDok het volgende:
Oeh nog 2 weken voor mij en dan naar Saas-Fee.
Dit jaar voor het eerst met een helm op skiën, ben benieuwd hoe het gaat bevallen, ben een beetje bang dat ik het veel te warm ga vinden.
Nu al een beetje aan het oefenen op zo'n rollende-band-tapijt-baan.
Zwaartekracht trekt je omlaag, beweging van de band duwt je omhoog, kwestie van natuurkundig evenwicht zeg maar.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:53 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gedaan! Lijkt me erg vreemd en hoe voorkom je dat je niet tegen de achterwand aan geslingerd wordt?
Ja dat snap ik, ik ben ingenieurquote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:57 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zwaartekracht trekt je omlaag, beweging van de band duwt je omhoog, kwestie van natuurkundig evenwicht zeg maar.
Ik vind het fijn om mijn spieren wat te versterken voor de wintersport en het helpt me ook de puntjes op de i van mijn techniek te zetten.
VOlgens mij heb je een cut-off band om. Dus als je valt, dan stopt de band met draaien.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:25 schreef jpjedi het volgende:
Echter doel meer op een miskleun terwijl de band doordraait
Waar ik nu ski heeft de leraar een noodknop aan zijn riem hangen, en ik denk dat dat er ook een sensor aan het eind van de band zit die de band stopt als je er doorheen gaat.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
VOlgens mij heb je een cut-off band om. Dus als je valt, dan stopt de band met draaien.
Toch schijn je lelijk te kunnen vallen op zo'n band.
Ik dat dat je bedoelde dat je voor het eerst met een helm op ging skieen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:39 schreef DroogDok het volgende:
Oeh nog 2 weken voor mij en dan naar Saas-Fee.
Dit jaar voor het eerst met een helm op skiën, ben benieuwd hoe het gaat bevallen, ben een beetje bang dat ik het veel te warm ga vinden.
Nu al een beetje aan het oefenen op zo'n rollende-band-tapijt-baan.
Dat bedoelde ik ookquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:41 schreef Sant. het volgende:
[..]
Ik dat dat je bedoelde dat je voor het eerst met een helm op ging skieen.
Ik dacht dus al, wat lult ie nou slap
En zo'n tapijtbaan is natuurlijk niks vergeleken met de real thing, maar het is een goede oefening en leuk om te doenquote:Maar je gaat voor de eerste keer skieen en je doet een helm op
Zo'n tapijtbaan lijkt me overigens niks, maar aangezien ik het nog nooit ggedaan heb, mag ik niet oordelen.
Waar zat je in Portes du Soleil?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:53 schreef The6thgate het volgende:
Net weer terug van een weekje Portes des Soleil. Erg goed bevallen, zaten tussen de bergtoppen met de pistes zo ongeveer voor de deur. En alleen maar zon gehad
Ben toch wel blij dat ik een helm heb gekocht. Voel je haast niet en het houdt ook gelijk je oren aardig warm.
Avoriaz. Was voor mij de eerste keer skien. 2 meer ervaren skiers waren ook erg te spreken over het (autovrije) dorp en de omgeving daarquote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:23 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Waar zat je in Portes du Soleil?
Niet zo zeer tov vast gebied, maar ik heb vlakbij twee gebieden en met drie kwartier rijden kan ik een gebied in die onderdeel is van de Sella Ronda. En dat doe ik eigenlijk wel 3 keer per week.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Zijn er meer mensen die hun overnachtingsplek op tientallen km's afstand van hun 'vaste' skigebieden hadden/hebben? Ik overnachtte bijv. in Imst en stond doorgaans in Kühtai (circa 30 km verderop) op de lange latten. Ik had weliswaar de beschikking over een eigen auto ... !
Natuurlijk is het fijn om lekker tot het hotel te skiën. Het hotel waar ik zit als ik in Italië ben kan ik ook naartoe skiën vanaf het dichtsbijzijnde gebied. Maar ik moet er niet aan denken om iedere dag hetzelfde gebied voor mijn kiezen te krijgen. Ik ken zo snel niet een gebied waar ik niet op een dag doorheen "waai". En ik houd van afwisseling.quote:Op zondag 12 februari 2012 10:16 schreef Bajskorv het volgende:
Ik hou wel van een plekje waar ik van huis direct naar de piste kan skien en terug. Maakt alles zoveel makkelijker.
Apart. Ik ben wel eens in Verbier geweest en ik knal er snel genoeg doorheen. Ook al zitten er van die strontvervelende stukken in die bijna vlak zijn waar je vooral je armen traint...quote:Op maandag 13 februari 2012 09:29 schreef Bajskorv het volgende:
Een gebied als Quatre Vallees kom ik niet in 7 dagen door.
Je quote ook maar de helft van mijn bericht, handigerd...quote:Op maandag 13 februari 2012 09:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Apart. Ik ben wel eens in Verbier geweest en ik knal er snel genoeg doorheen. Ook al zitten er van die strontvervelende stukken in die bijna vlak zijn waar je vooral je armen traint...
Nee, na twee dagen slaat daar bij mij ook de verveling toe. En dan hebben ze ook nog een hoop sleepliften ook en dat is echt een grote no-no...
Officieel zou er iets van 350 km aan piste moeten zijn wat ruim een kwart is van Dolomiti Superski. Nou... ofwel ze meten in Zwitserland zoals de fokker zijn penis meet, ofwel ze vergeten in Italië 80% van de pistes...
(ik gok op ruimhartig meten door de Zwitsers, want ik durf aan dat ze de 100 km aan piste nog niet halen)
Ik heb geen enkel sleeplift hoeven doen, en volgens mij hebben ze die ook nauwelijks meer (begrijp dat er vrij veel nieuwe liften zijn, maar ik ben er voorheen nooit geweest). Elk gebied gaat vervelen als je enkel pistes skiet, daarom neem ik ook bijna altijd een gids om me meer te laten zien dan enkel dat.quote:Op maandag 13 februari 2012 09:29 schreef Bajskorv het volgende:
... Tenminste, niet als ik dus een gids neem en de hele dag buiten de piste zit, dan blijf je eindeloos bezig.
Dát, het verste wat ik mezelf ooit naar de piste toe moest verplaatsen was 75 meter. En dat was eigenlijk al te verquote:Op maandag 13 februari 2012 09:27 schreef Sant. het volgende:
Ik zou gek worden als ik elke dag met de auto naar een piste moest rijden.
Zoals ik eerder al aangaf: off piste is niet mijn ding. Nog afgezien van het feit dat het in veel gebieden gewoon verboden is...quote:Op maandag 13 februari 2012 10:14 schreef Bajskorv het volgende:
Ik heb geen enkel sleeplift hoeven doen, en volgens mij hebben ze die ook nauwelijks meer (begrijp dat er vrij veel nieuwe liften zijn, maar ik ben er voorheen nooit geweest). Elk gebied gaat vervelen als je enkel pistes skiet, daarom neem ik ook bijna altijd een gids om me meer te laten zien dan enkel dat.
Wat reageer je toch weer heerlijk gepikeerd... Ik weet nog dat 4 vallees claimt dat er 350 km piste is en dat vergelijk ik met de nog geen 1200 die de dolomieten claimen voor de 12 (!) gebieden bij elkaar. Nou, dan weet je dat het echt lachwekkend is om te stellen dat 4 vallees 350 km aan piste heeft. Dat klopt gewoon niet.quote:En dat Dolomiti Superski het allermooiste, beste gebied ter wereld is met de langste penis, was inmiddels al duidelijk.![]()
Jij claimt dat het een gebied is waar je nog niet doorheen komt in 7 dagen en dat 2 posts nadat ik zeg dat ik zo snel geen gebied ken waar ik niet in één dag doorheen waai, dus logischerwijs ga ik er vanuit dat je daarmee toch enigszins reageert op mijn post en ik geef je gewoon aan dat ik dus weldegelijk in een enkele dag dat hele gebied onder de ski's door krijg. En dat ik feitelijk na de tweede dag het al wel weer had gezien.quote:Ik noemde Verbier even als illustratie, ik ben niet zo honkvast en geniet net zoveel van elk ander gebied.
Als wij met een groep zijn (en dat gebeurt vaak genoeg), dan wordt er ook gezamelijk gelunched. Ik zie alleen even niet wat dat te maken heeft met al dan niet met de auto naar het skigebied rijden...quote:Op maandag 13 februari 2012 10:28 schreef CaLeX het volgende:
Maar wij gaan altijd met een groep en vinden het gezellig om met zijn alle te lunchen.
Ik hou ervan om tochten te maken. Heerlijk van gebied naar gebied en dan door stukken te komen waar vrijwel niemand komt. En ik hou van afwisseling. Natuurlijk doe ook ik bepaalde pistes vaker op een dag en dat is ook geen probleem als het echt een leuke piste is. Maar als ik mijzelf op een enkel gebied moet richten, dan zijn er pistes die ik 4-5x op een dag doe en dat gaat echt vervelen als je ruim twee weken ergens bent. Tenminste... het gaat mij vervelen en ik gaf gewoon aan waarom ik dus ook met de auto naar andere gebieden ga... Dat schijnt niet helemaal te mogen, maar ik doe het toch!quote:Ik heb het ook niet echt snel dat ik me verveel als ik een piste meerdere keren gedaan heb, zie de meerwaarde van 3 gebieden aandoen in één vakantieweek ook niet echt
Zij gaan smiddag naar het appartement om te eten denk ik.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als wij met een groep zijn (en dat gebeurt vaak genoeg), dan wordt er ook gezamelijk gelunched. Ik zie alleen even niet wat dat te maken heeft met al dan niet met de auto naar het skigebied rijden...
Niet met gids.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al aangaf: off piste is niet mijn ding. Nog afgezien van het feit dat het in veel gebieden gewoon verboden is...
Ik zeg vrij duidelijk, "Tenminste...". Daarmee geef ik dus al aan dat je gelijk hebt, maar dat je onder andere voorwaarden hier geen last van hebt. Ik begrijp dus niet waarom je daarover moet discussieren, ik heb je al gelijk gegeven?quote:Jij claimt dat het een gebied is waar je nog niet doorheen komt in 7 dagen en dat 2 posts nadat ik zeg dat ik zo snel geen gebied ken waar ik niet in één dag doorheen waai, dus logischerwijs ga ik er vanuit dat je daarmee toch enigszins reageert op mijn post en ik geef je gewoon aan dat ik dus weldegelijk in een enkele dag dat hele gebied onder de ski's door krijg. En dat ik feitelijk na de tweede dag het al wel weer had gezien.
O, op die manier... Dat vind ik wel heel onhandig eerlijk gezegd. Ook als ik aan de piste zit met een appartement wil ik dat niet.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:12 schreef Sant. het volgende:
Zij gaan smiddag naar het appartement om te eten denk ik.
Als er lawine gevaar is volgens mij zelfs met gids.quote:
Ik lees nu dat het bedoeld was als gelijk geven, maar zo las ik het niet.quote:Ik zeg vrij duidelijk, "Tenminste...". Daarmee geef ik dus al aan dat je gelijk hebt, maar dat je onder andere voorwaarden hier geen last van hebt. Ik begrijp dus niet waarom je daarover moet discussieren, ik heb je al gelijk gegeven?
Bij voldoende lawinegevaar logisch, maar daar hadden we het volgens mij niet over.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als er lawine gevaar is volgens mij zelfs met gids.
Ach, selectief quoten zal wel duiden op selectief lezen.quote:[..]
Ik lees nu dat het bedoeld was als gelijk geven, maar zo las ik het niet.
Onhandig? Hoezo dat dan?quote:Op maandag 13 februari 2012 11:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, op die manier... Dat vind ik wel heel onhandig eerlijk gezegd. Ook als ik aan de piste zit met een appartement wil ik dat niet.
Ach, jij leest ook wel eens iets wat ik niet bedoeld heb. Natuurlijk kan het zo zijn dat als jij iets leest wat ik zo niet heb bedoeld dat het dan aan mij ligt en niet aan jou en als ik iets lees wat jij zo niet hebt bedoeld dat het dan aan mij ligt en niet aan jou...quote:Op maandag 13 februari 2012 11:25 schreef Bajskorv het volgende:
Ach, selectief quoten zal wel duiden op selectief lezen.
Je zit dan toch nog meer gebonden aan een specifiek gebied en ik neem aan dat je in het appartement je skischoenen uit trekt, je moet toch zelf het eten regelen...quote:
Dan nog zou ik ergens afspreken op de berg een beetje centraal in het gebied...quote:Tuurlijk eten wij ook weleens op de piste en maken we tochten. Maar gezien het niveau verschil tussen sommige mensen is dat niet altijd te doen (opzich is het natuurlijk wel te doen, maar wij vinden het gezelliger om een aantal keer met zijn allen te lunchen).
Wij spreken meestal af bij hutje X op piste Y rond de klok van Zquote:Op maandag 13 februari 2012 11:29 schreef CaLeX het volgende:
Tuurlijk eten wij ook weleens op de piste en maken we tochten. Maar gezien het niveau verschil tussen sommige mensen is dat niet altijd te doen (opzich is het natuurlijk wel te doen, maar wij vinden het gezelliger om een aantal keer met zijn allen te lunchen).
Lunch sjouwen is niet nodigDe bakker komt gewoon aan de deur
Boeit niet, inmiddels te ver off topic en "welles-nietes".quote:Op maandag 13 februari 2012 11:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach, jij leest ook wel eens iets wat ik niet bedoeld heb. Natuurlijk kan het zo zijn dat als jij iets leest wat ik zo niet heb bedoeld dat het dan aan mij ligt en niet aan jou en als ik iets lees wat jij zo niet hebt bedoeld dat het dan aan mij ligt en niet aan jou...
Maar meestal zijn er twee partijen deels schuldig.
Dan snap ik dus niet waarom je er op door gaat als ik gewoon aangeef dat ik het anders las... Het is volgens mij een bekend fenomeen dat tekst anders over kan komen dan bedoeld.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:01 schreef Bajskorv het volgende:
Boeit niet, inmiddels te ver off topic en "welles-nietes".
Zo komt het mij niet bekend voor inderdaad... Ik snap ook wel wat er leuk is aan tochten buiten de pistes om. Een vriend van mij gaat graag heliskiën in Canada. Dat lijkt mij ook wel geinig om eens mee te maken (zeker omdat het daar echt verlaten gebieden zijn). Dan zit je in een lodge en van daaruit ga je dan naar de verschillende plekken per heli.quote:Hier onder andere langs geweest vorige week, geweldig uitzicht.
WAUW!quote:Op maandag 13 februari 2012 12:01 schreef Bajskorv het volgende:
Hier onder andere langs geweest vorige week, geweldig uitzicht. We hebben een andere route gedaan, het was best druk die dag en we wilden wat "rust". Jammer om te zien hoe al die gletsjers steeds kleiner worden, maar het blijft indrukwekkend om het grote "blauwe ijs" van dichtbij te bekijken.
[ afbeelding ]
Luiwammes...quote:Op maandag 13 februari 2012 12:12 schreef Sant. het volgende:
En mocht ik zo'n uitzicht tegenkomen als je op je foto, dan blijf ik een uur liggen
Valt wel mee, laatst in Val Tho.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je zit dan toch nog meer gebonden aan een specifiek gebied en ik neem aan dat je in het appartement je skischoenen uit trekt, je moet toch zelf het eten regelen...
[..]
Dan nog zou ik ergens afspreken op de berg een beetje centraal in het gebied...
Klopt.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:32 schreef CaLeX het volgende:
Maar ieder heeft zo zijn ritme op wintersport.
Klopt, en 's avonds ook. Al blijft dat vaak beperkt tot pizza, hamburgers of ander typisch apres ski voer.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:41 schreef DS4 het volgende:
Ik ken ook tentjes waar ik binnen het half uur weer verder kan... Dat gaat overigens wel ten koste van de kwaliteit van het eten. En ik eet op de wintersport ook graag in de middag warm.
mwoi, 2-3 keer een goed restaurant, verder gewoon party partyquote:Op maandag 13 februari 2012 14:00 schreef DS4 het volgende:
Ik ben gewoon om 's avonds erg lekker eten te krijgen. Italië... daar nemen ze voedsel erg serieus...
Italia heeft goede pistes, maar in de drukkere gebieden aan het eind van de dag wel eens wat minder. Het is er nl. vaak zonnig, waardoor de kans op smeltende sneeuw later in het seizoen groter is. Het seizoen is dus kort. Januari/februari is het beste.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:05 schreef jpjedi het volgende:
Italia
hoe is het verder geregeld in Italie? Goede voorzieningen? Goede pistes etc?
Het leuke is eigenlijk niet eens de vrouwen, maar de taferelen er omheen...quote:Op maandag 13 februari 2012 16:32 schreef Sant. het volgende:
Taferelen die je ook in de Schatzi Bar in Ischgl tegenkomt
Het trekt wel een bepald type holbewoner inderdaad. Zeker naarmate de drank invloed begint te krijgen.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het leuke is eigenlijk niet eens de vrouwen, maar de taferelen er omheen...
Mijn vriendin kan het gelukkig geen donder schelen, maar het is niet bepaald waar ik voor richting de Alpen ga. Als ik dat soort rotzooi zoek, kan ik in Londen wel aan mijn trekken komen op een betere manier.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:36 schreef Sant. het volgende:
[..]
Het trekt wel een bepald type holbewoner inderdaad. Zeker naarmate de drank invloed begint te krijgen.
Daar zouden aardig wat vrouwen en vriendinnen kwaad om worden. Maar ach.. What happens in The Alps, stays in The Alps!
Probeer Cervinia eens in het Aosta-dal. Echt een super gebied.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:05 schreef jpjedi het volgende:
Italia
hoe is het verder geregeld in Italie? Goede voorzieningen? Goede pistes etc?
Vrijdagavond al weg!quote:
Ik neem mijn vrouw gewoon mee naar Piz Seteur... Ze heeft die foto's ook gemaakt. Jaar daarvoor zelf enkelen waarbij ik in innige omhelzing zat met een van die dames. Maar daar sta ik dan weer herkenbaar op...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:36 schreef Sant. het volgende:
Het trekt wel een bepald type holbewoner inderdaad. Zeker naarmate de drank invloed begint te krijgen.
Daar zouden aardig wat vrouwen en vriendinnen kwaad om worden. Maar ach.. What happens in The Alps, stays in The Alps!
Ik hoef neem ik aan niet te vermelden dat ik niets heb tegen zulke tenten?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik neem mijn vrouw gewoon mee naar Piz Seteur... Ze heeft die foto's ook gemaakt. Jaar daarvoor zelf enkelen waarbij ik in innige omhelzing zat met een van die dames. Maar daar sta ik dan weer herkenbaar op...
Overigens, bij die laatste twee dames... op zeker moment was er een dame uit het publiek die met haar ging tongzoenen en al, dus het zijn niet alleen de heren die zich laten gaan.
Super als in? Zou je wat meer ervaring willen delen ?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Probeer Cervinia eens in het Aosta-dal. Echt een super gebied.
Het is een alternatief voor apres ski, niet voor skiën zelf. Als ik er in de buurt ben op de juiste tijd ga ik, anders niet. Het is geen doel op zich... dan kan ik beter mijn vrouw op tafel laten dansen op de hotelkamer. Die is nl. mooier en gaat nog veel verder.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:45 schreef jpjedi het volgende:
Enneuh. Als ik naar een tietenbar wil dan doe ik dat met vrienden in Antwerpen of Praag maar daar heb ik weinig mee als ik wintersport ben
Ik heb niks tegen een sleeplift. Snowboarders klagen er vaak over omdat ze op een onhandige manier het anker (indien ankerlift) tussen hun benen moeten steken of gewoon in de handen moeten houden.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:13 schreef t_igger het volgende:
Wat is er mis met een sleeplift?! Oké de stoeltjeslift of gondel is wel relaxt natuurlijk!
Met de gehandicapten vakanties konden we met de skistoel niet met de sleeplift, wel met de stoeltjeslift of gondel!
Sleeplift kan bij veel gehandicapten enkel als ze een speciale beugel kopen, maar dat ding is enorm onhandig vanwege allerlei "veiligheids" items. Stoeltjes gaat inderdaad perfect. Gondel kan, maar betekent flink sjouwen en da's niet altijd handig.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:13 schreef t_igger het volgende:
Wat is er mis met een sleeplift?! Oké de stoeltjeslift of gondel is wel relaxt natuurlijk!
Met de gehandicapten vakanties konden we met de skistoel niet met de sleeplift, wel met de stoeltjeslift of gondel!
Het enige waar ik ooit een snowboarder over heb horen klagen is de lancering, maar dat heb je na 5 keer ook onder de knie.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:47 schreef Sant. het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen een sleeplift. Snowboarders klagen er vaak over omdat ze op een onhandige manier het anker (indien ankerlift) tussen hun benen moeten steken of gewoon in de handen moeten houden.
De eerste oplossing doet pijn en voor de tweede oplossing ontbreekt het velen aan kracht in de armen. Dit geldt natuurlijk alleen wanneer je een stijlere sleeplift hebt. Op vlakke sleepliften zijn snowboarders gewoon mietjes.
Daarnaast zijn beide oplossingen niet echt relaxed natuurlijk.
Oncomfortabel en traag. Gewoon niet meer van deze tijd. Ik snap dat je ergens een kleine sleeplift hebt ter verbinding van twee gebieden ofzo... maar ik heb het er gewoon niet op.quote:
Mooie brede pistes, lekker weer, centraal vertrekpunt van de liften in het dorp, gezellige restaurantjes langs de piste, geen sleepliften, met het gebied van Zermatt erbij 350 km piste.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:45 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Super als in? Zou je wat meer ervaring willen delen ?
Het klopt van die beugel, maar dat kan niet bij skistoel die we gebruiken. De skistoel blijft niet staan, maar moet in evenwicht gehouden worden. Meeste vakantiegangers die ik mee had kunnen dat niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:49 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Sleeplift kan bij veel gehandicapten enkel als ze een speciale beugel kopen, maar dat ding is enorm onhandig vanwege allerlei "veiligheids" items. Stoeltjes gaat inderdaad perfect. Gondel kan, maar betekent flink sjouwen en da's niet altijd handig.
Ischgl zit vol met van alles en nog wat. Weinig tieners die met vrienden komen, want Ischgl is vrij prijzig in vergelijking tot andere dorpen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:51 schreef Honeymooner het volgende:
Ik ga in de voorjaarsvakantie naar Ischgl, zooo'n zin in!
Ff vraagje alleen: eigenlijk haat ik de voorjaarsvakantie vanwege drukte en 100 kids, maar zouden met name al die kinderen er ook zijn Ischgl of is het niet zo'n gezinnetjesbestemming en zijn er gewoon met name jongeren/ twintigers zeg maar?
Ah, in mijn geval ken ik maar een soort stoel. En de "bestuurder" kan zijn evenwicht ook goed houden, dus dat is het probleem niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:37 schreef t_igger het volgende:
[..]
Het klopt van die beugel, maar dat kan niet bij skistoel die we gebruiken. De skistoel blijft niet staan, maar moet in evenwicht gehouden worden. Meeste vakantiegangers die ik mee had kunnen dat niet.
Ieder zijn ding natuurlijk. Ik heb niet enorm veel van Ischgl gezien, maar voor mij was de apres-ski even teveel "hossen". Verder wel goeie hotels enzo, en het gebied was best goed. Het mooiste van Ischgl vind ik echter de Heidelberger Hütte, die toegang geeft tot veel toertjes in het Silvretta gebied. Genoeg mooie toerski routes, de hut heeft een prachtige geschiedenis en de Hüttenwirt en zijn familie zijn geweldig. De hut ligt even buiten Ischgl en is te voet of met een scooter te bereiken.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:52 schreef Sant. het volgende:
[..]
Ischgl zit vol met van alles en nog wat. Weinig tieners die met vrienden komen, want Ischgl is vrij prijzig in vergelijking tot andere dorpen.
Druk is het wel, maar Ischgl is groot genoeg om dat te ontwijken.
Als je niet goed kunt skieen en je blijft rond het middelstation hangen wens ik je veel succes.
Als je naar de kant gaat van de Paznauner Thaja (hutje K op je kaart geloof ik) ben je verzekerd van gave pistes, uitstekende off piste mogelijkheden en een fijn apres ski tentje vanaf 4 uur.
Niet teveel drinken, want je moet daarna nog wel een kleine afdaling maken
Je hebt 3 gondels die naar boven gaan 's morgens. Als je de gondel neemt bij de Kuhstall (hoofdlift Ischgl) dan sta je wel even in de rij. Je moet dan naar de andere kant gaan via de dorpstunnel, daar zijn nog eens twee gondels omhoog en als je dan de kleine pakt zit je direct boven op de berg zonder wachtrijen!
I love Ischgl, in mijn ogen zijn er nagenoeg geen dorpen die aan het totaalpakket van Ischgl kunnen tippen qua skieen, aantal pistes en diversiteit daarvan, apres skieen, eten en uitgaan.
Daarnaast ontzettend sneeuwzeker en heel gemakkelijk te bereiken.
Ski al vanaf dat ik klein was, dus dat komt goed.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:52 schreef Sant. het volgende:
[..]
Ischgl zit vol met van alles en nog wat. Weinig tieners die met vrienden komen, want Ischgl is vrij prijzig in vergelijking tot andere dorpen.
Druk is het wel, maar Ischgl is groot genoeg om dat te ontwijken.
Als je niet goed kunt skieen en je blijft rond het middelstation hangen wens ik je veel succes.
Als je naar de kant gaat van de Paznauner Thaja (hutje K op je kaart geloof ik) ben je verzekerd van gave pistes, uitstekende off piste mogelijkheden en een fijn apres ski tentje vanaf 4 uur.
Niet teveel drinken, want je moet daarna nog wel een kleine afdaling maken
Je hebt 3 gondels die naar boven gaan 's morgens. Als je de gondel neemt bij de Kuhstall (hoofdlift Ischgl) dan sta je wel even in de rij. Je moet dan naar de andere kant gaan via de dorpstunnel, daar zijn nog eens twee gondels omhoog en als je dan de kleine pakt zit je direct boven op de berg zonder wachtrijen!
I love Ischgl, in mijn ogen zijn er nagenoeg geen dorpen die aan het totaalpakket van Ischgl kunnen tippen qua skieen, aantal pistes en diversiteit daarvan, apres skieen, eten en uitgaan.
Daarnaast ontzettend sneeuwzeker en heel gemakkelijk te bereiken.
Daar ski je niet zomaar heen, die ligt echt buiten het gebied. Boven de kerk in Ischgl ligt een geprepareerd pad met borden richting "Gampenalpen". Kost je wel een paar uur om naar boven te lopen. Een andere optie is een plek reserveren op een sneeuwmobiel, die vertrekken elke ochtend of namiddag richting de hut. Volgens mij is er ook nog een manier om op ski's te komen, maar dat vereist wel wat kennis van de "achterkant" van het gebied.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:53 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Ow en die Heidelberger Hütte ga ik ook even checken dan!
Ga je met de Dutchweek? of net ervoorquote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nog 2 maandjes en dan Val Thorens![]()
Groep is gegroeid naar 27 mannen![]()
La Folie Douce......... WE KOMEN ER BIJNA AAN!!!!!!!!!
Kuhstall voor NL apres skiquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:53 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Ski al vanaf dat ik klein was, dus dat komt goed.Thanks voor je tips! Echt jongeren hoeft ook niet hoor, meer zoals de groep waarmee ik ga ook is, eind-twintigers en net werkend enzo.
Heb geen zin om tussen de gezinnetjes te zitten, maar als ik het zo lees, zal dat wel meevallen.
Krijg er nog meer zin in nu!! Wil al jaren naar Ischgl, maar elke keer is het er toch niet van gekomen, nu dan eindelijk wel!
Ow en die Heidelberger Hütte ga ik ook even checken dan!
Dat klinkt goed...quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:25 schreef Sant. het volgende:
Nico's Stube voor scandinavisch apres ski
Want? Je verwacht een hoop blonde Zweedse chicks?quote:
Ze hoeven van mij niet per sé zweeds te zijn of blond... Maar ik ging er wel vanuit dat er dus veel scandinaviërs zullen zijn, want anders snap ik niet wat er scandinavisch aan is. Kortom: een leuke Noorse of Deense dame voldoet ook prima. Al hebben ze gitzwart haar. Dat is voor een keertje best acceptabel.quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:30 schreef Bajskorv het volgende:
Want? Je verwacht een hoop blonde Zweedse chicks?
In dat geval kan ik je inderdaad alvast uit de droom helpen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:30 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Want? Je verwacht een hoop blonde Zweedse chicks?
Oke, dan maak je wel kansquote:Op woensdag 15 februari 2012 12:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ze hoeven van mij niet per sé zweeds te zijn of blond... Maar ik ging er wel vanuit dat er dus veel scandinaviërs zullen zijn, want anders snap ik niet wat er scandinavisch aan is. Kortom: een leuke Noorse of Deense dame voldoet ook prima. Al hebben ze gitzwart haar. Dat is voor een keertje best acceptabel.
Ik snap dat het vliegtuig naar Stockholm meer mogelijkheden biedt op dat gebied.quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:46 schreef Bajskorv het volgende:
Dat was ook mijn punt, de lekkere Zweedse/Noorse/Deense chicks ga je daar niet snel aantreffen. Het zijn vooral veel Scandinavische kerels in de Alpen, helaas. Voor goeie Zweedse chicks moet je elders zijn, kan ik in een andere topic wel tips over geven.
Dat dus, hoewel de juiste club in Londen ook wonderen verricht (mooie Zweedse dames verhuizen graag deze kant op). Een andere optie is een keertje skien in Åre, of in de zomer wat feestjes aflopen in de archipelago van Stockholm.quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik snap dat het vliegtuig naar Stockholm meer mogelijkheden biedt op dat gebied.
Het was verder maar een geintje...
Volgens mij moet je dan in de zomer naar Gottland, een eilandje bij scandinaviëquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:02 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Dat dus, hoewel de juiste club in Londen ook wonderen verricht (mooie Zweedse dames verhuizen graag deze kant op). Een andere optie is een keertje skien in Åre, of in de zomer wat feestjes aflopen in de archipelago van Stockholm.
Da's massaler, en dus vind je er zeker niet de beste dames. Enfin, volledig off topic inmiddels.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:21 schreef Sant. het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dan in de zomer naar Gottland, een eilandje bij scandinavië
Nee we gaan de 12e vertrekken en gaan van donderdag tot maandagquote:Op woensdag 15 februari 2012 12:15 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ga je met de Dutchweek? of net ervoor
Vorig jaar scheen het inderdaad kloje te zijn. Vroeg me ook af of La Folie Douche open zou zijn, kan me van de keren dat ik naar Dutchweek ben geweest niet herrinneren dat die kant open was.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nee we gaan de 12e vertrekken en gaan van donderdag tot maandag
Dutchweek is de 28e en de meeste waren toch bang voor slechte sneeuwcondities, ook gezien vorig jaar toen alles al bijna weg was en er bijna enkel pap lag.
Ik heb zo'n zin erinquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:16 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Vorig jaar scheen het inderdaad kloje te zijn. Vroeg me ook af of La Folie Douche open zou zijn, kan me van de keren dat ik naar Dutchweek ben geweest niet herrinneren dat die kant open was.
Maar ik ga het zien over 2,5 maand
Mijn buren waren vorig jaar begin maart in Laax, en toen was het ongeveer 10 graden en ging de sneeuwkwaliteit rap achteruit. Maar goed, vorig jaar was een erg slecht jaar en dit jaar ligt er véél meerquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:25 schreef jpjedi het volgende:
Ben benieuwd of ik met de laatste week van Maart in Laax nog goede sneeuw heb. Ze noemen het post-season waarbij de liften op aanbod draaien. Me dunkt dat vóór pasen er in zo'n groot en hoog skigebied nog voldoende activiteit moet zijn.
Hmm wordt ik nog niet vrolijk vanquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn buren waren vorig jaar begin maart in Laax, en toen was het ongeveer 10 graden en ging de sneeuwkwaliteit rap achteruit. Maar goed, vorig jaar was een erg slecht jaar en dit jaar ligt er véél meer
Dat is inderdaad altijd even oppassen, heb meer bananen gezien op die afdaling dan waar dan ook.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik heb zo'n zin erinen na afloop naar La Folie Douce idd
en optijd naar beneden voor die bezopen idioten naar beneden glijden als ie dicht gaat
Ah oke, naja dan zie ik nog ff, hou het in gedachten iig!!quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:04 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Daar ski je niet zomaar heen, die ligt echt buiten het gebied. Boven de kerk in Ischgl ligt een geprepareerd pad met borden richting "Gampenalpen". Kost je wel een paar uur om naar boven te lopen. Een andere optie is een plek reserveren op een sneeuwmobiel, die vertrekken elke ochtend of namiddag richting de hut. Volgens mij is er ook nog een manier om op ski's te komen, maar dat vereist wel wat kennis van de "achterkant" van het gebied.
Dat er veel meer ligt help niet zoveel als het 10 graden boven 0 is.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:28 schreef Blik het volgende:
Maar goed, vorig jaar was een erg slecht jaar en dit jaar ligt er véél meer
Haha hee! Ik voldoe niet aan die 3 criteria, althans ga niet met m'n ouders, heb geen vriend en ben volgens mij toch niet hondslelijk.quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:43 schreef Sant. het volgende:
[..]
In dat geval kan ik je inderdaad alvast uit de droom helpen.
De meeste meiden op wintersport zijn of "het vriendinnetje van" of hondslelijk of met pappie en mammie mee..
Vrouwen alleen maken zulke vakanties niet. (die ene uitzondering en FOKkers daargelaten, want FOKkers rijden allemaal Porsche en hebben een lul van 30 cm)
Er werd ook een uitzondering gemaakt voor fokkers...quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:57 schreef Honeymooner het volgende:
Haha hee! Ik voldoe niet aan die 3 criteria, althans ga niet met m'n ouders, heb geen vriend en ben volgens mij toch niet hondslelijk.
Je kunt er je lul lol op!quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:57 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Haha hee! Ik voldoe niet aan die 3 criteria, althans ga niet met m'n ouders, heb geen vriend en ben volgens mij toch niet hondslelijk.
Maar had al wel gelezen dat er een mannenoverschot is idd, das weer niet verkeerd voor mij.
Volgens mij kun je daar een verzoek voor indienen...quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:03 schreef Honeymooner het volgende:
Ja die stamt uit de tijd van toen ik wel een vriend had enzo.. Wil em nog steeds een keer veranderen, maar kan niet volgens mij?
Je bent voor het leven gebrandmerkt als je het ook maar waagt om één keer hier te posten!quote:En ik voel mezelf helemaal geen Fokker! Lees hier alleen maar soms mee enzo.
Ondanks dat je alleen maar meeleest heb je toch al 1065 posts bij elkaar geraaptquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:03 schreef Honeymooner het volgende:
Ja die stamt uit de tijd van toen ik wel een vriend had enzo.. Wil em nog steeds een keer veranderen, maar kan niet volgens mij?
En ik voel mezelf helemaal geen Fokker! Lees hier alleen maar soms mee enzo.
Nee is niet mogelijk,was enkel met serious request actie 2 jaar geledenquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je daar een verzoek voor indienen...
[..]
Je bent voor het leven gebrandmerkt als je het ook maar waagt om één keer hier te posten!
Het is dus wel mogelijk, maar deze verzoeken worden alleen gehonoreerd tegen betaling.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nee is niet mogelijk,was enkel met serious request actie 2 jaar geleden
Moetje boven de 150 euro komen want dat heb ik zelfs aangeboden om mijn username te veranderenquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is dus wel mogelijk, maar deze verzoeken worden alleen gehonoreerd tegen betaling.
Dus met een goed bod... wie weet!
Wij gaan juist bewust altijd laat in het seizoen half maart, heerlijk! Boven is het toch wel goed en dan tussen de middag lekker eten in het dal, jas uit, inderdaad 10 tot 15 graden. Toch is er altijd nog goed te skieen tot beneden. Maar je moet natuurlijk wel naar een redelijk hoog gebied gaan.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat er veel meer ligt help niet zoveel als het 10 graden boven 0 is.
Ik heb een keer meegemaakt dat ik laat in het seizoen zat en het was enkele dagen +5 - +8 en het was op de laatste dag gewoon heel erg slecht. De volgende dag op de webcam gekeken en ALLE pistes in dat gebied waren groen geworden met witte stippen...
Natuurlijk, maar wat ik bedoel te zeggen is dat als het echt warm wordt op de berg, dat de sneeuw dan binnen de kortste keren "verdwijnt als sneeuw voor de zon"...quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:43 schreef bloodymary1 het volgende:
En het scheelt wel als er veel sneeuw is gevallen, dan is er een dikke koude onderlaag.
O, verdomme... dat is waar ook. Morgen begint die ellende van carnaval weer... BAH!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mensen die allemaal massaal morgen weggaan met de auto
Als ik met carnaval zou gaan, zou ik zeker weten vrijdag al vertrekken (of midden in de nacht)quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ook.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:01 schreef Blik het volgende:
Als ik met carnaval zou gaan, zou ik zeker weten vrijdag al vertrekken (of midden in de nacht)
Ik vlieg teveel voor mijn werk dat ik het heerlijk vind om overal met de auto naar toe te gaan prive. Afstand boeit me niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:46 schreef Bajskorv het volgende:
Rijden doe ik sowieso nooit eigenlijk, ik vlieg altijd en huur dan een auto. Zeker vanuit Londen wel zo makkelijk. Misschien dat ik volgend jaar eens met de auto ga voor twee weken met de kerst.
Ik waarschijnlijk niet minder, maar de auto is gewoon wat onhandig voor mij. Vliegend kost het me vaak maar 5-6 uur van deur tot deur, rijdend is het minimaal 10 uur. Daarbij kan ik 's avonds laat prima vliegen en nog op tijd aankomen, terwijl ik rijdend eigenlijk overdag al op pad moet en daar is mijn werk iets te druk voor.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:54 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik vlieg teveel voor mijn werk dat ik het heerlijk vind om overal met de auto naar toe te gaan prive. Afstand boeit me niet.
Vast niet, en anders een mooie gelegenheid om ze een keer op een "lawine cursus" te sturen. Niks zo nuttig als een beetje voorlichting.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:22 schreef Bienelientjee het volgende:
Gelukkig zijn we dat absoluut niet van plan met die kids!En al die kids zullen dit nu natuurlijk ook nog even meekrijgen vandaag. Hoop niet dat er een paar van slag zullen zijn.
Eerst maar eens kijken waar hij precies was. In Vorarlberg hebben ze enorm veel ski-routes, ongeprepareerde pistes. Dat wordt vaak verward met "off-piste", maar als die routes gewoon open zijn, is het niet vreemd dat er geskied wordt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:28 schreef Den_Haag het volgende:
Stufe 4 en toch offpiste
Je weet wat het risico is.
Maar goed, we zien wel.quote:De groep skiede buiten de piste op een flank waar wel geskied mocht worden.
Naja, ze gaan vaak wel iets anders om met informatie dan jij of ik. Juist vanwege die gedragsproblemen kunnen ze bepaalde dingen in hun hoofd heel erg vervormen!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:24 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Vast niet, en anders een mooie gelegenheid om ze een keer op een "lawine cursus" te sturen. Niks zo nuttig als een beetje voorlichting.
Routes zijn altijd wel open maar worden niet gecontroleerd en geprepareerd. Hoog risico dus. Met stufe 4 skip je dit soort lijnen normaal. Hoe zuur het ook is.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:35 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Eerst maar eens kijken waar hij precies was. In Vorarlberg hebben ze enorm veel ski-routes, ongeprepareerde pistes. Dat wordt vaak verward met "off-piste", maar als die routes gewoon open zijn, is het niet vreemd dat er geskied wordt.
Voor zover ik weet worden ze in Vorarlberg gewoon afgesloten als het gevaar te hoog is. En het artikel geeft als aan (als het correct is natuurlijk), dat deze route die ze skieden gewoon open was. Da's wel iets anders dan "off piste", voor mij in ieder geval.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:12 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Routes zijn altijd wel open maar worden niet gecontroleerd en geprepareerd. Hoog risico dus. Met stufe 4 skip je dit soort lijnen normaal. Hoe zuur het ook is.
Ook als het mag kan er een verhoogd risico zijn...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:18 schreef Bajskorv het volgende:
Voor zover ik weet worden ze in Vorarlberg gewoon afgesloten als het gevaar te hoog is. En het artikel geeft als aan (als het correct is natuurlijk), dat deze route die ze skieden gewoon open was.
Natuurlijk, ik wilde enkel aangeven dat zoiets nog iets "begrijpelijker" is dan met niveau 4 gewoon random off-piste te gaan skien.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook als het mag kan er een verhoogd risico zijn...
Maar we weten te weinig om er iets zinnigs over te zeggen. Iig weet ik er te weinig van.
Ben net terug en de files naar de Alpen waren behoorlijk!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nou zat van de week naar een Bayrische zender te kijken en de treinen hadden tot een uur vertraging wegens de sneeuw.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:59 schreef Fugie het volgende:
Je hoeft je in duitsland en oostenrijk in ieder geval geen zorgen te maken over bevroren wissels ofzo
Een uur vertraging valt mee vergleken met de ellende in nederlandquote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:54 schreef Luni het volgende:
[..]
Nou zat van de week naar een Bayrische zender te kijken en de treinen hadden tot een uur vertraging wegens de sneeuw.
Vette foto. Wil ik ook echt nog een keer heen!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]
Damn wat heb ik zin om erheen te gaan
Daar ging ik m'n 1e volle week wintersporten naar toe, leuk gebied, wel een paar kut pistes voor snowboarders.quote:
Dacht dat zillertal toch wel een mekka was met een hoop gebieden gekoppeld en op 1 skipas?quote:Op maandag 20 februari 2012 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
Net terug van weekje mayrhofen en meteen mijn laatste keer daar. Ga volgende keer naar gebied met langere mooiere pistes en betere mogelijkheden tot het maken van tochten
Yep, maar sommige gebieden liggen best afgesloten.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:42 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dacht dat zillertal toch wel een mekka was met een hoop gebieden gekoppeld en op 1 skipas?
Ik ben er nooit geweest omdat ik Nederlandse probeer te mijden op vakantie maar ik hoor toch erg veel mensen die gek zijn van Zillertal. Ze hebben er toch ook wel flink wat km piste dacht ik.
"afgesloten" ? kun je dat uitleggen?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:46 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Yep, maar sommige gebieden liggen best afgesloten.
Zie http://www.wintersporters.nl/skigebieden/zillertalarena/kaartenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:51 schreef jpjedi het volgende:
[..]
"afgesloten" ? kun je dat uitleggen?
Ik wil daar namelijk heen volgend jaar met familie en wil wat argumenten hebben waarom niet.
Dat ziet er wel goed uit. Beter dan waar ik dit jaar was. Ik was in Lech/st. Anton. Daar heb je 2 gebieden (en ook nog het kleinere sonnekopf gebied) wat niet per piste met elkaar verbonden is. Dus het is de ene dag skieen in st anton dan weer in lech. Maar ik heb liever grotere gebieden die met elkaar verbonden zijn. Zoals port du soleil. Maar zillertal zit er dus ook erg goed uit.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:53 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zie http://www.wintersporters.nl/skigebieden/zillertalarena/kaarten
De verbinding tussen de gebieden bestaan uit slechts 1 piste.
Maar wel is alles per piste bereikbaar volgens mij, lijkt me best leuk om een weekje rond te skieen.
Dan is Serfaus /Fiss / Ladis ook wel een mooi gebied, daar is alles gewoon gekoppeld, je hoeft niet met een bus.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:26 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat ziet er wel goed uit. Beter dan waar ik dit jaar was. Ik was in Lech/st. Anton. Daar heb je 2 gebieden (en ook nog het kleinere sonnekopf gebied) wat niet per piste met elkaar verbonden is. Dus het is de ene dag skieen in st anton dan weer in lech. Maar ik heb liever grotere gebieden die met elkaar verbonden zijn. Zoals port du soleil. Maar zillertal zit er dus ook erg goed uit.
Maar PdS is erg laag, en de verbinding zijn vooral veel glijpaden, etc. Onze familie heeft er een huis, maar ik kom er alleen om die reden. Lech/St Anton vind ik veel relaxter. De bus is jammer, maar verder zijn alle verbinding veel beter, je skiet overal gewoon lekker door. Pistes zijn ook iets interessanter, en je hebt er goeie offpiste.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:26 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat ziet er wel goed uit. Beter dan waar ik dit jaar was. Ik was in Lech/st. Anton. Daar heb je 2 gebieden (en ook nog het kleinere sonnekopf gebied) wat niet per piste met elkaar verbonden is. Dus het is de ene dag skieen in st anton dan weer in lech. Maar ik heb liever grotere gebieden die met elkaar verbonden zijn. Zoals port du soleil. Maar zillertal zit er dus ook erg goed uit.
Yep, en die pistes (vooral de zwarte) kan erg druk worden op mooie dagen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:53 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zie http://www.wintersporters.nl/skigebieden/zillertalarena/kaarten
De verbinding tussen de gebieden bestaan uit slechts 1 piste.
Maar wel is alles per piste bereikbaar volgens mij, lijkt me best leuk om een weekje rond te skieen.
Blijf rond Konigsleiten. Rustiger en goede beginnerspistes.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgende week vrijdag vertrek ik naar Zillertal Arena. Ben echt benieuwd. Ben nog een beginner, dus hoop goede pistes die voor mij een te doen zijn.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:41 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Blijf rond Konigsleiten. Rustiger en goede beginnerspistes.
Jij zat toch in een plaatsje wat er een beetje tussen lag, je moest toch met de auto?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:26 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat ziet er wel goed uit. Beter dan waar ik dit jaar was. Ik was in Lech/st. Anton. Daar heb je 2 gebieden (en ook nog het kleinere sonnekopf gebied) wat niet per piste met elkaar verbonden is. Dus het is de ene dag skieen in st anton dan weer in lech.
http://www.dichtbij.nl/ha(...)orld-zoetermeer.aspxquote:ZOETERMEER - Duizenden wintersporters vertrekken komend weekend naar de Alpen voor hun wintersportvakantie. De omstandigheden zijn veelbelovend, want dit seizoen geldt als een van de beste sneeuwjaren en sneeuwhoogterecords worden gebroken. Maar wintersporten is niet zonder risico's. De afgelopen dagen is de Nederlandse Ski Vereniging continu gebeld omtrent de gevaren op het gebied van lawines en off-piste.
Reden te meer om voor iedere wintersporter in samenwerking met SnowWorld en het Snow Safety Center een gratis lawine informatie-avond te organiseren in SnowWorld Zoetermeer aan de Buytenparklaan 30 op woensdag 22 februari. De informatie-avond begint om 19.00 uur.
Om wintersporters meer inzicht te geven in de mogelijke risico's en tips te geven over noodzakelijk materiaal, geeft de Nederlandse Ski Vereniging informatie hoe veilig op wintersport te gaan.
Daarnaast leggen de experts van het Snow Safety Center uit hoe je kunt voorkomen om in een lawine te geraken. Ook wordt er uitgebreid aandacht besteed aan de materialen die nodig zijn om verantwoord off-piste te gaan.
Het Snow Safety Center is een non-profit organisatie met als doel het verspreiden en verdiepen van kennis in Nederland over veiligheid buiten de geprepareerde pistes. Zowel bij 'consumenten' als bij professionals. Dat doet zij door cursussen, opleidingen en congressen te organiseren. De cursussen staan onder leiding van volledig gediplomeerde Nederlandstalige berggidsen en zij worden daarbij geassisteerd door Nederlandse instructeurs.
Het Snow Safety Center opereert onder auspiciën van de NSkiV.
Het is dan wel 600km maar je moet dan wel met de auto op pad. Het zijn veel kleine ski gebiedjes en relatief korte pistes. Het zillertal gedeelte als grootstequote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:51 schreef jpjedi het volgende:
[..]
"afgesloten" ? kun je dat uitleggen?
Ik wil daar namelijk heen volgend jaar met familie en wil wat argumenten hebben waarom niet.
Klopt dat doe ik elk jaar. Maar dan moet je dus kiezen waar je naar toe gaat. Ik vind het niks om eerst te boarden en dan met de auto weer ergens anders naar toe te gaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:43 schreef Luni het volgende:
[..]
Jij zat toch in een plaatsje wat er een beetje tussen lag, je moest toch met de auto?
Maar je bent in 10 minuten met de bus van St. Anton naar Lech en vice versa? Ik zie het probleem niet. Liever dat, dan een paar liften en glijpaden ter verbinding.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:15 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Klopt dat doe ik elk jaar. Maar dan moet je dus kiezen waar je naar toe gaat. Ik vind het niks om eerst te boarden en dan met de auto weer ergens anders naar toe te gaan.
Daar denken we dan anders over. Ik heb een hekel aan bussen enz. Dus zoek ik liever een groot gebied wat aaneengesloten is.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:25 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Maar je bent in 10 minuten met de bus van St. Anton naar Lech en vice versa? Ik zie het probleem niet. Liever dat, dan een paar liften en glijpaden ter verbinding.
Duidelijk. Mijn ervaring is echter dat "grote gebieden" altijd wat knullige aansluitingen hebben. Bij St. Anton heb je echt maar 1 bus, verder is alles naadloos aangesloten en heerlijk door te skien. Bij PdS is dat al veel lastiger, daar kosten sommige "glij" verbindingen je snel een half uur tot uur, en blijft het niet beperkt tot slechts 1 zo'n stukje.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:27 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Daar denken we dan anders over. Ik heb een hekel aan bussen enz. Dus zoek ik liever een groot gebied wat aaneengesloten is.
Dat is ook mijn ervaring bij PdS; veel slome verbindingspaden. Als snowboarder (wat ik ook ben) helemaal klote.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:32 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Duidelijk. Mijn ervaring is echter dat "grote gebieden" altijd wat knullige aansluitingen hebben. Bij St. Anton heb je echt maar 1 bus, verder is alles naadloos aangesloten en heerlijk door te skien. Bij PdS is dat al veel lastiger, daar kosten sommige "glij" verbindingen je snel een half uur tot uur, en blijft het niet beperkt tot slechts 1 zo'n stukje.
Ik vond de Quattre Vallees nu trouwens ook wel goed aangesloten, net als Trois Vallees. Bij die laatste heb je alleen weinig leuke dorpen om te logeren.
Daar doe je wel een half uur over hoor.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:25 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Maar je bent in 10 minuten met de bus van St. Anton naar Lech en vice versa?
Als verbinding heb je enkel de bus St. Christoph - Zurs nodig natuurlijk, die doet er ongeveer 8 minuten over.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:40 schreef Luni het volgende:
[..]
Daar doe je wel een half uur over hoor.
Trois Vallées, Zermatt, Espace Killyquote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:15 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben in Port du soleil, Serfaus/Fiss/Ladis, Ischgl en in st Anton/Lech geweest. Welke gebieden overtreffen die gebieden?
quote:Besmet drinkwater velt skiërs
„Het is allemaal heel dubbel. De omstandigheden om hier te skiën zijn in jaren niet zo goed geweest. Prachtige sneeuw, heerlijk zonnetje. Maar plof je op een terrasje neer, dan hoor je om je heen alleen maar verhalen over diarree en kots. Je kunt er niet aan ontkomen”, zegt vakantieganger Stephanie Moser.
Met een groep van veertien personen is Moser deze week op vakantie in het populaire Oostenrijkse skioord Fiss. Alle 5000 bedden in het van oudsher boerendorp zijn deze week bezet, maar niet alleen ’s nachts. Vele honderden Nederlanders werden geveld door een darmbacterie, die zich zo goed als zeker via het drinkwater heeft verspreid.
De meeste landgenoten zijn er na één of twee dagen overgeven, zware hoofdpijn en hevige diarreeaanvallen weer van af, maar de epidemie beheerst wel hun vakantie. „We hebben het bijna over niets anders. Als ik een skilift instap, probeer ik niet naast een onbekende te gaan zitten. Iedereen is doodsbang dat hij of zij het ook krijgt”, aldus Moser.
Van de groep waarmee zij skiet, zijn twee mensen geveld. Op de pistes is het minder druk dan normaal. „We kijken elkaar iedere dag aan en vragen ons af wie er als volgende voor de bijl gaat. Het is altijd bomvol in de eetzaal. Nu staan er bij ieder diner steeds minder bordjes op de tafels. Hele groepen worden uitgedund. Tegelijkertijd verdwijnen er allemaal mensen met soep, thee en rijst de lift in naar de kamers.
”De situatie in het dorp was de afgelopen dagen onwerkelijk, aldus Nederlandse wintersporters. „Ze hebben hier een grote skischool met meer dan driehonderd leraren, onder wie veel Nederlanders. Bijna vijftig leraren waren vorige week geveld en ook nu zijn er nog leraren ziek.” Bedrukt„Zelfs het restaurantpersoneel was gehalveerd”, meldt de Nederlandse chalethouder Co Thijssen. Vorige week was hij zelf ziek, samen met 26 van zijn in totaal 29 Nederlandse gasten. „De stemming is bedrukt.
Er zitten mensen zwak en misselijk aan de dis, met het gevoel dat het ieder moment mis kan gaan.”Volgens Thijssen werd vorige week nog gedacht dat het zou gaan om een veelvoorkomend darmvirus, zoals het norovirus, dat ook op cruiseschepen rondwaart. „Alle hoteliers kregen een brief van de autoriteiten waarin werd gevraagd om bij het arriveren van nieuwe gasten extra goed schoon te maken. Nu blijkt uit een brief van de gemeente dat er E.colibacteriën in het drinkwater zijn gevonden. Dat is dus vermoedelijk de bron van de besmetting.”
Maatregelen
Dat laatste wordt bevestigd door de burgemeester van Fiss, Markus Pale. Meteen werden maatregelen genomen. „Er is chloor aan het water toegevoegd, zodat de bacteriën worden gedood. Tegelijkertijd hebben we het advies gegeven om het drinkwater eerst te koken. We hopen dat aan het eind van deze week alles weer in orde zal zijn. De mensen die komende week hier naartoe komen, hebben niets te vrezen”, aldus de Oostenrijkse burgemeester.
Thiebout van den Bergh van het Oostenrijks Toeristenburo in Nederland benadrukt dat vakantiegangers zich niet moeten laten afschrikken door het darmvirus. „We hebben daar perfect skiweer, met goede sneeuwcondities. In Fiss doen ze er alles aan om de uitbraak te stoppen en waarschijnlijk is het probleem dan ook snel voorbij.” Jaarlijks zijn er zo’n 155.000 overnachtingen van Nederlanders in het Tiroler bergdorpje. Intussen wordt koortsachtig gezocht naar de oorzaak van de besmetting. Die ligt waarschijnlijk in één van de veertig bronnen in het gebied, van waaruit het drinkwater voor Fiss wordt gehaald. Het probleem echter is het dikke pak sneeuw dat de bronnen bedekt, waardoor ze moeilijker te onderzoeken zijn.
Dan moet je naar Saalbach of Hinter.quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:53 schreef TheFatLady het volgende:
Wij zitten momenteel in Lungau. Klein maar leuk skigebied. Verdeeld in 4 gebiedjes van ong. 30 km elk. Perfect voor de kinderen die op les zitten.
Alleen bijna geen après-ski. :-(
[ afbeelding ]
Geitenstalquote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:02 schreef Houniet het volgende:
[..]
Dan moet je naar Saalbach of Hinter.
Lekker rustig toch juist? En hoeveel kan je nou après skiën met kinderen?quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:53 schreef TheFatLady het volgende:
Wij zitten momenteel in Lungau. Klein maar leuk skigebied. Verdeeld in 4 gebiedjes van ong. 30 km elk. Perfect voor de kinderen die op les zitten.
[ afbeelding ]
Vreemd, je kiest voor een klein ski-gebied wat ideaal is voor de kinderen. Maar vervolgens ga je zeuren dat er zo weinig après-ski is...quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:53 schreef TheFatLady het volgende:
[ afbeelding ]
Er ligt zoveel sneeuw. Volgens mij hoef je je voorlopig niet druk te maken.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:05 schreef TWP het volgende:
Morgen met de trein naar Oostenrijk. Erg veel zin in.![]()
Ben wel erg benieuwd hoe het met de sneeuwconditie is gesteld. Het is nu wel flink warmer dan normaal voor deze tijd van het jaar (zelfs 's nachts net boven 0). Maar gelukkig zakken de temperaturen weer en krijgen we vanaf zondag weer nieuwe sneeuw.
Welk gebied ga je naartoe?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:05 schreef TWP het volgende:
Morgen met de trein naar Oostenrijk. Erg veel zin in.![]()
Ben wel erg benieuwd hoe het met de sneeuwconditie is gesteld. Het is nu wel flink warmer dan normaal voor deze tijd van het jaar (zelfs 's nachts net boven 0). Maar gelukkig zakken de temperaturen weer en krijgen we vanaf zondag weer nieuwe sneeuw.
Naar Steiermark, Oostenrijk. Dat is net rechts van de staart van Oostenrijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:45 schreef Luni het volgende:
[..]
Welk gebied ga je naartoe?
Er ligt voldoende dus daar hoef je niet bang voor te zijn, het zal alleen wat papperig zijn
Pauperige bende...quote:Op zondag 26 februari 2012 10:29 schreef penny-wise het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)aags_in_Tirol__.html
1 van de redenen dat ik altijd naar Oostenrijk ga is omdat het daar zo relaxed is zonder trammelant met mede-vakantiegangers.
Nou, had ik het even mis..
Eens, hoewel Frankrijk ook echt dat soort plaatsen heeft (Val Thorens, etc...).quote:Op zondag 26 februari 2012 12:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind juist dat het in Oostenrijk veel minder relaxed is wat dat betreft dan in andere wintersportlanden. Komen toch meer paupers dan bijvoorbeeld in Frankrijk of Italie.
Die hebben wij dus afgelopen week hardnekking ondervonden. Van onze groep van 12 kids en 4 begeleiders, werden 6 kids en 1 begeleider strontziek. Hele nacht (of dag) liepen die alleen maar te kotsen en te kotsen en te kotsen........quote:Op zondag 26 februari 2012 14:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik lees net dat er toch wel een hardnekkig virusje rondwaart in Tirol. Veel mensen zijn ziek en zijn flink aan de schijt. Iets met vervuild drinkwater, maar ik las ook dat veel mensen die geen kraanwater hebben gedronken hun vakantie ook op de pot doorbrengen. Hoop dat het volgende week wel een beetje voorbij is.
Minder! Gelukkig inderdaad maar 1 dagje.quote:Op zondag 26 februari 2012 14:42 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Die hebben wij dus afgelopen week hardnekking ondervonden. Van onze groep van 12 kids en 4 begeleiders, werden 6 kids en 1 begeleider strontziek. Hele nacht (of dag) liepen die alleen maar te kotsen en te kotsen en te kotsen........En als begeleider ben ik hele nachten bezig geweest om die kids te ondersteunen daarbij!
En overdag de hele dag op de piste bezig zijn!
De eerste zieke van die week lag ook op mijn kamer, die het ook nog eens het meest hevig heeft gehad.Wat een helse nacht was dat!
Gelukkig waren ze er na 1 dagje wel ongeveer vanaf, maar toch!!![]()
Ischgl: zwart 13quote:Op zondag 26 februari 2012 22:29 schreef Honeymooner het volgende:
Ow woow, hier (Ischgl) heb ik nog niets over dat virus gehoord!!
Ben gister aangekomen en heb vandaag de eerste skidag gehad, voor het eerst sinds jaaaren terwijl het sneeuwde. Sneeuwkwaliteit is top en vanaf morgen wordt er alleen maar zon verwacht, dus helemaal prima!
Iemand nog een speciale piste tip voor Ischgl?
Helaas is de verbinding naar Samnaun (80-81 geloof ik) dicht..
Of was dat misschien waar die skiër onder een lawine was gekomen vorige week?
Waarmee heb jij die laatste gemeten?quote:Op maandag 27 februari 2012 09:23 schreef Sant. het volgende:
Flink kunnen filmen met de GoPro en een topsnelheid van 124,2 gehaald.
Ok.quote:
Ik neem aan dat hij zo'n snelheidsmeting op de berg bedoelt.quote:
Volgens mij wijzigde hij z'n post, daarvoor stond er GPS tracker - Meen ik.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij zo'n snelheidsmeting op de berg bedoelt.
Klopt, ik heb ook zo'n tracker op de telefoon, maar dat is NOG minder nauwkeurig.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:06 schreef Bajskorv het volgende:
Volgens mij wijzigde hij z'n post, daarvoor stond er GPS tracker - Meen ik.
Niks mis met 300k per jaar, maar die 30cm heb ik nog niet gevonden daar beneden.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:58 schreef Sant. het volgende:
[..]
Klopt, ik heb ook zo'n tracker op de telefoon, maar dat is NOG minder nauwkeurig.
Was inderdaad op zo'n gemarkeerde piste. Slalom parcours waar tijd en snelheid gemeten werd. Ik slalomde niet uiteraard.
Mijn GPS tracker gaf nog onwaarschijnlijker gegevens.
Ik geloof er sowieso geen fluit van dat ik die snelheid haalde, maar het bekt wel lekker in de kroeg natuurlijk(en op Fok! , samen met met mijn 300k per jaar en lul van 30cm)
Ik hou het op "een goeie 100 km/h", want dat was t wel)
Daar moet met die 300k per jaar toch ook wel iets op te vinden zijn!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:04 schreef Bajskorv het volgende:
Niks mis met 300k per jaar, maar die 30cm heb ik nog niet gevonden daar beneden.
Ik haal die 300k niet omdat ik een tekort aan zelfvertrouwen heb, dus die 30cm is ook nergens voor nodig... Dat soort modificaties laat ik graag aan anderen!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:07 schreef Sant. het volgende:
[..]
Daar moet met die 300k per jaar toch ook wel iets op te vinden zijn!
Heb liever een zonnetje.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:51 schreef opgebaarde het volgende:
Zo, je pakt een weekje met prachtig skiweer dus
Ik denk dat 90% nu een helm draagt. Heb er zelf ook een aangeschaft voor mn vakantie.quote:
Ik schaf me er voor volgend jaar ook 1 aan, was vorige maand de enige zonder,leek het wel.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:09 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik denk dat 90% nu een helm draagt. Heb er zelf ook een aangeschaft voor mn vakantie.
Eens. Maar in de warmte van afgelopen dagen was het wel zweten.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 18:14 schreef DS4 het volgende:
Een goede helm zit ook niet in de weg, integendeel: als het koud is, is het extra comfortabel.
Met een goede helm heb je daar ook geen last van, althans... ik heb er vandaag geen last van gehad en het was best warm zeg maar...quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:42 schreef marcodej het volgende:
Eens. Maar in de warmte van afgelopen dagen was het wel zweten.
Ik zweet ook zonder helm als het warmer is, zeg maar boven de 5 graden. Als het dan dik boven de 10 graden is druipt er wel een druppeltje zweet onder mijn helmpje vandaan.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met een goede helm heb je daar ook geen last van, althans... ik heb er vandaag geen last van gehad en het was best warm zeg maar...
Waar ga je dan heen? En ben je wel eens vaker zo laat geweest, hoe is het dan?quote:
Val Thorens,quote:Op zondag 4 maart 2012 22:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waar ga je dan heen? En ben je wel eens vaker zo laat geweest, hoe is het dan?
Ik nog 1 weekje!
Gerlos heeft er inderdaad aardig last van!quote:Op zondag 26 februari 2012 14:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik lees net dat er toch wel een hardnekkig virusje rondwaart in Tirol. Veel mensen zijn ziek en zijn flink aan de schijt. Iets met vervuild drinkwater, maar ik las ook dat veel mensen die geen kraanwater hebben gedronken hun vakantie ook op de pot doorbrengen. Hoop dat het volgende week wel een beetje voorbij is.
Dacht al die lift te herkennen. Lijkt me heerlijk, ben ook echt een lenteskieer ga meestal half maart, soms is het perfect (voor mij dan) en soms nog te koud en te veel sneeuwval.quote:Op zondag 4 maart 2012 22:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Val Thorens,
Nu alweer het 3e jaar en het is geweldig. Tot nu toe steeds voldoende sneeuw, zon (vorig jaar gewoon 35 graden meegemaakt op het terras en gemeten met eigen thermometer). Sneeuw is top tot 2 uur en daarna wel slush, maar bij zonsondergang vriest het weer en s'nachts weer sneeuwval en dus de volgende dag weer goeie sneeuw
Mayrhofen, Kirchberg, Gerlos zijn over het algemeen vergelijkbare dorpen. Veel nederlanders en dus ook 'gewoon' nederlandse bars. Maar ook oostblokkers kom je daar genoeg tegen. Is sowieso de laatste jaren het geval dat veel russen etc. de weg weten te vinden naar de oostenrijkse alpen.quote:Op zondag 4 maart 2012 19:00 schreef Honeymooner het volgende:
Hehe dat klinkt weer als teveel van het goede..
En Kirchberg ligt ook vrij laag zag ik, we willen wel sneeuwzekerheid!
Zat nu te denken aan Mayrhofen..
Wij zoeken juist zo min mogelijk Nederlanders, als ik iets niet moet ik het dat wel. Wij waren in Solden en gingen apres skien. Kom ik aan de bar, word ik in het Nederlands aangesproken wat ik wil drinken.. Nee dank je..quote:Op zondag 4 maart 2012 17:14 schreef Honeymooner het volgende:
Ben vandaag teruggekomen uit Ischgl en het is me tegengevallen, vooral de après-ski. Heb werkelijk geen enkele leuke kerel gezien.En nee, daarom ging ik natuurlijk niet naar Ischgl, maar après-skiën tussen de oostblokkers en Duitsers vind ik gewoon minder..
Iemand een tip waar ze iets meer NL-georiënteerde après-ski hebben, maar waar men niet te jong (lees 18) is?
Hier hetzelfde, ik mijd de plaatsen met veel Nederlanders.quote:Op maandag 5 maart 2012 09:00 schreef Sant. het volgende:
[..]
Wij zoeken juist zo min mogelijk Nederlanders, als ik iets niet moet ik het dat wel. Wij waren in Solden en gingen apres skien. Kom ik aan de bar, word ik in het Nederlands aangesproken wat ik wil drinken.. Nee dank je..
Wij zoeken juist de Duitse tenten op, veel gezelliger!
Maar goed, ieder zijn ding, al ben je de eerste die ik hoor die zegt dat Ischgl tegenvalt..
Ik ben dus nu in Ischgl geweest, dat wordt em niet meer.quote:Op maandag 5 maart 2012 08:29 schreef Fugie het volgende:
[..]
Mayrhofen, Kirchberg, Gerlos zijn over het algemeen vergelijkbare dorpen. Veel nederlanders en dus ook 'gewoon' nederlandse bars. Maar ook oostblokkers kom je daar genoeg tegen. Is sowieso de laatste jaren het geval dat veel russen etc. de weg weten te vinden naar de oostenrijkse alpen.
Saalbach en Ischgl hoor ik ook vergelijkbare verhalen over, echter ben ik daar zelf nog niet geweest.
En sneeuwzekerheid en gezelligheid ligt ook vooral aan de periode die je kiest(half januari is het niet echt gezellig, maar sneeuwzeker is het wel).
Ja, had er ook hoge verwachtingen van.. Ben inmiddels in Nauders, Serfaus/Fiss/Ladis, Kaprun, Sölden, Neustift en Alpbach geweest en qua skigebied staat het gewoon niet op 1, wel in de top 3 hoor.quote:Op maandag 5 maart 2012 09:00 schreef Sant. het volgende:
[..]
Wij zoeken juist zo min mogelijk Nederlanders, als ik iets niet moet ik het dat wel. Wij waren in Solden en gingen apres skien. Kom ik aan de bar, word ik in het Nederlands aangesproken wat ik wil drinken.. Nee dank je..
Wij zoeken juist de Duitse tenten op, veel gezelliger!
Maar goed, ieder zijn ding, al ben je de eerste die ik hoor die zegt dat Ischgl tegenvalt..
Dan maar in ieder geval niet naar het wintersportseizoens einde in Val Thorens gaan, dat is Dutchweekquote:Op maandag 5 maart 2012 09:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ik jou was zou ik eens in Frankrijk gaan kijken. Al zal je daar wel minder Nederlandse horeca vinden. Maar snap ook niet wat je daar aan vindt.
Serfaus waren vrij veel Zwitsers, het is voor hun nu veel goedkoper om in oostenrijk te gaan wintersportenquote:Op maandag 5 maart 2012 10:54 schreef Soohr het volgende:
Ik vond het altijd wel meevallen met de prijzen in Zwitserland,
maar nu 100 frank 85 euro is was het toch wel wat prijzig afgelopen week.
en dan met name de skipassen, 240 euro bleek het te zijn.
eten en drinken op de piste viel wel weer mee,
bier 5 fr
maar de boodschappen in de supermarkt waren wel weer prijzig.
Naja, das eigenlijk precies mijn beeld er ook van.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:38 schreef Svyatagor het volgende:
Misschien heb je iets aan de cliché's over skigebieden - ze kloppen aardig, maar het zijn uiteraard grove generaliseringen en deels gebaseerd op mijn ervaringen:
Frankrijk: vaak grote skigebieden met relatief lastigere en steilere pistes. Veel mogelijkheden voor lange tochten. Dorpen minder gezellig, veel beton en hoogbouw. Goedkoop, veel studenten en jongeren. In populaire jongerendorpen is het goed uitgaan. Eten op de piste is redelijk. Verblijf: doorgaans chalet of appartement, hotels zijn meteen erg duur.
Oostenrijk: gezelliger en knusser. Veel gezinnen met (kleine) kinderen. Veel Nederlanders. Relatief makkelijkere pistes. Lager maar toch vaak veel sneeuw. Veel après ski, maar niet echt een studentensfeertje (in mijn ervaringen in o.a. Solden, Ischgl en St. Gallenkirch). Verblijf meestal in hotel obv halfpension. Betaalbaar.
Zwitserland: qua skiën vergelijkbaar met Frankrijk, maar alles is wat duurder en het trekt een wat rijker, mondainer publiek. Luxe appartementen en chalets. Goed eten op de piste. Weinig friet van piet.
Italië: geen ervaring, maar naar verluidt pittige pistes en heel goed eten.
Nogmaals, dit is een mix van cliché's en mijn ervaringen, ik pretendeer niet dat het overal zo is en dat het De Waarheid is.
Ja, Zwitserland was altijd aardig duur, maar met de huidige koers van de frank natuurlijk helemaal.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:54 schreef Soohr het volgende:
Ik vond het altijd wel meevallen met de prijzen in Zwitserland,
maar nu 100 frank 85 euro is was het toch wel wat prijzig afgelopen week.
en dan met name de skipassen, 240 euro bleek het te zijn.
eten en drinken op de piste viel wel weer mee,
bier 5 fr
maar de boodschappen in de supermarkt waren wel weer prijzig.
Eens!quote:Op maandag 5 maart 2012 12:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ssstttt, dat hoeft niet iedereen te weten. Italie is het best bewaarde geheim op wintersportgebied en dat moeten we zo houden. Ik vertrek er vrijdag heen!
quote:Op maandag 5 maart 2012 15:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, nu het hier over de plaatsen gaat waar veel Nederlanders komen en in de horeca Nederlands wordt gesproken, ik was eens in Italie en een Nederlandse jongen bestelde aan de bar een Spa Red. Het barmeisje zei wel 10 keer "che"? en hij bleef maar herhalen, Spa Red, Spa Red.
Dat is hetzelfde als een duitser die in spanje bier bleef roepen,quote:Op maandag 5 maart 2012 15:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, nu het hier over de plaatsen gaat waar veel Nederlanders komen en in de horeca Nederlands wordt gesproken, ik was eens in Italie en een Nederlandse jongen bestelde aan de bar een Spa Red. Het barmeisje zei wel 10 keer "che"? en hij bleef maar herhalen, Spa Red, Spa Red.
Cervezaquote:Op maandag 5 maart 2012 16:00 schreef Soohr het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als een duitser die in spanje bier bleef roepen,
ipv servesa
Nee, dat vind ik niet. Spa is een merknaam die ze in het buitenland helemaal niet kennen (behalve in Belgie natuurlijk).quote:Op maandag 5 maart 2012 16:00 schreef Soohr het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als een duitser die in spanje bier bleef roepen,
ipv servesa
O, dat is weer eens wat anders... Eens een keer kijken...quote:Op maandag 5 maart 2012 15:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Sestriere, aan de Franse kant van Italie, waar destijds de Olympische Spelen waren.
Winterberg is in Duitsland... Je bedoelt Wolkenstein.quote:Ben ook wel eens in de Dolomieten geweest in Selva (Winterberg)
Zijn het aanbevelenswaardige Engelsen?quote:en in het gebied waar ik nu heen ga in het dorpje Sauze d'Oulx. Dat is helemaal onbekend bij Nederlanders, het stikt er van de Engelsen. En daardoor ook hele gezellige Engelse pubs. En dat eten..... alleen daarvoor zou je al die kant op gaan en de koffie.
Vertrek vanaf Canazei, oranje sellaronde volgend op mijn manier (de wat uitdagendere alternatieven nemend), die verlaat ik bij Sankt Christina, ga dan via Saslong (weltcup afdaling) naar de andere kant van Sankt Christina (treintje) en dan omhoog en La Longia (11 km piste aan één stuk) r. Ortisei.quote:
Klopt, vanaf vrijdagavond al...quote:Op maandag 5 maart 2012 21:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh leuk, maar je zit dus al daar nu dan.
Daarom doe ik ook al die uitstapjes. En geloof me, dan is het echt vroeg vertrekken en kom je uitgeput aan. De dochter van de hoteleigenaar hier heeft er nog nachtmerries van...quote:Die sellaronde vond ik toen wel erg meevallen (of tegen, 't is maar hoe je het noemt). Mensen zeiden allemaal dat je vroeg moest vertrekken anders zou je het niet halen. Wij waren om 11.00 uur weg en hadden hem rond om een uur of 15.00 met heel veel eet- en drinkpauzes tussendoor.
Gewoon een beetje doorskiën... Wat denk je wel niet van me? Ik ben altijd een echte heer. *kuch*quote:Op maandag 5 maart 2012 22:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik wil niet weten wat ze dan met je moet doen....!
Nadeel van Les Coches is dat het 's middags in de schaduw ligt en het dan lekker gaat opvriezen.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:07 schreef rece het volgende:
Weekje in Les Coches geweest. Onderdeel van Paradiski precies tussen La PLagne en Les Arcs in. Die Aiguille Rouge is echt een heerlijke afdaling. Verder veel ijs in La Plagne maar over het algemeen prima kunnen boarden. Topweek gehad, een aanrader.
quote:Op maandag 12 maart 2012 23:16 schreef ddx het volgende:
Kan je soms beter de gondel naar beneden nemen.
Heb daar eerlijk gezegd vrij weinig last van gehad. In La Plagne net over de kam was het ijs probleem groter.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:16 schreef ddx het volgende:
[..]
Nadeel van Les Coches is dat het 's middags in de schaduw ligt en het dan lekker gaat opvriezen.
Vooral laatste stukje naar beneden is dan leuk met allemaal beginners die er ook gaan.
Kan je soms beter de gondel naar beneden nemen.
Ik weet in Deurne (Antwerpen, dus niet al te ver voor je) een goed zaakje die nu wel uitverkoop zal hebben. Geen idee of ze Head schoenen hebben, maar ze hebben wel veel keuze, dus ik vermoed van wel.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:19 schreef jpjedi het volgende:
Vraagje, iemand een tip waar ik head vector 110 skischoenen kan halen in NL? Ultieme skischoen voor mij maar hier 6x te duur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |