abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107818321

Deel 1
Deel 2

Jaja voorjaarsvakantie is begonnen maar voor de mensen die later gaan nog even wat voorpret!

Hier wat handige links:
Wintersporters
Wetter.com
Wetter.at
Mijnsneeuw.nl

Gelukkig zijn de vooruitzichten voor Oostenrijk op dit moment een stuk beter als een paar dagen geleden. En in grote delen van Oostenrijk (ik let alleen op Oostenrijk) is vandaag een aardig laagje sneeuw gevallen!

Zelf ga ik zaterdagochtend vroeg naar Brixen im thale!
pi_107818353
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 12:41 schreef Sant. het volgende:
Ik vind dat ook teveel. 150 euro max.
Je beschermt er wel je hoofd mee, dus mag van mij best wat kosten. Daarnaast moeet t er wel een beetje fatsoenlijk uitzien, voor zover mogelijk, want helmen zijn gewoon lelijk.

edit: aan de andere kant, een muts moet zo lelijk mogelijk zijn. dus waarom een helm niet?!
Ik heb nu een flugel muts :') lelijk joh.. zeker opzetten :')
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:54 schreef Bienelientjee het volgende:
Mijn snowboots zijn binnen! Had er nog helemaal geen en zag mezelf toch echt niet op mijn converse in Oostenrijk rondwaggelen! En die van mijn moeder zijn een maatje te klein...! :P Dus heb een paar degelijke (en belangrijk: binnen mijn krappe budget ;( ) uitgekozen:

[ afbeelding ]

Ze vallen wel ietsjes te groot uit, maar met lekkere dikke sokken is dat wel te fixen!
De onderwerpen uit de laatste posts.
Helmen en snowboots
pi_107818830
Nog drie weken en dan ga ik nog even een ruime week... Gisteren de ski's weggebracht voor een beurtje. Het begint weer te kriebelen. En dan te bedenken dat ik nog niet eens 3 weken terug ben van het skiën... :P
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:59:56 #4
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_107820228
Mooi nog via de uitverkocht ski-sokken op de kop getikt.
Nog 2 dagen, en dan met 16 man naar Saalbach!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_107821024
Ski sokken. Daar kun je wel op besparen... Die zijn nl. allemaal veel te dik!
pi_107821098
24e feb vertrek voor week Weinebene/Koralpe *O*
23e maart vertrek voor week Laax *O*

Strijkijzer op de kop getikt en ga dit weekend de boel waxen. :7
  vrijdag 10 februari 2012 @ 13:03:48 #7
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107824275
Ik wil ook weer :o
pi_107825391
Volgende week vrijdag naar Sölden! *O*
pi_107825446
Oeh nog 2 weken voor mij en dan naar Saas-Fee.

Dit jaar voor het eerst met een helm op skiën, ben benieuwd hoe het gaat bevallen, ben een beetje bang dat ik het veel te warm ga vinden.

Nu al een beetje aan het oefenen op zo'n rollende-band-tapijt-baan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107825898
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:39 schreef DroogDok het volgende:

Dit jaar voor het eerst met een helm op skiën, ben benieuwd hoe het gaat bevallen, ben een beetje bang dat ik het veel te warm ga vinden.

Dat heb ik nog nooit gedaan! Lijkt me erg vreemd en hoe voorkom je dat je niet tegen de achterwand aan geslingerd wordt? :')
pi_107826042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:53 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit gedaan! Lijkt me erg vreemd en hoe voorkom je dat je niet tegen de achterwand aan geslingerd wordt? :')
Zwaartekracht trekt je omlaag, beweging van de band duwt je omhoog, kwestie van natuurkundig evenwicht zeg maar.
Ik vind het fijn om mijn spieren wat te versterken voor de wintersport en het helpt me ook de puntjes op de i van mijn techniek te zetten.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107826977
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:57 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zwaartekracht trekt je omlaag, beweging van de band duwt je omhoog, kwestie van natuurkundig evenwicht zeg maar.
Ik vind het fijn om mijn spieren wat te versterken voor de wintersport en het helpt me ook de puntjes op de i van mijn techniek te zetten.
Ja dat snap ik, ik ben ingenieur ;)

Echter doel meer op een miskleun terwijl de band doordraait :')
pi_107827124
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 14:25 schreef jpjedi het volgende:

Echter doel meer op een miskleun terwijl de band doordraait :')
VOlgens mij heb je een cut-off band om. Dus als je valt, dan stopt de band met draaien.

Toch schijn je lelijk te kunnen vallen op zo'n band.
pi_107827310
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 14:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

VOlgens mij heb je een cut-off band om. Dus als je valt, dan stopt de band met draaien.

Toch schijn je lelijk te kunnen vallen op zo'n band.
Waar ik nu ski heeft de leraar een noodknop aan zijn riem hangen, en ik denk dat dat er ook een sensor aan het eind van de band zit die de band stopt als je er doorheen gaat.

Je kan inderdaad aardig vallen ja, als je je kanten een beetje verkeert in het tapijt drukt worden je benen onder je vandaan getrokken en maak je een aardig smakkert. De bindingen staan erg losjes afgesteld dus je zal niet zo snel iets breken.
pi_107831778
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:39 schreef DroogDok het volgende:

Ik dat dat je bedoelde dat je voor het eerst met een helm op ging skieen.
Ik dacht dus al, wat lult ie nou slap :')

Maar je gaat voor de eerste keer skieen en je doet een helm op :)
Zo'n tapijtbaan lijkt me overigens niks, maar aangezien ik het nog nooit ggedaan heb, mag ik niet oordelen.
pi_107834054
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:41 schreef Sant. het volgende:

[..]

Ik dat dat je bedoelde dat je voor het eerst met een helm op ging skieen.
Ik dacht dus al, wat lult ie nou slap :')
Dat bedoelde ik ook :@ Ski al flink wat jaartjes.
quote:
Maar je gaat voor de eerste keer skieen en je doet een helm op :)
Zo'n tapijtbaan lijkt me overigens niks, maar aangezien ik het nog nooit ggedaan heb, mag ik niet oordelen.
En zo'n tapijtbaan is natuurlijk niks vergeleken met de real thing, maar het is een goede oefening en leuk om te doen
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:43:23 #17
155616 Proximo
For god, king & country
pi_107861986
Nog een weekje, kan de 3e trip van dit jaar alweer gemaakt worden :) Eens kijken of er nog iets vrij is voor de dutch week in valtho als afsluiter :7
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_107869515
Net weer terug van een weekje Portes des Soleil. Erg goed bevallen, zaten tussen de bergtoppen met de pistes zo ongeveer voor de deur. En alleen maar zon gehad :7
Ben toch wel blij dat ik een helm heb gekocht. Voel je haast niet en het houdt ook gelijk je oren aardig warm.
Too much is never enough!
  zaterdag 11 februari 2012 @ 20:19:31 #19
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107870428
Zijn er meer mensen die hun overnachtingsplek op tientallen km's afstand van hun 'vaste' skigebieden hadden/hebben? Ik overnachtte bijv. in Imst en stond doorgaans in Kühtai (circa 30 km verderop) op de lange latten. Ik had weliswaar de beschikking over een eigen auto ... !
pi_107872965
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 19:53 schreef The6thgate het volgende:
Net weer terug van een weekje Portes des Soleil. Erg goed bevallen, zaten tussen de bergtoppen met de pistes zo ongeveer voor de deur. En alleen maar zon gehad :7
Ben toch wel blij dat ik een helm heb gekocht. Voel je haast niet en het houdt ook gelijk je oren aardig warm.
Waar zat je in Portes du Soleil?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107872997
Heli vandaag. Stiekem toch wel erg mooi.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_107874033
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Waar zat je in Portes du Soleil?
Avoriaz. Was voor mij de eerste keer skien. 2 meer ervaren skiers waren ook erg te spreken over het (autovrije) dorp en de omgeving daar :) Hadden gelukkig ook precies de goeie week gekozen. Alleen maar mooi weer, en pas op de laatste dag werd de kwaliteit van de pistes wat slechter.
Too much is never enough!
pi_107877557
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Zijn er meer mensen die hun overnachtingsplek op tientallen km's afstand van hun 'vaste' skigebieden hadden/hebben? Ik overnachtte bijv. in Imst en stond doorgaans in Kühtai (circa 30 km verderop) op de lange latten. Ik had weliswaar de beschikking over een eigen auto ... !
Niet zo zeer tov vast gebied, maar ik heb vlakbij twee gebieden en met drie kwartier rijden kan ik een gebied in die onderdeel is van de Sella Ronda. En dat doe ik eigenlijk wel 3 keer per week.

Want?
pi_107884531
Ik hou wel van een plekje waar ik van huis direct naar de piste kan skien en terug. Maakt alles zoveel makkelijker. Mijn lange weekend zit er trouwens bijna weer op, pistes worden nu heel snel drukker. Heliskien was erg tof, vrij zware paar dagen gehad.
  zondag 12 februari 2012 @ 10:56:39 #25
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_107884958
Over precies 1 week, exact dit tijdstip, komen we waarschijnlijk net aan op onze eindbestemming! En ben ik doodmoe omdat we 's nachts hebben gereden en ik niet kan slapen in een bus. :D (Vrijwilligerswerk, met groep kids, dus heb niets te zeggen over vertrektijden!) :P
pi_107890020
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 10:16 schreef Bajskorv het volgende:
Ik hou wel van een plekje waar ik van huis direct naar de piste kan skien en terug. Maakt alles zoveel makkelijker.
Natuurlijk is het fijn om lekker tot het hotel te skiën. Het hotel waar ik zit als ik in Italië ben kan ik ook naartoe skiën vanaf het dichtsbijzijnde gebied. Maar ik moet er niet aan denken om iedere dag hetzelfde gebied voor mijn kiezen te krijgen. Ik ken zo snel niet een gebied waar ik niet op een dag doorheen "waai". En ik houd van afwisseling.

Daarnaast vind ik autorijden wel leuk, zeker als je door de bergen rijdt terwijl er sneeuw is gevallen... Moet je wel een leuke auto meenemen, maar dan kun je ook echt lol hebben off piste. ;)
pi_107921313
Ik zou gek worden als ik elke dag met de auto naar een piste moest rijden.
Wij boeken altijd een hotel direct naast de lift, zodat ik wanneer ik over de drempel struikel, gelijk met mijn snuffert voor de toegangspoortjes lig.

Vrijdagavond vertrekken we, ik heb er zo'n zin in. Wel hopen op een beetje fatsoenlijk weer natuurlijk.
pi_107921363
Ik ga al jaren niet meer naar hotels voor wintersport, niet mijn ding. Wij huren altijd een groot chalet, liefst ergens net buiten een dorp. Naar huis skien lukt dan meestal wel, is gewoon een kwestie van wat klauteren en de verkeerde kant van de berg af gaan ;)

En als je veel van gebied wisselt, heb je niet snel last van verveling. Een gebied als Quatre Vallees kom ik niet in 7 dagen door. Tenminste, niet als ik dus een gids neem en de hele dag buiten de piste zit, dan blijf je eindeloos bezig. Maar goed, soms zit ik ook bij vrienden en dan moet ik elke dag rijden, die afwisseling is inderdaad leuk, elke dag een andere gebied.
pi_107921779
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:29 schreef Bajskorv het volgende:
Een gebied als Quatre Vallees kom ik niet in 7 dagen door.
Apart. Ik ben wel eens in Verbier geweest en ik knal er snel genoeg doorheen. Ook al zitten er van die strontvervelende stukken in die bijna vlak zijn waar je vooral je armen traint...

Nee, na twee dagen slaat daar bij mij ook de verveling toe. En dan hebben ze ook nog een hoop sleepliften ook en dat is echt een grote no-no...

Officieel zou er iets van 350 km aan piste moeten zijn wat ruim een kwart is van Dolomiti Superski. Nou... ofwel ze meten in Zwitserland zoals de fokker zijn penis meet, ofwel ze vergeten in Italië 80% van de pistes...

(ik gok op ruimhartig meten door de Zwitsers, want ik durf aan dat ze de 100 km aan piste nog niet halen)
pi_107922241
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Apart. Ik ben wel eens in Verbier geweest en ik knal er snel genoeg doorheen. Ook al zitten er van die strontvervelende stukken in die bijna vlak zijn waar je vooral je armen traint...

Nee, na twee dagen slaat daar bij mij ook de verveling toe. En dan hebben ze ook nog een hoop sleepliften ook en dat is echt een grote no-no...

Officieel zou er iets van 350 km aan piste moeten zijn wat ruim een kwart is van Dolomiti Superski. Nou... ofwel ze meten in Zwitserland zoals de fokker zijn penis meet, ofwel ze vergeten in Italië 80% van de pistes...

(ik gok op ruimhartig meten door de Zwitsers, want ik durf aan dat ze de 100 km aan piste nog niet halen)
Je quote ook maar de helft van mijn bericht, handigerd...

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:29 schreef Bajskorv het volgende:

... Tenminste, niet als ik dus een gids neem en de hele dag buiten de piste zit, dan blijf je eindeloos bezig.
Ik heb geen enkel sleeplift hoeven doen, en volgens mij hebben ze die ook nauwelijks meer (begrijp dat er vrij veel nieuwe liften zijn, maar ik ben er voorheen nooit geweest). Elk gebied gaat vervelen als je enkel pistes skiet, daarom neem ik ook bijna altijd een gids om me meer te laten zien dan enkel dat.

En dat Dolomiti Superski het allermooiste, beste gebied ter wereld is met de langste penis, was inmiddels al duidelijk. }:|

Ik noemde Verbier even als illustratie, ik ben niet zo honkvast en geniet net zoveel van elk ander gebied.
pi_107922497
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:27 schreef Sant. het volgende:
Ik zou gek worden als ik elke dag met de auto naar een piste moest rijden.
Dát, het verste wat ik mezelf ooit naar de piste toe moest verplaatsen was 75 meter. En dat was eigenlijk al te ver :+

Maar wij gaan altijd met een groep en vinden het gezellig om met zijn alle te lunchen. Dus met de eerste lift omhoog tot een uurtje of half 1 en dan smiddags weer.

Ik heb het ook niet echt snel dat ik me verveel als ik een piste meerdere keren gedaan heb, zie de meerwaarde van 3 gebieden aandoen in één vakantieweek ook niet echt :?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_107922734
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:14 schreef Bajskorv het volgende:

Ik heb geen enkel sleeplift hoeven doen, en volgens mij hebben ze die ook nauwelijks meer (begrijp dat er vrij veel nieuwe liften zijn, maar ik ben er voorheen nooit geweest). Elk gebied gaat vervelen als je enkel pistes skiet, daarom neem ik ook bijna altijd een gids om me meer te laten zien dan enkel dat.
Zoals ik eerder al aangaf: off piste is niet mijn ding. Nog afgezien van het feit dat het in veel gebieden gewoon verboden is...

quote:
En dat Dolomiti Superski het allermooiste, beste gebied ter wereld is met de langste penis, was inmiddels al duidelijk. }:|
Wat reageer je toch weer heerlijk gepikeerd... Ik weet nog dat 4 vallees claimt dat er 350 km piste is en dat vergelijk ik met de nog geen 1200 die de dolomieten claimen voor de 12 (!) gebieden bij elkaar. Nou, dan weet je dat het echt lachwekkend is om te stellen dat 4 vallees 350 km aan piste heeft. Dat klopt gewoon niet.

Het is verder een mooi gebied, zeker als je van off-piste houdt, buckels leuk vindt, enz. Maar zeker het deel aan de kant van Veysonnaz had teveel sleepliften. Die zijn misschien nu weg, maar 2 jaar terug zaten ze er nog.

quote:
Ik noemde Verbier even als illustratie, ik ben niet zo honkvast en geniet net zoveel van elk ander gebied.
Jij claimt dat het een gebied is waar je nog niet doorheen komt in 7 dagen en dat 2 posts nadat ik zeg dat ik zo snel geen gebied ken waar ik niet in één dag doorheen waai, dus logischerwijs ga ik er vanuit dat je daarmee toch enigszins reageert op mijn post en ik geef je gewoon aan dat ik dus weldegelijk in een enkele dag dat hele gebied onder de ski's door krijg. En dat ik feitelijk na de tweede dag het al wel weer had gezien.
pi_107922914
quote:
99s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:28 schreef CaLeX het volgende:

Maar wij gaan altijd met een groep en vinden het gezellig om met zijn alle te lunchen.
Als wij met een groep zijn (en dat gebeurt vaak genoeg), dan wordt er ook gezamelijk gelunched. Ik zie alleen even niet wat dat te maken heeft met al dan niet met de auto naar het skigebied rijden...

quote:
Ik heb het ook niet echt snel dat ik me verveel als ik een piste meerdere keren gedaan heb, zie de meerwaarde van 3 gebieden aandoen in één vakantieweek ook niet echt :?
Ik hou ervan om tochten te maken. Heerlijk van gebied naar gebied en dan door stukken te komen waar vrijwel niemand komt. En ik hou van afwisseling. Natuurlijk doe ook ik bepaalde pistes vaker op een dag en dat is ook geen probleem als het echt een leuke piste is. Maar als ik mijzelf op een enkel gebied moet richten, dan zijn er pistes die ik 4-5x op een dag doe en dat gaat echt vervelen als je ruim twee weken ergens bent. Tenminste... het gaat mij vervelen en ik gaf gewoon aan waarom ik dus ook met de auto naar andere gebieden ga... Dat schijnt niet helemaal te mogen, maar ik doe het toch!
pi_107923499
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als wij met een groep zijn (en dat gebeurt vaak genoeg), dan wordt er ook gezamelijk gelunched. Ik zie alleen even niet wat dat te maken heeft met al dan niet met de auto naar het skigebied rijden...
Zij gaan smiddag naar het appartement om te eten denk ik.

Ook dat doe ik niet, ik ga niet met een lunch lopen sjouwen, boodschappen doen, etc.
Ik sponsor de plaatselijke horeca wel.
Tiroler Grostl bitte!
pi_107923608
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al aangaf: off piste is niet mijn ding. Nog afgezien van het feit dat het in veel gebieden gewoon verboden is...

Niet met gids.

quote:
Jij claimt dat het een gebied is waar je nog niet doorheen komt in 7 dagen en dat 2 posts nadat ik zeg dat ik zo snel geen gebied ken waar ik niet in één dag doorheen waai, dus logischerwijs ga ik er vanuit dat je daarmee toch enigszins reageert op mijn post en ik geef je gewoon aan dat ik dus weldegelijk in een enkele dag dat hele gebied onder de ski's door krijg. En dat ik feitelijk na de tweede dag het al wel weer had gezien.
Ik zeg vrij duidelijk, "Tenminste...". Daarmee geef ik dus al aan dat je gelijk hebt, maar dat je onder andere voorwaarden hier geen last van hebt. Ik begrijp dus niet waarom je daarover moet discussieren, ik heb je al gelijk gegeven?
pi_107923705
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:12 schreef Sant. het volgende:

Zij gaan smiddag naar het appartement om te eten denk ik.

O, op die manier... Dat vind ik wel heel onhandig eerlijk gezegd. Ook als ik aan de piste zit met een appartement wil ik dat niet.
pi_107923826
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:15 schreef Bajskorv het volgende:

Niet met gids.
Als er lawine gevaar is volgens mij zelfs met gids.

quote:
Ik zeg vrij duidelijk, "Tenminste...". Daarmee geef ik dus al aan dat je gelijk hebt, maar dat je onder andere voorwaarden hier geen last van hebt. Ik begrijp dus niet waarom je daarover moet discussieren, ik heb je al gelijk gegeven?
Ik lees nu dat het bedoeld was als gelijk geven, maar zo las ik het niet.
pi_107923894
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als er lawine gevaar is volgens mij zelfs met gids.

Bij voldoende lawinegevaar logisch, maar daar hadden we het volgens mij niet over.

quote:
[..]

Ik lees nu dat het bedoeld was als gelijk geven, maar zo las ik het niet.
Ach, selectief quoten zal wel duiden op selectief lezen.
pi_107924025
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, op die manier... Dat vind ik wel heel onhandig eerlijk gezegd. Ook als ik aan de piste zit met een appartement wil ik dat niet.
Onhandig? Hoezo dat dan?

Tuurlijk eten wij ook weleens op de piste en maken we tochten. Maar gezien het niveau verschil tussen sommige mensen is dat niet altijd te doen (opzich is het natuurlijk wel te doen, maar wij vinden het gezelliger om een aantal keer met zijn allen te lunchen).

Lunch sjouwen is niet nodig :9 De bakker komt gewoon aan de deur ;)
pi_107924271
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:25 schreef Bajskorv het volgende:

Ach, selectief quoten zal wel duiden op selectief lezen.
Ach, jij leest ook wel eens iets wat ik niet bedoeld heb. Natuurlijk kan het zo zijn dat als jij iets leest wat ik zo niet heb bedoeld dat het dan aan mij ligt en niet aan jou en als ik iets lees wat jij zo niet hebt bedoeld dat het dan aan mij ligt en niet aan jou...

Maar meestal zijn er twee partijen deels schuldig.
pi_107924608
quote:
99s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:29 schreef CaLeX het volgende:

Onhandig? Hoezo dat dan?
Je zit dan toch nog meer gebonden aan een specifiek gebied en ik neem aan dat je in het appartement je skischoenen uit trekt, je moet toch zelf het eten regelen...

quote:
Tuurlijk eten wij ook weleens op de piste en maken we tochten. Maar gezien het niveau verschil tussen sommige mensen is dat niet altijd te doen (opzich is het natuurlijk wel te doen, maar wij vinden het gezelliger om een aantal keer met zijn allen te lunchen).
Dan nog zou ik ergens afspreken op de berg een beetje centraal in het gebied...
pi_107924798
quote:
99s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:29 schreef CaLeX het volgende:

Lunch sjouwen is niet nodig :9 De bakker komt gewoon aan de deur ;)
Wij spreken meestal af bij hutje X op piste Y rond de klok van Z :)
En dan samen eten. Daarna vaak weer in groepen verder.
(kan je wel een leuke cent opleveren als je in je appartement gaat eten en niet op de berg, die kennen de prijzen wel. maar asch, ik heb het er graag voor over en neem toch gewoon wat ik hebben wil).

Sommigen willen alleen hard naar beneden, sommigen juist niet, weer anderen willen off piiste, etc.
Ik ga meestal met iedereen een beetje mee en waar mogelijk zoveel mogelijk off piste
pi_107924974
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ach, jij leest ook wel eens iets wat ik niet bedoeld heb. Natuurlijk kan het zo zijn dat als jij iets leest wat ik zo niet heb bedoeld dat het dan aan mij ligt en niet aan jou en als ik iets lees wat jij zo niet hebt bedoeld dat het dan aan mij ligt en niet aan jou...

Maar meestal zijn er twee partijen deels schuldig.
Boeit niet, inmiddels te ver off topic en "welles-nietes".

Hier onder andere langs geweest vorige week, geweldig uitzicht. We hebben een andere route gedaan, het was best druk die dag en we wilden wat "rust". Jammer om te zien hoe al die gletsjers steeds kleiner worden, maar het blijft indrukwekkend om het grote "blauwe ijs" van dichtbij te bekijken.

pi_107925245
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:01 schreef Bajskorv het volgende:

Boeit niet, inmiddels te ver off topic en "welles-nietes".
Dan snap ik dus niet waarom je er op door gaat als ik gewoon aangeef dat ik het anders las... Het is volgens mij een bekend fenomeen dat tekst anders over kan komen dan bedoeld.

quote:
Hier onder andere langs geweest vorige week, geweldig uitzicht.
Zo komt het mij niet bekend voor inderdaad... Ik snap ook wel wat er leuk is aan tochten buiten de pistes om. Een vriend van mij gaat graag heliskiën in Canada. Dat lijkt mij ook wel geinig om eens mee te maken (zeker omdat het daar echt verlaten gebieden zijn). Dan zit je in een lodge en van daaruit ga je dan naar de verschillende plekken per heli.

Maar vanuit de sportbeoefening zelf vind ik dus pistes het fijnst. Als die nou ook eens zo rustig konden zijn... ;)
pi_107925282
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:01 schreef Bajskorv het volgende:
Hier onder andere langs geweest vorige week, geweldig uitzicht. We hebben een andere route gedaan, het was best druk die dag en we wilden wat "rust". Jammer om te zien hoe al die gletsjers steeds kleiner worden, maar het blijft indrukwekkend om het grote "blauwe ijs" van dichtbij te bekijken.

[ afbeelding ]
WAUW!
super vet!

Doe ik mijn vrienden ook vaker (mits fijn zonnetje); ergens een mooi plekje zoeken waar het heel rustig / stil is en dan de ski's uit en lekker in t zonnetje liggen op de berg.
Geen mooier moment dan dat :)

En mocht ik zo'n uitzicht tegenkomen als je op je foto, dan blijf ik een uur liggen :)
pi_107925467
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:12 schreef Sant. het volgende:

En mocht ik zo'n uitzicht tegenkomen als je op je foto, dan blijf ik een uur liggen :)
Luiwammes...
pi_107925717
quote:
12s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:17 schreef DS4 het volgende:

Luiwammes... Genieter...
Fixed!
pi_107925956
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je zit dan toch nog meer gebonden aan een specifiek gebied en ik neem aan dat je in het appartement je skischoenen uit trekt, je moet toch zelf het eten regelen...

[..]

Dan nog zou ik ergens afspreken op de berg een beetje centraal in het gebied...
Valt wel mee, laatst in Val Tho.
Dan zit je toch redelijk centraal. Ben je zo in het appartement en het eten staat er nog van het ontbijt. Je doet net alsof een lunch in je apartement uren moet duren, met 40~45 minuten staan de eerste weer hun bindingen om te doen en staat de vaatwasser nog aan ook...
Als ik op de piste eet sta ik niet veel sneller weer buiten.

Maar ieder heeft zo zijn ritme op wintersport.
pi_107926190
quote:
99s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:32 schreef CaLeX het volgende:

Maar ieder heeft zo zijn ritme op wintersport.
Klopt.

Ik ken ook tentjes waar ik binnen het half uur weer verder kan... Dat gaat overigens wel ten koste van de kwaliteit van het eten. En ik eet op de wintersport ook graag in de middag warm.
pi_107927638
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:41 schreef DS4 het volgende:

Ik ken ook tentjes waar ik binnen het half uur weer verder kan... Dat gaat overigens wel ten koste van de kwaliteit van het eten. En ik eet op de wintersport ook graag in de middag warm.
Klopt, en 's avonds ook. Al blijft dat vaak beperkt tot pizza, hamburgers of ander typisch apres ski voer.
pi_107928688
Ik ben gewoon om 's avonds erg lekker eten te krijgen. Italië... daar nemen ze voedsel erg serieus... ;)
pi_107928821
Italia _O_

hoe is het verder geregeld in Italie? Goede voorzieningen? Goede pistes etc?
pi_107929141
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:00 schreef DS4 het volgende:
Ik ben gewoon om 's avonds erg lekker eten te krijgen. Italië... daar nemen ze voedsel erg serieus... ;)
mwoi, 2-3 keer een goed restaurant, verder gewoon party party
pi_107929448
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:05 schreef jpjedi het volgende:
Italia _O_

Italia heeft goede pistes, maar in de drukkere gebieden aan het eind van de dag wel eens wat minder. Het is er nl. vaak zonnig, waardoor de kans op smeltende sneeuw later in het seizoen groter is. Het seizoen is dus kort. Januari/februari is het beste.

Omdat in de Dolomieten het relatief weinig sneeuwt is er veel sneeuwzekerheid. Dat klinkt gek, maar het is gewoon zo dat ze erg goed zijn in het maken van kunstsneeuw. En dat is niet de fijnste sneeuw, maar het is beter dan gras... ;)

Het weer is dus wel erg goed. 8 vd 10 dagen zon.

Het eten is erg goed. Niet overal, maar op veel plaatsen wel. Afhankelijk van wat je wil: lokale gerechten (vaak een kruising tussen Oostenrijks en Italiaans, met name daar waar men Duits spreekt), maar je kan ook een kreeft weghachelen op de piste (eigenlijk idioot, maar daarom juist ook weer leuk).

Er zijn veel gebieden die relatief rustig zijn. De prijzen zijn gemiddeld gezien lager dan in Oostenrijk.

Als je van apres ski houdt moet je wel goed kijken waar je heen gaat. Drukkere gebieden hebben het wel, rustiger gebieden is vaak in de avond wat minder te beleven. Ik ben zelf niet zo van het apres skiën, maar Piz Seteur vind ik altijd wel wat hebben... ;)

en ja, die malloot in het geel ben ik...

Groot voordeel van Italia vind ik dat je op één pas alle gebieden hebt en je kan daardoor heel veel verschillende gebieden af. Er zijn ook relatief weinig snowboarders. Ik denk doordat er niet zo heel veel plaatsen zijn die echt mikken op jongeren. Wel her en der funparks. Waardoor ook een hoop gestunt niet op de piste zelf plaats vindt.

Ik raad iedereen aan om er eens naartoe te gaan. Met name omdat ook eigenlijk vrijwel niemand luistert. Het moet natuurlijk niet te druk worden. ;)
pi_107934123
Taferelen die je ook in de Schatzi Bar in Ischgl tegenkomt :)
pi_107935600
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:32 schreef Sant. het volgende:
Taferelen die je ook in de Schatzi Bar in Ischgl tegenkomt :)
Het leuke is eigenlijk niet eens de vrouwen, maar de taferelen er omheen... ;)

Overigens respect voor de vrouwen. Met die kou... brrr...
pi_107937035
Iemand tips voor het gebied Paradiski.
pi_107960674
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het leuke is eigenlijk niet eens de vrouwen, maar de taferelen er omheen... ;)

Het trekt wel een bepald type holbewoner inderdaad. Zeker naarmate de drank invloed begint te krijgen.
Daar zouden aardig wat vrouwen en vriendinnen kwaad om worden. Maar ach.. What happens in The Alps, stays in The Alps! :D
pi_107960758
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:36 schreef Sant. het volgende:

[..]

Het trekt wel een bepald type holbewoner inderdaad. Zeker naarmate de drank invloed begint te krijgen.
Daar zouden aardig wat vrouwen en vriendinnen kwaad om worden. Maar ach.. What happens in The Alps, stays in The Alps! :D
Mijn vriendin kan het gelukkig geen donder schelen, maar het is niet bepaald waar ik voor richting de Alpen ga. Als ik dat soort rotzooi zoek, kan ik in Londen wel aan mijn trekken komen op een betere manier.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 10:45:46 #60
318361 Bienelientjee
pi_107960886
Zaterdag weg! *O*
pi_107960902
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:05 schreef jpjedi het volgende:
Italia _O_

Probeer Cervinia eens in het Aosta-dal. Echt een super gebied.
pi_107961625
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:45 schreef Bienelientjee het volgende:
Zaterdag weg! *O*
Vrijdagavond al weg! :)
Zaterdagmorgen 9 uur direct gas erop!
De zaterdag id de mooiste skidag, vanwege de "wisseldag" nergens druk!
pi_107964251
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:36 schreef Sant. het volgende:

Ik neem mijn vrouw gewoon mee naar Piz Seteur... Ze heeft die foto's ook gemaakt. Jaar daarvoor zelf enkelen waarbij ik in innige omhelzing zat met een van die dames. Maar daar sta ik dan weer herkenbaar op...

Overigens, bij die laatste twee dames... op zeker moment was er een dame uit het publiek die met haar ging tongzoenen en al, dus het zijn niet alleen de heren die zich laten gaan. ;)
pi_107964416
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik neem mijn vrouw gewoon mee naar Piz Seteur... Ze heeft die foto's ook gemaakt. Jaar daarvoor zelf enkelen waarbij ik in innige omhelzing zat met een van die dames. Maar daar sta ik dan weer herkenbaar op...

Overigens, bij die laatste twee dames... op zeker moment was er een dame uit het publiek die met haar ging tongzoenen en al, dus het zijn niet alleen de heren die zich laten gaan. ;)
Ik hoef neem ik aan niet te vermelden dat ik niets heb tegen zulke tenten? :+
Valt alleen wel op dat er later op de middag / avond veel kansloos volk rondhangt.

maar leuk is t zeker en ik zie t liever dan een kerel o.i.d. :)
pi_107968602
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:46 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Probeer Cervinia eens in het Aosta-dal. Echt een super gebied.
Super als in? Zou je wat meer ervaring willen delen ? :)

Enneuh. Als ik naar een tietenbar wil dan doe ik dat met vrienden in Antwerpen of Praag maar daar heb ik weinig mee als ik wintersport ben :')
pi_107970498
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:45 schreef jpjedi het volgende:

Enneuh. Als ik naar een tietenbar wil dan doe ik dat met vrienden in Antwerpen of Praag maar daar heb ik weinig mee als ik wintersport ben :')
Het is een alternatief voor apres ski, niet voor skiën zelf. Als ik er in de buurt ben op de juiste tijd ga ik, anders niet. Het is geen doel op zich... dan kan ik beter mijn vrouw op tafel laten dansen op de hotelkamer. Die is nl. mooier en gaat nog veel verder. :P
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:13:40 #67
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_107971972
Wat is er mis met een sleeplift?! Oké de stoeltjeslift of gondel is wel relaxt natuurlijk!
Met de gehandicapten vakanties konden we met de skistoel niet met de sleeplift, wel met de stoeltjeslift of gondel!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_107973314
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:13 schreef t_igger het volgende:
Wat is er mis met een sleeplift?! Oké de stoeltjeslift of gondel is wel relaxt natuurlijk!
Met de gehandicapten vakanties konden we met de skistoel niet met de sleeplift, wel met de stoeltjeslift of gondel!
Ik heb niks tegen een sleeplift. Snowboarders klagen er vaak over omdat ze op een onhandige manier het anker (indien ankerlift) tussen hun benen moeten steken of gewoon in de handen moeten houden.
De eerste oplossing doet pijn en voor de tweede oplossing ontbreekt het velen aan kracht in de armen. Dit geldt natuurlijk alleen wanneer je een stijlere sleeplift hebt. Op vlakke sleepliften zijn snowboarders gewoon mietjes.
Daarnaast zijn beide oplossingen niet echt relaxed natuurlijk.
pi_107973425
quote:
Sleeplift kan bij veel gehandicapten enkel als ze een speciale beugel kopen, maar dat ding is enorm onhandig vanwege allerlei "veiligheids" items. Stoeltjes gaat inderdaad perfect. Gondel kan, maar betekent flink sjouwen en da's niet altijd handig.
pi_107973815
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:47 schreef Sant. het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen een sleeplift. Snowboarders klagen er vaak over omdat ze op een onhandige manier het anker (indien ankerlift) tussen hun benen moeten steken of gewoon in de handen moeten houden.
De eerste oplossing doet pijn en voor de tweede oplossing ontbreekt het velen aan kracht in de armen. Dit geldt natuurlijk alleen wanneer je een stijlere sleeplift hebt. Op vlakke sleepliften zijn snowboarders gewoon mietjes.
Daarnaast zijn beide oplossingen niet echt relaxed natuurlijk.
Het enige waar ik ooit een snowboarder over heb horen klagen is de lancering, maar dat heb je na 5 keer ook onder de knie.
pi_107974245
quote:
Wat is er mis met een sleeplift?!
Oncomfortabel en traag. Gewoon niet meer van deze tijd. Ik snap dat je ergens een kleine sleeplift hebt ter verbinding van twee gebieden ofzo... maar ik heb het er gewoon niet op.
pi_107980413
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:45 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Super als in? Zou je wat meer ervaring willen delen ? :)

Mooie brede pistes, lekker weer, centraal vertrekpunt van de liften in het dorp, gezellige restaurantjes langs de piste, geen sleepliften, met het gebied van Zermatt erbij 350 km piste.
Hoe het is om in het dorp zelf te verblijven weet ik niet uit eerste hand, heb er nooit geslapen, skiede er vaak heen als ik Zermatt (aan de andere kant van de berg) verbleef.
http://www.cervinia.it/pages/SKIRAMA_i_en/443?#ixMainSection
pi_107982421
whieee ik ben zaterdag teruggekomen van mijn tweede skivakantie en het was ZOOOO tof! Wel koud maar heb me zoo goed vermaakt! Had weer les genomen, dat is helaas wel tegengevallen want die vent zei niks, niet of ik goed stond (ik weet dat ik te rechtop sta, maar dan hoort die vent toch af en toe te zeggen dat ik meer door mn knieen moet :P), of ik het goed deed of niet.. jammer. voor volgend jaar ga ik les in NL nemen. Kon dit jaar wel goed van de rode pistes afkomen, zelfs per ongeluk een zwarte gedaan (was met een groepje mee en we hadden blijkbaar de afslag gemist).. die vond ik nog wel moeilijk (3x gevallen).. dus nog wel wat les nodig :) ik wil het gewoon echt goéd kunnen voortaan! heerlijk nu al zin in volgend jaar!
pi_107983057
Ik ga in de voorjaarsvakantie naar Ischgl, zooo'n zin in!
Ff vraagje alleen: eigenlijk haat ik de voorjaarsvakantie vanwege drukte en 100 kids, maar zouden met name al die kinderen er ook zijn Ischgl of is het niet zo'n gezinnetjesbestemming en zijn er gewoon met name jongeren/ twintigers zeg maar?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:37:04 #75
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_107989144
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:49 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Sleeplift kan bij veel gehandicapten enkel als ze een speciale beugel kopen, maar dat ding is enorm onhandig vanwege allerlei "veiligheids" items. Stoeltjes gaat inderdaad perfect. Gondel kan, maar betekent flink sjouwen en da's niet altijd handig.
Het klopt van die beugel, maar dat kan niet bij skistoel die we gebruiken. De skistoel blijft niet staan, maar moet in evenwicht gehouden worden. Meeste vakantiegangers die ik mee had kunnen dat niet.
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_107993058
Nog 2 maandjes en dan Val Thorens :D *O*
Groep is gegroeid naar 27 mannen :D

La Folie Douce......... WE KOMEN ER BIJNA AAN!!!!!!!!!
pi_107996794
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:51 schreef Honeymooner het volgende:
Ik ga in de voorjaarsvakantie naar Ischgl, zooo'n zin in!
Ff vraagje alleen: eigenlijk haat ik de voorjaarsvakantie vanwege drukte en 100 kids, maar zouden met name al die kinderen er ook zijn Ischgl of is het niet zo'n gezinnetjesbestemming en zijn er gewoon met name jongeren/ twintigers zeg maar?
Ischgl zit vol met van alles en nog wat. Weinig tieners die met vrienden komen, want Ischgl is vrij prijzig in vergelijking tot andere dorpen.
Druk is het wel, maar Ischgl is groot genoeg om dat te ontwijken.
Als je niet goed kunt skieen en je blijft rond het middelstation hangen wens ik je veel succes.
Als je naar de kant gaat van de Paznauner Thaja (hutje K op je kaart geloof ik) ben je verzekerd van gave pistes, uitstekende off piste mogelijkheden en een fijn apres ski tentje vanaf 4 uur.
Niet teveel drinken, want je moet daarna nog wel een kleine afdaling maken :)
Je hebt 3 gondels die naar boven gaan 's morgens. Als je de gondel neemt bij de Kuhstall (hoofdlift Ischgl) dan sta je wel even in de rij. Je moet dan naar de andere kant gaan via de dorpstunnel, daar zijn nog eens twee gondels omhoog en als je dan de kleine pakt zit je direct boven op de berg zonder wachtrijen!

I love Ischgl, in mijn ogen zijn er nagenoeg geen dorpen die aan het totaalpakket van Ischgl kunnen tippen qua skieen, aantal pistes en diversiteit daarvan, apres skieen, eten en uitgaan.
Daarnaast ontzettend sneeuwzeker en heel gemakkelijk te bereiken.
pi_107996961
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:37 schreef t_igger het volgende:

[..]

Het klopt van die beugel, maar dat kan niet bij skistoel die we gebruiken. De skistoel blijft niet staan, maar moet in evenwicht gehouden worden. Meeste vakantiegangers die ik mee had kunnen dat niet.
Ah, in mijn geval ken ik maar een soort stoel. En de "bestuurder" kan zijn evenwicht ook goed houden, dus dat is het probleem niet.
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:22:09 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_108000221
Afgelopen weekend teruggekomen van weekje Königsleiten. Kan zeggen dat het bij tijd en wijlen ijskoud was. Eigenlijk alleen woensdag wat warmer gehad (-5graden), overige dagen waren allemaal kouder en meestal rond de -20. Vrijdag was de koudste dag, -22 graden met stevige wind en bewolking.

Condities waren perfect, goede sneeuw en er viel nog een paar cm bij gedurende de week.
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:24:09 #80
318361 Bienelientjee
pi_108000287
Skibril, check!
Thermoshirt, check!

:D Ben er bijna helemaal klaar voor! :D
pi_108000869
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:52 schreef Sant. het volgende:

[..]

Ischgl zit vol met van alles en nog wat. Weinig tieners die met vrienden komen, want Ischgl is vrij prijzig in vergelijking tot andere dorpen.
Als je niet goed kunt skieen en je blijft rond het middelstation hangen wens ik je veel succes.
Als je naar de kant gaat van de Paznauner Thaja (hutje K op je kaart geloof ik) ben je verzekerd van gave pistes, uitstekende off piste mogelijkheden en een fijn apres ski tentje vanaf 4 uur.
Je hebt 3 gondels die naar boven gaan 's morgens. Als je de gondel neemt bij de Kuhstall (hoofdlift Ischgl) dan sta je wel even in de rij. Je moet dan naar de andere kant gaan via de dorpstunnel, daar zijn nog eens twee gondels omhoog en als je dan de kleine pakt zit je direct boven op de berg zonder wachtrijen!

I love Ischgl, in mijn ogen zijn er nagenoeg geen dorpen die aan het totaalpakket van Ischgl kunnen tippen qua skieen, aantal pistes en diversiteit daarvan, apres skieen, eten en uitgaan.
Ieder zijn ding natuurlijk. Ik heb niet enorm veel van Ischgl gezien, maar voor mij was de apres-ski even teveel "hossen". Verder wel goeie hotels enzo, en het gebied was best goed. Het mooiste van Ischgl vind ik echter de Heidelberger Hütte, die toegang geeft tot veel toertjes in het Silvretta gebied. Genoeg mooie toerski routes, de hut heeft een prachtige geschiedenis en de Hüttenwirt en zijn familie zijn geweldig. De hut ligt even buiten Ischgl en is te voet of met een scooter te bereiken.

Gebouwd in 1889:

Gebruikt voor skien sinds 1910 ongeveer:

En nu een mooie basis voor een relaxte week toerskien:
pi_108001113
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:52 schreef Sant. het volgende:

[..]

Ski al vanaf dat ik klein was, dus dat komt goed. ;) Thanks voor je tips! Echt jongeren hoeft ook niet hoor, meer zoals de groep waarmee ik ga ook is, eind-twintigers en net werkend enzo. :) Heb geen zin om tussen de gezinnetjes te zitten, maar als ik het zo lees, zal dat wel meevallen.

Krijg er nog meer zin in nu!! Wil al jaren naar Ischgl, maar elke keer is het er toch niet van gekomen, nu dan eindelijk wel!

Ow en die Heidelberger Hütte ga ik ook even checken dan!
pi_108001443
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:53 schreef Honeymooner het volgende:

[..]

Daar ski je niet zomaar heen, die ligt echt buiten het gebied. Boven de kerk in Ischgl ligt een geprepareerd pad met borden richting "Gampenalpen". Kost je wel een paar uur om naar boven te lopen. Een andere optie is een plek reserveren op een sneeuwmobiel, die vertrekken elke ochtend of namiddag richting de hut. Volgens mij is er ook nog een manier om op ski's te komen, maar dat vereist wel wat kennis van de "achterkant" van het gebied.
pi_108001728
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nog 2 maandjes en dan Val Thorens :D *O*
Groep is gegroeid naar 27 mannen :D

La Folie Douce......... WE KOMEN ER BIJNA AAN!!!!!!!!!
Ga je met de Dutchweek? of net ervoor
pi_108001997
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:53 schreef Honeymooner het volgende:

[..]

Ski al vanaf dat ik klein was, dus dat komt goed. ;) Thanks voor je tips! Echt jongeren hoeft ook niet hoor, meer zoals de groep waarmee ik ga ook is, eind-twintigers en net werkend enzo. :) Heb geen zin om tussen de gezinnetjes te zitten, maar als ik het zo lees, zal dat wel meevallen.

Krijg er nog meer zin in nu!! Wil al jaren naar Ischgl, maar elke keer is het er toch niet van gekomen, nu dan eindelijk wel!

Kuhstall voor NL apres ski
Trofana Alm voor Apres ski op zijn Duits
HexenKuche op zijn Duits, maar meer ouderen.
Schatzi bar voor dames in geringe kledij die dansen voor centjes. Leuk om eens te zien, verder niks
Fire & Ice voor als je nog echt niet naar bed wil
Pacha voor eenzelfde avond tot 's morgens vroeg
Nico's Stube voor scandinavisch apres ski

Rest weet ik niet. Ischgl is te gaaf om alles te noemen.
Wij gingen vaak 's morgens bij Samnaun skieen, was lekker rustig, dan rond 11 uur, half 12 terug naar de kant van Ischgl en dan de zwarte en skiroutes opzoeken.
Die kant van de berg zitten namelijk geen ski-klasjes, omdat de weg er naar toe zwart is.

Verder op de berg vonden wij de paznauner thaja heel relaxed en uiteraard alle tentjes die niet te bereiken zijn voor de beginners. Mits je buiten kan zitten dat is..
pi_108002032
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:25 schreef Sant. het volgende:

Nico's Stube voor scandinavisch apres ski
Dat klinkt goed...
pi_108002115
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat klinkt goed...
Want? Je verwacht een hoop blonde Zweedse chicks?
pi_108002403
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:30 schreef Bajskorv het volgende:

Ze hoeven van mij niet per sé zweeds te zijn of blond... Maar ik ging er wel vanuit dat er dus veel scandinaviërs zullen zijn, want anders snap ik niet wat er scandinavisch aan is. Kortom: een leuke Noorse of Deense dame voldoet ook prima. Al hebben ze gitzwart haar. Dat is voor een keertje best acceptabel. :)
pi_108002429
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:30 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

In dat geval kan ik je inderdaad alvast uit de droom helpen.
De meeste meiden op wintersport zijn of "het vriendinnetje van" of hondslelijk of met pappie en mammie mee..
Vrouwen alleen maken zulke vakanties niet. (die ene uitzondering en FOKkers daargelaten, want FOKkers rijden allemaal Porsche en hebben een lul van 30 cm)
pi_108002462
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ze hoeven van mij niet per sé zweeds te zijn of blond... Maar ik ging er wel vanuit dat er dus veel scandinaviërs zullen zijn, want anders snap ik niet wat er scandinavisch aan is. Kortom: een leuke Noorse of Deense dame voldoet ook prima. Al hebben ze gitzwart haar. Dat is voor een keertje best acceptabel. :)
Oke, dan maak je wel kans :P
pi_108002541
Dat was ook mijn punt, de lekkere Zweedse/Noorse/Deense chicks ga je daar niet snel aantreffen. Het zijn vooral veel Scandinavische kerels in de Alpen, helaas. Voor goeie Zweedse chicks moet je elders zijn, kan ik in een andere topic wel tips over geven.
pi_108002666
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:46 schreef Bajskorv het volgende:
Dat was ook mijn punt, de lekkere Zweedse/Noorse/Deense chicks ga je daar niet snel aantreffen. Het zijn vooral veel Scandinavische kerels in de Alpen, helaas. Voor goeie Zweedse chicks moet je elders zijn, kan ik in een andere topic wel tips over geven.
Ik snap dat het vliegtuig naar Stockholm meer mogelijkheden biedt op dat gebied. ;)

Het was verder maar een geintje...
pi_108002987
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik snap dat het vliegtuig naar Stockholm meer mogelijkheden biedt op dat gebied. ;)

Het was verder maar een geintje...
Dat dus, hoewel de juiste club in Londen ook wonderen verricht (mooie Zweedse dames verhuizen graag deze kant op). Een andere optie is een keertje skien in Åre, of in de zomer wat feestjes aflopen in de archipelago van Stockholm.
pi_108003695
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat dus, hoewel de juiste club in Londen ook wonderen verricht (mooie Zweedse dames verhuizen graag deze kant op). Een andere optie is een keertje skien in Åre, of in de zomer wat feestjes aflopen in de archipelago van Stockholm.
Volgens mij moet je dan in de zomer naar Gottland, een eilandje bij scandinavië :)
pi_108004313
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:21 schreef Sant. het volgende:

[..]

Volgens mij moet je dan in de zomer naar Gottland, een eilandje bij scandinavië :)
Da's massaler, en dus vind je er zeker niet de beste dames. Enfin, volledig off topic inmiddels.
pi_108004639
quote:
99s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:15 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ga je met de Dutchweek? of net ervoor
Nee we gaan de 12e vertrekken en gaan van donderdag tot maandag
Dutchweek is de 28e en de meeste waren toch bang voor slechte sneeuwcondities, ook gezien vorig jaar toen alles al bijna weg was en er bijna enkel pap lag.
pi_108005588
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:48 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Nee we gaan de 12e vertrekken en gaan van donderdag tot maandag
Dutchweek is de 28e en de meeste waren toch bang voor slechte sneeuwcondities, ook gezien vorig jaar toen alles al bijna weg was en er bijna enkel pap lag.
Vorig jaar scheen het inderdaad kloje te zijn. Vroeg me ook af of La Folie Douche open zou zijn, kan me van de keren dat ik naar Dutchweek ben geweest niet herrinneren dat die kant open was.

Maar ik ga het zien over 2,5 maand :D
pi_108005805
quote:
99s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:16 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Vorig jaar scheen het inderdaad kloje te zijn. Vroeg me ook af of La Folie Douche open zou zijn, kan me van de keren dat ik naar Dutchweek ben geweest niet herrinneren dat die kant open was.

Maar ik ga het zien over 2,5 maand :D
Ik heb zo'n zin erin :D en na afloop naar La Folie Douce idd _O- en optijd naar beneden voor die bezopen idioten naar beneden glijden als ie dicht gaat :')
pi_108005871
Ben benieuwd of ik met de laatste week van Maart in Laax nog goede sneeuw heb. Ze noemen het post-season waarbij de liften op aanbod draaien. Me dunkt dat vóór pasen er in zo'n groot en hoog skigebied nog voldoende activiteit moet zijn.
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:28:00 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_108005961
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:25 schreef jpjedi het volgende:
Ben benieuwd of ik met de laatste week van Maart in Laax nog goede sneeuw heb. Ze noemen het post-season waarbij de liften op aanbod draaien. Me dunkt dat vóór pasen er in zo'n groot en hoog skigebied nog voldoende activiteit moet zijn.
Mijn buren waren vorig jaar begin maart in Laax, en toen was het ongeveer 10 graden en ging de sneeuwkwaliteit rap achteruit. Maar goed, vorig jaar was een erg slecht jaar en dit jaar ligt er véél meer
pi_108006413
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Mijn buren waren vorig jaar begin maart in Laax, en toen was het ongeveer 10 graden en ging de sneeuwkwaliteit rap achteruit. Maar goed, vorig jaar was een erg slecht jaar en dit jaar ligt er véél meer
Hmm wordt ik nog niet vrolijk van :')

Al denk ik dat met max hoogte van 3000mtr er altijd wel te skien moet zijn. Mijn vrouw heeft in Davos gewoond en daar had men tot Juni sneeuw op de fluelapas (2400mtr)

En wat je zegt, dit jaar is er echt veel meer gevallen.

Edit: ziet er best vet uit:
:9~

[ Bericht 19% gewijzigd door jpjedi op 15-02-2012 14:49:42 ]
pi_108007506
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:23 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik heb zo'n zin erin :D en na afloop naar La Folie Douce idd _O- en optijd naar beneden voor die bezopen idioten naar beneden glijden als ie dicht gaat :')
Dat is inderdaad altijd even oppassen, heb meer bananen gezien op die afdaling dan waar dan ook.
pi_108009304
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:04 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Daar ski je niet zomaar heen, die ligt echt buiten het gebied. Boven de kerk in Ischgl ligt een geprepareerd pad met borden richting "Gampenalpen". Kost je wel een paar uur om naar boven te lopen. Een andere optie is een plek reserveren op een sneeuwmobiel, die vertrekken elke ochtend of namiddag richting de hut. Volgens mij is er ook nog een manier om op ski's te komen, maar dat vereist wel wat kennis van de "achterkant" van het gebied.
Ah oke, naja dan zie ik nog ff, hou het in gedachten iig!!
pi_108009403
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:28 schreef Blik het volgende:
Maar goed, vorig jaar was een erg slecht jaar en dit jaar ligt er véél meer
Dat er veel meer ligt help niet zoveel als het 10 graden boven 0 is.

Ik heb een keer meegemaakt dat ik laat in het seizoen zat en het was enkele dagen +5 - +8 en het was op de laatste dag gewoon heel erg slecht. De volgende dag op de webcam gekeken en ALLE pistes in dat gebied waren groen geworden met witte stippen...
pi_108009457
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:43 schreef Sant. het volgende:

[..]

In dat geval kan ik je inderdaad alvast uit de droom helpen.
De meeste meiden op wintersport zijn of "het vriendinnetje van" of hondslelijk of met pappie en mammie mee..
Vrouwen alleen maken zulke vakanties niet. (die ene uitzondering en FOKkers daargelaten, want FOKkers rijden allemaal Porsche en hebben een lul van 30 cm)
Haha hee! Ik voldoe niet aan die 3 criteria, althans ga niet met m'n ouders, heb geen vriend en ben volgens mij toch niet hondslelijk. ;)
Maar had al wel gelezen dat er een mannenoverschot is idd, das weer niet verkeerd voor mij. :D
pi_108009678
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:57 schreef Honeymooner het volgende:

Haha hee! Ik voldoe niet aan die 3 criteria, althans ga niet met m'n ouders, heb geen vriend en ben volgens mij toch niet hondslelijk. ;)

Er werd ook een uitzondering gemaakt voor fokkers...

Maarre, jouw nick is wel op het verkeerde been zetterig voor een vrijgezelle dame natuurlijk!
pi_108009733
Ja die stamt uit de tijd van toen ik wel een vriend had enzo.. Wil em nog steeds een keer veranderen, maar kan niet volgens mij?

En ik voel mezelf helemaal geen Fokker! Lees hier alleen maar soms mee enzo. :D
pi_108011157
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:57 schreef Honeymooner het volgende:

[..]

Maar had al wel gelezen dat er een mannenoverschot is idd, das weer niet verkeerd voor mij. :D
Je kunt er je lul lol op! ;)
Zeker in de Kuhstall
pi_108011228
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:03 schreef Honeymooner het volgende:
Ja die stamt uit de tijd van toen ik wel een vriend had enzo.. Wil em nog steeds een keer veranderen, maar kan niet volgens mij?
Volgens mij kun je daar een verzoek voor indienen...

quote:
Je bent voor het leven gebrandmerkt als je het ook maar waagt om één keer hier te posten! ;)
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:52:15 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_108011869
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:03 schreef Honeymooner het volgende:

Ondanks dat je alleen maar meeleest heb je toch al 1065 posts bij elkaar geraapt :)
pi_108012436
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij kun je daar een verzoek voor indienen...

[..]

Je bent voor het leven gebrandmerkt als je het ook maar waagt om één keer hier te posten! ;)
Nee is niet mogelijk,was enkel met serious request actie 2 jaar geleden ;)
pi_108012540
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:05 schreef admiraal_anaal het volgende:

Nee is niet mogelijk,was enkel met serious request actie 2 jaar geleden ;)
Het is dus wel mogelijk, maar deze verzoeken worden alleen gehonoreerd tegen betaling. ;)

Dus met een goed bod... wie weet!
pi_108013052
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is dus wel mogelijk, maar deze verzoeken worden alleen gehonoreerd tegen betaling. ;)

Dus met een goed bod... wie weet!
Moetje boven de 150 euro komen want dat heb ik zelfs aangeboden om mijn username te veranderen
pi_108018391
Lijkt me sterk, ik ken enkele mensen die op aanvraag gewoon hun username hebben laten aanpassen zonder of gedoe. Bijvoorbeeld unleashmitch is FJD geworden.
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:26:18 #115
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_108028863
Jesusss je zal het meemaken zeg :(
pi_108028997
Taai... En op de piste nog wel, dan ben je er al helemaal niet meer mee bezig. Ook lastig zoeken zonder peeps...
pi_108030924
Mijn vrouw en ik hebben het ook wel eens meegemaakt op de piste, maar dan wel minder erg. Het gekke is dat je het hoort en meteen daarna is alles wit. En niet omdat ik onder de sneeuw lag (ik zat helemaal links op de piste en de lawine kwam niet zo ver), maar gewoon stuifsneeuw.

Mijn vrouw zat wel aan de rechterzijde en zat half onder de sneeuw, en half erboven. Was behoorlijk geschrokken...
pi_108033306
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat er veel meer ligt help niet zoveel als het 10 graden boven 0 is.

Ik heb een keer meegemaakt dat ik laat in het seizoen zat en het was enkele dagen +5 - +8 en het was op de laatste dag gewoon heel erg slecht. De volgende dag op de webcam gekeken en ALLE pistes in dat gebied waren groen geworden met witte stippen...
Wij gaan juist bewust altijd laat in het seizoen half maart, heerlijk! Boven is het toch wel goed en dan tussen de middag lekker eten in het dal, jas uit, inderdaad 10 tot 15 graden. Toch is er altijd nog goed te skieen tot beneden. Maar je moet natuurlijk wel naar een redelijk hoog gebied gaan.

En het scheelt wel als er veel sneeuw is gevallen, dan is er een dikke koude onderlaag. Heb een keer gehad (van de 15 of zo), dat was denk ik vier jaar geleden toen was het inderdaad slecht. Weinig sneeuw gevallen en beneden alles groen. Maar boven was nog goed te skieen.
pi_108036856
Iemand hier ervaring met vliegen naar Grenoble airport en dan busvervoer naar les deux alpes?
pi_108037024
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:43 schreef bloodymary1 het volgende:

En het scheelt wel als er veel sneeuw is gevallen, dan is er een dikke koude onderlaag.
Natuurlijk, maar wat ik bedoel te zeggen is dat als het echt warm wordt op de berg, dat de sneeuw dan binnen de kortste keren "verdwijnt als sneeuw voor de zon"... ;)
pi_108069981
Nog een half dagje werken en dan vakantie! *O*
Vanavond 22.00 uur gas erop richting Solden!
pi_108070009
Damn. Ik zit nu 3 weken zonder skien, dan St. Moritz voor 4 dagen.
pi_108071827
Ik wil ook nu al!
pi_108072076
Ik moet ook nog 2 weken wachten. Belachelijk gewoon. Ze moesten dat werken gewoon eens afschaffen als er sneeuw ligt. En dan bedoel ik: ergens ter wereld. ;)
  vrijdag 17 februari 2012 @ 10:35:00 #127
318361 Bienelientjee
pi_108072180
*O* Morgen weg! *O*
pi_108072282
Mensen die allemaal massaal morgen weggaan met de auto _O-
pi_108072416
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
O, verdomme... dat is waar ook. Morgen begint die ellende van carnaval weer... BAH!
  vrijdag 17 februari 2012 @ 10:49:17 #130
318361 Bienelientjee
pi_108072566
Wij vertrekken om 20.00 uur 's avonds met de bus :')

Bienelientjee kan 's nachts alleen niet slapen in een bus. -O-

En we hebben een bus met een groep zenuwachtige kids van 12 tot 18 jaar met ADHD en andere gedragsproblemen..... :9 Dat worden een paar stuiterballetjes! :9
pi_108072847
Oow met de bus lijkt me echt zooo vreselijk..
Succes!

Wij gaan voor het eerst met de trein dit jaar. Gewoon een coupé met bedden, dus ben benieuwd!
pi_108073640
Trein schijnt best prima te zijn. Tante deed dat vaak.
pi_108073935
Ja, ben benieuwd! Hoor er ook wel goede verhalen over idd.En heb een dagje/ochtendje extra skiën, want zaterdagavond pas weer terug. Met de auto gingen we altijd zaterdagochtend weer weg.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 11:59:55 #134
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_108074612
Je hoeft je in duitsland en oostenrijk in ieder geval geen zorgen te maken over bevroren wissels ofzo :')
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:01:03 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_108074645
quote:
Als ik met carnaval zou gaan, zou ik zeker weten vrijdag al vertrekken (of midden in de nacht)
pi_108079225
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:01 schreef Blik het volgende:

Als ik met carnaval zou gaan, zou ik zeker weten vrijdag al vertrekken (of midden in de nacht)
Ik ook.

Met name omdat ik altijd op vrijdag ga... ;)
pi_108079546
Rijden doe ik sowieso nooit eigenlijk, ik vlieg altijd en huur dan een auto. Zeker vanuit Londen wel zo makkelijk. Misschien dat ik volgend jaar eens met de auto ga voor twee weken met de kerst.
pi_108079771
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:46 schreef Bajskorv het volgende:
Rijden doe ik sowieso nooit eigenlijk, ik vlieg altijd en huur dan een auto. Zeker vanuit Londen wel zo makkelijk. Misschien dat ik volgend jaar eens met de auto ga voor twee weken met de kerst.
Ik vlieg teveel voor mijn werk dat ik het heerlijk vind om overal met de auto naar toe te gaan prive. Afstand boeit me niet.
pi_108079989
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:54 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ik vlieg teveel voor mijn werk dat ik het heerlijk vind om overal met de auto naar toe te gaan prive. Afstand boeit me niet.
Ik waarschijnlijk niet minder, maar de auto is gewoon wat onhandig voor mij. Vliegend kost het me vaak maar 5-6 uur van deur tot deur, rijdend is het minimaal 10 uur. Daarbij kan ik 's avonds laat prima vliegen en nog op tijd aankomen, terwijl ik rijdend eigenlijk overdag al op pad moet en daar is mijn werk iets te druk voor.

Maar goed, volgend jaar wel eens proberen in mijn nieuwe auto - Even testen in de sneeuw.
pi_108081324
Oi, nog iemand onder een lawine. Hopen dat hij goed gaat...

Prins Friso bedolven onder lawine...
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:16:07 #141
318361 Bienelientjee
pi_108083144
Bbbrrrr..... Hoop dat het mij toch beter afgaat in Oostenrijk! ;( Moet er niet aan denken om bedolven te worden! :N
pi_108083365
De kans is nog steeds vrij minimaal, dus maak je geen zorgen. Ongevallen met lawines op de pistes zijn nog redelijk zeldzaam gelukkig, het risico stijgt gewoon enorm zodra je de pistes verlaat.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:22:52 #143
318361 Bienelientjee
pi_108083528
Gelukkig zijn we dat absoluut niet van plan met die kids! :) En al die kids zullen dit nu natuurlijk ook nog even meekrijgen vandaag. Hoop niet dat er een paar van slag zullen zijn.
pi_108083590
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:22 schreef Bienelientjee het volgende:
Gelukkig zijn we dat absoluut niet van plan met die kids! :) En al die kids zullen dit nu natuurlijk ook nog even meekrijgen vandaag. Hoop niet dat er een paar van slag zullen zijn.
Vast niet, en anders een mooie gelegenheid om ze een keer op een "lawine cursus" te sturen. Niks zo nuttig als een beetje voorlichting.
pi_108083825
Stufe 4 en toch offpiste :')
Je weet wat het risico is.
pi_108084123
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:28 schreef Den_Haag het volgende:
Stufe 4 en toch offpiste :')
Je weet wat het risico is.
Eerst maar eens kijken waar hij precies was. In Vorarlberg hebben ze enorm veel ski-routes, ongeprepareerde pistes. Dat wordt vaak verward met "off-piste", maar als die routes gewoon open zijn, is het niet vreemd dat er geskied wordt.
pi_108084231
Dit dus:

quote:
De groep skiede buiten de piste op een flank waar wel geskied mocht worden.
Maar goed, we zien wel.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:38:24 #148
318361 Bienelientjee
pi_108084298
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:24 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Vast niet, en anders een mooie gelegenheid om ze een keer op een "lawine cursus" te sturen. Niks zo nuttig als een beetje voorlichting.
Naja, ze gaan vaak wel iets anders om met informatie dan jij of ik. Juist vanwege die gedragsproblemen kunnen ze bepaalde dingen in hun hoofd heel erg vervormen! :P Maar komt allemaal vast wel goed!

Wij zitten in Ötztal trouwens.
pi_108086173
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:35 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Eerst maar eens kijken waar hij precies was. In Vorarlberg hebben ze enorm veel ski-routes, ongeprepareerde pistes. Dat wordt vaak verward met "off-piste", maar als die routes gewoon open zijn, is het niet vreemd dat er geskied wordt.
Routes zijn altijd wel open maar worden niet gecontroleerd en geprepareerd. Hoog risico dus. Met stufe 4 skip je dit soort lijnen normaal. Hoe zuur het ook is.
pi_108086497
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:12 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Routes zijn altijd wel open maar worden niet gecontroleerd en geprepareerd. Hoog risico dus. Met stufe 4 skip je dit soort lijnen normaal. Hoe zuur het ook is.
Voor zover ik weet worden ze in Vorarlberg gewoon afgesloten als het gevaar te hoog is. En het artikel geeft als aan (als het correct is natuurlijk), dat deze route die ze skieden gewoon open was. Da's wel iets anders dan "off piste", voor mij in ieder geval.

Enfin, blijft klote.
pi_108089294
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:18 schreef Bajskorv het volgende:

Voor zover ik weet worden ze in Vorarlberg gewoon afgesloten als het gevaar te hoog is. En het artikel geeft als aan (als het correct is natuurlijk), dat deze route die ze skieden gewoon open was.
Ook als het mag kan er een verhoogd risico zijn...

Maar we weten te weinig om er iets zinnigs over te zeggen. Iig weet ik er te weinig van.
pi_108089909
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook als het mag kan er een verhoogd risico zijn...

Maar we weten te weinig om er iets zinnigs over te zeggen. Iig weet ik er te weinig van.
Natuurlijk, ik wilde enkel aangeven dat zoiets nog iets "begrijpelijker" is dan met niveau 4 gewoon random off-piste te gaan skien.
pi_108090922
Laten we iig hopen dat het nog goed komt (hoewel de berichten daar niet al te positief over zijn).
pi_108095216
Nee, het klinkt niet echt hoopvol
pi_108118481
quote:
Ben net terug en de files naar de Alpen waren behoorlijk!

Was wel een fantastische week zeg, ben naar Serfaus geweest, het begon vorige week behoorlijk koud met zon, dinsdag was het minder koud en sneeuwde het licht. Woensdag heeft het de hele dag gesneeuwd en viel er een verse laag poeder, wat een fantastische omstandigheden! Donderdagochtend sneeuwde het nog steeds licht en langzaamaan klaarde het op. Gisteren weer een heerlijk zonnetje en fantasche pistes.

Serfaus / Fiss / Ladis is absoluut een aanrader en ik zal er zeker naar terug gaan!

[ Bericht 29% gewijzigd door Luni op 18-02-2012 16:00:58 ]
pi_108118546
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:59 schreef Fugie het volgende:
Je hoeft je in duitsland en oostenrijk in ieder geval geen zorgen te maken over bevroren wissels ofzo :')
Nou zat van de week naar een Bayrische zender te kijken en de treinen hadden tot een uur vertraging wegens de sneeuw.
pi_108118700

Damn wat heb ik zin om erheen te gaan :D
  zaterdag 18 februari 2012 @ 17:35:31 #158
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_108121406
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 15:54 schreef Luni het volgende:

[..]

Nou zat van de week naar een Bayrische zender te kijken en de treinen hadden tot een uur vertraging wegens de sneeuw.
Een uur vertraging valt mee vergleken met de ellende in nederland :)
pi_108126754
Hehe ja een uur kan ik wel aan. Verder verwacht ik volgende week vrijdag en zaterdag ook wel weer veel files, dus daar hebben we ook geen last van dan. :)
pi_108161486
Ik vertrek vrijdagavond. Kan niet wachten. :)

Vorig jaar met een andere groep gegaan en maakte ik een uitstapje naar Skiwelt Wilder Kaiser (Söll), nu weer met familie naar de plek waar we vrijwel altijd heen gaan: Reith en Alpbach. Een heel stuk kleiner, maar wel een echt familiegebied.

GoPro mee en gaan. :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 20 februari 2012 @ 00:58:27 #161
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_108174167
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 16:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]

Damn wat heb ik zin om erheen te gaan :D
Vette foto. Wil ik ook echt nog een keer heen!

Dit seizoen gaat 'm in ieder geval niet meer worden qua wintersport. Misschien tegen het einde van het jaar :)
Tics van je petten.
  maandag 20 februari 2012 @ 16:59:35 #162
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_108192236
SAALBACH was baas
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_108201683
Weet iemand trouwens hoe de Franse variant van de GoPro heet?
pi_108207641
quote:
99s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:59 schreef Houniet het volgende:
SAALBACH was baas
Daar ging ik m'n 1e volle week wintersporten naar toe, leuk gebied, wel een paar kut pistes voor snowboarders.
pi_108208073
Net terug van weekje mayrhofen en meteen mijn laatste keer daar. Ga volgende keer naar gebied met langere mooiere pistes en betere mogelijkheden tot het maken van tochten
pi_108217946
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
Net terug van weekje mayrhofen en meteen mijn laatste keer daar. Ga volgende keer naar gebied met langere mooiere pistes en betere mogelijkheden tot het maken van tochten
Dacht dat zillertal toch wel een mekka was met een hoop gebieden gekoppeld en op 1 skipas?

Ik ben er nooit geweest omdat ik Nederlandse probeer te mijden op vakantie maar ik hoor toch erg veel mensen die gek zijn van Zillertal. Ze hebben er toch ook wel flink wat km piste dacht ik.
pi_108218213
Iemand tips voor St. Moritz? Ben er heel lang niet meer geweest, ga nu een paar dagen in begin maart.
pi_108219863
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 10:42 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Dacht dat zillertal toch wel een mekka was met een hoop gebieden gekoppeld en op 1 skipas?

Ik ben er nooit geweest omdat ik Nederlandse probeer te mijden op vakantie maar ik hoor toch erg veel mensen die gek zijn van Zillertal. Ze hebben er toch ook wel flink wat km piste dacht ik.
Yep, maar sommige gebieden liggen best afgesloten.
pi_108220015
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:46 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Yep, maar sommige gebieden liggen best afgesloten.
"afgesloten" ? kun je dat uitleggen?

Ik wil daar namelijk heen volgend jaar met familie en wil wat argumenten hebben waarom niet. :')
pi_108220058
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:51 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ik wil daar namelijk heen volgend jaar met familie en wil wat argumenten hebben waarom niet. :')
Zie http://www.wintersporters.nl/skigebieden/zillertalarena/kaarten
De verbinding tussen de gebieden bestaan uit slechts 1 piste.
Maar wel is alles per piste bereikbaar volgens mij, lijkt me best leuk om een weekje rond te skieen.
pi_108221054
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:53 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar wel is alles per piste bereikbaar volgens mij, lijkt me best leuk om een weekje rond te skieen.
Dat ziet er wel goed uit. Beter dan waar ik dit jaar was. Ik was in Lech/st. Anton. Daar heb je 2 gebieden (en ook nog het kleinere sonnekopf gebied) wat niet per piste met elkaar verbonden is. Dus het is de ene dag skieen in st anton dan weer in lech. Maar ik heb liever grotere gebieden die met elkaar verbonden zijn. Zoals port du soleil. Maar zillertal zit er dus ook erg goed uit.
pi_108221129
Volgende week vrijdag vertrek ik naar Zillertal Arena. Ben echt benieuwd. Ben nog een beginner, dus hoop goede pistes die voor mij een te doen zijn.
pi_108221279
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:26 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dat ziet er wel goed uit. Beter dan waar ik dit jaar was. Ik was in Lech/st. Anton. Daar heb je 2 gebieden (en ook nog het kleinere sonnekopf gebied) wat niet per piste met elkaar verbonden is. Dus het is de ene dag skieen in st anton dan weer in lech. Maar ik heb liever grotere gebieden die met elkaar verbonden zijn. Zoals port du soleil. Maar zillertal zit er dus ook erg goed uit.
Dan is Serfaus /Fiss / Ladis ook wel een mooi gebied, daar is alles gewoon gekoppeld, je hoeft niet met een bus.
pi_108221408
quote:

[..]

Maar PdS is erg laag, en de verbinding zijn vooral veel glijpaden, etc. Onze familie heeft er een huis, maar ik kom er alleen om die reden. Lech/St Anton vind ik veel relaxter. De bus is jammer, maar verder zijn alle verbinding veel beter, je skiet overal gewoon lekker door. Pistes zijn ook iets interessanter, en je hebt er goeie offpiste.

PdS vind ik prima op zich, maar voor zo'n "groot" gebied valt het altijd tegen.
pi_108221526
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:53 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Yep, en die pistes (vooral de zwarte) kan erg druk worden op mooie dagen.
pi_108221540
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgende week vrijdag vertrek ik naar Zillertal Arena. Ben echt benieuwd. Ben nog een beginner, dus hoop goede pistes die voor mij een te doen zijn.
Blijf rond Konigsleiten. Rustiger en goede beginnerspistes.
pi_108221563
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:41 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Blijf rond Konigsleiten. Rustiger en goede beginnerspistes.
^O^
pi_108221599
quote:

[..]

Dat ziet er wel goed uit. Beter dan waar ik dit jaar was. Ik was in Lech/st. Anton. Daar heb je 2 gebieden (en ook nog het kleinere sonnekopf gebied) wat niet per piste met elkaar verbonden is. Dus het is de ene dag skieen in st anton dan weer in lech.
Jij zat toch in een plaatsje wat er een beetje tussen lag, je moest toch met de auto?
pi_108221731
quote:
ZOETERMEER - Duizenden wintersporters vertrekken komend weekend naar de Alpen voor hun wintersportvakantie. De omstandigheden zijn veelbelovend, want dit seizoen geldt als een van de beste sneeuwjaren en sneeuwhoogterecords worden gebroken. Maar wintersporten is niet zonder risico's. De afgelopen dagen is de Nederlandse Ski Vereniging continu gebeld omtrent de gevaren op het gebied van lawines en off-piste.

Reden te meer om voor iedere wintersporter in samenwerking met SnowWorld en het Snow Safety Center een gratis lawine informatie-avond te organiseren in SnowWorld Zoetermeer aan de Buytenparklaan 30 op woensdag 22 februari. De informatie-avond begint om 19.00 uur.

Om wintersporters meer inzicht te geven in de mogelijke risico's en tips te geven over noodzakelijk materiaal, geeft de Nederlandse Ski Vereniging informatie hoe veilig op wintersport te gaan.

Daarnaast leggen de experts van het Snow Safety Center uit hoe je kunt voorkomen om in een lawine te geraken. Ook wordt er uitgebreid aandacht besteed aan de materialen die nodig zijn om verantwoord off-piste te gaan.

Het Snow Safety Center is een non-profit organisatie met als doel het verspreiden en verdiepen van kennis in Nederland over veiligheid buiten de geprepareerde pistes. Zowel bij 'consumenten' als bij professionals. Dat doet zij door cursussen, opleidingen en congressen te organiseren. De cursussen staan onder leiding van volledig gediplomeerde Nederlandstalige berggidsen en zij worden daarbij geassisteerd door Nederlandse instructeurs.

Het Snow Safety Center opereert onder auspiciën van de NSkiV.
http://www.dichtbij.nl/ha(...)orld-zoetermeer.aspx
pi_108222477
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:51 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Het is dan wel 600km maar je moet dan wel met de auto op pad. Het zijn veel kleine ski gebiedjes en relatief korte pistes. Het zillertal gedeelte als grootste
pi_108222501
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:43 schreef Luni het volgende:

[..]

Jij zat toch in een plaatsje wat er een beetje tussen lag, je moest toch met de auto?
Klopt dat doe ik elk jaar. Maar dan moet je dus kiezen waar je naar toe gaat. Ik vind het niks om eerst te boarden en dan met de auto weer ergens anders naar toe te gaan.

In Serfaus/Fiss/Ladis ben ik vorig jaar geweest. Wel aardig maar ook niet het beste wat ik kan wensen van een gebied.

Ik ben in Port du soleil, Serfaus/Fiss/Ladis, Ischgl en in st Anton/Lech geweest. Welke gebieden overtreffen die gebieden?
pi_108222770
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:15 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Klopt dat doe ik elk jaar. Maar dan moet je dus kiezen waar je naar toe gaat. Ik vind het niks om eerst te boarden en dan met de auto weer ergens anders naar toe te gaan.
Maar je bent in 10 minuten met de bus van St. Anton naar Lech en vice versa? Ik zie het probleem niet. Liever dat, dan een paar liften en glijpaden ter verbinding.
pi_108222801
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:25 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Maar je bent in 10 minuten met de bus van St. Anton naar Lech en vice versa? Ik zie het probleem niet. Liever dat, dan een paar liften en glijpaden ter verbinding.
Daar denken we dan anders over. Ik heb een hekel aan bussen enz. Dus zoek ik liever een groot gebied wat aaneengesloten is.
pi_108222917
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:27 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Daar denken we dan anders over. Ik heb een hekel aan bussen enz. Dus zoek ik liever een groot gebied wat aaneengesloten is.
Duidelijk. Mijn ervaring is echter dat "grote gebieden" altijd wat knullige aansluitingen hebben. Bij St. Anton heb je echt maar 1 bus, verder is alles naadloos aangesloten en heerlijk door te skien. Bij PdS is dat al veel lastiger, daar kosten sommige "glij" verbindingen je snel een half uur tot uur, en blijft het niet beperkt tot slechts 1 zo'n stukje.

Ik vond de Quattre Vallees nu trouwens ook wel goed aangesloten, net als Trois Vallees. Bij die laatste heb je alleen weinig leuke dorpen om te logeren.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:12:53 #185
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_108224085
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:32 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Duidelijk. Mijn ervaring is echter dat "grote gebieden" altijd wat knullige aansluitingen hebben. Bij St. Anton heb je echt maar 1 bus, verder is alles naadloos aangesloten en heerlijk door te skien. Bij PdS is dat al veel lastiger, daar kosten sommige "glij" verbindingen je snel een half uur tot uur, en blijft het niet beperkt tot slechts 1 zo'n stukje.

Ik vond de Quattre Vallees nu trouwens ook wel goed aangesloten, net als Trois Vallees. Bij die laatste heb je alleen weinig leuke dorpen om te logeren.
Dat is ook mijn ervaring bij PdS; veel slome verbindingspaden. Als snowboarder (wat ik ook ben) helemaal klote.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_108224894
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:25 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Maar je bent in 10 minuten met de bus van St. Anton naar Lech en vice versa?
Daar doe je wel een half uur over hoor.
pi_108226243
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:40 schreef Luni het volgende:

[..]

Daar doe je wel een half uur over hoor.
Als verbinding heb je enkel de bus St. Christoph - Zurs nodig natuurlijk, die doet er ongeveer 8 minuten over.
pi_108227718
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:15 schreef Stansfield het volgende:

Ik ben in Port du soleil, Serfaus/Fiss/Ladis, Ischgl en in st Anton/Lech geweest. Welke gebieden overtreffen die gebieden?

Trois Vallées, Zermatt, Espace Killy
pi_108227903
Voor mij ook Chamomix en Quattre Vallees.
pi_108228208
Quattre Vallees is nice, ben met mijn ouders altijd in haute nendaz geweest
  donderdag 23 februari 2012 @ 18:53:45 #191
343772 TheFatLady
It ain't over till.......
pi_108311561
Wij zitten momenteel in Lungau. Klein maar leuk skigebied. Verdeeld in 4 gebiedjes van ong. 30 km elk. Perfect voor de kinderen die op les zitten.
Alleen bijna geen après-ski. :-(

Ik heb het lichaam van een jonge god..... naja een boeddha dan.
pi_108320452
Heb ik effe mazzel gezat, ik zat vorige week in Serfaus!

quote:
Besmet drinkwater velt skiërs

„Het is allemaal heel dubbel. De omstandigheden om hier te skiën zijn in jaren niet zo goed geweest. Prachtige sneeuw, heerlijk zonnetje. Maar plof je op een terrasje neer, dan hoor je om je heen alleen maar verhalen over diarree en kots. Je kunt er niet aan ontkomen”, zegt vakantieganger Stephanie Moser.

Met een groep van veertien personen is Moser deze week op vakantie in het populaire Oostenrijkse skioord Fiss. Alle 5000 bedden in het van oudsher boerendorp zijn deze week bezet, maar niet alleen ’s nachts. Vele honderden Nederlanders werden geveld door een darmbacterie, die zich zo goed als zeker via het drinkwater heeft verspreid.

De meeste landgenoten zijn er na één of twee dagen overgeven, zware hoofdpijn en hevige diarreeaanvallen weer van af, maar de epidemie beheerst wel hun vakantie. „We hebben het bijna over niets anders. Als ik een skilift instap, probeer ik niet naast een onbekende te gaan zitten. Iedereen is doodsbang dat hij of zij het ook krijgt”, aldus Moser.

Van de groep waarmee zij skiet, zijn twee mensen geveld. Op de pistes is het minder druk dan normaal. „We kijken elkaar iedere dag aan en vragen ons af wie er als volgende voor de bijl gaat. Het is altijd bomvol in de eetzaal. Nu staan er bij ieder diner steeds minder bordjes op de tafels. Hele groepen worden uitgedund. Tegelijkertijd verdwijnen er allemaal mensen met soep, thee en rijst de lift in naar de kamers.

”De situatie in het dorp was de afgelopen dagen onwerkelijk, aldus Nederlandse wintersporters. „Ze hebben hier een grote skischool met meer dan driehonderd leraren, onder wie veel Nederlanders. Bijna vijftig leraren waren vorige week geveld en ook nu zijn er nog leraren ziek.” Bedrukt„Zelfs het restaurantpersoneel was gehalveerd”, meldt de Nederlandse chalethouder Co Thijssen. Vorige week was hij zelf ziek, samen met 26 van zijn in totaal 29 Nederlandse gasten. „De stemming is bedrukt.

Er zitten mensen zwak en misselijk aan de dis, met het gevoel dat het ieder moment mis kan gaan.”Volgens Thijssen werd vorige week nog gedacht dat het zou gaan om een veelvoorkomend darmvirus, zoals het norovirus, dat ook op cruiseschepen rondwaart. „Alle hoteliers kregen een brief van de autoriteiten waarin werd gevraagd om bij het arriveren van nieuwe gasten extra goed schoon te maken. Nu blijkt uit een brief van de gemeente dat er E.colibacteriën in het drinkwater zijn gevonden. Dat is dus vermoedelijk de bron van de besmetting.”

Maatregelen

Dat laatste wordt bevestigd door de burgemeester van Fiss, Markus Pale. Meteen werden maatregelen genomen. „Er is chloor aan het water toegevoegd, zodat de bacteriën worden gedood. Tegelijkertijd hebben we het advies gegeven om het drinkwater eerst te koken. We hopen dat aan het eind van deze week alles weer in orde zal zijn. De mensen die komende week hier naartoe komen, hebben niets te vrezen”, aldus de Oostenrijkse burgemeester.

Thiebout van den Bergh van het Oostenrijks Toeristenburo in Nederland benadrukt dat vakantiegangers zich niet moeten laten afschrikken door het darmvirus. „We hebben daar perfect skiweer, met goede sneeuwcondities. In Fiss doen ze er alles aan om de uitbraak te stoppen en waarschijnlijk is het probleem dan ook snel voorbij.” Jaarlijks zijn er zo’n 155.000 overnachtingen van Nederlanders in het Tiroler bergdorpje. Intussen wordt koortsachtig gezocht naar de oorzaak van de besmetting. Die ligt waarschijnlijk in één van de veertig bronnen in het gebied, van waaruit het drinkwater voor Fiss wordt gehaald. Het probleem echter is het dikke pak sneeuw dat de bronnen bedekt, waardoor ze moeilijker te onderzoeken zijn.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:02:22 #193
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_108347542
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:53 schreef TheFatLady het volgende:
Wij zitten momenteel in Lungau. Klein maar leuk skigebied. Verdeeld in 4 gebiedjes van ong. 30 km elk. Perfect voor de kinderen die op les zitten.

[ afbeelding ]
Dan moet je naar Saalbach of Hinter.
pi_108347788
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:02 schreef Houniet het volgende:

[..]

Dan moet je naar Saalbach of Hinter.
Geitenstal *O*
pi_108351818
quote:

[ afbeelding ]
Lekker rustig toch juist? En hoeveel kan je nou après skiën met kinderen?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:56:43 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_108351979
quote:

[ afbeelding ]
Vreemd, je kiest voor een klein ski-gebied wat ideaal is voor de kinderen. Maar vervolgens ga je zeuren dat er zo weinig après-ski is...
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:05:33 #197
283085 TWP
kassalade
pi_108356209
Morgen met de trein naar Oostenrijk. Erg veel zin in. *O*

Ben wel erg benieuwd hoe het met de sneeuwconditie is gesteld. Het is nu wel flink warmer dan normaal voor deze tijd van het jaar (zelfs 's nachts net boven 0). Maar gelukkig zakken de temperaturen weer en krijgen we vanaf zondag weer nieuwe sneeuw.
:)
pi_108357350
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:05 schreef TWP het volgende:

Ben wel erg benieuwd hoe het met de sneeuwconditie is gesteld. Het is nu wel flink warmer dan normaal voor deze tijd van het jaar (zelfs 's nachts net boven 0). Maar gelukkig zakken de temperaturen weer en krijgen we vanaf zondag weer nieuwe sneeuw.
Er ligt zoveel sneeuw. Volgens mij hoef je je voorlopig niet druk te maken.
pi_108360863
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:05 schreef TWP het volgende:

Welk gebied ga je naartoe?

Er ligt voldoende dus daar hoef je niet bang voor te zijn, het zal alleen wat papperig zijn
  zaterdag 25 februari 2012 @ 10:24:49 #200
283085 TWP
kassalade
pi_108376744
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:45 schreef Luni het volgende:

[..]

Welk gebied ga je naartoe?

Er ligt voldoende dus daar hoef je niet bang voor te zijn, het zal alleen wat papperig zijn
Naar Steiermark, Oostenrijk. Dat is net rechts van de staart van Oostenrijk. :P
En inderdaad, er ligt nog heerlijk veel sneeuw dus dat komt helemaal goed.
:)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:54:58 #201
318361 Bienelientjee
pi_108381808
We zijn terug! *O*

Begin van de week was de sneeuw echt van top kwaliteit. Maar met het zonnetje en die toch wel vrij warme temperaturen, werd het toch ijzig in de laatste dagen! En gister een lawinetje gehad, maar godzijdank konden wij 's avonds gewoon huiswaarts keren!

En dat virus wat in Oostenrijk rondwaart, waar Nederlanders flink last van hadden.....In onze groep kids heeft dat virus flink huisgehouden! :') Eerste nacht was het raak op mijn slaapkamer, hele nacht door kotsen dat kind. En de dagen erna bleven er meerdere volgen..... :')
  zaterdag 25 februari 2012 @ 15:19:16 #202
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_108384367
Kinderen lusten ook wel zon vliegende perzik met wodka ;)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:08:40 #203
318361 Bienelientjee
pi_108385473
Weet niet wat je bedoeld daarmee, maar het was daadwerkelijk een virus en niet door enige drank (ze waren sowiesow minderjarig) :P Nu maar hopen dat ik er geen last meer van ga krijgen. Ben gelukkig wel thuis, mocht het gebeuren! :')

Ik wil trouwens weer boarden! :{
  zondag 26 februari 2012 @ 10:29:38 #204
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_108407692
http://www.telegraaf.nl/b(...)aags_in_Tirol__.html

1 van de redenen dat ik altijd naar Oostenrijk ga is omdat het daar zo relaxed is zonder trammelant met mede-vakantiegangers.

Nou, had ik het even mis.. :{
pi_108408063
quote:
11s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:29 schreef penny-wise het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)aags_in_Tirol__.html

1 van de redenen dat ik altijd naar Oostenrijk ga is omdat het daar zo relaxed is zonder trammelant met mede-vakantiegangers.

Nou, had ik het even mis.. :{
Pauperige bende... :'(
pi_108410969
Ik vind juist dat het in Oostenrijk veel minder relaxed is wat dat betreft dan in andere wintersportlanden. Komen toch meer paupers dan bijvoorbeeld in Frankrijk of Italie.
pi_108411907
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 12:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind juist dat het in Oostenrijk veel minder relaxed is wat dat betreft dan in andere wintersportlanden. Komen toch meer paupers dan bijvoorbeeld in Frankrijk of Italie.
Eens, hoewel Frankrijk ook echt dat soort plaatsen heeft (Val Thorens, etc...).
pi_108415512
Ik lees net dat er toch wel een hardnekkig virusje rondwaart in Tirol. Veel mensen zijn ziek en zijn flink aan de schijt. Iets met vervuild drinkwater, maar ik las ook dat veel mensen die geen kraanwater hebben gedronken hun vakantie ook op de pot doorbrengen. Hoop dat het volgende week wel een beetje voorbij is. :{
  zondag 26 februari 2012 @ 14:42:13 #209
318361 Bienelientjee
pi_108416274
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik lees net dat er toch wel een hardnekkig virusje rondwaart in Tirol. Veel mensen zijn ziek en zijn flink aan de schijt. Iets met vervuild drinkwater, maar ik las ook dat veel mensen die geen kraanwater hebben gedronken hun vakantie ook op de pot doorbrengen. Hoop dat het volgende week wel een beetje voorbij is. :{
Die hebben wij dus afgelopen week hardnekking ondervonden. Van onze groep van 12 kids en 4 begeleiders, werden 6 kids en 1 begeleider strontziek. Hele nacht (of dag) liepen die alleen maar te kotsen en te kotsen en te kotsen........ :') En als begeleider ben ik hele nachten bezig geweest om die kids te ondersteunen daarbij! ;( En overdag de hele dag op de piste bezig zijn!

De eerste zieke van die week lag ook op mijn kamer, die het ook nog eens het meest hevig heeft gehad. -O- Wat een helse nacht was dat!

Gelukkig waren ze er na 1 dagje wel ongeveer vanaf, maar toch!! :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Bienelientjee op 26-02-2012 14:47:35 ]
pi_108416615
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:42 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Die hebben wij dus afgelopen week hardnekking ondervonden. Van onze groep van 12 kids en 4 begeleiders, werden 6 kids en 1 begeleider strontziek. Hele nacht (of dag) liepen die alleen maar te kotsen en te kotsen en te kotsen........ :') En als begeleider ben ik hele nachten bezig geweest om die kids te ondersteunen daarbij! ;( En overdag de hele dag op de piste bezig zijn!

De eerste zieke van die week lag ook op mijn kamer, die het ook nog eens het meest hevig heeft gehad. -O- Wat een helse nacht was dat!

Gelukkig waren ze er na 1 dagje wel ongeveer vanaf, maar toch!! :')
Minder! Gelukkig inderdaad maar 1 dagje.
pi_108442452
Ow woow, hier (Ischgl) heb ik nog niets over dat virus gehoord!!

Ben gister aangekomen en heb vandaag de eerste skidag gehad, voor het eerst sinds jaaaren terwijl het sneeuwde. Sneeuwkwaliteit is top en vanaf morgen wordt er alleen maar zon verwacht, dus helemaal prima!

Iemand nog een speciale piste tip voor Ischgl?
Helaas is de verbinding naar Samnaun (80-81 geloof ik) dicht..
Of was dat misschien waar die skiër onder een lawine was gekomen vorige week?
pi_108453087
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:29 schreef Honeymooner het volgende:
Ow woow, hier (Ischgl) heb ik nog niets over dat virus gehoord!!

Ben gister aangekomen en heb vandaag de eerste skidag gehad, voor het eerst sinds jaaaren terwijl het sneeuwde. Sneeuwkwaliteit is top en vanaf morgen wordt er alleen maar zon verwacht, dus helemaal prima!

Iemand nog een speciale piste tip voor Ischgl?
Helaas is de verbinding naar Samnaun (80-81 geloof ik) dicht..
Of was dat misschien waar die skiër onder een lawine was gekomen vorige week?
Ischgl: zwart 13 O+

Zaterdag terug gekomen uit Solden. Mijn god wat was het weer top!
Samen met Ischgl voor mij toch wel de top in Oostenrijk wat bestreft skien en apres skien.

Flink kunnen filmen met de GoPro en een topsnelheid van 124,2 gehaald. Te onverantwoord eigenlijk, maar wel vet!
Condities waren top! Alleen vrijdag was het gewoon te warm, sneeuw werd slecht en leek meer op slush puppy ijs.
Geen last gehad van virussen, vechtende hollanders of lawines.
pi_108453778
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:23 schreef Sant. het volgende:

Flink kunnen filmen met de GoPro en een topsnelheid van 124,2 gehaald.
Waarmee heb jij die laatste gemeten?
pi_108470809

Tot nu toe alleen nog in het lager gelegen Reith geweest (ben zelf niet erg lekker, wat verkouden, niet HET virus). Maar dit plekje levert, met wat nabewerking, al toffe plaatjes op. :) Morgen naar het wat grotere Alpbach.

Vannacht weer een dun laagje sneeuw gevallen, vandaag veel zon en hoge temperaturen. Sneeuw werd in het dal al snel papperig.
pi_108493947
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarmee heb jij die laatste gemeten?
Race Track op de piste
pi_108494037
Wat is een Race Track?
pi_108494369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:40 schreef Sant. het volgende:

Race Track op de piste
Ok.

Ik zoek eigenlijk een GPS die ook corrigeert voor hoogte, vandaar de vraag.
pi_108494375
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:44 schreef Bajskorv het volgende:
Wat is een Race Track?
Ik neem aan dat hij zo'n snelheidsmeting op de berg bedoelt.
pi_108494472
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij zo'n snelheidsmeting op de berg bedoelt.
Volgens mij wijzigde hij z'n post, daarvoor stond er GPS tracker - Meen ik.
pi_108495555
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:06 schreef Bajskorv het volgende:
Volgens mij wijzigde hij z'n post, daarvoor stond er GPS tracker - Meen ik.
Klopt, ik heb ook zo'n tracker op de telefoon, maar dat is NOG minder nauwkeurig.
Was inderdaad op zo'n gemarkeerde piste. Slalom parcours waar tijd en snelheid gemeten werd. Ik slalomde niet uiteraard.
Mijn GPS tracker gaf nog onwaarschijnlijker gegevens.

Ik geloof er sowieso geen fluit van dat ik die snelheid haalde, maar het bekt wel lekker in de kroeg natuurlijk :P (en op Fok! , samen met met mijn 300k per jaar en lul van 30cm)
Ik hou het op "een goeie 100 km/h", want dat was t wel)
pi_108495715
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:58 schreef Sant. het volgende:

[..]

Klopt, ik heb ook zo'n tracker op de telefoon, maar dat is NOG minder nauwkeurig.
Was inderdaad op zo'n gemarkeerde piste. Slalom parcours waar tijd en snelheid gemeten werd. Ik slalomde niet uiteraard.
Mijn GPS tracker gaf nog onwaarschijnlijker gegevens.

Ik geloof er sowieso geen fluit van dat ik die snelheid haalde, maar het bekt wel lekker in de kroeg natuurlijk :P (en op Fok! , samen met met mijn 300k per jaar en lul van 30cm)
Ik hou het op "een goeie 100 km/h", want dat was t wel)
Niks mis met 300k per jaar, maar die 30cm heb ik nog niet gevonden daar beneden.
pi_108495792
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:04 schreef Bajskorv het volgende:

Niks mis met 300k per jaar, maar die 30cm heb ik nog niet gevonden daar beneden.
Daar moet met die 300k per jaar toch ook wel iets op te vinden zijn! ;)
pi_108495818
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:07 schreef Sant. het volgende:

[..]

Daar moet met die 300k per jaar toch ook wel iets op te vinden zijn! ;)
Ik haal die 300k niet omdat ik een tekort aan zelfvertrouwen heb, dus die 30cm is ook nergens voor nodig... Dat soort modificaties laat ik graag aan anderen!
pi_108585525
Hier in weinebene gaan we ook richting 10 graden en pistes worden in snel tempo groen. Gisteren naar Flachau gereden, wat een drukte... Overal Nederlanders brrrr verschrikkelijk gewoon. Ik ga ook liever naar Frankrijk dan Oostenrijk. Overal families en paupers.

Pistes waren zwaar pap en vandaag was het boven 13 gr en beneden 17 :') gaat nergens meer over.

Lijkt een kort seizoen te worden dit jaar. Ik boek voortaan nooit meer <2500 mtr :)
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:24:46 #225
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_108585583
Ik kom elk seizoen meer helmen tegen.
pi_108586027
Yeah hoe ontzettend onkoel het tot 5 jaar geleden was om een helm te dragen ben je nu één van de weinigen en een ontzettende sukkel

opgebaarde is een pauperige sukkel
pi_108619399
Vanavond rijden :)

Las dat het vanaf zondag flink gaat sneeuwen in Oostenrijk. Woensdag zon en donderdag weer sneeuw.
pi_108619483
Zo, je pakt een weekje met prachtig skiweer dus
pi_108619515
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:51 schreef opgebaarde het volgende:
Zo, je pakt een weekje met prachtig skiweer dus
Heb liever een zonnetje.
pi_108619803
Ik ga woensdag of donderdag richting St Moritz voor een lange weekend. Kijken wat het weer doet.
pi_108641243
Morgen terug naar Nederland. :( Laatste paar dagen was het puur lente. Veel zon, condities die snel verslechterden. Vorige week lag er een meter in het dal, nu verschijnen de groene plekken alweer. Voor de mensen die komende week gaan komt de sneuw van zondag als geroepen.

Zelf wat minder geskiet dan andere jaren, deels vanwege de matige condities. Meer van de zon genoten op het terras.

Wel aardig wat kunnen schieten met mn GoPro. Waar is trouwens de tijd gebleven dat ik de enige op de piste was met zo'n ding? Nu zag je ze om de haverklap.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 21:23:29 #232
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108641811
Snelle weersomslag in de Alpen ja, tot een paar weken geleden was 't er nog ijzig winterweer. Hieronder nog een foto van 31 januari in Kühtai (2020 meter), zonloos en -11°C :o

pi_108647928
Mooi, van de week wat kouder en sneeuw, en de week daarna ben ik aan de beurt!
pi_108658718
Gister gereden en vanochtend weer op de piste. In de ochtend goed, maar wat vol in de zon ligt nu al een stuk minder. In de middag wegblijven dus.

Vanaf morgen stuk kouder, dus goed nieuws... Pistes liggen er an sich zeer goed bij, dus vanaf morgen is het ideaal. Zou zelfs nog een beetje sneeuwen, maar dat moet ik nog zien...

Verder is het weer supermooi, zitten in mijn hotel opvallend veel mooie vrouwen en het eten is ook weer super. Wat kan een mens zich nog meer wensen?
pi_108668953
quote:
99s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:24 schreef Houniet het volgende:
Ik kom elk seizoen meer helmen tegen.
Ik denk dat 90% nu een helm draagt. Heb er zelf ook een aangeschaft voor mn vakantie.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:51:24 #236
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_108670384
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:09 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik denk dat 90% nu een helm draagt. Heb er zelf ook een aangeschaft voor mn vakantie.
Ik schaf me er voor volgend jaar ook 1 aan, was vorige maand de enige zonder,leek het wel.
pi_108671058
Heel verstandig. Las eerder vandaag dat een snowboarder uit NL overleden is nadat hij van de piste geraakte en tegen een boom aan kwam. Er stond niets bij over een helm, maar dit zijn nu eenmaal wel de situaties waarbij een helm kan helpen en weinigen realiseren zich dat er jaarlijks meerdere doden te betreuren zijn met wintersport.

Een goede helm zit ook niet in de weg, integendeel: als het koud is, is het extra comfortabel.

Maar 4 jaar terug (vlak voordat ik zelf enige tijd uit de running was wat met helm niet gebeurd zou zijn) vond ik het nog onzin...
pi_108675620
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:14 schreef DS4 het volgende:

Een goede helm zit ook niet in de weg, integendeel: als het koud is, is het extra comfortabel.

Eens. Maar in de warmte van afgelopen dagen was het wel zweten.
pi_108678441
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:42 schreef marcodej het volgende:

Eens. Maar in de warmte van afgelopen dagen was het wel zweten.
Met een goede helm heb je daar ook geen last van, althans... ik heb er vandaag geen last van gehad en het was best warm zeg maar...
  zondag 4 maart 2012 @ 14:56:03 #240
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_108696664
Vanochtend teruggekomen uit Saas Fee, weer was super, hele week zon. Vanaf woensdag was het wel iets aan de warme kant, daardoor was het op de lagere pistes vanaf 11 uur wel ploeteren door de slagroom!
Maximum snelheid is 109 km/h gemeten met mijn Garmin Dakota 20 :P Harder dan ik had verwacht moet ik zeggen.
  zondag 4 maart 2012 @ 14:57:19 #241
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_108696704
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met een goede helm heb je daar ook geen last van, althans... ik heb er vandaag geen last van gehad en het was best warm zeg maar...
Ik zweet ook zonder helm als het warmer is, zeg maar boven de 5 graden. Als het dan dik boven de 10 graden is druipt er wel een druppeltje zweet onder mijn helmpje vandaan.
pi_108703158
Ben vandaag teruggekomen uit Ischgl en het is me tegengevallen, vooral de après-ski. Heb werkelijk geen enkele leuke kerel gezien. ;) En nee, daarom ging ik natuurlijk niet naar Ischgl, maar après-skiën tussen de oostblokkers en Duitsers vind ik gewoon minder..
Iemand een tip waar ze iets meer NL-georiënteerde après-ski hebben, maar waar men niet te jong (lees 18) is?

Verder vond ik Ischgl op zich wel een mooi gebied, maar tis nogal compact. We hadden wel goed weer, eerste dag sneeuw, daarna 4 dagen volop zon en -5 ofzo en daarna 2 dagen echte lente.. Dat laatste was minder, sneeuw leek wel lijm..
pi_108707447
Ben wel eens in Kirchberg geweest. Heel veel Nederlanders. Vreselijk, zelfs in de cafe's werd Nederlandstalige muziek gedraaid. Wij gingen ons heil maar zoeken in een of andere paaldanstent, daar werd wat betere muziek gedraaid.
Dus als je Nederlanders zoekt: Kirchberg!

Dat was in ieder geval mijn laatste keer Oostenrijk, ga al jaren tot volle tevredenheid naar Frankrijk en Italie.
pi_108708976
Hehe dat klinkt weer als teveel van het goede.. ;)
En Kirchberg ligt ook vrij laag zag ik, we willen wel sneeuwzekerheid!
Zat nu te denken aan Mayrhofen..
pi_108709409

Nog 6 weekjes O+
  zondag 4 maart 2012 @ 20:39:12 #246
318361 Bienelientjee
pi_108714803
:D Ben zo trots op mezelf! :D

Vandaag met mijn vrijwilligerswerk weer naar Snowworld geweest. En voor het eerst van mijn leven heb ik 1 van die boxen gedaan! :o Weliswaar rustig erop glijden, snowboard in zijn geheel recht houden, nix geen rare trucjes! Toch gedaan! Paar keer gevallen (bij het eraf gaan alleen), maar toch gedaan! Zoiets als die hieronder, maar dan met een kleine helling ernaar toe, die in Snowworld is ietsje smaller en ik moest aan het eind er dan wel vanaf glijden/springen.

(Dit is een voorbeeld foto die redelijk dichtbij mijn box komt die ik bedoel)
pi_108722789
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]

Nog 6 weekjes O+
Waar ga je dan heen? En ben je wel eens vaker zo laat geweest, hoe is het dan?

Ik nog 1 weekje!
pi_108723231
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 22:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Waar ga je dan heen? En ben je wel eens vaker zo laat geweest, hoe is het dan?

Ik nog 1 weekje!
Val Thorens,

Nu alweer het 3e jaar en het is geweldig. Tot nu toe steeds voldoende sneeuw, zon (vorig jaar gewoon 35 graden meegemaakt op het terras en gemeten met eigen thermometer). Sneeuw is top tot 2 uur en daarna wel slush, maar bij zonsondergang vriest het weer en s'nachts weer sneeuwval en dus de volgende dag weer goeie sneeuw
  FOK!fotograaf zondag 4 maart 2012 @ 22:47:36 #249
159915 -Menn0-
MNO
pi_108723444
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gerlos heeft er inderdaad aardig last van!

Collega is er dood ziek van! Keel is 2 keer zo dik als normaal, zelf heb ik ook aardig wat tijd op de wc doorgebracht en hoest me nog steeds de longen uit m'n lijf!
,,/
pi_108727705
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 22:44 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Val Thorens,

Nu alweer het 3e jaar en het is geweldig. Tot nu toe steeds voldoende sneeuw, zon (vorig jaar gewoon 35 graden meegemaakt op het terras en gemeten met eigen thermometer). Sneeuw is top tot 2 uur en daarna wel slush, maar bij zonsondergang vriest het weer en s'nachts weer sneeuwval en dus de volgende dag weer goeie sneeuw

Dacht al die lift te herkennen. Lijkt me heerlijk, ben ook echt een lenteskieer ga meestal half maart, soms is het perfect (voor mij dan) en soms nog te koud en te veel sneeuwval.

Het is dan zeker ook wel lekker rustig op de pistes!
  maandag 5 maart 2012 @ 08:29:16 #251
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_108731629
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:00 schreef Honeymooner het volgende:
Hehe dat klinkt weer als teveel van het goede.. ;)
En Kirchberg ligt ook vrij laag zag ik, we willen wel sneeuwzekerheid!
Zat nu te denken aan Mayrhofen..
Mayrhofen, Kirchberg, Gerlos zijn over het algemeen vergelijkbare dorpen. Veel nederlanders en dus ook 'gewoon' nederlandse bars. Maar ook oostblokkers kom je daar genoeg tegen. Is sowieso de laatste jaren het geval dat veel russen etc. de weg weten te vinden naar de oostenrijkse alpen.

Saalbach en Ischgl hoor ik ook vergelijkbare verhalen over, echter ben ik daar zelf nog niet geweest.

En sneeuwzekerheid en gezelligheid ligt ook vooral aan de periode die je kiest ;) (half januari is het niet echt gezellig, maar sneeuwzeker is het wel).
pi_108731957
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:14 schreef Honeymooner het volgende:
Ben vandaag teruggekomen uit Ischgl en het is me tegengevallen, vooral de après-ski. Heb werkelijk geen enkele leuke kerel gezien. ;) En nee, daarom ging ik natuurlijk niet naar Ischgl, maar après-skiën tussen de oostblokkers en Duitsers vind ik gewoon minder..
Iemand een tip waar ze iets meer NL-georiënteerde après-ski hebben, maar waar men niet te jong (lees 18) is?
Wij zoeken juist zo min mogelijk Nederlanders, als ik iets niet moet ik het dat wel. Wij waren in Solden en gingen apres skien. Kom ik aan de bar, word ik in het Nederlands aangesproken wat ik wil drinken.. Nee dank je..

Wij zoeken juist de Duitse tenten op, veel gezelliger!

Maar goed, ieder zijn ding, al ben je de eerste die ik hoor die zegt dat Ischgl tegenvalt..
pi_108732342
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:00 schreef Sant. het volgende:

[..]

Wij zoeken juist zo min mogelijk Nederlanders, als ik iets niet moet ik het dat wel. Wij waren in Solden en gingen apres skien. Kom ik aan de bar, word ik in het Nederlands aangesproken wat ik wil drinken.. Nee dank je..

Maar goed, ieder zijn ding, al ben je de eerste die ik hoor die zegt dat Ischgl tegenvalt..
Hier hetzelfde, ik mijd de plaatsen met veel Nederlanders. :)
pi_108732345
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 08:29 schreef Fugie het volgende:

[..]

Mayrhofen, Kirchberg, Gerlos zijn over het algemeen vergelijkbare dorpen. Veel nederlanders en dus ook 'gewoon' nederlandse bars. Maar ook oostblokkers kom je daar genoeg tegen. Is sowieso de laatste jaren het geval dat veel russen etc. de weg weten te vinden naar de oostenrijkse alpen.

Saalbach en Ischgl hoor ik ook vergelijkbare verhalen over, echter ben ik daar zelf nog niet geweest.

En sneeuwzekerheid en gezelligheid ligt ook vooral aan de periode die je kiest ;) (half januari is het niet echt gezellig, maar sneeuwzeker is het wel).
Ik ben dus nu in Ischgl geweest, dat wordt em niet meer.
We gaan denk ik eerste of tweede week van februari, net buiten de vakantie iig. Naja, ik zal nog es wat rondzoeken, bedankt iig!
pi_108732492
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:00 schreef Sant. het volgende:

[..]

Ja, had er ook hoge verwachtingen van.. Ben inmiddels in Nauders, Serfaus/Fiss/Ladis, Kaprun, Sölden, Neustift en Alpbach geweest en qua skigebied staat het gewoon niet op 1, wel in de top 3 hoor. :)
Mja kwam ook doordat we nu sinds jaren weer een keer in de voorjaarsvakantie zaten (wat ik veel te druk vind) en doordat ik met een groep met vooral beginners was. We konden dus niet vaak in een leuk bergrestaurantje lunchen bijvoorbeeld, maar moesten in de vreetschuur eten bij de gondel.

En verder vond ik de après-ski dus wel echt tegenvallen, Kuhstall was of 18-jarigen of 40-jarigen, wel prima sfeer verder, Schatzi's was echt heel oostblok, Nicki's Stadl weer voor bejaarden en uiteindelijk kregen we de tip van onze hoteleigenaar om naar de Pascha te gaan. Nou heb nog nooit zo gelachen. Er waren werkelijk alleen maar kerels die kwijlend naar elkaar of naar de danseressen op de blokken keken. Vriendin van me en ik dachten eigenlijk dat het stiekem een gayclub was, maar dat was volgens de barman toch echt niet zo.

Mja, misschien stel ik te hoge eisen hoor, zoek gewoon een beetje een studenterig gebeuren, heb geen behoefte eraan om te hossen met veertigers. ;) En of het dan nou Duitsers zijn of Nederlanders maakt niet zoveel uit, maar in Ischgl vond ik gewoon geen van beide.
pi_108732686
Als ik jou was zou ik eens in Frankrijk gaan kijken. Al zal je daar wel minder Nederlandse horeca vinden. Maar snap ook niet wat je daar aan vindt.
pi_108732993
Ik hoef geen Nederlandse horeca, maar meer Nederlanders in de horeca. ;) Hoef echt geen friet van Piet oid hoor..
Frankrijk doet me denken aan kale betondorpen, veel appartementen, geen hotels (wat wij wel willen) en geen sfeer. Pluspunten zouden dan de vele pistekm zijn en het hotel/app direct aan de piste denk ik zo.
Naja lastig, gelukkig nog tijd genoeg om iets te zoeken..
pi_108733044
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ik jou was zou ik eens in Frankrijk gaan kijken. Al zal je daar wel minder Nederlandse horeca vinden. Maar snap ook niet wat je daar aan vindt.
Dan maar in ieder geval niet naar het wintersportseizoens einde in Val Thorens gaan, dat is Dutchweek :D waar alle skileraren uit NL heengaan en enkel nederlands publiek op afkomt. Wij gaan altijd een week daarvoor zodat we niet de massale nederlandse inval meekrijgen half april/eind april
pi_108733590
Ben helemaal niet van het gehos en gelal, vind het verschrikkelijk. Zo moest ik in St. Anton echt naar de Mooserwirth gaan, je betaalde een godsvermogen voor je biertje, staan het helemaal volgepropt, nou nee dank :N

Crazy Kangaroo vond ik wel leuk, gezellig publiek en gewoon lekkere rockmuziek, beetje U2 Stones, Nirvana enzo, meer mijn ding.
  maandag 5 maart 2012 @ 10:38:32 #260
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_108734033
Misschien heb je iets aan de cliché's over skigebieden - ze kloppen aardig, maar het zijn uiteraard grove generaliseringen en deels gebaseerd op mijn ervaringen:

Frankrijk: vaak grote skigebieden met relatief lastigere en steilere pistes. Veel mogelijkheden voor lange tochten. Dorpen minder gezellig, veel beton en hoogbouw. Goedkoop, veel studenten en jongeren. In populaire jongerendorpen is het goed uitgaan. Eten op de piste is redelijk. Verblijf: doorgaans chalet of appartement, hotels zijn meteen erg duur.

Oostenrijk: gezelliger en knusser. Veel gezinnen met (kleine) kinderen. Veel Nederlanders. Relatief makkelijkere pistes. Lager maar toch vaak veel sneeuw. Veel après ski, maar niet echt een studentensfeertje (in mijn ervaringen in o.a. Solden, Ischgl en St. Gallenkirch). Verblijf meestal in hotel obv halfpension. Betaalbaar.

Zwitserland: qua skiën vergelijkbaar met Frankrijk, maar alles is wat duurder en het trekt een wat rijker, mondainer publiek. Luxe appartementen en chalets. Goed eten op de piste. Weinig friet van piet.

Italië: geen ervaring, maar naar verluidt pittige pistes en heel goed eten. :)

Nogmaals, dit is een mix van cliché's en mijn ervaringen, ik pretendeer niet dat het overal zo is en dat het De Waarheid is. :)
Check mijn band Glorybox
pi_108734535
Ik vond het altijd wel meevallen met de prijzen in Zwitserland,
maar nu 100 frank 85 euro is was het toch wel wat prijzig afgelopen week.

en dan met name de skipassen, 240 euro bleek het te zijn.
eten en drinken op de piste viel wel weer mee,
bier 5 fr
maar de boodschappen in de supermarkt waren wel weer prijzig.
pi_108735457
Dat Frankrijk minder gezellig is dat vind ik eigenlijk ook achterhaald. Oke, de bouw is anders, het is niet de Oostenrijkse heudelkneudelheid. Maar qua uitgaan, restaurants, pubs, is het er toch echt heel gezellig vind ik. Elk dorp heeft wel een paar heel gezellige Ierse pubs en ook wat tenten half cafe/half discotheek waar je gewoon gezellig wat kunt drinken, maar ook kunt dansen. En heel vaak live rockbandjes.

Inderdaad niet dat gehos, maar daar hebben we toch carnaval al voor, dat wil je in het buitenland toch niet?

En de apres-ski (niet voor niets een Frans woord trouwens) is de laatste jaren ook helemaal fantastisch. In de meeste dorpen is op de pistes vlak voor het dorp wel een plek met live d.j's buiten die om een uur of 15.30 beginnen en waar iedereen na de skidag verzameld. Echt heel gezellig.
pi_108735574
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:54 schreef Soohr het volgende:

bier 5 fr
Serfaus waren vrij veel Zwitsers, het is voor hun nu veel goedkoper om in oostenrijk te gaan wintersporten
pi_108735624
eten en drinken op de piste is in Frankrijk wel wat duurder hoor.
  maandag 5 maart 2012 @ 11:52:47 #265
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_108736246
Mijn moeder was deze winter in italie en is daar heel erg over te spreken.De pistes zijn van frans formaat en de berghutjes meer oostenrijkse gezelligheid. Over de apres ski heb ik niets gevraagd, maar ik hoor hier en daar dat dat in het juiste dorp/gebied ook nog wel goed te doen is.

Daarnaast denk ik dat het in italie nog wat authentieker is dan het massale in oostenrijk en frankrijk, wat ik an sich wel kan waarderen.
pi_108736667
Ssstttt, dat hoeft niet iedereen te weten. Italie is het best bewaarde geheim op wintersportgebied en dat moeten we zo houden. Ik vertrek er vrijdag heen!
pi_108736884
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:38 schreef Svyatagor het volgende:
Misschien heb je iets aan de cliché's over skigebieden - ze kloppen aardig, maar het zijn uiteraard grove generaliseringen en deels gebaseerd op mijn ervaringen:

Frankrijk: vaak grote skigebieden met relatief lastigere en steilere pistes. Veel mogelijkheden voor lange tochten. Dorpen minder gezellig, veel beton en hoogbouw. Goedkoop, veel studenten en jongeren. In populaire jongerendorpen is het goed uitgaan. Eten op de piste is redelijk. Verblijf: doorgaans chalet of appartement, hotels zijn meteen erg duur.

Oostenrijk: gezelliger en knusser. Veel gezinnen met (kleine) kinderen. Veel Nederlanders. Relatief makkelijkere pistes. Lager maar toch vaak veel sneeuw. Veel après ski, maar niet echt een studentensfeertje (in mijn ervaringen in o.a. Solden, Ischgl en St. Gallenkirch). Verblijf meestal in hotel obv halfpension. Betaalbaar.

Zwitserland: qua skiën vergelijkbaar met Frankrijk, maar alles is wat duurder en het trekt een wat rijker, mondainer publiek. Luxe appartementen en chalets. Goed eten op de piste. Weinig friet van piet.

Italië: geen ervaring, maar naar verluidt pittige pistes en heel goed eten. :)

Nogmaals, dit is een mix van cliché's en mijn ervaringen, ik pretendeer niet dat het overal zo is en dat het De Waarheid is. :)
Naja, das eigenlijk precies mijn beeld er ook van. ;)
En we willen dus perse in een hotel obv halfpension en dat gaat in Oostenrijk nou eenmaal prima. Alleen dus geen studentensfeertje, maar om dan daarvoor alleen maar naar Frankrijk te gaan.. Dat heb ik dan na de vakantie in m'n eigen stad wel weer. :)
  maandag 5 maart 2012 @ 12:53:14 #268
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_108738292
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:54 schreef Soohr het volgende:

bier 5 fr
Ja, Zwitserland was altijd aardig duur, maar met de huidige koers van de frank natuurlijk helemaal.
Italië wil ik ook nog altijd een keer checken, maar dit jaar was het qua sneeuw niet zo best. Wel koud, maar in sommige gebieden hebben ze het vnl met kunstsneeuw moeten doen. :)
Check mijn band Glorybox
pi_108738356
Al die cliché's zijn eigenlijk zonde, je moet gewoon per gebied kijken. In Frankrijk heb je meer dan de betondorpen van Val Thorens en Avoriaz, er zijn meer dan genoeg gebieden waar hoogbouw nog steeds niet eens toegestaan wordt. En zo kan je in Oostenrijk weer in genoeg gebieden stevige pistes vinden (St Anton / Lech bijvoorbeeld), etc... Ben nu wel in een stuk of 50-60 oorden geweest, en ik ben wel van die cliché's afgestapt eigenlijk.

@Honeymooner: Persoonlijk vind ik apres-skien altijd voor 18-jarige en ouwe bokken, dat hoort er volgens mij zo bij. Als ik al echt uit wil gaan tijdens een skivakantie, zoek ik juist de wat "mondaine" oorden op voor het betere uitgaan. Denk aan Courcheval, Verbier, etc... Farm Club ofzo heeft waarschijnlijk meer de jonge mensen die jij zoekt.
pi_108739674
Er ligt op dit moment in italie genoeg sneeuw, ook in januari waren de pistes uitstekend, dus waar het gerucht vandaan komt dat het daar dit jaar niet goed was is mij niet duidelijk. Er waren alleen een paar verbindingen dicht omdat de harde woei daar de sneeuw had laten verdwijnen...
pi_108739709
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ssstttt, dat hoeft niet iedereen te weten. Italie is het best bewaarde geheim op wintersportgebied en dat moeten we zo houden. Ik vertrek er vrijdag heen!
Eens!

Waar ga je heen als ik vragen mag?
pi_108742409
Sestriere, aan de Franse kant van Italie, waar destijds de Olympische Spelen waren. Ben ook wel eens in de Dolomieten geweest in Selva (Winterberg) en in het gebied waar ik nu heen ga in het dorpje Sauze d'Oulx. Dat is helemaal onbekend bij Nederlanders, het stikt er van de Engelsen. En daardoor ook hele gezellige Engelse pubs. En dat eten..... alleen daarvoor zou je al die kant op gaan en de koffie.
  maandag 5 maart 2012 @ 15:05:53 #273
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_108742567
15 maart naar Lech :)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_108742776
Haha, nu het hier over de plaatsen gaat waar veel Nederlanders komen en in de horeca Nederlands wordt gesproken, ik was eens in Italie en een Nederlandse jongen bestelde aan de bar een Spa Red. Het barmeisje zei wel 10 keer "che"? en hij bleef maar herhalen, Spa Red, Spa Red.
pi_108743806
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, nu het hier over de plaatsen gaat waar veel Nederlanders komen en in de horeca Nederlands wordt gesproken, ik was eens in Italie en een Nederlandse jongen bestelde aan de bar een Spa Red. Het barmeisje zei wel 10 keer "che"? en hij bleef maar herhalen, Spa Red, Spa Red.
:')
pi_108744413
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is hetzelfde als een duitser die in spanje bier bleef roepen,
ipv servesa
pi_108746414
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:00 schreef Soohr het volgende:

[..]

ipv servesa
Cerveza ;)
pi_108746841
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:00 schreef Soohr het volgende:

[..]

ipv servesa
Nee, dat vind ik niet. Spa is een merknaam die ze in het buitenland helemaal niet kennen (behalve in Belgie natuurlijk).
pi_108748902
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Sestriere, aan de Franse kant van Italie, waar destijds de Olympische Spelen waren.
O, dat is weer eens wat anders... Eens een keer kijken...

quote:
Ben ook wel eens in de Dolomieten geweest in Selva (Winterberg)
Winterberg is in Duitsland... Je bedoelt Wolkenstein. ;) Ga ik morgen doorheen komen. Leuk stuk van de Dolomieten, maar wel veel Nederlanders daar. Dat is dan weer wat jammer. ;)

quote:
en in het gebied waar ik nu heen ga in het dorpje Sauze d'Oulx. Dat is helemaal onbekend bij Nederlanders, het stikt er van de Engelsen. En daardoor ook hele gezellige Engelse pubs. En dat eten..... alleen daarvoor zou je al die kant op gaan en de koffie.
Zijn het aanbevelenswaardige Engelsen?
pi_108749130
Haha, inderdaad, Winterberg hoe kom ik daar nou weer bij. Nooit geweest ook.

Het zijn toffe Engelsen. Niet de comazuipers die vanuit hun comatueuze toestand nog een robbertje gaan vechten, maar gewoon gezellige Engelsen. En Rick Parfitt was er ook stond ik steeds buiten mee te roken. De volgende dag zag ik hem op de piste in een hele foute mintgroene ski-overall.
pi_108749144
Waar ga je morgen heen?
pi_108750088
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Waar ga je morgen heen?
Vertrek vanaf Canazei, oranje sellaronde volgend op mijn manier (de wat uitdagendere alternatieven nemend), die verlaat ik bij Sankt Christina, ga dan via Saslong (weltcup afdaling) naar de andere kant van Sankt Christina (treintje) en dan omhoog en La Longia (11 km piste aan één stuk) r. Ortisei.

Als het rustig is, wat ik verwacht, ga ik La Longia nog een keer of twee doen en dan weer terug naar Sankt Christina. Dan via de zwarte naar Wolkenstein. Oranje sellaronde weer oppikken daar en er bij het Edelweisstal af. Daar wat skiën en weer de oranje sellaronde. Dan bij Campolongo Alta Badia in en daar weer terugkomend. Vervolgens weer de oranje route volgend terug naar Canzei (Lupo Bianco om precies te zijn).

Later deze week de groene route, maar dan over Cortina d'Ampezzo. Ook leuk... ;) En noodzakelijkerwijs gas geven, want je gaat aardig uit de route zeg maar... ;)
pi_108760387
Oh leuk, maar je zit dus al daar nu dan.

Die sellaronde vond ik toen wel erg meevallen (of tegen, 't is maar hoe je het noemt). Mensen zeiden allemaal dat je vroeg moest vertrekken anders zou je het niet halen. Wij waren om 11.00 uur weg en hadden hem rond om een uur of 15.00 met heel veel eet- en drinkpauzes tussendoor.
pi_108762591
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh leuk, maar je zit dus al daar nu dan.
Klopt, vanaf vrijdagavond al...

quote:
Die sellaronde vond ik toen wel erg meevallen (of tegen, 't is maar hoe je het noemt). Mensen zeiden allemaal dat je vroeg moest vertrekken anders zou je het niet halen. Wij waren om 11.00 uur weg en hadden hem rond om een uur of 15.00 met heel veel eet- en drinkpauzes tussendoor.
Daarom doe ik ook al die uitstapjes. En geloof me, dan is het echt vroeg vertrekken en kom je uitgeput aan. De dochter van de hoteleigenaar hier heeft er nog nachtmerries van... :D
pi_108765232
Ik wil niet weten wat ze dan met je moet doen....! Veel plezier nog daar!
pi_108765301
Aardig wat sneeuw vandaag. Veel wind ook. Een paar ongeprepareerde pistes voor mijn kiezen gehad ook. Tiefschnee...en stukken ijs... Geen pretje, maar wel gelachen. Morgen weer wat zon begreep ik.
pi_108765998
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik wil niet weten wat ze dan met je moet doen....!
Gewoon een beetje doorskiën... Wat denk je wel niet van me? Ik ben altijd een echte heer. *kuch*
pi_108830500
De afgelopen twee dagen was het weer erg goed. Gisteren dan ook 68 km aan pistes onder de ski's laten glijden en vandaag 71 km. Die van gisteren zijn wat meer waard omdat door de sneeuwval die nacht de meeste pistes en zeker alle zwarte pistes niet geprepareerd waren (dan voel je zo'n Saslong wel in de benen...).

Dat laatste had dan ook het voordeel dat de wegen naar de sella ronde heerlijk wit waren. Zeker het laatste stuk is super, met veel haarspeldbochten. Heerlijk dwars de bochten door... Daarom is met de auto naar de lift zo slecht nog niet. ;)

Edit: het verbaasde mij al een beetje dat ik op goede pistes niet veel verder gekomen was dan op ongeprepareerd en verdomd dat het niet waar is... de ski performance check geeft nu aan dat ik gisteren 82 km onder de ski's door heb laten glijden. Raar dat het gewijzigd is, maar het is iig wel een aardig afstandje zo...

[ Bericht 20% gewijzigd door DS4 op 08-03-2012 17:40:04 ]
pi_108872914
Net weer thuis van 5 dagen skiën in Gerlos. Was weer heerlijk. Dinsdag erg slecht zicht omdat de wolken laag hingen. Op een gegeven moment met de lift boven het wolkendek uitstijgen... Prachtig gezicht is dat. Maar goed... Het skiën in dichte mist vond ik niet zo leuk eigenlijk. Je zag echt geen hol en moest dus erg opletten dat je niet buiten de piste terechtkwam. Woensdag weer lekker zonnig en genoten. Sneeuwkwaliteit was na de sneeuwval van zondag/maandag prima. Vandaag viel er overigens weer sneeuw.

Kijk weer uit naar volgend jaar.
  maandag 12 maart 2012 @ 20:07:03 #290
86641 rece
Oohhlala
pi_109023602
Weekje in Les Coches geweest. Onderdeel van Paradiski precies tussen La PLagne en Les Arcs in. Die Aiguille Rouge is echt een heerlijke afdaling. Verder veel ijs in La Plagne maar over het algemeen prima kunnen boarden. Topweek gehad, een aanrader.
pi_109025688
Nog 5 weken *O*
pi_109034955
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:07 schreef rece het volgende:
Weekje in Les Coches geweest. Onderdeel van Paradiski precies tussen La PLagne en Les Arcs in. Die Aiguille Rouge is echt een heerlijke afdaling. Verder veel ijs in La Plagne maar over het algemeen prima kunnen boarden. Topweek gehad, een aanrader.
Nadeel van Les Coches is dat het 's middags in de schaduw ligt en het dan lekker gaat opvriezen.
Vooral laatste stukje naar beneden is dan leuk met allemaal beginners die er ook gaan.
Kan je soms beter de gondel naar beneden nemen.
pi_109041185
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 23:16 schreef ddx het volgende:
:X
pi_109041236
Net terug van een paar dagen St Moritz. De sneeuw was nog net te doen en het gebied is al niet erg spectaculair, maar toch lekkere dagen gehad. Veel zon, rustige pistes en dan maar iets meer genieten van de lunch...
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:10:03 #295
86641 rece
Oohhlala
pi_109046257
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 23:16 schreef ddx het volgende:

[..]

Nadeel van Les Coches is dat het 's middags in de schaduw ligt en het dan lekker gaat opvriezen.
Vooral laatste stukje naar beneden is dan leuk met allemaal beginners die er ook gaan.
Heb daar eerlijk gezegd vrij weinig last van gehad. In La Plagne net over de kam was het ijs probleem groter.
pi_109049173
Wij zijn afgelopen week geweest in Brandnertal (relatief klein gebied). Het weer was top! Maandag en donderdags een vers pak sneeuw en de rest van de week een lekker zonnetje. We hebben de hele week dus ook perfect kunnen skieen!

Nu had ik eigenlijk een vraagje over mijn ski's: Deze zullen het hele jaar op de zolder liggen, zijn er nog dingen die ik eerst moet doen voor ik ze wegleg?
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
pi_109119813
Laatste dagje skiën in Gerlos gaat beginnen. Nog even genieten van het zonnetje
pi_109580763
Hier in Laax is het perfect al ben ik niet zo van de zon op mijn kop tijdens wintersport.

Vraagje, iemand een tip waar ik head vector 110 skischoenen kan halen in NL? Ultieme skischoen voor mij maar hier 6x te duur.
pi_109581306
Heb je Sport Conrad al gechecked?

Morgen naar Verbier voor een paar dagen, ben benieuwd naar wat er nog ligt aan sneeuw.
pi_109581702
Die hebben geen head schoenen helaas :(

Verbier moet goed zijn, alles boven 2200 mtr is eigenlijk nog perfect. Echter voor de meeste gebieden in Oostenrijk kun je beter je wandelschoenen meenemen.
pi_109582492
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 20:19 schreef jpjedi het volgende:

Vraagje, iemand een tip waar ik head vector 110 skischoenen kan halen in NL? Ultieme skischoen voor mij maar hier 6x te duur.
Ik weet in Deurne (Antwerpen, dus niet al te ver voor je) een goed zaakje die nu wel uitverkoop zal hebben. Geen idee of ze Head schoenen hebben, maar ze hebben wel veel keuze, dus ik vermoed van wel.

Aqua Sport heten ze, moet met google te vinden zijn lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')