quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:41 schreef Sant. het volgende:
Ik vind dat ook teveel. 150 euro max.
Je beschermt er wel je hoofd mee, dus mag van mij best wat kosten. Daarnaast moeet t er wel een beetje fatsoenlijk uitzien, voor zover mogelijk, want helmen zijn gewoon lelijk.
edit: aan de andere kant, een muts moet zo lelijk mogelijk zijn. dus waarom een helm niet?!
Ik heb nu een flugel mutslelijk joh.. zeker opzetten
![]()
De onderwerpen uit de laatste posts.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:54 schreef Bienelientjee het volgende:
Mijn snowboots zijn binnen! Had er nog helemaal geen en zag mezelf toch echt niet op mijn converse in Oostenrijk rondwaggelen! En die van mijn moeder zijn een maatje te klein...!Dus heb een paar degelijke (en belangrijk: binnen mijn krappe budget
) uitgekozen:
[ afbeelding ]
Ze vallen wel ietsjes te groot uit, maar met lekkere dikke sokken is dat wel te fixen!
Dat heb ik nog nooit gedaan! Lijkt me erg vreemd en hoe voorkom je dat je niet tegen de achterwand aan geslingerd wordt?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:39 schreef DroogDok het volgende:
Oeh nog 2 weken voor mij en dan naar Saas-Fee.
Dit jaar voor het eerst met een helm op skiën, ben benieuwd hoe het gaat bevallen, ben een beetje bang dat ik het veel te warm ga vinden.
Nu al een beetje aan het oefenen op zo'n rollende-band-tapijt-baan.
Zwaartekracht trekt je omlaag, beweging van de band duwt je omhoog, kwestie van natuurkundig evenwicht zeg maar.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:53 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gedaan! Lijkt me erg vreemd en hoe voorkom je dat je niet tegen de achterwand aan geslingerd wordt?
Ja dat snap ik, ik ben ingenieurquote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:57 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zwaartekracht trekt je omlaag, beweging van de band duwt je omhoog, kwestie van natuurkundig evenwicht zeg maar.
Ik vind het fijn om mijn spieren wat te versterken voor de wintersport en het helpt me ook de puntjes op de i van mijn techniek te zetten.
VOlgens mij heb je een cut-off band om. Dus als je valt, dan stopt de band met draaien.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:25 schreef jpjedi het volgende:
Echter doel meer op een miskleun terwijl de band doordraait
Waar ik nu ski heeft de leraar een noodknop aan zijn riem hangen, en ik denk dat dat er ook een sensor aan het eind van de band zit die de band stopt als je er doorheen gaat.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
VOlgens mij heb je een cut-off band om. Dus als je valt, dan stopt de band met draaien.
Toch schijn je lelijk te kunnen vallen op zo'n band.
Ik dat dat je bedoelde dat je voor het eerst met een helm op ging skieen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:39 schreef DroogDok het volgende:
Oeh nog 2 weken voor mij en dan naar Saas-Fee.
Dit jaar voor het eerst met een helm op skiën, ben benieuwd hoe het gaat bevallen, ben een beetje bang dat ik het veel te warm ga vinden.
Nu al een beetje aan het oefenen op zo'n rollende-band-tapijt-baan.
Dat bedoelde ik ookquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:41 schreef Sant. het volgende:
[..]
Ik dat dat je bedoelde dat je voor het eerst met een helm op ging skieen.
Ik dacht dus al, wat lult ie nou slap
En zo'n tapijtbaan is natuurlijk niks vergeleken met de real thing, maar het is een goede oefening en leuk om te doenquote:Maar je gaat voor de eerste keer skieen en je doet een helm op
Zo'n tapijtbaan lijkt me overigens niks, maar aangezien ik het nog nooit ggedaan heb, mag ik niet oordelen.
Waar zat je in Portes du Soleil?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:53 schreef The6thgate het volgende:
Net weer terug van een weekje Portes des Soleil. Erg goed bevallen, zaten tussen de bergtoppen met de pistes zo ongeveer voor de deur. En alleen maar zon gehad
Ben toch wel blij dat ik een helm heb gekocht. Voel je haast niet en het houdt ook gelijk je oren aardig warm.
Avoriaz. Was voor mij de eerste keer skien. 2 meer ervaren skiers waren ook erg te spreken over het (autovrije) dorp en de omgeving daarquote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:23 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Waar zat je in Portes du Soleil?
Niet zo zeer tov vast gebied, maar ik heb vlakbij twee gebieden en met drie kwartier rijden kan ik een gebied in die onderdeel is van de Sella Ronda. En dat doe ik eigenlijk wel 3 keer per week.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Zijn er meer mensen die hun overnachtingsplek op tientallen km's afstand van hun 'vaste' skigebieden hadden/hebben? Ik overnachtte bijv. in Imst en stond doorgaans in Kühtai (circa 30 km verderop) op de lange latten. Ik had weliswaar de beschikking over een eigen auto ... !
Natuurlijk is het fijn om lekker tot het hotel te skiën. Het hotel waar ik zit als ik in Italië ben kan ik ook naartoe skiën vanaf het dichtsbijzijnde gebied. Maar ik moet er niet aan denken om iedere dag hetzelfde gebied voor mijn kiezen te krijgen. Ik ken zo snel niet een gebied waar ik niet op een dag doorheen "waai". En ik houd van afwisseling.quote:Op zondag 12 februari 2012 10:16 schreef Bajskorv het volgende:
Ik hou wel van een plekje waar ik van huis direct naar de piste kan skien en terug. Maakt alles zoveel makkelijker.
Apart. Ik ben wel eens in Verbier geweest en ik knal er snel genoeg doorheen. Ook al zitten er van die strontvervelende stukken in die bijna vlak zijn waar je vooral je armen traint...quote:Op maandag 13 februari 2012 09:29 schreef Bajskorv het volgende:
Een gebied als Quatre Vallees kom ik niet in 7 dagen door.
Je quote ook maar de helft van mijn bericht, handigerd...quote:Op maandag 13 februari 2012 09:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Apart. Ik ben wel eens in Verbier geweest en ik knal er snel genoeg doorheen. Ook al zitten er van die strontvervelende stukken in die bijna vlak zijn waar je vooral je armen traint...
Nee, na twee dagen slaat daar bij mij ook de verveling toe. En dan hebben ze ook nog een hoop sleepliften ook en dat is echt een grote no-no...
Officieel zou er iets van 350 km aan piste moeten zijn wat ruim een kwart is van Dolomiti Superski. Nou... ofwel ze meten in Zwitserland zoals de fokker zijn penis meet, ofwel ze vergeten in Italië 80% van de pistes...
(ik gok op ruimhartig meten door de Zwitsers, want ik durf aan dat ze de 100 km aan piste nog niet halen)
Ik heb geen enkel sleeplift hoeven doen, en volgens mij hebben ze die ook nauwelijks meer (begrijp dat er vrij veel nieuwe liften zijn, maar ik ben er voorheen nooit geweest). Elk gebied gaat vervelen als je enkel pistes skiet, daarom neem ik ook bijna altijd een gids om me meer te laten zien dan enkel dat.quote:Op maandag 13 februari 2012 09:29 schreef Bajskorv het volgende:
... Tenminste, niet als ik dus een gids neem en de hele dag buiten de piste zit, dan blijf je eindeloos bezig.
Dát, het verste wat ik mezelf ooit naar de piste toe moest verplaatsen was 75 meter. En dat was eigenlijk al te verquote:Op maandag 13 februari 2012 09:27 schreef Sant. het volgende:
Ik zou gek worden als ik elke dag met de auto naar een piste moest rijden.
Zoals ik eerder al aangaf: off piste is niet mijn ding. Nog afgezien van het feit dat het in veel gebieden gewoon verboden is...quote:Op maandag 13 februari 2012 10:14 schreef Bajskorv het volgende:
Ik heb geen enkel sleeplift hoeven doen, en volgens mij hebben ze die ook nauwelijks meer (begrijp dat er vrij veel nieuwe liften zijn, maar ik ben er voorheen nooit geweest). Elk gebied gaat vervelen als je enkel pistes skiet, daarom neem ik ook bijna altijd een gids om me meer te laten zien dan enkel dat.
Wat reageer je toch weer heerlijk gepikeerd... Ik weet nog dat 4 vallees claimt dat er 350 km piste is en dat vergelijk ik met de nog geen 1200 die de dolomieten claimen voor de 12 (!) gebieden bij elkaar. Nou, dan weet je dat het echt lachwekkend is om te stellen dat 4 vallees 350 km aan piste heeft. Dat klopt gewoon niet.quote:En dat Dolomiti Superski het allermooiste, beste gebied ter wereld is met de langste penis, was inmiddels al duidelijk.![]()
Jij claimt dat het een gebied is waar je nog niet doorheen komt in 7 dagen en dat 2 posts nadat ik zeg dat ik zo snel geen gebied ken waar ik niet in één dag doorheen waai, dus logischerwijs ga ik er vanuit dat je daarmee toch enigszins reageert op mijn post en ik geef je gewoon aan dat ik dus weldegelijk in een enkele dag dat hele gebied onder de ski's door krijg. En dat ik feitelijk na de tweede dag het al wel weer had gezien.quote:Ik noemde Verbier even als illustratie, ik ben niet zo honkvast en geniet net zoveel van elk ander gebied.
Als wij met een groep zijn (en dat gebeurt vaak genoeg), dan wordt er ook gezamelijk gelunched. Ik zie alleen even niet wat dat te maken heeft met al dan niet met de auto naar het skigebied rijden...quote:Op maandag 13 februari 2012 10:28 schreef CaLeX het volgende:
Maar wij gaan altijd met een groep en vinden het gezellig om met zijn alle te lunchen.
Ik hou ervan om tochten te maken. Heerlijk van gebied naar gebied en dan door stukken te komen waar vrijwel niemand komt. En ik hou van afwisseling. Natuurlijk doe ook ik bepaalde pistes vaker op een dag en dat is ook geen probleem als het echt een leuke piste is. Maar als ik mijzelf op een enkel gebied moet richten, dan zijn er pistes die ik 4-5x op een dag doe en dat gaat echt vervelen als je ruim twee weken ergens bent. Tenminste... het gaat mij vervelen en ik gaf gewoon aan waarom ik dus ook met de auto naar andere gebieden ga... Dat schijnt niet helemaal te mogen, maar ik doe het toch!quote:Ik heb het ook niet echt snel dat ik me verveel als ik een piste meerdere keren gedaan heb, zie de meerwaarde van 3 gebieden aandoen in één vakantieweek ook niet echt
Zij gaan smiddag naar het appartement om te eten denk ik.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als wij met een groep zijn (en dat gebeurt vaak genoeg), dan wordt er ook gezamelijk gelunched. Ik zie alleen even niet wat dat te maken heeft met al dan niet met de auto naar het skigebied rijden...
Niet met gids.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al aangaf: off piste is niet mijn ding. Nog afgezien van het feit dat het in veel gebieden gewoon verboden is...
Ik zeg vrij duidelijk, "Tenminste...". Daarmee geef ik dus al aan dat je gelijk hebt, maar dat je onder andere voorwaarden hier geen last van hebt. Ik begrijp dus niet waarom je daarover moet discussieren, ik heb je al gelijk gegeven?quote:Jij claimt dat het een gebied is waar je nog niet doorheen komt in 7 dagen en dat 2 posts nadat ik zeg dat ik zo snel geen gebied ken waar ik niet in één dag doorheen waai, dus logischerwijs ga ik er vanuit dat je daarmee toch enigszins reageert op mijn post en ik geef je gewoon aan dat ik dus weldegelijk in een enkele dag dat hele gebied onder de ski's door krijg. En dat ik feitelijk na de tweede dag het al wel weer had gezien.
O, op die manier... Dat vind ik wel heel onhandig eerlijk gezegd. Ook als ik aan de piste zit met een appartement wil ik dat niet.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:12 schreef Sant. het volgende:
Zij gaan smiddag naar het appartement om te eten denk ik.
Als er lawine gevaar is volgens mij zelfs met gids.quote:
Ik lees nu dat het bedoeld was als gelijk geven, maar zo las ik het niet.quote:Ik zeg vrij duidelijk, "Tenminste...". Daarmee geef ik dus al aan dat je gelijk hebt, maar dat je onder andere voorwaarden hier geen last van hebt. Ik begrijp dus niet waarom je daarover moet discussieren, ik heb je al gelijk gegeven?
Bij voldoende lawinegevaar logisch, maar daar hadden we het volgens mij niet over.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als er lawine gevaar is volgens mij zelfs met gids.
Ach, selectief quoten zal wel duiden op selectief lezen.quote:[..]
Ik lees nu dat het bedoeld was als gelijk geven, maar zo las ik het niet.
Onhandig? Hoezo dat dan?quote:Op maandag 13 februari 2012 11:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, op die manier... Dat vind ik wel heel onhandig eerlijk gezegd. Ook als ik aan de piste zit met een appartement wil ik dat niet.
Ach, jij leest ook wel eens iets wat ik niet bedoeld heb. Natuurlijk kan het zo zijn dat als jij iets leest wat ik zo niet heb bedoeld dat het dan aan mij ligt en niet aan jou en als ik iets lees wat jij zo niet hebt bedoeld dat het dan aan mij ligt en niet aan jou...quote:Op maandag 13 februari 2012 11:25 schreef Bajskorv het volgende:
Ach, selectief quoten zal wel duiden op selectief lezen.
Je zit dan toch nog meer gebonden aan een specifiek gebied en ik neem aan dat je in het appartement je skischoenen uit trekt, je moet toch zelf het eten regelen...quote:
Dan nog zou ik ergens afspreken op de berg een beetje centraal in het gebied...quote:Tuurlijk eten wij ook weleens op de piste en maken we tochten. Maar gezien het niveau verschil tussen sommige mensen is dat niet altijd te doen (opzich is het natuurlijk wel te doen, maar wij vinden het gezelliger om een aantal keer met zijn allen te lunchen).
Wij spreken meestal af bij hutje X op piste Y rond de klok van Zquote:Op maandag 13 februari 2012 11:29 schreef CaLeX het volgende:
Tuurlijk eten wij ook weleens op de piste en maken we tochten. Maar gezien het niveau verschil tussen sommige mensen is dat niet altijd te doen (opzich is het natuurlijk wel te doen, maar wij vinden het gezelliger om een aantal keer met zijn allen te lunchen).
Lunch sjouwen is niet nodigDe bakker komt gewoon aan de deur
Boeit niet, inmiddels te ver off topic en "welles-nietes".quote:Op maandag 13 februari 2012 11:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach, jij leest ook wel eens iets wat ik niet bedoeld heb. Natuurlijk kan het zo zijn dat als jij iets leest wat ik zo niet heb bedoeld dat het dan aan mij ligt en niet aan jou en als ik iets lees wat jij zo niet hebt bedoeld dat het dan aan mij ligt en niet aan jou...
Maar meestal zijn er twee partijen deels schuldig.
Dan snap ik dus niet waarom je er op door gaat als ik gewoon aangeef dat ik het anders las... Het is volgens mij een bekend fenomeen dat tekst anders over kan komen dan bedoeld.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:01 schreef Bajskorv het volgende:
Boeit niet, inmiddels te ver off topic en "welles-nietes".
Zo komt het mij niet bekend voor inderdaad... Ik snap ook wel wat er leuk is aan tochten buiten de pistes om. Een vriend van mij gaat graag heliskiën in Canada. Dat lijkt mij ook wel geinig om eens mee te maken (zeker omdat het daar echt verlaten gebieden zijn). Dan zit je in een lodge en van daaruit ga je dan naar de verschillende plekken per heli.quote:Hier onder andere langs geweest vorige week, geweldig uitzicht.
WAUW!quote:Op maandag 13 februari 2012 12:01 schreef Bajskorv het volgende:
Hier onder andere langs geweest vorige week, geweldig uitzicht. We hebben een andere route gedaan, het was best druk die dag en we wilden wat "rust". Jammer om te zien hoe al die gletsjers steeds kleiner worden, maar het blijft indrukwekkend om het grote "blauwe ijs" van dichtbij te bekijken.
[ afbeelding ]
Luiwammes...quote:Op maandag 13 februari 2012 12:12 schreef Sant. het volgende:
En mocht ik zo'n uitzicht tegenkomen als je op je foto, dan blijf ik een uur liggen
Valt wel mee, laatst in Val Tho.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je zit dan toch nog meer gebonden aan een specifiek gebied en ik neem aan dat je in het appartement je skischoenen uit trekt, je moet toch zelf het eten regelen...
[..]
Dan nog zou ik ergens afspreken op de berg een beetje centraal in het gebied...
Klopt.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:32 schreef CaLeX het volgende:
Maar ieder heeft zo zijn ritme op wintersport.
Klopt, en 's avonds ook. Al blijft dat vaak beperkt tot pizza, hamburgers of ander typisch apres ski voer.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:41 schreef DS4 het volgende:
Ik ken ook tentjes waar ik binnen het half uur weer verder kan... Dat gaat overigens wel ten koste van de kwaliteit van het eten. En ik eet op de wintersport ook graag in de middag warm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |