Nou he, toch nog m'n steentje bijgedragenquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:51 schreef Deetch het volgende:
en je hebt in ieder geval nog een nieuw topic geopend.
duwquote:Op maandag 13 februari 2012 16:34 schreef Crientj het volgende:
Laat ik hier maar voorzichtig een berichtje posten als een reminder. Ik wil dit al een tijdje doen; maar moet nog even dat laatste duwtje krijgen dat ik echt ga.
* ook mee duwtquote:Op maandag 13 februari 2012 16:52 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
duwt voorzichtig een beetje mee*
Duwt ook meequote:Op maandag 13 februari 2012 16:34 schreef Crientj het volgende:
Laat ik hier maar voorzichtig een berichtje posten als een reminder. Ik wil dit al een tijdje doen; maar moet nog even dat laatste duwtje krijgen dat ik echt ga.
Omdat ze per donatie zo'n 500 ml bloed afnemen, bloed staat in verhouding met je gewicht en zal 500ml bij <50 kg een te groot verlies zijn voor je lichaam om het verantwoord te houden.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:44 schreef Crientj het volgende:
Ah, thanks. Ik zit even rond te kijken op de website van Sanquin, maar waarom moet je minimaal 50 kilo wegen?
Ah, duidelijk; thanksquote:Op maandag 13 februari 2012 20:57 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Omdat ze per donatie zo'n 500 ml bloed afnemen, bloed staat in verhouding met je gewicht en zal 500ml bij <50 kg een te groot verlies zijn voor je lichaam om het verantwoord te houden.
quote:Op maandag 13 februari 2012 21:01 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ah, duidelijk; thanks
Edit, nu kan ik niet meer terug;
Hartelijk dank voor je aanmelding als bloeddonor. Bloeddonors redden levens, fantastisch dat jij nu ook bloeddonor wilt worden.
quote:Op maandag 13 februari 2012 21:01 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ah, duidelijk; thanks
Hartelijk dank voor je aanmelding als bloeddonor. Bloeddonors redden levens, fantastisch dat jij nu ook bloeddonor wilt worden.
Dat!quote:
Meer zieltjes, gezellig!quote:Op maandag 13 februari 2012 21:01 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ah, duidelijk; thanks
Extra koekje misschien?quote:Op maandag 13 februari 2012 23:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik kan binnenkort weer een oproep verwachten denk ik zo. Ben in december voor het laatst geweest. Krijg je een cadeautje als je op je verjaardag gaat doneren?
Ik wel.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik kan binnenkort weer een oproep verwachten denk ik zo. Ben in december voor het laatst geweest. Krijg je een cadeautje als je op je verjaardag gaat doneren?
Dit.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:01 schreef angelfish het volgende:
Tja, het komt op mij over als een dusdanig zeldzame complicatie dat ik het de moeite niet vind om erover na te denken. De weg naar de Bloedbank toe op de fiets of met de auto levert al veel grotere risico's op, en die aanvaard je ook klakkeloos.
Ik doe het andersomquote:Op donderdag 16 februari 2012 10:53 schreef Merel1808 het volgende:
Gelukkig doneer ik met mijn linkerarm, en schrijf ik met mijn rechter
Het is meer dan mijn vriendin het al heeft mee gemaakt en 4 weken na bloeddoneren er nog last van heeft. Ik heb er verder onderzoek naar gedaan (enkele wetenschappelijk bronnen), het blijkt vanzelf over te gaan maar wel tot 6 maanden te kunnen gebeuren.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:01 schreef angelfish het volgende:
Tja, het komt op mij over als een dusdanig zeldzame complicatie dat ik het de moeite niet vind om erover na te denken. De weg naar de Bloedbank toe op de fiets of met de auto levert al veel grotere risico's op, en die aanvaard je ook klakkeloos.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar een 'ablatie' is in het algemeen het verwijderen van iets. Het maakt nogal een verschil of ze een wratje weghalen, of je hele been.quote:Op donderdag 16 februari 2012 19:55 schreef ItsMeTalking het volgende:
Toen ik 18 werd, heb ik me meteen aangemeld als bloeddonor.
Alleen moet ik 6 maanden wachten door een ablatie. Ik vind dat men wel erg voorzichtig is, waarom zou ik vanwege een ablatie 6 maanden moeten wachten om te doneren?
Volgens mij is het een behandeling tegen hartritmestoornissen. Als ik gelijk heb dan is het niet zo raar dat je een half jaar moet wachten daarna.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:45 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar een 'ablatie' is in het algemeen het verwijderen van iets. Het maakt nogal een verschil of ze een wratje weghalen, of je hele been.
Klopt, bij mij was het tegen een AV-nodale re-entry tachycardi.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:06 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij is het een behandeling tegen hartritmestoornissen. Als ik gelijk heb dan is het niet zo raar dat je een half jaar moet wachten daarna.
Nou, meevallen.. Ligt aan de operatie dan. Wat was het voor iets?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:04 schreef Mark het volgende:
Tja, men wil alles uisluiten, hoe miniem ook. Heb zelf een jaar niet kunnen geven omdat er een operatie met instrumenten was uitgevoerd die niet volledig gesteriliseerd kunnen worden. Dan valt 6 maanden nog mee.
Waarschijnlijk iets met een endoscoop?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:13 schreef ItsMeTalking het volgende:
[..]
Nou, meevallen.. Ligt aan de operatie dan. Wat was het voor iets?
Er kan zoveel met een endoscoop.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarschijnlijk iets met een endoscoop?
Aha.quote:
Ongeveer ¤200quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:25 schreef Clauw het volgende:
Vanavond bij de Rekenkamer gaan ze uitrekenen hoeveel een zak bloed kost20.25 ned 3
Ja, inkoop is ¤0.quote:
Ik weet hoe het werkt m'n vrouw is donor-assistentequote:Op donderdag 23 februari 2012 21:13 schreef angelfish het volgende:
Ja, maar ergens moeten ook de locaties, apparatuur, marketing, personeel van betaald worden.
De vraag was wat een zak bloed kostte.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:47 schreef Clauw het volgende:
[..]
Maar dan heb je nog niet het plasma en 1/5 trombo's meegerekend.
Ja maar ook niet altijd natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:35 schreef De_Kardinaal het volgende:
Het doneren niet veel, het ontvangen van een donatie is een mensenleven waard.
Zonder donorbloed was ik al lang dood geweest. Dus iedereen die donor is bedankt.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:35 schreef Clauw het volgende:
[..]
Ja maar ook niet altijd natuurlijk.
Stroop, sojaboontjes, broccoli, spinazie, rood vlees, roosvicee ferro of -wat ik heb gedaan- niks. Om te kijken wat mijn lijf dan doet.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:35 schreef Fyodor het volgende:
Na 13 vlekkeloze donaties vandaag afgekeurd omdat mijn HB op 8.3 bleef steken, moet minimaal 8.4 zijn![]()
Over 3 maanden nog maar een keer proberen... Iemand nog tips om dit weer op peil te krijgen?
Meer stroop (pannenkoeken) lijkt me een goed idee, roosvicee vind ik ook prima te drinken. Dat maar eens van de Jumbo meenemen dan. Brocolli en spinazie ben ik niet dol op. Sojaboontjes heb ik nooit op. En binnenkort dan maar eens een biefstukje bakkenquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Stroop, sojaboontjes, broccoli, spinazie, rood vlees, roosvicee ferro of -wat ik heb gedaan- niks. Om te kijken wat mijn lijf dan doet.
Die halve donatie wordt ook verwerkt hoor.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:30 schreef Cat22 het volgende:
Balen! Want dan kunnen ze er niks mee.![]()
Ik weet inmiddels precies waar ze moeten prikken want ik ben ook niet de makkelijkste. Rechter arm, ader in het midden, die doet het altijd en is best goed aan te prikken.
Een keer had ik een eigenwijze dame die per se een andere ader wilde prikken omdat die volgens haar beter lag. Resultaat: niet lopende afname waarbij ze de laatste 5 minuten zelf de naald heeft moeten vasthouden anders was mijn donatie ook voor niets geweest.![]()
Vandaag lonkte de dienstdoende dame weer naar die ader.Toen kwam mijn goede ader mooi op en werd probleemloos aangeprikt.
Rabarber is ook heel goed.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:40 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Meer stroop (pannenkoeken) lijkt me een goed idee, roosvicee vind ik ook prima te drinken. Dat maar eens van de Jumbo meenemen dan. Brocolli en spinazie ben ik niet dol op. Sojaboontjes heb ik nooit op. En binnenkort dan maar eens een biefstukje bakken![]()
Tnx!
Oeh! Dan kan ik me voorstellen dat je populair bent! En gelukkig dat het evengoed gebruikt kan worden.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:56 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die halve donatie wordt ook verwerkt hoor.
Ik doneer anti-D, daar gooien ze geen druppel van weg. Daar is een chronisch tekort aan.
Mijn aders zijn eigenlijk meer geschikt voor gewone bloeddonatie, plus dat ik O negatief ben, dat is ook heel gewild.
Maar ze hebben gevraagd of ik dit zo lang en zo veel mogelijk wil blijven doen.
Nou, mijn lichaamsvocht is populair. Of ik het ben weet ik nietquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:59 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Oeh! Dan kan ik me voorstellen dat je populair bent! En gelukkig dat het evengoed gebruikt kan worden.
Rabarber vind ik ook al niet zo lekkerquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Rabarber is ook heel goed.
Of gaan sporten! Daar schijnt je ijzergehalte ook van omhoog te gaan. Van roken ook, maar dat raad ik je niet aan
Nog nooit van gehoord.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:56 schreef mazaru het volgende:
Ik doneer anti-D, daar gooien ze geen druppel van weg. Daar is een chronisch tekort aan.
Vast wel.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Nou, mijn lichaamsvocht is populair. Of ik het ben weet ik niet
Daar maken ze medicijn van voor vrouwen die zwanger zijn van een resusbaby.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:05 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord.Wat is het en waar kunnen ze het voor gebruiken?
Die medicatie heeft mijn moeder ooit gehad na o.a. mijn geboorte, mams is AB- en ik blijk dus B+ te zijnquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:53 schreef mazaru het volgende:
[..]
Daar maken ze medicijn van voor vrouwen die zwanger zijn van een resusbaby.
Ik schijn resus D negatief te zijn, door een bloedtransfusie in mijn jeugd.
En eens in de twee jaar krijg ik van Sanquin een immunisatie om dat actief te houden.
Hier staat meer informatie erover: https://www.claus-online.(...)-Moeder-En-Kind.html
Kijk! Daar doen we het voor!quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Die medicatie heeft mijn moeder ooit gehad na o.a. mijn geboorte, mams is AB- en ik blijk dus B+ te zijn.
ik neem na het krijgen van de oproep een week of anderhalf roosvice ferro waarna ik een van de laatste dagen bloed geef. Niet lekker maar werkt echt fantastisch. Van 69 naar 81 gegaan. Ze hebben daar verder ook een informatiebrief liggen met in welke producten er veel ijzer in zit, die kun je vragen. De enige die me bijgebleven is dat is de ontbijtkoek, daar was ik toen namelijk heel verbaasd over.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:40 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Meer stroop (pannenkoeken) lijkt me een goed idee, roosvicee vind ik ook prima te drinken. Dat maar eens van de Jumbo meenemen dan. Brocolli en spinazie ben ik niet dol op. Sojaboontjes heb ik nooit op. En binnenkort dan maar eens een biefstukje bakken![]()
Tnx!
Spinazie klopt niet echt, ondanks wat Popeye je wil doen geloven.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Stroop, sojaboontjes, broccoli, spinazie, rood vlees, roosvicee ferro of -wat ik heb gedaan- niks. Om te kijken wat mijn lijf dan doet.
Duidelijk, dank!quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:53 schreef mazaru het volgende:
Daar maken ze medicijn van voor vrouwen die zwanger zijn van een resusbaby.
Ik schijn resus D negatief te zijn, door een bloedtransfusie in mijn jeugd.
En eens in de twee jaar krijg ik van Sanquin een immunisatie om dat actief te houden.
Hier staat meer informatie erover: https://www.claus-online.(...)-Moeder-En-Kind.html
En geen zuivel want zuivel zorgt juist voor een minder goede opname van ijzerquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:35 schreef the85mc het volgende:
Voor ijzeropname is het cruciaal dat je naast ijzer ook vitamine C binnenkrijgt. Zonder vitamine C geen ijzeropname. Dus stukje fruit bij ijzerrijke voeding!
ijzer uit groente en graanprodukten wordt slechter opgenomen door het lichaam dan heem-ijzer uit vlees.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:35 schreef the85mc het volgende:
Voor ijzeropname is het cruciaal dat je naast ijzer ook vitamine C binnenkrijgt. Zonder vitamine C geen ijzeropname. Dus stukje fruit bij ijzerrijke voeding!
6.7% van de Nederlandse bevolking heeft B+quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:53 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Ik geef sinds kort ook bloed maar ik vraag me eigenlijk wel af hoe 'gewild' mijn bloed nou echt is. Bij Sanquin ben ik het vergeten te vragen, mijn bloedgroep is B+. Iemand die daar wat over kan zeggen?
Dat snap ik ja.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:33 schreef mazaru het volgende:
Als je niet zeker weet of je ontsteking weg is, dan mag je niet doneren, ook geen plasma.
Je moet niet vergeten dat je het doet om mensen te helpen. Je doneert voor mensen waar het afweersysteem heel laag bij is.
Die kunnen niet nog meer ellende erbij hebben.
http://www.sanquin.nl/blo(...)/bloed-wordt-getest/quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:42 schreef Aliana het volgende:
Waar testen ze je bloed allemaal op eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |