SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat spuisels over de relletjes met cruijff en coSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook in barre tijden steunen we ons cluppiequote:
De OP kun je HIER vinden!.....Kennedy
Bij Almere Cityquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:19 schreef Catch22- het volgende:
RVC, Sturkeboom én Blind weg dus. Mooi.
Hoop wel dat er een plek voor Blind wordt vrijgemaakt.
Ja bij Almere City.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:19 schreef Catch22- het volgende:
Die heeft gegokt en verloren.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:19 schreef Catch22- het volgende:
Jawel, maar die kan verhaald worden op de leden van de RvC zelf.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:21 schreef Muto het volgende:
Na een rechterlijke uitspraak hoeven er geen afkoopsommen betaald te worden toch?
Ja, al kost dat tijd. Je merkt waarschijnlijk pas iets na minimaal 3, 4 jaar.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:21 schreef TheVulture het volgende:
Nou eindelijk een beetje schot in de zaak, nu als de sodemieter plan Cruyff oppakken en dan maar kijken of het echt allemaal goed gaat komen met de club
Opgerot met Blind. Hoop dat hij gelijk Daley meeneemt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:19 schreef Catch22- het volgende:
En zo niet, geven 'we' gewoon de Arena de schuld, of Cohen, of Wilders, of... Daley Blind.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:21 schreef TheVulture het volgende:
Nou eindelijk een beetje schot in de zaak, nu als de sodemieter plan Cruyff oppakken en dan maar kijken of het echt allemaal goed gaat komen met de club
Terreinknecht ofzoquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:19 schreef Catch22- het volgende:
Ajax met 18/19 jarigen, en Barcelona met een gemiddelde van 16.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:28 schreef Maanvis het volgende:
Overigens wel frappant dat gisteren de A1 van Ajax (van de opleiding van van Gaal) van de A1 van Barcelona (van de opleiding van Cruijff) won.
Bewijs dat de opleiding van Cruijf wel werktquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:28 schreef Maanvis het volgende:
Overigens wel frappant dat gisteren de A1 van Ajax (van de opleiding van van Gaal) van de A1 van Barcelona (van de opleiding van Cruijff) won.
Utrecht won van Ajax, is Utrecht nu ook de betere club dan Ajax?quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:28 schreef Maanvis het volgende:
1 hele goede lichting in een werkend elftal maakt of breekt nog geen jeugdopleiding.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:28 schreef Maanvis het volgende:
En wat mij betreft neemt hij zoonlief ook lekker gelijk mee!quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:27 schreef Geo4kant het volgende:
Blinddie parasiet moet gewoon weg.
De selectie van Utrecht was een betere dan die van Ajax op die dag.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:31 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Utrecht won van Ajax, is Utrecht nu ook de betere club dan Ajax?
En iedereen maar zeggen dat 1995 zo'n goede lichting was dankzij Cruijff, maar dat is dus incidenteel blijkbaar.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:31 schreef Wessiej het volgende:
[..]
1 hele goede lichting in een werkend elftal maakt of breekt nog geen jeugdopleiding.
De grote talenten van Barca worden in Barcelona B gestald.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:28 schreef Maanvis het volgende:
Winnen van een elftal is wel iets anders dan ongeslagen kampioen worden en de CL winnen. Ga nou niet direct raar doen en met gekke verwijzingen komen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En iedereen maar zeggen dat 1995 zo'n goede lichting was dankzij Cruijff, maar dat is dus incidenteel blijkbaar.
En die zijn echt goed, oei... Als je ziet wat ze kunnen laten spelen als er basisspelers geblesseerd zijn bij het eerste, wordt je misselijk van.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:34 schreef J2T het volgende:
[..]
De grote talenten van Barca worden in Barcelona B gestald.
Doet ie anders nooit hoorquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:35 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Winnen van een elftal is wel iets anders dan ongeslagen kampioen worden en de CL winnen. Ga nou niet direct raar doen en met gekke verwijzingen komen.
jij ook al?quote:
Dit is ook al zo'n iemand die je even gelijk moet geven. Dan houdt hij wel op.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En iedereen maar zeggen dat 1995 zo'n goede lichting was dankzij Cruijff, maar dat is dus incidenteel blijkbaar.
Is toch mogelijk dat iemand een andere mening heeft? Dan heeft hij recht om het te verkondigen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:38 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dit is ook al zo'n iemand die je even gelijk moet geven. Dan houdt hij wel op.
Klopt. Maar daar is al heel vaak een discussie over geweest. Waarin alles tot op de details is uitgelegd.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:42 schreef Muto het volgende:
[..]
Is toch mogelijk dat iemand een andere mening heeft? Dan heeft hij recht om het te verkondigen.
Ik vind het ook altijd zo debiel... Ik geloof dus ook gewoon tótáál niet dat Cruijff de boel op de rit krijgt. Maar dat merken ze vanzelf wel als Cruijff 15 jaar lang de jeugdopleiding runt en er misschien hoogstens een kwartfinale'tje CL gehaald isquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:42 schreef Muto het volgende:
[..]
Is toch mogelijk dat iemand een andere mening heeft? Dan heeft hij recht om het te verkondigen.
De wedstrijd gisteren was weer een bewijs van wat er mis is. De barcelona spelers waren individueel veel beter dan Ajax. Ajax was als team en het fysieke gedeelte sterker ja. Uiteindelijk kom je niet als team in Ajax 1.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:28 schreef Maanvis het volgende:
Slechter dan nu kan het toch niet. Dus waarom niet..quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd zo debiel... Ik geloof dus ook gewoon tótáál niet dat Cruijff de boel op de rit krijgt. Maar dat merken ze vanzelf wel als Cruijff 15 jaar lang de jeugdopleiding runt en er misschien hoogstens een kwartfinale'tje CL gehaald is.
Oh een CL overwinning haal ik ook helemaal niet in mijn hoofd hoorquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd zo debiel... Ik geloof dus ook gewoon tótáál niet dat Cruijff de boel op de rit krijgt. Maar dat merken ze vanzelf wel als Cruijff 15 jaar lang de jeugdopleiding runt en er misschien hoogstens een kwartfinale'tje CL gehaald is.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:58 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Jeuuujj, geen Daley Blind meer!
Dat zou ook heerlijk zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:58 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:58 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
AFC Cruijffquote:Op donderdag 9 februari 2012 14:00 schreef Ranja_Ranja het volgende:
AFC AJAX![]()
AFC AJAX![]()
AFC AJAX![]()
AFC AJAX![]()
Die zal gewoon nog spelen hoor als er zoveel blessures zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:01 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Wat nou, is toch positief?
Geen idee hij komt sowieso te kort, maar alsof een Denswil het afgelopen week beter had gedaan en om Blind nou overal bij te betrekken word ik ook wat moe van.quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:01 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Wat nou, is toch positief?
Ik hoop het. Al zal alles niet zo snel gaan.quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:17 schreef opgebaarde het volgende:
Nondeju de rest ook weg, fantastisch nieuws.
Als maar 30% klopt van de verwachtingen van de fans ITT, dan gaan we al fantastische jaren tegemoet :poundit:
Klopt. De eerste stap is nu iig dat De Boer, Bergkamp en Jonk nu baas zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:37 schreef HeatWave het volgende:
We zijn de goeie weg ingeslagen denk ik ja, maar vooralsnog is er nog HEEL erg veel te doen lijkt me. Nieuwe, betrouwbare, voetbalmensen zoeken bijv. Maar ook een team mensen die zich niet met het voetbal bemoeien, maar wel weer verstand van zakendoen hebben, en dus GEEN voetbal-ego.
Die zijn er wel meer :quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:44 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Klopt. De eerste stap is nu iig dat De Boer, Bergkamp en Jonk nu baas zijn.
Heb het volste vertrouwen dat zij betrouwbare mensen binnen zullen halen.
Wel lekker veel vacatures nu bij Ajax...Wellicht een CVtje sturen met als basis mijn 14 jaar ervaring met Football/Championship manager
Kloptquote:Op donderdag 9 februari 2012 14:50 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Die zijn er wel meer :
http://sports.yahoo.com/s(...)the-M?urn=sow-325075
Maar goed, OT : Dit is toch allemaal goed nieuws voor jullie? Maar gaat Johan eigenlijk nu ook iets doen, of is ie er helemaal klaar mee?
Ja.quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:52 schreef rubbereend het volgende:
Wie heeft nu de dagelijkse leiding? Slop?
quote:De leiding bij Ajax is nu in handen van de statutaire directieleden Henri van der Aat en Jeroen Slop.
Jonk op de toekomst?quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:52 schreef rubbereend het volgende:
Wie heeft nu de dagelijkse leiding? Slop?
quote:Hierdoor was het lastiger functioneren voor Blind en Sturkenboom en volgens laatstgenoemde stappen beiden daarom in het belang van de club op.
Ik weet het niet. Ik blijf het toch altijd jammer vinden dat hij niet gewoon in kamp Cruijff zit. Ik heb altijd een zwak gehad voor hem.quote:
Zal hij niet doenquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:00 schreef eight het volgende:
Benieuwd of en wanneer van Gaal reageert..
Hij gaat reageren door over een week of 2 bij PSV te tekenen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:00 schreef eight het volgende:
Benieuwd of en wanneer van Gaal reageert..
Ik zie het hem zo doenquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:02 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Hij gaat reageren door over een week of 2 bij PSV te tekenen.
Daar heeft hij bijna net zoveel tegenstanders als bij Ajax.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:02 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Hij gaat reageren door over een week of 2 bij PSV te tekenen.
10 OVER DRIE HOORquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:03 schreef ajacied4lf het volgende:
Kwart over drie, Johan Derksen op VI radio, over Ajax.
http://www.radioveronica.nl/player/vi-radio
Daarom, hij vindt het leuk om tegenstanders te hebben. Zag je ook bij Ajax.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:04 schreef eight het volgende:
[..]
Daar heeft hij bijna net zoveel tegenstanders als bij Ajax.
Bij Ajax hadden we een rechter nodig om van 'm af te komen...quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:04 schreef eight het volgende:
[..]
Daar heeft hij bijna net zoveel tegenstanders als bij Ajax.
snel? Er zal volgens mij eerst een RvC moeten komen voor er een directie kan komenquote:Op donderdag 9 februari 2012 14:54 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Jonk op de toekomst?
Verder zal er nu snel een vervanging voor Sturkenboom moeten worden gevonden aangezien zowel Blind als Sturkboom per direct weg zijn (itt. de RvC die nog ff zit)
Lijkt me logisch.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
snel? Er zal volgens mij eerst een RvC moeten komen voor er een directie kan komen
Interim kan er vast wel wat geregeld worden, anders is Ajax de komende 3 maanden een wel heel stuurloos schip.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
snel? Er zal volgens mij eerst een RvC moeten komen voor er een directie kan komen
Ik zit klaar hoor!quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:03 schreef ajacied4lf het volgende:
Kwart over drie, Johan Derksen op VI radio, over Ajax.
http://www.radioveronica.nl/player/vi-radio
en wie gaat die interim aanstellen?quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:10 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Interim kan er vast wel wat geregeld worden, anders is Ajax de komende 3 maanden een wel heel stuurloos schip.
ledenraad?quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en wie gaat die interim aanstellen?
Peter r de vries zal vanavond wel zijn tranen drogen bij #dwddquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:12 schreef ajacied4lf het volgende:
Peter R. de vries & Arno WopWopWopWop Vermeulen
volgens mij mogen die statutair helemaal niet gaan over de directe aanstelling van een directeurquote:
Volgens zijn twitter zit die in het buitenland vanwege een reportage, die zien we dus nietquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Peter r de vries zal vanavond wel zijn tranen drogen bij #dwdd
quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Volgens zijn twitter zit die in het buitenland vanwege een reportage, die zien we dus niet
Schande....Iconen!....Rotzooi!.....Cruyff is er toch nooit....quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:14 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]. Dan zal Arno om 18:45 bij StudioSport huilen of nieuwsuur.
Henrichs aan zet, ben benieuwd.quote:Cruijff en Ajax behouden regie na vrijwillig vertrek rvc
Het vrijwillig opstappen van Steven ten Have en co betekent voor Johan Cruijff dat aan een belangrijke voorwaarde is voldaan om de regie bij Ajax in eigen hand te houden.
Doordat de rvc-leden Steven ten Have, Marjan Olfers, Edgar Davids en Paul Römer de club uit eigen beweging verlaten, is het aan de bestuursraad van Ajax onder leiding van Hennie Henrichs om nieuwe commissarissen voor te dragen.
Volgens de clubstatuten mogen ook de aftredende commissarissen en de ondernemingsraad kandidaten voordragen. De uiteindelijke goedkeuring ligt in handen van van de aandeelhoudersvergadering.
Wanneer de raad niet vrijwillig was opgestapt (en naar verwachting vrijdag tijdens de bijzondere aandeelhoudersvergadering was weggestemd), zou de Ondernemingskamer op zoek gaan naar een nieuwe raad voor de aan de beurs genoteerde club Ajax.
De Amsterdamse club zelf heeft in dat laatste geval veel minder invloed op de invulling van de nieuw te vormen rvc. Ajax houdt nu de regie en kan gaan zoeken naar personen met dezelfde visie als Cruijff.
Even wat voetbalnieuws. Hopelijk eindelijk eens Lodeiro linkshalf.quote:Twijfels over beschikbaarheid Theo Janssen tegen NAC
Theo Janssen laat zaterdag waarschijnlijk verstek gaan bij de wedstrijd tegen NAC Breda. De middenvelder van Ajax kampt nog met liesklachten.
Janssen bleef afgelopen zondag na de eerste helft achter in de kleedkamer vanwege een liesblessure. Het herstel laat nog op zich wachten. De middenvelder liet donderdagochtend noodgedwongen de training schieten.
Het ontbreken op het trainingsveld betekent dat Janssen zaterdagavond in Breda zo goed als zeker ook niet van de partij is. Trainer Frank de Boer kan tegen NAC wel beschikken over Toby Alderweireld en Jan Vertonghen, die zondag door een blessure en een schorsing ontbraken.
Ik ook wel. Daarbij is het natuurlijk ook niet onlogisch dat Blind zich niet bij het Cruijff kamp aansloot.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:00 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik blijf het toch altijd jammer vinden dat hij niet gewoon in kamp Cruijff zit. Ik heb altijd een zwak gehad voor hem.
En als optie 2 Davy Klaasenquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:17 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Even wat voetbalnieuws. Hopelijk eindelijk eens Lodeiro linkshalf.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:17 schreef GGMM het volgende:
'Ik wil het hem nog wel een keer uitleggen,hij heeft nu toch tijd genoeg'
quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:17 schreef GGMM het volgende:
'Ik wil het hem nog wel een keer uitleggen,hij heeft nu toch tijd genoeg'
quote:De supportersvereniging van Ajax is blij dat de raad van commissarissen van de club donderdag is opgestapt. 'Dit is na de uitspraak van het gerechtshof van dinsdag een logische consequentie', aldus voorzitter Daniël Dekker.
'Hopelijk krijgen we nu meer rust.'
Uit onderzoek van de supportersvereniging bleek onlangs al dat het merendeel van de supporters van Ajax achter Johan Cruijff staat. Dekker: 'De wens van de supporters en van de club is om de visie van Cruijff te volgen. Dat is nu weer een stap dichterbij.'
Hij heeft overal in gefaald. Jeugdtrainer kan die nog proberen, alleen niet bij Ajax.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:00 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik blijf het toch altijd jammer vinden dat hij niet gewoon in kamp Cruijff zit. Ik heb altijd een zwak gehad voor hem.
quote:Uit onderzoek van de supportersvereniging bleek onlangs al dat het merendeel van de supporters van Ajax achter Johan Cruijff staat.
Wel een dubbel functie dan hoor.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:21 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik denk dat ze weer met van Basten bezig gaan.
TD.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:22 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Wel een dubbel functie dan hoor.
Die wil toch naar Engeland. Misschien volgt hij Redknapp wel opquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:21 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik denk dat ze weer met van Basten bezig gaan.
Nieuwe RVC aanstellen misschien?quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:21 schreef ajacied4lf het volgende:
[ afbeelding ]
Deze man MOET gewoon iets voor Ajax doen.
Van Persie heeft hem als vervanger van Wenger gehaald. Al ga ik me niet wijs uitlaten over mogelijk verstandige aanstellingen bij Ajax. Ik ben gewoon blij dat die achterbakse honden zijn opgerot.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:23 schreef msnk het volgende:
[..]
Die wil toch naar Engeland. Misschien volgt hij Redknapp wel op_!
Toffe peer,zeker...maar mede dankzij hem zat de opgesptapte rvc bij Ajaxquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:21 schreef ajacied4lf het volgende:
[ afbeelding ]
Deze man MOET gewoon iets voor Ajax doen.
Except Overmars...iets te weinig ervaringquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:26 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Overmars Financieel Directeur
Molenaar Commerieel Directeur
Van Duijvenbode Algemeen directeur...
Klopt. Maarja, hij kan niet weten dan Ten Have raar gaat doen. Hij heeft alle verantwoordelijkheden genomen, en hij was degene die in de media 100% achter Cruijff stond.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:27 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Toffe peer,zeker...maar mede dankzij hem zat de opgesptapte rvc bij Ajax
Precies. Netjes van hem om dat toe te geven.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:28 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Klopt. Maarja, hij kan niet weten dan Ten Have raar gaat doen. Hij heeft alle verantwoordelijkheden genomen, en hij was degene die in de media 100% achter Cruijff stond.
Meer dan Davids en Blind samen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:28 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Except Overmars...iets te weinig ervaring
Molenaar commercieel directeur kun je wegstrepen denk ik. Ten eerste hij is een jurist en niet echt een commericele man. Daarnaast heeft hij zijn eigen bedrijf.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:26 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Overmars Financieel Directeur
Molenaar Commerieel Directeur
Van Duijvenbode Algemeen directeur...
pas nou op, nu word je weer een troll genoemdquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:33 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Molenaar commercieel directeur kun je wegstrepen denk ik. Ten eerste hij is een jurist en niet echt een commericele man. Daarnaast heeft hij zijn eigen bedrijf.
Klopt. Molenaar gaat niks voor Ajax doen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:33 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Molenaar commercieel directeur kun je wegstrepen denk ik. Ten eerste hij is een jurist en niet echt een commericele man. Daarnaast heeft hij zijn eigen bedrijf.
Slop zie ik ook heel erg graag gaan.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:34 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Nu nog die andere ratte, want laten we niet vergeten wat de rollen van de mensen als Arie van Os (weg met Cruijff'), Buskermolen e.d. waren.
Ook van der Aat en Slop, buiten dat zij al meerdere jaren gigantisch hard falen op hun positie, en echt niet eens het minimale halen , waren zij ook diegene die openlijk mee deden aan de anti-Cruijff campange, alles op de kosten van Ajax deden, de supportes al jaren belazeren (oa de prijzen steeds omhoog doen), dat bureau inhuurden, nee nu flikkeren zij ook eindelijk op!!!
Slop overleeft alles. Heel bizar.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:37 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Slop zie ik ook heel erg graag gaan.
Heb sowieso dat Slop Ajax meer geld kost dan dat hij opbrengt.
Smoof is nu even aan het feesten.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:48 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd voor een aanslag van Smoofie.
Niet zo negatief man.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:51 schreef Smoofie het volgende:
Al kan het nog steeds misgaan met hennie henrichs en co
Kan dat niet beter door een professional gedaan worden dan? Hoe heet het is toch net weer vrij?quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:48 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd voor een aanslag van Smoofie.
Smoofie is een professional jonge.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:00 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Kan dat niet beter door een professional gedaan worden dan? Hoe heet het is toch net weer vrij?
Smoofie geen professional noemenquote:Op donderdag 9 februari 2012 16:00 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Kan dat niet beter door een professional gedaan worden dan? Hoe heet het is toch net weer vrij?
quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:01 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Smoofie is een professional jonge.
Je klinkt enigszins verbaasd?quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:09 schreef TheDutchguy het volgende:
A1 gister met 3-0 gewonnen van Barca zie ik. Waren ze echt veel beter?
Einde van een tijdperk ze gingen huilend de kleedkamer in.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:09 schreef TheDutchguy het volgende:
A1 gister met 3-0 gewonnen van Barca zie ik. Waren ze echt veel beter?
Naja, had eigenlijk wel verwacht dat Barca zou winnenquote:
Heeft hij daar wel toestemming voor gekregen van Marc Stuut?quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:15 schreef Ajacied422 het volgende:
Keje Molenaar vanavond te gast bij Pauw en Witteman.
Moet je mij niet vragen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:17 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Heeft hij daar wel toestemming voor gekregen van Marc Stuut?
Jepquote:Op donderdag 9 februari 2012 16:17 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Heeft hij daar wel toestemming voor gekregen van Marc Stuut?
Vorige topic staat een youtube filmpje met de wedstrijd, gepost door J0rdiii.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:16 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Naja, had eigenlijk wel verwacht dat Barca zou winnenJammer dat ik het niet kon zien, moest helaas werken.
Oh... naja hij zal heus een mening over de elfstedentocht hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:18 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
JepVoorwaarde: hij mag niet over Ajax praten.
Praatie toch gewoon over '020'quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:18 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
JepVoorwaarde: hij mag niet over Ajax praten.
Smoofie als AD.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:21 schreef ajacied4lf het volgende:
Johan Derksen Algemeen Directeur .. zou dat wat zijn?
1. Kan goed overweg met Cruijff
2. Wereldklasse voetballer geweest
Nee, jij blijft maar lekker crimineel. Het bedreigen van mensen die niet achter Cruijff staan.quote:
Waarom heeft ie Peter r de vries nog niet gereld?quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:22 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Nee, jij blijft maar lekker crimineel. Het bedreigen van mensen die niet achter Cruijff staan.
En wie is de Jaap de Groot van Fok?quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:23 schreef ajacied4lf het volgende:
1. Ajacied4lf, de Cruijff van Fok
2. Jojoortje, de Olfers van Fok
3. Smoofie, de Davids van Fok
4. Saekerheatt, de Ten Have van Fok
Jij bent de Danny Blind van Fok. Scholletje.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En wie is de Jaap de Groot van Fok?![]()
Johan Derksen van Fok.
Maar geilt danny blind op topics openen? spammen?quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:26 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Jij bent de Danny Blind van Fok. Scholletje.
Ik snuif geen witte lijntjes.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:23 schreef ajacied4lf het volgende:
1. Ajacied4lf, de Cruijff van Fok
2. Jojoortje, de Olfers van Fok
3. Smoofie, de Davids van Fok
4. Saekerheatt, de Ten Have van Fok
De veroorzaker van al dit geboom. Hopelijk zagen ze deze huichelaar flink door. Ik kan me niemand herinneren die het belang van Ajax op bestuurlijk niveau zo'n oorlog veroorzaakt is. Of gaat Molenaar het ook met een Rutte-lachje afdoen als 'Ach, kan gebeuren toch'quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:15 schreef Ajacied422 het volgende:
Keje Molenaar vanavond te gast bij Pauw en Witteman.
Wordt lastig om hem helemaal door te zagen. Hij zegt zelf dat hij alles fout heeft gedaan wat hij fout kon doen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:34 schreef Kenju het volgende:
[..]
De veroorzaker van al dit geboom. Hopelijk zagen ze deze huichelaar flink door. Ik kan me niemand herinneren die het belang van Ajax op bestuurlijk niveau zo'n oorlog veroorzaakt is. Of gaat Molenaar het ook met een Rutte-lachje afdoen als 'Ach, kan gebeuren toch'
[ afbeelding ]
Maar hij is nog wel betrokken bij het geheel. Hij moet opflikkeren en niets meer met Ajax doen. Daar is hij gewoon niet geschikt voor, zo is gebleken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:36 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Wordt lastig om hem helemaal door te zagen. Hij zegt zelf dat hij alles fout heeft gedaan wat hij fout kon doen.
Komt er ook een achter...quote:
Gelukkig blijft hij, en zal hij nog veel voor Ajax doen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:37 schreef Kenju het volgende:
[..]
Maar hij is nog wel betrokken bij het geheel. Hij moet opflikkeren en niets meer met Ajax doen. Daar is hij gewoon niet geschikt voor, zo is gebleken.
[..]
Komt er ook een achter...
En dat is natuurlijk de ultieme naïviteit. Het is toch gebleken dat hij dit niet kan? Waarom dan aan hem blijven vasthouden? Omdat het een vriendje van Cruijff is? Niet dat hij gehaat moet worden oid, maar het uitzetten van de beleidsvoering bij Ajax is zijn ding gewoon niet.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:38 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Gelukkig blijft hij, en zal hij nog veel voor Ajax doen.
oud voetballer, volgt de lijn Cruijff, en is advocaat. Is goed te gebruikenquote:Op donderdag 9 februari 2012 16:40 schreef Kenju het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk de ultieme naïviteit. Het is toch gebleken dat hij dit niet kan? Waarom dan aan hem blijven vasthouden? Omdat het een vriendje van Cruijff is? Niet dat hij gehaat moet worden oid, maar het uitzetten van de beleidsvoering bij Ajax is zijn ding gewoon niet.
Is trouwens wel een advocaten dingetje, denken dat ze alles beheersen. Je ziet het op verschillende niveaus bij de overheid en verschillende bedrijven ook. Mensen met een juridisch achtergrond die op het maken van beleid falen.
Overigens, begon ik een beetje snerend met mijn opmerking in deze over Molenaar. Maar als je er serieus over nadenkt, is het toch geen onzin wat ik zeg over Molenaar?
quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:50 schreef HeatWave het volgende:
Ook weer gewoon Janssen geblesseerd dus.
Oh well, seizoen is qua voetbal naar de klote....
Seizoen moet je maar gewoon laten voor wat het is, ik verwacht er helemaal niks meer van...en hoop dat de schade tegen Man. United een beetje binnen de perken blijft.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:50 schreef HeatWave het volgende:
Janssen heb je toch niets aan? Dus wat maakt het uit dat hij er niet bij is?quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:50 schreef HeatWave het volgende:
Ga jij Galatasaray supporten of zoquote:Op donderdag 9 februari 2012 16:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ga jij Galatasaray supporten ofzo.
Heb Lodeiro tegen utrecht in de tweede helft ook niet gezien.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:58 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Janssen heb je toch niets aan? Dus wat maakt het uit dat hij er niet bij is?
Dat was het oordeel van menig user hier (ik doel niet op jou). Lodeiro moest maar eens een kans krijgen. Nou dat kan nu dus
Ik ook niet. Ik vind Lodeiro zelf helemaal niets. Maar er zijn hier users die Janssen uit de basis wilde ten koste van Lodeiro.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:00 schreef Tyron het volgende:
[..]
Heb Lodeiro tegen utrecht in de tweede helft ook niet gezien.
Heb dan vele malen liever Klaassen als Janssen toch vervangen moet worden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:03 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik vind Lodeiro zelf helemaal niets. Maar er zijn hier users die Janssen uit de basis wilde ten koste van Lodeiro.
Lodeiro heeft zijn transferbedrag al lang opgebracht omdat Suarez bijtekende toen hij kwam. Economisch is hij al mooi afgeschreven op de rekening. Hij loopt er nu nog lekker voor spek en bonen bij.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:01 schreef HeatWave het volgende:
Lodeiro zit al jaren bij Ajax, als die er ene reet van zou kunnen had ie echt wel vaker gespeeld.
Mwah hij doet het soms wel aardig, maar hij is ook vaak wild. Hij heeft wel veel strijdlust en altijd als een pass niet aankomt of een schot naast gaat, trekt hij zijn haren uit z'n kop.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:04 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Lodeiro heeft zijn transferbedrag al lang opgebracht omdat Suarez bijtekende toen hij kwam. Die economisch is hij al mooi afgeschreven op de rekening. Hij loopt er nu nog lekker voor spek en bonen bij.
Van het niveau Lodeiro lopen er 10 in de jeugd van Ajax. Het verschil is dat die een stuk minder kosten.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:05 schreef Tyron het volgende:
[..]
Mwah hij doet het soms wel aardig, maar hij is ook vaak wild. Hij heeft wel veel strijdlust, altijd als een pass niet aankomt of een schot naast gaat, trekt hij zijn haren uit z'n kop.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:06 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Van het niveau Lodeiro lopen er 10 in de jeugd van Ajax. Het verschil is dat die een stuk minder kosten.
Dat lijkt me niet.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:08 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Lodeiro is harstikke goed man. Beter dan Suarez in potentie.
Groot talent inderdaad, zou ook liever zo'n speler zien.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:04 schreef Tyron het volgende:
[..]
Heb dan vele malen liever Klaassen als Janssen toch vervangen moet worden.
gast, hij is meer dan een jaar blessed geweest.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:11 schreef HeatWave het volgende:
Komt er ook nog iets zinnigs uit jullie? Lodeiro is middelmaat.
Je enorm gezegendquote:Op donderdag 9 februari 2012 17:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
gast, hij is meer dan een jaar blessed geweest.
Kans op een échte voetballers naast Eriksen? Waar kan ik tekenen?quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:50 schreef HeatWave het volgende:
En qua wat niet?quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:50 schreef HeatWave het volgende:
Vergis je niet.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:06 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Van het niveau Lodeiro lopen er 10 in de jeugd van Ajax. Het verschil is dat die een stuk minder kosten.
In Uruguay erkennen ze hem als een bepaald groter talent dan Suarez.quote:
Volkomen mee eens. Maak jij het hem duidelijk?quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:17 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb steeds vaker het idee dat De Boer ook zelf zijn eigen visie is vergeten... het opjagen van de tegenstander bijvoorbeeld gebeurt ook nauwelijks meer... ik snap dat er veel blessures zijn maar zijn tactische visie zou er dan nog steeds wel doorheen mogen komen toch....
Als je zo'n bagger selectie hebt als nu kun je wel veel willen, maar dat kun je wel vergeten.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:17 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb steeds vaker het idee dat De Boer ook zelf zijn eigen visie is vergeten... het opjagen van de tegenstander bijvoorbeeld gebeurt ook nauwelijks meer... ik snap dat er veel blessures zijn maar zijn tactische visie zou er dan nog steeds wel doorheen mogen komen toch....
quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:16 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
In Uruguay erkennen ze hem als een bepaald groter talent dan Suarez.
REDDER VAN AJAX, heden ten dag is redding gebracht aan Ons Aller Ajax door Johan Cruijff:
quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:20 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
GOD OP AARDE, JOHAN CRUIJFF..... MAAR DAS LOGISCH
![]()
![]()
Waarom wordt hij dan Lodessi genoemd?quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:11 schreef HeatWave het volgende:
Komt er ook nog iets zinnigs uit jullie? Lodeiro is middelmaat.
Geen idee, Eriksen is ook nog steeds de aller-allerbeste voetballer die we ooit gehad hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:23 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Waarom wordt hij dan Lodessi genoemd?
Ook tegen Utrecht weer.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:15 schreef Catch22- het volgende:
Lodeiro is een hele goede 10, of flankspeler, of spits voor 4-2-2, maar geen puntspits... En dat is het enige dat hij moest doen de laatste tijd dus erg gek is het niet dat hij niet super speelde.
Overschat ik de jeugd nu?quote:
Evengoed als dat wij de Beckham van de Belgische velden in ons midden hadden en Twente de Beckham van Azië.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:23 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Waarom wordt hij dan Lodessi genoemd?
Ok maar dat was qua uiterlijk. Bij Ajax is het qua talent en om Beckham nou met Messi te vergelijkenquote:Op donderdag 9 februari 2012 17:31 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Evengoed als dat wij de Beckham van de Belgische velden in ons midden hadden en Twente de Beckham van Azië.
Jij ziet liever van gaal?quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:36 schreef thettes het volgende:
Toch wonderlijk dat je de bestuurder Cruijff moet vereren met beelden van zijn voetbalcarriere. Alle populair wetenschappelijke uitspraken over hersenhelften (waarover hij zichzelf ongetwijfeld ook heel serieus neemt) ten spijt, ben ik benieuwd waar we over een aantal jaar bestuurlijk staan en ben allesbehalve positief. En ik hoop van harte dat ik er naast zit en Ajax met Cruijff en Ling? een groot succes wordt.
Waarom niet? mooi man.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:42 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Gefeliciteerd mensen! Jullie hebben er lang op moeten wachten, maar er is eindelijk licht aan het eind van de tunnel.
![]()
Als Johan nu maar niet naast Frank op de bank gaat zitten...![]()
[ afbeelding ]
4-4-2... Nóóó!!! My eyes...quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:15 schreef Catch22- het volgende:
Lodeiro is een hele goede 10, of flankspeler, of spits voor 4-2-2, maar geen puntspits... En dat is het enige dat hij moest doen de laatste tijd dus erg gek is het niet dat hij niet super speelde.
Buly is een 4-4-2 spits?quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:48 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
4-4-2... Nóóó!!! My eyes...![]()
[ afbeelding ]
(Maar je hebt gelijk hoor. Ajax heeft meerder typische 4-4-2 spitsen zoals El Ham en Buly die niet juist gebruikt worden. Alleen niet iedereen wil dat horen...)
Nu je het zegt... Ja, dat zou Hepie & Hepiesch zijn. Doen!quote:
quote:
Ik denk dat hij het liefst gewoon 4-3-3 speelt met twee Verhoeken op de flanken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:53 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]![]()
Hij speelt het liefst als targetman met een snelle, technische jongen een beetje achter zich. Iemand die ook graag terug het middenveld inkomt. Iemand zoals...
[ afbeelding ]
![]()
(Waarom niet iets doen voor de 9 ton de komende maanden? Je hoeft 'm niet aardig te vinden, als hij maar scóórt.)
Ik wilde net zeggenquote:Op donderdag 9 februari 2012 17:57 schreef j0rdiiii het volgende:
Het systeem omgooien voor Bulykin en El Ham.
Dat is optie 2.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:53 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het liefst gewoon 4-3-3 speelt met twee Verhoeken op de flanken.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:57 schreef j0rdiiii het volgende:
Het systeem omgooien voor Bulykin en El Ham.
Een systeem is niet heilig, resultaat wel.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:58 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggenDat zijn nou écht waardige Ajaxspelers om je hele systeem voor te veranderen.
NOT
Dat dacht Jol ook..quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:02 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
[..]
Een systeem is niet heilig, resultaat wel.
Ik moest lachen;quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:53 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]![]()
Hij speelt het liefst als targetman met een snelle, technische jongen een beetje achter zich. Iemand die ook graag terug het middenveld inkomt. Iemand zoals...
[ afbeelding ]
![]()
(Waarom niet iets doen voor die 9 ton de komende maanden? Je hoeft 'm niet aardig te vinden, als hij maar scóórt.)
Verkeerde topic vriend.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:02 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
[..]
Een systeem is niet heilig, resultaat wel.
En die haalt een resultaat tegen Arsenal.quote:
quote:Ajax gaat koers van Cruijff varen
Met het aangekondigde vertrek van de raad van commissarissen en het onmiddellijk opstappen van de interim-directeuren Danny Blind en Martin Sturkenboom lijkt sinds donderdag bij Ajax de weg nagenoeg vrij voor Johan Cruijff. Het heeft er alles van weg dat het Amsterdamse vlaggenschip de koers gaat varen die de kapitein met nummer 14 voorstaat.
Cruijff verschijnt zelf niet meer achter het roer. Hij treedt binnenkort net als zijn medecommissarissen Steven ten Have, Marjan Olfers, Edgar Davids en Paul Römer gefaseerd af. Die beslissing is onder meer genomen omdat de directie zonder toezichthouders geen belangrijke besluiten kan nemen, bijvoorbeeld over transfers.
Volgens Cruijff is het woord nu aan de oud-voetballers die staan te trappelen om zijn technische plan uit te voeren. Het technische hart, bestaande uit hoofdtrainer Frank de Boer, zijn assistent Dennis Bergkamp en hoofd jeugdopleiding Wim Jonk krijgt de leiding over de voetballende tak. Ze kunnen altijd advies bij hem inwinnen, net zoals trainer Josep Guardiola van Barcelona dat de afgelopen jaren regelmatig deed.
De Boer, Bergkamp en Jonk hoeven in elk geval geen verantwoording af te leggen aan Louis van Gaal en Martin Sturkenboom, die dus van het toneel verdwenen zijn. Wie de nieuwe directie van Ajax wel zullen vormen, is nog onduidelijk. De toekomst van de huidige directeuren Henri van der Aat en Jeroen Slop laat eveneens naar zich raden. Vooral Van der Aat heeft zich niet populair gemaakt bij Cruijff en zijn volgelingen.
Het woord is nu aan de nieuwe bestuursraad, bestaande uit voorzitter Hennie Henrichs, Jan Buskermolen, Hein Blocks, Cees Vervoorn, Tonny Bruins Slot en Dick Schoenaker. Zij mogen net als de vertrekkende commissarissen en de ondernemingsraad kandidaten voor een nieuwe rvc voordragen. Het ligt voor de hand dat die personen in de visie van Cruijff geloven. Hetzelfde geldt voor de nieuwe directeuren.
Oud-voetballer Theo van Duivenbode lijkt een voorname kandidaat voor éen van de vacatures. Hij was sportief en maatschappelijk succesvol en gelooft in Cruijff, die het afgelopen jaar zelf de komst van Tscheu La Ling vergeefs probeerde te forceren. Wellicht wordt Marco van Basten ook nog eens gepolst voor de functie van algemeen directeur.
Voor alle werknemers en supporters van Ajax is het zaak dat er snel duidelijkheid komt. De fluwelen revolutie van Cruijff ontaardde de laatste anderhalf jaar in een vuile oorlog van machtsspelletjes en rechtszaken met veel slachtoffers en de club Ajax als grootste verliezer.
T.o.v. Lodeiro wél. Er zitten best fantastische spelers in de jeugd tussen, alleen ze zijn verdomd schaars geworden. Onder Cruijff zullen er weer beteren doorstromen.quote:
quote:Cruijff blijft in Raad van Commissarissen
De Raad van Commissarissen (RvC) gaat gefaseerd afstand doen van Ajax. Volgens advocaat Jeroen Bedaux van Baker & McKenzie, die het kamp Johan Cruijff hebben bijgestaan in het kort geding, blijft Johan Cruijff het langst in de RvC zitten. Aangezien hij het ‘bijzonder vertrouwen’ van de bestuursraad geniet, blijft hij misschien zelfs wel gewoon zitten.
Bedaux wil niet uitsluiten dat Cruijff gewoon blijft zitten. ‘Johan blijft gewoon in de RvC’, zegt Bedaux donderdagmiddag tegen AjaxShowtime.com. Op de vraag dat Cruijff had gezegd solidair te zijn met de andere RvC-leden zegt Bedaux: ‘Ze hebben het nu zelf besloten die 4 commissarissen. Mocht Cruijff uiteindelijk toch vertrekken, dan sowieso als laatste in de fase. De voetballers blijven het langst zitten’. Bedaux benadrukt dat Cruijff ‘het bijzonder vertrouwen van de bestuursraad’ heeft.
Het kamp Cruijff heeft donderdag nog contact gehad met Baker & McKenzie. Belangrijk is de afhandeling van de zaak. De RvC gaat nu in principe zelf op zoek naar opvolgers, maar de AVA en de OR mogen ook mensen voordragen. Een interim-directie kan vervolgens zo benoemd worden op titulaire basis. Een statutaire directie moet alleen ter kennisgeving worden voorgelegd aan de aandeelhouders.
Bedaux is blij met het opstappen van de vier andere RvC-leden. ‘Ons doel is bereikt’, zegt de advocaat. ‘Het was voor ons wel een verrassing. Maar we kijken in deze zaak nergens meer van op. Nu nog een geschikte RvC en directie neerzetten’.
Oh, Zwartkruis zegt dat interim directeuren kunnen worden aangesteld door de huidige directieleden(Slop & van der Aat).quote:Ook Derksen wil Van Duivenbode
Johan Derksen ziet Theo van Duivenbode graag zitten op de stoel van Steven ten Have.
'Laat hem maar een RvC bij elkaar harken', zegt Derksen. 'Ik heb het volste vertrouwen in Theo'.
Beluister de analyse van Johan Derksen hier en die van Simon Zwartkruis hier.
Volgens Zwartkruis is Johan Cruijff donderdag 'met zijn rechterhand' Keje Molenaar in de ArenA om o.a. met de OR te praten.
Oeh, dat is wel een goed plan voor de huidige problemen op het veld , het met zijn 12en proberen. Misschien wordt er dan wel gewonnenquote:Op donderdag 9 februari 2012 18:16 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
En die haalt een resultaat tegen Arsenal.![]()
Tuurlijk is 4-4-3 heilig, dat snap ik, maar als het daarmee niet lukt moet je misschien eens verder kijken...
In de Super Bowl ging dat prima.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oeh, dat is wel een goed plan voor de huidige problemen op het veld , het met zijn 12en proberen. Misschien wordt er dan wel gewonnen
Tot ze weer met vlaggetjes begonnen te gooien jaquote:Op donderdag 9 februari 2012 18:45 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
In de Super Bowl ging dat prima.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:47 schreef j0rdiiii het volgende:
Aha, Cruijff is nu dus al in de arena met Molenaar om met een boel lui te vergaderen.
quote:
quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:55 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
#Cruijff overigens (ook hij is commissaris en stapt op, maar blijft adviseren), is zojuist gesignaleerd bij Ajax.
quote:Volgens Zwartkruis is Johan Cruijff donderdag 'met zijn rechterhand' Keje Molenaar in de ArenA om o.a. met de OR te praten.
Ah ik zie het.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:09 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Nee, staat in dat bericht wat ik net postte.
Klopt. Cruijff zat in de RvC om alleen te laten zien dat hij z'n verantwoordelijkheden wel durft te nemen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:15 schreef rubbereend het volgende:
Tis eigenlijk heel simpel, het plan van Cruijff is leidend bepaald. Dus laat ze dat uitvoeren. Zo ingewikkeld is het niet. Daar hoeven ze Cruijff niet voor in de RvC te hebben. Maar gewoon mensen in de leiding die erkennen dat dat plan de manier van werken is.
Moeten we nu in hindsight heel erg blij mee zijn!quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:16 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Klopt. Cruijff zat in de RvC om alleen te laten zien dat hij z'n verantwoordelijkheden wel durft te nemen.
quote:Johan Cruijff is niet vooraf op de hoogte gesteld van het plan van zijn medecommissarissen om op te stappen bij Ajax.
"Er is met mij geen overleg gepleegd over dit besluit, zoals dat me al eerder is overkomen", laat de legendarische nummer 14 via zijn advocaat weten. "Dus ook niet over de voorwaarden waaronder het vertrek plaats gaat vinden."
Commissarissen Steven ten Have, Paul Römer, Marjan Olfers en Edgar Davids maakten donderdag bekend gefaseerd op te stappen. Die beslissing volgt op het besluit van het gerechtshof in Amsterdam om een stokje te steken voor de aanstelling van Louis van Gaal als algemeen directeur van Ajax.
Vertraging
Cruijff houdt zich aan zijn belofte om zijn functie neer te leggen als de andere vier ook opstappen. Haast maakt hij voorlopig echter niet. "Het mag duidelijk zijn dat de eerste drie die straks vertrekken uit hun groep komen", wijst hij naar de andere commissarissen.
"Zo kan ik er tot op het laatst op toezien dat het beleid in lijn met de wensen en de plannen van de club wordt uitgevoerd."
Nu de aanstelling van Van Gaal van de baan is, hoopt Cruijff dat er snel spijkers met koppen geslagen kunnen worden. "Het is te hopen dat iedereen binnen de club weer zo snel mogelijk kan doen waar ze voor zijn aangesteld. Ajax heeft heel veel vertraging opgelopen en voorkomen moet worden dat dit richting het volgende seizoen door gaat werken."
Ten Have werkte hem tegen. Davids legde contact met Louis. Olfers en die Paul liepen een beetje mee.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:21 schreef marcb1974 het volgende:
Toch vraag ik me steeds meer af wie de echte rotte appel in de RVC was. Ja er gaan er nu 4 weg. Maar er moet er toch 1 begonnen zijn met tegen Cruijff in te gaan. En wie kwam er op het idee om Van Gaal aan te gaan stellen?
Ah oke, dat stukje dat het Davids was had ik gemist. Zou die ooit nog in de Engelenbak kunnen gaan zitten zonder uitgefloten te worden?quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:23 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ten Have werkte hem tegen. Davids legde contact met Louis. Olfers en die Paul liepen een beetje mee.
Het begon allemaal bij het gezeik over Ling volgens mij, 2 van de 4 keurden hem af terwijl ze niet eens met hem hadden gesproken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:21 schreef marcb1974 het volgende:
Toch vraag ik me steeds meer af wie de echte rotte appel in de RVC was. Ja er gaan er nu 4 weg. Maar er moet er toch 1 begonnen zijn met tegen Cruijff in te gaan. En wie kwam er op het idee om Van Gaal aan te gaan stellen?
jepquote:Op donderdag 9 februari 2012 19:24 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Het begon allemaal bij het gezeik over Ling volgens mij, 2 van de 4 keurden hem af terwijl ze niet eens met hem hadden gesproken.
Ah ja dat overzicht is er gewoon.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:26 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
jep
12 augustus: Een delegatie van Ajax bezoekt Cruijff in Barcelona om de samenwerking te bespreken. Cruijff is boos dat de andere rvc-leden niets voelen voor Tscheu La Ling als nieuwe algemeen directeur.
quote:Zaak Ajax: alle feiten op een rij
De 'fluwelen revolutie' die Johan Cruijff ruim een jaar geleden ontketende om Ajax naar zijn ideeën te kunnen hervormen, is ontaard in een grote bestuurscrisis. Een overzicht van de belangrijkste gebeurtenissen van de afgelopen maanden.
20 september 2010: "Dit is Ajax niet meer”, schrijft Cruijff in zijn exclusieve column in De Telegraaf/Telesport. Hij is bereid bij Ajax in te stappen om de club te hervormen.
15 november: Cruijff roept oud-spelers van Ajax op zitting te nemen in de ledenraad.
6 december: Martin Jol stapt op als trainer van Ajax en wordt vervangen door Frank de Boer.
14 december: Zeven oud-spelers treden op voorspraak van Cruijff toe tot de ledenraad.
16 maart 2011: Cruijff presenteert een plan waarin oud-voetballers De Boer, Wim Jonk en Dennis Bergkamp het technische hart van Ajax vormen.
24 maart: Topberaad tussen de technische werkgroep van Cruijff, het bestuur en de directie van Ajax zet de verhoudingen op scherp. Volgens de clubleiding eist Cruijff de totale regie.
30 maart: Het bestuur en de rvc-leden van Ajax, onder wie voorzitter Uri Coronel, kondigen hun vertrek aan.
17 april: Algemeen directeur Rik van den Boog kondigt zijn vertrek aan.
6 juni: De ledenraad gaat akkoord met vijf nieuwe rvc-leden: Cruijff, Steven ten Have, Edgar Davids, Paul Römer en Marjan Olfers. Op 25 juli worden zij officieel benoemd. Cruijff is daarbij niet aanwezig.
12 augustus: Een delegatie van Ajax bezoekt Cruijff in Barcelona om de samenwerking te bespreken. Cruijff is boos dat de andere rvc-leden niets voelen voor Tscheu La Ling als nieuwe algemeen directeur.
25 oktober: De ledenraad benoemt een 'verzoeningscommissie' die de impasse binnen de rvc moet oplossen.
26 oktober: De NOS publiceert een brief waarin de overige rvc-leden Cruijff verwijten dat hij de komst van Marco van Basten heeft gefrustreerd.
9 november: Cruijff laat na overleg met de verzoeningscommissie weten niet uit de rvc te stappen.
16 november: Zonder medeweten van Cruijff stellen de overige vier rvc-leden Louis van Gaal voor als nieuwe algemeen directeur.
20 november: Cruijf geeft aan dat hij niet verder wil met de andere vier leden van de rvc. Het bestuur treedt formeel af.
27 november: Cruijff en vijftien jeugdtrainers nemen juridische stappen tegen de benoemingen van Martin Sturkenboom, Danny Blind en Louis van Gaal.
28 november: De ledenraad zegt het vertrouwen op in de voltallige raad van commissarissen. De rvc stapt niet op.
6 december: In Haarlem dient het kort geding dat Johan Cruijff en jeugdtrainers van Ajax hebben aangespannen tegen de nv Ajax en de commissarissen Ten Have, Davids, Olfers en Römer.
12 december: De voorzieningenrechter schort de aanstellingen van Van Gaal en Sturkenboom op. De nv Ajax en de vier commissarissen gaan in beroep.
18 januari 2012: Het gerechtshof behandelt het hoger beroep in het kort geding tussen Cruijff en de nv Ajax en de vier commissarissen.
25 januari: Ling verliest een rechtszaak tegen Ten Have, die zijn uitspraken over Ling niet hoeft te rectificeren.
7 februari: Het gerechtshof in Amsterdam oordeelt dat de voorgenomen benoemingen van Van Gaal en Sturkenboom niet rechtsgeldig zijn.
9 februari: De raad van commissarissen maakt zijn aftreden bekend.
Cruijff bleef ook veel te lang vasthouden aan Ling, ik snap nogsteeds niet wat hij in hem ziet.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:24 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Het begon allemaal bij het gezeik over Ling volgens mij, 2 van de 4 keurden hem af terwijl ze niet eens met hem hadden gesproken.
Komt hard aan .. hoe zou Ten Have zich voelen..quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:26 schreef rubbereend het volgende:
Toen het éénmaal 4 tegen 1 was dachten de 4 onder leiding van Ten Have natuurlijk dat ze het nooit zouden redden bij de achterban. Dus als laatste redding hebben ze toen Van Gaal binnen gehaald. Dat was de laatste kans dat ze nog konden overleven. Maar Cruijff bleek nog groter.
Cruijff is ook groter. Van Gaal heeft zijn eigen glazen redelijk ingegooid met zijn gedrag als coach bij oa AZ.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:26 schreef rubbereend het volgende:
Toen het éénmaal 4 tegen 1 was dachten de 4 onder leiding van Ten Have natuurlijk dat ze het nooit zouden redden bij de achterban. Dus als laatste redding hebben ze toen Van Gaal binnen gehaald. Dat was de laatste kans dat ze nog konden overleven. Maar Cruijff bleek nog groter.
Het ergste is nog wel dat Van Gaal zich gewoon laat gebruiken door de RvC om Cruijff een hak te zetten, je zou toch verwachten dat Van Gaal daar boven zou staan.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Cruijff is ook groter. Van Gaal heeft zijn eigen glazen redelijk ingegooid met zijn gedrag als coach bij oa AZ.
v. Gaal probeert er alles aan te doen om Cruijff te 'pesten'.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het ergste is nog wel dat Van Gaal zich gewoon laat gebruiken door de RvC om Cruijff een hak te zetten, je zou toch verwachten dat Van Gaal daar boven zou staan.
Van Gaal heeft nogal een minderwaardigheidscomplex tov van Cruijff. Die doet alles om hem een hak te zetten.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het ergste is nog wel dat Van Gaal zich gewoon laat gebruiken door de RvC om Cruijff een hak te zetten, je zou toch verwachten dat Van Gaal daar boven zou staan.
Doet hij al, bij Jong Ajaxquote:Op donderdag 9 februari 2012 19:29 schreef Santello het volgende:
Cruijff: Het wordt tijd dat El Hamdaoui gaat spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |