Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Ik zit heel veel op een tacx genius om te trainen voor een eventuele marmottequote:Op donderdag 9 februari 2012 13:13 schreef Narcotical het volgende:
Nee, dat telt automatisch op. Er is vast wel een mod die dat even wil aanpassen als je dat netjes vraagt
Ik zou voor mezelf kijken hoe vaak je een bergverzet nodig gaat hebben, als dat weinig is zou ik gewoon voor een dubbel gaan en eventueel een bergcassette gebruiken als het nodig is. Als je vaak een bergverzet nodig hebt (wat ik betwijfel hier in NL, tenzij je in het puntje van limburg woont en daar met een 39 niet boven kan komen) dan zou ik voor de compact gaan.
Je hebt nu een triple toch? Welk(e) verzet(ten) gebruik je dan ongeveer? Je kan kijken of je die verzetten kunt vergelijken met die op een dubbel of compact, weet niet of dat iets verhelderend is maar je zou er overna kunnen doenquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:15 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik zit heel veel op een tacx genius om te trainen voor een eventuele marmotte
Op m'n fiets zit nu 50/39/30 crank met 11-28 cassette en op de Alto del Angliru zit ik toch echt op m'n kleinste versnellingquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:16 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Je hebt nu een triple toch? Welk(e) verzet(ten) gebruik je dan ongeveer? Je kan kijken of je die verzetten kunt vergelijken met die op een dubbel of compact, weet niet of dat iets verhelderend is maar je zou er overna kunnen doen
Dan noem je ook gelijk watquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:25 schreef foetre het volgende:
[..]
Op m'n fiets zit nu 50/39/30 crank met 11-28 cassette en op de Alto del Angliru zit ik toch echt op m'n kleinste versnelling
Daar is het geloof ik rond de 13% maar dan zit ik ook nog bijna op het kleinste verzet.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan noem je ook gelijk watVolgens mij kom je bij de Marmotte niet eens aan die stijgingspercentages...
Lijkt me ook niks mis mee op de Alpe d'Huezquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:34 schreef foetre het volgende:
[..]
Daar is het geloof ik rond de 13% maar dan zit ik ook nog bijna op het kleinste verzet.
Ok gelukkig.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lijkt me ook niks mis mee op de Alpe d'Huez
Weet je zeker dat je dan een dubbel of compact wilt? 30-28 is namelijk wel een heel klein verzet.. bijna 1 op 1quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:34 schreef foetre het volgende:
[..]
Daar is het geloof ik rond de 13% maar dan zit ik ook nog bijna op het kleinste verzet.
Ach, zelfs de profs reden Angliru dit jaar met 34-32. Is niet echt een goede graadmeter imoquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:41 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je dan een dubbel of compact wilt? 30-28 is namelijk wel een heel klein verzet.. bijna 1 op 1
Nee klopt, maar foetre zei dat hij bij 13% stijging al bijna aan zn kleinste verzet zatquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ach, zelfs de profs reden Angliru dit jaar met 34-32. Is niet echt een goede graadmeter imo
Tjsa, m'n vriendin rijdt de Amerongse Berg omhoog met 30x28quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:47 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Nee klopt, maar foetre zei dat hij bij 13% stijging al bijna aan zn kleinste verzet zat
Noujah, mijn punt was dus dat als foetre nu een compact neemt met bv een 12-27 cassette dat zn kleinste verzet dan een 34x27 wordt en dat dat toch een stukje zwaarder is dan 30x28quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tjsa, m'n vriendin rijdt de Amerongse Berg omhoog met 30x28![]()
Ze kan natuurlijk een stuk zwaarder trappen, maar alleen al omdat ie er zit lijkt het wel alsof ze er op moet rijden. Ik denk dat ik dat ook zou doen met een triple op de Alpe bv. Waarom een paar tandjes over houden en met een cadans van 50 of 60 naar boven stoempen als het ook op het koffiemolentje kan ?
Veel plezier Foetrequote:Op donderdag 9 februari 2012 13:59 schreef foetre het volgende:
Ok de keuze is gemaakt.Gister bij de Fondriest dealer geweest en ik was gelijk verkocht.
Het is iets boven budget maar dat moet maar
Het word de Fondriest TF3 1.2 full carbon
Deze onderdelen laat ik er op zetten.
Groep Shimano Ultegra DI2 compact (Crankstel FC-6700 50/34 Cassette CS-6700 12-25)
Wielen Shimano Rs80 C24
Stuurlint Fizik microtex zwart
Zadel Selle Italie Slr Flow zwart
Stuur 3 t ergonova
Stuurpen 3T Arx Pro Stuurpen
Pedalen Shimano Ultegra Carbon PD-6700-C SPD-SL
[ afbeelding ]
Nu nog een mooie fiets erbij en je staat op 1 in de bazenlijst.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:01 schreef Oksel het volgende:
Wat koste dat speeltje?
Ik heb ook een speeltje gekocht trouwens.
[ afbeelding ]
Had ik ook een hele mooie fiets van kunnen kopen. Maar dat slaapt wat rottig.
Denk dat dat een nooit eindigende discussie is. Ik vind z'n Bianchi wel tof. En nu heeft hij ook nog een Bedfordquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nu nog een mooie fiets erbij en je staat op 1 in de bazenlijst.
Meteen ff volgen, leuk wagentje vind ik hetquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:26 schreef Oksel het volgende:
V4 1700, uit '76.
Staat nu bij de garage. Loopt wel topic over in PTA.
Op een klassiek dubbel crankstel (steek 130 mm over de gaten) kun je niet kleiner dan 39T kwijt, en op een compact (110 mm steek) kun je als kleinste 34T kwijt, minder tanden passen niet op de steekcirkel van 110 mm.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:47 schreef Narcotical het volgende:
maar een 34-27 op een compact is bv heel anders als een 30-28 op een dubbel
Dit wordt de teambus van team fok!cycling, waar de renners na een lange vermoeiende etappe de pers kunnen ontvluchten en waar de medische supplementen voorraad veilig opgeborgen ligt in een geheime uitsparing in het chassis, wara de carabinieri het nooit kan vindenquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Maar waarom eigelijk, kampeerplannen?
quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dit wordt de teambus van team fok!cycling, waar de renners na een lange vermoeiende etappe de pers kunnen ontvluchten en waar de medische supplementen voorraad veilig opgeborgen ligt in een geheime uitsparing in het chassis, wara de carabinieri het nooit kan vinden
En Oksel wil natuurlijk niet bij mij in de tipi, die moet elke ochtend vanuit zn camper naar de lucht kunnen kijken om te zien of het de moeite waard is om die dag uit bed te komen voor een fietstochtje.
Okkie, zit er ook een douche in? Je moet wel je benen kunnen scheren
Het merk heeft me ook geholpen.Fondriest zegt me toch meer als sensa en apex.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:50 schreef joers1 het volgende:
Fraaie fiets...FondriestZiet er prima uit.
Die Ford trouwens ook...al ben ik meer van de caravans
Echt? Wat een schatje!quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:01 schreef Oksel het volgende:
Wat koste dat speeltje?
Ik heb ook een speeltje gekocht trouwens.
[ afbeelding ]
Had ik ook een hele mooie fiets van kunnen kopen. Maar dat slaapt wat rottig.
Ik vind die kromme buizen nog best mooi, alleen die voorvork.....net of die verkeerd om zitquote:Op donderdag 9 februari 2012 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
Nette fiets Foeter, niet geheel mijn smaak met die kromme buizen maar wel gesoigneerd.
Aii, niet al te ernstig hoop ik?quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:30 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Ging een stuk beter dan gisteren, durfde wat langere slagen te maken. Ook minder pijn aan de voeten, stond wat minder krampachtig op de schaatsen. Helaas wel mn maat met de ambulance af moeten voeren, hard op zijn hoofd gevallen.
Hè niet nu al me fiets afkraken he. Ik heb hem nog niet eens en het begint nu alquote:Op donderdag 9 februari 2012 20:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik vind die kromme buizen nog best mooi, alleen die voorvork.....net of die verkeerd om zit
Och, ze kunnen beter over je fiets lullen, dan......quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:40 schreef foetre het volgende:
[..]
Hè niet nu al me fiets afkraken he. Ik heb hem nog niet eens en het begint nu al
Prima, stoken we de BBQ binnen in de tent lekker op, en dan heel mannelijk samen zweten enzo.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:39 schreef Oksel het volgende:
Nee, geen douche. Dat scheren kom ik in je tipi doen.
Jij maakte toch van het scheren een heel ritueel met kaarslicht, muziekje en dergelijike ontspannende zaken? Klinkt gezelligquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Prima, stoken we de BBQ binnen in de tent lekker op, en dan heel mannelijk samen zweten enzo.
Dat waren toch ook die met een hele originele kijk op aubergine's? Heb jarenlang geen groente gelust na die uitzending...quote:Kijk ter voorbereiding op de vakantie ook even die aflevering van Sex voor de Buch, met dat indiaantjes-echtpaar
Meer haar tussen de benen dan op't hoofd (om het erotisch kapitaal warm te houden). Tuinbroek. Opzij op de dashboard.quote:
Vanaf woensdag gaat het toch weer vriezen? Moet je even flink doortrappen maandag en dinsdagquote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:29 schreef Freddeh het volgende:
De temperaturen gaan weer omhoog(Ik kan me overigens wel voorstellen dat niet iedereen er even blij mee is...)
Komende week eindelijk weer fietsen. Doel is 5000km dit jaar, ik loop een 'beetje' achter met nog maar 0km op de teller.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@ Freddeh:quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:45 schreef Freddeh het volgende:
Kan ik wel hebben hoor
Ik zie er een beetje tegenop om weer te beginnen met rijden in een ontzettend ongunstige periode eigenlijk. Het is gewoon zo af en toe f****ing koud, en met de rommel die op de weg lag zag ik het ook niet zitten. Inmiddels is de weg weer zo goed als schoon, dus wat dat betreft kan ik de deur uit. Maar goed, dat wordt komende week pas, het weekend is voor vrouw en dochter alleen.
Ja, en we gaan de badkamer dit voorjaar verbouwen zodat het straks nóg ontspannender wordt!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Jij maakte toch van het scheren een heel ritueel met kaarslicht, muziekje en dergelijike ontspannende zaken? Klinkt gezellig
[..]
Precies ja.quote:Dat waren toch ook die met een hele originele kijk op aubergine's? Heb jarenlang geen groente gelust na die uitzending...
tacxen is warmer maar wel dodelijk saai. Ik combineer het vaak met een serie of filmpje die weinig aandacht vereist. Ik heb dit jaar pas 100 km buiten gefietst en wil in september de Mont Ventoux beklimmen (3x) wie heeft er tips?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:46 schreef Tommeke het volgende:
Tacxen is gay. Ik ga zo maar de weg op.
Tacx en voetbal op de tv, een geschenk uit de hemelquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:57 schreef Deetch het volgende:
[..]
tacxen is warmer maar wel dodelijk saai. Ik combineer het vaak met een serie of filmpje die weinig aandacht vereist. Ik heb dit jaar pas 100 km buiten gefietst en wil in september de Mont Ventoux beklimmen (3x) wie heeft er tips?
Slechts 1. Zorg dat je voor september tenminste 4000 km in de benen hebt, en niet alleen maar Hollandse dijken uiteraard.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:57 schreef Deetch het volgende:
[..]
tacxen is warmer maar wel dodelijk saai. Ik combineer het vaak met een serie of filmpje die weinig aandacht vereist. Ik heb dit jaar pas 100 km buiten gefietst en wil in september de Mont Ventoux beklimmen (3x) wie heeft er tips?
Dat was idd het plan en qua krachtraining nog tips zonder dat ik de sportschool in moet of halters moet gaan kopen?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Slechts 1. Zorg dat je voor september tenminste 4000 km in de benen hebt, en niet alleen maar Hollandse dijken uiteraard.
Vaak de auto pakken naar Tecklenburg (snel te bereiken vanaf Groningen) en wel je prestatie laten registreren bij die club Franse gekkies.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:57 schreef Deetch het volgende:
[..]
tacxen is warmer maar wel dodelijk saai. Ik combineer het vaak met een serie of filmpje die weinig aandacht vereist. Ik heb dit jaar pas 100 km buiten gefietst en wil in september de Mont Ventoux beklimmen (3x) wie heeft er tips?
Sterkte!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:44 schreef joers1 het volgende:
Kut...krijg net telefoontje van mn zus....kreeg vanmiddag uitslag: ze blijkt kanker te hebben...het is "maar" huidkanker, roept dan de omgeving, maar wel in een kwaadaardig stadium.
Ze moet maandagmorgen meteen onder het mes om weefsel weg te laten snijden en lymfeklieronderzoek te laten doen, om te kijken of er uitzaaiingen zijn. Ze hebben haar al gewaarschuwd dat ze een flink stuk weg gaan nemen en dat ze rekening moet houden met stevige wond
Ze is 36...WTF
Sterkte, je hebt het niet voor het zeggen. Mijn buurjongetje kreeg leukemie toen hij 5 was. Nu gaat ´t weer goed met hem btw. Geniet er maar van want je weet nooit wanneer je aan de beurt bent.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:44 schreef joers1 het volgende:
Kut...krijg net telefoontje van mn zus....kreeg vanmiddag uitslag: ze blijkt kanker te hebben...het is "maar" huidkanker, roept dan de omgeving, maar wel in een kwaadaardig stadium.
Ze moet maandagmorgen meteen onder het mes om weefsel weg te laten snijden en lymfeklieronderzoek te laten doen, om te kijken of er uitzaaiingen zijn. Ze hebben haar al gewaarschuwd dat ze een flink stuk weg gaan nemen en dat ze rekening moet houden met stevige wond
Ze is 36...WTF
Sterkte man, ook voor je zus!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:44 schreef joers1 het volgende:
Kut...krijg net telefoontje van mn zus....kreeg vanmiddag uitslag: ze blijkt kanker te hebben...het is "maar" huidkanker, roept dan de omgeving, maar wel in een kwaadaardig stadium.
Ze moet maandagmorgen meteen onder het mes om weefsel weg te laten snijden en lymfeklieronderzoek te laten doen, om te kijken of er uitzaaiingen zijn. Ze hebben haar al gewaarschuwd dat ze een flink stuk weg gaan nemen en dat ze rekening moet houden met stevige wond
Ze is 36...WTF
Desalniettemin...heel veel sterkte!quote:
Niet echt gepast. Als hij zijn verhaal even kwijt wil moet dat kunnen toch. Het fietsen brengt ons hier bij elkaar, maar er is meer in het leven.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:48 schreef Oksel het volgende:
Niet echt het juiste topic.. toch succes.
Precies, dat schaatsen dan? Moet allemaal kunnen!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:01 schreef kiekjesdief het volgende:
Patroon je verwoord wat ik voel. Hier is wel meer offtopic.
Ik heb wel veel schaatsers gezien die in de zomer hun conditie door wielrennen op pijl hielden, maar andersom..... Ik ken er geen een. Dus opzouten met al die schaats verhalen. Open dan een ander topic.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Schaatsen is wintertraining voor fietsers.
Heerlijke dag om te schaatsen vandaag! Morgen nog en dan is het weer over. Veel plezier iedereen!
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:32 schreef Yankee het volgende:
weer lekker geschaatst vandaag![]()
[ afbeelding ]
Gij Bourgondiër!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:43 schreef Oksel het volgende:
Morgenochtend nog maar ff schaatsen. Nu eerst uit eten
oh behoorlijk slechtquote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:40 schreef Tommeke het volgende:
Hoe goed kan jij eigenlijk schaatsen?
Ik heb een 3T team stuurpen vanwege de diepere hoek, maar geen zadelpen en stuur, want die vond ik veel te duur.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:13 schreef Freddeh het volgende:
Zie net dat de 3T team kit ook wel heel mooi bij de Merckx AMX-3 past.
Heb er zin in morgenquote:
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:35 schreef Freddeh het volgende:
@Tom: Jij rijdt toch voor je werk ook op je fiets? M'n zus zei vandaag dat ze altijd maar één fietskoerier ziet in Groningen, in rood/blauw/geel. Jij toevallig?
Kerel heb je parkinson? Slechte balans, voorover gebogen houding, kleine pasjes......quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:36 schreef marcodej het volgende:
Gisteren mn GoPro meegenomen naar het schaatsen. Niet veel boeiende beelden, daarvoor schaats ik te langzaam en te onstabiel. De camera gericht op mn schaatsen leverden nog de boeiendste beelden op:
Volgend jaar ga ik op schaatsles.
Daarom ga ik ook op les. De eerste dag was het nog slechter, kun je nagaan. Maar voorover gebogen houding? Volgens velen sta ik juist te recht op.quote:Op zondag 12 februari 2012 00:32 schreef No-P het volgende:
[..]
Kerel heb je parkinson? Slechte balans, voorover gebogen houding, kleine pasjes......
ik zou een paar skeelers kopen en daar eerst eens een poos op rijden, en pas als je daar wat stabieler en zekerder op bent les gaan nemen.quote:Op zondag 12 februari 2012 01:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook op les. De eerste dag was het nog slechter, kun je nagaan. Maar voorover gebogen houding? Volgens velen sta ik juist te recht op.
Je staat te recht op je benen. Je moet door je knieën, alsof je gaat zitten. Dan sta je gelijk veel beter en kun je lange slagen gaan maken.quote:Op zondag 12 februari 2012 01:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook op les. De eerste dag was het nog slechter, kun je nagaan. Maar voorover gebogen houding? Volgens velen sta ik juist te recht op.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:35 schreef Freddeh het volgende:
@Tom: Jij rijdt toch voor je werk ook op je fiets? M'n zus zei vandaag dat ze altijd maar één fietskoerier ziet in Groningen, in rood/blauw/geel. Jij toevallig?
Chill! Waar dat? Ik heb m'n cx uitgeleend aan een vriend van me die dit jaar bij de elites gaat rijden en ook wil trainen als er sneeuw ligt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:35 schreef eentwee het volgende:
Ik heb weer drie uurtjes met de cx gespeeld. Dat is een fiets. 600 hoogtemeters.
Eens, maar ehhm.. voormalig wereldkampioen bij de Junioren en huidig prof bij een Pro-continental team Kai Reus (United Healthcare) schaatst lekker in de winter marathons hoor...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb wel veel schaatsers gezien die in de zomer hun conditie door wielrennen op pijl hielden, maar andersom..... Ik ken er geen een. Dus opzouten met al die schaats verhalen. Open dan een ander topic.
bij de profs zullen er niet heel veel wielrenners zijn die ook op hoog nivo schaatsen , komt door dat je voor schaatsen meer techniek een coordinatie nodig hebt omgekeert werkt dat veel makkelijker.quote:Op zondag 12 februari 2012 10:04 schreef Rory78 het volgende:
[..]
Eens, maar ehhm.. voormalig wereldkampioen bij de Junioren en huidig prof bij een Pro-continental team Kai Reus (United Healthcare) schaatst lekker in de winter marathons hoor...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen tijd voor skeeleren. We gaan weer fietsen.quote:Op zondag 12 februari 2012 08:14 schreef dop het volgende:
[..]
ik zou een paar skeelers kopen en daar eerst eens een poos op rijden, en pas als je daar wat stabieler en zekerder op bent les gaan nemen.
of lessen moeten weinig kosten dan zou ik dat wel doen, maar die eerste verbeteringen en stabiliteit kun je prima zelf aanleren
wat kost 1 schaats les ?quote:Op zondag 12 februari 2012 11:36 schreef marcodej het volgende:
Minimaal 200 euro voor een paar skeelers. Doei. Dat geef ik liever uit aan een paar wielerschoenen.
Gert Jakobs deed dat in het verleden ook, hij reed marathons bij de A en trok 's zomers de sprint aan voor van Poppelquote:Op zondag 12 februari 2012 10:04 schreef Rory78 het volgende:
[..]
Eens, maar ehhm.. voormalig wereldkampioen bij de Junioren en huidig prof bij een Pro-continental team Kai Reus (United Healthcare) schaatst lekker in de winter marathons hoor...
Op de Utrechtse heuvelrug, door de bossen bij Leersum/Amerongen/Elst.Voordeel van de sneeuw is dat je tegen de boswachter kunt zeggen dat je de mtb-route bent kwijtgeraakt en verdwaald bentquote:Op zondag 12 februari 2012 08:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Chill! Waar dat? Ik heb m'n cx uitgeleend aan een vriend van me die dit jaar bij de elites gaat rijden en ook wil trainen als er sneeuw ligt.
Laurens ten Dam is ook een liefhebber volgens mij. En Kai Reus inderdaad een heel goed voorbeeld.quote:Op zondag 12 februari 2012 11:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gert Jakobs deed dat in het verleden ook, hij reed marathons bij de A en trok 's zomers de sprint aan voor van Poppel
er zijn er heus wel te vindenquote:Op zondag 12 februari 2012 12:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Laurens ten Dam is ook een liefhebber volgens mij. En Kai Reus inderdaad een heel goed voorbeeld.
niet besparen op de lessen, neem gewoon les op 2 schaatsenquote:
quote:Op zondag 12 februari 2012 14:33 schreef Freddeh het volgende:
Lekker spul Foetre!Ik wist niet dat Ui2 zwart was, lijkt erg op 105 zo als je niet op de logo's let.
Thnx past goed bij de donkere carbon kleur van het frame.Eind maart komt m'n frame binnenquote:
nooit les gehad maar heb ze ook niet nodig , heb behoorlijk wat skeeler ervaring , en kan op schaatsen ook redelijk uit de voeten.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:01 schreef kiekjesdief het volgende:
[..]
niet besparen op de lessen, neem gewoon les op 2 schaatsen
Je ziet ze nu inderdaad veel. Maar of het een verbetering is tov normale noren ben ik niet direct met je eens. Wanneer je goed kunt schaatsen rij je op normale noren toch beter. Die marathon rijders waren anders ook al lang overgestapt. Ik rij zelf op Raps V6 en bevalt mij prima. De ijzers van Salomon zijn ook veel langer voor, lijken bijna wel ski'squote:Op zondag 12 februari 2012 16:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor volgend seizoen ga ik toch echt even deze halen, ook al is dat vast niet schaats-soignee:
[ afbeelding ]
Vandaag weer even op gestaan en wat een genot is dat toch. Je schaatst overal dwars doorheen. Lekker warme voeten, geen kramp.. Echt een enorme verbetering t.o.v. standaard noren.
Tuurlijk, marathon-schaatsers rijden beter op de oude noren. Zullen wel minder zwaar zijn en je kan ook wat dieper zitten geloof ik. Net zoals prof wielrenners ook andere eisen stellen aan hun fiets dan ik ooit zal doen.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je ziet ze nu inderdaad veel. Maar of het een verbetering is tov normale noren ben ik niet direct met je eens. Wanneer je goed kunt schaatsen rij je op normale noren toch beter. Die marathon rijders waren anders ook al lang overgestapt. Ik rij zelf op Raps V6 en bevalt mij prima. De ijzers van Salomon zijn ook veel langer voor, lijken bijna wel ski's. Waardoor je met de juiste techniek juist weer niet zo goed kunt rijden.
Ja daar heb je wel gelijk in. Gisteren ging ik ook nog een keer hard onderuit toen ik in een scheur reed. Doordat er niet was geveegd, kon je de scheuren niet goed zien. Net een mijnenveld. Dit was op het traject Dokkum - Leeuwarden.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tuurlijk, marathon-schaatsers rijden beter op de oude noren. Zullen wel minder zwaar zijn en je kan ook wat dieper zitten geloof ik. Net zoals prof wielrenners ook andere eisen stellen aan hun fiets dan ik ooit zal doen.
Ik kan vrij aardig schaatsen en hou vooral van natuurijs. Lekker een tochtje maken. Met wisselende ijscondities zijn deze dingen dan echt ideaal.
Bij van die schaats-safari's in Noorwegen en Zweden zijn ze zelfs verplicht. Wordt daar nergens geveegd natuurlijk en op onze versie van Noren kom je dan niet vooruit.
Wat voor frame heb je besteld? En welke wielen zijn het geworden?quote:Op zondag 12 februari 2012 15:05 schreef foetre het volgende:
[..]
[..]
Thnx past goed bij de donkere carbon kleur van het frame.Eind maart komt m'n frame binnen
Zeker met harde wind en afdalingen!quote:Op zondag 12 februari 2012 17:50 schreef foetre het volgende:
Ik wilde eerst alleen de c50's kopen.Maar een extra setje lage velgen lijkt me niet verkeerd.
Ja daarom looks is leuk maar moet wel functioneel blijven.quote:Op zondag 12 februari 2012 17:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zeker met harde wind en afdalingen!
Nogal een verschilquote:Op zondag 12 februari 2012 18:32 schreef buzz1291 het volgende:
Ziet er wel gaaf uit. Ik zelf ben niet zo van de Shimano, want als je zolang op Campa gereden hebt....
Maar ligt het aan mij of zijn die wielen nu zo zwaar. 1783 gram per paar is nog al wat in de huidige tijd. Een set Mavic Ksyrium SL weegt 1485 gram, en dat verschil moet je wel in beweging brengen. En daarnaast moet je wel continue boven de 40 rijden om enig voordeel van die hoge velgen te hebben. Ik heb vorig jaar in Amerika een set Zipp 404 wielen voor een "zacht prijsje" aangeschaft, 2 keer op gereden en toen maar doorverkocht want ik vond het maar knalhard.
appels met perenquote:Op zondag 12 februari 2012 18:55 schreef buzz1291 het volgende:
Sorry, ik vergeleek het met die C50 velgen.
Dat is een verkeerd gebruik van een gezegde.quote:
Buzz, heb je een site bij de hand waar de berekening of meting wordt gedaan van het voordeel en nadeel van hoge velgen?quote:Op zondag 12 februari 2012 19:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is een verkeerd gebruik van een gezegde.
Wielen zijn wielen en die kun je wel zeker op gewicht vergelijken. Zolang jij op het vlakke niet harder dan 40 km p/u rijdt of eens een daagje naar Limburg gaat, heb je dus helemaal niets aan die hoge, zware wielen. Tenslotte moet je wel iedere keer dat dode gewicht in gang trekken.
Als je een dagje in Limburg gaat klimmen heb je toch ook juist niks aan hoge en zware velgen?quote:Op zondag 12 februari 2012 19:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is een verkeerd gebruik van een gezegde.
Wielen zijn wielen en die kun je wel zeker op gewicht vergelijken. Zolang jij op het vlakke niet harder dan 40 km p/u rijdt of eens een daagje naar Limburg gaat, heb je dus helemaal niets aan die hoge, zware wielen. Tenslotte moet je wel iedere keer dat dode gewicht in gang trekken.
Ik hoop ook zoiets tegen te komen.scheelt toch weer wat euro'squote:Op zondag 12 februari 2012 20:39 schreef eentwee het volgende:
Kon een keer zo'n RS80 setje kopen voor rond de 180-200 euro. Nieuw van iemand die ze gewonnen had. Niet gedaan. Schijnen wel goede wielen te zijn.
Moet je die site van Zipp (ZIPP.COM) maar eens doorspitten. Daar wordt precies uit de doeken gedaan waarom ze verschillende types als 101, 202, 303, 404 en 808 maken. Algelopen zomer een heel gesprek met die gasten gehad tijdens lokale criteriums in Souderton en Doylestown in Pennsylvania en later op uitnodiging hun fabriek in Indianapolis bezocht.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:26 schreef No-P het volgende:
[..]
Buzz, heb je een site bij de hand waar de berekening of meting wordt gedaan van het voordeel en nadeel van hoge velgen?
Hé! De kachel moet wel branden hèquote:Op zondag 12 februari 2012 12:14 schreef eentwee het volgende:
omdat er weer eens bomen gekapt moeten worden
Leuk voor elkaar! Lijkt me vet interessant!quote:Op zondag 12 februari 2012 22:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moet je die site van Zipp (ZIPP.COM) maar eens doorspitten. Daar wordt precies uit de doeken gedaan waarom ze verschillende types als 101, 202, 303, 404 en 808 maken. Algelopen zomer een heel gesprek met die gasten gehad tijdens lokale criteriums in Souderton en Doylestown in Pennsylvania en later op uitnodiging hun fabriek in Indianapolis bezocht.
balen, sterkte en hoop dat e snel onderzocht kan worden!quote:Op zondag 12 februari 2012 18:44 schreef mytec het volgende:
gadver wegens een mogelijke epeleptische aanval gister in barcelona mag ik niet fietsen of autorijden todat ik in nl goed ben onderzocht.... nu moet ik wel een tacx kopen mss... met het tempo in nl ziekenhuizen ben ik mss rond de zomer aan de beurt..
Ik heb met van die dingen geexperimenteerd toen ik nog 24 uurs wedstrijden schaatste. Uitendelijk weer verkocht. Ik kwam er geen bocht fatsoenlijk mee om. Goed zijwaarts afzetten ging ook niet, ze liepen constant naar buiten toe. In de bocht zat ik steeds in het omgegraven stuk, aan de binnenkant ervan blijven was onmogelijk. Ramp dus.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor volgend seizoen ga ik toch echt even deze halen, ook al is dat vast niet schaats-soignee:
[ afbeelding ]
Vandaag weer even op gestaan en wat een genot is dat toch. Je schaatst overal dwars doorheen. Lekker warme voeten, geen kramp.. Echt een enorme verbetering t.o.v. standaard noren.
Is ook niet echt de mooiste kuststrook van Frankrijk toch?quote:Op maandag 13 februari 2012 09:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben ik blij, dat ik op de fiets en wandelbeurs het mannetje van Rose een gids apart heb laten leggen (als in onder een stuk zeil verstopt)...wat een telefoonboek, blij dat ik ddaar niet een paar uur mee heb rondgewandeld! Wel keiharde fietsporno dat ding![]()
Weer flink wat folders met routes in Europa verzameld, jammer genoeg niets gezien over het traject Perpignan - Arles, dat wil ik dit voorjaar gaan doen, als het weer goed is.
Ik krijg die gids altijd thuisgestuurd omdat ik er wel eens iets bestel. Dat doen ze dus bij iedereen, je reinste verspilling. Helaas bestaat er geen mogelijkheid om op de site aan te geven dat je 'm niet wilt. Ik ga ze maar eens een mailtje sturen, anders heb ik straks geen bos meer om doorheen te fietsenquote:Op maandag 13 februari 2012 09:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben ik blij, dat ik op de fiets en wandelbeurs het mannetje van Rose een gids apart heb laten leggen (als in onder een stuk zeil verstopt)...wat een telefoonboek, blij dat ik ddaar niet een paar uur mee heb rondgewandeld! Wel keiharde fietsporno dat ding![]()
Weer flink wat folders met routes in Europa verzameld, jammer genoeg niets gezien over het traject Perpignan - Arles, dat wil ik dit voorjaar gaan doen, als het weer goed is.
ik heb dat stuk ook gefiets en het is ronduit saai , als je aan de middelandse zee wil fietsen dan van nice naar casis daar zitten mooie stukken tussen maar beter nog neem je helemaal geen kustroutequote:Op maandag 13 februari 2012 10:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is ook niet echt de mooiste kuststrook van Frankrijk toch?
De zee is vaak ver weg door al die binnenmeren daar en als ze dan eens een plaats aan zee hebben kunnen bouwen zijn het van die verschrikkelijke oorden zoals La Grande Motte en Le Grau du Roi. Ook nog enorm veel muggen door al die meren daar.
Vanaf Perpignan naar het zuiden is veel mooier. Of vanaf Arles naar het Oosten. Of ga je meer richting de cevennen?
Als ik op Google maps kijk. kun je met kleine weggetjes, deels onverhard maar meestal asfalt, tussen de meertjes door langs de kust fietsen. Ziet er best wel woest uit, steenachtig, niet het standaard mooie plaatje...maar dat vind ik wel intrigerend. Ik hoop dat in mei, de muggen nog niet al te wakker zijn, dat is wel iets waar ik nog over aan het nadenken benquote:Op maandag 13 februari 2012 10:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is ook niet echt de mooiste kuststrook van Frankrijk toch?
De zee is vaak ver weg door al die binnenmeren....Vanaf Perpignan naar het zuiden is veel mooier. Of vanaf Arles naar het Oosten. Of ga je meer richting de cevennen?
Nou, als ik eerst een dag of twee drie op het platte heb gereden, kan ik dat misschien wel aan. Sugestie voor een aanloop daar naar toe?quote:Op maandag 13 februari 2012 10:30 schreef dop het volgende:
de verdon cevenne of drome kun je heel mooi fietsen en als je wat heuveltjes aan kan dan zou ik tussen in het gebied tussen perpignan en lourdes een route uitzetten
naar het zuiden moet je inderdaad goed omhoog , naar de provence zeker niet maar dat is vanuit prepignan ook niet mooi fietsen.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als ik op Google maps kijk. kun je met kleine weggetjes, deels onverhard maar meestal asfalt, tussen de meertjes door langs de kust fietsen. Ziet er best wel woest uit, steenachtig, niet het standaard mooie plaatje...maar dat vind ik wel intrigerend. Ik hoop dat in mei, de muggen nog niet al te wakker zijn, dat is wel iets waar ik nog over aan het nadenken benAls het spuuglelijk is, en de muggen me opvreten, kan ik altijd nog de trein inspringen en m'n geluk vverderop beproeven tenslotte
![]()
Het voordeel van die route, is dat je vlak begint. Met mijn knieen wil ik eerst een paar dagen op het vlak hebben gereden, voordat het omhoog gaat met bepakking en al. Als je vaaf Perpignan naar het zuiden gaat, of gelijk de Provence induikt, moet je vaak gelijk gaan klimmen.
@ivo : 42 mm banden op mijn vakantietractor...die dijkjes kan ik prima aan!
ik zou zelf heel perpignan overslaan , wat is je reden om daar te starten ?quote:Op maandag 13 februari 2012 10:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nou, als ik eerst een dag of twee drie op het platte heb gereden, kan ik dat misschien wel aan. Sugestie voor een aanloop daar naar toe?
Vanaf Perpignan naar de Provence is ook nogal een eindjequote:Op maandag 13 februari 2012 10:43 schreef dop het volgende:
[..]
naar het zuiden moet je inderdaad goed omhoog , naar de provence zeker niet maar dat is vanuit prepignan ook niet mooi fietsen.
geef maar een link naar je google maps weggetjes zal ik je vertellen of je er kan fietsen of niet.
veel plaatsen lijkt het soms mogelijk maar is het lang niet altijd zo
Perpignan is best een leuke stad imoquote:Op maandag 13 februari 2012 10:50 schreef dop het volgende:
[..]
ik zou zelf heel perpignan overslaan , wat is je reden om daar te starten ?
je zou eens de routes van http://europafietsers.nl kunnen bekijken die hebben handige boekjes waar routers in staan uitgeschreven
al eens aan de fietsbus gedacht? http://www.cycletours.nl/quote:Op maandag 13 februari 2012 10:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Perpignan is best een leuke stad imo
Edit: en ik denk daar starten omdat het een rechtstreekse TGV verbinding met Brussel heeft.
Nachttrein vanuit Luxemburgquote:Op maandag 13 februari 2012 10:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Edit: en ik denk daar starten omdat het een rechtstreekse TGV verbinding met Brussel heeft.
Het is echt best goed te doen, zolang je maar de weg langs de kust blijft volgen.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nachttrein vanuit Luxemburgmaar inderdaad, ik begin op een plek die aan een (nacht)treinroute ligt, waar je je fiets mee kan nemen.
Die trein gaat tot aan Port Bou trouens, maar dat leek al vrij heuvelachtig op Maps.
Veel van die treinen staat trouwens dat ze maar tot Port Bou gaan, vaak gaan ze dan wel verder naar Barcelona alleen krijgen ze een nieuwe naam/nummer.. Wel lastig idd om dat stuk uit te zoeken.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nachttrein vanuit Luxemburgmaar inderdaad, ik begin op een plek die aan een (nacht)treinroute ligt, waar je je fiets mee kan nemen.
Die trein gaat tot aan Port Bou trouens, maar dat leek al vrij heuvelachtig op Maps.
Uitgaand van 80km/dag leek dat in 4 dagen haalbaar?quote:Op maandag 13 februari 2012 10:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vanaf Perpignan naar de Provence is ook nogal een eindje![]()
Ik heb het boekje met de fietsroute langs het Canal du Midi al thuis liggen, maar ik heb een beetje een dwangidee in mijn hoofd van lente en zee. misschien moet ik dat bewaren tot de zomerquote:Je zou ook nog vanaf Perpignan naar Carcasonne kunnen fietsen en vanaf daar de Route van het Canal du Midi en Canal de Garonne kunnen volgen. Ook erg mooi, door van die wijndorpen, mooie plaatsen zoals Carcasonne en Toulouse.. En vrij vlak ook nog.
julie klinken best overtuigend...quote:Ik zou iig die strook tussen Perpi en Arles mijden als de pest
lol als je in Collioure stopt heb je gelijk maar stuk van daar naar de spaanse grens is het zwaarste dan moet je wel echt ff in de pedalen, maar goed dan ben je al een paar dagen onderweg.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is echt best goed te doen, zolang je maar de weg langs de kust blijft volgen.
Het steilste stuk zit volgens mij tussen Argeles en Collioure, en dat deden m'n vriendin en ik op een oude tandem met 7 versnellingen, slippertjes aan de voeten en de mandjes vol met strandspullen en bier
We zijn ook nog door gegaan tot Portbou, maar toen wel op 2 fietsen. Daar zaten wel wat langere klimmen bij, maar in mijn herinnering waren die nou niet echt steil of zwaar toch?quote:Op maandag 13 februari 2012 11:01 schreef dop het volgende:
[..]
lol als je in Collioure stopt heb je gelijk maar stuk van daar naar de spaanse grens is het zwaarste dan moet je wel echt ff in de pedalen, maar goed dan ben je al een paar dagen onderweg.
het is zeker een heel mooi stuk.
dan heb je ook nog gelijk vanuit portbou gaat echt omhoogquote:Op maandag 13 februari 2012 11:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
We zijn ook nog door gegaan tot Portbou, maar toen wel op 2 fietsen. Daar zaten wel wat langere klimmen bij, maar in mijn herinnering waren die nou niet echt steil of zwaar toch?
Mja, je zei als eerste route Perpignan - Arles. Provence begint eigenlijk pas voorbij Arles, dus dacht dat dat iets te ver was.. Maar inderdaad, qua afstand is het best te doen bij 80km per dag.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Uitgaand van 80km/dag leek dat in 4 dagen haalbaar?
[..]
Ik heb het boekje met de fietsroute langs het Canal du Midi al thuis liggen, maar ik heb een beetje een dwangidee in mijn hoofd van lente en zee. misschien moet ik dat bewaren tot de zomer![]()
carcasonne schijnt heel mooi te zijn, dus dat wil ik graag eens zien. Dacht alleen dat het nogal bergachtig was!
[..]
julie klinken best overtuigend...
ben in carcasonne geweest en moet zeggen dat ik dat nogal een toeristisch iets vind , als je oude kastelen wil zien moet je meer het cataren gebied in dat is wel wat meer heuvelachtig , carcasonne is redelijk vlakquote:Op maandag 13 februari 2012 11:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als het zo lees, kan ik dus maar beter of het Canal du Midi gaan doen, of dichter bij de Provence beginnen. Carcasonne lijkt me wel erg mooi!
in de provence heb je de beste kans op mooi weer in het voorjaar, dat licht in de luwte van de alpenquote:Op maandag 13 februari 2012 11:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is Montpellier - Nimes - Arles een beetje een leuk idee?
Montpellier een havenstad... Hoe verzin je hetquote:Op maandag 13 februari 2012 11:42 schreef dop het volgende:
[..]
in de provence heb je de beste kans op mooi weer in het voorjaar, dat licht in de luwte van de alpen
vanuit avignon kun je ook goed de provence in zonder klimwerk
montpellier is een echt havenstad die zou ik overslaan nimes ben ik nooit geweest avigon zelf is natuurlijk ook een mooie stad, als je er toch bent zou ik daar wel een keertje rondkijken.
arles is ook best aardig
een ding wat je in elk geval niet moet doen is naar fos sur mer , dat is de franse maasvlakte zo ongeveer . dus als je toch naar de kust fiets dat niet
apt monosque siteron digne-les-bain castellane draguignan en dan kun je kiezen voor de kust
lol mijn fout ik gooi het ff door elkaar met marseille , vraag me niet waarom, dat is niks, excuusquote:Op maandag 13 februari 2012 11:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Montpellier een havenstad... Hoe verzin je hetLigt niet eens echt aan de kust man.
Montpellier is een studentenstad en nog wel 1 van de leukste van Europa ook. Echt een geweldige plaats om een paar dagen door te brengen.
Carcasonne inderdaad toeristisch, maar wel de moeite waard om te proberen de toeristen te negeren. Uniek in Europa.
Marseille is inderdaad wel een echte havenstadquote:Op maandag 13 februari 2012 11:55 schreef dop het volgende:
[..]
lol mijn fout ik gooi het ff door elkaar met marseille , vraag me niet waarom, dat is niks, excuus
Zuidfranse Gorges route van de europafietser zou je kunnen bekijken
volgens mij provence , maar je moet wat mazzel hebben ik kan me voorjaars vakanties herinneren dat het ruim boven de 20 graden was , maar dat is niet altijd zo.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb het boekje van Onbegrensd in de provence van Benjaminse, dat heeft wel leuke ideeen. Qua klimaat, ben ik beter af met de Provence of Canal du Midi in eind april-begin mei?
Nee geen wedstrijden.Gewoon lekker touren en mischien de marmotte volgend jaar.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:05 schreef Yankee het volgende:
Wat ga je met die fiets doen? Wedstrijden? Dan zou ik geen carbonstuur nemen. Anders dat wat jij het mooiste vindt
Gewoon welke je het mooist vind dusquote:Op maandag 13 februari 2012 14:06 schreef foetre het volgende:
[..]
Nee geen wedstrijden.Gewoon lekker touren en mischien de marmotte volgend jaar.
Dat is die 2e toch?quote:Op maandag 13 februari 2012 14:20 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind die zogenaamd ergonomische stuurbochten lelijk.
Allebei, het stuur is boven waar je handen op liggen vlak. Daar wikkelen ze ook geen stuurlint om. Dat vind ik zo'n raar gezicht.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is die 2e toch?
Zo ja, inderdaad, ziet er niet uit
Ah, die vind ik ook niet kunnen inderdaad. Geen stierenkop stuur en gewoon je stuurlint helemaal afwikkelen.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Allebei, het stuur is boven waar je handen op liggen vlak. Daar wikkelen ze ook geen stuurlint om. Dat vind ik zo'n raar gezicht.
Inderdaad. Dat is gewoon snobisme, 'kijk mij eens een duur plat stuur hebben'. Bovenop zit je geregeld met je handen, daar wil je toch gewoon stuurlint hebben?quote:Op maandag 13 februari 2012 14:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Allebei, het stuur is boven waar je handen op liggen vlak. Daar wikkelen ze ook geen stuurlint om. Dat vind ik zo'n raar gezicht.
Eens met dit. Al vind ik die Pro niet zo mooi, Deda Presa of 3T Team zou ik het mooist vinden denk ik.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is gewoon snobisme, 'kijk mij eens een duur plat stuur hebben'. Bovenop zit je geregeld met je handen, daar wil je toch gewoon stuurlint hebben?Verder vind ik kronkels in de bochten ook lelijk en oncomfortabel bovendien. De vorm van de bocht is imo het belangrijkste selectiecriterium. Bepaalt of je een comfortabele overgang naar de shifters hebt en of je een beetje fatsoenlijk/comfortabel in de beugels kunt hangen.
@foetre: wat is je budget voor het stuur? Als ik een carbon stuur zou kopen zou het waarschijnlijk een voor ±100¤ een Pro Vibe 7S round (heb ik nu in alu) of een Deda Presa of Easton SLX3 worden.
Waarom was dat frame van jou toen eigenlijk zo goedkoop? Vergeten te vragen toen je je fiets hier showdequote:Op maandag 13 februari 2012 14:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Eens met dit. Al vind ik die Pro niet zo mooi, Deda Presa of 3T Team zou ik het mooist vinden denk ik.
Aluminium stuurbochten zijn tegenwoordig wel retestijf. Ik heb nog nooit een full carbon stuurbocht gehad dus daar geen ervaringen mee. Ze zijn meestal al gauw 100.-/150.- Euro. En dat dan voor een klein beetje gewicht winst vind ik teveel als een alu stuurbocht 50.- Euro kost. Als je 1x goed op je kokosnoot gaat moet er toch een nieuwe op.
Ja, dat was idd niet duur. Het frameset moet nieuw ong. 500-600 Euro gekost hebben. En dat is al een goede prijs voor een frame met Columbus buizen. Hij was al 3 of 4 jaar oud en had een kleine lakschade bij het balhoofd. Maar wel ongebruikt verder.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom was dat frame van jou toen eigenlijk zo goedkoop? Vergeten te vragen toen je je fiets hier showde
Zelfs bij de budgetmerken is 200 E voor een frame al een hele goede prijs toch?quote:Op maandag 13 februari 2012 15:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dat was idd niet duur. Het frameset moet nieuw ong. 500-600 Euro gekost hebben. En dat is al een goede prijs voor een frame met Columbus buizen. Hij was al 3 of 4 jaar oud en had een kleine lakschade bij het balhoofd. Maar wel ongebruikt verder.
Het is ook geen Colnago of Pinarello hé?![]()
Het was ook een impulsaankoop. ik wilde aanvankelijk alleen nieuwe wielen en een nieuwe groep op mijn oude frame zetten. Uiteindelijk werd 't een geheel nieuwe fiets dus.
Heb ik ook, vind het ook niet heel erg mooi nee. Liefst zou ik er een compact stuur op hebben, maar dat wordt hem niet meer gezien ik een nieuwe fiets wil.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:20 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind die zogenaamd ergonomische stuurbochten lelijk.
Haha, ja ze staan er af en toe op hoor. Zelf bij elkaar zoeken is leuk als je kritisch bent met afmontage ed. Qua prijs worden complete fietsen aangeboden voor een prijs waar je nauwelijks zelf voor bouwen kan. Vaak zitten er dan mindere onderdelen op zoals wielen stuur + pen etc.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zelfs bij de budgetmerken is 200 E voor een frame al een hele goede prijs toch?Maar hij was dus ook niet helemaal nieuw meer. Lijkt me leuk om zo een fiets bij elkaar te zoeken, maar zoals pas nog bleek met die snelspanners wordt alles in elkaar zetten een drama bij mij
Misschien een keer met een mooi titanium frame.. Moet bijna wel omdat na aanschaf van het frame alleen m'n budget al zover op zal zijn dat ik m'n oude groep moet overzettenquote:Op maandag 13 februari 2012 16:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Haha, ja ze staan er af en toe op hoor. Zelf bij elkaar zoeken is leuk als je kritisch bent met afmontage ed. Qua prijs worden complete fietsen aangeboden voor een prijs waar je nauwelijks zelf voor bouwen kan. Vaak zitten er dan mindere onderdelen op zoals wielen stuur + pen etc.
Hier een Stevens Cyclocross frameset voor 250.- bijna nieuw.
http://link.marktplaats.nl/528877825
Kun je er niet gelijk bij aankoop een ander stuur op laten zetten? Wanneer komt die nieuwe fiets eigenlijk?quote:Op maandag 13 februari 2012 16:04 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb ik ook, vind het ook niet heel erg mooi nee. Liefst zou ik er een compact stuur op hebben, maar dat wordt hem niet meer gezien ik een nieuwe fiets wil.
Of het moet niet doorgaan om onvoorziene redenen, dan wil ik nog wel overstappen naar een compact stuurtje.
FSA Wing Compact heeft een platte bovenkant en is compact, dat zou mijn voorkeur hebben (hoewel het dan geen carbon ofzo is).
305 euro. Hoelang is de bovenbuis?quote:Op maandag 13 februari 2012 16:42 schreef kaasplankje het volgende:
Frame van Vos: geen idee wat ze ervoor moeten hebben maar cool is ie wel:
http://link.marktplaats.nl/521681222
Is leuk voor m'n vrouw van 1.73m.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat bied iemand. Dat is een klein fietsje, 55ct
en hoelang zijn je andere vrouwen?quote:Op maandag 13 februari 2012 16:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Is leuk voor m'n vrouw van 1.73m.
M'n andere vrouw heeft haar eigen bovenbuis.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
en hoelang zijn je andere vrouwen?
quote:Op maandag 13 februari 2012 16:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
M'n andere vrouw heeft haar eigen bovenbuis.
Ik vind die compact bochten zo lelijk. Helemaal uit verhouding. Heb zelf een Pro PLT Egro. Fiets echt supercomfortabel:)quote:Op maandag 13 februari 2012 14:20 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind die zogenaamd ergonomische stuurbochten lelijk.
Maar ik dacht dat je met haar bovenbuis jouw derde middelste been bedoeldequote:Op maandag 13 februari 2012 18:47 schreef Freddeh het volgende:
Serieus jongens, het is niet eens een Friesche grap ofzo, dat alleen Patroon hem begrijpt..![]()
1e vrouw heeft geen racefiets, zodoende dat frame.
2e vrouw IS mijn racefiets.
*facepalm*quote:Op maandag 13 februari 2012 18:47 schreef Freddeh het volgende:
Serieus jongens, het is niet eens een Friesche grap ofzo, dat alleen Patroon hem begrijpt..![]()
1e vrouw heeft geen racefiets, zodoende dat frame.
2e vrouw IS mijn racefiets.
Kijk, jij snapt dingen!quote:Op maandag 13 februari 2012 19:20 schreef Narcotical het volgende:
[..]
*facepalm*
Dat snapte ik ook wel maar ik dacht dat idd nog iets vunzigs bij moest wat ik niet begreep
Nee, zó extreem ben ik nietquote:Op maandag 13 februari 2012 19:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik moet nu gelijk aan die kerel van man bijt hond denkenfreddeh viezerik!
Bah, het was wel warm vanmorgen. Ik wilde bijna zonder handschoenen gaan fietsen.quote:Op maandag 13 februari 2012 19:44 schreef No-P het volgende:
Vanochtend smaakte mijn bidon gewoon zout.
Ik laat stuurlint gewoon doorlopen hoor vindt dat platte gedeelte wel lekker voor m'n handen.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is gewoon snobisme, 'kijk mij eens een duur plat stuur hebben'. Bovenop zit je geregeld met je handen, daar wil je toch gewoon stuurlint hebben?Verder vind ik kronkels in de bochten ook lelijk en oncomfortabel bovendien. De vorm van de bocht is imo het belangrijkste selectiecriterium. Bepaalt of je een comfortabele overgang naar de shifters hebt en of je een beetje fatsoenlijk/comfortabel in de beugels kunt hangen.
@foetre: wat is je budget voor het stuur? Als ik een carbon stuur zou kopen zou het waarschijnlijk een voor ±100¤ een Pro Vibe 7S round (heb ik nu in alu) of een Deda Presa of Easton SLX3 worden.
Bestaat niet. Tacxen blijft gay.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nog tips voor een fijn tacx muziekje?
Tacx jij veel dan?quote:Op maandag 13 februari 2012 21:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Bestaat niet. Tacxen blijft gay.
Na twee keer dat ding weer verkocht. Wat een hel.quote:
Wat een slechte gay ben jij zegquote:Op maandag 13 februari 2012 21:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Na twee keer dat ding weer verkocht. Wat een hel.
Man man, vorige week, schaatsen met mijn pa, 2 kerels even mooi te kakken gezet die met hun superdure schaatsen een beetje stonden te vloeken omdat er wat sneeuw op het ijs lag.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je ziet ze nu inderdaad veel. Maar of het een verbetering is tov normale noren ben ik niet direct met je eens. Wanneer je goed kunt schaatsen rij je op normale noren toch beter. Die marathon rijders waren anders ook al lang overgestapt. Ik rij zelf op Raps V6 en bevalt mij prima. De ijzers van Salomon zijn ook veel langer voor, lijken bijna wel ski's. Waardoor je met de juiste techniek juist weer niet zo goed kunt rijden.
Ik vindt het wel lekker met een reallife en lekker muziekje de alpe d'huez beklimmen.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Na twee keer dat ding weer verkocht. Wat een hel.
Een betere besteding van de tweehonderd euro:quote:Op maandag 13 februari 2012 21:58 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik vindt het wel lekker met een reallife en lekker muziekje de alpe d'huez beklimmen.
quote:Op maandag 13 februari 2012 22:05 schreef Yankee het volgende:
[..]
Een betere besteding van de tweehonderd euro:
http://www.loi.nl/themes/(...)fsm64CFcGDDgodGRvPeA
Daar heb ik geen hoer voor nodigquote:Op maandag 13 februari 2012 22:13 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat is naar de hoeren gaan ook. Wil niet zeggen dat sex niet goed voor je is
Inderdaad, die cursus Nederlandse taal is ook nutteloos. We begrijpen elkaar hier allemaal primaquote:
+1quote:Op maandag 13 februari 2012 21:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Na twee keer dat ding weer verkocht. Wat een hel.
Het is seks.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:13 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat is naar de hoeren gaan ook. Wil niet zeggen dat sex niet goed voor je is
Geen tractorbanden gewoon op conti 4000s met supersonic binnenband, als computer had ik al Bontrager node 2 met speed en cadans sensor.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:17 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het is seks.
@foetre: 200¤ is veel hoor, eigenlijk zonde. Gewoon alu setje van Ritchey WCS of Deda Zero100 kost je 80¤. Ben je straks >3k kwijt en ga je dan op de meegeleverde tractorbanden rijden..? Heb je al een mooi computerke?
FSA Wing Compact is een uitstekend stuurtje. Hiermee kan ik dus uren lang onder in de beugel rijden. Door de kleinere drop precies mijn maat. En omdat de uiteinden ook nog een 4 graden naar buiten uitlopen, rij ik nu prettiger met een 2 cm smaller stuur dan voorheen.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:04 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb ik ook, vind het ook niet heel erg mooi nee. Liefst zou ik er een compact stuur op hebben, maar dat wordt hem niet meer gezien ik een nieuwe fiets wil.
Of het moet niet doorgaan om onvoorziene redenen, dan wil ik nog wel overstappen naar een compact stuurtje.
FSA Wing Compact heeft een platte bovenkant en is compact, dat zou mijn voorkeur hebben (hoewel het dan geen carbon ofzo is).
Ziet er wel cool uit, maar die maataanduiding is wel heel verneukeratief met die doorlopende zadelbuis. Kijk eens hoe klein dat balhoofd is. Dus waarschijnlijk iets van een maatje 50 gezien de lengte van Marianne Vos.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:42 schreef kaasplankje het volgende:
Frame van Vos: geen idee wat ze ervoor moeten hebben maar cool is ie wel:
http://link.marktplaats.nl/521681222
Conti's zijn zo ordi. Daar rijdt iedereen op. Op zo'n fiets horen natuurlijk een paar gitzwarte Ultremo's of een setje tube look-a-like Vittoria'squote:Op maandag 13 februari 2012 23:26 schreef foetre het volgende:
[..]
Geen tractorbanden gewoon op conti 4000s met supersonic binnenband, als computer had ik al Bontrager node 2 met speed en cadans sensor.
je moet niet zo slecht over freddeh denken, die is alleen opzettelijk vunzig, nooit per ongelukquote:Op maandag 13 februari 2012 19:20 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dat snapte ik ook wel maar ik dacht dat idd nog iets vunzigs bij moest wat ik niet begreep
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
je moet niet zo slecht over freddeh denken, die is alleen opzettelijk vunzig, nooit per ongeluk
Dat gaat er bij niet in, hoor, met die topictitels van jequote:
Waarschijnlijk klappen de supersonics eerderquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:04 schreef marcodej het volgende:
Diezelfde Ultremo's die na 1000km onder je fiets vandaan klappen?
Een buttplug in je stuur is tot daar aan toe, maar dat stuur in je butt(plug) was niet van mij hoor!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dat gaat er bij niet in, hoor, met die topictitels van je
Dus eigenlijk adviseer je een andere bandenset?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Waarschijnlijk klappen de supersonics eerderZulke lichte butylbanden zijn erg kwetsbaar. Ik zou er geen Alpencol mee af durven dalen, met latex binnenbanden trouwens evenmin. Voor gebruik in NL zijn die latex banden eigenlijk wel geschikter dan lichte butyl, rollen minstens zo licht, zijn niet duurder en lekbestendiger. Alleen wel iets zwaarder. Qua buitenbanden, GP4000S zijn prima banden voor alle omstandigheden. Zou ik liever mee rijden dan Ultremo's, die zijn net zo goed stug (±120tpi?) alleen met minder rubber waardoor ze sneller slijten. Het liefst rijd je natuurlijk met een soepel rubber van Challenge, Veloflex of Vittoria met een tpi >300. Maar niet elke compound is geschikt voor nat wegdek en bovendien rijd je dan sneller lek. De duidelijkste uitzondering: Open Pave CG. Maar die zijn groen. Wel een bazenkleur voor het voorjaar
Ok bedankt.Dat maakt een hoop duidelijk.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:12 schreef eentwee het volgende:
Die Open Corsa zijn heerlijke banden maar alleen voor droge wegen. Typisch voor een setje mooiweerwielen vind ik, is dan ook precies zoals ik ze gebruik (icm latex biba). GP4000S icm Vittoria binnenbanden is een prima allround combi. Gewone continental binnenbanden zijn nog iets sterker maar die wegen ook meer (100-110g ¤3.50), Vittoria ultralite (90-95g ¤3) is wel prettig geprijsd. De lichtere Michelin butyls zijn ook prima (A1 Ultralight 75-80g ¤4.50). Michelin latex weegt ongeveer hetzelfde en kost zo'n ¤7.50. Het blijkt gewoon in de praktijk je bij lichtere binnenbanden dan 75g te veel concessies doet aan de betrouwbaarheid. Is ook logisch als je bedenkt uit hoeveel minder rubber een 50g binnenband bestaat..
Bestel je de banden mee met je fiets of via internet? Elke band heeft zo z'n goedkope adresje![]()
Met m'n oude zadel niet. Met m'n nieuwe gaat dat beterquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:26 schreef kanovinnie het volgende:
Gaat het in dit topic nou over seks? Alsof jullie 'm omhoogkrijgen als je net 150 km gefietst hebt.
Met m'n oude zadel voel ik na 50km me zaakie al niet meer.Hoop dat het beter gaat met m'n zadel voor m'n nieuwe fietsquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:37 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Met m'n oude zadel niet. Met m'n nieuwe gaat dat beter
Of was het nou tóch sex?
Gelukkig ben ik 3 weken geleden vader geworden van een gezonde dochter!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:47 schreef eentwee het volgende:
Is bittere noodzaak(ie).. doof gevoel betekent enorm vergroot risico op impotentie. Moet je nooit mee doorrijden.
JUIST! Dat is een echte bazenset, waarbij het altijd lijkt alsof je er gewoon veel verstand van hebt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:48 schreef foetre het volgende:
[..]
Dus eigenlijk adviseer je een andere bandenset?
Is dit mischien een betere combi?
Vittoria - Open Corsa Evo CX II (320tpi)
Vittoria- Ultralite
Kan nu nog veranderen.Vrijdag ga ik banden bestellen samen met m'n wielset?
Wat zeg je nou............quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Waarschijnlijk klappen de supersonics eerderZulke lichte butylbanden zijn erg kwetsbaar. Ik zou er geen Alpencol mee af durven dalen, met latex binnenbanden trouwens evenmin.
Hmm, dat is heel erg dicht in de buurt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Van 't weekend eens naar het noorden om te kunnen trainen zonder glasscherven. Als 't ff meezit een rondje Utrecht-Katwijk-Krommenie-Utrecht. Iets van 200km.
Je weet toch dat die FM's je daar altijd mee voor de gek houden. Minimaal een week of drie, dus hij weet niet of die container uit Taiwan al gearriveerd en ingeklaard is. Ik ben ook benieuwd wanneer Foetre zijn bazen frame kan afhalen. Ik schat eind april of daaromtrent. Al hoop ik dat uiteraard niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:09 schreef Yankee het volgende:
Eindelijk weer contact gehad met de FM. De conclusie is dat het nog minimaal een week of drie gaat duren voordat ik eindelijk een nieuw frame heb
Jij zit in Amsterdam? Mijn planning is bij met het pontje over te steken naar Krommenie, dan door Waterland naar Uitdam en via de Schellingwouder brug en Weesp terug te rijden. Maar tegen die tijd zal het al donker zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmm, dat is heel erg dicht in de buurt.
Zie PMquote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:33 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Jij zit in Amsterdam? Mijn planning is bij met het pontje over te steken naar Krommenie, dan door Waterland naar Uitdam en via de Schellingwouder brug en Weesp terug te rijden. Maar tegen die tijd zal het al donker zijn.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
JUIST! Dat is een echte bazenset, waarbij het altijd lijkt alsof je er gewoon veel verstand van hebt.
Bazenset besteldquote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je weet toch dat die FM's je daar altijd mee voor de gek houden. Minimaal een week of drie, dus hij weet niet of die container uit Taiwan al gearriveerd en ingeklaard is. Ik ben ook benieuwd wanneer Foetre zijn bazen frame kan afhalen. Ik schat eind april of daaromtrent. Al hoop ik dat uiteraard niet.
Voor de liefhebbers.......
http://cyclingiq.com/2012(...)ing-partner-paradox/
Geen idee. Welke zit er nu op? Probeer die eens. Sowieso is al dat geneuzel over hoe het zou moeten zijn onzin. Als jij lekker met een 44 cm stuur zit, prima. Het gaat om het fietsen, niet over oeverloos gelul of je nou wel of niet je zadel 1 mm hoger of lager zou zetten.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:46 schreef foetre het volgende:
Hoe meet je trouwens wat de goede breedte is voor je stuur?Schouderblad of zijkant arm?
En klopt het dat 44 cm meer comfort geeft en 42 meer direct stuurgedrag?Twijfel namelijk tussen 42 en 44 cm.
Je kunt ook met de trein terug naar huis. Dat heb ik vaker gedaan als ik ergens een klassieker ophaalde.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:21 schreef foetre het volgende:
[..]
[..]
Bazenset besteld
Bazenframe komt 2e week van maart als alles goed gaat.
Als ik hem ophaal kan ik gelijk 70km testen om weer thuis te komen.
Best lastig als je zo weinig Fondriest dealers hebt.Maar zal wel rugzakkie met fietskleding en schoenen meenemen.
Schouderbreedte. Als je twijfelt tussen 42 en 44 en je gaat niet koersen neem dan een 44. Dan kun je lekker ademhalen en goed je krachten kwijt bij aanzetten. Oja, ´t stuurt ook beter.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:46 schreef foetre het volgende:
Hoe meet je trouwens wat de goede breedte is voor je stuur?Schouderblad of zijkant arm?
En klopt het dat 44 cm meer comfort geeft en 42 meer direct stuurgedrag?Twijfel namelijk tussen 42 en 44 cm.
Ok bedankt! Dan word het 44 cmquote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Schouderbreedte. Als je twijfelt tussen 42 en 44 en je gaat niet koersen neem dan een 44. Dan kun je lekker ademhalen en goed je krachten kwijt bij aanzetten. Oja, ´t stuurt ook beter.
Oh het gaat ongetwijfeld wel langer duren dan die drie weken, voor de zomer zou mooi zijnquote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je weet toch dat die FM's je daar altijd mee voor de gek houden. Minimaal een week of drie, dus hij weet niet of die container uit Taiwan al gearriveerd en ingeklaard is. Ik ben ook benieuwd wanneer Foetre zijn bazen frame kan afhalen. Ik schat eind april of daaromtrent. Al hoop ik dat uiteraard niet.
Voor de liefhebbers.......
http://cyclingiq.com/2012(...)ing-partner-paradox/
Ik heb jarenlang met een 44cm stuur gereden omdat ik bij een smaller stuur het gevoel had op een duikboot te zitten. Maar op mijn huidige BMC zit nu een 42 FSA stuur met een paar graden uitloop naar buiten. Dit op aanraden van de ex-prof die deze fietsen nu in Dusseldorf verkoopt. En ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo goed op een fiets gezeten als op deze.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:46 schreef foetre het volgende:
Hoe meet je trouwens wat de goede breedte is voor je stuur?Schouderblad of zijkant arm?
En klopt het dat 44 cm meer comfort geeft en 42 meer direct stuurgedrag?Twijfel namelijk tussen 42 en 44 cm.
fietsboeren zijn eigewijze mensen , die doen alles met de natte vinger, en houden zich dus niet aan metrische projectie, als het hun uitkomtquote:Op woensdag 15 februari 2012 07:29 schreef kanovinnie het volgende:
Meten van buizen doe je officeel hart-hart. Tenminste, in constructietekeningen enzo.
Dat is nog is makkelijk.Hoe kan je jezelf toevoegen op de lijst?quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:22 schreef Freddeh het volgende:
Jongens, in plaats van iedereen te vragen wie waar woont kun je ook jezelf op deze kaart zetten he:
http://maps.google.com/ma(...).711183,4.938354&z=8
Link staat ook in de OP.
Inloggen met een Google account en dan op de knop "BEWERKEN" klikkenquote:Op woensdag 15 februari 2012 10:19 schreef foetre het volgende:
[..]
Dat is nog is makkelijk.Hoe kan je jezelf toevoegen op de lijst?
Kom je er dan in met je google account-naam, of kan je zelf een andere naam invullen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:08 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Inloggen met een Google account en dan op de knop "BEWERKEN" klikken
Gelukt!quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:08 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Inloggen met een Google account en dan op de knop "BEWERKEN" klikken
Eigen accountquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:17 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Kom je er dan in met je google account-naam, of kan je zelf een andere naam invullen?
Inloggen met je eigen Google account, maar je kan wel een gewijzigde naam invullen op de kaart.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:17 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Kom je er dan in met je google account-naam, of kan je zelf een andere naam invullen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |