abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 februari 2012 @ 13:42:09 #251
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_107928125
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:39 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

:Y

Vier jarig kindje met -13 door de sneeuw laten lopen. Krijgt ie karakter van.
Je doelt op dit ?

Vind ik ook mishandeling.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:43:12 #252
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_107928156
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:41 schreef Wapperbaard het volgende:

[..]

Batman heeft gezworen nooit te doden maar denk je dat hij het geboefte van Gotham de baas kon zonder wat botten te kraken?!
Wat ga je doen als je pacifistische tactiek zo effectief blijkt als een fles wasbenzine tegen een woningbrand?
Je hebt reeds vers geworpen excrement op je gezicht en het kind beklimd met afgunst voor de wetten van Newton een wasrek zoals King Kong het Empire State Building besteeg, onderwijl abusievelijke toespelingen over je seksuele geaardheid lancerend.
Terwijl het hoongelach in je oren galmt realiseer je je met een zinkend gevoel dat je de controle over deze titanenstrijd aan het verliezen bent.
Wat ga je doen!?!
:{w Ik leef in de echte wereld.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_107928261
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:43 schreef jcdragon het volgende:

[..]

:{w Ik leef in de echte wereld.
Blijf dat tegen jezelf herhalen als je op een dag het broedsel van Moloch voor je hebt.
Niemand wil geloven wat er krioelt in de krochten van de kraamafdeling tot het te laat is.
Er is een poepstorm op komst.
pi_107928392
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:56 schreef jcdragon het volgende:
Een kind ga je geen tik geven. Maar wel dusdanig aangeven dat het verkeerd zit en streng aanspreken. Als het ziet dat je boos/serieus bent, is dat al genoeg.
Jíj gaat een kind geen tik geven. Moet je zelf weten, maar ik gebruik wel eens de corrigerende tik. Niet als 'straf' maar als correctie, dus op het moment zelf. (niet ermee dreigen, niet zeggen; ga maar in de hoek staan en dan krijg je een tik, maar meteen, als 'schrikeffect'). Het maakt me niets uit dat jou dat lukt met je stem of welke andere methode je ook hanteert; bij mijn kids werkt dit.

Dit soort discussies monden altijd uit in persoonlijke 'boze' conflictjes omdat anderen denken te weten wat het beste is voor andermans kind. :{w Vreselijke mensen vind ik dat.

Een corrigerende tik heeft niets te maken met mishandeling en hoeft ook geen negatieve gevolgen te hebben; dat is afhankelijk van honderd meer factoren dan alleen die corrigerende tik (in welke context, welke benadering, de rest van de opvoeding, harmonie in het gezin, noem maar op).

Betweters in dit topic. :') Mama's en papa's die denken dat ze expert zijn omdat ze kinderen hebben. :') Dat zorgt nog net niet voor allergische reacties bij mij.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:54:25 #255
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_107928497
Allejezus Wapperbaard.

Als jij het verschil niet kan zien tussen een jengelende 4-jarige en een seriemoordenaar mag ik hopen dat je kloten uit je zak vriezen omdat je pa je met alleen je Cars-boxershort aan bij -10 buiten laat slapen, voordat je in staat bent je genetische materiaal door te geven.

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:51 schreef Taurus het volgende:
Jíj gaat een kind geen tik geven. Moet je zelf weten, maar ik gebruik wel eens de corrigerende tik. Niet als 'straf' maar als correctie, dus op het moment zelf. (niet ermee dreigen, niet zeggen; ga maar in de hoek staan en dan krijg je een tik, maar meteen, als 'schrikeffect'). Het maakt me niets uit dat jou dat lukt met je stem of welke andere methode je ook hanteert; bij mijn kids werkt dit.
Fijn dat het voor jou werkt.
Het kind ziet echter geen verschil tussen wat jij een correctie noemt en een straf. De tik die het krijgt is het gevolg van een bepaald gedrag, gewoon straf dus.

quote:
Dit soort discussies monden altijd uit in persoonlijke 'boze' conflictjes omdat anderen denken te weten wat het beste is voor andermans kind. :{w Vreselijke mensen vind ik dat.
Ik denk dat mede op mij doelt.... ik meen helemaal niet te weten wat beter is voor jouw kind dan jijzelf; ik vind echter wel dat geen enkel kind met een fysieke afstraffing te maken hoeft te krijgen.

quote:
Een corrigerende tik heeft niets te maken met mishandeling en hoeft ook geen negatieve gevolgen te hebben;
Lees de OP eens...

quote:
Betweters in dit topic. :') Mama's en papa's die denken dat ze expert zijn omdat ze kinderen hebben. :') Dat zorgt nog net niet voor allergische reacties bij mij.
Mensen die het beter weten terwijl ze geen kinderen hebben, dat is nog veel erger.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_107928584
Mijn ex is eigenlijk altijd door haar ouders geslagen, vrij hard ook. Laatst is er bij haar borderline en PTSD vastgesteld. Er zijn natuurlijk ook andere factoren die hierin mee hebben gespeeld, maar ik denk dat het thuis geslagen en genegeerd worden hier ook een belangrijke rol in heeft.
pi_107928787
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:54 schreef Worteltjestaart het volgende:
Allejezus Wapperbaard.

Als jij het verschil niet kan zien tussen een jengelende 4-jarige en een seriemoordenaar mag ik hopen dat je kloten uit je zak vriezen omdat je pa je met alleen je Cars-boxershort aan bij -10 buiten laat slapen, voordat je in staat bent je genetische materiaal door te geven.
Impliceer je nu dat die twee elkaar uitsluiten? :D
Er is een poepstorm op komst.
pi_107929108
quote:
Allejezus Wapperbaard.

[..]

Fijn dat het voor jou werkt.
Het kind ziet echter geen verschil tussen wat jij een correctie noemt en een straf. De tik die het krijgt is het gevolg van een bepaald gedrag, gewoon straf dus.
Welnee, straf is een consequentie waarbij m'n kind nadenkt over wat er fout is gegaan, dat vereist geen 'schrikeffect'. En inderdaad, fijn dat het voor mij werkt. Als je het daar nou eens bij zou laten. :O
quote:
Ik denk dat mede op mij doelt.... ik meen helemaal niet te weten wat beter is voor jouw kind dan jijzelf; ik vind echter wel dat geen enkel kind met een fysieke afstraffing te maken hoeft te krijgen.
Ik weet niet meer op wie ik doelde, maar als je je aangesproken voelt is dat prima. Dat mag jij vinden, maar andere ouders vinden iets anders. Je hebt geen idee wat er in andere gezinnen plaats vindt, nogal vreemd om daar een oordeel over te vellen, lijkt mij.
quote:
Lees de OP eens...
Heb ik gedaan uiteraard, en dat gaat niet over de corrigerende tik. Er wordt constant met het woord mishandeling gegooid, ik weet niet of jij dat goed hebt gelezen? Wat ik doe is geen mishandeling.
quote:
Mensen die het beter weten terwijl ze geen kinderen hebben, dat is nog veel erger.
Erger weet ik niet, misschien minstens net zo erg. Die mensen zijn immers ook kind geweest, ik vind ouders die alleen door eigen ervaring praten alsof ze het hele opvoedproces (voor iedereen!) doorzien zo naief en blaaskakerig (mooi woord). We doen het al duizenden jaren met z'n allen hoor, kinderen opvoeden. Get over yourself.
pi_107929250
quote:

[..]

Een corrigerende tik heeft niets te maken met mishandeling en hoeft ook geen negatieve gevolgen te hebben; dat is afhankelijk van honderd meer factoren dan alleen die corrigerende tik (in welke context, welke benadering, de rest van de opvoeding, harmonie in het gezin, noem maar op).

^O^ Ben het met elk woord eens.
  maandag 13 februari 2012 @ 14:35:48 #260
238326 Worteltjestaart
pi_107929786
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:14 schreef Taurus het volgende:
We doen het al duizenden jaren met z'n allen hoor, kinderen opvoeden. Get over yourself.
Ah jah.
Vroegah was alles betuh.

quote:
99s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
^O^ Ben het met elk woord eens.
Ik wacht nog steeds op jouw uitleg over wat mijn beroep met deze kwestie te maken heeft.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2012 @ 16:03:09 #261
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_107932917
quote:

Met een beetje minder dunk van jezelf gaat het wss beter.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 13 februari 2012 @ 16:16:27 #262
238326 Worteltjestaart
pi_107933456
:')
pi_107934397
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:35 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ah jah.
Vroegah was alles betuh.

[..]

Ik wacht nog steeds op jouw uitleg over wat mijn beroep met deze kwestie te maken heeft.
Ik zei dat als je het verschil niet weet tussen een tik en een mep dan heb je het verkeerde beroep.
Daarbij doelende op iedereen die dat werk doet en het verschil niet kent. Ik zeg niet dat jij dat beroep uitoefent...
  maandag 13 februari 2012 @ 16:45:51 #264
238326 Worteltjestaart
pi_107934676
Ah, dank voor de uitleg. Zoals jij het zei kwam het op mij over als je het over mijn eigen beroep had.

Point taken.

Laat niet onverlet dat ik benieuwd ben waar jij de grens tussen een tik en een mep legt (of eigenlijk, welke handeling onder wel en welke niet als 'fysieke mishandeling' te boek zou staan).
  maandag 13 februari 2012 @ 16:49:16 #265
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107934797
Kind slaan kan langdurige schade veroorzaken, tja aan zo een melkgebit kan je je knokkels lelijk openhalen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107935045
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ah, dank voor de uitleg. Zoals jij het zei kwam het op mij over als je het over mijn eigen beroep had.

Point taken.

Laat niet onverlet dat ik benieuwd ben waar jij de grens tussen een tik en een mep legt (of eigenlijk, welke handeling onder wel en welke niet als 'fysieke mishandeling' te boek zou staan).
Nee dat niet, sorry voor de verwarring.

De grens tussen een tik en een mep ligt hem bij mij in de kracht die je toekent. Is moeilijk te omschrijven....
pi_107936990
Geslagen of niet, ik ben 18 en krijg nog gewoon straf als dat nodig is.
  maandag 13 februari 2012 @ 21:56:15 #268
3542 Gia
User under construction
pi_107948940
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:50 schreef RoadrunnerX het volgende:
Geslagen of niet, ik ben 18 en krijg nog gewoon straf als dat nodig is.
Ik zet hier hooguit de pc's af als ze daar ruzie over gaan maken. Maar dat is wel alle straf die mijn 19de jarige nog krijgt. Ik vind dat ze nu wel te oud zijn voor straf. Ze worden langzaamaan eigen 'baas' en moeten ook leren om te gaan met de verantwoordelijkheden die dat met zich meebrengt.
Bemoei me dus ook nog maar weinig met stages, afspraken voor gesprekken, opsturen van gewenste stukken enz.... Moeten ze zelf leren. Ik ben eigenlijk alleen nog goed voor de was (uniformen) en de hap. Snik!

Geloof ook niet dat we ze het afgelopen jaar nog ergens voor hebben hoeven straffen, behalve met de computers.
pi_107949049
quote:

[..]

Gewoon tik op de handjes ofzo?
Rustig aan.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 07:36:32 #270
238326 Worteltjestaart
pi_107958066
quote:
99s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Nee dat niet, sorry voor de verwarring.
^O^

quote:
De grens tussen een tik en een mep ligt hem bij mij in de kracht die je toekent. Is moeilijk te omschrijven....
Jep, en daar ligt nou juist het probleem. Iedereen is het erover eens (neem ik aan) dat kindermishandeling taboe is. Daar zijn dus ook wetten voor, om dat aan te kunnen pakken. Als het moment waarop een tik overgaat in mishandeling, niet kan worden geduid, moet je dus een keuze maken: of je neemt geen enkel aspect op, en geeft daarmee vrij baan aan ongestrafte kindermishandeling, of je verbiedt het slaan van kinderen in alle gradaties.

Ik geloof best dat een incidentele tik niet direct tot psychopaatjes-op-latere-leeftijd leidt hoor ;) maar het punt is juist, dat als je kindermishandeling wil tegengaan, je ook de tik moet verbieden, wat gezien de alternatieven voor goede opvoeding helemaal niet zo'n discussie hoeft te wezen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:38:26 #271
3542 Gia
User under construction
pi_107962319
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 07:36 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]
Jep, en daar ligt nou juist het probleem. Iedereen is het erover eens (neem ik aan) dat kindermishandeling taboe is. Daar zijn dus ook wetten voor, om dat aan te kunnen pakken. Als het moment waarop een tik overgaat in mishandeling, niet kan worden geduid, moet je dus een keuze maken: of je neemt geen enkel aspect op, en geeft daarmee vrij baan aan ongestrafte kindermishandeling, of je verbiedt het slaan van kinderen in alle gradaties.
Waarom? Straffen zonder een tik heeft ook gradaties van niet schadelijk tot wel schadelijk. Dáár kun je wel vertrouwen op het inzicht van de ouders, maar bij een corrigerende tik niet?
quote:
Ik geloof best dat een incidentele tik niet direct tot psychopaatjes-op-latere-leeftijd leidt hoor ;) maar het punt is juist, dat als je kindermishandeling wil tegengaan, je ook de tik moet verbieden, wat gezien de alternatieven voor goede opvoeding helemaal niet zo'n discussie hoeft te wezen.
En jij bent expert op het gebied van goede opvoeding omdat je tegen zelfs een klein tikje op de vingers bent? Ik heb een schoonbroer GEHAD, die een kind voor straf opsloot in de kelder onder het huis. Wat is het verschil met een washok? Toch denk ik dat het eerste behoorlijk traumatisch is, zo'n enge donkere kelder. Maar hé, er wordt niet geslagen en dan mag dat gerust. Toch?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:49:30 #272
238326 Worteltjestaart
pi_107962642
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:38 schreef Gia het volgende:
Waarom? Straffen zonder een tik heeft ook gradaties van niet schadelijk tot wel schadelijk. Dáár kun je wel vertrouwen op het inzicht van de ouders, maar bij een corrigerende tik niet?
Omdat je A niet kunt reguleren moet je dat met B ook maar niet doen?
Weet je wat, de maximumsnelheid op de snelweg is onvoldoende te handhaven, doen we in de bebouwde kom ook gewoon niet meer.

quote:
En jij bent expert op het gebied van goede opvoeding omdat je tegen zelfs een klein tikje op de vingers bent? Ik heb een schoonbroer GEHAD, die een kind voor straf opsloot in de kelder onder het huis. Wat is het verschil met een washok? Toch denk ik dat het eerste behoorlijk traumatisch is, zo'n enge donkere kelder. Maar hé, er wordt niet geslagen en dan mag dat gerust. Toch?
Lekker chargerend. Ga zo door, met jouw argumentatie kom je er wel ^O^
Waar heb je mij horen zeggen dat die situatie minder erg is? Nou, waar? Nou? Nou?
Het enige dat ik heb gezegd is dat die situatie niet onder de originele discussie valt.

Moeilijk hè, met goede argumenten aankomen?

:O
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:31:22 #273
3542 Gia
User under construction
pi_107964121
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:49 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Omdat je A niet kunt reguleren moet je dat met B ook maar niet doen?
Weet je wat, de maximumsnelheid op de snelweg is onvoldoende te handhaven, doen we in de bebouwde kom ook gewoon niet meer.

Nee, jij wilt een corrigerende tik verbieden omdat dat door kan slaan. Maar straffen zonder tik kan ook doorslaan. Dan moet je straffen in zijn geheel verbieden, om niet door te slaan en te voorkomen dat er überhaupt kindertjes beschadigd raken of dat nou fysiek of geestelijk is.
quote:
Lekker chargerend. Ga zo door, met jouw argumentatie kom je er wel ^O^
Waar heb je mij horen zeggen dat die situatie minder erg is? Nou, waar? Nou? Nou?
Het enige dat ik heb gezegd is dat die situatie niet onder de originele discussie valt.

Moeilijk hè, met goede argumenten aankomen?

:O
Een corrigerende tik valt feitelijk ook niet onder de discussie omdat het hier gaat om mishandeling en een corrigende tik geen mishandeling is. Maar ja, iedereen is het erover eens dat mishandeling uit den boze is, dus dan maar de discussie toespitsen op de corrigerende tik.
Nu, dan kan ik ook geestelijke mishandeling erbij halen, want dat is ook verboden. En dat valt wél onder mishandeling. Maar ja, dat is geen slaan. Owee, een ouder heft haar hand op en tikt een kind zacht op de vingertjes, onderwijl zeggen: "nee, dat mag niet, dat is auw". Het kind voelt het tikje, maar doet niet erg pijn, maar het schrikt wel van het feit dat het onverwacht komt. Maar de pijn die het anders gehad had, stopcontact, hete thee, was erger geweest. Ojee, wat erg zo'n corrigerende tik. Nee, dan kun je het kind beter 5 keer per dag in een washok zetten om te leren dat het van een hete theepot af moet blijven. Alsof zo'n kind snapt waarom het in dat washok staat.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 13:50:45 #274
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_107966642
Zeggen dat iets auw doet, vind ik persoonlijk ook vallen onder kindermishandeling. Waarom denken sommige ouders dat hun kind te dom is om het woordje pijn te begrijpen...ril... :')
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 14:05:58 #275
3542 Gia
User under construction
pi_107967216
quote:
18s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:50 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Zeggen dat iets auw doet, vind ik persoonlijk ook vallen onder kindermishandeling. Waarom denken sommige ouders dat hun kind te dom is om het woordje pijn te begrijpen...ril... :')
Je waarschuwt dat hetgeen hij aan wil raken, wil pakken 'auw' doet. Niet de tik. Die hoeft niet 'auw' te doen. Een kind begrijpt het woordje 'auw' overigens sneller dan het woordje pijn. Tegen de tijd dat hij het woordje 'pijn' begrijpt, is de corrigerende tik ook niet meer nodig.
'Pijn' is een begrip, 'auw' is wat het kind zelf zegt als hij zich bezeert. Dus, dat snapt hij eerder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')