Geen problemen gehad hier. 07.45 naar werk, 08.00 aanwezig. 17.00 weer naar huisquote:Op maandag 21 januari 2013 22:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee, de stad daar wil je al helemaal niet komen als er sneeuw ligt, een nog grotere chaos dan op de snelweg. Daar staan je dan uren in de file op je winterbanden.
Heb je steeds niet in de gaten dat winterbanden geen wondermiddel tegen gladheid is? Achja met of zonder plaat voor je kop, jou overkomt toch niks met winterbanden.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:39 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wat een onzin
A. Ik moet niet de snelweg op maar gewoon in de stad, juist dan is het beter
B. ik ga ook op wintersport
Waar heb je het over????quote:Op maandag 21 januari 2013 22:06 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Heb je steeds niet in de gaten dat winterbanden geen wondermiddel tegen gladheid is? Achja met of zonder plaat voor je kop, jou overkomt toch niks met winterbanden.
ABS + ESP + TC + Winterbanden is in deze omstandigheden veiliger dan zomerbandenquote:Op maandag 21 januari 2013 22:12 schreef dester_martijn het volgende:
Over oa de discussie van vorig jaar. En nou kom je met de verplichtstelling van winterbanden...
Onzin. Ik wil als het sneeuwt ook gewoon dronken van het cafe veilig naar huis kunnen rijden.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Winterbanden zijn er alleen voor het schapenvolk dat op dagen zoals vorige week dinsdag verplicht van de baas op kantoor moet verschijnenWant waarom zou je überhaupt de weg op gaan met zoveel sneeuw, ook met winterbanden sta je dan gewoon stil in de file.
+1quote:Op maandag 21 januari 2013 22:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Onzin. Ik wil als het sneeuwt ook gewoon dronken van het cafe veilig naar huis kunnen rijden.
Dat beweert niemand ook niet. De Nederlandse winter kom je ook wel door op zomerbanden. Ik persoonlijk kies ook voor winterbanden, heb al die elektronische rotzooi, maar als je je niet voldoende aanpast helpt alle veiligheid van de wereld. Een beetje passief rijgedrag en soms doorslippen kom je de winter ook wel door met zomerbanden.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:14 schreef Estolan het volgende:
[..]
ABS + ESP + TC + Winterbanden is in deze omstandigheden veiliger dan zomerbanden
That's all
En in mijn 12jaar rijervaring met gem. 50.000km per jaar heb ik nog 0x problemen gehad met gladheid en sneeuw. In NL en in de Alpen.
Stap jij lekker in de taxi/bus als het gesneeuwd heeft, die rijden zo achterlijk dat een setje winterbanden ook niet meer helptquote:Op maandag 21 januari 2013 22:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Onzin. Ik wil als het sneeuwt ook gewoon dronken van het cafe veilig naar huis kunnen rijden.
Tja, want zoals sommige taxi´s in de randstad rijden rijd elke taxichauffeur..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Stap jij lekker in de taxi/bus als het gesneeuwd heeft, die rijden zo achterlijk dat een setje winterbanden ook niet meer helptDan ga ik nog liever lopen.
Dit dus, winterbanden zijn vooral nuttig op een compleet ingesneeuwde weg of een ijsbaan. Dit laatste ben ik in NL nog nooit tegengekomen, dat eerste wel, maar er wordt gestrooid en geschoven (woon overigens wel in de Randstad) en de grote wegen zijn na de eerste spits na de sneeuw zo goed als berijdbaar met zomerbanden.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:38 schreef starla het volgende:
[..]
Reed gisteren 80 op de snelweg met zomerbanden zonder problemen. Ben nog steeds van mening dat het zonde van het geld is winterbanden
Serieus, ik ervaar geen enkel probleem met fatsoenlijke normale banden. in de winterquote:Op maandag 21 januari 2013 16:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
Echt, mensen die het verschil maar blijven ontkennen of beweren dat je op zomerbanden 'net zo goed kunt rijden' in de sneeuw hebben echt een blinde vlek. Dat je geen winterbanden wilt kopen is prima, maar het verschil is er echt en is merkbaar, maakt het veiliger (tenzij je dan gewoon 120 gaat rijden natuurlijk) en vooral een stuk prettiger.
tja, hier kom je met zomerbanden nu amper de straat uit..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 02:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
anden zijn vooral nuttig op een compleet ingesneeuwde weg of een ijsbaan. Dit laatste ben ik in NL nog nooit tegengekomen, dat eerste wel, maar er wordt gestrooid en geschoven (woon overigens wel in de Randstad) en de grote wegen zijn na de eerste spits na de sneeuw zo goed als berijdbaar met zomerbanden.
Kortom ik zou wat aan winterbanden hebben gehad vorige week dinsdag en afgelopen maandagochtend. Tot nu toe wel 2 keer in het jaar en als je dan de mogelijkheid hebt om je auto te laten staan dan hinder je dus compleet niemand en kunt je zomerbanden onder je auto laten.
Je ervaart wellicht geen problemen maar hebt daadwerkelijk wel minder grip. (Een v/d/ E-klasses op mijn werk wou vrijwel continu driften in bochten als ik redelijk vlot optrok, had gewoon goede Michelin zomerbanden. )quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Serieus, ik ervaar geen enkel probleem met fatsoenlijke normale banden. in de winter
Achterwielaandrijving in de sneeuw is ook vrij kansloos soms, daar sta je dan met je dikke Benz of BMWquote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Je ervaart wellicht geen problemen maar hebt daadwerkelijk wel minder grip. (Een v/d/ E-klasses op mijn werk wou vrijwel continu driften in bochten als ik redelijk vlot optrok, had gewoon goede Michelin zomerbanden. )
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:13 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Achterwielaandrijving in de sneeuw is ook vrij kansloos enorm plezierig, daar ga je dan met je dikke Benz of BMW
Inderdaad, kon een keer met een Sprinter rolstoelbus niet eens een verkeersdrempel vooruit over..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:13 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Achterwielaandrijving in de sneeuw is ook vrij kansloos soms, daar sta je dan met je dikke Benz of BMW
Om mee te driften wel ja, maar vaak zat een Benz zien staan die een heuveltje niet op kwam met spinnende achterwieltjes.quote:
hoezo?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach RWD is het probleem niet, automaat is vooral vervelender.
Probleem is de automaat in combinatie met RWD... Dan kan je niet ff op je gemak het gas doseren want die automaat regelt dat allemaal.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:23 schreef Estolan het volgende:
[..]
hoezo?
Hier ook automaat ( dan wel op de voorwielen ), nergens problemen mee, rem los, auto gaat rollen, en je rijdt zo weg
Wat een onzin, wat moet je doseren dan? gewoon rem los en de auto gaat vanzelf rijden, als je gewoon weet wat je moet doen maakt het geen zak uit, je slipt minder snel dan bij een handbak ( immers je zelf niet hoeft te koppelen )quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:24 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Probleem is de automaat in combinatie met RWD... Dan kan je niet ff op je gemak het gas doseren want die automaat regelt dat allemaal.
Wanneer heb ik minder grip? Op sneeuw ja, maar die is allang weer verdwenen hierquote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Je ervaart wellicht geen problemen maar hebt daadwerkelijk wel minder grip. (Een v/d/ E-klasses op mijn werk wou vrijwel continu driften in bochten als ik redelijk vlot optrok, had gewoon goede Michelin zomerbanden. )
Ook volgens alle tests als het vriest, zoals nu. Wel maar een heel erg klein beetje, maar toch.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wanneer heb ik minder grip? Op sneeuw ja, maar die is allang weer verdwenen hierOnder zo'n beetje alle andere omstandigheden hebben gewone banden meer grip.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |