quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:22 schreef machtpen het volgende:
[..]
Dan ben je totaal ongeschikt als chauffeur.
quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stel dat winterbanden in volle sneeuw 20% meer grip en -20% remweg geeft - dan is dat even vervelend als je 0% grip hebt doordat het gewoon volledig ijs is. Het grootste verschil is dat sneeuw niet aan een winterband blijft plakken en je dus profiel hebt. In bochten, met remmen en accelereren dan zal een auto uitgerust met winterbanden dus een voordeel hebben. Dit is eenvoudig te verspelen door dan simpelweg harder te gaan rijden natuurlijkquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb tot nu toe nog geen momenten gehad waarbij ik last had van mijn zomerbanden, alleen op momenten waarbij ik express meer gas geef in de bochten.
Maf, want er ligt geen sneeuw meer, behalve in woonwijken en ik neem niet aan dat je er met meer dan 50 door heengaatquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:58 schreef Leipo666 het volgende:
afgelopen dagen een leenauto met zomerbanden meegekregen en dan merk je toch weer duidelijk het verschil: een klein laagje slush is al genoeg om de ESP in te laten grijpen en af en toe een licht slipgevoel in bochten
gelukkig nu weer mijn eigen auto met winterbanden terug: wereld van verschil
nee, maar met 30 kun je een auto ook al laten glijden hoorquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Maf, want er ligt geen sneeuw meer, behalve in woonwijken en ik neem niet aan dat je er met meer dan 50 door heengaat
Waar, je merkt het inderdaad wel, maar daar is voor mij ook alles mee gezegd. Met dit soort snelheden en bij gebrek aan verse sneeuwval en ijs en daarnaast nog volkomen drooggereden en schone grote wegen denk ik dat de verschillen maar heel af en toe merkbaar zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:14 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
nee, maar met 30 kun je een auto ook al laten glijden hoor
Daar sta je niet snel bij stil inderdaad, die ijsvorming op de velg. Lijkt me knap vervelend. Blij dat ik gewoon ordinair 15" steelies heb voor de winterquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:09 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik heb winterbanden op mijn auto laten monteren. De banden liggen om 18" velgen en hebben een relatieve hoogte van /45. Als je dan echt door serieuze sneeuw rijdt, zoals afgelopen weekend dan verzamelt zich sneeuw in de velg. Dit smelt 'n beetje en bevriest daarna. Vervolgens draai je de snelweg op en heb je een slingerend stuur - door de onbalans veroorzaakt door de ijsvorming in m'n velg. Probeer dit dan maar weg te krijgen terwijl het nog -10 is en alles wat je qua heet water gebruikt alsnog in 5 min bevriest.
Dit pleit er voor dat als je in echte sneeuw omstandigheden gaat rijden dat je dit liever op stalen velgen doet met banden die meer hoogte hebben. Heb je veel kleinere kans op dit probleempje
quote:
Dit is dus zo'n onzin. Als ik rustig aan doe met mijn RWD heb ik ook nergens last van, maar plankgas doet ie ook rare dingen in de sneeuw.quote:
zeker. totdat er een vrachtwagen doorglijdt - zo over je eendje heen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 00:19 schreef sig000 het volgende:
Een Citroen 2CV of ook welbekend als de Eend is onverslaanbaar in de sneeuw.
Ik kreeg tijdens rijles ooit es een klomp klei aan de binnenkant van de velg, dat was een heel apart gevoel. Uiteindelijk zijn we maar gestopt om het er tussenuit te peuteren. We reden op een binnenweg, tijdens de bietencampagne, dus dat hadden we aan kunnen zien komen..quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daar sta je niet snel bij stil inderdaad, die ijsvorming op de velg. Lijkt me knap vervelend. Blij dat ik gewoon ordinair 15" steelies heb voor de winter
Ik wel... Nieuwe auto: nog geen winterbanden. Nu woon ik buiten (aan een landweggetje) en over de "grote" weg is het geen enkel probleem (met normaal winterweer). Maar als ik in de berm moest om een auto te passeren (weg is ongeveer 1 1/2 auto breed, dus berm rijden is bijna een must) was het erg lastig om eruit te komen met de zomerbanden! Afgelopen vrijdag heb ik er winterbanden onder laten leggen (op de originele stalen velgen, de zomerbanden gaan op lichtmetalen velgen in het voorjaar).quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb tot nu toe nog geen momenten gehad waarbij ik last had van mijn zomerbanden, alleen op momenten waarbij ik express meer gas geef in de bochten.
De winter is nog niet voorbij! Het wil in Maart ook nog wel eens behoorlijk winterenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:44 schreef Falco het volgende:
Tot volgend jaar weer iedereen. Zomer- vs. winterbanden blijft een leuke discussie
Beter niet! Ben er klaar mee.quote:Op woensdag 15 februari 2012 07:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
De winter is nog niet voorbij! Het wil in Maart ook nog wel eens behoorlijk winteren
Overbuurman met leasebak + winterbanden reed 's morgens regelmatig slippend en driftend voor mijn vriendin de straat uit de afgelopen weken, terwijl zij, met winterbanden en een iets rustiger rechtervoet geen enkel probleem had. Daaruit blijkt voor mij wel hoeveel belangrijker die organische massa achter het stuur is, dan de paar cm² zomer/winter rubber op de weg.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:31 schreef leolinedance het volgende:
Volgend jaar weer twee weken winterweer![]()
Ik heb tijdens die twee weken vorst geen enkel probleem ondervonden met mijn goede zomerbanden
Ik heb al 1,5 week de zomersloffen eronder liggen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:14 schreef j0rrit het volgende:
Vinden jullie het ook tijd worden om de winterbanden te verruilen voor zomerschoeisel?
Met de huidige temperaturen van +10 graden vind ik het onzinnig worden om op zachte winterbanden te blijven rijden. Gevoelsmatig slijten deze nu onnodig.
Aankomende week wordt het wel weer iets kouder, vandaar dat ik nu twijfel. Wat denken jullie?
Je plaat blijft vast hangen...quote:Op zaterdag 17 maart 2012 12:13 schreef leolinedance het volgende:
Levensgevaarlijk buiten die week dat er sneeuw heeft gelegen!
Egoist.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 12:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je plaat blijft vast hangen...
Zag toevallig dat ze vanaf vandaag bij de Aldi een momentsleutel te koop hebben voor 2 tientjes oid. Volgens mij voldoet dat prima. Gebruik zelf overigens geen momentsleutel. Gewoon stevig aandraaien met een kruissleutel en na een paar ritjes nog even alle bouten nalopen voor de zekerheid.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:35 schreef sittingtuck het volgende:
Wil komende wissel naar zomerbanden zelf gaan wisselen.
Van plan dit met een momentsleutel te doen.
Kan iemand me een momentsleutel aanbevelen die hier geschikt voor is?
Niet te duur, maar ook geen chinese rommel?
Lichtmetaal wil je niet te stevig aandraaien, dan scheuren ze namelijk...quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:50 schreef Palomar het volgende:
[..]
Zag toevallig dat ze vanaf vandaag bij de Aldi een momentsleutel te koop hebben voor 2 tientjes oid. Volgens mij voldoet dat prima. Gebruik zelf overigens geen momentsleutel. Gewoon stevig aandraaien met een kruissleutel en na een paar ritjes nog even alle bouten nalopen voor de zekerheid.
Het zal wel iets schelen, maar met de gewichten van de huidige auto's is dat vrijwel niet merkbaar.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
rijdt lichtmetaal eigenlijk zuiniger, of is het echt puur voor het idee
Mwoa, in het zwarte woud is de nachttemperatuur nog maar 1 graad boven nul, dus als je daar 's ochtends vroeg op pad moet, kan je er nog wel wat voordeel van hebben.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Lijkt mij dat er in Duitsland weinig winterse omstandigheden.
Duitsland kent geen vaste periode waarin winterbanden verplicht zijn. Ligt dus echt aan de weersomstandigheden.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:05 schreef gateway het volgende:
Hmmz, eigenlijk vindt ik het ook wel tijd weer naar zomerbandjes te wisselen... Mjah zit in DLD dus ff uitzoeken of dat al mag. Tevens ff kijken hoe de bandjes eraan toe zijn, als er 2 al bijna versleten zijn dan rijdt ik die eerst maar gewoon opVoor nog een winter zijn ze dan toch niet goed meer.
Heel verstandig. Met een fatsoenlijke krik ben je in drie kwartier klaar, da's makkelijk vijftig euro verdienenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:06 schreef maart78 het volgende:
vandaag een mooi setje lm gekocht met banden, wisselen doe ikzelf wel
Ha, de winterbandenmafia is weer actief!quote:Op donderdag 8 november 2012 19:21 schreef Getwicked het volgende:
Tip: Ga naar www.google.nl voor winterbanden.
ja met 30km per uur, iedereen ophoudenquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Ha, de winterbandenmafia is weer actief!
Gister lekker met mijn zomerbandjes door de sneeuw gecrosst. Af en toe beetje heen en weer slippen, maar ben heel thuis gekomen en daar gaat het om natuurlijk.
+1.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Ha, de winterbandenmafia is weer actief!
Gister lekker met mijn zomerbandjes door de sneeuw gecrosst. Af en toe beetje heen en weer slippen, maar ben heel thuis gekomen en daar gaat het om natuurlijk.
Nee, met 70/80. Net als de rest van het verkeerquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:47 schreef maart78 het volgende:
[..]
ja met 30km per uur, iedereen ophouden
Mijn voorganger ging ook niet harderquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:47 schreef maart78 het volgende:
[..]
ja met 30km per uur, iedereen ophouden
Mijn ervaring is dat je ook ineen woonwijk weg kan glibberen. Ik heb er eens een auto mee total-loss gereden (economisch danquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Het is een beetje een herhaling van zetten, want het volgende heb ik al eens gezegd, maar ik heb de auto niet nodig voor woon-werk verkeer. Na die sneeuwbui van gisteren zijn de grote wegen hier (Zuid-Holland) sneeuwvrij en er is gestrooid. Ik zou dus alleen winterbanden nodig hebben in mijn woonwijk, daar ga ik ze echt niet voor aanschaffen.
Is ook zo, maar ik woon echt aan het begin daarvan, bovendien rijd ik er 5 km/u vanwege spelende kinderen. Dus schade met die snelheid...het kan, maar dat risico neem ik dan maarquote:Op woensdag 16 januari 2013 18:34 schreef 2cv het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je ook ineen woonwijk weg kan glibberen. Ik heb er eens een auto mee total-loss gereden (economisch danik heb er weer een 'recht' subframe onder geklust).
Zeker nog nooit op de snelweg geweest zonder dat een schuiver vooruit is gereden?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Is ook zo, maar ik woon echt aan het begin daarvan, bovendien rijd ik er 5 km/u vanwege spelende kinderen. Dus schade met die snelheid...het kan, maar dat risico neem ik dan maar
Lees mijn eerdere post eens vrind, ik heb het over mijn persoonlijke situatie, ik kan kiezen wanneer ik wel of niet met de auto ga, dus in mijn geval zijn winterbanden overbodig.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:04 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Zeker nog nooit op de snelweg geweest zonder dat een schuiver vooruit is gereden?
Ik woon in Den Haag, ligt hier nog zat sneeuw in de straten. En de hoofdweg rond 7uur is ook gewoon nog gladquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Het is een beetje een herhaling van zetten, want het volgende heb ik al eens gezegd, maar ik heb de auto niet nodig voor woon-werk verkeer. Na die sneeuwbui van gisteren zijn de grote wegen hier (Zuid-Holland) sneeuwvrij en er is gestrooid. Ik zou dus alleen winterbanden nodig hebben in mijn woonwijk, daar ga ik ze echt niet voor aanschaffen.
Als ik jou was zou ik spijkerbanden nemen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:25 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik woon in Den Haag, ligt hier nog zat sneeuw in de straten. En de hoofdweg rond 7uur is ook gewoon nog glad
Hier winterbanden, automaat in sneeuwstand
Ik hoop dat wij net als andere EU landen ook de verplichting krijgen op winterbanden te rijdenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:33 schreef jitzzzze het volgende:
Ik heb nog geen moment gedacht: "Had ik maar winterbanden".
Verplichting? Laat mensen zelf beslissen wat ze onder hun auto willen gooien? Daarnaast is het in Duitsland en Oostenrijk ook niet verplicht hoor.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:07 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik hoop dat wij net als andere EU landen ook de verplichting krijgen op winterbanden te rijden
Echt wel!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Verplichting? Laat mensen zelf beslissen wat ze onder hun auto willen gooien? Daarnaast is het in Duitsland en Oostenrijk ook niet verplicht hoor.
Nee. Als het 17 graden is op 3 Februari, dan hoeft er echt geen winterrubber onder te liggen.quote:
En wat is de omstandigheid en temp nu?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Als het 17 graden is op 3 Februari, dan hoeft er echt geen winterrubber onder te liggen.
Je moet je banden aanpassen aan de omstandigheden, en alleen bij winterse omstandigheden (een nogal relatief begrip wat altijd via de rechter bepaald moet worden), moet je M+S banden eronder hebben met minimaal 4 MM profiel.
Dan moet je harder rijden, of harder denken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:33 schreef jitzzzze het volgende:
Ik heb nog geen moment gedacht: "Had ik maar winterbanden".
Geen idee, heb je het de rechter gevraagd?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:13 schreef Estolan het volgende:
[..]
En wat is de omstandigheid en temp nu?
?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Geen idee, heb je het de rechter gevraagd?
is?quote:
Waar is die gladheid door sneeuw dan op de meeste wegen?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:18 schreef Estolan het volgende:
Winterbanden in Duitsland
In Duitsland staat het gebruik van winterbanden in de wet geregeld. Begin december 2010 zijn deze regels nog eens extra aangescherpt. Hieronder geven wij een overzicht van de verplichtingen in Duitsland.
Wanneer
Het is in Duitsland verplicht de auto-uitrusting aan te passen aan de weersomstandigheden. Dat betekent dat u winterbanden voert als u rijdt in winterse omstandigheden. Van winterse omstandigheden is volgens de wet in elk geval sprake bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.
Duitsland kent geen vaste periode waarin het gebruik van winterbanden verplicht is.
Welke banden
In Duitsland zijn winterbanden met het sneeuwvlok symbool, M+S banden en all weather banden toegestaan. Het profiel moet minimaal 1,6 mm zijn, aanbevolen wordt tenminste 4 mm.
Voor welke voertuigen
In Duitsland is het een gedragsregel voor 'motorvoertuigen'. De verplichtingen gelden dus ook voor kampeerauto's en motoren. Er is geen verplichting voor winterbanden (of sneeuwkettingen) onder caravans. Het mag wel en het levert ook voor caravans een betere wegligging op.
Winteruitrusting
De verplichting tot een geschikte winteruitrusting heeft niet alleen betrekking op de banden maar ook op bijvoorbeeld de ruitensproeiervloeistof, de ruitenwissers en de koelvloeistof.
Verkeersboetes
Duitsland kent een vast boetebedrag voor het niet voeren van winterbanden in winterse omstandigheden: ¤40. Bij hinder of gevaarzetting is de boete ¤80 en 1 strafpunt (bedragen gelden vanaf 4-12-2010).
ANWB adviseert
Rijdt u in de wintermaanden naar of door Duitsland, rijd dan op winterbanden. Gaat u naar de bergen, neem dan ook sneeuwkettingen mee.
Zie hierboven, heeft niks met de rechter te maken, maar staat gewoon in de wetquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
is?
Jij moet lezen. Ik zeg net dat winterse omstandiheden een relatief begrip is. Alleen een rechter kan bepalen wanneer dit wel of niet is.
Maar als ik nu naar buiten kijkt, dan is het helder, zijn de (snel)wegen hier goed vrij. Dus geen indicatie van winterse omstandigheden.
Ik denk dat ik op de snelweg liever gewone banden eronder zou willen hebben, die kunnen namelijk meer water afvoeren dan een winterband. En niet alle mensen hoeven de besneeuwde binnenwegen te rijden waar ik wel overheen moet straks.
Hier in de straat (30km zone), hier in de hoofdstraat (50km zone) en op sommige hoofdwegen. Alleen de snelweg is "sneeuwvrij" maar met temp onder 0 kunnen die ook weer glad worden. Dat zeggen ze op de ANWB en het nieuws ook, en je voelt het ook als je er overheen looptquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waar is die gladheid door sneeuw dan op de meeste wegen?
Want dat is dan overal? Er zijn genoeg plaatsen waar het wel vrij is, zoals in mijn woonplaats.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:22 schreef Estolan het volgende:
[..]
Hier in de straat (30km zone), hier in de hoofdstraat (50km zone) en op sommige hoofdwegen.
Als het niet glad is, hoeven ze er niet onder. Dat het glad kan worden staat daar los van.quote:Alleen de snelweg is "sneeuwvrij" maar met temp onder 0 kunnen die ook weer glad worden. Dat zeggen ze op de ANWB en het nieuws ook, en je voelt het ook als je er overheen loopt
Het is dus wel een verplichting nu! Nog niet in NL nee, en als of je onder het rijden weet waar het wel en niet glad isquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Want dat is dan overal? Er zijn genoeg plaatsen waar het wel vrij is, zoals in mijn woonplaats.
[..]
Als het niet glad is, hoeven ze er niet onder. Dat het glad kan worden staat daar los van.
Daarom is het ook geen verplichting, en zal het die ook nooit worden. Dat je je auto moet aanpassen aan de omstandigheden heeft ook betrekking op andere zaken.
Want?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:07 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik hoop dat wij net als andere EU landen ook de verplichting krijgen op winterbanden te rijden
Nog harder? Ik rijd gewoon mee met iedereen, je zal mij niet betrappen op extreem langzaam rijden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan moet je harder rijden, of harder denken.![]()
Verplichting winterbanden is echt onzin. Als ik zie hoeveel mensen er half dichtgesneeuwd met beslagen ramen rondtuffen, is in opvoeding meer winst te halen.
Iets wat bij -18 kan onstaan ga jij nu als argument aandragen of wat?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:29 schreef Estolan het volgende:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Black_ice
quote:At low temperatures (below -18 °C), black ice can form on roadways
Omdat dit blijkbaar naar meerdere tests veiliger isquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Want?
[..]
Nog harder? Ik rijd gewoon mee met iedereen, je zal mij niet betrappen op extreem langzaam rijden.
Oh ja, omdat ik wel met mijn wagen kan omgaan ben ik onveiliger? Wat een onzin, misschien moet je eens je huiswerk gaan doenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:30 schreef Estolan het volgende:
[..]
Omdat dit blijkbaar naar meerdere tests veiliger is
En het meerijden kan prima, maar is wel link als jij bijv dan de enige bent zonder winterbanden
En hoe koud is het plaatselijk al geweest?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Iets wat bij -18 kan onstaan ga jij nu als argument aandragen of wat?
[..]
Ik had het over de remweg bij. De rest staat sneller stil dan jij op dat momentquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Oh ja, omdat ik wel met mijn wagen kan omgaan ben ik onveiliger? Wat een onzin, misschien moet je eens je huiswerk gaan doen
-50 op Antartica geloof ik. Maar plaatselijk is niet landelijk toch? Dus het is afhankelijk van waar je rijdt of er ook daadwerkelijk winterse omstandigheden zijn, maar dat wil er niet in bij je geloof ik.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:33 schreef Estolan het volgende:
[..]
En hoe koud is het plaatselijk al geweest?
En hoe kom je er precies bij dat ik onvoldoende afstand zou houden?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:34 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik had het over de remweg bij. De rest staat sneller stil dan jij op dat moment
Ja en overal ligt sneeuw in NL zo ver ik weet, en overal vriest hetquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
-50 op Antartica geloof ik. Maar plaatselijk is niet landelijk toch? Dus het is afhankelijk van waar je rijdt of er ook daadwerklijk winterse omstandigheden zijn, maar dat wil er niet in bij je geloof ik.
Euhm. Nee. Het hoeft niet glad te zijn en niet overal ligt sneeuw. Niet op alle wegen althans.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:35 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ja en overal ligt sneeuw in NL zo ver ik weet, en overal vriest het
Dus in de regels zoals in DUI ben je dan verplicht winterbanden erop te hebben
Zeg ik dat dan? En weet jij dan hoeveel dat moet zijn?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En hoe kom je er precies bij dat ik onvoldoende afstand zou houden?
Nee alleen op de stoep zekerquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Euhm. Nee. Het hoeft niet glad te zijn en niet overal ligt sneeuw. Niet op de wegen althans.
Ja, toevallig weet ik dat wel ja. Ik weet namelijk hoe mijn wagen reageert.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:37 schreef Estolan het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan? En weet jij dan hoeveel dat moet zijn?
Hier in regio Den Haag een groter gaatje overhouden heeft weinig nut. Dan gaat er iemand anders zo tussen rijden
Uhuhquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, toevallig weet ik dat wel ja. Ik weet namelijk hoe mijn wagen reageert.
Waarom zie je niet in dat je ook op normale banden prima kan rijden?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:40 schreef Estolan het volgende:
[..]
Uhuh
Dat argument heeft iedereen. En toch weer veel schade de afgelopen week
Koop een taart en ga het vieren.quote:
Voor mij is het gratis.quote:Goh ben ik blij met mijn winterbanden. Kost mij maar ¤20 om ze erop te zetten
Goedkoop = duurkoop. Zeker als je winterbanden zo belangrijk vind. Want ik neem aan dat je voor die prijs niet degene die als beste uit de test van 2012 kwamen eronder hebt liggen. Hypocriet die je bent.quote:( velg+band set voor ¤100 )
Doei.quote:Toedels
Ik nam ze over bij kopen van deze auto, half seizoen oud, dus waar heb je het overquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Koop een taart en ga het vieren.
[..]
Voor mij is het gratis.
[..]
Goedkoop = duurkoop. Zeker als je winterbanden zo belangrijk vind. Want ik neem aan dat je voor die prijs niet degene die als beste uit de test van 2012 kwamen eronder hebt liggen. Hypocriet die je bent.
[..]
Doei.
Populairste is niet de beste.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:16 schreef Estolan het volgende:
Oja, No.3 van de top 100 dit seizoen, kan je zelf uitzoeken welke
Uhuh, en toch staat hij in die lijstquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Populairste is niet de beste.
Daarnaast weet ik je formaat band niet. En aangezien er maar een top 15 is van banden die daadwerkelijk getest worden praat je gewoon onzin.
Top 100:quote:
Gratis winterbanden? Nog FFquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Top 100:
http://www.winterbanden-365.nl/populaire-winterbanden-kopen.html
De nummer 3 van daar, staat nergens in de top 3 van daadwerkelijke geteste banden hier:
http://www.winterbanden-365.nl/winterbanden-test/2012.html
Geen enkele reviewer test 100 banden in alle verschillende maten natuurlijk.
Maar goed, het is geen slechte band. Maar ga dan niet roepen dat je er 100 euro voor betaald hebt, want als je ze bij een auto koopt, vind ik 100 euro zelfs veel te veel. Ik heb altijd de winterbanden er gratis bij gekregen toen ik een auto kocht. Die 100 euro is geen realistische prijs voor een nieuwe set fatsoenlijke banden.
Onderhandelen noemen ze dat.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:32 schreef Estolan het volgende:
[..]
Gratis winterbanden? Nog FF
Hier laatst ( 10-10-2012 ) gloed nieuwe Skoda Octavia Station full-option gekocht bij de dealer, maar voor winterbanden moest je gewoon ¤500+ betalen voor een complete set
Droom lekker verderquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Onderhandelen noemen ze dat.
Jij hebt echt een stel oogkleppen he? Alleen wat jij denkt en ervaart telt voor iedereen blijkbaar. Ik zou eens wakker worden en realiseren dat jij niet het evenbeeld voor de rest van de wereld bent.quote:
Waar woon je?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Jij hebt echt een stel oogkleppen he? Alleen wat jij denkt en ervaart telt voor iedereen blijkbaar. Ik zou eens wakker worden en realiseren dat jij niet het evenbeeld voor de rest van de wereld bent.
Jij bent ook geen evenbeeld voor een bepaalde regio hoor. Als je dat ermee wilt bewijzen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:48 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wat denk je, dat verschilt nogal per regio
Geen idee. Ik tank nooit in Nederland.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:55 schreef Estolan het volgende:
Is de benzine in limburg duurder of goedkoper dan in den haag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |