abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 17:50:37 #51
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121644099
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:43 schreef Falco het volgende:

[..]

Ha, de winterbandenmafia is weer actief!

Gister lekker met mijn zomerbandjes door de sneeuw gecrosst. Af en toe beetje heen en weer slippen, maar ben heel thuis gekomen en daar gaat het om natuurlijk 8-).
+1.
quote:
15s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:47 schreef maart78 het volgende:

[..]

ja met 30km per uur, iedereen ophouden
Nee, met 70/80. Net als de rest van het verkeer :{w
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:52:03 #52
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_121644167
quote:
15s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:47 schreef maart78 het volgende:

[..]

ja met 30km per uur, iedereen ophouden
Mijn voorganger ging ook niet harder :(
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_121644222
Het is een beetje een herhaling van zetten, want het volgende heb ik al eens gezegd, maar ik heb de auto niet nodig voor woon-werk verkeer. Na die sneeuwbui van gisteren zijn de grote wegen hier (Zuid-Holland) sneeuwvrij en er is gestrooid. Ik zou dus alleen winterbanden nodig hebben in mijn woonwijk, daar ga ik ze echt niet voor aanschaffen. ;)
Een heer met stijl
pi_121644923
nouja iedereen moet het voor zich bepalen natuurlijk. ik ben er blij mee
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 18:34:41 #55
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121645835
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Het is een beetje een herhaling van zetten, want het volgende heb ik al eens gezegd, maar ik heb de auto niet nodig voor woon-werk verkeer. Na die sneeuwbui van gisteren zijn de grote wegen hier (Zuid-Holland) sneeuwvrij en er is gestrooid. Ik zou dus alleen winterbanden nodig hebben in mijn woonwijk, daar ga ik ze echt niet voor aanschaffen. ;)
Mijn ervaring is dat je ook ineen woonwijk weg kan glibberen. Ik heb er eens een auto mee total-loss gereden (economisch dan ;) ik heb er weer een 'recht' subframe onder geklust).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_121646849
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:34 schreef 2cv het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je ook ineen woonwijk weg kan glibberen. Ik heb er eens een auto mee total-loss gereden (economisch dan ;) ik heb er weer een 'recht' subframe onder geklust).
Is ook zo, maar ik woon echt aan het begin daarvan, bovendien rijd ik er 5 km/u vanwege spelende kinderen. Dus schade met die snelheid...het kan, maar dat risico neem ik dan maar ;)
Een heer met stijl
pi_121646994
Winterbanden, vind ze super fijn, zeker beter dan die bandjes met 3mm profiel. Is wel leuk als je nergens haast mee hebt en op een parkeerplaatsje crost, verder is het gewoon kut met 3mm profiel op zomerbanden.

Voor de prijs hoef je het ook niet te laten, en is de extra grip zeer welkom, zeker bij een oudere auto zonder abs.
pi_121647044
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Is ook zo, maar ik woon echt aan het begin daarvan, bovendien rijd ik er 5 km/u vanwege spelende kinderen. Dus schade met die snelheid...het kan, maar dat risico neem ik dan maar ;)
Zeker nog nooit op de snelweg geweest zonder dat een schuiver vooruit is gereden?
pi_121647411
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:04 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Zeker nog nooit op de snelweg geweest zonder dat een schuiver vooruit is gereden?
Lees mijn eerdere post eens vrind, ik heb het over mijn persoonlijke situatie, ik kan kiezen wanneer ik wel of niet met de auto ga, dus in mijn geval zijn winterbanden overbodig. :')
Een heer met stijl
pi_121703789
Ze waren een dag nuttig en wie weet komt er nog zo'n dag dit jaar.
pi_121704345
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik woon in Den Haag, ligt hier nog zat sneeuw in de straten. En de hoofdweg rond 7uur is ook gewoon nog glad

Hier winterbanden, automaat in sneeuwstand
pi_121705308
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:25 schreef Estolan het volgende:

[..]

Ik woon in Den Haag, ligt hier nog zat sneeuw in de straten. En de hoofdweg rond 7uur is ook gewoon nog glad

Hier winterbanden, automaat in sneeuwstand
Als ik jou was zou ik spijkerbanden nemen.
pi_121709769
En vannacht zijn hier binnenwegen die ik moet rijden weer dicht gesneeuwd. Ik heb er toch echt al meer dan 1 dag plezier aan gehad. :')
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 08:33:47 #64
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121710898
Net zag ik weer iemand die niet weg kwam van de parkeerplaats met de zomerbandjes. :P
pi_121710964
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 08:33 schreef jitzzzze het volgende:
Ik heb nog geen moment gedacht: "Had ik maar winterbanden".
Ik hoop dat wij net als andere EU landen ook de verplichting krijgen op winterbanden te rijden
pi_121710989
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:07 schreef Estolan het volgende:

[..]

Ik hoop dat wij net als andere EU landen ook de verplichting krijgen op winterbanden te rijden
Verplichting? Laat mensen zelf beslissen wat ze onder hun auto willen gooien? Daarnaast is het in Duitsland en Oostenrijk ook niet verplicht hoor. :')
pi_121711003
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:08 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Verplichting? Laat mensen zelf beslissen wat ze onder hun auto willen gooien? Daarnaast is het in Duitsland en Oostenrijk ook niet verplicht hoor. :')
Echt wel!
pi_121711011
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:10 schreef Estolan het volgende:

[..]

Echt wel!
Nee. Als het 17 graden is op 3 Februari, dan hoeft er echt geen winterrubber onder te liggen.

Je moet je banden aanpassen aan de omstandigheden, en alleen bij winterse omstandigheden (een nogal relatief begrip wat altijd via de rechter bepaald moet worden), moet je M+S banden eronder hebben met minimaal 4 MM profiel.
pi_121711060
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:10 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee. Als het 17 graden is op 3 Februari, dan hoeft er echt geen winterrubber onder te liggen.

Je moet je banden aanpassen aan de omstandigheden, en alleen bij winterse omstandigheden (een nogal relatief begrip wat altijd via de rechter bepaald moet worden), moet je M+S banden eronder hebben met minimaal 4 MM profiel.
En wat is de omstandigheid en temp nu?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 09:14:53 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_121711073
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 08:33 schreef jitzzzze het volgende:
Ik heb nog geen moment gedacht: "Had ik maar winterbanden".
Dan moet je harder rijden, of harder denken. ;)

Verplichting winterbanden is echt onzin. Als ik zie hoeveel mensen er half dichtgesneeuwd met beslagen ramen rondtuffen, is in opvoeding meer winst te halen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_121711083
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:13 schreef Estolan het volgende:

[..]

En wat is de omstandigheid en temp nu?
Geen idee, heb je het de rechter gevraagd?
pi_121711098
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:15 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Geen idee, heb je het de rechter gevraagd?
?
Ga maar is lezen dan
pi_121711124
Winterbanden in Duitsland
In Duitsland staat het gebruik van winterbanden in de wet geregeld. Begin december 2010 zijn deze regels nog eens extra aangescherpt. Hieronder geven wij een overzicht van de verplichtingen in Duitsland.

Wanneer
Het is in Duitsland verplicht de auto-uitrusting aan te passen aan de weersomstandigheden. Dat betekent dat u winterbanden voert als u rijdt in winterse omstandigheden. Van winterse omstandigheden is volgens de wet in elk geval sprake bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.

Duitsland kent geen vaste periode waarin het gebruik van winterbanden verplicht is.

Welke banden

In Duitsland zijn winterbanden met het sneeuwvlok symbool, M+S banden en all weather banden toegestaan. Het profiel moet minimaal 1,6 mm zijn, aanbevolen wordt tenminste 4 mm.

Voor welke voertuigen
In Duitsland is het een gedragsregel voor 'motorvoertuigen'. De verplichtingen gelden dus ook voor kampeerauto's en motoren. Er is geen verplichting voor winterbanden (of sneeuwkettingen) onder caravans. Het mag wel en het levert ook voor caravans een betere wegligging op.

Winteruitrusting
De verplichting tot een geschikte winteruitrusting heeft niet alleen betrekking op de banden maar ook op bijvoorbeeld de ruitensproeiervloeistof, de ruitenwissers en de koelvloeistof.

Verkeersboetes
Duitsland kent een vast boetebedrag voor het niet voeren van winterbanden in winterse omstandigheden: ¤40. Bij hinder of gevaarzetting is de boete ¤80 en 1 strafpunt (bedragen gelden vanaf 4-12-2010).

ANWB adviseert
Rijdt u in de wintermaanden naar of door Duitsland, rijd dan op winterbanden. Gaat u naar de bergen, neem dan ook sneeuwkettingen mee.
pi_121711137
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:16 schreef Estolan het volgende:

[..]

?
Ga maar is lezen dan
is?

Jij moet lezen. Ik zeg net dat winterse omstandiheden een relatief begrip is. Alleen een rechter kan bepalen wanneer dit wel of niet is.

Maar als ik nu naar buiten kijkt, dan is het helder, zijn de (snel)wegen hier goed vrij. Dus geen indicatie van winterse omstandigheden. :')
Ik denk dat ik op de snelweg liever gewone banden eronder zou willen hebben, die kunnen namelijk meer water afvoeren dan een winterband. En niet alle mensen hoeven de besneeuwde binnenwegen te rijden waar ik wel overheen moet straks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')