+1.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Ha, de winterbandenmafia is weer actief!
Gister lekker met mijn zomerbandjes door de sneeuw gecrosst. Af en toe beetje heen en weer slippen, maar ben heel thuis gekomen en daar gaat het om natuurlijk.
Nee, met 70/80. Net als de rest van het verkeerquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:47 schreef maart78 het volgende:
[..]
ja met 30km per uur, iedereen ophouden
Mijn voorganger ging ook niet harderquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:47 schreef maart78 het volgende:
[..]
ja met 30km per uur, iedereen ophouden
Mijn ervaring is dat je ook ineen woonwijk weg kan glibberen. Ik heb er eens een auto mee total-loss gereden (economisch danquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Het is een beetje een herhaling van zetten, want het volgende heb ik al eens gezegd, maar ik heb de auto niet nodig voor woon-werk verkeer. Na die sneeuwbui van gisteren zijn de grote wegen hier (Zuid-Holland) sneeuwvrij en er is gestrooid. Ik zou dus alleen winterbanden nodig hebben in mijn woonwijk, daar ga ik ze echt niet voor aanschaffen.
Is ook zo, maar ik woon echt aan het begin daarvan, bovendien rijd ik er 5 km/u vanwege spelende kinderen. Dus schade met die snelheid...het kan, maar dat risico neem ik dan maarquote:Op woensdag 16 januari 2013 18:34 schreef 2cv het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je ook ineen woonwijk weg kan glibberen. Ik heb er eens een auto mee total-loss gereden (economisch danik heb er weer een 'recht' subframe onder geklust).
Zeker nog nooit op de snelweg geweest zonder dat een schuiver vooruit is gereden?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Is ook zo, maar ik woon echt aan het begin daarvan, bovendien rijd ik er 5 km/u vanwege spelende kinderen. Dus schade met die snelheid...het kan, maar dat risico neem ik dan maar
Lees mijn eerdere post eens vrind, ik heb het over mijn persoonlijke situatie, ik kan kiezen wanneer ik wel of niet met de auto ga, dus in mijn geval zijn winterbanden overbodig.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:04 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Zeker nog nooit op de snelweg geweest zonder dat een schuiver vooruit is gereden?
Ik woon in Den Haag, ligt hier nog zat sneeuw in de straten. En de hoofdweg rond 7uur is ook gewoon nog gladquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Het is een beetje een herhaling van zetten, want het volgende heb ik al eens gezegd, maar ik heb de auto niet nodig voor woon-werk verkeer. Na die sneeuwbui van gisteren zijn de grote wegen hier (Zuid-Holland) sneeuwvrij en er is gestrooid. Ik zou dus alleen winterbanden nodig hebben in mijn woonwijk, daar ga ik ze echt niet voor aanschaffen.
Als ik jou was zou ik spijkerbanden nemen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:25 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik woon in Den Haag, ligt hier nog zat sneeuw in de straten. En de hoofdweg rond 7uur is ook gewoon nog glad
Hier winterbanden, automaat in sneeuwstand
Ik hoop dat wij net als andere EU landen ook de verplichting krijgen op winterbanden te rijdenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:33 schreef jitzzzze het volgende:
Ik heb nog geen moment gedacht: "Had ik maar winterbanden".
Verplichting? Laat mensen zelf beslissen wat ze onder hun auto willen gooien? Daarnaast is het in Duitsland en Oostenrijk ook niet verplicht hoor.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:07 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik hoop dat wij net als andere EU landen ook de verplichting krijgen op winterbanden te rijden
Echt wel!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Verplichting? Laat mensen zelf beslissen wat ze onder hun auto willen gooien? Daarnaast is het in Duitsland en Oostenrijk ook niet verplicht hoor.
Nee. Als het 17 graden is op 3 Februari, dan hoeft er echt geen winterrubber onder te liggen.quote:
En wat is de omstandigheid en temp nu?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Als het 17 graden is op 3 Februari, dan hoeft er echt geen winterrubber onder te liggen.
Je moet je banden aanpassen aan de omstandigheden, en alleen bij winterse omstandigheden (een nogal relatief begrip wat altijd via de rechter bepaald moet worden), moet je M+S banden eronder hebben met minimaal 4 MM profiel.
Dan moet je harder rijden, of harder denken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:33 schreef jitzzzze het volgende:
Ik heb nog geen moment gedacht: "Had ik maar winterbanden".
Geen idee, heb je het de rechter gevraagd?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:13 schreef Estolan het volgende:
[..]
En wat is de omstandigheid en temp nu?
?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Geen idee, heb je het de rechter gevraagd?
is?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |