abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107721569
Dat is niet relastisch en dat heet mensen die zelfredzaam zijn pakken en dat leidt alleen maar tot hogere emigratiecijfers bij mensen waar Nederland, de economie en het land op drijft

Beste is gewoon om de HRA ieder jaar met 3% af te bouwen, dat is volledig te verantwoorden, dwingt mensen om af te lossen en met een beetje rekenwerk kan je een heel eind je maandlasten over de komende 30 jaar gelijk houden,
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 7 februari 2012 @ 18:30:32 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_107721661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is niet relastisch en dat heet mensen die zelfredzaam zijn pakken en dat leidt alleen maar tot hogere emigratiecijfers bij mensen waar Nederland, de economie en het land op drijft

Beste is gewoon om de HRA ieder jaar met 3% af te bouwen, dat is volledig te verantwoorden, dwingt mensen om af te lossen en met een beetje rekenwerk kan je een heel eind je maandlasten over de komende 30 jaar gelijk houden,
dan kunnen ze beter de bijtelling met 3% verhogen, dit jaar is het al 10% hoger, maar voortaan zal dat 5% a 10% kunnen worden dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_107721687
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik had het over bezuinigen, niet over afschaffen, he :P
  dinsdag 7 februari 2012 @ 18:38:48 #104
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107722008
quote:
Nu vergeet je voor het gemak de vele Nederlanders die nu al net over de grens wonen en hier wel HRA pakken (omdat ze hier werken)? Als er voor al die mensen gewoon hier betaalbare huizen beschikbaar waren zouden al die mensen in Nederland gebleven zijn. En ja, dat zijn er aanzienlijk meer dan de 52%-betalers die het land verlaten als hun aftrekpost wegvalt. Daarbij: laat ze lekker, blijkbaar is dat de enige methode om huizen beschikbaar te krijgen, want bouwen mag niet.
censuur :O
pi_107722135
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nu vergeet je voor het gemak de vele Nederlanders die nu al net over de grens wonen en hier wel HRA pakken (omdat ze hier werken)? Als er voor al die mensen gewoon hier betaalbare huizen beschikbaar waren zouden al die mensen in Nederland gebleven zijn. En ja, dat zijn er aanzienlijk meer dan de 52%-betalers die het land verlaten als hun aftrekpost wegvalt. Daarbij: laat ze lekker, blijkbaar is dat de enige methode om huizen beschikbaar te krijgen, want bouwen mag niet.
Das eigenlijk best wel een goed argument. Als die huizen leeg komen, hoeft er ook minder bijgebouwd te worden :)
pi_107722615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

-niet doen!-

Als je in Nederland werkt en een woning hebt heb je hra, als je die vervolgens gaat beperken c.q. Afschaffen dan gaan met name de mensen met de hogere inkomens over de grens kijken waardoor ze niet meer in Nederland belasting betalen

Doel = uitgaven voor de staat verminderen
Middel = hra afschaffen van de 52%
Resultaat = een gedeelte van de gepakten vertrekt waardoor er minder mensen overblijven die het geld verdienen, de bedrijven besturen en ondernemen. Doordat de gederfde inkomsten van de vertrokken mensen hoger is dan de besparing is het een debiele regeling

Begrijp je dit Remco, lees het eerst 10 keer misschien kom je dan wel met een reactie die ergens op slaat

[ Bericht 3% gewijzigd door Bolkesteijn op 08-02-2012 01:16:53 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107722733
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat je zwakzinnig bent wist ik al maar nu ga je ook nog proberen mij woorden in de mond te leggen, moet niet gekker worden

Als je in Nederland werkt en een woning hebt heb je hra, als je die vervolgens gaat beperken c.q. Afschaffen dan gaan met name de mensen met de hogere inkomens over de grens kijken waardoor ze niet meer in Nederland belasting betalen

Resultaat = een gedeelte van de gepakten vertrekt waardoor er minder mensen overblijven die het geld verdienen, de bedrijven besturen en ondernemen. Doordat de gederfde inkomsten van de vertrokken mensen hoger is dan de besparing is het een debiele regeling

Begrijp je dit Remco, lees het eerst 10 keer misschien kom je dan wel met een reactie die ergens op slaat
DAM. dan wel buiten Europa! Het is nog een kwestie van tijd dat de belastingen in Europa (E.U.) overal (bijna) gelijk zijn. Of mensen buiten Europa gaan kijken. Wie weet? Zwitserland? Turkije?

2 keer modaal verdienen in Nederland betekent niet dat je dit ook in het buitenland kan verdienen.
pi_107723063
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat je zwakzinnig bent wist ik al maar nu ga je ook nog proberen mij woorden in de mond te leggen, moet niet gekker worden

Ik betwijfel of er echt zo'n leegloop zal gaan ontstaan. Nederland is in veel opzichten nog steeds een beter land dan de meeste anderen.

Dus ik zeg, doen!
pi_107725063
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:57 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

DAM. dan wel buiten Europa! Het is nog een kwestie van tijd dat de belastingen in Europa (E.U.) overal (bijna) gelijk zijn. Of mensen buiten Europa gaan kijken. Wie weet? Zwitserland? Turkije?

2 keer modaal verdienen in Nederland betekent niet dat je dit ook in het buitenland kan verdienen.
Luchtfietserij en dan heeft Nederland in elk geval een gigantisch financieringsprobleem
pi_107725296
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Luchtfietserij en dan heeft Nederland in elk geval een gigantisch financieringsprobleem
Nee hoor, want wie zegt dat er dan een massale uittocht zal gaan plaatsvinden?

Ik zeg dat die uittocht larie is
pi_107725301
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik betwijfel of er echt zo'n leegloop zal gaan ontstaan. Nederland is in veel opzichten nog steeds een beter land dan de meeste anderen.

Dus ik zeg, doen!
4% is niet bepaald een leegloop :')

Maar ik zou zeggen probeer eens te berekenen hoeveel je zou besparen met het afschaffen met de 52%. Ik weet zeker dat het niet opweegt tegen het risico dat je meest productieve mensen vertrekken
pi_107725342
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee hoor, want wie zegt dat er dan een massale uittocht zal gaan plaatsvinden?

Ik zeg dat die uittocht larie is
Ik had het niet over een uittocht, leer eens lezen
pi_107725346
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

4% is niet bepaald een leegloop :')

Maar ik zou zeggen probeer eens te berekenen hoeveel je zou besparen met het afschaffen met de 52%. Ik weet zeker dat het niet opweegt tegen het risico dat je meest productieve mensen vertrekken
En ik weet net zo zeker van wel
pi_107725409
Kom maar opmet die berekening
pi_107725425
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik had het niet over een uittocht, leer eens lezen
Ik zeg, laat die mensen dan maar vertrekken. Als ze om zo'n dingetje al willen vertrekken, dan zit hun wil om te vertrekken sowieso al heel dichtbij
pi_107725440
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kom maar opmet die berekening
Kom jij maar op met je berekening!
pi_107725550
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kom jij maar op met je berekening!
Nope
pi_107725602
quote:

[..]

Ik zeg, laat die mensen dan maar vertrekken. Als ze om zo'n dingetje al willen vertrekken, dan zit hun wil om te vertrekken sowieso al heel dichtbij
Jaarlijk een lastenverhoging van duizenden of tienduizenden euro's noem ik geen dingetje
pi_107725662
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Jaarlijk een lastenverhoging van duizenden of tienduizenden euro's noem ik geen dingetje
Ligt er aan, je moet ook kijken naar het totaalplaatje. Als iedereen daar zou gaan wonen waar het het goedkoopst is, dan zou iedereen in een golfplaten krot wonen.

Maar dat is niet het geval, er speelt veel meer in het leven dan alleen maar de woonlasten
pi_107726726
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Maar als ze naar het buitenland gaan zijn ze dat geld ook kwijt aan hun jaarlijkse reiskosten om toch hier te blijven werken.

Nee dat verhuizen van de zogenaamde toppers blijft een loos argument wat van beide kanten met vage argumenten pro en contra geredeneerd kan worden maar een bewijs of het klopt weten we toch niet uit directe en concrete voorbeelden.
pi_107726939
Met de huidige prijsdalingen van zo'n 10.000 Euro per jaar op een huis van 200.000, kun je een redelijk huis huren in de vrije sector.
Zo denken momenteel veel starters die wel een hypothheek rond kunnen krijgen.
pi_107732898
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar als ze naar het buitenland gaan zijn ze dat geld ook kwijt aan hun jaarlijkse reiskosten om toch hier te blijven werken.

Nee dat verhuizen van de zogenaamde toppers blijft een loos argument wat van beide kanten met vage argumenten pro en contra geredeneerd kan worden maar een bewijs of het klopt weten we toch niet uit directe en concrete voorbeelden.
Lastenverzwaring = minder interessant land om te wonen, zaken te doen of om te werken
pi_107732943
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
Met de huidige prijsdalingen van zo'n 10.000 Euro per jaar op een huis van 200.000, kun je een redelijk huis huren in de vrije sector.
Zo denken momenteel veel starters die wel een hypothheek rond kunnen krijgen.
Ik ben die prijsdalingen niet tegengekomen de laatste 5 jaar
pi_107733200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik ben die prijsdalingen niet tegengekomen de laatste 5 jaar
De statistieken wel maar goed die liegen altijd toch?
pi_107733411
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:36 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De statistieken wel maar goed die liegen altijd toch?
Volgens mij zijn de prijzen 9% gedaald in 5 jaar tijd. Als het inderdaad een aantal jaren 10.000 per jaar was zouden de prijzen gehalveerd zijn.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_107733490
-niet doen, weg-

[ Bericht 95% gewijzigd door Bolkesteijn op 08-02-2012 01:18:53 ]
pi_107733722
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:40 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de prijzen 9% gedaald in 5 jaar tijd. Als het inderdaad een aantal jaren 10.000 per jaar was zouden de prijzen gehalveerd zijn.
Je rekent de ontkenningsfase mee, de kans is gewoon groot dat komende paar jaar de prijzen zo'n 5% per jaar gaan dalen, op een huis van 2 ton is dat 10k per jaar, klopt ook wel want dat is meestal een zwaar overgewaardeerd rijtjeshuis op een postzegel van 150 vierkante meter.
pi_107733869
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, je praat onzin
Tuurlijk joh, er komen steeds meer huizen in de verhuur dankzij de vooraad woningen die maar niet verkocht worden.
pi_107734637
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je rekent de ontkenningsfase mee, de kans is gewoon groot dat komende paar jaar de prijzen zo'n 5% per jaar gaan dalen, op een huis van 2 ton is dat 10k per jaar, klopt ook wel want dat is meestal een zwaar overgewaardeerd rijtjeshuis op een postzegel van 150 vierkante meter.
Ach, we zullen zien. Of je nu een huis van drie ton koopt tegen 5% rente of een huis van anderhalf ton voor 11% rente maakt niets uit. Een huis kopen is altijd slim, zolang je maar aflost en de rente vastzet.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_107734865
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Is dat diezelfde 5% per jaar die mensen al vanaf 2007 roepen? Of corrigeer je die procenten die toen gemist zijn maar even mee in je berekening?
pi_107734942
quote:

[..]

Je bent je ervan bewust dat die mensen er zorg voor dragen dat jij er warmpjes bij zit in deze winter he?
pi_107735010
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:05 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ach, we zullen zien. Of je nu een huis van drie ton koopt tegen 5% rente of een huis van anderhalf ton voor 11% rente maakt niets uit. Een huis kopen is altijd slim, zolang je maar aflost en de rente vastzet.
Wanneer je al een huis hebt dan is er niet zoveel aan de hand, wanneer je groter wilt en je kunt het betalen is het verschil belangrijk.
Voor starters ligt dat wat anders, een dalende prijs heeft voor hun veel meer inpact.
pi_107735248
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is dat diezelfde 5% per jaar die mensen al vanaf 2007 roepen? Of corrigeer je die procenten die toen gemist zijn maar even mee in je berekening?
Ik heb het over aankomende jaren waar er steeds meer te huur komt en minder verkocht wordt.
pi_107735345
-Dat is iets voor de moderators of in het FB topic, maar de kans is klein dat we over individuele gevallen uit gaan wijden-

[ Bericht 77% gewijzigd door Bolkesteijn op 08-02-2012 01:19:49 ]
pi_107735458
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bent je ervan bewust dat die mensen er zorg voor dragen dat jij er warmpjes bij zit in deze winter he?
Zou wel eens cijfers willen zien van de economische waarde van de mensen die in de 52% schaal zitten
pi_107735484
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom?
pi_107735545
Omdat dan de belastingdruk met 10% omlaag moet
pi_107736085
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb het over aankomende jaren waar er steeds meer te huur komt en minder verkocht wordt.
De woningvoorraad neemt wel elk jaar af. Er wordt steeds minder bijgebouwd, maar gesloopt wordt er nog steeds. Een topic of 120 terug (+/- 20) bleek al uit de CBS cijfers dat er per jaar 60.000 woningen gebouwd zouden moeten worden om het aanbod hetzelfde te houden, en 80.000 per jaar om aan de vraag te voldoen.

Succes dus met je woningzoektocht, er worden dacht ik maar iets van 20.000 woningen per jaar opgeleverd.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_107736283
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De woningvoorraad neemt wel elk jaar af. Er wordt steeds minder bijgebouwd, maar gesloopt wordt er nog steeds. Een topic of 120 terug (+/- 20) bleek al uit de CBS cijfers dat er per jaar 60.000 woningen gebouwd zouden moeten worden om het aanbod hetzelfde te houden, en 80.000 per jaar om aan de vraag te voldoen.

Succes dus met je woningzoektocht, er worden dacht ik maar iets van 20.000 woningen per jaar opgeleverd.
Je vergeet de voorraad van onverkochte huizen.
pi_107736440
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je vergeet de voorraad van onverkochte huizen.
Je begrijpt hopelijk dat die niets toevoegen aan de bestaande woningvoorraad?

Ik kan mijn huis ook te koop zetten, maar tot het verkocht is... Guess what...?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 07-02-2012 23:50:22 ]
pi_107736739
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je begrijpt hopelijk dat die niets toevoegen aan de bestaande woningvoorraad?

Ik kan mijn huis ook te koop zetten, maar tot het verkocht is... Guess what...?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Genoeg redenen waarom een huis te koop staat die niet op jouw situatie is gebaseerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2012 23:53:26 ]
pi_107736937
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lastenverzwaring = minder interessant land om te wonen, zaken te doen of om te werken
Waarom zitten al die toppers dan niet in dubai of een ander belastingparadijs voor hun? Niet alleen voor vastgoed geldt de locatie regel. ;)
pi_107737074
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
Genoeg redenen waarom een huis te koop staat die niet op jouw situatie is gebaseerd.
De tijden dat mensen een nieuw huis kochten en erop gokten dat de oude woning binnen 3 maanden is verkocht liggen alweer een tijdje achter ons...

Het leeuwendeel van de te koop staande woningen wordt gewoon bewoond, en die mensen gaan pas een nieuwe woning kopen als de oude verkocht is. Daarom stagneert de markt, en loopt de fundateller zo op. Zou jij gelijk hebben, dus dat het leeuwendeel echt van zijn woning af moet, dan was de prijs de afgelopen jaren wel veel verder gedaald. :Y
pi_107737341
Scheidingen, overlijden, financiele malheur.
pi_107737992
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zitten al die toppers dan niet in dubai of een ander belastingparadijs voor hun? Niet alleen voor vastgoed geldt de locatie regel. ;)
Ik heb nergens alle gezegd
pi_107738061
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
Scheidingen, overlijden, financiele malheur.
Peanuts.
pi_107738219
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Peanuts.
Die huizen bepalen de prijs, niet de te dure want ik wil wat anders woningen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 01:05:14 #148
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_107738832
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Goed ik zie nu ook dat het puntensysteem rekenschap houd met de omgeving, toch stel ik ter discussie dat er een redelijke correlatie ligt tussen deze puntentelling en de huurprijs. Immers hier in Dronten is geen tekort aan huurwoningen terwijl dat in Amsterdam wel het geval is. Als we dit conform de prijs van koopwoningen in de huur moeten uitdrukken dan mag een soortgelijke huurwoningen in Amsterdam meer dan 2 keer zoveel huur opbrengen OF.... ik betaal teveel huur. Dat laatste ga ik dan ook maar eens aanvoeren bij de huurcommissie :)
Dat is ook zo. Ga maar eens bij woningaabod van Woningnet in 020 kijken, alle sociale huurwoningen zitten tussen de 580,- en de 635, ongeveer, zitten allemaal tegen de grens van vrije sector aan met 45m2 oppervlak. In Schubbekutteveen kan je nog wel voor 350,- een complete eensgezinswoning huren.

Ik heb zelf van de WBV in A'dam in het centrum gehuurd en betaalde 15% meer op de maximale puntenhuur vanwege de lokatie en dat het een monument was. No worries dat je te goedkoop woont in 020 hoor :')
pi_107740024
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik heb nergens alle gezegd
Nou dan verander ik mijn vraagstelling in veel meer.

Het gaat er gewoon om dat je stelling over toppers die zouden vertrekken bij het afschaffen van de HRA niet bewijbaar is en zo met tegenvragen gepareerd kan worden waarop we alleen maar afwijkende geneuzel antwoorden krijgen.
pi_107741068
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 06:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou dan verander ik mijn vraagstelling in veel meer.

Het gaat er gewoon om dat je stelling over toppers die zouden vertrekken bij het afschaffen van de HRA niet bewijbaar is en zo met tegenvragen gepareerd kan worden waarop we alleen maar afwijkende geneuzel antwoorden krijgen.
Hierin moet ik je helemaal gelijk geven, gaat ook nergens om en is in aantallen gezien peanuts.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  woensdag 8 februari 2012 @ 09:42:44 #151
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107741948
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 01:05 schreef Vandaag... het volgende:

Dat is ook zo. Ga maar eens bij woningaabod van Woningnet in 020 kijken, alle sociale huurwoningen zitten tussen de 580,- en de 635, ongeveer, zitten allemaal tegen de grens van vrije sector aan met 45m2 oppervlak. In Schubbekutteveen kan je nog wel voor 350,- een complete eensgezinswoning huren.
Nope.... in schubbekutteveen betaal je voor een gezinswoning ook minstens 450 euro huur. Zodra er een CV in de woning zit zelfs over de 500 euro. Echt... de prijs tussen sociale huur in 020 en het achterland is echt geen factor 2.

quote:
Ik heb zelf van de WBV in A'dam in het centrum gehuurd en betaalde 15% meer op de maximale puntenhuur vanwege de lokatie en dat het een monument was. No worries dat je te goedkoop woont in 020 hoor :')
Ik denk dat je er wel te goedkoop woont gezien de vraag en gezien het verschil in werkgelegenheid, tenminste als ik het vergelijk met gebieden waar 'niets te doen is'.
Het kan dus ook gewoon zijn dat de huur in schubbekuttenveen te hoog is en die in 020 op het juiste niveau zit, anyway... de voordelen van een locatie komen niet goed tot uiting in het puntensysteem.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107742331
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

Het kan dus ook gewoon zijn dat de huur in schubbekuttenveen te hoog is en die in 020 op het juiste niveau zit, anyway... de voordelen van een locatie komen niet goed tot uiting in het puntensysteem.
Er komen bewijzen langs maar jij blijft maar volhouden dat de locatie nog niet goed genoeg tot uiting komt in het puntensysteem. Als je de eerder door mij geplaatste link nu eens gelezen zou hebben zou je ook gezien hebben dat ze vanaf 2011 nog het extra punt "•Ligging in een schaarstegemeente" hebben toegevoegd.

:')
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:08:51 #153
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107742624
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er komen bewijzen langs maar jij blijft maar volhouden dat de locatie nog niet goed genoeg tot uiting komt in het puntensysteem. Als je de eerder door mij geplaatste link nu eens gelezen zou hebben zou je ook gezien hebben dat ze vanaf 2011 nog het extra punt "•Ligging in een schaarstegemeente" hebben toegevoegd.

Dus bij ligging in een schaarstegemeente krijg je korting? Haha.... geloof je het zelf? Ook in een schaarstegemeente mag je als corporatie geen woningen meer verhuren aan die vuige scheefhuurders... Enige nuance is de wetgever volledig vreemd... immers de wet is opgesteld door casametristen die kosten wat het kost de huizenprijzen in stand wensen te houden.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107742739
Tijd voor je medicatie XenoComplex, je begint weer van alles erbij te halen wat niet klopt.
pi_107743033
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dus bij ligging in een schaarstegemeente krijg je korting? Haha.... geloof je het zelf? Ook in een schaarstegemeente mag je als corporatie geen woningen meer verhuren aan die vuige scheefhuurders... Enige nuance is de wetgever volledig vreemd... immers de wet is opgesteld door casametristen die kosten wat het kost de huizenprijzen in stand wensen te houden.
Begrijpend lezen op de website van de huurcommissie is al teveel gevraagd, hoe nog simpeler moeten overheden het dan nog wel niet gaan uitleggen als zelfs de zelfverklaarde autodidact die jij bent het al niet begrijpt, dan zouden henk en ingrid het helemaal niet snappen. :+
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:33:52 #156
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107743389
Henk en Ingrid begrijpen er helemaal niets meer van, die gooiden liever hun geld bij de bank naar binnen dan over de schutting :)

Maar goed... het is weer tijd voor mijn medicatie :9
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:40:54 #157
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107743578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: als locatie goed in sociale huren verwerkt zat, zou de wachtlijst in Amsterdam niet groter zijn dan in Schubbekutteveen. De oorzaak hiervan is natuurlijk dat prijzen in A'dam niet verder mogen stijgen.
censuur :O
  woensdag 8 februari 2012 @ 11:04:44 #158
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_107744250
Als we nou gewoon elk gezin wonend in een sociale huurwoning één bejaarde toewijzen. Die bejaarde hoeft dan niet meer in een verzorgingtehuis (mantelzorg door de sociale huurder) en dat scheelt dus enorm in de zorgkosten. De vrijgekomen kamers in bejaardentehuizen verhuren we aan studenten, zijn we ook van het tekort aan studentenwoningen af.
Zo wordt sociaal huren weer echt sociaal en geven we het een goede invulling in het kader van een duurzame toekomst voor onze zorg.

Voorstel wordt door de SP overgenomen en als motie ingediend in 3...2...1... ):O
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_107744379
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: als locatie goed in sociale huren verwerkt zat, zou de wachtlijst in Amsterdam niet groter zijn dan in Schubbekutteveen. De oorzaak hiervan is natuurlijk dat prijzen in A'dam niet verder mogen stijgen.
Dat zat het nog niet, pas sinds vorig jaar hebben verhuurders de mogelijkheid gekregen om de extra punten voor ligging in schaarste gemeente erbij te rekenen. ;)

Jullie verwachten teveel van een maatregel op het moment dat deze toegepast mag gaan worden met een druk op de knop met terugwerkende kracht voor alles meteen moet werken.

quote:
Crisis in de bouw wordt erger

Toegevoegd: woensdag 8 feb 2012, 10:00

De bouw verkeert in een diepe malaise. De productie zal dit jaar met 3,5 procent afnemen, verwacht het Economisch Instituut voor de Bouw (EIB).

In alle sectoren gaat het slecht. De bouw van kantoren, fabrieken, winkels en andere gebouwen zonder woonbestemming wordt het zwaarst getroffen. Daar daalt de productie dit jaar naar verwachting met 8 procent.

In het bijzonder wordt de bouw getroffen door de grote leegstand van kantoren en bezuinigingen bij de overheid, stelt het EIB.

Onderhoud

De nieuwbouw van woningen krimpt dit jaar met 4,5 procent. Het EIB verwacht dat er dit jaar 57.000 nieuwe woningen worden gebouwd, 1000 minder dan in 2011. De grond-, weg- en waterbouw valt terug met 5,5 procent. Alleen het onderhoud van gebouwen toont een bescheiden groei van 1 procent.

Voor volgend jaar verwacht het EIB een groei van 0,5 procent. Er worden dan weer wat meer nieuwe huizen gebouwd, maar de utiliteitsbouw (gebouwen zonder woonbestemming) zal dan nog verder krimpen
En zolang als deze crisis door ettert wordt er ook niets gebouwd en blijft er een kwantitatief terkort bestaan en zullen de door sommmige hier gehoopte prijsdaling ook niet gaan plaatsvinden. ;)
pi_107744772
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben me er van bewust dat die kleine aantallen die dan daadwerkelijk zouden gaan vertrekken maar weinig invloed hebben op de staatskas t.o.v. de extra inkomsten die het overgrote (blijvende) deel zal gaan betalen, mocht het tot een bezuinigingsmaatregel gaan komen.

Hoe je het ook wendt of keert, we kunnen de HRA gewoon niet meer betalen en ik vrees dat vroeger of later die bezuinigingsmaatregel er wel zal komen.
De HRA wordt elk jaar duurder en op een gegeven moment kun je op de andere posten niet meer geld bijeen schrapen. Dat is een goed moment om dit vette varken naar de slacht te brengen.
En reken er maar niet op dat er compensatie zal komen, anders heeft een bezuinigingsmaatregen natuurlijk geen zin he.

Zoals het nu gaat, gaat het gewoon niet langer meer. We moeten niet bang zijn uit vrees voor die enkeling die dan wel zal gaan vertrekken, angst is een slechte raadgever. Laat hem maar vertrekken, zo goed als elke bezuiniging komt met financiele nadelen op de lange termijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:09 schreef Basp1 het volgende:
En zolang als deze crisis door ettert wordt er ook niets gebouwd en blijft er een kwantitatief terkort bestaan en zullen de door sommmige hier gehoopte prijsdaling ook niet gaan plaatsvinden. ;)
Die prijsdaling zou er wel degelijk kunnen komen als veel potentiele kopers besluiten om te gaan huren, wat denk ik ook het geval is nu.
Dit zorgt er weer voor dat er minder mensen een koopwoning zoeken, dus wordt het aanbod koopwoningen weer groter. Naar mijn mening gebeurt dit nu al, aangezien de prijzen van koopwoningen, ondankt de afgenomen productie van nieuwe koopwoningen, toch aan het dalen zijn.
Als mensen dan toch van hun woning af moeten, hebben ze weinig anders in te brengen behalve de prijs verder te laten zakken.

Het probleem is een beetje dat we op een punt waren aangekomen dat een koopwoning steeds onbetaalbaarder werd, hun prijzen zijn onevenredig gestegen t.o.v. de gestegen inkomsten.
Op een gegeven moment is de rek er gewoon uit.

[ Bericht 16% gewijzigd door magnetronkoffie op 08-02-2012 11:40:27 ]
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:25:23 #161
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107746371
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:09 schreef Basp1 het volgende:

Ik neem aan dat jij intelligent genoeg bent om de correlatie tussen oorzaak en gevolg te doorzien. Feit is dat de bouwsector (althans degene die daadwerkelijk iets bouwen) gewoon een slachtoffer is van de marktpartijen die nog geen verlies wensen te nemen. Feitelijk zouden ze morgen aan de slag kunnen als grondspeculanten hun bezit zouden afwaarderen naar een niveau dat de markt wel gefinancierd kan krijgen. Dit gaat uiteraard gewoon gebeuren maar er zijn kennelijk nog steeds mensen die denken dat herstel aan de horizon ligt (herstel van de zeepbelprijzen wel te verstaan).
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:28:10 #162
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107746442
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij intelligent genoeg bent om de correlatie tussen oorzaak en gevolg te doorzien. Feit is dat de bouwsector (althans degene die daadwerkelijk iets bouwen) gewoon een slachtoffer is van de marktpartijen die nog geen verlies wensen te nemen. Feitelijk zouden ze morgen aan de slag kunnen als grondspeculanten hun bezit zouden afwaarderen naar een niveau dat de markt wel gefinancierd kan krijgen. Dit gaat uiteraard gewoon gebeuren maar er zijn kennelijk nog steeds mensen die denken dat herstel aan de horizon ligt (herstel van de zeepbelprijzen wel te verstaan).
ik denk dat we eerst een heleboel kantoren gaan slopen en herbebouwen met woningen , dus die speculanten kunnen beter eiers voor hun grond kiezen
pi_107746562
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:04 schreef Whuzz het volgende:
Als we nou gewoon elk gezin wonend in een sociale huurwoning één bejaarde toewijzen. Die bejaarde hoeft dan niet meer in een verzorgingtehuis (mantelzorg door de sociale huurder) en dat scheelt dus enorm in de zorgkosten. De vrijgekomen kamers in bejaardentehuizen verhuren we aan studenten, zijn we ook van het tekort aan studentenwoningen af.
Zo wordt sociaal huren weer echt sociaal en geven we het een goede invulling in het kader van een duurzame toekomst voor onze zorg.

Voorstel wordt door de SP overgenomen en als motie ingediend in 3...2...1... ):O
die kunnen dan ook direct hun normen en waarden overbrengen aan de minder goed bedeelden in het land, en als je dan ook nog bepaalde bevolkings groepen boven aan de selectie lijst zet is het ook nog goed voor integratie en beheersing van de neerlandse taal...

om de aflossing van schulden te stimuleren zou je mensen met aflossingsvrije hypotheken daar weer boven kunnen zetten.
of gewoon 1 bejaarde per 500 euro hypotheekrenteaftrek/huursubsidie.

de trouwbelofte bij een huwelijk zou dan wel moeten veranderen van "tot de dood ons scheid" in "tot het pensioen ons scheid"

[ Bericht 4% gewijzigd door Artimunor op 08-02-2012 12:38:08 ]
pi_107747160
Daarnet even een berekening gemaakt op ing.nl wat betreft mijn maximale hypotheek:

Uw maximale hypotheek bedraagt ¤ 243.106 (zal wel volledige aflossing zijn)

5 jaar geleden kon ik 210.000 euro maximaal lenen (aflossingsvrij).

Detail: Mijn salaris is 100% gestegen.

Conclusie: Laat ik aan jullie over :')
pi_107747345
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:57 schreef antfukker het volgende:
Daarnet even een berekening gemaakt op ing.nl wat betreft mijn maximale hypotheek:

Conclusie je bent appels met peren aan het vergelijken om er aarbeien jam van de maken. :D
pi_107747545
quote:

Conclusie lijkt mij dat het tegenwoordig moeilijker is een hypotheek te krijgen.

Daaruit concluderend kan de verkoop van koopwoningen alleen maar gelijk blijven als de prijzen van koopwoningen gaan zakken

Mensen met een goed salaris zullen dus maar wat kleiner moeten gaan wonen
pi_107747648
quote:

Gek, ik kan 2x zoveel lenen als 4 jaar geleden en mijn salaris is slechts 85% gestegen. De conclusie laat ik aan jou over :')
pi_107747686
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gek, ik kan 2x zoveel lenen als 4 jaar geleden en mijn salaris is slechts 85% gestegen. De conclusie laat ik aan jou over :')
Maar dan heb jij de HRA niet eens meer nodig, toch?
Scheelt de Nederlandse staatskas weer geld.

Edit:Das eigenlijk wel een goede vraag. Hoeveel van de mensen met een topsalaris hebben de HRA überhaubt wel nodig??
pi_107747774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Conclusie lijkt mij dat het tegenwoordig moeilijker is een hypotheek te krijgen.

Daaruit concluderend kan de verkoop van koopwoningen alleen maar gelijk blijven als de prijzen van koopwoningen gaan zakken

Mensen met een goed salaris zullen dus maar wat kleiner moeten gaan wonen
Knap dat je dat uit 1 hypotheekberekening haalt.
pi_107747813
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Edit:Das eigenlijk wel een goede vraag. Hoeveel van de mensen met een topsalaris hebben de HRA überhaubt wel nodig??
Geen idee, hoeveel van de mensen met een uitkering hebben vakantiegeld nodig? Hoeveel mensen met huursubsidie hebben die subsidie daadwerkelijk nodig? Hoeveel mensen met HRA hebben dat daadwerkelijk nodig? Hoeveel recht meen je te hebben daarover te kunnen beslissen zonder in andermans portomonnee te kijken? Vragen, vragen.
pi_107747897
quote:
6s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geen idee, hoeveel van de mensen met een uitkering hebben vakantiegeld nodig? Hoeveel mensen met huursubsidie hebben die subsidie daadwerkelijk nodig? Hoeveel mensen met HRA hebben dat daadwerkelijk nodig? Hoeveel recht meen je te hebben daarover te kunnen beslissen zonder in andermans portomonnee te kijken? Vragen, vragen.
Maar uit jouw berekening blijkt dat jij hem in elk geval niet meer nodig hebt. Als je het antwoord op de rest van je vragen wilt weten, moet je misschien even wat berekeningetjes gaan maken oid.
pi_107747915
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet niet, waarom dragen mensen met een 'topsalaris' onevenredig veel belasting bij, in relatieve, maar helemaal in absolute zin?
pi_107747930
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik weet niet, waarom dragen mensen met een 'topsalaris' onevenredig veel belasting bij, in relatieve, maar helemaal in absolute zin?
Maar het gaat hier niet over de IB, maar over de HRA
Je moet die dingen gescheiden van elkaar zien
pi_107747958
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar het gaat hier niet over de IB, maar over de HRA
*kuch*, de HRA is onderdeel van de IB
pi_107747995
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De HRA is een systeem dat gebruik maakt van de IB, maar heeft op zich niks er mee te maken
pi_107748044
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De HRA is een systeem dat gebruik maakt van de IB, maar heeft op zich niks er mee te maken
Artikel 3.110 - 3.123 wet inkomstenbelasting 2001.

Veel duidelijker kunnen we het niet maken, leuker ook niet.
pi_107748072
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ook alleen maar voor mensen met een koopkiet die hun hypotheek niet afgelost hebben. Dus zoveel onderdeel is het er niet van.
pi_107748091
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat dus. Misschien even wat berekeningetjes maken magnetronkoffie, om inzichtelijk te maken hoeveel iemand in de 52% schaal daadwerkelijk afdraagt en terugkrijgt.
pi_107748159
quote:
6s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus. Misschien even wat berekeningetjes maken magnetronkoffie, om inzichtelijk te maken hoeveel iemand in de 52% schaal daadwerkelijk afdraagt en terugkrijgt.
+ overdrachtsbelasting + omzetbelasting + extra gemeentelijke heffingen.

Er is eigenlijk wel iets te zeggen voor aftrek over het verschil tussen waarde van het huis en de hypotheek, ter tegemoetkoming aan mensen die hun hypotheek hebben afgelost....

artikel 3.123a ;)
pi_107748166
quote:

[..]

Maar dat kan natuurlijk ten allertijde aangepast worden, want men heeft ook ooit de HRA termijn naar 30 jaar gemaximaliseerd, het overwaarde openemen uitgesloten enz.... ;)
pi_107748196
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar dat kan natuurlijk ten allertijde aangepast worden, want men heeft ook ooit de HRA termijn naar 30 jaar gemaximaliseerd, het overwaarde openemen uitgesloten enz.... ;)
Dat zeg ik: artikel 3.123a :)
pi_107748265
quote:

[..]

Ik zei al dat de HRA verweven is met de IB, maar heeft er op zich niks mee te maken. De HRA maakt alleen maar gebruik van de IB om een koopwoning te subsidiėren, dat had op zich ook op een heel andere manier gekund. Dat ze er voor gekozen hebben het op deze manier te implementeren verandert aan de gescheidenheid van de HRA en IB helemaal niks
pi_107748403
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zei al dat de HRA verweven is met de IB, maar heeft er op zich niks mee te maken. De HRA maakt alleen maar gebruik van de IB om een koopwoning te subsidiėren, dat had op zich ook op een heel andere manier gekund. Dat ze er voor gekozen hebben het op deze manier te implementeren verandert aan de gescheidenheid van de HRA en IB helemaal niks
Nou nee, dan ken je de wetshistorie niet. Het beginsel was dat het gebruik van een eigen woning belast is. Nou als iets belast is, zijn de kosten aftrekbaar. Vraag maar aan woningbouwverenigingen en andere commerciele verhuurders :)

Bovendien is de hele wet inkomstenbelasting instrumenteel.
pi_107748413
quote:
6s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar uit jouw voorbeeld blijkt al dat jij de HRA niet eens nodig hebt. Het geld dat jij vangt (want uiteindelijk vang je het) is gewoon weggegooid geld. En de HRA kost per jaar een enorme berg geld.

Mensen zoals jij subsidiėren lijkt mij idioot, het geld kan veel beter besteed worden. Toch?
pi_107748480
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nou nee, dan ken je de wetshistorie niet. Het beginsel was dat het gebruik van een eigen woning belast is. Nou als iets belast is, zijn de kosten aftrekbaar. Vraag maar aan woningbouwverenigingen en andere commerciele verhuurders :)

Bovendien is de hele wet inkomstenbelasting instrumenteel.
Dat verandert niets aan het idee dat HRA en IB niet aan elkaar gekoppeld zijn.
In elk geval niet op de manier zoals jij dat ziet.

Mocht er ooit bezuinigd gaan worden op de HRA, reken er dan maar niet op dat dat gecompenseerd gaat worden door verlaging van de IB, anders heeft het natuurlijk geen zin
pi_107748571
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat verandert niets aan het idee dat HRA en IB niet aan elkaar gekoppeld zijn.
In elk geval niet op de manier zoals jij dat ziet.

Mocht er ooit bezuinigd gaan worden op de HRA, reken er dan maar niet op dat dat gecompenseerd gaat worden door verlaging van de IB, anders heeft het natuurlijk geen zin
Draai het maar om: geen compensatie voor de onrealistisch hoge tarieven = geen draagvlak voor schrappen van de HRA.
pi_107748622
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Draai het maar om: geen compensatie voor de onrealistisch hoge tarieven = geen draagvlak voor schrappen van de HRA.
De geldbesparing alleen al is al voldoende motivatie voor een draagvlak
pi_107748687
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar uit jouw voorbeeld blijkt al dat jij de HRA niet eens nodig hebt. Het geld dat jij vangt (want uiteindelijk vang je het) is gewoon weggegooid geld. En de HRA kost per jaar een enorme berg geld.

Mensen zoals jij subsidiėren lijkt mij idioot, het geld kan veel beter besteed worden. Toch?
Ook ik heb in principe mijn HRA niet meer nodig, maar waarom zouden we paupers die niet met geld kunnen omgaan dan wel moeten blijven subsidieren, we hoeven hier ook geen griekse uitzonderingen te krijgen in NL. :D
pi_107748706
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

/file under wishfull thinking
pi_107748834
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook ik heb in principe mijn HRA niet meer nodig, maar waarom zouden we paupers die niet met geld kunnen omgaan dan wel moeten blijven subsidieren, we hoeven hier ook geen griekse uitzonderingen te krijgen in NL. :D
Als je denkt dat de armeren in Nederland alleen maar paupers zijn die niet met geld kunnen omgaan, vind ik je behoorlijk zwak
pi_107748852
quote:
12s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

/file under wishfull thinking
Ik kwam met een argument. Wat jij hier typt is niet eens een argument
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:46:35 #192
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_107748957
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook idioot ja. Vandaar dat hij waarschijnlijk ook geen enkele subsidie ontvangt.
Wel kan hij de kosten die hij maakt voor een onderdeel dat tot zijn inkomen gerekend wordt (zijn huis) aftrekken van de belasting. Net zoals dat voor alle dingen geld die tot je inkomen gerekend worden.
pi_107748985
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik kwam met een argument. Wat jij hier typt is niet eens een argument
lezen

quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Plus dat schrappen van de HRA leidt tot investeren in panden en verhuurconstructies. Want dan heb je wel renteaftrek. Zo gebeurt dat dan ook in het buitenland.
pi_107748989
Misschien moet magnetronkoffie zich maar eens in de materie verdiepen in plaats van allerlei onzin te roeptoeteren om zijn gelijk te halen.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:48:08 #195
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107749000
mensen moeten gewoon kleiner gaan wonen net in Rusland of Japan, gewoon met 10 man in een 5 kamerflat, en niet met twee oude mensen, die moeten naar Friesland of Drent
pi_107749009
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

lezen

[..]

Jij lezen:
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

woensdag 8 februari 2012 @ 13:49:16 #197
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_107749031
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:48 schreef Goofjansen het volgende:
mensen moeten gewoon kleiner gaan wonen net in Rusland of Japan, gewoon met 10 man in een 5 kamerflat, en niet met twee oude mensen, die moeten naar Friesland of Drent
Precies! Zie mijn eerdere opmerking over het onderbrengen van zorgbehoevende bejaarden bij gezinnen in sociale huurwoningen. :)
pi_107749032
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:47 schreef sorcees het volgende:
Misschien moet magnetronkoffie zich maar eens in de materie verdiepen in plaats van allerlei onzin te roeptoeteren om zijn gelijk te halen.
Waarin heb ik ongelijk dan? Wil je het me even uitleggen misschien?

Het is ten slotte een openbaar forum, ik mag hier gewoon reageren
pi_107749040
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als je denkt dat de armeren in Nederland alleen maar paupers zijn die niet met geld kunnen omgaan, vind ik je behoorlijk zwak
Nee dat zeg ik toch nergens ik bedoel juist de mensen die wel een tophypotheek hebben, maar wel vinden dat ze jaarlijks nog 3* op vakanite moeten kunnen met het gezin en dus eigenlijk nooit over aflossen van het schulden nagedacht hebben.

Mensen die gespaart hebben, verstandiger met geld zijn omgesprongen gaan met jou voorstel dan nog eens extra gestraft worden omdat ze niet aan het maximaal financieren verhaal hebben meegedaan.
pi_107749047
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:48 schreef Goofjansen het volgende:
Beetje overdreven lijkt me. Meen je dit echt serieus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')