dan kunnen ze beter de bijtelling met 3% verhogen, dit jaar is het al 10% hoger, maar voortaan zal dat 5% a 10% kunnen worden danquote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is niet relastisch en dat heet mensen die zelfredzaam zijn pakken en dat leidt alleen maar tot hogere emigratiecijfers bij mensen waar Nederland, de economie en het land op drijft
Beste is gewoon om de HRA ieder jaar met 3% af te bouwen, dat is volledig te verantwoorden, dwingt mensen om af te lossen en met een beetje rekenwerk kan je een heel eind je maandlasten over de komende 30 jaar gelijk houden,
Ik had het over bezuinigen, niet over afschaffen, hequote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is niet relastisch en dat heet mensen die zelfredzaam zijn pakken en dat leidt alleen maar tot hogere emigratiecijfers bij mensen waar Nederland, de economie en het land op drijft
Beste is gewoon om de HRA ieder jaar met 3% af te bouwen, dat is volledig te verantwoorden, dwingt mensen om af te lossen en met een beetje rekenwerk kan je een heel eind je maandlasten over de komende 30 jaar gelijk houden,
Nu vergeet je voor het gemak de vele Nederlanders die nu al net over de grens wonen en hier wel HRA pakken (omdat ze hier werken)? Als er voor al die mensen gewoon hier betaalbare huizen beschikbaar waren zouden al die mensen in Nederland gebleven zijn. En ja, dat zijn er aanzienlijk meer dan de 52%-betalers die het land verlaten als hun aftrekpost wegvalt. Daarbij: laat ze lekker, blijkbaar is dat de enige methode om huizen beschikbaar te krijgen, want bouwen mag niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Das eigenlijk best wel een goed argument. Als die huizen leeg komen, hoeft er ook minder bijgebouwd te wordenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nu vergeet je voor het gemak de vele Nederlanders die nu al net over de grens wonen en hier wel HRA pakken (omdat ze hier werken)? Als er voor al die mensen gewoon hier betaalbare huizen beschikbaar waren zouden al die mensen in Nederland gebleven zijn. En ja, dat zijn er aanzienlijk meer dan de 52%-betalers die het land verlaten als hun aftrekpost wegvalt. Daarbij: laat ze lekker, blijkbaar is dat de enige methode om huizen beschikbaar te krijgen, want bouwen mag niet.
-niet doen!-quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nu vergeet je voor het gemak de vele Nederlanders die nu al net over de grens wonen en hier wel HRA pakken (omdat ze hier werken)? Als er voor al die mensen gewoon hier betaalbare huizen beschikbaar waren zouden al die mensen in Nederland gebleven zijn. En ja, dat zijn er aanzienlijk meer dan de 52%-betalers die het land verlaten als hun aftrekpost wegvalt. Daarbij: laat ze lekker, blijkbaar is dat de enige methode om huizen beschikbaar te krijgen, want bouwen mag niet.
DAM. dan wel buiten Europa! Het is nog een kwestie van tijd dat de belastingen in Europa (E.U.) overal (bijna) gelijk zijn. Of mensen buiten Europa gaan kijken. Wie weet? Zwitserland? Turkije?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat je zwakzinnig bent wist ik al maar nu ga je ook nog proberen mij woorden in de mond te leggen, moet niet gekker worden
Als je in Nederland werkt en een woning hebt heb je hra, als je die vervolgens gaat beperken c.q. Afschaffen dan gaan met name de mensen met de hogere inkomens over de grens kijken waardoor ze niet meer in Nederland belasting betalen
Doel = uitgaven voor de staat verminderen
Middel = hra afschaffen van de 52%
Resultaat = een gedeelte van de gepakten vertrekt waardoor er minder mensen overblijven die het geld verdienen, de bedrijven besturen en ondernemen. Doordat de gederfde inkomsten van de vertrokken mensen hoger is dan de besparing is het een debiele regeling
Begrijp je dit Remco, lees het eerst 10 keer misschien kom je dan wel met een reactie die ergens op slaat
Ik betwijfel of er echt zo'n leegloop zal gaan ontstaan. Nederland is in veel opzichten nog steeds een beter land dan de meeste anderen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat je zwakzinnig bent wist ik al maar nu ga je ook nog proberen mij woorden in de mond te leggen, moet niet gekker worden
Als je in Nederland werkt en een woning hebt heb je hra, als je die vervolgens gaat beperken c.q. Afschaffen dan gaan met name de mensen met de hogere inkomens over de grens kijken waardoor ze niet meer in Nederland belasting betalen
Doel = uitgaven voor de staat verminderen
Middel = hra afschaffen van de 52%
Resultaat = een gedeelte van de gepakten vertrekt waardoor er minder mensen overblijven die het geld verdienen, de bedrijven besturen en ondernemen. Doordat de gederfde inkomsten van de vertrokken mensen hoger is dan de besparing is het een debiele regeling
Begrijp je dit Remco, lees het eerst 10 keer misschien kom je dan wel met een reactie die ergens op slaat
Luchtfietserij en dan heeft Nederland in elk geval een gigantisch financieringsprobleemquote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:57 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
DAM. dan wel buiten Europa! Het is nog een kwestie van tijd dat de belastingen in Europa (E.U.) overal (bijna) gelijk zijn. Of mensen buiten Europa gaan kijken. Wie weet? Zwitserland? Turkije?
2 keer modaal verdienen in Nederland betekent niet dat je dit ook in het buitenland kan verdienen.
Nee hoor, want wie zegt dat er dan een massale uittocht zal gaan plaatsvinden?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Luchtfietserij en dan heeft Nederland in elk geval een gigantisch financieringsprobleem
4% is niet bepaald een leegloopquote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik betwijfel of er echt zo'n leegloop zal gaan ontstaan. Nederland is in veel opzichten nog steeds een beter land dan de meeste anderen.
Dus ik zeg, doen!
Ik had het niet over een uittocht, leer eens lezenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee hoor, want wie zegt dat er dan een massale uittocht zal gaan plaatsvinden?
Ik zeg dat die uittocht larie is
En ik weet net zo zeker van welquote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
4% is niet bepaald een leegloop
Maar ik zou zeggen probeer eens te berekenen hoeveel je zou besparen met het afschaffen met de 52%. Ik weet zeker dat het niet opweegt tegen het risico dat je meest productieve mensen vertrekken
Ik zeg, laat die mensen dan maar vertrekken. Als ze om zo'n dingetje al willen vertrekken, dan zit hun wil om te vertrekken sowieso al heel dichtbijquote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik had het niet over een uittocht, leer eens lezen
Kom jij maar op met je berekening!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kom maar opmet die berekening
Nopequote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kom jij maar op met je berekening!
Jaarlijk een lastenverhoging van duizenden of tienduizenden euro's noem ik geen dingetjequote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zeg, laat die mensen dan maar vertrekken. Als ze om zo'n dingetje al willen vertrekken, dan zit hun wil om te vertrekken sowieso al heel dichtbij
Ligt er aan, je moet ook kijken naar het totaalplaatje. Als iedereen daar zou gaan wonen waar het het goedkoopst is, dan zou iedereen in een golfplaten krot wonen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jaarlijk een lastenverhoging van duizenden of tienduizenden euro's noem ik geen dingetje
Maar als ze naar het buitenland gaan zijn ze dat geld ook kwijt aan hun jaarlijkse reiskosten om toch hier te blijven werken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jaarlijk een lastenverhoging van duizenden of tienduizenden euro's noem ik geen dingetje
Lastenverzwaring = minder interessant land om te wonen, zaken te doen of om te werkenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar als ze naar het buitenland gaan zijn ze dat geld ook kwijt aan hun jaarlijkse reiskosten om toch hier te blijven werken.
Nee dat verhuizen van de zogenaamde toppers blijft een loos argument wat van beide kanten met vage argumenten pro en contra geredeneerd kan worden maar een bewijs of het klopt weten we toch niet uit directe en concrete voorbeelden.
Ik ben die prijsdalingen niet tegengekomen de laatste 5 jaarquote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
Met de huidige prijsdalingen van zo'n 10.000 Euro per jaar op een huis van 200.000, kun je een redelijk huis huren in de vrije sector.
Zo denken momenteel veel starters die wel een hypothheek rond kunnen krijgen.
De statistieken wel maar goed die liegen altijd toch?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ben die prijsdalingen niet tegengekomen de laatste 5 jaar
Volgens mij zijn de prijzen 9% gedaald in 5 jaar tijd. Als het inderdaad een aantal jaren 10.000 per jaar was zouden de prijzen gehalveerd zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De statistieken wel maar goed die liegen altijd toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |