abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2012 @ 09:42:44 #151
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107741948
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 01:05 schreef Vandaag... het volgende:

Dat is ook zo. Ga maar eens bij woningaabod van Woningnet in 020 kijken, alle sociale huurwoningen zitten tussen de 580,- en de 635, ongeveer, zitten allemaal tegen de grens van vrije sector aan met 45m2 oppervlak. In Schubbekutteveen kan je nog wel voor 350,- een complete eensgezinswoning huren.
Nope.... in schubbekutteveen betaal je voor een gezinswoning ook minstens 450 euro huur. Zodra er een CV in de woning zit zelfs over de 500 euro. Echt... de prijs tussen sociale huur in 020 en het achterland is echt geen factor 2.

quote:
Ik heb zelf van de WBV in A'dam in het centrum gehuurd en betaalde 15% meer op de maximale puntenhuur vanwege de lokatie en dat het een monument was. No worries dat je te goedkoop woont in 020 hoor :')
Ik denk dat je er wel te goedkoop woont gezien de vraag en gezien het verschil in werkgelegenheid, tenminste als ik het vergelijk met gebieden waar 'niets te doen is'.
Het kan dus ook gewoon zijn dat de huur in schubbekuttenveen te hoog is en die in 020 op het juiste niveau zit, anyway... de voordelen van een locatie komen niet goed tot uiting in het puntensysteem.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107742331
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

Het kan dus ook gewoon zijn dat de huur in schubbekuttenveen te hoog is en die in 020 op het juiste niveau zit, anyway... de voordelen van een locatie komen niet goed tot uiting in het puntensysteem.
Er komen bewijzen langs maar jij blijft maar volhouden dat de locatie nog niet goed genoeg tot uiting komt in het puntensysteem. Als je de eerder door mij geplaatste link nu eens gelezen zou hebben zou je ook gezien hebben dat ze vanaf 2011 nog het extra punt "•Ligging in een schaarstegemeente" hebben toegevoegd.

:')
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:08:51 #153
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107742624
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er komen bewijzen langs maar jij blijft maar volhouden dat de locatie nog niet goed genoeg tot uiting komt in het puntensysteem. Als je de eerder door mij geplaatste link nu eens gelezen zou hebben zou je ook gezien hebben dat ze vanaf 2011 nog het extra punt "•Ligging in een schaarstegemeente" hebben toegevoegd.

Dus bij ligging in een schaarstegemeente krijg je korting? Haha.... geloof je het zelf? Ook in een schaarstegemeente mag je als corporatie geen woningen meer verhuren aan die vuige scheefhuurders... Enige nuance is de wetgever volledig vreemd... immers de wet is opgesteld door casametristen die kosten wat het kost de huizenprijzen in stand wensen te houden.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107742739
Tijd voor je medicatie XenoComplex, je begint weer van alles erbij te halen wat niet klopt.
pi_107743033
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dus bij ligging in een schaarstegemeente krijg je korting? Haha.... geloof je het zelf? Ook in een schaarstegemeente mag je als corporatie geen woningen meer verhuren aan die vuige scheefhuurders... Enige nuance is de wetgever volledig vreemd... immers de wet is opgesteld door casametristen die kosten wat het kost de huizenprijzen in stand wensen te houden.
Begrijpend lezen op de website van de huurcommissie is al teveel gevraagd, hoe nog simpeler moeten overheden het dan nog wel niet gaan uitleggen als zelfs de zelfverklaarde autodidact die jij bent het al niet begrijpt, dan zouden henk en ingrid het helemaal niet snappen. :+
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:33:52 #156
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107743389
Henk en Ingrid begrijpen er helemaal niets meer van, die gooiden liever hun geld bij de bank naar binnen dan over de schutting :)

Maar goed... het is weer tijd voor mijn medicatie :9
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:40:54 #157
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107743578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: als locatie goed in sociale huren verwerkt zat, zou de wachtlijst in Amsterdam niet groter zijn dan in Schubbekutteveen. De oorzaak hiervan is natuurlijk dat prijzen in A'dam niet verder mogen stijgen.
censuur :O
  woensdag 8 februari 2012 @ 11:04:44 #158
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_107744250
Als we nou gewoon elk gezin wonend in een sociale huurwoning één bejaarde toewijzen. Die bejaarde hoeft dan niet meer in een verzorgingtehuis (mantelzorg door de sociale huurder) en dat scheelt dus enorm in de zorgkosten. De vrijgekomen kamers in bejaardentehuizen verhuren we aan studenten, zijn we ook van het tekort aan studentenwoningen af.
Zo wordt sociaal huren weer echt sociaal en geven we het een goede invulling in het kader van een duurzame toekomst voor onze zorg.

Voorstel wordt door de SP overgenomen en als motie ingediend in 3...2...1... ):O
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_107744379
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: als locatie goed in sociale huren verwerkt zat, zou de wachtlijst in Amsterdam niet groter zijn dan in Schubbekutteveen. De oorzaak hiervan is natuurlijk dat prijzen in A'dam niet verder mogen stijgen.
Dat zat het nog niet, pas sinds vorig jaar hebben verhuurders de mogelijkheid gekregen om de extra punten voor ligging in schaarste gemeente erbij te rekenen. ;)

Jullie verwachten teveel van een maatregel op het moment dat deze toegepast mag gaan worden met een druk op de knop met terugwerkende kracht voor alles meteen moet werken.

quote:
Crisis in de bouw wordt erger

Toegevoegd: woensdag 8 feb 2012, 10:00

De bouw verkeert in een diepe malaise. De productie zal dit jaar met 3,5 procent afnemen, verwacht het Economisch Instituut voor de Bouw (EIB).

In alle sectoren gaat het slecht. De bouw van kantoren, fabrieken, winkels en andere gebouwen zonder woonbestemming wordt het zwaarst getroffen. Daar daalt de productie dit jaar naar verwachting met 8 procent.

In het bijzonder wordt de bouw getroffen door de grote leegstand van kantoren en bezuinigingen bij de overheid, stelt het EIB.

Onderhoud

De nieuwbouw van woningen krimpt dit jaar met 4,5 procent. Het EIB verwacht dat er dit jaar 57.000 nieuwe woningen worden gebouwd, 1000 minder dan in 2011. De grond-, weg- en waterbouw valt terug met 5,5 procent. Alleen het onderhoud van gebouwen toont een bescheiden groei van 1 procent.

Voor volgend jaar verwacht het EIB een groei van 0,5 procent. Er worden dan weer wat meer nieuwe huizen gebouwd, maar de utiliteitsbouw (gebouwen zonder woonbestemming) zal dan nog verder krimpen
En zolang als deze crisis door ettert wordt er ook niets gebouwd en blijft er een kwantitatief terkort bestaan en zullen de door sommmige hier gehoopte prijsdaling ook niet gaan plaatsvinden. ;)
pi_107744772
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bent je ervan bewust dat die mensen er zorg voor dragen dat jij er warmpjes bij zit in deze winter he?
Ik ben me er van bewust dat die kleine aantallen die dan daadwerkelijk zouden gaan vertrekken maar weinig invloed hebben op de staatskas t.o.v. de extra inkomsten die het overgrote (blijvende) deel zal gaan betalen, mocht het tot een bezuinigingsmaatregel gaan komen.

Hoe je het ook wendt of keert, we kunnen de HRA gewoon niet meer betalen en ik vrees dat vroeger of later die bezuinigingsmaatregel er wel zal komen.
De HRA wordt elk jaar duurder en op een gegeven moment kun je op de andere posten niet meer geld bijeen schrapen. Dat is een goed moment om dit vette varken naar de slacht te brengen.
En reken er maar niet op dat er compensatie zal komen, anders heeft een bezuinigingsmaatregen natuurlijk geen zin he.

Zoals het nu gaat, gaat het gewoon niet langer meer. We moeten niet bang zijn uit vrees voor die enkeling die dan wel zal gaan vertrekken, angst is een slechte raadgever. Laat hem maar vertrekken, zo goed als elke bezuiniging komt met financiele nadelen op de lange termijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:09 schreef Basp1 het volgende:
En zolang als deze crisis door ettert wordt er ook niets gebouwd en blijft er een kwantitatief terkort bestaan en zullen de door sommmige hier gehoopte prijsdaling ook niet gaan plaatsvinden. ;)
Die prijsdaling zou er wel degelijk kunnen komen als veel potentiele kopers besluiten om te gaan huren, wat denk ik ook het geval is nu.
Dit zorgt er weer voor dat er minder mensen een koopwoning zoeken, dus wordt het aanbod koopwoningen weer groter. Naar mijn mening gebeurt dit nu al, aangezien de prijzen van koopwoningen, ondankt de afgenomen productie van nieuwe koopwoningen, toch aan het dalen zijn.
Als mensen dan toch van hun woning af moeten, hebben ze weinig anders in te brengen behalve de prijs verder te laten zakken.

Het probleem is een beetje dat we op een punt waren aangekomen dat een koopwoning steeds onbetaalbaarder werd, hun prijzen zijn onevenredig gestegen t.o.v. de gestegen inkomsten.
Op een gegeven moment is de rek er gewoon uit.

[ Bericht 16% gewijzigd door magnetronkoffie op 08-02-2012 11:40:27 ]
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:25:23 #161
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107746371
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:09 schreef Basp1 het volgende:

Ik neem aan dat jij intelligent genoeg bent om de correlatie tussen oorzaak en gevolg te doorzien. Feit is dat de bouwsector (althans degene die daadwerkelijk iets bouwen) gewoon een slachtoffer is van de marktpartijen die nog geen verlies wensen te nemen. Feitelijk zouden ze morgen aan de slag kunnen als grondspeculanten hun bezit zouden afwaarderen naar een niveau dat de markt wel gefinancierd kan krijgen. Dit gaat uiteraard gewoon gebeuren maar er zijn kennelijk nog steeds mensen die denken dat herstel aan de horizon ligt (herstel van de zeepbelprijzen wel te verstaan).
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:28:10 #162
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107746442
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij intelligent genoeg bent om de correlatie tussen oorzaak en gevolg te doorzien. Feit is dat de bouwsector (althans degene die daadwerkelijk iets bouwen) gewoon een slachtoffer is van de marktpartijen die nog geen verlies wensen te nemen. Feitelijk zouden ze morgen aan de slag kunnen als grondspeculanten hun bezit zouden afwaarderen naar een niveau dat de markt wel gefinancierd kan krijgen. Dit gaat uiteraard gewoon gebeuren maar er zijn kennelijk nog steeds mensen die denken dat herstel aan de horizon ligt (herstel van de zeepbelprijzen wel te verstaan).
ik denk dat we eerst een heleboel kantoren gaan slopen en herbebouwen met woningen , dus die speculanten kunnen beter eiers voor hun grond kiezen
pi_107746562
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:04 schreef Whuzz het volgende:
Als we nou gewoon elk gezin wonend in een sociale huurwoning één bejaarde toewijzen. Die bejaarde hoeft dan niet meer in een verzorgingtehuis (mantelzorg door de sociale huurder) en dat scheelt dus enorm in de zorgkosten. De vrijgekomen kamers in bejaardentehuizen verhuren we aan studenten, zijn we ook van het tekort aan studentenwoningen af.
Zo wordt sociaal huren weer echt sociaal en geven we het een goede invulling in het kader van een duurzame toekomst voor onze zorg.

Voorstel wordt door de SP overgenomen en als motie ingediend in 3...2...1... ):O
die kunnen dan ook direct hun normen en waarden overbrengen aan de minder goed bedeelden in het land, en als je dan ook nog bepaalde bevolkings groepen boven aan de selectie lijst zet is het ook nog goed voor integratie en beheersing van de neerlandse taal...

om de aflossing van schulden te stimuleren zou je mensen met aflossingsvrije hypotheken daar weer boven kunnen zetten.
of gewoon 1 bejaarde per 500 euro hypotheekrenteaftrek/huursubsidie.

de trouwbelofte bij een huwelijk zou dan wel moeten veranderen van "tot de dood ons scheid" in "tot het pensioen ons scheid"

[ Bericht 4% gewijzigd door Artimunor op 08-02-2012 12:38:08 ]
pi_107747160
Daarnet even een berekening gemaakt op ing.nl wat betreft mijn maximale hypotheek:

Uw maximale hypotheek bedraagt ¤ 243.106 (zal wel volledige aflossing zijn)

5 jaar geleden kon ik 210.000 euro maximaal lenen (aflossingsvrij).

Detail: Mijn salaris is 100% gestegen.

Conclusie: Laat ik aan jullie over :')
pi_107747345
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:57 schreef antfukker het volgende:
Daarnet even een berekening gemaakt op ing.nl wat betreft mijn maximale hypotheek:

Conclusie je bent appels met peren aan het vergelijken om er aarbeien jam van de maken. :D
pi_107747545
quote:

Conclusie lijkt mij dat het tegenwoordig moeilijker is een hypotheek te krijgen.

Daaruit concluderend kan de verkoop van koopwoningen alleen maar gelijk blijven als de prijzen van koopwoningen gaan zakken

Mensen met een goed salaris zullen dus maar wat kleiner moeten gaan wonen
pi_107747648
quote:

Gek, ik kan 2x zoveel lenen als 4 jaar geleden en mijn salaris is slechts 85% gestegen. De conclusie laat ik aan jou over :')
pi_107747686
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gek, ik kan 2x zoveel lenen als 4 jaar geleden en mijn salaris is slechts 85% gestegen. De conclusie laat ik aan jou over :')
Maar dan heb jij de HRA niet eens meer nodig, toch?
Scheelt de Nederlandse staatskas weer geld.

Edit:Das eigenlijk wel een goede vraag. Hoeveel van de mensen met een topsalaris hebben de HRA überhaubt wel nodig??
pi_107747774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Conclusie lijkt mij dat het tegenwoordig moeilijker is een hypotheek te krijgen.

Daaruit concluderend kan de verkoop van koopwoningen alleen maar gelijk blijven als de prijzen van koopwoningen gaan zakken

Mensen met een goed salaris zullen dus maar wat kleiner moeten gaan wonen
Knap dat je dat uit 1 hypotheekberekening haalt.
pi_107747813
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Edit:Das eigenlijk wel een goede vraag. Hoeveel van de mensen met een topsalaris hebben de HRA überhaubt wel nodig??
Geen idee, hoeveel van de mensen met een uitkering hebben vakantiegeld nodig? Hoeveel mensen met huursubsidie hebben die subsidie daadwerkelijk nodig? Hoeveel mensen met HRA hebben dat daadwerkelijk nodig? Hoeveel recht meen je te hebben daarover te kunnen beslissen zonder in andermans portomonnee te kijken? Vragen, vragen.
pi_107747897
quote:
6s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geen idee, hoeveel van de mensen met een uitkering hebben vakantiegeld nodig? Hoeveel mensen met huursubsidie hebben die subsidie daadwerkelijk nodig? Hoeveel mensen met HRA hebben dat daadwerkelijk nodig? Hoeveel recht meen je te hebben daarover te kunnen beslissen zonder in andermans portomonnee te kijken? Vragen, vragen.
Maar uit jouw berekening blijkt dat jij hem in elk geval niet meer nodig hebt. Als je het antwoord op de rest van je vragen wilt weten, moet je misschien even wat berekeningetjes gaan maken oid.
pi_107747915
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet niet, waarom dragen mensen met een 'topsalaris' onevenredig veel belasting bij, in relatieve, maar helemaal in absolute zin?
pi_107747930
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik weet niet, waarom dragen mensen met een 'topsalaris' onevenredig veel belasting bij, in relatieve, maar helemaal in absolute zin?
Maar het gaat hier niet over de IB, maar over de HRA
Je moet die dingen gescheiden van elkaar zien
pi_107747958
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar het gaat hier niet over de IB, maar over de HRA
*kuch*, de HRA is onderdeel van de IB
pi_107747995
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

*kuch*, de HRA is onderdeel van de IB
De HRA is een systeem dat gebruik maakt van de IB, maar heeft op zich niks er mee te maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')