Jep, 1 die ie zelf organiseert.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:53 schreef Littlerabbit het volgende:
Zal Ten Have nog een afscheidsborrel krijgen?
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:51 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Omdat Ten Have morgen een nieuwe vergadering kan inplannen en de benoeming opnieuw kan doen?
Er staat toch ook neiging? Had het gewoon direct gecorrigeerd hoorquote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goh,, zou het komen omdat er nog steeds mensen in het bestuur zitten die er niet horen, er nog niemand is opgestapt en omdat we Ten Have nu niet opeens zijn koffers zien pakken.
En het is neiging.
En de vergadering van vrijdag schrappen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:51 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Omdat Ten Have morgen een nieuwe vergadering kan inplannen en de benoeming opnieuw kan doen?
BAVA is niet zijn verantwoordelijkheid, dus dan worden ze alsnog weggestemd...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:59 schreef Gert het volgende:
[..]
En de vergadering van vrijdag schrappen.
Ik zie het 'm zo doen.
Als je zeker wilt zijn dat deze machtswellusteling jullie club voortaan met rust laat, kun je er beter een afscheidsbom van maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:53 schreef Littlerabbit het volgende:
Hoeveel geld krijgt hij eigenlijk mee bij ontslag?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:53 schreef Littlerabbit het volgende:
dat kan dus niet, er moet minimaal 6 werkdagen vantevoren worden aangekondigd dat er een vergadering komt + de onderwerpen moeten bekend zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:51 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ik begreep uit de media dat de RvC vergaderingen mag uitschrijven én schrappen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:00 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
BAVA is niet zijn verantwoordelijkheid, dus dan worden ze alsnog weggestemd...
(telegr)quote:Het hof bepaalde dinsdag dat Ajax Van Gaal en Sturkenboom niet had mogen benoemen. Maar volgens Wakkie zou Ajax het nu alsnog, maar dan op de juiste manier kunnen doen. „Er zou dan een nieuwe vergadering van de raad van commissarissen moeten worden uitgeschreven.”
Als de rvc hiertoe besluit, zou de bijzondere algemene vergadering van aandeelhouders (bava) van Ajax volgens raadsman Wakkie vrijdag niet door hoeven gaan. Punt 2 van die vergadering, de voorgenomen benoemingen van Van Gaal en Sturkenboom, is door de uitspraak van het gerechtshof namelijk komen te vervallen. „De rvc en de directie van Ajax schrijven aandeelhoudersvergaderingen uit en kunnen die ook schrappen.”
Dit zegt ajax.nl zelf:quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:01 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik begreep uit de media dat de RvC vergaderingen mag uitschrijven én schrappen.
[..]
(telegr)
quote:5. Uit het arrest volgt dat de algemene vergadering van aandeelhouders, waarin het vertrouwen in de Raad van Commissarissen al dan niet wordt opgezegd, niet behoeft te worden gehouden. De daadwerkelijke beslissing hieromtrent wordt binnen twee dagen genomen.
Toch snap ik dat niet helemaal. Als er geen vertrouwen meer is in een RvC bij een beursgenoteerd bedrijf, dan kan zo'n RvC z'n eigen ontslag voorkomen door gewoon geen vergaderingen meer door te laten gaan?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:01 schreef Gert het volgende:
[..]
[..]
(telegr)
Van Gaal was een mondelingeovereenkomst. Dus dat zal ook wel weer een rechtzaak worden of het rechtsgeldig was/is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:01 schreef eight het volgende:
[..]
Hoeveel geld krijgt hij eigenlijk mee bij ontslag?
van Gaal zal wel dik 1 miljoen krijgen (12 maandsalarissen)
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:01 schreef Gert het volgende:
[..]
[..]
(telegr)
Dat lijkt mij inderdaad niet juist. Dan was dat in een eerder geval met de vorige RVC ook wel zo gedaan...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:04 schreef Mike het volgende:
[..]
Toch snap ik dat niet helemaal. Als er geen vertrouwen meer is in een RvC bij een beursgenoteerd bedrijf, dan kan zo'n RvC z'n eigen ontslag voorkomen door gewoon geen vergaderingen meer door te laten gaan?
Wettelijk gezien moet er minstens 1x per jaar een AVA gehouden worden.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:04 schreef Mike het volgende:
[..]
Toch snap ik dat niet helemaal. Als er geen vertrouwen meer is in een RvC bij een beursgenoteerd bedrijf, dan kan zo'n RvC z'n eigen ontslag voorkomen door gewoon geen vergaderingen meer door te laten gaan?
Dat geloof ik dus niet helemaal dat ze dat kunnen. De NV moet in ieder geval eens in de zoveel tijd een aandeelhoudersvergadering houden. En daarnaast kunnen de aandeelhouders zelfs ook nog oproepen tot een vergadering (die van vrijdag dus in dit geval).quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:04 schreef Mike het volgende:
[..]
Het jaar duurt nog lang!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wettelijk gezien moet er minstens 1x per jaar een AVA gehouden worden.
http://nl.wikipedia.org/w(...)g_van_aandeelhouders
En wanneer is de vorige geweest? Dan weet je dus meteen tot hoe lang ze het zouden kunnen rekken als ze daar op uit zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wettelijk gezien moet er minstens 1x per jaar een AVA gehouden worden.
http://nl.wikipedia.org/w(...)g_van_aandeelhouders
dat klopt lees ik net, dan heet het een Buitgengewone aandeelhouders vergadering (en die is vrijdag). hoe wakkie dan denkt dat ie die kan schrappen? geen idee. kat in het nauw of weet ie waarover ie praat?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat geloof ik dus niet helemaal dat ze dat kunnen. De NV moet in ieder geval eens in de zoveel tijd een aandeelhoudersvergadering houden. En daarnaast kunnen de aandeelhouders zelfs ook nog oproepen tot een vergadering (die van vrijdag dus in dit geval).
Wie het verzoek tot BAVA uitgeschrijven zal hem dus ook weer mogen intrekken.quote:Naast de gewone algemene vergadering van aandeelhouders kan ook sprake zijn van een bijzondere aandeelhoudersvergadering. Deze bijzondere vergadering kan tussentijds plaatsvinden op verzoek van zowel aandeelhouders als directie. De wijze van oproeping en stemming behoort in de statuten van de onderneming te zijn geregeld. Bij zowel de gewone algemene vergadering van aandeelhouders als de Bijzondere Vergadering van Aandeelhouders geldt dat de spelregels als de bevoegdheden in de statuten moeten zijn vastgelegd.
Van Gaal krijgt geen klote denk ik, want hij is nooit officieel in dienst geweest.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:01 schreef eight het volgende:
[..]
Hoeveel geld krijgt hij eigenlijk mee bij ontslag?
van Gaal zal wel dik 1 miljoen krijgen (12 maandsalarissen)
Klopt.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:36 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Van Gaal krijgt geen klote denk ik, want hij is nooit officieel in dienst geweest.
laten we het hopenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:36 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Van Gaal krijgt geen klote denk ik, want hij is nooit officieel in dienst geweest.
Eens. Johan Cruijff zal overwinnen. Beter dan best kan je namelijk niet worden. Zinloos al dat gekonkel van de RVC, minus Cruijff off course.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |