abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107685257

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

Kan je iets niet vinden, of weet je écht niet wat je zoekt gebruik dan een van de onderstaande zoekmachines. Let er wel op dat niet alle chinese webshops hierin opgenomen zijn. Je zoekt dus maar door een beperkt aantal shops, alhoewel de belangrijkste shops er wel tussen staan (je kan de zoekmachines natuurlijk ook gebruiken om de shop te vinden met de laagste prijs van je gevonden item!).

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Hoe kan ik nou vinden wat ik zoek in al die webshops?!
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
SPOILER: Waar kan ik de 0.01$ deals zien?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

Korting speciaal voor de Fok members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Buyincoins geeft 10% korting speciaal voor Fok members, deze coupon is maximaal twee keer te gebruiken per account.
SPOILER: MP4Nation geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 02/09/2012.
SPOILER: Budgetgadgets geeft 5% korting op het hele assortiment! (Onbeperkt geldig)
SPOILER: Pandawill geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Chinabuye geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Deal-cool geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Pinkcoon geeft 5% korting op het hele assortiment (bij bestellingen van 20$ of meer)
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Voor overige vragen kun je terecht in dit topic. Aanvullingen voor de openingspost zijn zeer welkom. Heb je aanvullingen, PM mij (RacerDKB), de huidige TS, verander het in de Wiki, of post het in dit topic.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten:
- Niet bitchen naar elkaar
- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op zn voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PMs te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [GADGETS] DealExtreme reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en tokko1 revision OP to V2.
  maandag 6 februari 2012 @ 19:24:32 #2
310701 Iemand91
pi_107685275
Laatste post:

quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:18 schreef E-lephant het volgende:
Na lang meelezen besloten zelf maar eens een account aan te maken :)
Heb ondertussen al aardig wat besteld, al vind ik zelf, 2 batterijen voor mn HTC Sensation en oplader via spiderfoot, deden het niet helemaal goed, mailtje gestuurd en de nieuwe zijn inmiddels binnen, werkt perfect!
Ook in de bestelling een aantal oordopjes, op advies van hier van Kanen, en de inmiddels bekende rode met letter B ;). En bovendien geprofiteerd van de centdeal van de nagelknipper:)
Heb alleen een vraagje, zoek een soort kabel , verloopstukje, die je in je telefoon kan inpluggen (3,5mm jack dus) en uitkomt in 2 rood/witte stukjes die je in een oude stereo installatie kan steken.. bestaat dat?
Welkom. In de openingspost van dit topic staan een aantal zoekmachines (chinacheep, chinaprices) waar je een zoekterm in kan voeren. Tevens is er Ebay.
Zoek in jouw geval op "3.5 rca'. ^O^
  maandag 6 februari 2012 @ 19:25:01 #3
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_107685293
Laatst gekocht bij BuyInCoins:
7 Port ON/OFF Switch USB 2.0 HUB Hi-Speed Laptop PC #26
Voor een bedrag van $5.12 tot $5.28.
Ik had hem zelf van het eBay-account van BIC.

Leek mij een erg handig product, aangezien ik een laptop gebruik.
Dus dan liggen er een aantal losse USB-kabels te wachten tot ze gebruikt worden.
Op deze manier heb je ze op één plek ingeprikt en kun je kiezen welke je wilt gebruiken.

Het product zelf, samen met een 'GEEF MIJ POSITIEVE FEEDBACK'-spam.

Vervolgens sluit je hem aan op je USB-poort:

Je kan kiezen welke USB-poorten je verbinding wilt laten maken met je computer, dmv aan-uit-schakelaars.
Er wordt dmv een blauw licht (niet heel fel!) aangegeven welke USB-poort 'aan' is.

Je kunt dus netjes je USB-apparaten aansluiten:

Vervolgens nog een paar foto's om 't af te maken:

Voordelen:
- Simpel
- Goedkoop
- Stevig
- Je kan per poort zeggen of deze aan of uit moet

Nadelen:
- Iets te kort snoer van de hub naar de laptop/computer (+- 50 cm), deze zou iets langer mogen wezen zodat je de hub makkelijker in een kastje zou kunnen leggen.
  maandag 6 februari 2012 @ 19:34:30 #4
157719 Wootism
(^^,)
pi_107685732
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:25 schreef Goddelijker het volgende:
Laatst gekocht bij BuyInCoins:
7 Port ON/OFF Switch USB 2.0 HUB Hi-Speed Laptop PC #26
Voor een bedrag van $5.12 tot $5.28.
Ik had hem zelf van het eBay-account van BIC.

Leek mij een erg handig product, aangezien ik een laptop gebruik.
Dus dan liggen er een aantal losse USB-kabels te wachten tot ze gebruikt worden.
Op deze manier heb je ze op één plek ingeprikt en kun je kiezen welke je wilt gebruiken.

Het product zelf, samen met een 'GEEF MIJ POSITIEVE FEEDBACK'-spam.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vervolgens sluit je hem aan op je USB-poort:
[ afbeelding ]

Je kan kiezen welke USB-poorten je verbinding wilt laten maken met je computer, dmv aan-uit-schakelaars.
Er wordt dmv een blauw licht (niet heel fel!) aangegeven welke USB-poort 'aan' is.
[ afbeelding ]

Je kunt dus netjes je USB-apparaten aansluiten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vervolgens nog een paar foto's om 't af te maken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Voordelen:
- Simpel
- Goedkoop
- Stevig
- Je kan per poort zeggen of deze aan of uit moet

Nadelen:
- Iets te kort snoer van de hub naar de laptop/computer (+- 50 cm), deze zou iets langer mogen wezen zodat je de hub makkelijker in een kastje zou kunnen leggen.
Tof ding, maar toch jammer dat er niet standaard een A/C adapter bij zit. Ik denk dat hij bij het gebruik van 3 poorten al alle stroom heeft weggetrokken.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  maandag 6 februari 2012 @ 19:35:57 #5
314372 Goddelijker
pi_107685805
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:34 schreef Wootism het volgende:

[..]

Tof ding, maar toch jammer dat er niet standaard een A/C adapter bij zit. Ik denk dat hij bij het gebruik van 3 poorten al alle stroom heeft weggetrokken.
Er zit trouwens wel een mogelijkheid tot aansluiten van een AC-Adapter op.
Maar ik gebruik het toch voor hooguit 1 apparaat tegelijk.
  maandag 6 februari 2012 @ 19:37:15 #6
356637 Miniem
pi_107685868
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:35 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Er zit trouwens wel een mogelijkheid tot aansluiten van een AC-Adapter op.
Maar ik gebruik het toch voor hooguit 1 apparaat tegelijk.
Maar niet bijgeleverd toch?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 6 februari 2012 @ 19:37:55 #7
314372 Goddelijker
pi_107685906
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:37 schreef Miniem het volgende:

[..]

Maar niet bijgeleverd toch?
Negatief, er staat niet eens bij wat voor een adapter erin moet...
  maandag 6 februari 2012 @ 19:42:26 #8
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_107686163
Tja zonder adapter is dat ding niks waard
  maandag 6 februari 2012 @ 19:44:02 #9
314372 Goddelijker
pi_107686260
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja zonder adapter is dat ding niks waard
Hoezo niet? Als je één apparaat gebruikt tegelijk?
  maandag 6 februari 2012 @ 19:46:35 #10
327191 RobertNL
For your gear.
pi_107686378
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:37 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Negatief, er staat niet eens bij wat voor een adapter erin moet...
5 volt 500 mah? of iets in die richting (met een nokia plug?)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Knab - Jouw online bankBoek je safari bij Beekse BergenVodafone aanbiedingen
  maandag 6 februari 2012 @ 19:47:01 #11
314372 Goddelijker
pi_107686402
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:46 schreef RobertNL het volgende:

[..]

5 volt 500 mah? of iets in die richting (met een nokia plug?)
Het lijkt wel op een Nokia-plug.
  maandag 6 februari 2012 @ 19:48:54 #12
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_107686501
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:24 schreef Iemand91 het volgende:
Laatste post:

[..]

Welkom. In de openingspost van dit topic staan een aantal zoekmachines (chinacheep, chinaprices) waar je een zoekterm in kan voeren. Tevens is er Ebay.
Dat. "3.5mm rca". Vergeet vooral niet te kijken op Ebay. :)

Oh en..
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:20 schreef Jahr00n het volgende:
Wat een topic. :') Denken dat ik 400 pagina's met hoesjes ga doornemen. :')
:|W U CEREAL? :{

[ Bericht 17% gewijzigd door shiz op 06-02-2012 19:54:00 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 6 februari 2012 @ 19:55:24 #13
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_107686892
http://www.dealextreme.co(...)ter-hygrometer-73479

vandaag deze eens aangesloten..
werkt enkel de meter van de accu :/
morgen eens ff batterijtje erbij inpluggen hopen dat dan alles werkt.. heb hem gekocht voor clock :D
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  maandag 6 februari 2012 @ 20:09:30 #14
209721 Downstar
Moeimaker
pi_107687662
Hmmm voor mij even geen Brainwavz meer ..

vanmorgen voor de zoveelste keer tijdens het uitdoen van mijn beta's dat het rubbertje achter blijft in mijn gehoorgang, normaal niet zo'n probleem aangezien ik ze er makkelijk uitkrijg.. lees NORMAAL..

vandaag ging het wat anders in de trein, Ding kwam vast te zitten in mijn gehoorgang en met geen mogelijkheid kreeg ik hem er meer uit, en door wat gepruts kwam hij zelfs zo diep in mijn gehoorgang dat hij amper zichtbaar was..

toch maar even een afspraak gemaakt bij de dokter, uiteindelijk is hij toch met een pincet eruit gevist.. :@ O-)

De rubbertjes gaan er echt gemakkelijk af in tegenstelling tot bijvoorbeeld de kanen dopjes..

had dit keer dus echter IN EARS .. O-)
  maandag 6 februari 2012 @ 20:11:08 #15
314372 Goddelijker
pi_107687763
Auch :X
  maandag 6 februari 2012 @ 20:24:48 #16
327191 RobertNL
For your gear.
pi_107688556
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 20:09 schreef Downstar het volgende:
Hmmm voor mij even geen Brainwavz meer ..

vanmorgen voor de zoveelste keer tijdens het uitdoen van mijn beta's dat het rubbertje achter blijft in mijn gehoorgang, normaal niet zo'n probleem aangezien ik ze er makkelijk uitkrijg.. lees NORMAAL..

vandaag ging het wat anders in de trein, Ding kwam vast te zitten in mijn gehoorgang en met geen mogelijkheid kreeg ik hem er meer uit, en door wat gepruts kwam hij zelfs zo diep in mijn gehoorgang dat hij amper zichtbaar was..

toch maar even een afspraak gemaakt bij de dokter, uiteindelijk is hij toch met een pincet eruit gevist.. :@ O-)

De rubbertjes gaan er echt gemakkelijk af in tegenstelling tot bijvoorbeeld de kanen dopjes..

had dit keer dus echter IN EARS .. O-)
Geluid is ^O^
Bouw kwaliteit: :{
Je probleem: ;(
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 6 februari 2012 @ 20:32:25 #17
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_107689017
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:44 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Hoezo niet? Als je één apparaat gebruikt tegelijk?
Wat heb je aan een USB hub als je 1 usb apparaat gaat gebruiken
  maandag 6 februari 2012 @ 20:45:38 #18
314372 Goddelijker
pi_107689817
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 20:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat heb je aan een USB hub als je 1 usb apparaat gaat gebruiken
Een centrale plek om alle USB-kabels aan te hangen ivm laptop? Zodat ik niet op zoek hoef te gaan naar 't stekkertje van de printer, als er 5 naast elkaar liggen. Maar gewoon netjes een labeltje eraan en in de hub.
  maandag 6 februari 2012 @ 20:56:35 #19
209721 Downstar
Moeimaker
pi_107690486
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 20:24 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Geluid is ^O^
Bouw kwaliteit: :{
Je probleem: ;(
hahah inderdaad!

Geluid is gewoon super en zeker voor die prijs, bouwkwaliteit dus stukje minder..
Echter kan kanen wel goedkoop produceren en goede kwaliteit leveren.. dus t kan wel :D..
  maandag 6 februari 2012 @ 21:02:57 #20
367160 E-lephant
Nieuw :)
pi_107690864
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:24 schreef Iemand91 het volgende:
Laatste post:

[..]

Ja de zoekmachines had ik al ontdekt, had alleen even de naam nodig zegmaar:)
De beste bordspellen vind je bij 999 GamesF1 Store - Voor al je F1 GearF1 Store - Voor al je F1 Gear
  maandag 6 februari 2012 @ 21:11:43 #21
157719 Wootism
(^^,)
pi_107691380
Vorige week gechat met DX.... al mijn items zijn 'out of stock' en zouden over een week aangevuld zijn. Nu, een week later, weer even gechat.... nog steeds alles 'out of stock' en het kan weer 1 of 2 weken duren.
wtf is dit?
  maandag 6 februari 2012 @ 21:13:05 #22
314372 Goddelijker
pi_107691469
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:11 schreef Wootism het volgende:
Vorige week gechat met DX.... al mijn items zijn 'out of stock' en zouden over een week aangevuld zijn. Nu, een week later, weer even gechat.... nog steeds alles 'out of stock' en het kan weer 1 of 2 weken duren.
wtf is dit?
DealExtreme.
  maandag 6 februari 2012 @ 21:15:55 #23
157719 Wootism
(^^,)
pi_107691631
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:13 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

DealExtreme.
Al best wat gekocht daar, maar dit nog nooit meegemaakt :')
  maandag 6 februari 2012 @ 21:47:15 #24
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_107693572
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:15 schreef Wootism het volgende:

[..]

Al best wat gekocht daar, maar dit nog nooit meegemaakt :')
Waren ze al out of stock toen je daar bestelde?
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  maandag 6 februari 2012 @ 21:48:57 #25
157719 Wootism
(^^,)
pi_107693684
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:47 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Waren ze al out of stock toen je daar bestelde?
Nope, er stond alleen dat het versturen 10 dagen kon deuren met Chinees Nieuwjaar.
Nu blijkt dat het 3 weken duurt voordat ze op voorraat zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')