Misschien probeert hij dingen weg te stoppen door te een nieuwe relatie aan te gaan?quote:Op maandag 6 februari 2012 22:18 schreef poppetje. het volgende:
Ja inderdaad.
Al verklaren sommige mensen me wel voor gek omdat het al lang duidelijk was dat wij niet samen oud zouden worden. door alle geruzie en gezeur.
En ook lijkt het alsof hij mij allang vergeten is.
Je zou toch denken dat hij ook door al die fases heen moet
of kan het echt zo zijn dat hij in 2 weken al bij nr 5 is?![]()
Ik zeg niet dat je er helemaal overheen bent, gewoon een nieuwe start maken. Schrijven met pen op papier moet ook helpen. Als je tijd over hebt, ga je denken. Je heb in de hand of je gaat zitten mijmeren met 'zielige gedachtes' of iets gaat ondernemen, of iets positiefs hebt om naar uit te kijken.quote:
Goede zet. zo sla jij je eigen nieuwsgierigheid de kop in, en draai je mogelijke 'zielige gedachtes' de nek om door emotionele meuk weg te gooien. Hoe leuk een foto kan zijn in een relatie, hoe leuk het kan zijn om ze weg te gooien, njah leuk is het nooit natuurlijk maar een opluchting. Dat hoor je wel veel vaker.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:43 schreef muhahaha het volgende:
Een week is wel erg kort echter heeft hij wel belangrijke punten. Ik heb de stap al gezet om foto's en spulletjes die me aan haar doen denken weg te gooien / te verwijderen. Terug bij elkaar komen wil ik niet.
Facebook, whatsapp, msn etc verwijdert en geblocked.
Waarom zou je fotos weggooien?? Leg ze gewoon even weg. Maar weggooien ga je spijt van krijgen.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:43 schreef muhahaha het volgende:
Een week is wel erg kort echter heeft hij wel belangrijke punten. Ik heb de stap al gezet om foto's en spulletjes die me aan haar doen denken weg te gooien / te verwijderen. Terug bij elkaar komen wil ik niet.
Facebook, whatsapp, msn etc verwijdert en geblocked.
Hmmwah, dat ligt eraan hoe iemand naar een foto kijkt. Ik vind het wel goed van hem.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom zou je fotos weggooien?? Leg ze gewoon even weg. Maar weggooien ga je spijt van krijgen.
Ja heel goed.. tot je over een jaar er over heen bent. En dan spijt hebt dat je alle fotos weggegooid hebt.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hmmwah, dat ligt eraan hoe iemand naar een foto kijkt. Ik vind het wel goed van hem.
Hoezo? In welk opzicht zou hij er spijt van moeten krijgen?quote:Op maandag 6 februari 2012 22:48 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja heel goed.. tot je over een jaar er over heen bent. En dan spijt hebt dat je alle fotos weggegooid hebt.
Tuurlijk hebben die nog waarde. Je hebt toch een leuke tijd gehad samen...quote:Op maandag 6 februari 2012 22:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoezo? In welk opzicht zou hij er spijt van moeten krijgen?![]()
Die fotos hadden waarde, nu niet meer. Dus:
Ik ben het hier mee eens. Zonde als je er uiteindelijk echt overheen bent, zeg ik je uit ervaring.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben die nog waarde. Je hebt toch een leuke tijd gehad samen...
Mja ik ben het wel met je eens en met hedge. Mijn broer heeft zijn jeugdfoto's bv verstookt en ik niet en daar ben ik nu toch wel blij om (slechte jeugdquote:Op maandag 6 februari 2012 22:52 schreef Isis20 het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens. Zonde als je er uiteindelijk echt overheen bent, zeg ik je uit ervaring.
Ben jij superman of wat?quote:Op maandag 6 februari 2012 22:33 schreef inslagenreuring het volgende:
Zo hoort het te gaan, max een week en je hebt weer een traject om op te focussen.
Precies, gehad.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben die nog waarde. Je hebt toch een leuke tijd gehad samen...
Ja. Waarom zou ik niet meer aan de leuke dingen die we samen mee gemaakt hebben gehad willen na denken.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Precies, gehad.
En dan nog, wil je er dan jaren later nog over die 'leuke tijd samen' zitten denken?
Nah, ik prefereer opschoning. Mijn geheugen kan prima filteren welke momenten leuk zijn en welke niet.
quote:
quote:Ik zeg niet dat je er helemaal overheen bent, gewoon een nieuwe start maken
Hmmeh, Als je lekker gegeten hebt ga je volgende week toch nog een keer lekker eten? Nonsens om dan te zwijmelen over dat vorige diner. Hier bedoel ik niet per sé een nieuwe relatie o.i.d mee, dat kan wel wachten. Maar andere leuke positieve dingen, want die zijn er heus wel.quote:Ik ben het hier mee eens. Zonde als je er uiteindelijk echt overheen bent, zeg ik je uit ervaring.
Niets is minder waar natuurlijk.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:56 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. Waarom zou ik niet meer aan de leuke dingen die we samen mee gemaakt hebben gehad willen na denken.
Je komt echt over als iemand die gevoelloos is of zo
Ik ben bang dat je er niks aan kunt doen.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:53 schreef poppetje. het volgende:
Nu jullie het over foto's hebben schiet me iets te binnen.
Mijn ex heeft pikante foto's en filmpjes van ons.
Vlak nadat het uitging belde hij me nog opeens dat hij die aan het
bekijken was, zich er ook op aftrok, en dat hij ze niet kon wissen![]()
ik ben nu bang dat hij ze nog steeds op zijn pc heeft staan en dat straks meerdere mensen die te zien krijgen![]()
iemand een idee wat ik daar tegen kan doen?
of is de enigste optie; bidden dat dat niet gaat gebeuren.
Voor die momenten is dit topic hier ook geplaatst.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:51 schreef poppetje. het volgende:
Ja dat is waar. Ik heb mijn ex wel van msn en alles verwijderd.
Zijn telefoonnummer weet ik uit mn hoofd maar ik bel hem niet meer.
(Al moet ik me inhouden om hem straks niet te bellen op ze verjaardag maar
dat gaat vast wel lukken)
Alleen is het wel zo dat ik elke dag alleen thuis zit en doordeweeks vrij weinig doe, behalve werken.
Mijn vriendinnen spreek/zie ik eigenlijk alleen in het weekend, en dan ga ik vaak met ze uit.
Dat is er een beetje standaard ingerold doordat ik normaal gesproken altijd met mn vriend was
en alleen in het weekend tijd voor hun nam.
Ik vind het moeilijk om nu ineens bij ze aan te kloppen.
Het zijn ook meer gezelligheids-vriendinnen dan echte vriendinnen.![]()
Dus zoals avonden als deze mis ik mijn ex het meest.
Dat zijn de avonden dat we altijd samen waren en dat word opeens allemaal omgegooit.
Nu heb ik geen idee wat ik op die momenten zou moeten doen.
Dat is ook waar ik bang voor ben! Al ben ik normaal eerlijk gezegt wel een beetje een lui type die het (vooral met dit weer) heerlijk vind om de hele dag lekker niks te doen.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Voor die momenten is dit topic hier ook geplaatst.
Bij mij rijst dan de vraag, door hier te posten en niet iets anders te doen (poetsen, proberen te slapen uitgaan enzovoorts) Blijf je dan niet teveel in het moment hangen?
Heb jij zelf weleens liefdesverdriet ervaren eigenlijk? Ben jij weleens in een relatie geweest? Met het advies dat je geeft is niks mis. Het klopt ook wel, alleen je praat er wel heel makkelijk over. Tuurlijk blijven mensen in het moment hangen als ze bijvoorbeeld op dit forum zitten of naar een profielpagina van een ex gaan, alleen als het net uit is, is het ook gewoon in eerste instantie moeilijk om los te komen. Je kan wel heel geforceerd alles afbreken; foto's weg, geen contact maar dan is het nog maar de vraag of je het ook op een goede verwerkt. Dat is dan weer mijn meningquote:Op maandag 6 februari 2012 23:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Voor die momenten is dit topic hier ook geplaatst.
Bij mij rijst dan de vraag, door hier te posten en niet iets anders te doen (poetsen, proberen te slapen uitgaan enzovoorts) Blijf je dan niet teveel in het moment hangen?
Dat is misschien het probleem, tuurlijk heb ik weleens gebaald over de liefde (Ik weet dus niet of dit aan te merken valt als liefdesverdriet, probs wel) . En ik heb op dit moment de perfecte relatie, die ik nog lang zie duren. Geforceerd loskomen is juist de sleutel, focus je op jezelf, niet op je vervallen helft. Daar koop je geen brood voor.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:20 schreef smurfinnensoep het volgende:
[..]
Heb jij zelf weleens liefdesverdriet ervaren eigenlijk? Ben jij weleens in een relatie geweest? Met het advies dat je geeft is niks mis. Het klopt ook wel, alleen je praat er wel heel makkelijk over. Tuurlijk blijven mensen in het moment hangen als ze bijvoorbeeld op dit forum zitten of naar een profielpagina van een ex gaan, alleen als het net uit is, is het ook gewoon in eerste instantie moeilijk om los te komen. Je kan wel heel geforceerd alles afbreken; foto's weg, geen contact maar dan is het nog maar de vraag of je het ook op een goede verwerkt. Dat is dan weer mijn mening
Waarschijnlijk kom jij er ook wel weer bovenop. Het is alleen goed te weten dat je altijd een keuze hebt. Wil ik dit, of wil ik dit niet. Laat je creatieve vermogen maar oplossingen zoeken voor je verdriet. Hier posten is een kleine stap, er zijn veel meer andere oplossingen!quote:Op maandag 6 februari 2012 23:20 schreef poppetje. het volgende:
[..]
Dat is ook waar ik bang voor ben! Al ben ik normaal eerlijk gezegt wel een beetje een lui type die het (vooral met dit weer) heerlijk vind om de hele dag lekker niks te doen.
Maar nu ik liefdesverdriet heb. Wil ik gek genoeg juist graag de deur uit.
Winkelen met vriendinnen, nieuwe mensen ontmoeten, veel werken, leuke dingen doen en veel afleiding..
(denk dat dat ook vooral komt doordat ik weet dat hij nu lekker met een ander meisje films zit te kijken, en ik hier met een wijntje achter de computer zit)
Alleen gaat dat gewoon niet; Zit even krap bij kas, niet erg veel vriendinnen meer, en de vriendinnen die ik nog heb zijn druk met school, werk etc. , ik heb zelf nog niet erg veel uren contract.
Dus daar probeer ik nu aan te werken sinds ik weer vrijgezel ben. Om weer nieuwe mensen te ontmoeten, ik ga weer een opleiding volgen, en ik ben bezig meer uren te krijgen op mijn werk.
Alleen heb ik daar wel meer tijd voor nodig dan een week.
Dat hoort volgens mij ook bij het verwerken van liefdesverdriet.
Want ik neem aan dat ik niet de enigste ben die wat minder sociaalleven heeft gekregen door een
lange relatie.
Ik verwacht ook dat als dat beter gaat, dat mijn liefdesverdriet dan ook minder word.
Ja dat had ik gelukkig al bedachtquote:Op maandag 6 februari 2012 23:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je er niks aan kunt doen.
Behalve in de toekomst zorgen dat deze niet meer gemaakt worden, voor het geval dat.
Al moet je natuurlijk niet meteen wantrouwend zijn tegenover een eventuele nieuwe vriend.
Ja vast wel. Je leven en je dagelijkse bezigheden enz worden ook totaal omgedraaid na een lange vaste relatie waarin je elkaar elke dag ziet. Het is denk ik de grootste stap om weer mn avonden in te vullen op de dagen dat ik bij hem was. En inderdaad een beetje creatief zijn, bedenken wat ik zou kunnen doen. En dan kom het vast allemaal wel weer goedquote:Op maandag 6 februari 2012 23:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kom jij er ook wel weer bovenop. Het is alleen goed te weten dat je altijd een keuze hebt. Wil ik dit, of wil ik dit niet. Laat je creatieve vermogen maar oplossingen zoeken voor je verdriet. Hier posten is een kleine stap, er zijn veel meer andere oplossingen!
Succes ermee!
Ja dat bedoel ik.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:29 schreef muhahaha het volgende:
Foto's van jou weg halen misschien
Berichtjes van andere; nope. Dat is zijn zaak imo.
wat je ex op zijn facebook plaatst is aan hem, daar heb jij niets in te willen of te eisen. Hem blokkeren is jouw enige optie om het niet meer te kunnen zien of je legt je er bij neer.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:28 schreef poppetje. het volgende:
[..]
Ja dat had ik gelukkig al bedacht
Het ging heel even door me heen om hem te smsen/bellen om te vragen
of hij dat wilt verwijderen.
Ook staan er nog foto's van ons samen op zijn facebook.
(en op zijn prikbord allemaal berichtjes van een ander meisje, dus dat ziet er nogal
belachelijk uit met onze foto's erboven)
Dus wou ik ook graag dat die weggehaald werden.
Maar dat idee heb ik ook al gauw weer uit mijn hoofd gehaald.
Of denk je dat het wel kan?
Ik vrees namelijk dat het op ruzie uit zal draaien omdat ik
van binnen nog veel te boos ben over alles.
In welk opzicht zal het contact opnemen dan bijdragen aan een betere verwerking? Is dit niet vragen naar moeilijkheden met kans op een terugval in een dip.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:26 schreef Maharbal het volgende:
Ik propageer altijd dat je al het contact moet verbreken, en dat heb ik ook altijd gedaan. Zo ook bij mijn laatste relatie.
Nu opperde mijn psych (aanvankelijk niet naartoe gegaan vanwege liefdesverdriet, maar andere dingen die nu eigenlijk voor mij zijn afgesloten) dat ik het in overweging moet nemen om contact op te nemen. Schijnbaar blijf ik enigszins in m'n gevoel hangen. Don't get me wrong, m'n leven gaat weer prima en ik vermaak me ook best. Maar in dergelijke praatsessies bemerken we beiden dat er van binnen bij mij nog iets speelt.
Of ik het in overweging wil nemen. Wellicht helpt het, wellicht helpt het niet.
Argh. Welcome back confusion. Nu maar goed nadenken wat ik wil. Of misschien eens - tegen mijn normale manier van doen in - wat minder naar mijn ratio luisteren.
Ter referentie: het is 5 maanden uit.
Helemaal waar, maar relaties zijn nu eenmaal niet allemaal gelijkwaardig ten opzichte van elkaar. De een is makkelijker vergeten dan de ander.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hmmeh, Als je lekker gegeten hebt ga je volgende week toch nog een keer lekker eten? Nonsens om dan te zwijmelen over dat vorige diner. Hier bedoel ik niet per sé een nieuwe relatie o.i.d mee, dat kan wel wachten. Maar andere leuke positieve dingen, want die zijn er heus wel.
Geen enkele zin om iets als een foto te gaan zitten overromantiseren. Maarja dat is mijn standpunt. De toegevoegde waarde ontgaat mij gewoon.
Wat er bij mij nog van binnen speelt? Ik kan het je niet precies uitleggen. Er bestaat bij mij wel de drang om haar te zien. Normaal kan ik dat prima onderdrukken, dat ging me ook goed af met m'n andere ex. Maar misschien moet ik me realiseren dat de ene relatie (zo ook m'n laatste) nou eenmaal heftiger is dan de ander, en dat het misschien de moeite waard is om - voor mij - onconventionele dingen te proberen. Het is eigenlijk wel een apart gevoel. Ik kan me er namelijk prima bij neerleggen dat zij niet meer bij mij hoort en ik niet bij haar. Maar ik ben geloof ik nog steeds verliefd. Raar gevoel.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:33 schreef smurfinnensoep het volgende:
[..]
In welk opzicht zal het contact opnemen dan bijdragen aan een betere verwerking? Is dit niet vragen naar moeilijkheden met kans op een terugval in een dip.
Wat speelt er bij jou dan nog van binnen?
Aha oke, ja ik weet ook niet wat wijsheid is. Vraag is natuurlijk ook hoe je exvriendin dit oppakt. Het moet wel van 2 kanten komen en ik kan me voorstellen dat het voor haar afgesloten hoofdstuk is en dat je op jezelf aangewezen ben.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat er bij mij nog van binnen speelt? Ik kan het je niet precies uitleggen. Er bestaat bij mij wel de drang om haar te zien. Normaal kan ik dat prima onderdrukken, dat ging me ook goed af met m'n andere ex. Maar misschien moet ik me realiseren dat de ene relatie (zo ook m'n laatste) nou eenmaal heftiger is dan de ander, en dat het misschien de moeite waard is om - voor mij - onconventionele dingen te proberen.
Ik weet ook niet hoe en of zoiets uberhaupt kan bijdragen aan verwerking, die optie heb ik namelijk nooit uitgeprobeerd. En dit is inderdaad ongetwijfeld vragen naar moeilijkheden, en dat is wat ik ook heb aangegeven bang voor te zijn.
Maar hey, if you don't try you won't know. M'n psych had daar wel een mooie uitspraak over: 'een rivier stroomt nooit twee keer langs dezelfde plek'. Het is in ieder geval duidelijk dat ik nu wel sterker in m'n schoenen sta. Misschien hoort dit wel bij mij nu. Ik ben in een fase in m'n leven aanbeland waarin ik allemaal nieuwe dingen probeer, waar ik vroeger heel veel in m'n comfortzone bleef. Misschien hoort dit erbij. De vraag is of ik het risico durf te nemen.
Vandaar mijn confusion. Ik heb werkelijk waar geen idee hoe ik hier tegenaan moet kijken.
Heh, dat is de andere kant van het verhaal. M'n ex-vriendin heeft altijd al contact met mij willen hebben en ook geprobeerd dat te behouden, maar ik kapte dat af. Ik weet ook eigenlijk bijna wel zeker dat zij er niet (volledig) overheen is gezien haar acties sindsdien en zelfs tot op heden, hell zelfs tot aan dit laatste weekend.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:45 schreef smurfinnensoep het volgende:
[..]
Aha oke, ja ik weet ook niet wat wijsheid is. Vraag is natuurlijk ook hoe je exvriendin dit oppakt. Het moet wel van 2 kanten komen en ik kan me voorstellen dat het voor haar afgesloten hoofdstuk is en dat je op jezelf aangewezen ben.
Precies. Bij nieuwe dingen hoort dan ook dat je op je bek gaat, eventually in ieder geval. Ik heb zo'n gevoel dat ik in m'n hoofd al weet wat ik ga doen, maar dat nog niet durf uit te spreken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:46 schreef Partingglass het volgende:
Lastig. Een periode van veranderingen en nieuwe inzichten is,erg spannend soms wat onzeker zelfs. Je zelf beetje opnieuw ontdekken etc.
Heel veel succes. Ik vind het ondanks alles een leuk proces. Vallen steeds meer puzzle stukjes op zijn plaats.
lol whuttt?!?!??!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:34 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Helemaal waar, maar relaties zijn nu eenmaal niet allemaal gelijkwaardig ten opzichte van elkaar. De een is makkelijker vergeten dan de ander.
Neemt niet weg dat je er weinig voor koopt er in te blijven hangen. Maar de illusie dat er binnen nu en enkele jaren iets vergelijkbaars zal zijn die kan ik mezelf alvast ontnemen.
Niks mis mee om daar treurig om te zijn.
Precies. Dat is dus het risico nemenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:51 schreef Partingglass het volgende:
Dat komt er uiteindelijk wel uit. Probeer niet te bang te zijn voor je eigen gevoel. Het kan je ook beperken.
Er komt een punt waar dergelijke praat echt geen zoden meer aan de dijk zet. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, en ooit... Absoluut.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
lol whuttt?!?!??!
Je maakt er wel een leuke self- fulfilling prophecy van zo hè?
iets vergelijkbaars? Man, misschien komt er wel iets beters op je pad. De onvoorspelbaarheid maakt het leven zo mooi, net op die tijden dat je het minst iets goeds verwachts...Bam.
Kop op!
Voor mij persoonlijk voorlopig niet, misschien in de toekomst dat we weer een vriendschappelijk contact kunnen opbouwen. We zijn ook niet met ruzie uit elkaar gegaan alleen vlak na de breuk hing ze ontzettend om mijn nek en plotsklaps heeft ze een ander. Het eerste stukje was voornamelijk de reden om het voorlopig af te kappen omdat ik het idee kreeg dat ze me achterna zou blijven lopen. Nu heb ik zelf zoiets van, doet me iets teveel pijn om haar met een ander te zien. Het moet gewoon slijten.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:37 schreef Partingglass het volgende:
@maharbal . Ik lees hier vooral vaak dat,je elk contact moet verbreken. Ik vraag me vaak af waarom zeker bij een langere serieuze relatie je hebt samen toch van alles meegemaakt en bent een hele tijd heel belangrijk in elkaars leven geweest. Waarom je daarvoor verstoppen of wegrennen?
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de situatie of het slim is dat te doen. Soms is het juist om het goed af te kunnen sluiten voor jezelf om nog iets van contact te houden.
Dit dus!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:37 schreef Partingglass het volgende:
@maharbal . Ik lees hier vooral vaak dat,je elk contact moet verbreken. Ik vraag me vaak af waarom zeker bij een langere serieuze relatie je hebt samen toch van alles meegemaakt en bent een hele tijd heel belangrijk in elkaars leven geweest. Waarom je daarvoor verstoppen of wegrennen?
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de situatie of het slim is dat te doen. Soms is het juist om het goed af te kunnen sluiten voor jezelf om nog iets van contact te houden.
@Mickey dat vind ik het mooist. Zo laat je zo min mogelijk een wrange bijsmaak aan de goede herinneringen komen.
Hoe raar het ook klinkt, maar dat hoeft niet per sé. Het is als het uit is juist heel makkelijk om proberen warmte/liefde te krijgen van anderen. Dan voel je jezelf weer een beetje beter (enigszins egoistisch dus). Je mist na een breuk juist die liefde en warmte, en die ga je dan, in haar geval, zoeken op andere manier. Sommige mensen zijn namelijk niet sterk genoeg om door die moeilijke periode te komen zonder dergelijke kunstgrepen, en dat is wat je niet moet vergeten.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:36 schreef GotenSSJ het volgende:
Okay, ja het is uit. En ze heeft alle recht alles te doen wat ze niet laten kan.
Maar binnen 2 maanden (wss al binnen een maand) na onze relatie waarin we zouden gaan samenwonen al gevoelens hebben voor een ander en met hem naar bed gaan, vind ik toch te weinig respect tonen naar wat wij hadden.
En dan 's avonds een smsje krijgen metde strekking: sorry, ik begrijp hoe kut het moet voelen. je betekende echt de wereld voor me, ik wil je geen pijn doen. Maar ik ga nu ook door een hele moeilijke periode.
Die dingen kan ik niet geloven als je binnen 2 maanden al een soort van relatie met die andere gast hebt, dan heeft het niet heel veel voor je betekend.
Ik snap je pijn. Mijn ex is nu nog single en ik spreek haar af en toe nog wel eens maar t lijkt me wel lastig als ze opeens iemand heeft. Maar het is mijn 'zaak' niet meer en ik gun haar natuurlijk ook gelukquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:36 schreef GotenSSJ het volgende:
Okay, ja het is uit. En ze heeft alle recht alles te doen wat ze niet laten kan.
Maar binnen 2 maanden (wss al binnen een maand) na onze relatie waarin we zouden gaan samenwonen al gevoelens hebben voor een ander en met hem naar bed gaan, vind ik toch te weinig respect tonen naar wat wij hadden.
En dan 's avonds een smsje krijgen metde strekking: sorry, ik begrijp hoe kut het moet voelen. je betekende echt de wereld voor me, ik wil je geen pijn doen. Maar ik ga nu ook door een hele moeilijke periode.
Die dingen kan ik niet geloven als je binnen 2 maanden al een soort van relatie met die andere gast hebt, dan heeft het niet heel veel voor je betekend.
Ik snap wat je bedoeld. Wat zij tegen me heeft gezegd is: Dit is mijn manier van verwerken, ik zoek warmte en aandacht bij hem. Ik heb veel meer gevoel voor jou dan ik voor hem heb. En nog wat dingen als: Jij bent de oorzaak van deze pijn, jou mis ik juist.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hoe raar het ook klinkt, maar dat hoeft niet per sé. Het is als het uit is juist heel makkelijk om proberen warmte/liefde te krijgen van anderen. Dan voel je jezelf weer een beetje beter (enigszins egoistisch dus). Je mist na een breuk juist die liefde en warmte, en die ga je dan, in haar geval, zoeken op andere manier. Sommige mensen zijn namelijk niet sterk genoeg om door die moeilijke periode te komen zonder dergelijke kunstgrepen, en dat is wat je niet moet vergeten.
Des te beter van jou dat jij dat wel kunt of tenminste probeert.
Ik merk nu bijvoorbeeld dat ik toch enigszins die warmte/affectie opzoek met een soort van scharrel, omdat het weer even fijn voelt 'geliefd' te zijn. Ik weet namelijk dat zij wel wil, terwijl mijn intentie helemaal niet is het hebben van een relatie.
Overigens heb ik dat laatste ook duidelijk gemaakt, voordat ik een stortvloed over mezelf heen krijg.
Je moet zelf weten wat je gelooft. Als je denkt dat ze liegt, dan moet je dat denken. Misschien helpt dat je om het meer los te laten. Maar doet het er nu nog toe?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:00 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld. Wat zij tegen me heeft gezegd is: Dit is mijn manier van verwerken, ik zoek warmte en aandacht bij hem. Ik heb veel meer gevoel voor jou dan ik voor hem heb. En nog wat dingen als: Jij bent de oorzaak van deze pijn, jou mis ik juist.
Maar weet je, dat geloof ik niet meer. Want zelfs in de 2 telefoongesprekken die we hebben gehad sprak ze zichzelf tegen en bleek dat ze over dingen aan het liegen was. Waarom zou ik er dan wel in moeten geloven dat ze de waarheid spreekt en ik zoveel voor der betekende?
Hm, het doet er niet meer toe. Maar het had "fijn" geweest als de relatie voor beide kanten iets speciaals had geweest. Niet zo simpel te vervangen. Als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je moet zelf weten wat je gelooft. Als je denkt dat ze liegt, dan moet je dat denken. Misschien helpt dat je om het meer los te laten. Maar doet het er nu nog toe?
Nogmaals, dat beeld van haar zit in je hoofd. Je vult nu dingen in voor haar aan de hand van uiterlijkheden, en dat moet je niet doen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:03 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hm, het doet er niet meer toe. Maar het had "fijn" geweest als de relatie voor beide kanten iets speciaals had geweest. Niet zo simpel te vervangen. Als je begrijpt wat ik bedoel
Is misschien zo ja,quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nogmaals, dat beeld van haar zit in je hoofd. Je vult nu dingen in voor haar aan de hand van uiterlijkheden, en dat moet je niet doen.
Het 'vervelende' aan emoties en gedachtes is dat ze meestal van binnen zitten, en niet altijd zo kenbaar zijn voor de buitenwereldquote:
Ik zou het positief bekijken als ik jou wasquote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:25 schreef InterMilan het volgende:
Bij mij gaat het inmiddels super goed...
Ex zit minder in mijn hoofd dan ooit, eigenlijk is ''het'' gewoon voorbij, dat hele verwerken...
Verbaast me wel dat dit zo' n 15 maanden heeft moeten duren, ben kennelijk nogal een gevoelig type.
Enige wat ik nu wel heb, omdat mn ex zelden in mn hoofd zit, dat ALS ik eenmaal aan haar denk, ik het wel weer vreemd vind. HUH, met dat meisje ben ik op vakantie geweest? Als we elkaar nu zien lopen we elkaar als vreemden voorbij, alleen een hoi met een glimlach. nooit meer persoonlijk contact, etc...
Dat is zo' n rare tegenstelling. Denk dat er ook maar weinig ex' en zijn die zo weinig contact hebben als wij. Laatste teken van leven van haar was april '11, terwijl we in een straal van 1 km bij elkaar wonen...
Je blijft het doen, kijken op zijn FB. Waarom toch? hoe vervelend het ook klinkt maar o, zo goed bedoel ik het: je hangt in een slachtofferrol en als dramaqueen teer je er heerlijk op!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:17 schreef ovoxo het volgende:
Volgens mij heeft m'n ex een nieuwe vriendin.. Een profielfoto samen op fb. En ja ik had niet moeten kijken, maar ben zo stom geweest om het wel te doen. En nu voel ik me ontzettend wanhopig en.. gewoon. kut. Nouja...
En dan zie je eigenlijk dat liefdesverdriet voor een groot deel een door jezelf gecreëerd verschijnsel is, of althans meestal door jezelf in stand wordt gehouden.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:28 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Je blijft het doen, kijken op zijn FB. Waarom toch? hoe vervelend het ook klinkt maar o, zo goed bedoel ik het: je hangt in een slachtofferrol en als dramaqueen teer je er heerlijk op!
Get a life!
En dat omdat ik weet dat je uit moet loggen om zijn FB te kunnen bekijken!
Nou ja, zie het maar van de positieve kant: je krijgt hiermee ook de bevestiging dat je ex jouw opzettelijk heeft willen kwetsen door tijdelijk een profielfoto van jullie 2 te plaatsen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:17 schreef ovoxo het volgende:
Volgens mij heeft m'n ex een nieuwe vriendin.. Een profielfoto samen op fb. En ja ik had niet moeten kijken, maar ben zo stom geweest om het wel te doen. En nu voel ik me ontzettend wanhopig en.. gewoon. kut. Nouja...
Ach, anders kwam ik er toch wel achter door een vriendin van ons die al te graag dingen vertelt. Ik probeer geen slachtofferrol te creeëren, ik wilde alleen even kwijt dat het pijn doet dat hij zo snel al iemand anders heeft. Of mag ik dat ook al niet meer zeggenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:28 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Je blijft het doen, kijken op zijn FB. Waarom toch? hoe vervelend het ook klinkt maar o, zo goed bedoel ik het: je hangt in een slachtofferrol en als dramaqueen teer je er heerlijk op!
Get a life!
En dat omdat ik weet dat je uit moet loggen om zijn FB te kunnen bekijken!
Liefdesverdriet een door jezelf gecreëerd verschijnsel?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En dan zie je eigenlijk dat liefdesverdriet voor een groot deel een door jezelf gecreëerd verschijnsel is, of althans meestal door jezelf in stand wordt gehouden.
Niet dat het daardoor minder pijnlijk wordt, maargoed.
Ja, ik wil niet de dramaqueen uithangen o.i.d., maar vanaf nu kijk ik niet meer op z'n Facebook. Ik doe mezelf er toch alleen maar meer pijn mee. Hoe is het met jou?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:38 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Nou ja, zie het maar van de positieve kant: je krijgt hiermee ook de bevestiging dat je ex jouw opzettelijk heeft willen kwetsen door tijdelijk een profielfoto van jullie 2 te plaatsen.
Met die actie is hij nu officieel een sicko.
(maar sterkte ovoxo; ik reken je het fb kijken niet aan, op jouw lftd heel normaal en ik wil hier niet gaan oordelen over anderen)
Je mag zeggen wat je wilt, net zo goed als iedereen dat hier mag. Ik zie bij jou alleen een vast patroon waarbij iedereen je adviseert er mee te stoppen maar je blijft er desondanks mee door gaan. Dat is precies wat ik bedoel te zeggen, ik bedoel het goed, nu aan jou om er ook iets goeds mee te doenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:39 schreef ovoxo het volgende:
[..]
Ach, anders kwam ik er toch wel achter door een vriendin van ons die al te graag dingen vertelt. Ik probeer geen slachtofferrol te creeëren, ik wilde alleen even kwijt dat het pijn doet dat hij zo snel al iemand anders heeft. Of mag ik dat ook al niet meer zeggen.
Ik zie wel dat het een vast patroon wordt en ik er mee door blijf gaan, maar soms typ ik onbewust tóch z'n naam; erg dom, ik weet het, maar ik ben nou eenmaal zo. Ik probeer het te minderen/helemaal niet te kijken maar dat valt soms vies tegen helaas.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:43 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Je mag zeggen wat je wilt, net zo goed als iedereen dat hier mag. Ik zie bij jou alleen een vast patroon waarbij iedereen je adviseert er mee te stoppen maar je blijft er desondanks mee door gaan. Dat is precies wat ik bedoel te zeggen, ik bedoel het goed, nu aan jou om er ook iets goeds mee te doen
Probeer er van te leren en dat je dit in de toekomst vanaf vandaag om te draaien. Pijnig jezelf niet zo, hij is je niet waard. En ja ik weet dat je een jonge leeftijd hebt, maar daarom zijn de handvatten die ik in ieder geval, maar anderen je ook aanreiken, iets om wat mee te doen. De meeste van ons hebben dit ook allemaal al een keertje meegemaakt of zitten er midden in.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:47 schreef ovoxo het volgende:
[..]
Ik zie wel dat het een vast patroon wordt en ik er mee door blijf gaan, maar soms typ ik onbewust tóch z'n naam; erg dom, ik weet het, maar ik ben nou eenmaal zo. Ik probeer het te minderen/helemaal niet te kijken maar dat valt soms vies tegen helaas.
Klote situatie. afleiding is erg goed zoalng het niet vluchten van je situatie word.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:14 schreef Skv het volgende:
Ik heb vandaag besloten weg te gaan uit het apoartement aan de overkant van mijn ex, waar ik gisteren in trok. Trok het totaal niet om uitzicht te hebben op wat tot gisteren mijn huis was.
Woon vanaf nu weer bij mijn ouders. Voelt wel klote op je 25e.![]()
Vanavond met drie vrienden gegeten en wat pilsjes gedaan, even wat afleiding. Maar nu ik bij mijn ouders op zolder zit steekt het weer als de ziekte.
Natuurlijk is het aardig kort door de bocht, maar er zit een kern van waarheid in. Liefdesverdriet blijf je deels zelf voortstuwen in je hoofd door dingen te overromantiseren, blijven op FB kijken, blijven naar foto's kijken, blijven naar je telefoon kijken etc. Zo blijf je jezelf eraan herinneren.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:42 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Liefdesverdriet een door jezelf gecreëerd verschijnsel?
Dat is te kort door de bocht als in: "de ander kan je vertrouwen schaden en je daarmee onnodig-/extra kwetsen.
Ik ben niet zo gek op die NLP-achtige zinnetjes.
Gaat nietquote:Op woensdag 8 februari 2012 10:58 schreef smurfinnensoep het volgende:
[..]
Geef dr een knuffel van me
Ah super, goed om te horen. Dat is dan redelijk snel gegaan. En het heeft je zelfs wat geld bespaard, je hoeft geen cadeau te kopenquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Gaat nietZie haar pas over.. Ja geen idee. Een jaar of zo?
Ik heb wel een whats app gestuurd.
Ik hoef trouwens niet echt meer te posten in dit topic. Want de kunst van los laten gaat me goed afGaat gewoon heel goed. Heel soms even momenten dat ik haar mis als ik alleen thuis zit. Maar dat is niet zo gek. Van de rest doet het me geen pijn meer. Dat ze vandaag jarig is doet me eigenlijk ook niks.
We zouden een weekend naar parijs gaanquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:43 schreef smurfinnensoep het volgende:
[..]
Ah super, goed om te horen. Dat is dan redelijk snel gegaan. En het heeft je zelfs wat geld bespaard, je hoeft geen cadeau te kopen
Nou niet echt bij mij. Ik ga opeens weer uit. En leuke dingen doen enzo. Meer drank kopen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:51 schreef muhahaha het volgende:
Dat kan ik beamen, het leven zonder vriendin maakt alles ineens stukken goedkoper
Deels andersom. Je gaat in ieder geval weer vaker op stap, vaker met vrienden wat doen. Kost dus meer geldquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:51 schreef muhahaha het volgende:
Dat kan ik beamen, het leven zonder vriendin maakt alles ineens stukken goedkoper
Dure sieraden kocht ik nooit. Wilde ze ook nietquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:58 schreef muhahaha het volgende:
Je hoeft
Geen dure sieraden te kopen
Geen nieuwe auto
Boodschappen voor 1 persoon
Geen kinderkamer in te richten
Kan nog wel doorgaan haha
Hoe lang geleden ging het uit als ik mag vragen?quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Gaat nietZie haar pas over.. Ja geen idee. Een jaar of zo?
Ik heb wel een whats app gestuurd.
Ik hoef trouwens niet echt meer te posten in dit topic. Want de kunst van los laten gaat me goed afGaat gewoon heel goed. Heel soms even momenten dat ik haar mis als ik alleen thuis zit. Maar dat is niet zo gek. Van de rest doet het me geen pijn meer. Dat ze vandaag jarig is doet me eigenlijk ook niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |