abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108825215
Tevens zien we dat je overal de auto voor pakt, wat ook best op de fiets kan. Jouw CO-2 uitstoot is bovengemiddeld; betalen.
pi_108825239
Lethargische lafbekken zijn het grootste gevaar voor deze samenleving. :r
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:10:44 #153
37248 BertV
Klei indiaan
pi_108825321
Hij krijgt wel overheidsmiles vanwege het promoten van een cashloze samenleving op Fok!

Dat is toch weer korting op het nieuwe paspoort met DNA-profiel, vingerafdruk en Irisscan.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_108825399
Jullie verdoen je tijd. Hij zal er nog wel achter komen hoe ongelofelijk naïef hij is, en tegen de tijd dat hij daar onderhand achter is, is het te laat en is het onomkeerbaar.
pisvlek
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:17:36 #155
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108825629
Idd jullie hebben gelijk(niet dus)
Gewoon werken en belasting betalen voor je eigen veiligheid.

En ik betaal overal graag mijn belasting voor,het liefst miljoenen per jaar (gaat toch naar inkomen). ^O^
allesbeterweter
pi_108825948
Goed argument man (niet dus)

[ Bericht 84% gewijzigd door Gray op 07-03-2012 19:40:45 (note) ]
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:28:00 #157
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108826144
Ik betaal gewoon voor mijn veiligheid, kogels koppen kan niemand. :Z
En ik ben blij dat jij de veiligheid voor jezelf kan dekken. _O-
allesbeterweter
pi_108826156
Hij betaalt graag bakken met geld voor een beetje schijnveiligheid.

Leef je hier nu voor allesbeterweter? Trollen op internet?
Dit is zeker het hoogtepunt van je week.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gray op 07-03-2012 19:44:57 (trol roepen os vragen om notes, noted) ]
pisvlek
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 16:29:06 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_108826196
quote:
13s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:23 schreef HyperViper het volgende:
Goed argument man (niet dus)

-knip-
Nou zeg, dat kun je echt niet zeggen hoor :N

[ Bericht 21% gewijzigd door Gray op 07-03-2012 19:42:07 (inderdaad) ]
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 16:29:44 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_108826228
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:28 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Hij betaalt graag bakken met geld voor een beetje schijnveiligheid.

Leef je hier nu voor allesbeterweter? Trollen op internet?
Dit is zeker het hoogtepunt van je week.
Hij trollt toch niet? Hij geeft zijn mening. Dat die anders is dan die van jou moet je tegen kunnen.
pi_108826260
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:28 schreef allesbeterweter het volgende:
Ik betaal gewoon voor mijn veiligheid, kogels koppen kan niemand. :Z
Kogels koppen? Stel je aan zeg. Daar gaat de politiestaat je zeker tegen beschermen? Die kogels?

quote:
En ik ben blij dat jij de veiligheid voor jezelf kan dekken. _O-
En ik ben blij dat ik niet zo'n angsthaas ben als jij.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gray op 07-03-2012 19:42:38 (note) ]
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:30:30 #162
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108826263
Ik vraag aan de mede fokkers wat er tegen contant geld is ?
En nu ik geen normale antwoorden krijg ben ik aan het trollen.

Ga verder met jullie discussie en laters. ^O^
allesbeterweter
pi_108826300
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou zeg, dat kun je echt niet zeggen hoor :N
Dat kan zeker en dat doe ik ook. En ik sta er volledig achter.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gray op 07-03-2012 19:43:10 (noted) ]
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 16:31:54 #164
249559 crew  Lavenderr
pi_108826338
quote:
13s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:31 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dat kan zeker en dat doe ik ook. En ik sta er volledig achter. -knip-
Echt HV, dit kun je niet maken :N

[ Bericht 8% gewijzigd door Gray op 07-03-2012 19:46:04 ]
pi_108826418
quote:
13s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:31 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dat kan zeker en dat doe ik ook. En ik sta er volledig achter. Ik meen het; pleeg liever zelfmoord dan dat je de rest van de samenleving laat boeten voor jouw walgelijk laffe karakter. (allesbeterweter in dit geval)
Zie het maar als een preventieve actie, voor onze veiligheid. Zijn gedachtegoed is namelijk levensgevaarlijk.
Iemand die waarde hecht aan zijn vrijheid wil niet leven in een totalitaire staat, waarin alles maar dan ook echt alles gecontroleerd wordt door de overheid.
pisvlek
pi_108826510
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Echt HV, dit kun je niet maken :N
Stel je niet aan mens. Ik meen wat ik zeg.

[ Bericht 16% gewijzigd door Gray op 07-03-2012 19:43:44 (hou dat soort meningen maar voor je) ]
pi_108826565
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:33 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Zijn gedachtegoed is namelijk levensgevaarlijk.
Iemand die waarde hecht aan zijn vrijheid wil niet leven in een totalitaire staat, waarin alles maar dan ook echt alles gecontroleerd wordt door de overheid.
Dat dus. :r werkelijk wat bezielt deze mensen? Zó laf. :r Ik kan het nauwelijks bevatten.
pi_108827679
Ze weten gewoon niet beter. Plus hij zal wel een slechte dag op school hebben gehad en wat is dan beter om even wat stoom af te blazen?
Privacyontnemende maatregelen als dit goed proberen te praten, want dan weet je dat je mensen op de kast jaagt.
pisvlek
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:06:52 #169
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108827909
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:30 schreef allesbeterweter het volgende:

Ben 40+ .....
allesbeterweter
pi_108828155
En ik ben 96.

Als je je op die leeftijd nog niet realiseert wat de mogelijke negatieve consequenties kunnen zijn van enkel nog giraal geld, dan ben je nog verder heen dan ik al dacht.
pisvlek
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:15:48 #171
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108828243
Antwoord deze vraag eerst even met alle voordelen(of nadelen).
allesbeterweter
pi_108828372
Wij hebben geen garantie dat er altijd zo'n overheid als deze zit die het goed met het volk voorheeft( :') ), en dan wordt het voor zo'n kwaadwillende overheid toch wel heel makkelijk om je in een handomdraai totaal uit te schakelen.

Dan zal het ook nog samenvallen met het briljante idee om bij iedereen een RFID chip te implanteren waarop al je gegevens staan, en zo ben je met een druk op de knop uitgeschakeld. Ook de goedwillende mensen zoals klokkenluiders die bepaalde dingen aan het licht willen brengen. Dat wordt ze nu al bijna onmogelijk gemaakt, en hoe makkelijk wordt het dan voor de elite om tegenstand te elimineren?

Maar dat zal je vast allemaal niet snappen, misschien is het een idee om terug naar school te gaan met je 40+, zou geen overbodige luxe zijn in jouw geval.

En verder zal ik ook echt geen moeite meer doen hoor, het interesseert me eigenlijk vrij weinig wat een ongeïnteresseerde zemelaar als jou van dit onderwerp vindt.
pisvlek
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:21:06 #173
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108828413
Is dit het antwoord van Hans Peter KolvenBach?
allesbeterweter
pi_108829356
he hansie hansie, ben jij er ook? ik dacht al eerder dat jij het was.
verder heb je gelijk hoor wat betreft dit onderwerp...die allesbeterweter snapt er niks van..geen energie meer insteken..zonde man..gewoon gelijk geven die man...sommige willen het niet weten..laat gaan,
ondertussen even deze smiley gebruiken bij 'm :Z
tenzij je het leuk vindt om hem te overtuigen.
pi_108829509
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:15 schreef allesbeterweter het volgende:
Antwoord deze vraag eerst even met alle voordelen(of nadelen).
Ben je een robot ofzo?
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:51:39 #176
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_108829550
Eens met Lavenderr. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Nu gaan ineens de voorstanders van vrijheid (ja HyperViper, BertV, DrunkenBuddha, ik bedoel jullie) een ander die zijn mening geeft de maat nemen, een trol noemen en zeggen dat hij zichzelf van kant moet maken en wat al niet meer. Simpelweg omdat diegene het niet met jullie eens is.

Is de vrijheid van meningsuiting jullie wat waard?
pi_108829816
Een harde samenleving it is. En veel beterschap zit er blijkbaar niet aan te komen.
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 18:01:22 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_108829908
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:58 schreef Loppe het volgende:
Een harde samenleving it is. En veel beterschap zit er blijkbaar niet aan te komen.
Als je sommige reacties hier ziet niet. Echt niet normaal hoor, sta verbluft wat mensen hier durven te posten. Zouden ze dat in real life ook doen? Helden :')
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:06:26 #179
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_108830091
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:06 schreef allesbeterweter het volgende:
Als je niets te verbergen heb maakt het je totaal niets uit om in een politiestaat te wonen en je hoeft niet als je gaat stappen over je schouders te blijven kijken of je in de nachturen wordt overvallen.
Het heeft niets met verbergen te maken!

Wat vandaag nog legaal is kan morgen crimineel gedrag zijn. Het downloaden is nu de ergste misdaad wat je kunt begaan. Of neem bv roken in je eigen huis/tuin dat staat op het punt om crimineel gedrag te worden in de VS.

quote:
Of bang te wezen dat je moeder bij het pinnen bij de bank (voor de zwartwerkende schoonmaakster die het bedragje krijgt voor wederdienst) haar hersens worden ingeslagen door een crimineel die niet wil werken en zo op een gemakkelijke manier even zijn verslaving drang van illegale middelen kan voorzien.
En wat interesseert het mij nu dat ik goed in de gaten gehouden wordt voor mijn eigen bestwil.

Deze illegale praktijken als drugs en wapenhandel tegen te gaan voor een betere veiligheid wie wil dat nu niet.
Wapenhandel == overheid.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:14:20 #180
52357 Lambiekje
pi_108830380
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:30 schreef allesbeterweter het volgende:

Je hebt GEEN controle meer over je geld. Een derde partij kan je afsluiten.

Hoe moet je straks nog bankzaken doen als je van internet afgesloten wordt. Zoals in Frankrijk en straks ook Engeland. Daar wordt je na 3 keer een stomme mp3tje te downloaden compleet afgesloten van Internet?! Dat is leuk als je kind van 10 dat heeft veroorzaakt. Nu kan papa z'n rekeningen niet meer betalen en moeten we in een kartonnen doos slapen. Dat is het nadeel.

Zelfs een kleine gift kunnen ze nu belasten.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_108830606
Vriendendienst dmv zwartwerk, ho maar. (mag ik dit wel typen?) Straks krijg ik controle.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:22:09 #182
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108830673
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoe moet je straks nog bankzaken doen als je van internet afgesloten wordt. Zoals in Frankrijk en straks ook Engeland. Daar wordt je na 3 keer een stomme mp3tje te downloaden compleet afgesloten van Internet?! Dat is leuk als je kind van 10 dat heeft veroorzaakt. Nu kan papa z'n rekeningen niet meer betalen en moeten we in een kartonnen doos slapen. Dat is het nadeel.

Kijk dit is nu eens een duidelijk antwoord waar we iets mee kunnen ..... ^O^
allesbeterweter
pi_108831093
Heel goed dat hier aandacht voor is.
pi_108831873
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Over een tijdje zullen alle banken ook samengaan tot een megabank. Vervolgens kunnen ze doen wat ze willen want we kunnen toch nergens meer heen. Geld eraf halen kan niet.

Bank zal dus ook nooit om kunnen vallen(aangezien een bankenrun niet meer mogelijk is), en vervolgens is de totale afhankelijkheid van de bankensector compleet.

Goede ontwikkeling volgens sommige.
pisvlek
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:10:11 #185
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108832462
Toekomst of werkelijkheid?
allesbeterweter
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:15:30 #186
37248 BertV
Klei indiaan
pi_108832701
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:10 schreef allesbeterweter het volgende:
Toekomst of werkelijkheid?
'Staking zal betalingsverkeer platleggen'

man man... :P
pi_108834438
Fijn dat iedereen zo'n uitgesproken mening heeft, maar houd het netjes.
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:49:51 #188
97111 ukga
Siewosie baas
pi_108834561
quote:
4s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:51 schreef Dr-Anderson het volgende:
"Ze" proberen als grootste argument aan te voeren dat frauduleuze praktijken worden ondervangen en crimineel geld geen bestemming meer heeft.

Criminelen en Drugsdealers e.d. zullen gewoon overstappen naar betalingen in goudbaren.

Of de witwassers nou een pakket geld naar zwitserland moeten rijden of een goudbaar, boeit ook geen reet
pi_108834563
Mensen die zeggen dat ''ze niets te verbergen hebben'' zijn straks dezelfde mensen die zeggen 'Wir haben es nicht gewusst'. Echt waar, het is al erg genoeg dat de waarde van je geld compleet valt of staat bij 'vertrouwen' van mensen zelf, maar om het dan ook nog eens compleet digitaal te maken is echt absurd en heel erg gevaarlijk.

Als jij in de ogen van de machthebbers(de mensen die je geld beheren, of jouw overheid) fout bent, door bijvoorbeeld films te downloaden, zou er de mogelijkheid zijn je voor een bepaalde tijd (altijd?) compleet af te sluiten en je vermogen compleet af te nemen. Dan kan je dus niets meer betalen, niks noppes nada. Geen McKroket bij dat lekkere fastfood ketentje voor kinderen en ook geen nieuwe iPad 4. Nee, dan moet je aankloppen bij je buren die je ook niet kunnen helpen met geld storten, lenen of geven want dan zijn zij ook strafbaar. Hooguit kunnen ze je in huis nemen, om vervolgens gecontroleerd te worden wanneer ze opeens ipv van voor 4 voor 5 man eten kopen elke week. Dat is niet echt iets waar je vrolijk van wordt als je het mij vraagt.

Wel is het zo dat dingen als illegale drugshandel een stuk makkelijker te traceren zijn op deze manier, het geld kan perfect gevolgd worden. Maar dat zal niet de motivatie zijn van de mensen, tenslotte zorgt het criminele circuit voor geld en voor werk. Men gaat dat hier niet mee oplossen, daar heeft een regering helemaal geen baat bij. ;)
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:58:45 #190
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108835070
quote:
17s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:49 schreef Typisch het volgende:
Mensen die zeggen dat ''ze niets te verbergen hebben'' zijn straks dezelfde mensen die zeggen 'Wir haben es nicht gewusst'. Echt waar, het is al erg genoeg dat de waarde van je geld compleet valt of staat bij 'vertrouwen' van mensen zelf, maar om het dan ook nog eens compleet digitaal te maken is echt absurd en heel erg gevaarlijk.

Als jij in de ogen van de machthebbers(de mensen die je geld beheren, of jouw overheid) fout bent, door bijvoorbeeld films te downloaden, zou er de mogelijkheid zijn je voor een bepaalde tijd (altijd?) compleet af te sluiten en je vermogen compleet af te nemen. Dan kan je dus niets meer betalen, niks noppes nada. Geen McKroket bij dat lekkere fastfood ketentje voor kinderen en ook geen nieuwe iPad 4. Nee, dan moet je aankloppen bij je buren die je ook niet kunnen helpen met geld storten, lenen of geven want dan zijn zij ook strafbaar. Hooguit kunnen ze je in huis nemen, om vervolgens gecontroleerd te worden wanneer ze opeens ipv van voor 4 voor 5 man eten kopen elke week. Dat is niet echt iets waar je vrolijk van wordt als je het mij vraagt.

Wel is het zo dat dingen als illegale drugshandel een stuk makkelijker te traceren zijn op deze manier, het geld kan perfect gevolgd worden. Maar dat zal niet de motivatie zijn van de mensen, tenslotte zorgt het criminele circuit voor geld en voor werk. Men gaat dat hier niet mee oplossen, daar heeft een regering helemaal geen baat bij. ;)
Kijk nu zijn we al beter op weg....... ^O^
allesbeterweter
pi_108837325
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:58 schreef allesbeterweter het volgende:

[..]

Kijk nu zijn we al beter op weg....... ^O^
Ach, iemand aanraden zichzelf van het leven te beroven is ook weer zoiets he. :D
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:45:22 #192
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108837855
Ach zolang het geen dokter zegt of iemand met vol verstand maak ik mij niet zo druk ik ben wel wat gewend. ^O^
allesbeterweter
pi_108839493
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:45 schreef allesbeterweter het volgende:
Ach zolang het geen dokter zegt of iemand met vol verstand maak ik mij niet zo druk ik ben wel wat gewend. ^O^
En als een dokter het zegt neem je het wel serieus? :') Omdat diegene toevallig een papiertje heeft?
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:46:08 #194
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_108841488
Als er geen contanten te halen zijn in winkels zal het aantal berovingen waarschijnlijk afnemen. Dit doet echter niets af aan de normloosheid en gewetenloosheid van deze criminelen. Teneinde financieel gewin te behalen zullen ze uitwijken naar andere vormen van criminaliteit. Daar waar we een cijfer zien dalen, zal het elders stijgen. Het zogenoemde verplaatsingseffect.

Als contant geld verdwijnt zullen fraudeleuze praktijken waarschijnlijk niet verdwijnen. De mens wordt enkel creatiever en zal zich aanpassen aan het systeem. Een soort van evolutie. Denk bijvoorbeeld maar aan katvangers om een bankrekening te openen. Een crimineel beheert deze bankrekening en men kan hier gebruik van maken tegen een geringe betaling. Daar waar een zwarte markt instort, groeit een nieuwe op.

Criminelen hebben niet perse contant geld nodig. Diamanten, goudstaven, zilvermunten etc. Zat uitwijkmogelijkheden.

Geen goede argumenten om geld te vervangen door electronisch geld.

We vergeten allemaal in deze discussie wat geld nu werkelijk is. Vroeger was de totale waarde van het papieren geld gelijk aan de totale hoeveelheid goud van de centrale bank. Totdat ergens een "elite groepje" papieren geld is gaan loskoppelen van goud onder het mom van "het regelen van inflatie en deflatie om de werkeloosheidscijfer terug te dringen en de economie in stand te houden". Sindsdien is er meer papiergeld uitgegeven dan de waarde van de goudvoorraad van de centrale bank.

Deze macht is zo groot, dat het niet controleerbaar is, corruptie gevoelig is, maar bovenal onrechtvaardig kunstmatig verdeeld is. Deze macht ligt niet bij de bevolking (wat wel zou moeten), maar bij dit elite groepje. Ik vind dit zeer bezwaarlijk!

Electronisch geld maakt de macht van dit groepje eindeloos en onbeperkt! Juist dit is mijn belangrijkste overweging om tegen het verdwijnen van contant geld te zijn.
Graag je reactie
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:53:18 #195
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108841950
Ook een goed argument. ^O^
allesbeterweter
pi_108843744
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:53 schreef allesbeterweter het volgende:
Ook een goed argument. ^O^
Heb je nog een tegenargument waarom het jou niet zoveel uit maakt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:32:36 #197
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108844370
Ik heb mijn schaapjes al op het droge.......... ^O^
allesbeterweter
pi_108849155
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:32 schreef allesbeterweter het volgende:
Vertel? Geïnvesteerd in de Apple bubble? Goud/Zilver gekocht?
pi_108849433
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:32 schreef allesbeterweter het volgende:
Boerderijtje begonnen?
  donderdag 8 maart 2012 @ 06:58:47 #200
52357 Lambiekje
pi_108852635
quote:
17s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:49 schreef Typisch het volgende:

Met die nieuwe energiemeters ..weten ze precies hoeveel man er in een huis woont. Komt de stazi dus alsog aan de deur.

quote:
Nou ze kunnen best wel wat geheim houden.
http://www.whiteoutpress.(...)retly-7-trillion571/
  donderdag 8 maart 2012 @ 07:01:11 #201
52357 Lambiekje
pi_108852645
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:46 schreef Dr-Anderson het volgende:
Als er geen contanten te halen zijn in winkels zal het aantal berovingen waarschijnlijk afnemen.
Gros van de berovingen is van het eigen personeel.

quote:
Dit doet echter niets af aan de normloosheid en gewetenloosheid van deze criminelen. Teneinde financieel gewin te behalen zullen ze uitwijken naar andere vormen van criminaliteit. Daar waar we een cijfer zien dalen, zal het elders stijgen. Het zogenoemde verplaatsingseffect.

Als contant geld verdwijnt zullen fraudeleuze praktijken waarschijnlijk niet verdwijnen. De mens wordt enkel creatiever en zal zich aanpassen aan het systeem. Een soort van evolutie. Denk bijvoorbeeld maar aan katvangers om een bankrekening te openen. Een crimineel beheert deze bankrekening en men kan hier gebruik van maken tegen een geringe betaling. Daar waar een zwarte markt instort, groeit een nieuwe op.

Criminelen hebben niet perse contant geld nodig. Diamanten, goudstaven, zilvermunten etc. Zat uitwijkmogelijkheden.

Geen goede argumenten om geld te vervangen door electronisch geld.

We vergeten allemaal in deze discussie wat geld nu werkelijk is. Vroeger was de totale waarde van het papieren geld gelijk aan de totale hoeveelheid goud van de centrale bank. Totdat ergens een "elite groepje" papieren geld is gaan loskoppelen van goud onder het mom van "het regelen van inflatie en deflatie om de werkeloosheidscijfer terug te dringen en de economie in stand te houden". Sindsdien is er meer papiergeld uitgegeven dan de waarde van de goudvoorraad van de centrale bank.

Deze macht is zo groot, dat het niet controleerbaar is, corruptie gevoelig is, maar bovenal onrechtvaardig kunstmatig verdeeld is. Deze macht ligt niet bij de bevolking (wat wel zou moeten), maar bij dit elite groepje. Ik vind dit zeer bezwaarlijk!

Electronisch geld maakt de macht van dit groepje eindeloos en onbeperkt! Juist dit is mijn belangrijkste overweging om tegen het verdwijnen van contant geld te zijn.
yep.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 22:57:41 #202
370662 Zytijov
Sovjet-ambassadeur.
pi_109188045
Geld, de draaimotor van het systeem. Slechts getallen in een database. Papier en koper geeft nog enig gevoel van waarde en tastbaarheid, maar in feite is het niets. Ook dat laatste spatje zal op den duur verdwijnen. Ook maken veel mensen zich druk over een eventuele chip voor betalen. Haha, hm, Это уже слишком поздно.
Ideas are more powerful than guns. We would not let our enemies have guns, why should we let them have ideas?
  zaterdag 17 maart 2012 @ 00:00:15 #203
97111 ukga
Siewosie baas
pi_109190661
Sowieso zal cashgeld niet verdwijne. Hoe moet amerika in tijden van crisis dan weer opeens 700 miljoen bijdrukken?
  zaterdag 17 maart 2012 @ 07:57:07 #204
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109195540
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 00:00 schreef ukga het volgende:
Sowieso zal cashgeld niet verdwijne. Hoe moet amerika in tijden van crisis dan weer opeens 700 miljoen bijdrukken?
Er zijn mensen die dit niet als grap plaatsen.
Dat maakt het niet minder grappig. :D
pi_109195977
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 00:00 schreef ukga het volgende:
Gewoon zo:
1+$700,000,000.00
  zaterdag 17 maart 2012 @ 08:45:14 #206
97111 ukga
Siewosie baas
pi_109196017
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 07:57 schreef BertV het volgende:

[..]

Er zijn mensen die dit niet als grap plaatsen.
Dat maakt het niet minder grappig. :D
wat is de grap dan.
pi_109240000
quote:
In Sweden, cash is king no more
STOCKHOLM (AP) — Sweden was the first European country to introduce bank notes in 1661. Now it's come farther than most on the path toward getting rid of them.

"I can't see why we should be printing bank notes at all anymore," says Bjoern Ulvaeus, former member of 1970's pop group ABBA, and a vocal proponent for a world without cash.

The contours of such a society are starting to take shape in this high-tech nation, frustrating those who prefer coins and bills over digital money.

In most Swedish cities, public buses don't accept cash; tickets are prepaid or purchased with a cell phone text message. A small but growing number of businesses only take cards, and some bank offices — which make money on electronic transactions — have stopped handling cash altogether.

[..]
http://news.yahoo.com/sweden-cash-king-no-more-082544562.html
pi_109240124
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)tant-geld-meer.dhtml
'Binnen vijf jaar geen contant geld meer'
pisvlek
  zondag 18 maart 2012 @ 18:14:02 #209
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109241633
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:29 schreef DrunkenBuddha het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)tant-geld-meer.dhtml
'Binnen vijf jaar geen contant geld meer'
De laatste tijd heb ik ook het idee alsof de kassière ter plekke veranderd in een Amerikaanse douane als ik met contant geld betaal. Het valt me mee dat ik niet door een scanner hoeft.
  zondag 18 maart 2012 @ 19:09:13 #210
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_109243699
Klopt bij de ah scannen ze tegenwoordig elk biljet, waarna het in een een gleuf verdwijnt..
  Moderator zondag 18 maart 2012 @ 19:10:40 #211
249559 crew  Lavenderr
pi_109243756
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:14 schreef BertV het volgende:

[..]

De laatste tijd heb ik ook het idee alsof de kassière ter plekke veranderd in een Amerikaanse douane als ik met contant geld betaal. Het valt me mee dat ik niet door een scanner hoeft.
Nog niet..
pi_109245640
Dus, wat kunnen we hier tegen doen?
pi_109250105
Begin de mensen die altijd met de PIN betalen maar eens over te halen dat ze weer contant gaan betalen. Dat zou een begin zijn.
pisvlek
  zondag 18 maart 2012 @ 21:27:14 #214
97111 ukga
Siewosie baas
pi_109250763
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:55 schreef Tauchmeister het volgende:
Dus, wat kunnen we hier tegen doen?
bank run plegen :P
pi_109251476
Dat lijkt me ook een goed plan, maar denk niet dat er veel gehoor aan gegeven zal worden.
pisvlek
pi_109251710
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:18 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Begin de mensen die altijd met de PIN betalen maar eens over te halen dat ze weer contant gaan betalen. Dat zou een begin zijn.
Waarom zouden ze? Pinnen is veel gemakkelijker en bij velen komt het woord 'privacy' niet eens in de vocabulaire voor.
pi_109251837
Ze hebben niets te verbergen he... :P
pisvlek
  zondag 18 maart 2012 @ 21:43:03 #218
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_109251886
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:27 schreef ukga het volgende:

[..]

Hebben de mensen dan nog wel geld om een bankrun te plegen dan?
allesbeterweter
  Moderator zondag 18 maart 2012 @ 21:43:17 #219
249559 crew  Lavenderr
pi_109251896
quote:
Gaat niet lukken :N
pi_109251918
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:27 schreef ukga het volgende:

[..]

Daar hebben ze al lang wat tegen gevonden:

Oproep tot 'bank run' strafbaar
  zondag 18 maart 2012 @ 21:44:31 #221
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_109251964
Ach ja strafbaar stellen lang leve de democratie..........
allesbeterweter
pi_109252514
Achja, zodra contant geld er niet meer is, is een bankrun toch niet meer mogelijk. Je kunt je geld immers toch niet meer opnemen.

En als de mensen dan massaal hun rekening willen opzeggen en het geld over willen laten boeken naar een nieuwe rekening bij een andere bank dan is er toevallig 'storing'.
En als de globalisering zijn gang blijft gaan zoals normaal, dan zijn er straks geen andere banken meer, dus geld overmaken naar een andere rekening gaat dan ook niet meer.

We gaan een geweldige toekomst tegemoet, kan niet wachten.
pisvlek
pi_109252940
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:51 schreef DrunkenBuddha het volgende:
We gaan een geweldige toekomst tegemoet, kan niet wachten.
Als we alleen maar ja-knikken wel, ja.
pi_109253091
Dat doen ze hier toch wel, die hoop heb ik allang laten varen.
pisvlek
  zondag 18 maart 2012 @ 22:48:32 #225
97111 ukga
Siewosie baas
pi_109256346
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:43 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Daar hebben ze al lang wat tegen gevonden:

Oproep tot 'bank run' strafbaar
plegen is iets anders dan oproepen
  maandag 19 maart 2012 @ 07:24:55 #226
52357 Lambiekje
pi_109262955
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:39 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Waarom zouden ze? Pinnen is veel gemakkelijker en bij velen komt het woord 'privacy' niet eens in de vocabulaire voor.
Klopt dat het eenvoudiger is. Voor de bank/crimineel en consument
pi_109263034

George Orwell. Nineteen Eighty-Four

Brave New World 1998

Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  maandag 19 maart 2012 @ 08:47:40 #228
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109263747
quote:
Ik heb toch wel mensen om me heen die de gevaren inzien en dan nog is de reactie standaard:
"Het heeft geen nut als ik vrijwel de enige ben die dat doet"

Ongelooflijk dat er nog zoveel gestemd wordt als je die redenatie doorzet.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 08:32:30 #229
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109303242
http://www.efficientbetalen.nl
We hebben een clubje opgericht. dwz, bankiers die winkelier proberen te dwingen overtuigen.
Ze zetten ook gelijk de voordelen op een rij... voordelen hebben niks met de consument te maken.
quote:
Nu cash geld steeds duurder en onveiliger wordt, zetten we hier graag de belangrijkste voordelen van pinnen op een rij:

• Minder contant geld in de kassa. Dit betekent minder aantrekkelijk voor overvallers
• Pinnen is, anders dan veel mensen denken, inmiddels goedkoper dan contant betalen
• Minder kans op vals geld
• Minder geld aan- en afvoer
• Minder geld in de kluis
• Minder kans op derving
• Geen gedoe met klein geld
• Minder kasgeld, dus snellere opmaak van de kassa
• Minder administratie
• Snelle bijboeking
• Snellere doorstroming aan de kassa
• Klant heeft altijd voldoende geld op zak en daardoor kans op extra of hogere uitgaven
• Geen verlies van klanten. Veel klanten zien af van een aankoop wanneer zij eerst geld uit de muur moeten halen.
• Minder kans op kassaverschillen
• Lagere kosten bedrijfsvoering

pi_109303406
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:32 schreef BertV het volgende:
http://www.efficientbetalen.nl
We hebben een clubje opgericht. dwz, bankiers die winkelier proberen te dwingen overtuigen.
Ze zetten ook gelijk de voordelen op een rij... voordelen hebben niks met de consument te maken.

[..]

Is op zich ook niet zo gek voor een site die specifiek is gericht op de detailhandel? Overigens is mijn neef, een slager, ~1 jaar geleden overgestapt op een pin-automaat in de winkel, en hij is inderdaad minder tijd kwijt aan het opmaken van de kas, de administratie, etc etc. Idem trouwens voor het weglopen van klanten, zijn vaste klanten (soms meerdere generaties) wisten dat het cash-only was, maar incidentele klanten liepen soms de winkel uit als ze hoorden dat ze niet konden pinnen, heb ik zelf regelmatig meegemaakt als ik er es in de winkel stond, Dus het is niet zo dat ze pertinente flauwekul verkopen op die site. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:02:21 #231
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109303649
quote:
Alsjeblieft zeg :{w Elke keer erger ik me weer aan die mensen die hun centen bij elkaar aan het schrapen zijn bij de kassa van de supermarkt. Alleen in de kroeg betaal ik nog met contant geld en als het daar elektronisch kon, graag... In Stockholm enkele jaren geleden vond ik het een verademing om gewoon je creditcard af te kunnen geven en dan is het geld er afgeschreven en schrik niet: het is allemaal goed gegaan! Oh noes, the horror!!! :o :')

Nogmaals: de overheid heeft helemaal geen inzicht in je pintransacties.

quote:
15s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:09 schreef Life2.0 het volgende:
Klopt bij de ah scannen ze tegenwoordig elk biljet, waarna het in een een gleuf verdwijnt..
En wat is daar precies het probleem van :? Als er veel vals geld in omloop is, begrijp ik best dat een winkelier geen risico wilt lopen. Je kunt toch gewoon met je geliefde contant geld betalen als je dat zo graag wilt?
Don't let my username fool you...
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:09:11 #232
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109303757
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:02 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

[..]

En wat is daar precies het probleem van :? Als er veel vals geld in omloop is, begrijp ik best dat een winkelier geen risico wilt lopen. Je kunt toch gewoon met je geliefde contant geld betalen als je dat zo graag wilt?
http://www.beursfacts.nl/eens-in-de-800-jaar-een-vals-eurobiljet/
Af-en-toe plopt er een tegenstrijdig bericht uit de EU koker.
Als gewone consument heb je gemiddeld eens in de 800 jaar een vals biljet.
Vanzelfsprekend hebben winkeliers hier vaker mee te maken, maar het is pure ophitsing om er zo'n douane-check van te maken. (het gros van de vervalsingen is ook nog 's makkelijk op het oog te ontdekken)

...en pinnen opzich is niet het probleem, het probleem is de aanloop naar het uitbannen van contant.
pi_109303816
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:02 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg :{w Elke keer erger ik me weer aan die mensen die hun centen bij elkaar aan het schrapen zijn bij de kassa van de supermarkt. Alleen in de kroeg betaal ik nog met contant geld en als het daar elektronisch kon, graag... In Stockholm enkele jaren geleden vond ik het een verademing om gewoon je creditcard af te kunnen geven en dan is het geld er afgeschreven en schrik niet: het is allemaal goed gegaan! Oh noes, the horror!!! :o :')

Nogmaals: de overheid heeft helemaal geen inzicht in je pintransacties.

[..]

Die zelfde mensen staan net zo te kutten als ze een pinpas hebben. 1e pas limiet bereikt, 2e pas 3x doorhalen voor het ding een keer werkt. Pas weer vergeten mee te nemen etc.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:20:24 #234
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_109303923
Ach elke vorm van betalen heeft voordelen als ook nadelen ,de winkeliers bepalen zelf wel welke manier ze willen of gaan gebruiken....Tevens bepaald de klant naar welke winkel deze gaat om inkopen te doen ......

Winkels te overvloed dus zou de keuze dan ook wel nagenoeg blijven?
allesbeterweter
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:24:31 #235
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109303987
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:20 schreef allesbeterweter het volgende:
Ach elke vorm van betalen heeft voordelen als ook nadelen ,de winkeliers bepalen zelf wel welke manier ze willen of gaan gebruiken....Tevens bepaald de klant naar welke winkel deze gaat om inkopen te doen ......

Winkels te overvloed dus zou de keuze dan ook wel nagenoeg blijven?
Mensen zijn laffe schapen.
Zodra winkelketens het idee hebben dat de tijd rijp is zullen ze in 1 klap met z'n allen contant weren. (het is de laatste jaren door banken voordeliger gemaakt dan contant)
Het gros gaat gewoon braaf akkoord.
pi_109304835
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:24 schreef BertV het volgende:

[..]

Mensen zijn laffe schapen.
Zodra winkelketens het idee hebben dat de tijd rijp is zullen ze in 1 klap met z'n allen contant weren. (het is de laatste jaren door banken voordeliger gemaakt dan contant)
Het gros gaat gewoon braaf akkoord.
Wat zit je nou dwars als ik vragen mag? Voor veel mensen, de grote meerderheid durf ik te stellen, én de winkeliers zijn er aantoonbaar voordelen. Het is sneller, veiliger en allround gemakkelijker.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 10:26:50 #237
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109305443
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:09 schreef BertV het volgende:

[..]

http://www.beursfacts.nl/eens-in-de-800-jaar-een-vals-eurobiljet/
Af-en-toe plopt er een tegenstrijdig bericht uit de EU koker.
Als gewone consument heb je gemiddeld eens in de 800 jaar een vals biljet.
Vanzelfsprekend hebben winkeliers hier vaker mee te maken, maar het is pure ophitsing om er zo'n douane-check van te maken. (het gros van de vervalsingen is ook nog 's makkelijk op het oog te ontdekken)

...en pinnen opzich is niet het probleem, het probleem is de aanloop naar het uitbannen van contant.
Ja, GEMIDDELD eens in de 800 jaar, dat wil niet zeggen dat er periodes zijn waar er meer vals geld in omloop is dan op andere momenten en je dus het beste alles kunt checken. Wat is precies jouw probleem daarmee? Je bent er niet langzamer door klaar, het tast je niet in je privacy aan en je krijgt nog altijd exact dezelfde waren voor je geld. Ophitsing... :')

En hoe weet jij zo goed dat die vervalsingen op het oog te zien zijn, je hebt toch maar eens in de 800 jaar zo'n biljet in handen?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 10:31:26 #238
97111 ukga
Siewosie baas
pi_109305573
Wtf boeit vals geld. Meeste winkels zijn verzekerd tegen vals geld.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 10:33:15 #239
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109305607
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 10:31 schreef ukga het volgende:
Wtf boeit vals geld. Meeste winkels zijn verzekerd tegen vals geld.
Ja, lekker makkelijk geredeneerd zeg :') En die tijd die je kwijt bent aan aangifte e.d. kost niets? Verzekeringen zijn ook gratis zeker?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 10:46:30 #240
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109305962
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 10:26 schreef Metalfreak het volgende:

[..]
En hoe weet jij zo goed dat die vervalsingen op het oog te zien zijn, je hebt toch maar eens in de 800 jaar zo'n biljet in handen?
Winkelier in de familie. Het schijnt dat als een biljet een aantal keurmerken / punten heeft / haalt dat de bank het biljet gewoon vergoedt.
pi_109309581
En uiteindelijk leidt het hiertoe:

17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

Context:
11 En ik zag een ander beest uit de aarde opkomen, en het had twee hoornen, des Lams hoornen gelijk, en het sprak als de draak.
12 En het oefent al de macht van het eerste beest, in tegenwoordigheid van hetzelve, en het maakt, dat de aarde, en die daarin wonen het eerste beest aanbidden, wiens dodelijke wonde genezen was.
13 En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen.
14 En verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve toe doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij het beest, dat de wond des zwaards had, en weder leefde, een beeld zouden maken.
15 En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

Het 'andere beest' is de Verenigde Staten.
Een 'beest' in bijbelprofetie is een symbool voor een natie, koning, of koninkrijk. Een 'hoorn' in bijbelprofetie is een symbool voor een koning, of een symbool voor de macht/kracht van een natie of een persoon. Dit beest heeft 2 hoornen als een lam, maar spreekt als de draak. Het lam is een symbool voor Jezus, de draak voor de duivel.

De VS is een natie gebouwd op de notie van 'door God gegeven rechten' welke in de grondwet en amandementen uiteengezet zijn en door de federale, staats en locale overheden beschermd dienen te worden. Verder is de staatsvorm van de VS een republiek, een overheid voor het volk, door het volk, waarin ieder individu soeverein is, en de overheid het volk dient te dienen in plaats van andersom. Dit zijn de twee hoorns, ze bieden vrijheid en bescherming van de rechten van de burgers.

Echter, het spreekt later als de draak. Wanneer een beest spreekt, zijn woorden geven zijn ware karakter weer. De VS is stap voor stap vervallen in een steeds onderdrukkender systeem, met een stroomversnelling na 9/11. Nu met de nieuwe SOPA wetten, waarin iedere burger opgepakt kan worden, opgesloten, gemarteld en geexecuteerd, is definitief een einde gekomen aan de grondwettelijke republiek en is de VS in een tyrannie vervallen.

Het eerste beest is Rome, het vaticaan.
De VS, geloof of het of niet, wordt achter de schermen gedirigeerd door pauselijke ridders, priesters, en nobelen die er alles aan doen om de machtigste, rijkste en meest anti-roomse staat die de wereld gezien heeft niet slechts onder haar macht te krijgen, maar het als instrument voor een herleefde inquisitie te gebruiken. De VS is een vervolgende wereldmacht geworden die ieder aanpakt die niet in lijn is met wat de rooms katholieke elite wil. Die elite bestaat uit enkele nobele families die zich onderwerpen aan de goden van het vaticaan. En dat is niet Jezus Christus.

Het systeem zal uiteindelijk zo worden dat indien men de rooms katholieke wereldstaat niet gehoorzaamt, men vervolgd zal worden door onder meer uitsluiting van het economisch leven. Men is snel geneigd om principes op te geven indien de maag begint te knorren, de vrouw en kinderen het moeilijk beginnen te krijgen, enzovoorts. Dit is uiteraard makkelijker te doen via een electronisch systeem, je rekening wordt simpelweg uitgeschakeld.

Het teken van het beest op het hand of de voorhoofd is het gehoorzamen van de pauselijke wetten, in oppositie tegen de wetten van God. Met als grote symbool de sabbat die veranderd is in de zondag ter ere van de zonnegod. De economische crisis zal leiden tot een wereldwijde roep om het vrij houden van de zondag, door middel van de vakbonden, door het een 'dag voor de familie' te noemen, de kerken, andere religies, enzovoorts. Deze beweging is ondertussen in volle gang.

Dit zal uiteindelijk ook leiden tot een anti-sabbat wet. Dit is al eens eerder geweest ten tijde van het roomse rijk, en zal opnieuw ingevoerd worden. Ieder die de sabbat van God houdt en daarmee de roomse kerk ongehoorzaamt, zal vervolgd worden, zoals dat ook in het verleden ging.

Er is niets niews onder de zon, de geschiedenis herhaalt zich, ditmaal op wereldwijde schaal. We hoeven niet verrast te zijn van dit soort berichten, de toekomst is kenbaar voor iedereen nu. Men dient slechts open te staan voor dit soort berichten. Een aantal jaar terug geloofde nauwelijks iemand in een NWO of zelfs de economische crisis, dit is toch echt realiteit. Ik zeg jullie nu dat wat ik hierboven heb geschreven, zich ook zal voltrekken, want nu in volle gang is om gerealiseerd te worden als oplossing voor de crisis waarin we ons nu bevinden.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:48:26 #242
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109309749
Dat merkteken gaat in de toekomst gewoon een chip in je hand worden.
Gat in je hand nieuwe stijl.

De VS heeft een veel te dikke vinger in de financiële pap.

Een kwaadaardig land financieel blokkeren dat klinkt goed, alleen is het de VS die de knop omgooit.

quote:
En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
pi_109310756
Nee die chip wordt wellicht een middel, maar is niet het teken van het beest. Dat is het nooit geweest, en zal het ook niet zijn. Het teken van het vaticaan is de zondag.

The Vatican's Mark of Authority

"Sunday is our mark of authority..... The church is above the Bible, and this transference of sabbath observance is proof of that fact." The Catholic Record, London, Ontario, September 1, 1923.

Catholic Catechism

"Question: Which is the Sabbath day?"
"Answer: Saturday is the Sabbath."

"Question: Why do we observe Sunday instead of Saturday?"
"Answer: We observe Sunday instead of Saturday because the Catholic Church in the Council of Laodicea (A.D. 336) transferred the solemnity from Saturday to Sunday." The Convert's Catechism of Catholic Doctrine, by Peter Geiermann, 50.

Vatican Pushes for Sunday Legislation

In Europe the Sunday Law issue is expected to be contentious as Pope John Paul II continues to press for mandatory Sunday closing laws. Church and State, May, 1992.
Currently the Vatican is asking the "civil authorities" to cooperate with the Church in the legislation of Sunday as the nation's day of rest.
"The civil authorities should be urged to cooperate with the church in maintaining and strengthening this public worship of God, and to support with their own authority the regulations set down by the church's pastors. For it is only in this way that the faithful will understand why it is Sunday and not the Sabbath day that we now keep holy." Roman Catechism (1985).

http://www.benabraham.com/html/rome_s_challenge.html

Het teken op het hand betekent het handelen ernaar, in het hoofd dat je ook de overtuiging hebt, dat het deel uitmaakt van je morele besluitvorming.
pi_109314726
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 08:47 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik heb toch wel mensen om me heen die de gevaren inzien en dan nog is de reactie standaard:
"Het heeft geen nut als ik vrijwel de enige ben die dat doet"

Ongelooflijk dat er nog zoveel gestemd wordt als je die redenatie doorzet.
Ze zien waarschijnlijk niet in dat als iedereen denkt:"Het geen geen nut als vrijwel de enige ben", dat het juist daarom niet werkt :)
pisvlek
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:11:32 #245
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109314962
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:06 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Ze zien waarschijnlijk niet in dat als iedereen denkt:"Het geen geen nut als vrijwel de enige ben", dat het juist daarom niet werkt :)
Zelfs dat zien ze vast wel in.
Ze hebben gewoon geen zin in de moeite en het geld dat principes kosten.
Daarom zit het gros nog bij de ING bijv.

Ik lees net dat ik contant geld boven de 503,- moet opgeven in box 3.
Waarom dat verschil met de 20.785 op een bankrekening?

[ Bericht 8% gewijzigd door BertV op 20-03-2012 15:27:41 ]
pi_109373355
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En uiteindelijk leidt het hiertoe:

17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

Context:
11 En ik zag een ander beest uit de aarde opkomen, en het had twee hoornen, des Lams hoornen gelijk, en het sprak als de draak.
12 En het oefent al de macht van het eerste beest, in tegenwoordigheid van hetzelve, en het maakt, dat de aarde, en die daarin wonen het eerste beest aanbidden, wiens dodelijke wonde genezen was.
13 En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen.
14 En verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve toe doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij het beest, dat de wond des zwaards had, en weder leefde, een beeld zouden maken.
15 En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

Het 'andere beest' is de Verenigde Staten.
Een 'beest' in bijbelprofetie is een symbool voor een natie, koning, of koninkrijk. Een 'hoorn' in bijbelprofetie is een symbool voor een koning, of een symbool voor de macht/kracht van een natie of een persoon. Dit beest heeft 2 hoornen als een lam, maar spreekt als de draak. Het lam is een symbool voor Jezus, de draak voor de duivel.

De VS is een natie gebouwd op de notie van 'door God gegeven rechten' welke in de grondwet en amandementen uiteengezet zijn en door de federale, staats en locale overheden beschermd dienen te worden. Verder is de staatsvorm van de VS een republiek, een overheid voor het volk, door het volk, waarin ieder individu soeverein is, en de overheid het volk dient te dienen in plaats van andersom. Dit zijn de twee hoorns, ze bieden vrijheid en bescherming van de rechten van de burgers.

Echter, het spreekt later als de draak. Wanneer een beest spreekt, zijn woorden geven zijn ware karakter weer. De VS is stap voor stap vervallen in een steeds onderdrukkender systeem, met een stroomversnelling na 9/11. Nu met de nieuwe SOPA wetten, waarin iedere burger opgepakt kan worden, opgesloten, gemarteld en geexecuteerd, is definitief een einde gekomen aan de grondwettelijke republiek en is de VS in een tyrannie vervallen.

Het eerste beest is Rome, het vaticaan.
De VS, geloof of het of niet, wordt achter de schermen gedirigeerd door pauselijke ridders, priesters, en nobelen die er alles aan doen om de machtigste, rijkste en meest anti-roomse staat die de wereld gezien heeft niet slechts onder haar macht te krijgen, maar het als instrument voor een herleefde inquisitie te gebruiken. De VS is een vervolgende wereldmacht geworden die ieder aanpakt die niet in lijn is met wat de rooms katholieke elite wil. Die elite bestaat uit enkele nobele families die zich onderwerpen aan de goden van het vaticaan. En dat is niet Jezus Christus.

Het systeem zal uiteindelijk zo worden dat indien men de rooms katholieke wereldstaat niet gehoorzaamt, men vervolgd zal worden door onder meer uitsluiting van het economisch leven. Men is snel geneigd om principes op te geven indien de maag begint te knorren, de vrouw en kinderen het moeilijk beginnen te krijgen, enzovoorts. Dit is uiteraard makkelijker te doen via een electronisch systeem, je rekening wordt simpelweg uitgeschakeld.

Het teken van het beest op het hand of de voorhoofd is het gehoorzamen van de pauselijke wetten, in oppositie tegen de wetten van God. Met als grote symbool de sabbat die veranderd is in de zondag ter ere van de zonnegod. De economische crisis zal leiden tot een wereldwijde roep om het vrij houden van de zondag, door middel van de vakbonden, door het een 'dag voor de familie' te noemen, de kerken, andere religies, enzovoorts. Deze beweging is ondertussen in volle gang.

Dit zal uiteindelijk ook leiden tot een anti-sabbat wet. Dit is al eens eerder geweest ten tijde van het roomse rijk, en zal opnieuw ingevoerd worden. Ieder die de sabbat van God houdt en daarmee de roomse kerk ongehoorzaamt, zal vervolgd worden, zoals dat ook in het verleden ging.

Er is niets niews onder de zon, de geschiedenis herhaalt zich, ditmaal op wereldwijde schaal. We hoeven niet verrast te zijn van dit soort berichten, de toekomst is kenbaar voor iedereen nu. Men dient slechts open te staan voor dit soort berichten. Een aantal jaar terug geloofde nauwelijks iemand in een NWO of zelfs de economische crisis, dit is toch echt realiteit. Ik zeg jullie nu dat wat ik hierboven heb geschreven, zich ook zal voltrekken, want nu in volle gang is om gerealiseerd te worden als oplossing voor de crisis waarin we ons nu bevinden.
Armageddon, ik maakte vandaag een topic aan in GC over dit verhaal en het werd weggelachen omdat het uit de Bijbel kwam.
Overigens zijn de tekenen al duidelijk zichtbaar wat mij ook weer laat twijfelen over geloof. We gaan spannende tijden tegemoet ik vind het alleen jammer dat de massa helemaal niets ziet aankomen.
pi_109374589
Ik heb wel eens een vals biljet in handen gehad.

Gewoon gepind. :') :D
  donderdag 22 maart 2012 @ 06:27:41 #248
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109375694
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 01:15 schreef Gray het volgende:
Ik heb wel eens een vals biljet in handen gehad.

Gewoon gepind. :') :D
onwaarschijnlijk.
pi_109376292
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 06:27 schreef BertV het volgende:

[..]

onwaarschijnlijk.
Maar niet onmogelijk, zoals wel blijkt uit de ervaring van Gray. ;)
  donderdag 22 maart 2012 @ 08:36:24 #250
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109376709
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Maar niet onmogelijk, zoals wel blijkt uit de ervaring van Gray. ;)
Coca cola gaf mij laatst een flesje met GHB erin. :(

Een bank houdt de biljet-nummers bij en kunnen zien wanneer een briefje uit een automaat is gekomen. (getrokken met bankpas TS) Dus je kunt terug, krijg je je geld terug.

BNW: Zelfs met contant geld ben je redelijk te traceren. De banken die je biljetten uiteindelijk weer innemen zullen als een inkt-vlek om je verblijfplaatsen verschijnen.
pi_109377966
Hexakosioihexekontahexafobie of Triskaidekafobie. Dat deze nummers op papiergeld en streepjescode's bevatten in de getallen 666 en 999 of het getal 13.
Is dit niet het teken van het beest ? .
allesbeterweter
pi_109387081
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:36 schreef BertV het volgende:

[..]

Coca cola gaf mij laatst een flesje met GHB erin. :(

Een bank houdt de biljet-nummers bij en kunnen zien wanneer een briefje uit een automaat is gekomen. (getrokken met bankpas TS) Dus je kunt terug, krijg je je geld terug.

BNW: Zelfs met contant geld ben je redelijk te traceren. De banken die je biljetten uiteindelijk weer innemen zullen als een inkt-vlek om je verblijfplaatsen verschijnen.
Heb het gewoon ingewisseld voor een echt briefje. De mevrouw van de bank schrok er wel een beetje van. :@

On topic: ik denk dat het digitale geld-tijdperk onvermijdelijk is. Maar als het dan toch komt, dan wel liefst zo veilig qua privacy en betrouwbaar mogelijk. :Y
pi_109387829
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:13 schreef Gray het volgende:

On topic: ik denk dat het digitale geld-tijdperk onvermijdelijk is. Maar als het dan toch komt, dan wel liefst zo veilig qua privacy en betrouwbaar mogelijk. :Y
edit: kuch, oh ok.

[ Bericht 15% gewijzigd door badabingie op 22-03-2012 23:25:01 ]
pi_109387906
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:13 schreef Gray het volgende:

[..]

Heb het gewoon ingewisseld voor een echt briefje. De mevrouw van de bank schrok er wel een beetje van. :@

Ik geef mijn kinderen laten graag wat kleingeld mee naar de supermarkt.
  donderdag 22 maart 2012 @ 14:37:43 #255
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109388006
quote:
2s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:34 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Ik geef mijn kinderen laten graag wat kleingeld mee naar de supermarkt.
Dat is een lastig punt voor de digi-gelovers.
Wellicht dat je straks je kind een mobiel met limiet kan geven.
  donderdag 22 maart 2012 @ 16:06:38 #256
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_109391073
Maakt het allemaal wel een stuk lastiger voor de zwartwerkers.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_109393038
Dit is gewoon weer een manier om in hun ogen de aarde clean te krijgen.
Oftewel, zuivering van het menselijk ras.

Mensen met financiële problemen zouden dan sneller kunnen worden aangepakt.
Mensen die zwartwerk doen zullen ook verdwijnen, zwartwerkende mensen zie je in tijden als een regering weer eens gaat knijpen op de armen.

Oftewel, ben je niet goed genoeg, verdien je niet goed genoeg, in de ogen van de 'macht hebbers' dan val je buiten de boot.

Zien ze dat ik rook, zouden ze mij daar ook op kunnen pakken doordat alles via de pin gaat.

De meeste dingen die wij nu nog zelf in de hand hebben worden afgepakt en of aangepast, het internet is hier ook een voorbeeld van.

Ik ben er geen fan van,
ik denk'hoop' ook niet dat wat ik hier boven schreef ook echt gaat uitkomen, maar het is wel één van de scenario's
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_109394018
Men moet ook niet vergeten dat zwart geld een belangrijk iets is in de economie. Hoeveel mensen snoepen in het zwart niet een beetje bij? Dat valt met de digitalisering helemaal weg waardoor de armoede alleen maar groter word en je vrijheid weer een beetje word ingeperkt.
Alles word geregistreerd waardoor je altijd het gevoel heb dat de hogere machten altijd weten waar je bent en wat je doet, wat een enge gedachte is dat.
pi_109394223
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:32 schreef PKRChamp het volgende:
Men moet ook niet vergeten dat zwart geld een belangrijk iets is in de economie. Hoeveel mensen snoepen in het zwart niet een beetje bij? Dat valt met de digitalisering helemaal weg waardoor de armoede alleen maar groter word en je vrijheid weer een beetje word ingeperkt.
Alles word geregistreerd waardoor je altijd het gevoel heb dat de hogere machten altijd weten waar je bent en wat je doet, wat een enge gedachte is dat.
OV chip, onder het kopje, sneller en makkelijker reizen.Dat zal best, maar met die pas kunnen ze dus ook precies zien waar jij allemaal geweest bent.
pi_109396543
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 16:06 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat niet slecht hóeft te zijn... Zwartwerkers leven niet wellicht niet onder de plichten van belasting en dergelijke, ook missen zij de bijkomende rechten.
pi_109396724
Moeten deze zwartwerkers gewoon wat meer uren maken en krijgen ze in goud of diamanten betaald........... Volgens de wat slimmere mensen onder FOK!.....
Of met sigaretten net als in de gevangenis............ _O-
allesbeterweter
pi_109405670
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 18:57 schreef allesbeterweter het volgende:
Moeten deze zwartwerkers gewoon wat meer uren maken en krijgen ze in goud of diamanten betaald........... Volgens de wat slimmere mensen onder FOK!.....
Of in voedsel en grondstoffen. ;)
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:50:35 #263
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_109409738
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 18:52 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat niet slecht hóeft te zijn... Zwartwerkers leven niet wellicht niet onder de plichten van belasting en dergelijke, ook missen zij de bijkomende rechten.
Idd. Dat die belasting betalen lijkt me wel zo eerlijk.
Onikaan ni ov dovah
pi_109413201
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 16:06 schreef ATuin-hek het volgende:
Maakt het ook een stuk makkelijker voor de bankiers.(om ons te naaien)
pisvlek
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:04:12 #265
97111 ukga
Siewosie baas
pi_109413823
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 18:57 schreef allesbeterweter het volgende:
ja want het salaris van een zwartwerker is wel van het zelfde hoogte dan iemand die drugs verkoopt :')
  vrijdag 23 maart 2012 @ 07:20:30 #266
52357 Lambiekje
pi_109417096
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Idd. Dat die belasting betalen lijkt me wel zo eerlijk.
Nee! laat die corrupte internationals als Philips, Shell en Unilever gewoon belasting betalen dat zou pas eerlijk zijn.
pi_109562104
quote:
Politie controleert nu ook met geldhonden in trein

27-3-12 - 06:29

De KLPD controleert sinds een paar maanden met een geldhond in treinen en op stations naar crimineel verkregen geld. Doelstelling is het witwassen te bestrijden en criminelen vaker hun geld af te pakken.
Een woordvoerder wil niet kwijt bij hoeveel biljetten de hond aanslaat, maar wel dat niet alleen de hoogte van het bedrag bepalend is. Dat meldt dagblad Sp!ts.

De herdershond is nog te kort actief om nu al iets over eventuele resultaten te kunnen melden.

Bron: ad.nl
Nog een reden om niet met het OV te gaan.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 12:21:28 #268
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109562836
Ik las het. Contant geld is automatisch verdacht.
Beetje crimineel gaat natuurlijk niet met het OV.
pi_109563364
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:37 schreef BertV het volgende:

[..]

Dat is een lastig punt voor de digi-gelovers.
Wellicht dat je straks je kind een mobiel met limiet kan geven.
[ afbeelding ]
  dinsdag 27 maart 2012 @ 12:38:51 #270
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_109563377
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 07:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee! laat die corrupte internationals als Philips, Shell en Unilever gewoon belasting betalen dat zou pas eerlijk zijn.
Dat is natuurlijk een complexer punt dan het in eerste instantie lijkt. Grote multinationals naar Nederland lokken kan de economie bijv ook weer een boost geven.
Onikaan ni ov dovah
pi_109563479
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 12:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een complexer punt dan het in eerste instantie lijkt. Grote multinationals naar Nederland lokken kan de economie bijv ook weer een boost geven.
Niet zolang je mensen in de derde wereld kan uitbuiten om werk te verrichten voor een hongerloontje. :{w
  dinsdag 27 maart 2012 @ 13:05:55 #272
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_109564243
Wat heeft dat te maken met het boosten van de lokale economie?
Onikaan ni ov dovah
pi_109565152
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:05 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat heeft dat te maken met het boosten van de lokale economie?
Omdat grote multinationals juist vertrekken uit het westen vanwege lonen, belastingen en regelgeving.

Zoals je zelf zegt is het een complexe situatie.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:49:48 #274
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_109567745
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Omdat grote multinationals juist vertrekken uit het westen vanwege lonen, belastingen en regelgeving.

Zoals je zelf zegt is het een complexe situatie.
Qua productie wel ja. Qua andere aspecten valt het vast wel mee :) Complexe situatie indeed.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:29:15 #275
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_109571779
IPV drugs-honden Geld-honden om het zwarte geld op te sporen tja ook een manier.. Ze vinden elke keer wel weer een manier om de staatskas te spekken?
allesbeterweter
pi_109573100
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 14:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Qua productie wel ja. Qua andere aspecten valt het vast wel mee :) Complexe situatie indeed.
Nee, ook de hoofdkantoren verplaatsen zich om deze redenen. Plus dat ze dan ook dichter bij het productieproces zitten, wat ook ergens goed voor schijnt te zijn.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 17:51:15 #277
52357 Lambiekje
pi_109574592
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:29 schreef allesbeterweter het volgende:
IPV drugs-honden Geld-honden om het zwarte geld op te sporen tja ook een manier.. Ze vinden elke keer wel weer een manier om de staatskas te spekken?
Less is more.
Belastingverlaging levert meer geld op.
  Moderator dinsdag 27 maart 2012 @ 18:03:27 #278
249559 crew  Lavenderr
pi_109574999
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:51 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Less is more.
Belastingverlaging levert meer geld op.
Ben dat wel met je eens.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:42:59 #279
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_109576400
Maar in Den Haag moet geld rollen noemen ze Overheid's geld(belastingbetaler,sorry). _O_
allesbeterweter
pi_109747636
Hele slechte zaak zou dat zijn. Het feit alleen al dat een overheid met 1 druk op de knop je hele leven stop kan zetten, ongeacht de reden.
  zondag 1 april 2012 @ 13:45:30 #281
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_109761173
Ach ja boontje om zijn (soms terugkaats effect) ,loontje......
En dan zit de gewone mens vaak met de gebakken peren. :Z
allesbeterweter
pi_109765044
Komt er ook een deeltje 2 van dit topic? ;)
  maandag 2 april 2012 @ 09:17:22 #283
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_109793892
Het gaat over geld en dat is toch de drijfveer van vele mensen ,dus denk het wel!!
allesbeterweter
pi_109807186
Even een opmerking;

Contant geld zal met de tijd wel verdwijnen, de vraag is wanneer, waarom en hoe.

Wanneer denk ik wel een idee van te hebben, in ieder geval NIET wanneer de Dollar en de Euro nog bestaan. Ze zullen waarschijnlijk pas komen met dat idee, wanneer het huidige systeem is ingestort, en zullen dit daarna als enigste echte vervanger presenteren. Daar ben ik van overtuigd.
Zolang er nog een Dollar en/of Euro is, verdwijnt het contant geld niet.

En dan kom ik toch weer aan bij Iran, waar je uiteindelijk in dit plannetje altijd beland. Het laatste agendapunt.
Geen contant geld = deel van het NWO plan.
Het uitroepen van die NWO zal dus waarschijnlijk samenvallen met het plan om contant geld af te schaffen. Dit zullen ze er normaal gesproken nooit zomaar doorheen krijgen, veel te veel tegenstand.
Moet ik voor de derde keer Salman Rushdie citeren:
"After a long, hopeless war, people will settle for peace, at almost any price"

Het ligt er dus aan wat er nu gaat gebeuren met dit hele Iran gedoe, als dat mislukt, dan zal de komende tijd het contant geld zeker niet verdwijnen.
Met de tijd natuurlijk wel, dat is een gegeven. Maar dan wellicht wél met goede bedoelingen...
pisvlek
  maandag 2 april 2012 @ 22:44:17 #285
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_109829676
Misschien wel op 22-12-2012........ _O-
Op de 21-12-2012 schijnen we een nieuwe......... in te slaan of te gaan?
allesbeterweter
  maandag 2 april 2012 @ 22:50:40 #286
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_109830077
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:17 schreef allesbeterweter het volgende:
Het gaat over geld en dat is toch de drijfveer van vele mensen ,dus denk het wel!!
Het resultaat van geld is de drijfveer, met geld zelf (papier) kun je niets
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:30:35 #287
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_109840242
Jawel hoor je kunt daarmee je bips afvegen bijvoorbeeld ,en als kladpapiertje gebruiken om een telefoonnummer op te noteren,als je haast heb of geen ander papier.
allesbeterweter
pi_109845034
Een mogelijkheid is ook dat men 'ecocredits' zal verschaffen. Alleen als je leeft volgens bepaalde duurzaamheidsregels, krijg je credits waarmee je zaken kunt doen. Geld verdienen zal in zijn geheel ophouden te bestaan, in plaats daarvan zullen overheid en religieuze instantie tezamen voor de verdeling van goederen door controle over krediet zorgen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:32:36 #289
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_109845161
Deze hebben we al ,en noemen we creditcards en de overheden hebben al veel controle over div regulerende uitgaven....... :Z
allesbeterweter
pi_109897213
Kwam net een mooi citaat tegen:
“The purpose of this financial crisis is to take down the U.S. dollar as the stable datum of planetary finance and, in the midst of the resulting confusion, put in its place a Global Monetary Authority [GMA - run directly by international bankers freed of any government control] -a planetary financial control organization”- Bruce Wiseman

Dit valt waarschijnlijk allemaal samen met een oorlog, terwijl de Dollar instort. Natuurlijk krijgt Iran de schuld van dit alles, terwijl het allemaal georchestreerd is door dezelfde mensen die de oorlog willen beginnen voor hun eigen gewin.

Dus eerst die Global Monetary Authority creëren, daarna stapje voor stapje contant geld vervangen voor giraal geld.
pisvlek
pi_110494455
De RFID chips die op de 'agenda' staan, is zelfs voorspelt in de Bijbel ;)

Revelation 13:16-17 "And he causes all, the small and the great, and the rich and the poor, and the free men and the slaves to be given a mark on their right hand or on their forehead, and he provides that no one will be able to buy or to sell, except the one who has the mark, either the name of the beast or the number of his name."
pisvlek
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:37:08 #292
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_111676285
kut... geen zwarte klussen meer... :N
pi_112776067
"Niemand wordt armer, iedereen wordt rijker"

HLN.BE Special
Om de crisis en de sluipende armoede in te dijken, of op zijn minst waardig te overleven, nemen Grieken allerlei initiatieven. Zo is er de zogenaamde aardappelbeweging, een vorm van coöperatieve organisatie die landbouwproducten rechtstreeks van de boer naar de consument brengt en voor beide partijen een winsituatie oplevert. In de Kretenzische havenstad Chania bezochten we een ruilmarkt, waar mensen goederen en diensten aanschaffen met een alternatieve munteenheid. "Niemand wordt armer, iedereen wordt rijker, zonder geld", luidt het motto van het ruilnetwerk.

Reporters Luc Beernaert en Willeke Tersteeg peilen deze zomer naar de groeiende kloof tussen rijk en arm, tussen verwend en verwaarloosd, tussen perspectief en uitzichtloos. In deze eerste reeks reportages focust Luc Beernaert op Griekenland, waar de recessie genadeloos en snel toesloegOp het schoolplein staan plantjes, tweedehandskledij, zelfgebakken cake en huishoudtoestellen op banken die uit de klaslokalen zijn gesleept.

Het lijkt een rommelmarkt van dertien in een dozijn, maar dat is het niet. Niet alleen is hier slechts een fractie van de verhandelde waren en diensten te zien, er wordt bovendien niet met écht geld betaald.

Met pincode
Dat doen de leden van de ruilketen met 'units' op 'punten'. Daarmee krijgen ze toegang tot goederen en diensten van andere leden, volgens het ruilprincipe. In de online shop kan elk lid, die een nummer en een pincode heeft, transacties doen. De ruilmarkt is een tweewekelijks gebeuren dat er vooral op is gericht het sociaal contact tussen de leden te stimuleren.

Demetri Oieopoulos startte het initiatief zes maanden geleden. Zijn ouders zijn in Chania geboren, zijn moeder zat op de school waar hij nu de ruilmarkt organiseert. Zijn ouders migreerden in de jaren vijftig naar Australië, hij volgde hen in de jaren zeventig maar kwam twee jaar geleden terug naar de geboortestad van zijn ouders.

"De markt is slechts één aspect van het Barter Exchange Network of Chania. We stellen ons tot doel in deze crisis mensen een kans op overleven te geven met een ruilsysteem dat hen toelaat zonder geld toegang te krijgen tot goederen en diensten. Daarbij maken we gebruik van units. Bijvoorbeeld: jij maakt een maaltijd voor mijn gezin klaar, ik geef je zoon in ruil enkele lessen wiskunde. We komen overeen hoeveel units we elkaar daarvoor verschuldigd zijn en betalen elkaar online. Of we besluiten dat beide diensten evenwaardig zijn en betalen niets. Zo biedt de school hier ons de ruimte, wij hebben in ruil de gangen en de klaslokalen geschilderd".

Solidariteit en actieve deelname
"De meeste van mijn dagelijkse behoeften, waarvoor ik anders honderden euro zou nodig hebben, lenig ik via het netwerk. Wat er zoal in het aanbod zit qua diensten? Technologietraining, maaltijden bereiden, taallessen, klussen, mensen leren of helpen tuinieren, mensen helpen met hun verhuis, algemene en alternatieve geneeskunde, therapieën, psychologische bijstand, zelfs lessen oosterse gevechtstechnieken. Solidariteit is de sleutel en actieve deelname is de sterkte van dit ruilsysteem. Bovendien leren mensen binnen ons systeem ook hun talenten ontdekken, wat hun zelfbeeld ten goede komt".

Eerlijk systeem
"Dit systeem omzeilt ook de macht van de banken. We hanteren een debietlimiet van 150 punten en een kredietlimiet van 250 punten. Het is een eerlijk systeem, en we hebben onder onze leden mensen van alle leeftijden en sociale klassen. Er zitten ingenieurs bij, advocaten ook. Die mensen doen het niet uit noodzaak, maar omdat ze willen bijdragen en dat niet via liefdadigheid willen doen maar volgens het principe van de solidariteit".

Werken om te leven
Demetri is ervan overtuigd dat het systeem in heel Europa uitbreiding zal vinden. "We hebben al contacten met gelijkaardige organisaties in Spanje en Oostenrijk. We tonen mensen dat ze een alternatieve, doeltreffende manier hebben om te overleven. We kunnen op een waardige manier breken met de afhankelijkheid van geld. Ik kwam terug uit Australië naar Griekenland omdat ik hier een gemeenschapsdienst kan leveren, mensen helpen zonder aan een klok geketend te zijn en aan stress onderuit te gaan. We horen niet te leven om te werken, we horen te werken om te leven".

http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-wordt-rijker.dhtml
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 09:28:34 #294
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_112776271
Mooi initiatief, maar jammer dat het alleen via internet verloopt. Dat is toch een medium dat zwaar gecontroleerd wordt door de overheid en binnenkort waarschijnlijk ook zwaar gecensureerd waardoor het onbruikbaar wordt.

Beter maakt men papieren bonnetjes, kunnen ook mensen die geen pc-kennis hebben en geen geld voor een pc met internet - kostbare aanschaf - van het systeem gebruik maken.

We moeten minder afhankelijk worden van het internet, dus zaken moeten weer gewoon op papieren, papieren bonnetjes, eigen munten slaan, desnoods amateuristisch voor deze ruilhandel.

De ruilhandel op zich vind ik fantastisch. Er bestaat in Nederland ook LETS, maar omdat dat slechts via internet kan verlopen vind ik het niets. Het idee van LETS of dit idee uit Griekenland is zeer goed, maar maak het off-line beschikbaar en niet via alternatieve bitcoins. Bitcoin is niets, lucht, bestaande uit 1001110000 enz. Beter heb je echt iets tastbaars in handen.
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 10:01:00 #295
249559 crew  Lavenderr
pi_112777107
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Mooi initiatief, maar jammer dat het alleen via internet verloopt. Dat is toch een medium dat zwaar gecontroleerd wordt door de overheid en binnenkort waarschijnlijk ook zwaar gecensureerd waardoor het onbruikbaar wordt.

Beter maakt men papieren bonnetjes, kunnen ook mensen die geen pc-kennis hebben en geen geld voor een pc met internet - kostbare aanschaf - van het systeem gebruik maken.

We moeten minder afhankelijk worden van het internet, dus zaken moeten weer gewoon op papieren, papieren bonnetjes, eigen munten slaan, desnoods amateuristisch voor deze ruilhandel.

De ruilhandel op zich vind ik fantastisch. Er bestaat in Nederland ook LETS, maar omdat dat slechts via internet kan verlopen vind ik het niets. Het idee van LETS of dit idee uit Griekenland is zeer goed, maar maak het off-line beschikbaar en niet via alternatieve bitcoins. Bitcoin is niets, lucht, bestaande uit 1001110000 enz. Beter heb je echt iets tastbaars in handen.
Waarom begn je niet zelf zoiets in het dorp waar je woont? Kun je meteen merken of de mensen het wat vinden.
pi_112777500
Pas zodra er noodzaak is kom zoiets op gang, verwacht geen idealisten in het dorpje...
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  woensdag 13 juni 2012 @ 02:13:05 #297
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112822089
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat zijn eigenlijk de mogelijkheden tot anoniem elektronisch betalen? Of semi-anoniem van mijn part.
Niet helaas. Maar mischien kun je goederen gaan ruilen. 5 cd-singles voor *noem iets*
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 13 juni 2012 @ 10:56:22 #298
65918 IBAZ
broeinest
pi_112827162
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Dat bestaat al. Dat heet geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')