abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108825215
Tevens zien we dat je overal de auto voor pakt, wat ook best op de fiets kan. Jouw CO-2 uitstoot is bovengemiddeld; betalen.
pi_108825239
Lethargische lafbekken zijn het grootste gevaar voor deze samenleving. :r
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:10:44 #153
37248 BertV
Klei indiaan
pi_108825321
Hij krijgt wel overheidsmiles vanwege het promoten van een cashloze samenleving op Fok!

Dat is toch weer korting op het nieuwe paspoort met DNA-profiel, vingerafdruk en Irisscan.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_108825399
Jullie verdoen je tijd. Hij zal er nog wel achter komen hoe ongelofelijk naïef hij is, en tegen de tijd dat hij daar onderhand achter is, is het te laat en is het onomkeerbaar.
pisvlek
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:17:36 #155
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108825629
Idd jullie hebben gelijk(niet dus)
Gewoon werken en belasting betalen voor je eigen veiligheid.

En ik betaal overal graag mijn belasting voor,het liefst miljoenen per jaar (gaat toch naar inkomen). ^O^
allesbeterweter
pi_108825948
Goed argument man (niet dus)

[ Bericht 84% gewijzigd door Gray op 07-03-2012 19:40:45 (note) ]
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:28:00 #157
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108826144
Ik betaal gewoon voor mijn veiligheid, kogels koppen kan niemand. :Z
En ik ben blij dat jij de veiligheid voor jezelf kan dekken. _O-
allesbeterweter
pi_108826156
Hij betaalt graag bakken met geld voor een beetje schijnveiligheid.

Leef je hier nu voor allesbeterweter? Trollen op internet?
Dit is zeker het hoogtepunt van je week.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gray op 07-03-2012 19:44:57 (trol roepen os vragen om notes, noted) ]
pisvlek
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 16:29:06 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_108826196
quote:
13s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:23 schreef HyperViper het volgende:
Goed argument man (niet dus)

-knip-
Nou zeg, dat kun je echt niet zeggen hoor :N

[ Bericht 21% gewijzigd door Gray op 07-03-2012 19:42:07 (inderdaad) ]
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 16:29:44 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_108826228
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:28 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Hij betaalt graag bakken met geld voor een beetje schijnveiligheid.

Leef je hier nu voor allesbeterweter? Trollen op internet?
Dit is zeker het hoogtepunt van je week.
Hij trollt toch niet? Hij geeft zijn mening. Dat die anders is dan die van jou moet je tegen kunnen.
pi_108826260
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:28 schreef allesbeterweter het volgende:
Ik betaal gewoon voor mijn veiligheid, kogels koppen kan niemand. :Z
Kogels koppen? Stel je aan zeg. Daar gaat de politiestaat je zeker tegen beschermen? Die kogels?

quote:
En ik ben blij dat jij de veiligheid voor jezelf kan dekken. _O-
En ik ben blij dat ik niet zo'n angsthaas ben als jij.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gray op 07-03-2012 19:42:38 (note) ]
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:30:30 #162
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108826263
Ik vraag aan de mede fokkers wat er tegen contant geld is ?
En nu ik geen normale antwoorden krijg ben ik aan het trollen.

Ga verder met jullie discussie en laters. ^O^
allesbeterweter
pi_108826300
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou zeg, dat kun je echt niet zeggen hoor :N
Dat kan zeker en dat doe ik ook. En ik sta er volledig achter.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gray op 07-03-2012 19:43:10 (noted) ]
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 16:31:54 #164
249559 crew  Lavenderr
pi_108826338
quote:
13s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:31 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dat kan zeker en dat doe ik ook. En ik sta er volledig achter. -knip-
Echt HV, dit kun je niet maken :N

[ Bericht 8% gewijzigd door Gray op 07-03-2012 19:46:04 ]
pi_108826418
quote:
13s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:31 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dat kan zeker en dat doe ik ook. En ik sta er volledig achter. Ik meen het; pleeg liever zelfmoord dan dat je de rest van de samenleving laat boeten voor jouw walgelijk laffe karakter. (allesbeterweter in dit geval)
Zie het maar als een preventieve actie, voor onze veiligheid. Zijn gedachtegoed is namelijk levensgevaarlijk.
Iemand die waarde hecht aan zijn vrijheid wil niet leven in een totalitaire staat, waarin alles maar dan ook echt alles gecontroleerd wordt door de overheid.
pisvlek
pi_108826510
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Echt HV, dit kun je niet maken :N
Stel je niet aan mens. Ik meen wat ik zeg.

[ Bericht 16% gewijzigd door Gray op 07-03-2012 19:43:44 (hou dat soort meningen maar voor je) ]
pi_108826565
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:33 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Zijn gedachtegoed is namelijk levensgevaarlijk.
Iemand die waarde hecht aan zijn vrijheid wil niet leven in een totalitaire staat, waarin alles maar dan ook echt alles gecontroleerd wordt door de overheid.
Dat dus. :r werkelijk wat bezielt deze mensen? Zó laf. :r Ik kan het nauwelijks bevatten.
pi_108827679
Ze weten gewoon niet beter. Plus hij zal wel een slechte dag op school hebben gehad en wat is dan beter om even wat stoom af te blazen?
Privacyontnemende maatregelen als dit goed proberen te praten, want dan weet je dat je mensen op de kast jaagt.
pisvlek
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:06:52 #169
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108827909
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:30 schreef allesbeterweter het volgende:

Ben 40+ .....
allesbeterweter
pi_108828155
En ik ben 96.

Als je je op die leeftijd nog niet realiseert wat de mogelijke negatieve consequenties kunnen zijn van enkel nog giraal geld, dan ben je nog verder heen dan ik al dacht.
pisvlek
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:15:48 #171
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108828243
Antwoord deze vraag eerst even met alle voordelen(of nadelen).
allesbeterweter
pi_108828372
Wij hebben geen garantie dat er altijd zo'n overheid als deze zit die het goed met het volk voorheeft( :') ), en dan wordt het voor zo'n kwaadwillende overheid toch wel heel makkelijk om je in een handomdraai totaal uit te schakelen.

Dan zal het ook nog samenvallen met het briljante idee om bij iedereen een RFID chip te implanteren waarop al je gegevens staan, en zo ben je met een druk op de knop uitgeschakeld. Ook de goedwillende mensen zoals klokkenluiders die bepaalde dingen aan het licht willen brengen. Dat wordt ze nu al bijna onmogelijk gemaakt, en hoe makkelijk wordt het dan voor de elite om tegenstand te elimineren?

Maar dat zal je vast allemaal niet snappen, misschien is het een idee om terug naar school te gaan met je 40+, zou geen overbodige luxe zijn in jouw geval.

En verder zal ik ook echt geen moeite meer doen hoor, het interesseert me eigenlijk vrij weinig wat een ongeïnteresseerde zemelaar als jou van dit onderwerp vindt.
pisvlek
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:21:06 #173
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108828413
Is dit het antwoord van Hans Peter KolvenBach?
allesbeterweter
pi_108829356
he hansie hansie, ben jij er ook? ik dacht al eerder dat jij het was.
verder heb je gelijk hoor wat betreft dit onderwerp...die allesbeterweter snapt er niks van..geen energie meer insteken..zonde man..gewoon gelijk geven die man...sommige willen het niet weten..laat gaan,
ondertussen even deze smiley gebruiken bij 'm :Z
tenzij je het leuk vindt om hem te overtuigen.
pi_108829509
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:15 schreef allesbeterweter het volgende:
Antwoord deze vraag eerst even met alle voordelen(of nadelen).
Ben je een robot ofzo?
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:51:39 #176
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_108829550
Eens met Lavenderr. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Nu gaan ineens de voorstanders van vrijheid (ja HyperViper, BertV, DrunkenBuddha, ik bedoel jullie) een ander die zijn mening geeft de maat nemen, een trol noemen en zeggen dat hij zichzelf van kant moet maken en wat al niet meer. Simpelweg omdat diegene het niet met jullie eens is.

Is de vrijheid van meningsuiting jullie wat waard?
pi_108829816
Een harde samenleving it is. En veel beterschap zit er blijkbaar niet aan te komen.
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 18:01:22 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_108829908
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:58 schreef Loppe het volgende:
Een harde samenleving it is. En veel beterschap zit er blijkbaar niet aan te komen.
Als je sommige reacties hier ziet niet. Echt niet normaal hoor, sta verbluft wat mensen hier durven te posten. Zouden ze dat in real life ook doen? Helden :')
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:06:26 #179
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_108830091
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:06 schreef allesbeterweter het volgende:
Als je niets te verbergen heb maakt het je totaal niets uit om in een politiestaat te wonen en je hoeft niet als je gaat stappen over je schouders te blijven kijken of je in de nachturen wordt overvallen.
Het heeft niets met verbergen te maken!

Wat vandaag nog legaal is kan morgen crimineel gedrag zijn. Het downloaden is nu de ergste misdaad wat je kunt begaan. Of neem bv roken in je eigen huis/tuin dat staat op het punt om crimineel gedrag te worden in de VS.

quote:
Of bang te wezen dat je moeder bij het pinnen bij de bank (voor de zwartwerkende schoonmaakster die het bedragje krijgt voor wederdienst) haar hersens worden ingeslagen door een crimineel die niet wil werken en zo op een gemakkelijke manier even zijn verslaving drang van illegale middelen kan voorzien.
En wat interesseert het mij nu dat ik goed in de gaten gehouden wordt voor mijn eigen bestwil.

Deze illegale praktijken als drugs en wapenhandel tegen te gaan voor een betere veiligheid wie wil dat nu niet.
Wapenhandel == overheid.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:14:20 #180
52357 Lambiekje
pi_108830380
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:30 schreef allesbeterweter het volgende:

Je hebt GEEN controle meer over je geld. Een derde partij kan je afsluiten.

Hoe moet je straks nog bankzaken doen als je van internet afgesloten wordt. Zoals in Frankrijk en straks ook Engeland. Daar wordt je na 3 keer een stomme mp3tje te downloaden compleet afgesloten van Internet?! Dat is leuk als je kind van 10 dat heeft veroorzaakt. Nu kan papa z'n rekeningen niet meer betalen en moeten we in een kartonnen doos slapen. Dat is het nadeel.

Zelfs een kleine gift kunnen ze nu belasten.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_108830606
Vriendendienst dmv zwartwerk, ho maar. (mag ik dit wel typen?) Straks krijg ik controle.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:22:09 #182
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108830673
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoe moet je straks nog bankzaken doen als je van internet afgesloten wordt. Zoals in Frankrijk en straks ook Engeland. Daar wordt je na 3 keer een stomme mp3tje te downloaden compleet afgesloten van Internet?! Dat is leuk als je kind van 10 dat heeft veroorzaakt. Nu kan papa z'n rekeningen niet meer betalen en moeten we in een kartonnen doos slapen. Dat is het nadeel.

Kijk dit is nu eens een duidelijk antwoord waar we iets mee kunnen ..... ^O^
allesbeterweter
pi_108831093
Heel goed dat hier aandacht voor is.
pi_108831873
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Over een tijdje zullen alle banken ook samengaan tot een megabank. Vervolgens kunnen ze doen wat ze willen want we kunnen toch nergens meer heen. Geld eraf halen kan niet.

Bank zal dus ook nooit om kunnen vallen(aangezien een bankenrun niet meer mogelijk is), en vervolgens is de totale afhankelijkheid van de bankensector compleet.

Goede ontwikkeling volgens sommige.
pisvlek
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:10:11 #185
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108832462
Toekomst of werkelijkheid?
allesbeterweter
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:15:30 #186
37248 BertV
Klei indiaan
pi_108832701
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:10 schreef allesbeterweter het volgende:
Toekomst of werkelijkheid?
'Staking zal betalingsverkeer platleggen'

man man... :P
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_108834438
Fijn dat iedereen zo'n uitgesproken mening heeft, maar houd het netjes.
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:49:51 #188
97111 ukga
Siewosie baas
pi_108834561
quote:
4s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:51 schreef Dr-Anderson het volgende:
"Ze" proberen als grootste argument aan te voeren dat frauduleuze praktijken worden ondervangen en crimineel geld geen bestemming meer heeft.

Criminelen en Drugsdealers e.d. zullen gewoon overstappen naar betalingen in goudbaren.

Of de witwassers nou een pakket geld naar zwitserland moeten rijden of een goudbaar, boeit ook geen reet
pi_108834563
Mensen die zeggen dat ''ze niets te verbergen hebben'' zijn straks dezelfde mensen die zeggen 'Wir haben es nicht gewusst'. Echt waar, het is al erg genoeg dat de waarde van je geld compleet valt of staat bij 'vertrouwen' van mensen zelf, maar om het dan ook nog eens compleet digitaal te maken is echt absurd en heel erg gevaarlijk.

Als jij in de ogen van de machthebbers(de mensen die je geld beheren, of jouw overheid) fout bent, door bijvoorbeeld films te downloaden, zou er de mogelijkheid zijn je voor een bepaalde tijd (altijd?) compleet af te sluiten en je vermogen compleet af te nemen. Dan kan je dus niets meer betalen, niks noppes nada. Geen McKroket bij dat lekkere fastfood ketentje voor kinderen en ook geen nieuwe iPad 4. Nee, dan moet je aankloppen bij je buren die je ook niet kunnen helpen met geld storten, lenen of geven want dan zijn zij ook strafbaar. Hooguit kunnen ze je in huis nemen, om vervolgens gecontroleerd te worden wanneer ze opeens ipv van voor 4 voor 5 man eten kopen elke week. Dat is niet echt iets waar je vrolijk van wordt als je het mij vraagt.

Wel is het zo dat dingen als illegale drugshandel een stuk makkelijker te traceren zijn op deze manier, het geld kan perfect gevolgd worden. Maar dat zal niet de motivatie zijn van de mensen, tenslotte zorgt het criminele circuit voor geld en voor werk. Men gaat dat hier niet mee oplossen, daar heeft een regering helemaal geen baat bij. ;)
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:58:45 #190
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108835070
quote:
17s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:49 schreef Typisch het volgende:
Mensen die zeggen dat ''ze niets te verbergen hebben'' zijn straks dezelfde mensen die zeggen 'Wir haben es nicht gewusst'. Echt waar, het is al erg genoeg dat de waarde van je geld compleet valt of staat bij 'vertrouwen' van mensen zelf, maar om het dan ook nog eens compleet digitaal te maken is echt absurd en heel erg gevaarlijk.

Als jij in de ogen van de machthebbers(de mensen die je geld beheren, of jouw overheid) fout bent, door bijvoorbeeld films te downloaden, zou er de mogelijkheid zijn je voor een bepaalde tijd (altijd?) compleet af te sluiten en je vermogen compleet af te nemen. Dan kan je dus niets meer betalen, niks noppes nada. Geen McKroket bij dat lekkere fastfood ketentje voor kinderen en ook geen nieuwe iPad 4. Nee, dan moet je aankloppen bij je buren die je ook niet kunnen helpen met geld storten, lenen of geven want dan zijn zij ook strafbaar. Hooguit kunnen ze je in huis nemen, om vervolgens gecontroleerd te worden wanneer ze opeens ipv van voor 4 voor 5 man eten kopen elke week. Dat is niet echt iets waar je vrolijk van wordt als je het mij vraagt.

Wel is het zo dat dingen als illegale drugshandel een stuk makkelijker te traceren zijn op deze manier, het geld kan perfect gevolgd worden. Maar dat zal niet de motivatie zijn van de mensen, tenslotte zorgt het criminele circuit voor geld en voor werk. Men gaat dat hier niet mee oplossen, daar heeft een regering helemaal geen baat bij. ;)
Kijk nu zijn we al beter op weg....... ^O^
allesbeterweter
pi_108837325
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:58 schreef allesbeterweter het volgende:

[..]

Kijk nu zijn we al beter op weg....... ^O^
Ach, iemand aanraden zichzelf van het leven te beroven is ook weer zoiets he. :D
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:45:22 #192
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108837855
Ach zolang het geen dokter zegt of iemand met vol verstand maak ik mij niet zo druk ik ben wel wat gewend. ^O^
allesbeterweter
pi_108839493
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:45 schreef allesbeterweter het volgende:
Ach zolang het geen dokter zegt of iemand met vol verstand maak ik mij niet zo druk ik ben wel wat gewend. ^O^
En als een dokter het zegt neem je het wel serieus? :') Omdat diegene toevallig een papiertje heeft?
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:46:08 #194
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_108841488
Als er geen contanten te halen zijn in winkels zal het aantal berovingen waarschijnlijk afnemen. Dit doet echter niets af aan de normloosheid en gewetenloosheid van deze criminelen. Teneinde financieel gewin te behalen zullen ze uitwijken naar andere vormen van criminaliteit. Daar waar we een cijfer zien dalen, zal het elders stijgen. Het zogenoemde verplaatsingseffect.

Als contant geld verdwijnt zullen fraudeleuze praktijken waarschijnlijk niet verdwijnen. De mens wordt enkel creatiever en zal zich aanpassen aan het systeem. Een soort van evolutie. Denk bijvoorbeeld maar aan katvangers om een bankrekening te openen. Een crimineel beheert deze bankrekening en men kan hier gebruik van maken tegen een geringe betaling. Daar waar een zwarte markt instort, groeit een nieuwe op.

Criminelen hebben niet perse contant geld nodig. Diamanten, goudstaven, zilvermunten etc. Zat uitwijkmogelijkheden.

Geen goede argumenten om geld te vervangen door electronisch geld.

We vergeten allemaal in deze discussie wat geld nu werkelijk is. Vroeger was de totale waarde van het papieren geld gelijk aan de totale hoeveelheid goud van de centrale bank. Totdat ergens een "elite groepje" papieren geld is gaan loskoppelen van goud onder het mom van "het regelen van inflatie en deflatie om de werkeloosheidscijfer terug te dringen en de economie in stand te houden". Sindsdien is er meer papiergeld uitgegeven dan de waarde van de goudvoorraad van de centrale bank.

Deze macht is zo groot, dat het niet controleerbaar is, corruptie gevoelig is, maar bovenal onrechtvaardig kunstmatig verdeeld is. Deze macht ligt niet bij de bevolking (wat wel zou moeten), maar bij dit elite groepje. Ik vind dit zeer bezwaarlijk!

Electronisch geld maakt de macht van dit groepje eindeloos en onbeperkt! Juist dit is mijn belangrijkste overweging om tegen het verdwijnen van contant geld te zijn.
Graag je reactie
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:53:18 #195
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108841950
Ook een goed argument. ^O^
allesbeterweter
pi_108843744
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:53 schreef allesbeterweter het volgende:
Ook een goed argument. ^O^
Heb je nog een tegenargument waarom het jou niet zoveel uit maakt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:32:36 #197
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_108844370
Ik heb mijn schaapjes al op het droge.......... ^O^
allesbeterweter
pi_108849155
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:32 schreef allesbeterweter het volgende:
Vertel? Geïnvesteerd in de Apple bubble? Goud/Zilver gekocht?
pi_108849433
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:32 schreef allesbeterweter het volgende:
Boerderijtje begonnen?
  donderdag 8 maart 2012 @ 06:58:47 #200
52357 Lambiekje
pi_108852635
quote:
17s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:49 schreef Typisch het volgende:

Met die nieuwe energiemeters ..weten ze precies hoeveel man er in een huis woont. Komt de stazi dus alsog aan de deur.

quote:
Nou ze kunnen best wel wat geheim houden.
http://www.whiteoutpress.(...)retly-7-trillion571/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')