quote:Op maandag 6 februari 2012 10:44 schreef GlenSpey het volgende:
Kick.
Al enige tijd wekt dit spel mijn interesse. Uiteindelijk het spel toch maar gedownload (hoefde verder ook nergens te betalen, terwijl ik het spel wel regelmatig in de winkels tegenkom), alleen nu zit ik een beetje vast. De launcher start wel, maar laat alleen maar een grayed out play button zien zonder verdere informatie. Na een paar minuten verdwijnt de launcher automatisch. Ik kan dus niet spelen en heb eigelijk ook geen idee wat ik nu verder moet doen...
Lees trouwens ook een hoop ellende over het spel op het officiële forum, is het dan werkelijk zo slecht?
Eindelijk deel 2 gevonden! Hier is mijn antwoord:quote:Op maandag 6 februari 2012 10:47 schreef GlenSpey het volgende:
Hier verderoude OP was niet meer relevant
Mijn vraag in het vorige deel:
[..]
Ik ben nog niet bezig met die chain. Wil het wel eens proberen. Op dit moment probeer ik de legendaries van Cyprus te soloen. Tot nu toe lukken Take that three times... en Renegade Escapade met gemak, maar de recapture blabla quests zijn echt onmogelijk. Ik snap niet hoe ze dat doen. Op Youtube een paar keer gekeken, maar daar hebben ze steeds geluk, vijand valt superlaat aan, en zo'n dingen. Heb jij die al geprobeerd? Ik ga zo eens aan de slag met de population questsquote:Op maandag 12 maart 2012 13:27 schreef Patapon het volgende:
@Draganta is het jou al gelukt om in Troy 200 population in 15 minuten voor elkaar te krijgen?
Ik vind persoonlijk de Grieken gaaf, maar de Perzen zijn nu in de aanbieding, ik geloof 800 MS points (10 euro) Het is een pro civ, dus die zijn echt uniek, en beginnen ook nog op lvl 20. Nadeel is wel dat de quests meteen moeilijk zijn voor beginnende spelers. Ik ben zelf ook redelijk casual, ik stop vaak een paar maanden, maar ben toch blij premium Grieken te hebben. Er zijn toch geen maandelijkse kosten, dus waarom niet. Als free player kun je echt niks.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zit te twijfelen of ik een premium pack aan ga schaffen en voor welke civilization dit gaat worden. Ben een casual speler en zal ook niet meer worden dan dat, dus welke civ raden jullie aan? Of maakt het allemaal niet zoveel uit en gaat het meer om de looks?
Zowel de Grieken als de Perzen kosten beide 800 MS points. De Egyptenaren kosten vreemd genoeg 880 MS points. Zeker zodat je net wat meer extra punten kopen moet als je er meerdere wil.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:16 schreef Draganta het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk de Grieken gaaf, maar de Perzen zijn nu in de aanbieding, ik geloof 800 MS points (10 euro) Het is een pro civ, dus die zijn echt uniek, en beginnen ook nog op lvl 20. Nadeel is wel dat de quests meteen moeilijk zijn voor beginnende spelers. Ik ben zelf ook redelijk casual, ik stop vaak een paar maanden, maar ben toch blij premium Grieken te hebben. Er zijn toch geen maandelijkse kosten, dus waarom niet. Als free player kun je echt niks.
Het verschil zit in de gameplay, maar qua sterkte zijn ze redelijk gebalanceerd. Perzen hebben bijvoorbeeld sterkere units, maar kosten ook meer, en Egypte heeft hele goedkope slappe units. Grieken zijn gebalanceerd.
Ah dat is nice. Ik speel btw op server Marathon, mocht je ooit samen willen questenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:33 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zowel de Grieken als de Perzen kosten beide 800 MS points. De Egyptenaren kosten vreemd genoeg 880 MS points. Zeker zodat je net wat meer extra punten kopen moet als je er meerdere wil.
Heb begrepen dat de Perzen iets meer op early rush gebaseerd zijn dan de rest, ik denk dat ik dus maar voor de Grieken ga
Nu nog niet, dus je moet echt een spec hebben. Ik heb bijv. alle archers en siege unlocked, maar ik heb niet eens de hypaspist, maar een maat van mij heeft wel goede infantry. De volgende patch zorgt er voor dat je op lvl 40 alles unlockt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:18 schreef b4kl4p het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk de complete techtree vrij te spelen? Ik spaar nu punten op namelijk maar als je ze uiteindelijk toch allemaal kunt vrijspelen is dat niet echt nodig.
Je kunt in de instellingen van Live eenmalig gratis je accountnaam veranderen. Daarna kost het 8 euroquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:40 schreef GlenSpey het volgende:
Na heel veel dubben toch maar besloten om de Egyptian premium er ook bij te nemen. Terwijl ik in het lijstje van de marketplace zit te kijken naar de prijzen valt mijn oog op het 'persian launch package', waarin zowel de Egyptian als de Persian premium packs zitten plus het Crete booster pack. Totale kosten 1200 punten. Had ik die drie dingen los gekocht (wat ik in de toekomst waarschijnlijk toch wel had gedaan) dan hadden me dat 2080 punten gekost. Bespaar dus mooi een paar euro
Mijn gebruikersnaam is LuminalBean460 , ik heb het niet zelf verzonnen en weet ook niet hoe ik het moet wijzigen, maar dat maakt ook niet zoveel uit
Ik heb het voor goud en hout gedaan, omdat ik veel archers maak, en een mooi startkapitaal heb om te rushen. Ze allemaal pakken vond ik weer teveel punten kosten. Ze zijn het wel waard.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:30 schreef GlenSpey het volgende:
Zijn die star techs voor villagers nuttig om in te investeren of niet? Meer startkapitaal en mijnen die minder snel worden leeggetrokken klinkt zeer goed, evenals 'always active'. Echter voor de weg ernaartoe moet ik natuurlijk wel een hoop punten in de techs daarvoor pompen...
Rushen, daar ben ik voorlopig nog niet klaar voor denk ikquote:Op zondag 18 maart 2012 12:05 schreef Draganta het volgende:
[..]
Ik heb het voor goud en hout gedaan, omdat ik veel archers maak, en een mooi startkapitaal heb om te rushen. Ze allemaal pakken vond ik weer teveel punten kosten. Ze zijn het wel waard.
Met Online bedoelen ze volgens mij ook meer de 'zijtakken' van het MMO-gebeuren. Dus dat je onderling kan mailen en chatten, resources en gear uit kan wisselen en dat je een capital city hebt die andere spelers kunnen bezoeken. Op hoger level ligt de focus ook grotendeels op PVP en co-op-spellen.quote:Op maandag 19 maart 2012 12:36 schreef Berik1985 het volgende:
Ik speel sinds kort ook AoEO. Opzicht een leuk spel, alleen begrijp ik het Online nog niet zo. Want tja je speelt meer alleen dan online.
Mijn gamertag is Berik.
Yep, echt niet normaal soms. Ik ben nu bijna zo ver dat ik 30 waves impossible kan soloen, zodra het lukt, neem ik het opquote:Op zondag 18 maart 2012 23:43 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Rushen, daar ben ik voorlopig nog niet klaar voor denk ik
Heb vooralsnog namelijk al moeite met de Defense of Crete easy modeals ik 10 waves doe dan gaat het wel, maar probeer ik er 20 dan gaat het helemaal fout. Mijn tactiek tot nog toe:
- ASAP 4 torens bij de 3 reeds geplaatste torens neerzetten.
- Murder holes researchen
- Leger op peil houden en de torens na schade repareren.
Dit gaat prima totdat de vijand catapults inzet, die dingen vegen mijn torens met het grootste gemak van de kaart waardoor ik mijn leger ver van de standplaats moet sturen om ze te vernietigen. Echter word ik telkens door het vijandelijke leger wat mee is gestuurd met de catapults afgemaakt/geconvert.
Als ik dan video's bekijk waarin sommige lui gewoon 30 waves ELITE in hun eentje doen...
De co-op missies worden vanaf level 25+ echt ziekelijk somsquote:Op maandag 19 maart 2012 12:36 schreef Berik1985 het volgende:
Ik speel sinds kort ook AoEO. Opzicht een leuk spel, alleen begrijp ik het Online nog niet zo. Want tja je speelt meer alleen dan online.
Mijn gamertag is Berik.
Puik plan, echter denk ik niet dat je er veel mee opschiet met mij aan je zijdequote:Op maandag 19 maart 2012 21:05 schreef Draganta het volgende:
[..]
Yep, echt niet normaal soms. Ik ben nu bijna zo ver dat ik 30 waves impossible kan soloen, zodra het lukt, neem ik het opTruc is om de spawn point van siege te vinden, en daar te campen met wat units. Als ik op impossible de 5 ballistas door laat, ben ik altijd kapot, omdat ik alleen maar archers train
Probeer dat maar eens. Als je wilt, kunnen we eens samen op challenge of impossible doen
Netjes! Ik ben er achter dat ik zwak ben tegen archers en cavalry, als ze met speren komen lukt impossible 10 waves ook nog soloquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:25 schreef GlenSpey het volgende:
Volgens mij heb ik gevonden hoe het moet. Doe nu medium met 30 waves @ lvl 16 zonder problemen. Straks maar eens hard proberen
Sweeeet! De Kelten lijken me een geweldige civ om te spelen! Heb je enig idee of het een beetje een krachtige civ is? Dus geen vaatdoekjes zoals de Egyptians?quote:Op zondag 25 maart 2012 13:19 schreef Draganta het volgende:
Patch datum is eindelijk bekend! Echt supergoede veranderingen, en... de Kelten worden toegevoegd! Dinsdag 27 maart is het zo verPatch notes: http://www.aoevillage.com
Van wat ik heb begrepen krijgen ze units veel damage, maar weinig armor. Ook zijn ze heel uniek, ze kunnen zelf herten oproepen om te slachten voor food enzo. Ze hebben ook echt toffe units, zoals de woad raider, druid, huntress (vrouw op paard, ziet bruut uit). Ik ga ze zeker aanschaffen!quote:Op zondag 25 maart 2012 14:37 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Sweeeet! De Kelten lijken me een geweldige civ om te spelen! Heb je enig idee of het een beetje een krachtige civ is? Dus geen vaatdoekjes zoals de Egyptians?
Ik zou ook deze week even doorwerken voor school, maar vrees ook het ergstequote:Op woensdag 28 maart 2012 12:12 schreef Patapon het volgende:
Ohw, dat ziet er goed uit! Dat wordt dus de Celts aanschaffen voor vriendlief en mijzelf![]()
(daar gaat mijn goede voornemen om meer aan school te doen...)
Nee je kunt je huidige steden transferren, mits je geen andere steden hebt op Marathon.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:01 schreef Patapon het volgende:
hmm, is het niet zo dat als je van server wisselt je helemaal opnieuw kan beginnen met levelen?
Dat is inderdaad zo, dat heb ik ook gemerkt. Erg vervelend soms. Ze zijn wel extreem efficient in rushen. Hierdoor krijg ik de indruk dat ze meer voor 2 vs 2 bedoeld zijn in PvP. Een soort support civ zeg maar.quote:Op maandag 2 april 2012 02:20 schreef GlenSpey het volgende:
Ik vond medium 30 waves op lvl 11 nog iets teveel van het goeie, maar misschien had het ermee te maken dat ik archers tegen kreeg (en die vind ik het moeilijkst). En wat is het klote dat je huizen moet bouwen voor je kan gaan agen, daar loop je gewoon bijna een minuut achterstand mee op bij Crete... althans ik![]()
Maargoed, inmiddels zijn we 3 levels verder dus morgen nog maar eens opnieuw de 30 waves proberen
Ik heb sowieso trouwens het idee dat de Celts veel voordeeltjes van andere civ's missen en daar niks anders voor terug hebben gekregen. Murder holes bijvoorbeeld voor je torens. Of een schip speciaal voor tegen andere schepen. En niet te vergeten de zwakkere sieges en het gebrek aan een goeie archer-unit...
Nope, komt me ook niet bekend voor. Andere server misschien? Waarom vraag je dat?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:54 schreef Iwanius het volgende:
vraagje: Heeft iemand online weleens tegen een user gespeeld met de nick generalbrewster oid?
Super, ik ben benieuwdquote:Op maandag 2 april 2012 13:26 schreef Draganta het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo, dat heb ik ook gemerkt. Erg vervelend soms. Ze zijn wel extreem efficient in rushen. Hierdoor krijg ik de indruk dat ze meer voor 2 vs 2 bedoeld zijn in PvP. Een soort support civ zeg maar.
Ik denk dat ik binnenkort een interview aanvraag bij een van de developers, en dan eens uitvragen over de Kelten, hoe hun ze bedoeld hebben zeg maar. Als ik iets heb, laat ik het weten
Probeer even de tutorial, daar worden dat soort dingen ook in behandeld.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:43 schreef Parafernalia het volgende:
Eindelijk werkt het...maar hoe kan ik vrienden toevoegen? Het is echt een onhandig spel zeg...
Sjees! Mij lukt het nog steeds niet om 200 pop in 15 min voor elkaar te krijgen...quote:Op dinsdag 17 april 2012 01:13 schreef GlenSpey het volgende:
Net de challenge: Size Matters afgerond na een stuk of 6 keer overnieuw te hebben gestartwat een grafquest is dat. Maar tis wel eindelijk gelukt nu, ook al kost het me een uurtje of 2 van mijn nachtrust
Het gebruikelijke. Een paar kisten en wat xpquote:Op woensdag 18 april 2012 09:22 schreef Patapon het volgende:
[..]
Sjees! Mij lukt het nog steeds niet om 200 pop in 15 min voor elkaar te krijgen...
Krijg je nog iets bijzonders voor de moeite?
Het is niet het spel, maar de Games for WIndows Live client die alles zo lastig maakt. Je moet links boven (onder je stadsnaam) op het poppetje met een plusje klikken. Vrienden die je hier toevoegd komen ook op je Xbox live account.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:43 schreef Parafernalia het volgende:
Eindelijk werkt het...maar hoe kan ik vrienden toevoegen? Het is echt een onhandig spel zeg...
Cyprus quests worden vermakelijk. Helaas wordt de ai niet beter, maar beginnen ze gewoon in een hoger age. Toch heb ik me daar veel vermaakt. Welk server zit je? Marathon is de PvP hemel, van de top 100 in de leaderboards zijn er 90 van Marathonquote:Op vrijdag 20 april 2012 07:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Ha nog meer gekken die dit spelen!
Met de steamdeal alle civs + de 2 boosters gekochtvoor 14e
Heb nu een lvl 19 griekse, en nog ~lvl 5 a 10 Celt en Egypt
Tis erg vermakelijk maar de AI is .... behoorlijk dom. Meeste quests is simpel maar gewoon best tijdrovend. Al heb ik me nooit in het pvp stuk van RTSen verdiept, het kan vast sneller en beter
Als je wilt kunnen we straks of morgen een proberen. Er is eentje die ik solo (100%, niet zoals bij Cretequote:Op vrijdag 20 april 2012 23:00 schreef GlenSpey het volgende:
Net de eerste Cyprus quest 'Defend of Arsinoe' gedaan. Volgens mij is het een soort prequel op de legendary quests, want nu kan ik de Pirates en de Siamat quests doen. Arsinoe was een leuke uitdaging met die eindeloze stroom cavalry, maar ik ben er niet kapot aan gegaan. Hoe moeilijk zijn die legendary quests nou eigelijk?
4 sarris die een heel fort neerhalen? Misschien moet ik een solo-poging dan nog maar even uitstellen. Hoewel ik zelf ook aardig wat epic gear aan het verzamelen ben. Ben inmiddels lvl 33 met mijn Griekenquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:23 schreef Draganta het volgende:
[..]
Als je wilt kunnen we straks of morgen een proberen. Er is eentje die ik solo (100%, niet zoals bij Crete). Ik weet nog de eerste keer, kwamen ze met 4 sarrisophoroi, hadden ze m'n fort gesloopt XD Misschien geeft je dat een idee
Ze zijn full epic gegeared, en allemaal elite, en ze komen constant.
Arsinoe is btw 1 van mijn favoriete quests, dat is inderdaad de prequel voor cyprus. Je moet nu de 12 kingdomsn van Cyprus veroveren, dan krijg je de legendaries. Meesten zijn pittig, omdat ze gemaakt zijn voor coop, maar de eerste paar lukken zo wel. Ik heb btw net Arsinoe solo gespeeld, en opgenomen, binnen 30 minuten precies gehaaldZometeen maar eens uploaden.
Met mn grieken gisteren bijna challenge solo 30 waves gehaald. Bij 28 heeft mn zus de Xbox aangezet, en die logt mij automatisch in...quote:Op maandag 23 april 2012 00:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
4 sarris die een heel fort neerhalen? Misschien moet ik een solo-poging dan nog maar even uitstellen. Hoewel ik zelf ook aardig wat epic gear aan het verzamelen ben. Ben inmiddels lvl 33 met mijn Grieken![]()
Inderdaad binnenkort maar eens een coop proberen. En als ik richting de 40 loop ook nog maar eens een impossible Creteik speel nu hard-difficulty solo en ga binnenkort challenge proberen. Denk als die laatste me solo lukt dat we een heel eind komen
Challenge solo? Ik dacht dat jij impossible solo deed?quote:Op maandag 23 april 2012 09:56 schreef Draganta het volgende:
[..]
Met mn grieken gisteren bijna challenge solo 30 waves gehaald. Bij 28 heeft mn zus de Xbox aangezet, en die logt mij automatisch in...En dat was al poging 3, dus erna niet meer geprobeerd.
Ik heb de Kelten nu op level 38, en heb al 4 lvl 40 epics in mn inventory verzameld, van het craften enzo op mn andere steden. Ook heb al wat epics van Argos, vooral die lvl 35 items daar zijn echt niet slecht. Bijna 2000 empire points ook, dus als ik 40 ben, koop ik meteen alles epics voor de empire points, en misschien ben ik dan gegeared voor de legendaries
Gisteren ook legendary Paphos geprobeerd, we hebben dit keer het begin overleefd! Ik heb een soort labyrinth van muren gemaakt met torens er achter, dus ze moesten steeds door een pad met torenvuur lopen voordat ze in mn stad kwamen. Dat hielp, zelfs de rammen deden dat. Toen maakte mn partner een fout, en was hij dood. Ik volgde snel erna.
Ik deed met de Grieken ooit impossible 10 inderdaad, maar dat lukt me niet meer. En challenge solo doe ik wel op 30 waves, omdat 10 te makkelijk isquote:Op dinsdag 24 april 2012 23:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Challenge solo? Ik dacht dat jij impossible solo deed?![]()
Hoe zijn die Celts nu op hoger lvl? Kunnen ze een beetje mee komen? Ik deed straks een co-op potje met een random speler die Celts speelde. De hele rit liep ie achter op mij, terwijl ie lvl 40 was (en ik 34)![]()
Ik heb de Tiamat pirates quest inmiddels afgerond. Was erg simpel, maar het was vast ook niet de legendary pirates-quest waar ik mensen altijd over zie praten... heb ook niet te maken gehad met die grote stroom elites die jij eerder noemde, maar ik kreeg voornamelijk gewoon normals
Haha dat is wel ruig. Tot nu toe heb ik maar 2 legendaries, eerst eens alles epic maken, en dan pas naar legendaries. Op de kelten heb ik al bijna alles epic, ik had door het questen 2000 empire points en 14000 gold, dat was genoeg om zeker 5 units volledig epic te makenquote:Op woensdag 25 april 2012 14:45 schreef Patapon het volgende:
hmm, misschien vanavond weer ff verder met de Grieken. Ben bezig om ze van legendary items te voorzien.
Je fort uitrusten met legendary pijlen heeft een pijlenregen tot gevolg
Ik heb vaak de neiging om gold te kopen, maar ja, dat is ook zo raar, betalen voor een paar nummertjes op je schermquote:Op woensdag 25 april 2012 15:39 schreef Patapon het volgende:
Het duurt alleen zo ontzettend lang.......je krijgt nou niet bijzonder veel gold coins
Vind ik ook zo raar....quote:Op woensdag 25 april 2012 21:26 schreef Draganta het volgende:
[..]
Ik heb vaak de neiging om gold te kopen, maar ja, dat is ook zo raar, betalen voor een paar nummertjes op je schermOok mag het niet lijkt mij, geen zin om gebanned te worden! Ik denk dat ik wel nog 3 jaar bezig ben als ik alles full legendary wil
Is verder niet zo erg, ik speel toch redelijk casual.
Goud/currency kopen wordt door veel, heel veel mensen gedaan. Niet voor niets is de spam van goldsellers dag en nacht aanwezig in bijna alle MMO's. De meeste mensen die het doen komen er makkelijk mee weg. Ik heb het meerdere keren in bijvoorbeeld WoW gedaan, heb er nooit last mee gehad, maar het blijft een risico natuurlijkquote:Op woensdag 25 april 2012 21:26 schreef Draganta het volgende:
[..]
Ik heb vaak de neiging om gold te kopen, maar ja, dat is ook zo raar, betalen voor een paar nummertjes op je schermOok mag het niet lijkt mij, geen zin om gebanned te worden! Ik denk dat ik wel nog 3 jaar bezig ben als ik alles full legendary wil
Is verder niet zo erg, ik speel toch redelijk casual.
Thnx, soms zie je 220k voor 6,99, zou op zich wel kunnenquote:Op donderdag 26 april 2012 13:11 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Goud/currency kopen wordt door veel, heel veel mensen gedaan. Niet voor niets is de spam van goldsellers dag en nacht aanwezig in bijna alle MMO's. De meeste mensen die het doen komen er makkelijk mee weg. Ik heb het meerdere keren in bijvoorbeeld WoW gedaan, heb er nooit last mee gehad, maar het blijft een risico natuurlijk
Niet om het te promoten, maar áls je het gaat doen let dan op de volgende dingen:
- Gebruik voor je aanmelding op een seller-site altijd een apart email-adres. Je word helemaal gestoord van de enorme hoeveelheden spam die ze je opsturen als je je gebruikelijke mailadres invoert.
- Gebruik ook een ander wachtwoord dan voor je MS-account en andere belangrijke zaken. Je zou niet de eerste zijn die een paar maanden na het aanschaffen van gold ineens gehacked wordt.
- Niet te veel in een keer. Grote transacties vallen op bij de moderators. Koop dus alleen wat je echt nodig hebt. Beter een paar kleine hoeveelheden dan één grote
Ik heb heel vaak 30k ongeveer gehad, en dan weer 0, en dan weer 30kquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:41 schreef GlenSpey het volgende:
Lijkt me een heel redelijke prijs inderdaad. Al heb ik nog niet echt een idee van wat nou 'veel' gold is in het spel. Zelf heb ik net aan 26k met mn Grieken
Ik zit nu ook aan de 30k toevalligquote:Op zondag 29 april 2012 12:54 schreef Draganta het volgende:
[..]
Ik heb heel vaak 30k ongeveer gehad, en dan weer 0, en dan weer 30kMaar ik heb het ook sinds de release gespeeld. Ik heb nog steeds geen idee wat veel is. Ik zie soms wel eens items te koop voor 150k. Voor de laatste patch soms zelfs voor 1M...
PS. Je kunt vandaag de ontwikkelaars vragen stellen:
http://forums.ageofempiresonline.com/forums/thread/201168.aspx
Hehe netjes! Er is een truc om die snel te doen. Torens en fort in je stad, snel naar laatste age, een ballista trireme maken, en town center van eerste eiland slopen, vervolgens 2 pallintonons landen op 2e eiland, en proberen langs te glippen om snel town center te mollen. Er zijn op Youtube videos van mensen die dat in 6 minuten doen! Als ik erg geluk heb lukt het mij pas op 12 minutenquote:Op maandag 30 april 2012 12:34 schreef GlenSpey het volgende:
Tjakka lvl 40Heb mn eerste legendary quest er inmiddels opzitten. De Tamiat Pirates. Hij was pittig maar ik ben er niet door verslagen. Heb eerst veel torens rond mijn kamp gezet en ben toen met ongeveer 120 man naar de vijandelijke eilanden gegaan. Het eerste eiland heb ik vervolgens ge-one-shot, in 1 klap alles weg
zat alleen nog even te kloten met een beachhead op het tweede eiland, want die werd zowat omringd door catapult triremes. Uiteindelijk heb ik een gaatje gevonden en was ook het tweede eiland binnen een paar minuten leeggeveegd.
Spijtig genoeg geen legendary gear gekregen als reward. Ik moet nu nog een stuk of 6 quests van de Twelve Kingdoms en dan krijg ik als het goed is ook de andere legendairies
Top-tipquote:Op maandag 30 april 2012 14:37 schreef Draganta het volgende:
[..]
Hehe netjes! Er is een truc om die snel te doen. Torens en fort in je stad, snel naar laatste age, een ballista trireme maken, en town center van eerste eiland slopen, vervolgens 2 pallintonons landen op 2e eiland, en proberen langs te glippen om snel town center te mollen. Er zijn op Youtube videos van mensen die dat in 6 minuten doen! Als ik erg geluk heb lukt het mij pas op 12 minuten
Wow, ik heb altijd minder geluk met epic advisors. Ik heb agathon en bolt carrier moeten kopen, dropten nooit. Agathon zou ik voor mezelf houden, tenzij je Irene al hebt. Zijn beide heel fijn. Die van de torens is een hele nette, wist niet dat die bestond! Ik gebruik Darius altijd, dat ze meer range hebben, meer niet. Die kun je zeker verkopen. Het maakt Crete wat makkelijker, maar het is niet onmisbaar, dus als je daar een nette prijs voor kunt krijgen, doen!quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:10 schreef GlenSpey het volgende:
Zojuist een epic Chieftain Britomartus gevonden (50% extra damage, 50% extra health en 50% snellere bouwtijd voor torens). Prachtig natuurlijk voor Crete potjes alleen is ie pas voor age 4(dat ding zou ook wel gruwelijk OP zijn voor age 2
) dus de vraag is... inzetten voor mezelf of gewoon voor een mooi prijsje zien te verkopen?
Gaat trouwens lekker met de advisors nu ik legendary potjes aan het doen ben. Vanmorgen al een epic Agathon, Seleucis en Sophia en gisteren een epic Ligeia, allen kunnen voor minimaal 10k over de toonbank en sommigen zelfs voor nog meerJe zou je bijna gaan afvragen waarom die dingen uberhaupt nog verkopen gezien de hoge droprate. Alleen jammer dat ik nog geen legendary items heb geloot
![]()
Gebruik wel een rare Irene. De epic versie kost 25k dus die laat ik aan me voorbijgaan tot ik m zelf vindt of tot ik heel veel coin hebquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:24 schreef Draganta het volgende:
[..]
Wow, ik heb altijd minder geluk met epic advisors. Ik heb agathon en bolt carrier moeten kopen, dropten nooit. Agathon zou ik voor mezelf houden, tenzij je Irene al hebt. Zijn beide heel fijn. Die van de torens is een hele nette, wist niet dat die bestond! Ik gebruik Darius altijd, dat ze meer range hebben, meer niet. Die kun je zeker verkopen. Het maakt Crete wat makkelijker, maar het is niet onmisbaar, dus als je daar een nette prijs voor kunt krijgen, doen!
Met legendaries heb ik meer geluk, op 1 dag 2 legendaries gekregenStraks nog eens proberen!
Ik vind het wel handig hoor, sneller agen = sneller een legerquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:46 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Gebruik wel een rare Irene. De epic versie kost 25k dus die laat ik aan me voorbijgaan tot ik m zelf vindt of tot ik heel veel coin heb![]()
Agathon zie ik eigelijk het nut niet van. De goedkopere food prijs is fijn maar ik heb eigelijk nooit problemen met het bouwen van villagers. En de extra health lijkt me al helemaal overbodig... Misschien dat het meer een nuttige advisor is voor civs die erg food-dependant zijn in het begin, Celts bijvoorbeeld....
Ik heb ook iets raars gezien: er stonden elite catapults bij de town centers. Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Dat van de catapult triremes zal wel een bug zijn. Er is nog een legendary die heel raar doet. Volgens mij Paphos, die begint op een gegeven moment alleen maar elite ballistas te trainen, en aan te vallen. Dan is hij niet meer te verslaan. Mail anders naar community@ageofempiresonline.com.quote:Op zondag 6 mei 2012 18:09 schreef GhostWhisperer het volgende:
Is er iets veranderd bij de legendary quests ofzoword bij de Pirates nu constant aangevallen door catapult triremes, terwijl die eerst altijd bleven liggen op dezelfde locatie (bij de guardian chests). Nu komen ze na een paar minuten mijn docks vernietigen (die ik gebruik om fire ships te bouwen om de transports tegen te houden).
P.S. gepost door GlenSpey onder acc van vriendin
Hehe netjes! Ik heb laatst nog eens impossible geprobeerd, en faalde keihard. Vervolgens challenge, en faalde weer keer op keerquote:
Het gekke is dat het op mijn eigen computer allemaal gaat zoals gewoonlijk, dus ik start in age 1 en heb geen last van de catapult triremes. Op de PC van mijn vriendin lukte het dus telkens nietquote:Op maandag 7 mei 2012 20:56 schreef Draganta het volgende:
[..]
Ik heb ook iets raars gezien: er stonden elite catapults bij de town centers. Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Dat van de catapult triremes zal wel een bug zijn. Er is nog een legendary die heel raar doet. Volgens mij Paphos, die begint op een gegeven moment alleen maar elite ballistas te trainen, en aan te vallen. Dan is hij niet meer te verslaan. Mail anders naar community@ageofempiresonline.com.
Ik heb het nu al 5 keer ofzo gedaan, en dat nooit meegemaakt. Wel iedere keer catapults, maar hij lukt toch weer aardig snel (20 minuten). Hij is wel echt moeilijker geworden.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Het gekke is dat het op mijn eigen computer allemaal gaat zoals gewoonlijk, dus ik start in age 1 en heb geen last van de catapult triremes. Op de PC van mijn vriendin lukte het dus telkens nietop het AOE forum wist ook niemand wat er aan de hand was.
Probeer Paphos eens, ik heb het al 10 keer ofzo met een kameraad geprobeerd, maar die is echt onmenselijk. Het lukt echt voor geen meter. Op een gegeven moment komen ze met Peltast Champion elites, en die slopen zelfs mijn 5 forten en 6 pallintonons. Ik kan die echt niet stoppen.quote:Op zondag 13 mei 2012 00:55 schreef GlenSpey het volgende:
LekkerMijn record staat nu op 22 minuten voor de Pirates (fireship-tactiek). Wil morgen even de andere legendaries gaan proberen.
Bij mijn vriendin mislukt het nog altijd omdat ik daar gewoon weer in age 2 begin en dus last heb van de triremes, maar hier bij mij thuis is er niets aan de hand. Dus ik blijf de potjes maar gewoon thuis doen
Laat het mij ook eens zien danquote:Op maandag 14 mei 2012 00:17 schreef GlenSpey het volgende:
Net dus maar even een Soloi in co-op gedaan. Ik deed ballista's en muren. Dat doe ik dus ook niet snel meerik ben echt een ramp als het om microën gaat en na een stuk of 30 ballista's waren mijn resources dus gewoon op
![]()
En die andere speler maar zeuren en zeiken over dat het allemaal te traag ging. Nee, ik zal nooit een held worden in RTS-gaming geloof ik
Tis wel gelukt gelukkig
Nope, maar komt er aan!quote:Op zondag 20 mei 2012 01:18 schreef GlenSpey het volgende:
Soloi ook niet?Ik ga daar nu redelijk makkelijk doorheen mits ik een tegenspeler heb die het ook al een paar keer gedaan heeft. Heb je een filmpje van een van je attempts?
Ik ben benieuwdquote:
Ik ben benieuwd hoe ze in Age 4 zijn, hopelijk nog steeds net zo krachtig!quote:Op maandag 21 mei 2012 10:51 schreef trancelate het volgende:
wat draganta zegt klinkt heel bekend :p als Egyptenaren maak je gewoon een handjevol olifanten en je loopt echt serieus door elke quest heen, enige nadeel d'r aan is dat je behalve je olifanten gewoonweg niets heb dat ook maar iets kan, zeker in legendary quests je camel riders/chariots etc liggen standaard in 1 hooguit 2 hits. zelfde geld voor elephant archers.
Nice, snel levelen dan maar! Ik zit pas op level 11 met Egyptequote:Op woensdag 23 mei 2012 08:52 schreef trancelate het volgende:
in age 4 loop je helemaal met master + champion upgrade op je olifanten overal overheen, elephant archers daarentegen hebben wel meer damage, maar gaan ook een heel stuk sneller dood. ik mixte meestal 20-25 olifanten met handjevol axeman en dan is er echt niets wat je stopt, elke stad word in een paar tellen een vlakte.
zorg dat je op de spawnpoints staat (en ook blijft staan) vanaf wave 9 ongeveer en je doet het met je ogen dichtquote:Op woensdag 18 april 2012 22:13 schreef Draganta het volgende:
Iemand ooit Elite meet in crete gehaald? Wij gaan op wave 31 steeds kapot. Komen ze met welgeteld 60 ballistas, daar kunnen we absoluut niks tegen doen....
Probeer eens de Games of Windows Live client te starten, en daar in te loggen. Vervolgens probeer je AoE nog eens. GFWL client is echt een *** systeem...quote:Op zondag 10 juni 2012 12:44 schreef STING het volgende:
Sinds gisteren crasht het spel bij mij tijdens het opstart scherm.
De enige verandering die heeft plaatsgevonden is dat ik de patch van Google Chrome 19 heb geinstalleerd.
Heb al alle mogelijke zaken opnieuw geinstalleerd, zoals het spel zelf, Games for Windows Client, Windows Live Essentials, maar het helpt allemaal niets.
Opstarten als Administrator maakt ook niets uit.
Iemand enig idee?
de servers zijn op dit moment offline wegens het updaten van de summerpatch probeer het zaterdag nog eens zou ik zeggen dan zouden de servers weer online gaan. lukt het dan nog niet dan kan je misschien contact opnemen met support. of misschien vind je de oplossing hier ---> http://ageofempiresonline.com/en/support_technicalquote:Op zondag 10 juni 2012 12:44 schreef STING het volgende:
Sinds gisteren crasht het spel bij mij tijdens het opstart scherm.
De enige verandering die heeft plaatsgevonden is dat ik de patch van Google Chrome 19 heb geinstalleerd.
Heb al alle mogelijke zaken opnieuw geinstalleerd, zoals het spel zelf, Games for Windows Client, Windows Live Essentials, maar het helpt allemaal niets.
Opstarten als Administrator maakt ook niets uit.
Iemand enig idee?
SPOILER: Summer patch notesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben ook benieuwd, ik heb het spel nu verwijderd (heb een SSD, dus weinig ruimte voor veel games), als het positief wordt ontvangen, ga ik direct weer installeren!quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:56 schreef paralizer het volgende:
ik zit ook bij Carthage![]()
We will be taking the servers off line tomorrow, June 21st, in order to apply a hotfix to start addressing some of the issues reported from the Summer Update. We expect our downtime to be from 5:00 am PDT / 12:00 PM UTC to 1:00 PM PDT / 8:00 PM UTC.
ben benieuwd.....
Ik was even gestopt, en heb het nu weer opgepakt. Het is echt een game om lekker casual te spelen. Ik speelde eerst ook samen met mn vriendin, maar die heeft geen tijd meer, dus nu met iemand anders. Met zn tweeen heb je er meer aan.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:53 schreef STING het volgende:
[..]
Ik speel het af en toe met twee vrienden, zijn pas rond de level 26.
Leuk! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:19 schreef Patapon het volgende:
ik speel nog steeds samen met inmiddels mijn man. Ik heb Grieken in level 40 met al veel legendary items en Egypts ergens halverwege level 26 ofzo.
Manlief heeft alle volken op level 40
En de "Fertile Crescent booster pack", whatever that may be.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:05 schreef Draganta het volgende:
PS. Babylonie als pro civ aangekondigd: http://aoevillage.com
We hebben het hier best vaak als LAN gespeeld, in de komende tijd maar weer eens doen, nu het nog kan. Vind/vond het een leuk (en mooier uitziend) alternatief voor AOE 2.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:22 schreef GlenSpey het volgende:
Even een huge bump. Per 1 juli zullen de AOEO servers voorgoed hun poorten sluiten. Ik ga het spel voor die tijd nog een keertje oppakken denk ik, just for the sake of it. Blijft een spel wat redelijk uniek is in z'n soort, zonde dat het nooit echt populair is geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |