abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111273155
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 20:56 schreef Draganta het volgende:

[..]

Ik heb ook iets raars gezien: er stonden elite catapults bij de town centers. Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Dat van de catapult triremes zal wel een bug zijn. Er is nog een legendary die heel raar doet. Volgens mij Paphos, die begint op een gegeven moment alleen maar elite ballistas te trainen, en aan te vallen. Dan is hij niet meer te verslaan. Mail anders naar community@ageofempiresonline.com.
Het gekke is dat het op mijn eigen computer allemaal gaat zoals gewoonlijk, dus ik start in age 1 en heb geen last van de catapult triremes. Op de PC van mijn vriendin lukte het dus telkens niet :{ op het AOE forum wist ook niemand wat er aan de hand was.
  zondag 13 mei 2012 @ 00:16:52 #103
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_111478296
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:55 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Het gekke is dat het op mijn eigen computer allemaal gaat zoals gewoonlijk, dus ik start in age 1 en heb geen last van de catapult triremes. Op de PC van mijn vriendin lukte het dus telkens niet :{ op het AOE forum wist ook niemand wat er aan de hand was.
Ik heb het nu al 5 keer ofzo gedaan, en dat nooit meegemaakt. Wel iedere keer catapults, maar hij lukt toch weer aardig snel (20 minuten). Hij is wel echt moeilijker geworden.
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_111479425
Lekker :) Mijn record staat nu op 22 minuten voor de Pirates (fireship-tactiek). Wil morgen even de andere legendaries gaan proberen.
Bij mijn vriendin mislukt het nog altijd omdat ik daar gewoon weer in age 2 begin en dus last heb van de triremes, maar hier bij mij thuis is er niets aan de hand. Dus ik blijf de potjes maar gewoon thuis doen :')
  zondag 13 mei 2012 @ 02:38:08 #105
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_111481659
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 00:55 schreef GlenSpey het volgende:
Lekker :) Mijn record staat nu op 22 minuten voor de Pirates (fireship-tactiek). Wil morgen even de andere legendaries gaan proberen.
Bij mijn vriendin mislukt het nog altijd omdat ik daar gewoon weer in age 2 begin en dus last heb van de triremes, maar hier bij mij thuis is er niets aan de hand. Dus ik blijf de potjes maar gewoon thuis doen :')
Probeer Paphos eens, ik heb het al 10 keer ofzo met een kameraad geprobeerd, maar die is echt onmenselijk. Het lukt echt voor geen meter. Op een gegeven moment komen ze met Peltast Champion elites, en die slopen zelfs mijn 5 forten en 6 pallintonons. Ik kan die echt niet stoppen.
pi_111486769
Ik heb die solo video van Bubble maar even bekeken voor Paphos, ziet er inderdaad redelijk onmogelijk uit :') ik waag me er voorlopig nog maar niet aan... ben daar gewoon niet snel genoeg voor :P

Heb nu wel mn empire points grotendeels besteed aan epic gear en heb inmiddels ook de eerste legendary items equipped (blueprint of khufu voor mijn fortress en de staff of amenhotep voor de priests). Zit er nog over te twijfelen of ik nog wat gewoon gold uitgeef voor extra legendairies bij de Cyprus-shops. Heb inmiddels zo'n 75k :)

Edit: Ik heb inmiddels leg Paphos en Soloi een kans gegeven en ik denk niet dat het me gaat lukken. Na het bekijken van meerdere video's denk ik dat ik er gewoon niet snel genoeg voor ben. Met veel tijd zou ik het wel kunnen, alleen die tijdsdruk doet mij de das om :P

[ Bericht 24% gewijzigd door GlenSpey op 13-05-2012 23:20:31 ]
pi_111519206
Net dus maar even een Soloi in co-op gedaan. Ik deed ballista's en muren. Dat doe ik dus ook niet snel meer :') ik ben echt een ramp als het om microën gaat en na een stuk of 30 ballista's waren mijn resources dus gewoon op :D :'( En die andere speler maar zeuren en zeiken over dat het allemaal te traag ging. Nee, ik zal nooit een held worden in RTS-gaming geloof ik :') Tis wel gelukt gelukkig :)
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:58:47 #108
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_111739670
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:17 schreef GlenSpey het volgende:
Net dus maar even een Soloi in co-op gedaan. Ik deed ballista's en muren. Dat doe ik dus ook niet snel meer :') ik ben echt een ramp als het om microën gaat en na een stuk of 30 ballista's waren mijn resources dus gewoon op :D :'( En die andere speler maar zeuren en zeiken over dat het allemaal te traag ging. Nee, ik zal nooit een held worden in RTS-gaming geloof ik :') Tis wel gelukt gelukkig :)
Laat het mij ook eens zien dan :P Mij lukt het nog steeds niet met die maat van mij. We zijn het langzaam ook zat aan het raken :P Ik ben nu Egypte aan het levelen, de olifanten die ze hebben... echt niet normaal. Gewoon in alle quests naar Age 3 gaan, en 4 olifanten maken, die mollen alles :P.
pi_111768711
Soloi ook niet? :o Ik ga daar nu redelijk makkelijk doorheen mits ik een tegenspeler heb die het ook al een paar keer gedaan heeft. Heb je een filmpje van een van je attempts?
  zondag 20 mei 2012 @ 12:58:28 #110
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_111777602
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:18 schreef GlenSpey het volgende:
Soloi ook niet? :o Ik ga daar nu redelijk makkelijk doorheen mits ik een tegenspeler heb die het ook al een paar keer gedaan heeft. Heb je een filmpje van een van je attempts?
Nope, maar komt er aan!
pi_111814541
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:58 schreef Draganta het volgende:

[..]

Nope, maar komt er aan!
Ik ben benieuwd :)

Ben trouwens ook de andere civs even aan het ontdekken nu. Ben even klaar met mijn Grieken na al mijn geld kwijtgeraakt te zijn aan MOE's. Ik kreeg 3 blessed hammer drops op 1 dag dus ik dacht er nog wel wat meer te kunnen krijgen... niet dus :P
Zit nu te twijfelen tussen Egypts en Celts.

Wel jammer trouwens om te zien dat de Steam-injectie van de lente alweer af aan het zakken is. Spelersaantallen zijn weer drastisch aan het dalen :N
pi_111822358
wat draganta zegt klinkt heel bekend :p als Egyptenaren maak je gewoon een handjevol olifanten en je loopt echt serieus door elke quest heen, enige nadeel d'r aan is dat je behalve je olifanten gewoonweg niets heb dat ook maar iets kan, zeker in legendary quests je camel riders/chariots etc liggen standaard in 1 hooguit 2 hits. zelfde geld voor elephant archers.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:25:54 #113
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_111892673
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:51 schreef trancelate het volgende:
wat draganta zegt klinkt heel bekend :p als Egyptenaren maak je gewoon een handjevol olifanten en je loopt echt serieus door elke quest heen, enige nadeel d'r aan is dat je behalve je olifanten gewoonweg niets heb dat ook maar iets kan, zeker in legendary quests je camel riders/chariots etc liggen standaard in 1 hooguit 2 hits. zelfde geld voor elephant archers.
Ik ben benieuwd hoe ze in Age 4 zijn, hopelijk nog steeds net zo krachtig!

@GlenSpey - Ik heb btw geen tijd meer gehad om te spelen, het is voor mij tentamenweek, dus vrijdag moet ik een aantal dingen inleveren op school :P Dit weekend maak ik een filmpje, en dan kun je mij wat tips geven!

PS. Screenshots van de capitals van de alliances zijn gepost, niet echt groot nieuws, maar zien er funky uit! Eindelijk nieuw content voor end-game! http://aoevillage.com
pi_111914323
in age 4 loop je helemaal met master + champion upgrade op je olifanten overal overheen, elephant archers daarentegen hebben wel meer damage, maar gaan ook een heel stuk sneller dood. ik mixte meestal 20-25 olifanten met handjevol axeman en dan is er echt niets wat je stopt, elke stad word in een paar tellen een vlakte.
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:39:37 #115
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_111921853
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 08:52 schreef trancelate het volgende:
in age 4 loop je helemaal met master + champion upgrade op je olifanten overal overheen, elephant archers daarentegen hebben wel meer damage, maar gaan ook een heel stuk sneller dood. ik mixte meestal 20-25 olifanten met handjevol axeman en dan is er echt niets wat je stopt, elke stad word in een paar tellen een vlakte.
Nice, snel levelen dan maar! Ik zit pas op level 11 met Egypte :P

PS. Hebben ullie de screens gecheckt van de alliance steden? Carthago heeft een nieuwe unieke bouwstijl, met blauwe gebouwen. Ik denk niet dat ze die hebben ontworpen, puur en alleen voor een capital :P Volgende civ wordt dus waarschijnlijk Carthago!
pi_111931687
ik heb egypte, perzen en grieken op lvl 40, celts op lvl 20 maar vind ze vrij zwak je komt moeizaam door de lvls heen, en je soldaatjes trainen te traag vind ik..
  maandag 4 juni 2012 @ 11:08:38 #117
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_112416424
Ik heb de laatste tijd problemen met inloggen. Krijg geen contact met de live server...en dan ineens na tig keer proberen lukt het wel... :{

Verder druk met tentamens en huwelijk dus erg weinig tijd om te gamen :(
pi_112465088
iemand ook al die you complete me uitgespeeld? is vrij pittig had geprobeerd met maatje en na 5 pogingen hebben we het opgegeven, met een ander maatje lukte het in 3 pogingen
pi_112621401
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:13 schreef Draganta het volgende:
Iemand ooit Elite meet in crete gehaald? Wij gaan op wave 31 steeds kapot. Komen ze met welgeteld 60 ballistas, daar kunnen we absoluut niks tegen doen....
zorg dat je op de spawnpoints staat (en ook blijft staan) vanaf wave 9 ongeveer en je doet het met je ogen dicht :)
pi_112689179
Sinds gisteren crasht het spel bij mij tijdens het opstart scherm.
De enige verandering die heeft plaatsgevonden is dat ik de patch van Google Chrome 19 heb geinstalleerd.

Heb al alle mogelijke zaken opnieuw geinstalleerd, zoals het spel zelf, Games for Windows Client, Windows Live Essentials, maar het helpt allemaal niets.

Opstarten als Administrator maakt ook niets uit.

Iemand enig idee?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:03:26 #121
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_112781266
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:44 schreef STING het volgende:
De enige verandering die heeft plaatsgevonden is dat ik de patch van Google Chrome 19 heb geinstalleerd.

Heb al alle mogelijke zaken opnieuw geinstalleerd, zoals het spel zelf, Games for Windows Client, Windows Live Essentials, maar het helpt allemaal niets.

Iemand enig idee?
Probeer eens de Games of Windows Live client te starten, en daar in te loggen. Vervolgens probeer je AoE nog eens. GFWL client is echt een *** systeem...
pi_112934182
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:44 schreef STING het volgende:

Iemand enig idee?
de servers zijn op dit moment offline wegens het updaten van de summerpatch probeer het zaterdag nog eens zou ik zeggen dan zouden de servers weer online gaan. lukt het dan nog niet dan kan je misschien contact opnemen met support. of misschien vind je de oplossing hier ---> http://ageofempiresonline.com/en/support_technical

de "Full scan" optie in het startmenu wil ook nog weleens helpen.
pi_112961921
Voor de patch kreeg ik hem alleen weer aan de praat als ik Anti-aliasing uit had staan.
Nu met de nieuwe patch werkt het gewoon weer naar behoren, lekker vaag :7

SPOILER: Summer patch notes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 17 juni 2012 @ 14:17:08 #124
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_113003003
Het spel is dus nu echt free2play, maar het is ook een stuk moeilijker geworden. Ik ga zelfs kapot op level 35 quests met mijn epic/legendary gear. Slaat nergens meer op. Er is echt veel onvrede op het forum ook over de patch. Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. De nieuwe toevoeging met alliances is wel supertof, ik zit bij Carthage, en jullie?
pi_113197383
ik zit ook bij Carthage :)

We will be taking the servers off line tomorrow, June 21st, in order to apply a hotfix to start addressing some of the issues reported from the Summer Update. We expect our downtime to be from 5:00 am PDT / 12:00 PM UTC to 1:00 PM PDT / 8:00 PM UTC.

ben benieuwd.....
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:09:46 #126
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_113275734
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:56 schreef paralizer het volgende:
ik zit ook bij Carthage :)

We will be taking the servers off line tomorrow, June 21st, in order to apply a hotfix to start addressing some of the issues reported from the Summer Update. We expect our downtime to be from 5:00 am PDT / 12:00 PM UTC to 1:00 PM PDT / 8:00 PM UTC.

ben benieuwd.....
Ik ben ook benieuwd, ik heb het spel nu verwijderd (heb een SSD, dus weinig ruimte voor veel games), als het positief wordt ontvangen, ga ik direct weer installeren!
  maandag 30 juli 2012 @ 15:47:10 #127
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_114850209
*Kick*

Iemand die het nog speelt?
pi_114850483
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:47 schreef Draganta het volgende:
*Kick*

Iemand die het nog speelt?
Ik speel het af en toe met twee vrienden, zijn pas rond de level 26.
  maandag 30 juli 2012 @ 19:55:31 #129
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_114861808
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:53 schreef STING het volgende:

[..]

Ik speel het af en toe met twee vrienden, zijn pas rond de level 26.
Ik was even gestopt, en heb het nu weer opgepakt. Het is echt een game om lekker casual te spelen. Ik speelde eerst ook samen met mn vriendin, maar die heeft geen tijd meer, dus nu met iemand anders. Met zn tweeen heb je er meer aan.

Als je level 40 wordt, wordt het pas gaaf, met legendary quests, en de nieuwe alliance wars quests :D In Augustus wordt er ook een nieuw volk toegevoegd, ben benieuwd welke!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:19:11 #130
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_114966053
ik speel nog steeds samen met inmiddels mijn man. Ik heb Grieken in level 40 met al veel legendary items en Egypts ergens halverwege level 26 ofzo.

Manlief heeft alle volken op level 40
  donderdag 2 augustus 2012 @ 23:25:29 #131
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_115026455
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:19 schreef Patapon het volgende:
ik speel nog steeds samen met inmiddels mijn man. Ik heb Grieken in level 40 met al veel legendary items en Egypts ergens halverwege level 26 ofzo.

Manlief heeft alle volken op level 40
Leuk! Gefeliciteerd!

De alliance quests lukken nu, maar Marion nog steeds niet. Vandaag 4 pogingen gedaan, allemaal gefaald. Ik blijf proberen!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 23:05:19 #132
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_115360588
PS. Babylonie als pro civ aangekondigd: http://aoevillage.com
pi_115371591
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:05 schreef Draganta het volgende:
PS. Babylonie als pro civ aangekondigd: http://aoevillage.com
En de "Fertile Crescent booster pack", whatever that may be.
Hier meer info: http://www.eurogamer.net/(...)n-pro-civ-this-month
pi_138123536
Even een huge bump. Per 1 juli zullen de AOEO servers voorgoed hun poorten sluiten. Ik ga het spel voor die tijd nog een keertje oppakken denk ik, just for the sake of it. Blijft een spel wat redelijk uniek is in z'n soort, zonde dat het nooit echt populair is geweest.
pi_138123934
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:22 schreef GlenSpey het volgende:
Even een huge bump. Per 1 juli zullen de AOEO servers voorgoed hun poorten sluiten. Ik ga het spel voor die tijd nog een keertje oppakken denk ik, just for the sake of it. Blijft een spel wat redelijk uniek is in z'n soort, zonde dat het nooit echt populair is geweest.
We hebben het hier best vaak als LAN gespeeld, in de komende tijd maar weer eens doen, nu het nog kan. Vind/vond het een leuk (en mooier uitziend) alternatief voor AOE 2.
pi_138194084
Is het ook, vindt het schandalig dat ze het spel nu al offline halen. Als ze er iets harder aan getrokken hadden dan had het best nog succesvol kunnen zijn. In ieder geval succesvol genoeg om er nog een paar jaar mee door te gaan. Het spel is bijelkaar maar zo'n drie jaar in de lucht geweest geloof ik...

Ik vind zelf ook niet dat het spel onderdoet voor andere RTS games, maar het lijkt wel alsof het spel nooit echt wijdverspreid is geweest ofzo :?
  woensdag 26 maart 2014 @ 20:57:40 #137
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_138205725
Wat belachelijk dat ze dat nu al offline halen. Maar goed, de serieuze kant van de AoE II community heeft volgens mij nooit enige waardering gehad voor de HD versie en die spelen het ook niet volgens mij, dat zal ook niet mee helpen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_140716477
Laatste maand. Op 1 juli is AOEO verleden tijd
pi_148792459
age of empires krijgt hoogstwaarschijnlijk toch een vervolg. zie hier.
zullen ze aoe bedoelen?

age of empires 1 heb ik echt grijs gespeeld. ik weet nog dat ik een 'extended version' had gekocht. met een prachtige doos en dik boek erbij. helaas kwijtgeraakt. de cd-roms heb ik nog wel liggen.
plus deeltje 2 natuurlijk.
ik ben bij deeltje 3 afgehaakt. nou ja, ook die heb ik redelijk veel gespeeld. alle addons ook gekocht. maar de online versie vond ik niks. het zag er te mobiel-app-achtig uit waar ik niks mee heb. deze game is ook tig keer nageaapt door dat soort flash games.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')