Hoe lang volgen wij die methodiek al eigenlijk?quote:Verheijen vernietigend over methodes bij Ajax
Raymond Verheijen heeft vernietigend uitgehaald naar de manier van trainen van Ajax. Volgens de assistent-bondscoach van Wales en voormalige rechterhand van Guus Hiddink leiden 'incompetente trainingsmethoden' tot de blessuregolf in de Arena. Dat meldt hij via zijn twitteraccount.
Verheijen, die internationaal bekendheid geniet vanwege zijn periodisering, gaf Ajax er via twitter flink van langs na de nederlaag gisteren in eigen huis tegen FC Utrecht (0-2). 'Ajax betaalt een hoge prijs voor de incompetente trainingsmethoden van de club.'
Ook vraagt Verheijen, die in Nederland de particuliere Voetbal Academie oprichtte, zich af welke journalist uitzoekt hoeveel 'het blessurefiasco' Ajax heeft gekost.
Volgens Verheijen is de spierblessuregolf bij Ajax het gevolg van een verkeerde manier van trainen, meldt hij in een andere tweet. 'Er zijn bij Ajax al meer dan 30 spierblessures geweest. Als je naar de potentiële basiself van Ajax kijkt, dan ontbreken er nu acht man door blessures. Dat kost Ajax miljoenen euro's.'
Feyenoord, dat de methodiek van Verheijen volgt, wordt dit seizoen nauwelijks geteisterd door spierblessures.
Volgens mij heb ik er vorig seizoen ook wel iets over gelezen in de VI.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:41 schreef TheGreatHooD het volgende:
Het begin van het seizoen geloof k.
Waarom? Voorgaande jaren hadden we toch ook niet te kampen met enorm veel blessures?quote:
Juist wel. We hebben in februari nog nooit zo'n fitte selectie als nu gehad volgens mij.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:45 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Waarom? Voorgaande jaren hadden we toch ook niet te kampen met enorm veel blessures?
Ik weet nog een Mario Been jaar.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:45 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Waarom? Voorgaande jaren hadden we toch ook niet te kampen met enorm veel blessures?
En een Verbeek-jaar.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:46 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Ik weet nog een Mario Been jaar.
Volgens mij waren ze er in de voorbereiding van dit seizoen pas juist mee gestart.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:42 schreef McCandless het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik er vorig seizoen ook wel iets over gelezen in de VI.
quote:04/07/11 08u32
Hmm oke. Ik had het idee dat we nooit hele erge last hebben gehad van blessures.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Juist wel. We hebben in februari nog nooit zo'n fitte selectie als nu gehad volgens mij.
Zoiets als wat Ajax nu heeft, dat hebben wij ook een aantal keer gehad in de laatste 5 jaar.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:50 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Hmm oke. Ik had het idee dat we nooit hele erge last hebben gehad van blessures.
Ja dat was mooi.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:57 schreef ace_eleven het volgende:
Wel nice dat in Studio voetbal werd benadrukt wat het vesschil in publiek is bij ons en in 020
Indi was heer en meester achterin. Leerdam doet het ook goed, maar je merkt dat hij soms zijn concentratie laat zakken en komen de fouten. Verder vind ik dat hij het goed doet achterin. Zeker een blijvertje.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:57 schreef ace_eleven het volgende:
Ik heb dit weekend helaas alleen maar studio voetbal en de samenvatting kunnen zien, maar iedereen was weer lovend over Leerdam op rechtsback en Indi in het centrum? Ik heb Indi weinig fout zien doen, maar vond Leerdam (ja, je ziet in de samenvatting bij kansen van NEC natuuurlijk de minder momenten) toch wel weer wat kwetsbaar overkomen. Te vaak te laat bij zijn man en de verdedigende actie waarbij hijeen doelschot voorkwam legde hij bij een NEC-voorhoede speler in de voeten.
Oud nieuws natuurlijk. Feijenoord was weer ruimschoots vertegenwoordigt in de Goffert. Hadden gewoon een stavak naast het uitvak. NEC supporters zaten beneden te klagen tegen politie en stewards, maar die konden niks doen zeiden ze. De kaarten die wij hadden hebben we immers via NEC supporters zelf gekregen.quote:Wel nice dat in Studio voetbal werd benadrukt wat het vesschil in publiek is bij ons en in 020
Ik kijk die shit gewoon nooit. Vaak omdat ik nog in de kroeg zit, maar vooral omdat het gewoon ongeïnspireerde bagger tv is.quote:Op maandag 6 februari 2012 11:06 schreef Stokstaart het volgende:
Werden jullie gisteren ook fysiek ongemakkelijk toen je onze zuchtende vriend op AjaxTV hoorde liegen over zijn eigen rol in het verhaal?
Ja, dat was natuurlijk journalistiek niet zo goed uitgevoerd, zoals eerder ook al aangestipt is, dat dat nog wel eens te wensen over laat in NL.quote:Op maandag 6 februari 2012 11:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja dat was mooi.
Allleen: toen Beenhakker z'n riedeltje hielt dat hij en Been vorig jaar met zoveel jeugspelers moesten werken en dat die nu een jaartje ouder en wijzer zijn, toen had toch wel even gevraagd mogen worden naar de rol van de TD. Dus: waarom Beenhakker zulke kneuzen naar Feyenoord liet komen en Van Geel met even weinig budget als Leo er wèl in is geslaagd om daadwerkelijke versterkingen aan te trekken.
Maar ja, dat vindt Jack natuurlijk niet gezellig, om zoiets te vragen.
Sowieso voetbalt Feyenoord zóveel gestructureerder en gedisciplineerder.
Je doet Koeman zwaar te kort door zo'n verhaaltje op te hangen over jeugdspelers en alsof het daar allemaal aan lag.
Gisteren was het eigenlijk wel mooi. Ze konden er gewoon niet langer omheen dat Feyenoord het op dit moment beter doet dan Ajaxquote:Op maandag 6 februari 2012 11:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
Studio voetbal is allemaal vriendjes politiek.
Vi is niets beter.
Beenhakker heeft de club tijdens zijn bewind bijna de vernieling (lees de Jupiler League) ingeholpen. Tuurlijk neem je hem dingen kwalijk. Het is dat Brard hoogstpersoonlijk Ryo naar De Kuip haalde anders had je nog maar moeten zien waar we geëindigd waren. Stonden voor de komst van Ryo op een 15e plek. Nog buiten zijn falende beleid, waar hij misschien door incompetentie dan niets aan kan doen was hij ook een lek naar de media toe. Heeft middels zijn achterlijke betoog vorig jaar zelf voor een onwerkbare situatie gezorgd, en is achteraf doodleuk terwijl Feyenoord geen cent te makken had gaan golfen in Portugal op kosten van de club.quote:Op maandag 6 februari 2012 11:21 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Maar verder vind ik Beenhakker altijd wel ok hoor, zet bij mij geen kwaad bloed, maar ben het er wel mee eens dat hij niet meer voor ons werkt
Hij komt thuis in Rotterdam, Amsterdam, Madrid, Guadalajara, Krakow, Port of Spain....quote:Op maandag 6 februari 2012 11:55 schreef Caland het volgende:
Zo is dat. Die judas is een leugenaar die er gewoon van baalt dat Feyenoord het nu zoveel beter doet.
Zoals ik al zei, wolf in schaapskleren. Grote bek, maar je werk fatsoenlijk uitvoeren ho maar. Een prive-persconferentie beleggen om je 'eigen club' de grond in te trappen, een Ajax shirt aantrekken. Dat soort dingen doe je niet als je zo'n kind van de club bent.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:00 schreef Ritmo het volgende:
Nou nou nou... ik neem hem z'n faalbeleid in z'n laatste periode ook kwalijk, maar hier wordt het wel weer overdreven hoorBeenhakker vergelijken met massa-moordenaars.
En roepen dat ie baalde dat het goed ging nu, is ook wel heel makkelijk. Hij zei toch duidelijk meerdere malen dat ie blij was. Zag minder rancune bij hem dan ik verwacht had.
Geen rancune is nog wel het minste dat je van hem mag verwachten, na een paar maanden de tijd te hebben gehad voor een (zelf)analyse.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:00 schreef Ritmo het volgende:
Nou nou nou... ik neem hem z'n faalbeleid in z'n laatste periode ook kwalijk, maar hier wordt het wel weer overdreven hoorBeenhakker vergelijken met massa-moordenaars.
En roepen dat ie baalde dat het goed ging nu, is ook wel heel makkelijk. Hij zei toch duidelijk meerdere malen dat ie blij was. Zag minder rancune bij hem dan ik verwacht had.
Preciesquote:Op maandag 6 februari 2012 12:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Geen rancune is nog wel het minste dat je van hem mag verwachten, na een paar maanden de tijd te hebben gehad voor een (zelf)analyse.
"Ja, ik moest onder moeilijke omstandigheden werken, maar dat wist ik van tevoren en ik heb het simpelweg niet goed gedaan". Dán had-ie weer wat respect teruggewonnen. Nu niet, met dat slappe verschuilen achter de jeugdspelers.
Dat zegt meer iets over het falen van de anderen dan het succes van Beenhakkerquote:Op maandag 6 februari 2012 12:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Onder die clown zijn we wel voor de laatste keer eerste geindigd.
Met Bosz en Gullit in de selectie werden we ook kampioen. Lekker boeiend verder als je het daarna als beleidsbepaler zo verziekt.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ja precies. Constant blijven zeuren dat hij vorig jaar te maken had met een blessuregolf en geen geld en dat al die spelers dit seizoen een jaar ouder zijnquote:Op maandag 6 februari 2012 12:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Geen rancune is nog wel het minste dat je van hem mag verwachten, na een paar maanden de tijd te hebben gehad voor een (zelf)analyse.
"Ja, ik moest onder moeilijke omstandigheden werken, maar dat wist ik van tevoren en ik heb het simpelweg niet goed gedaan". Dán had-ie weer wat respect teruggewonnen. Nu niet, met dat slappe verschuilen achter de jeugdspelers.
Ik za nog op de bassis school en was er niet minder blij om.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:10 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Dat zegt meer iets over het falen van de anderen dan het succes van Beenhakker
Het is een kwal inderdaad, maar dat wisten we de vorige keer toen hij 'thuiskwam' ook al. Toch slikten velen zijn propaganda voor zoete koek: Met Been en Beenhakker zou alles goed komen, toch? Slechts enkelen zijn hem consequent blijven wantrouwen (daar was ik er niet 1 vanquote:Op maandag 6 februari 2012 12:10 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Dat zegt meer iets over het falen van de anderen dan het succes van Beenhakker
Dat jaquote:Op maandag 6 februari 2012 12:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat had ik ook wel chiquer gevonden. Maar goed, discussie Beenhakker lijkt me wel een gesloten topic:quote:Op maandag 6 februari 2012 12:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja ik was daar ook 1 van. Onder hen zou het goedkomen, echter na het 1e seizoen moest Been weg, en dan indirect gaat Beenhakker dan ook weg. Toen al zagen mensen dat het onder Been niet verder goed kon gaan. Die 4e plek in het 1e jaar van hem was meer geluk dan wijsheid.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:12 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het is een kwal inderdaad, maar dat wisten we de vorige keer toen hij 'thuiskwam' ook al. Toch slikten velen zijn propaganda voor zoete koek: Met Been en Beenhakker zou alles goed komen, toch? Slechts enkelen zijn hem consequent blijven wantrouwen (daar was ik er niet 1 van)
Iddquote:Op maandag 6 februari 2012 11:55 schreef Caland het volgende:
Zo is dat. Die judas is een leugenaar die er gewoon van baalt dat Feyenoord het nu zoveel beter doet.
Klopt ja. Samen met Van Well, als we straks in cat. 2 komen.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:17 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Iddnu moet alleen Gudde, onze saneringsbaas, nog opkankeren toch Caland?
Wel vreemd dat je nu opeens niemand meer hoort over Guddequote:Op maandag 6 februari 2012 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt ja. Samen met Van Well, als we straks in cat. 2 komen.
Vlaar is aanvoerder he, die wordt niet zomaar gepasseerd denk ik. In de Volkskrant stond trouwens een stuk over Feyenoord als kampioenskandidaat na de wedstrijd van gisteren. Maar de verdediging moest Koeman het meeste zorgen baren in die strijd.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik ben de Beenhakker discussie moe dus ik snijdt even een ander onderwerp aan.
Nu Bruno het zo goed doet, En de Vrij weer fit is is het tij om te gaan spelen zonder Vlaar die toch zeker dit seizoen de mindere van de 3 is. Of zou Koeman het nog niet aandurven ?
Gudde heeft sinds zijn komst en het afronden van het saneringsproces ook nauwelijks een functie meer.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:22 schreef Ritmo het volgende:
Gudde houdt zich sinds v. Geels komst behoorlijk achter de schermen.
Inderdaad de verdediging is echt niet zo beroerd hoor.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:21 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Vlaar is aanvoerder he, die wordt niet zomaar gepasseerd denk ik. In de Volkskrant stond trouwens een stuk over Feyenoord als kampioenskandidaat na de wedstrijd van gisteren. Maar de verdediging moest Koeman het meeste zorgen baren in die strijd.Terwijl de verdediging gisteren juist als een huis stond. Soms vraag ik me echt af of journalisten de wedstrijden wel goed volgen.
Vlaar kun je m.i. beter niet passeren. Ondanks dat hij gisteren wederom matig speelde had hij toch weer een paar belangrijke ingrepen.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik ben de Beenhakker discussie moe dus ik snijdt even een ander onderwerp aan.
Nu Bruno het zo goed doet, En de Vrij weer fit is is het tij om te gaan spelen zonder Vlaar die toch zeker dit seizoen de mindere van de 3 is. Of zou Koeman het nog niet aandurven ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |