100% zeker dat een macbook pro langer mee gaat dan een sony, asus en dell.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:55 schreef TimMer1981 het volgende:
Macbook Pro is leuk design, maar value for money is ronduit shit.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:55 schreef TimMer1981 het volgende:
Heb de eerste macbook pro, zelf nog uitgebreid door de jaren heen met 8GB ram en een 1TB hdd, en het loopt nog steeds heerlijk, zelfs video montage in final cut pro. Om me heen loopt iedereen te huilen over kapotte laptops, plastic casing's die gebarsten zijn, mousepads die niet meer werken, toetsen die schuin staan, windows gezeik.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:55 schreef TimMer1981 het volgende:
Moet je zeggen tegen een vriendin van me; kocht een MacBook Pro voor 1900 euro, anderhalf jaar later kapte het scherm ermee. Reparatiekosten: 600 euro, geen garantie.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:57 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
100% zeker dat een macbook pro langer mee gaat dan een sony, asus en dell.
Omdat je veel teveel betaalt voor de onderdelen die erin zitten en dat gare OSX. Niet echt vergelijkbaar met het laptopje wat de gemiddelde Jan Lul koopt voor 400 euro, wel? We hebben het nu over een XPS 17 van Dell (bijvoorbeeld) voor 1000-1100 euro.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:01 schreef igottagun het volgende:
[..]
Heb de eerste macbook pro, zelf nog uitgebreid door de jaren heen met 8GB ram en een 1TB hdd, en het loopt nog steeds heerlijk, zelfs video montage in final cut pro. Om me heen loopt iedereen te huilen over kapotte laptops, plastic casing's die gebarsten zijn, mousepads die niet meer werken, toetsen die schuin staan, windows gezeik.
Dus vertel mij eens hoe de value of money shit is.
je moet er ook niet mee gooienquote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:02 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Moet je zeggen tegen een vriendin van me; kocht een MacBook Pro voor 1900 euro, anderhalf jaar later kapte het scherm ermee. Reparatiekosten: 600 euro, geen garantie.
[..]
Omdat je veel teveel betaalt voor de onderdelen die erin zitten en dat gare OSX. Niet echt vergelijkbaar met het laptopje wat de gemiddelde Jan Lul koopt voor 400 euro, wel? We hebben het nu over een XPS 17 van Dell (bijvoorbeeld) voor 1000-1100 euro.
.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:02 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Moet je zeggen tegen een vriendin van me; kocht een MacBook Pro voor 1900 euro, anderhalf jaar later kapte het scherm ermee. Reparatiekosten: 600 euro, geen garantie.
Vriend van me kocht een keer een BMW, ging na 3 weken stuk, alle BMWs zijn kut.
[..]
Omdat je veel teveel betaalt voor de onderdelen die erin zitten en dat gare OSX. Niet echt vergelijkbaar met het laptopje wat de gemiddelde Jan Lul koopt voor 400 euro, wel? We hebben het nu over een XPS 17 van Dell (bijvoorbeeld) voor 1000-1100 euro.
Teveel betaald voor een prima unibody systeem? Veel betaald, niet teveel, dat is relatief en zegt meer over jou. Ook is 'Het gare OSX' een suffe mening, tevens wilt TS een DTP opleiding gaan doen, aangezien OSX zowat overgenomen heeft in die markt, lijkt het mij redelijk logisch om bekend te worden met het OS en de systemen. Maarja een random Dell laptop met windows en een adobe pakketje is ook lekker.
Werkt hier perfect hoor, als webdesigner.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:25 schreef igottagun het volgende:
Macbook air is uberhoud nooit een optie geweest ivm grafische toepassingen...
Ware het niet dat de dingen die TS kennelijk wil gaan doen niet echt een bijzondere videokaart vereisen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:25 schreef igottagun het volgende:
Macbook air is uberhoud nooit een optie geweest ivm grafische toepassingen...
En daar komen de kutexcuusjes alweer.quote:
Games wel, moet je inderdaad geen air voor hebben. Photoshop en Illustrator echt niet. Die worden eerder blij van de SSD in een MacBook Air.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:52 schreef Benelli het volgende:
Niet een bijzondere videokaart, maar wel een degelijke. Wil er ook wel eens een filmpje op kunnen kijken in de trein, spelletje spelen, en ik heb begrepen dat Photoshop (en misschien ook Illustrator) erg gebaat zijn bij een goede videokaart.
En ik ken d'r een stuk of vijftig die geswitched naar de Mac zijn en never terug willen. Je punt is?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:51 schreef TimMer1981 het volgende:
Apple is simpelweg troep: ik lees ook niet anders dan verhalend over barstende Iphone displays zonder dat iemand er ook maar iets mee heeft gedaan. Ken nu al vijf mensen die dit probleem hebben.
Klopt; beetje stevig klusje en ik zit hier aan de 5GB gebruik (inclusief GPU RAM).quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:52 schreef Benelli het volgende:
Niet een bijzondere videokaart, maar wel een degelijke. Wil er ook wel eens een filmpje op kunnen kijken in de trein, spelletje spelen, en ik heb begrepen dat Photoshop (en misschien ook Illustrator) erg gebaat zijn bij een goede videokaart.
Mijn punt is: het is jammer dat er meer en meer mensen niet meer zelfstandig na kunnen denken en simpelweg achter de hersenloze massa aanlopen. Wil je genaaid worden? Be my guest, maar open dan geen topic met als achterliggend idee dat je nog aan het rondkijken bent als je toch al besloten hebt een slecht geïnformeerd meelopertje te worden.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
En ik ken d'r een stuk of vijftig die geswitched naar de Mac zijn en never terug willen. Je punt is?
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:55 schreef TimMer1981 het volgende:
...hersenloze massa... ....slecht geïnformeerd meelopertje...
Ik heb zelf een kleine SSD (64GB) gecombineerd met mijn oude HDD (500GB) voor opslag, de oude HDD zit op de plek van mijn dvd-drive met een speciale caddy. Upgrade met een snelle SSD is dan niet zo duur als je niet meteen een grote SSD nodig hebtquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:09 schreef Benelli het volgende:
Zoals gezegd sta ik open voor beide opties; windows of OSX. MacBook Pro is inderdaad duur, en wat Apple vraagt voor bijvoorbeeld een RAM-upgrade is volslagen idioot. Maar feit blijft dat het goed en fijn werkt (niet per se beter dan Windows, anders, maar zeker goed), dat de schermen erg goed (schijnen te) zijn en dat inderdaad de hele grafische industrie er op draait. Vandaar dat ik neig naar een MBP; maar als iemand een andere optie heeft voor aanzienlijk minder geld (vind het verschil tussen een Sony S en een MBP te klein bijvoorbeeld), laat maar wetenMaar vooral het scherm is belangrijk voor me. De harde specs kom ik zelf redelijk uit, maar welke laptop een goed scherm heeft kom ik zo snel niet uit
Ohja, ik weet dat SSD erg rap is, maar voor mijn doeleinden helaas wat te beperkt in opslag (of veel te duur).
Even kijken of ik het goed begrijp; als je een Apple koopt denk je niet meer zelfstandig na, loop je achter de hersenloze massa aan, word je genaaid en ben je een slecht geïnformeerd meelopertje.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:55 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Klopt; beetje stevig klusje en ik zit hier aan de 5GB gebruik (inclusief GPU RAM).
[..]
Mijn punt is: het is jammer dat er meer en meer mensen niet meer zelfstandig na kunnen denken en simpelweg achter de hersenloze massa aanlopen. Wil je genaaid worden? Be my guest, maar open dan geen topic met als achterliggend idee dat je nog aan het rondkijken bent als je toch al besloten hebt een slecht geïnformeerd meelopertje te worden.
Gelukkig is TS dus wat verstandiger in dit opzicht, maar bepaalde reageerders helaas niet...
Kan je dan niet beter gewoon een laptop kopen een extra IPS beeldscherm? Die van Dell zijn 200 euro voor een 1920*1200 scherm.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:45 schreef fyah het volgende:
Voor 700 euro heb ik nog geen enkel goed scherp en neutraal scherm gezien. Na lang wikken en wegen ben ik tijd terug ook bij MBP beland, en kan het wel aanraden. Al draait photoshop/illustrator net zo lekker onder Windows. Als het niet mobiel hoeft te zijn heb je voor 700 euro wel een tof generisch systeem. Je moet tegenwoordig al heel wat doen om Photoshop te laten vastlopen hoor, je hebt echt geen i5 met 8GB RAM nodig. Wees niet te gierig op je scherm vooral, want dat is belangrijk hier. Een 120 euro Samsung is gewoon slecht ivm een even groot/kleiner scherm in de 200-euro range.
Oh of koop dan voor hetzelde geld een Lenovo W520. Die heeft tenminste een echt goed beeldscherm. En tenminste ook niet glanzend. Importeer hem uit Amerika en hij is nog goedkoper na verzendkosten en importkosten. (1400 euro).quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:45 schreef fyah het volgende:
Voor 700 euro heb ik nog geen enkel goed scherp en neutraal scherm gezien. Na lang wikken en wegen ben ik tijd terug ook bij MBP beland, en kan het wel aanraden. Al draait photoshop/illustrator net zo lekker onder Windows. Als het niet mobiel hoeft te zijn heb je voor 700 euro wel een tof generisch systeem. Je moet tegenwoordig al heel wat doen om Photoshop te laten vastlopen hoor, je hebt echt geen i5 met 8GB RAM nodig. Wees niet te gierig op je scherm vooral, want dat is belangrijk hier. Een 120 euro Samsung is gewoon slecht ivm een even groot/kleiner scherm in de 200-euro range.
Yep, correct. Iedere serieuze ICT-er op aarde lacht om Apple en haar aanhang.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:15 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Even kijken of ik het goed begrijp; als je een Apple koopt denk je niet meer zelfstandig na, loop je achter de hersenloze massa aan, word je genaaid en ben je een slecht geïnformeerd meelopertje.
Mvg,
een Apple gebruiker
quote:Op zondag 5 februari 2012 02:58 schreef TimMer1981 het volgende:
Yep, correct. Iedere serieuze ICT-er op aarde lacht om Apple en haar aanhang.
Ik vind het 95% gamut scherm beter dan het MBP scherm als ik ze naast elkaar houdt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:33 schreef DutchErrorist het volgende:
Voor 840 euro heb je een BTO die even snel is als de MBP van 1600 euro. MBP is kwalitatief misschien iets beter gebouwd, maar voor bijna 800 euro meer. Oh en de BTO heeft een hogere resolutie en 2 jaar garantie ipv 1 jaar.
Oh en voor net iets meer heb je een waar 4 RAM bankjes inpassen en met 95% Gamut scherm
En iedereen in de schaats wereld lacht ICT'ers uit, your point?quote:Op zondag 5 februari 2012 02:58 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik zie het zo: welke laptop je ook koopt, op het moment van aanschaf zijn ze allemaal retesnel. De processors van tegenwoordig zijn allemaal zo geavanceerd, daar hoef je je eigenlijk niet druk om te maken. Die paar gigahertz verschil ga je waarschijnlijk toch niet merken.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:17 schreef Benelli het volgende:
Ik had kunnen verwachten dat dit weer een apple/windows-bashtopic zou wordenIk denk dat ik mijn vraag iets concreter kan maken. Ik heb het gevoel dat ik met een MacBook Pro 15" goed zit voor de komende jaren, maar die is erg aan de prijs. Ik ben eigenlijk benieuwd of er tot 1000 euro een laptop is met een goed scherm (goed kalibreerbaar), die minstens zo snel is als de MBP. Als ik het zo zie is een BTO wel een erg goede optie, alleen jammer dat die prijzen zonder besturingssysteem zijn.
Hoe is de bouwkwaliteit van een BTO eigenlijk, iemand ervaring daarmee?
Die Asus G74 ziet er ook geweldig uit, vooral die videokaart is idioot; maar toch wel erg prijzig.
quote:Op zondag 5 februari 2012 02:58 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Onzin, ik heb hier 4 laptops met Vista en Win 7 draaien die verder nooit onderhoud nodig hebben, een virusscanner ja, maar dat is noodzakelijk kwaad en merk je met de resources van tegenwoordig weinig meer van, en dat heeft natuurlijk niks met Windows te maken maar met klootzakjes die het leuk vinden om zich daar mee bezig te houden, Android bijvoorbeeld heeft er ook massaal last van, en als Apple zo doorgaat met het omhoog marcheren met de verkopen zal dat ook interessant genoeg worden voor virusschrijvers om zich daarop te richten, wat nog een wel een probleem voor ze zal worden aangezien het snel patchen van problemen nou niet bepaald hun sterkste kant is...quote:Op zondag 5 februari 2012 13:29 schreef drbarisart het volgende:
Met een Windows laptop zal je toch aan de virusscanners, registry cleaners en defragmentatie tools moeten, en is het alsnog aftellen tot de onvermijdelijke reinstall.
quote:Op zondag 5 februari 2012 13:36 schreef Benelli het volgende:
Het ligt er natuurlijk aan hoe je er mee om gaat, maar op mijn opleiding lopen de Macs enorm snel vast.
Waar zijn de virussen voor iOS dan? Of is het nog niet groot genoeg?quote:Op zondag 5 februari 2012 17:10 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Onzin, ik heb hier 4 laptops met Vista en Win 7 draaien die verder nooit onderhoud nodig hebben, een virusscanner ja, maar dat is noodzakelijk kwaad en merk je met de resources van tegenwoordig weinig meer van, en dat heeft natuurlijk niks met Windows te maken maar met klootzakjes die het leuk vinden om zich daar mee bezig te houden, Android bijvoorbeeld heeft er ook massaal last van, en als Apple zo doorgaat met het omhoog marcheren met de verkopen zal dat ook interessant genoeg worden voor virusschrijvers om zich daarop te richten, wat nog een wel een probleem voor ze zal worden aangezien het snel patchen van problemen nou niet bepaald hun sterkste kant is...
Dit laatste. Voor virusmakers is iOS niet interessant genoeg. Verder heeft iOS ook standaard wt beveiligingsmiddelen ingebouwd. Net als bijv. Linux dat ook heeft. En Windows vast ook wel. Maar het absoluut grootste deel van de computers draait op Windows. En het is niet zo dat er veel virusmakers zijn voor wie er een doel is dat profiteert van specifiek OSX-gebruikers.quote:Op zondag 5 februari 2012 17:34 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Waar zijn de virussen voor iOS dan? Of is het nog niet groot genoeg?
Damn, ik ging mee in het noemen van iOS door drbarisart. Het gaat natuurlijk over OSX vs Windows.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:01 schreef igottagun het volgende:
Vraag me af wanneer virusmakers iOS wel interessant gaan vinden, aangezien iOS garant staat voor 60% van het marktaandeel op 25 miljoen wat ze gelijk op nr1 brengt. Android staat op 2 en heeft veel last van virussen en beschikt zelfs over norton, mcafee en anti-spyware apps. Laten virusmakers iOS echt links liggen... of heeft Apple het kwa inhouse virusbestrijding gewoon gruwelijk goed opgezet..
4de kwartaal cijfers 2011 van de wereldwijde smartphone OS marktquote:Op zondag 5 februari 2012 18:15 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Overigens vraag ik me wel af waar je die 60% op baseert, en over welke 25 miljoen je het hebt.
Die komen nog, Brapi.quote:Op zondag 5 februari 2012 17:34 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Waar zijn de virussen voor iOS dan?
Nogmaals, ik heb geen zin in de Windows vs Mac discussie, maar het antwoord hierop weet je natuurlijk zelf ook wel, de hele Appstore zit volledig dichtgetimmerd door Apple en ze checken alles eerst voor het erin komt, ergo, virusmakers hebben geen kans, wat bij Android en z'n open systeem natuurlijk de deur wijd open laat voor kwaadwillenden.quote:Op zondag 5 februari 2012 17:34 schreef drbarisart het volgende:
Waar zijn de virussen voor iOS dan? Of is het nog niet groot genoeg?
Dit lijkt mij een prima plan, de rest wordt namelijk gewoon verwijderd.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:12 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Gaan we nu weer over Benelli's nieuwe laptop praten?
De 15z schijnt geen goede bouwkwaliteit te hebben. Zie deze review:quote:Op zondag 5 februari 2012 19:15 schreef Benelli het volgende:
Graag![]()
Zo'n Dell 15z ziet er goed uit, weet iemand uit ervaring de minpunten van dat model?
Die vraag kan je denk ik beter bij tweakers vragen. Die hebben daar wel wat meer verstand van over het algemeen.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:35 schreef Benelli het volgende:
Is er één site die erg naar schermkwaliteit kijkt?
Windows kan dichtslibben ja, als je van alles installeert. Maar de schade is te beperken.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:29 schreef drbarisart het volgende:
Op het moment van aanschaf is elke laptop snel. Het is eigenlijk veel interessanter om te kijken welke laptop snel blijft. Macs vergen geen onderhoud en blijven altijd even snel. Met een Windows laptop zal je toch aan de virusscanners, registry cleaners en defragmentatie tools moeten, en is het alsnog aftellen tot de onvermijdelijke reinstall.
Dit is het kleine broertje van de G73, de voorloper van de G74, en die is er wel in 15"uitvoering, verwacht sowieso van gamemmachines geen lange accutijd, de mijne doet op office stand amper 2,5 uur met zn accu, en op full load een half uurtje ofzoquote:Op zondag 5 februari 2012 20:05 schreef Benelli het volgende:
Ik ben een beetje het overzicht aan het kwijt raken... Ik kwam deze tegen aan de bovenzijde van mn budget, vooral de SSD + HDD spreekt me aan. Iemand een idee of dit scherm geschikt is voor beeldbewerking of waar ik dat zou kunnen vinden?
Dat idee over het gebruik had ik ook al zoals ik eerder aangaf. Maar ik bedacht me dat je tegenwoordig natuurlijk dat Optimus hebt waar de Nvidia GPU afgewisseld wordt met de interne Intel GPU. Maakt wel verschil natuurlijk.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:24 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Dit is het kleine broertje van de G73, de voorloper van de G74, en die is er wel in 15"uitvoering, verwacht sowieso van gamemmachines geen lange accutijd, de mijne doet op office stand amper 2,5 uur met zn accu, en op full load een half uurtje ofzo
Wel heeft ook de G53 een airflow naar de achterkant wat onwijs prettig is en het zijn goed gebouwde doordachte achines waar met wat gegoogle, zeker omdat het een ouder model is, veel ifno over te vinden is
http://forum.notebookreview.com/asus-gaming-notebook-forum/ <-Asus gebruikers&nerds
Ik heb de ballen verstand van renderen, maar profiteer je daar niet van een snellere schijf? Ik dacht dat dat de bottleneck was in de meeste gevallen? Maar goed, de ruimte kan je sowieso gebruiken, lijkt me.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:00 schreef LompeHork het volgende:
BTO is prima inderdaad, anti-glare is sowieso aan te raden. Als HDD zou ik gewoon een SATA-schijf met veel opslagruimte nemen, helpt toch niet bij het renderen. (ik zal ook maar eens een duit in het zakje doen hier)
Voordeel van de BTO is dat er twee HDD's in zouden kunnen.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:03 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Dat idee over het gebruik had ik ook al zoals ik eerder aangaf. Maar ik bedacht me dat je tegenwoordig natuurlijk dat Optimus hebt waar de Nvidia GPU afgewisseld wordt met de interne Intel GPU. Maakt wel verschil natuurlijk.
Die BTO is inderdaad ook een mooie optie. In dezelfde klasse kwa prijs en specs heb je ook de MSI GE620DX (wel grotere HDD) en heeft pickup and return ipv carry-in. Scherm zijn mensen ook tevreden over. Wel glare volgens mij.
[..]
Ik heb de ballen verstand van renderen, maar profiteer je daar niet van een snellere schijf? Ik dacht dat dat de bottleneck was in de meeste gevallen? Maar goed, de ruimte kan je sowieso gebruiken, lijkt me.
Nah, voor renderen gebruik je meer je GPU/werkgeheugen, je schijf heeft enkel te maken met het wegschrijven van data en dat kan prima met een SATA-schijf!quote:Op zondag 5 februari 2012 23:03 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik heb de ballen verstand van renderen, maar profiteer je daar niet van een snellere schijf? Ik dacht dat dat de bottleneck was in de meeste gevallen? Maar goed, de ruimte kan je sowieso gebruiken, lijkt me.
Drie zelfs, als het moetquote:Op zondag 5 februari 2012 23:54 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Voordeel van de BTO is dat er twee HDD's in zouden kunnen.
Moet je wel de optische schijf voor laten gaan. Persoonlijk zou ik dat alleen maar over hebben voor een design idee (oftwel een zeer dunne laptop, en die bestaan niet met dit soort specs).quote:Op zondag 5 februari 2012 23:54 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Voordeel van de BTO is dat er twee HDD's in zouden kunnen.
Maar is het niet zo dat renderen op de software (en dus op de CPU ipv een bepaalde hardwarematige engine in een GPU) voor minder beeldfouten zorgt? En is het niet vaak een of of verhaal? Of renderen op de GPU òf renderen op de CPU?.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:58 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Nah, voor renderen gebruik je meer je GPU/werkgeheugen, je schijf heeft enkel te maken met het wegschrijven van data en dat kan prima met een SATA-schijf!
Ik heb er 1, volgens mij gebruiken ze dezelfde laptop behuizingen al Asus.quote:Op maandag 6 februari 2012 08:09 schreef Benelli het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van die BTO's. Zou mooi zijn als iemand ervaring heeft met die laptops
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |