100% zeker dat een macbook pro langer mee gaat dan een sony, asus en dell.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:55 schreef TimMer1981 het volgende:
Macbook Pro is leuk design, maar value for money is ronduit shit.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:55 schreef TimMer1981 het volgende:
Heb de eerste macbook pro, zelf nog uitgebreid door de jaren heen met 8GB ram en een 1TB hdd, en het loopt nog steeds heerlijk, zelfs video montage in final cut pro. Om me heen loopt iedereen te huilen over kapotte laptops, plastic casing's die gebarsten zijn, mousepads die niet meer werken, toetsen die schuin staan, windows gezeik.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:55 schreef TimMer1981 het volgende:
Moet je zeggen tegen een vriendin van me; kocht een MacBook Pro voor 1900 euro, anderhalf jaar later kapte het scherm ermee. Reparatiekosten: 600 euro, geen garantie.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:57 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
100% zeker dat een macbook pro langer mee gaat dan een sony, asus en dell.
Omdat je veel teveel betaalt voor de onderdelen die erin zitten en dat gare OSX. Niet echt vergelijkbaar met het laptopje wat de gemiddelde Jan Lul koopt voor 400 euro, wel? We hebben het nu over een XPS 17 van Dell (bijvoorbeeld) voor 1000-1100 euro.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:01 schreef igottagun het volgende:
[..]
Heb de eerste macbook pro, zelf nog uitgebreid door de jaren heen met 8GB ram en een 1TB hdd, en het loopt nog steeds heerlijk, zelfs video montage in final cut pro. Om me heen loopt iedereen te huilen over kapotte laptops, plastic casing's die gebarsten zijn, mousepads die niet meer werken, toetsen die schuin staan, windows gezeik.
Dus vertel mij eens hoe de value of money shit is.
je moet er ook niet mee gooienquote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:02 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Moet je zeggen tegen een vriendin van me; kocht een MacBook Pro voor 1900 euro, anderhalf jaar later kapte het scherm ermee. Reparatiekosten: 600 euro, geen garantie.
[..]
Omdat je veel teveel betaalt voor de onderdelen die erin zitten en dat gare OSX. Niet echt vergelijkbaar met het laptopje wat de gemiddelde Jan Lul koopt voor 400 euro, wel? We hebben het nu over een XPS 17 van Dell (bijvoorbeeld) voor 1000-1100 euro.
.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:02 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Moet je zeggen tegen een vriendin van me; kocht een MacBook Pro voor 1900 euro, anderhalf jaar later kapte het scherm ermee. Reparatiekosten: 600 euro, geen garantie.
Vriend van me kocht een keer een BMW, ging na 3 weken stuk, alle BMWs zijn kut.
[..]
Omdat je veel teveel betaalt voor de onderdelen die erin zitten en dat gare OSX. Niet echt vergelijkbaar met het laptopje wat de gemiddelde Jan Lul koopt voor 400 euro, wel? We hebben het nu over een XPS 17 van Dell (bijvoorbeeld) voor 1000-1100 euro.
Teveel betaald voor een prima unibody systeem? Veel betaald, niet teveel, dat is relatief en zegt meer over jou. Ook is 'Het gare OSX' een suffe mening, tevens wilt TS een DTP opleiding gaan doen, aangezien OSX zowat overgenomen heeft in die markt, lijkt het mij redelijk logisch om bekend te worden met het OS en de systemen. Maarja een random Dell laptop met windows en een adobe pakketje is ook lekker.
Werkt hier perfect hoor, als webdesigner.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:25 schreef igottagun het volgende:
Macbook air is uberhoud nooit een optie geweest ivm grafische toepassingen...
Ware het niet dat de dingen die TS kennelijk wil gaan doen niet echt een bijzondere videokaart vereisen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:25 schreef igottagun het volgende:
Macbook air is uberhoud nooit een optie geweest ivm grafische toepassingen...
En daar komen de kutexcuusjes alweer.quote:
Games wel, moet je inderdaad geen air voor hebben. Photoshop en Illustrator echt niet. Die worden eerder blij van de SSD in een MacBook Air.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:52 schreef Benelli het volgende:
Niet een bijzondere videokaart, maar wel een degelijke. Wil er ook wel eens een filmpje op kunnen kijken in de trein, spelletje spelen, en ik heb begrepen dat Photoshop (en misschien ook Illustrator) erg gebaat zijn bij een goede videokaart.
En ik ken d'r een stuk of vijftig die geswitched naar de Mac zijn en never terug willen. Je punt is?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:51 schreef TimMer1981 het volgende:
Apple is simpelweg troep: ik lees ook niet anders dan verhalend over barstende Iphone displays zonder dat iemand er ook maar iets mee heeft gedaan. Ken nu al vijf mensen die dit probleem hebben.
Klopt; beetje stevig klusje en ik zit hier aan de 5GB gebruik (inclusief GPU RAM).quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:52 schreef Benelli het volgende:
Niet een bijzondere videokaart, maar wel een degelijke. Wil er ook wel eens een filmpje op kunnen kijken in de trein, spelletje spelen, en ik heb begrepen dat Photoshop (en misschien ook Illustrator) erg gebaat zijn bij een goede videokaart.
Mijn punt is: het is jammer dat er meer en meer mensen niet meer zelfstandig na kunnen denken en simpelweg achter de hersenloze massa aanlopen. Wil je genaaid worden? Be my guest, maar open dan geen topic met als achterliggend idee dat je nog aan het rondkijken bent als je toch al besloten hebt een slecht geïnformeerd meelopertje te worden.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
En ik ken d'r een stuk of vijftig die geswitched naar de Mac zijn en never terug willen. Je punt is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |