Investeren in scholing en R&D. En niet investeren in een grote financiele sector, het woordje toezicht niet snappen en dan verbaasd opkijken als je economie in een recessie belandt.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:30 schreef Picchia het volgende:
[..]
mMmm, wat hebben Singapore en Hong Kong met elkaar gemeen?
Lijst van landen naar bbp per hoofd van de bevolkingquote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon naar de cijfers. Singapore en Hong Kong hebben NL in de afgelopen 10 jaar qua welvaart ingehaald.
Kom jij eens met cijfers zou ik zeggen.
Je bent gewoon klassiek rechts negatief.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wie zegt dan Nederland in 2050 hetzelfde welvaartsniveau heeft?
Zonder meer is Nederland nu één van de meest welvarende en gelukkige landen ter wereld. Over dat in de toekomst - in relatieve positie - hetzelfde blijft, ben ik iets minder positief, gezien men teveel rechters, economen en psychologen opleidt en te weinig wetenschappers en onderzoekers opleidt die de banen van morgen moeten creeeren.
Pleit je nou voor een kleinere financiele sector en meer toezicht?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Investeren in scholing en R&D. En niet investeren in een grote financiele sector, het woordje toezicht niet snappen en dan verbaasd opkijken als je economie in een recessie belandt.
Dat de VVD in het onderwijsbudget snijdt, doet het ook al niet goed.
Stem jij SP toevallig?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het SP-programma is niet zo doldwaas... en de SP heeft een 40jarige traditie van pragmatisch meebesturen.. dus inleveren van programmapunten en principes.
Uiteindelijk is de VVD ideologisch en programmatisch toch verder verwijderd van de SP dan al die partijen tussen hen in.
In geval van de VS en Europa wel ja.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Pleit je nou voor een kleinere financiele sector en meer toezicht?
Met grotere piemels?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:34 schreef Reya het volgende:
Ik kon vannacht niet slapen, omdat Singapore en Hongkong Nederland hebben ingehaald.
Oke, top. Ik ben voor.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In geval van de VS en Europa wel ja.
Aziaten zijn notoir klein geschapen. Zo heb ik ooit ergens gelezen.quote:
Nee, ik kijk naar de cijfers en kijk wat er in de rest van de wereld gebeurt. In de Amerikaanse media komt het bovendien vaker naar boven drijven - hoe blijf ik concurrerend genoeg?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bent gewoon klassiek rechts negatief.
40 jaar geleden zei men zulke dingen ook al..
Maar troost je, over 40 jaar zegt men dit ook weer
Jij maakt ook weer de fout. Je moet naar het PPP in plaats van het BBP kijken. PPP meet de koopkracht.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijst van landen naar bbp per hoofd van de bevolking
Vandaar ook de vraag.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:37 schreef waht het volgende:
[..]
Aziaten zijn notoir klein geschapen. Zo heb ik ooit ergens gelezen.
Kan alleen een kaartje vinden uit 2003. Daar loopt Europa voorop.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij maakt ook weer de fout. Je moet naar het PPP in plaats van het BBP kijken. PPP meet de koopkracht.
Ja, maar nu derest overtuigen. Die denken dat er niets aan de hand is en dat we op dezelfde voet verder kunnen gaanquote:
Ja, 2003. En we leven nu in .... ?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan alleen een kaartje vinden uit 2003. Daar loopt Europa voorop.
Overigens zal het me allemaal wel. Er niks mis met mijn koopkrachtpositie.
Zw, jij zal toch zeker wel voor een eigen onderneming met minimaal 1500 man in dienst gaan? Waar maak je je druk om?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, 2003. En we leven nu in .... ?
Het gaat ook niet op de koopkrachtpositie van nu. Maar over die van de toekomst. Wellicht dat ik wat jonger dan jou ben en daarom meer naar de toekomst kijk (wat is de kans dat mijn baan behouden blijft, wat blijft er van mijn pensioen over, etc etc).
Diverse "hoge pieten" hebben anders al aardige artikelen en columns hierover geschreven.
Ik ben al 26. En ik begrijp dat het nu 2012 is, maar ik heb geen zin in het internet afspeuren naar een of recenter overzicht.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, 2003. En we leven nu in .... ?
Het gaat ook niet op de koopkrachtpositie van nu. Maar over die van de toekomst. Wellicht dat ik wat jonger dan jou ben en daarom meer naar de toekomst kijk (wat is de kans dat mijn baan behouden blijft, wat blijft er van mijn pensioen over, etc etc).
Diverse "hoge pieten" hebben anders al aardige artikelen en columns hierover geschreven.
je hebt van tijd tot tijd dat het aanbod van afgestudeerden niet past wat het bedrijsleven vraagt.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, ik kijk naar de cijfers en kijk wat er in de rest van de wereld gebeurt. In de Amerikaanse media komt het bovendien vaker naar boven drijven - hoe blijf ik concurrerend genoeg?
Dat Nederlanders zich voor de buitenwereld af willen sluiten: prima. Deed men in 2008 ook.
De rentabiliteit van je onderneming hangt toch af van de toestand van de economie? Of denk je dat een onderneming het goed doet wanneer Europa in de recessie blijft, de mensen de hand op de knip houden en de werkloosheid oploopt?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Zw, jij zal toch zeker wel voor een eigen onderneming met minimaal 1500 man in dienst gaan? Waar maak je je druk om?
Nou ja, je had het over behoudt van je baan. Niet je bedrijf.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De rentabiliteit van je onderneming hangt toch af van de toestand van de economie? Of denk je dat een onderneming het goed doet wanneer Europa in de recessie blijft, de mensen de hand op de knip houden en de werkloosheid oploopt?
Deze week weer op het nieuws: Philips en Unilever hebben grote moeite om dezelfde winst te draaien omdat de markt in W-Europa op haar gat ligt. Mensen zijn gewoonweg voorizchtig met geld uitgeven.
Dat scenario moet je in je achterhoofd houden. Als een bedrijf failliet gaat, zal ik hoe dan ook in loondienst moeten gaan werken. Ik wil wel dat de vooruitzichten dáárop rooskleurig blijven.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:48 schreef betyar het volgende:
[..]
Nou ja, je had het over behoudt van je baan. Niet je bedrijf.
Mwuah, ik wel. Ik merk dat de VS en Europa maar niet uit de recessie kunnen komen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens maak ik mij niet bijster veel zorgen over de toekomst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |