Wacht even: Je hebt een MBP 13 inch en je draait Windows omdat je schijnbaar problemen hebt met OSX?quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:52 schreef Adames het volgende:
Na anderhalf jaar gekut te hebben met OS X op mijn 13" MBP 2010, heb ik alsnog maar windows geïnstalleerd. Omdat bootcamp raar deed en foutmeldingen gaf met herpartitioneren heb ik maar alles eraf gegooid, disk geformatteerd met MBR en clean Windows 7 er op gegooid. Nu heb ik toch wat problemen met de drivers ()
Meeste werkt, alleen de eject button werkt niet (nu maar remapped naar f3), trackpad kent niks behalve linkermuisknop en linkermuisknop, lampjes van toetsenbord werken niet en helderheid van het scherm aanpassen aan de hand van knopjes werkt in eerste instantie niet (ook aangepast door remap van keys) en de lampjes van het keyboard werken niet.
Verder wel alles, iSight doet het gewoon goed, rood lampje van de optische uitgang brandt niet meer constant en alle overige drivers zijn geïnstalleerd. Nu vraag ik me af wat van de bovenstaande dingen wel werkt als je windows met behulp van bootcamp installeert.
Daarnaast heb ik veel verhalen gehoord dat de batterijduur van Windows verschrikkelijk is met bootcamp, wordt ongeveer gehalveerd. Is dat ook jullie ervaring? Met een schone windows haal ik zo rond de 5-6 uur normaal gebruik, niet echt minder dan met normaal gebruik van OS X.
Nu zit ik te twijfelen om toch weer OS X er op te gooien en zo klein mogelijk te houden, waarna ik toch alleen windows ga gebruiken. Welke van mijn problemen worden dan zo opgelost en beïnvloed dat dan mijn batterijduur?
Ja gewoon ff klaagmailtje sturen naar iTunesquote:Op maandag 13 februari 2012 18:37 schreef TheGreatHooD het volgende:
Ik heb een App gekocht in de Mac App store, echter voldoet deze niet aan mijn verwachtingen...
kan ik nog mijn geld terugkrijgen?
In iTunes-instellingen de map van iTunes aanpassen en daar aangeven dat iTunes dat moet onderhouden (weet ff de term niet die daar gebruikt wordt). Dan verzamelt iTunes zelf de bibliotheek in die map.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:43 schreef XL het volgende:
Ik host mijn volledige mp3 collectie op mijn mac mini, wil deze echter op een externe schijf gaan hosten. iTunes doet het beheer van al mijn mp3's, ik sleep het erin en laat de mappenstructuur volledig aan Apple over.
Hoe kan ik nu mijn volledige bibliotheek het beste verplaatsen? Een kopie van de files is natuurlijk geen probleem, maar ik heb er eigenlijk geen beeld bij hoe ik iTunes ga uitleggen dat ik het hele zwikkie wil verplaatsen.
Als je gewoon je map "iTunes" in zijn geheel (inclusief iTunes Library.itl) verplaatst naar een nieuwe map iTunes op de nieuwe schijf dan gaat dat volledig automatischquote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:43 schreef XL het volgende:
Ik host mijn volledige mp3 collectie op mijn mac mini, wil deze echter op een externe schijf gaan hosten. iTunes doet het beheer van al mijn mp3's, ik sleep het erin en laat de mappenstructuur volledig aan Apple over.
Hoe kan ik nu mijn volledige bibliotheek het beste verplaatsen? Een kopie van de files is natuurlijk geen probleem, maar ik heb er eigenlijk geen beeld bij hoe ik iTunes ga uitleggen dat ik het hele zwikkie wil verplaatsen.
Waarschijnlijk een heb je een programma op je mac dat oorspronkelijk met dat account is aangeschaft.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:13 schreef -Menn0- het volgende:
Dafuq?!![]()
[ afbeelding ]
Wat is dat nou weer voor raar email adres?! Nog nooit van gehoord. Ondertussen werkt mijn eigen Apple ID niet op m'n MacBook Pro maar wel op m'n iPhone..
klinkt meer als een dns probleem. stel eens een andere dns server in in je router.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:03 schreef Jahr00n het volgende:
Sinds een paar dagen is Safari/Firefox echt beroerd traag, Youtube filmpjes laden maar half enzo. Als ik met nieuwsgroepen of torrents download heb ik wel de maximale snelheid. Het ligt echt aan de browser blijkbaar? Iemand een idee?
Klinkt als malware die jouw pc gebruikt om shit aan te schaffen met een creditcard van iemand anders?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:13 schreef -Menn0- het volgende:
Dafuq?!![]()
[ afbeelding ]
Wat is dat nou weer voor raar email adres?! Nog nooit van gehoord. Ondertussen werkt mijn eigen Apple ID niet op m'n MacBook Pro maar wel op m'n iPhone..
Toevallig gepirate App Store-software op je Mac staan?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:13 schreef -Menn0- het volgende:
Dafuq?!![]()
[ afbeelding ]
Piraatjequote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:13 schreef -Menn0- het volgende:
Dafuq?!![]()
[ afbeelding ]
Effe googlen hè? http://www.google.com/sea(...)q=asdfff2011@mail.ruquote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:13 schreef -Menn0- het volgende:
Dafuq?!![]()
[ afbeelding ]
illegaal appje?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:13 schreef -Menn0- het volgende:
Dafuq?!![]()
[ afbeelding ]
Lelijk zeg die 3 logo's rechts. Of is dat in de trant van de drie 'x' van Amsterdam?quote:
lijkt me welquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:44 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Lelijk zeg die 3 logo's rechts. Of is dat in de trant van de drie 'x' van Amsterdam?
Inderdaad die 3 X ja.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:44 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Lelijk zeg die 3 logo's rechts. Of is dat in de trant van de drie 'x' van Amsterdam?
quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Ugh. Zet er dan gewoon 3 'x' neer of één keer het Apple logo.
Toch tof dat Apple hierop inspeelt?quote:Orange is the national color of the Netherlands, while the three vertically-stacked Apple logos are a play on the three crosses found in Amsterdam's coat of arms and which are popularly used to represent the city.
Dat lukte dus niet, hij kon bij de manager de schijf niet splitsen. Windows zonder boot camp er op gezet, maar dat is blijkbaar niet te doen, de drivers willen dan opeens niet werken (of zijn niet te installeren zonder de wizard van Apple). Uiteindelijk toch weer Snow Leopard er op gezet en direct weer BC manager gedaan, weer dezelfde foutmelding dat het de schijf niet kon splitsen, maar na aantal keer proberen en elke mogelijke taak afsluiten ging het alsnog.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 02:08 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Installeer gewoon OS X en dan Windows via Boot Camp, wat kan er misgaan?
Ik ben inderdaad niet kapot van OS X, al is het voor een laptop wel een leuk OS. Niet zozeer het OS zelf werd uiteindelijk vervelend, maar het mindere aanbod aan applicaties. Ik kon voor mijn studie veel te vaak programma's niet uitvoeren met mijn Macbook en sommige programma's als office (zowel iWork als MS Office) zijn toch duidelijk wat minder dan MS Office op Windows.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:37 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wacht even: Je hebt een MBP 13 inch en je draait Windows omdat je schijnbaar problemen hebt met OSX?![]()
Dus het meest logische en makkelijkste OS geeft jouw problemen terwijl 99% vd wereld nooit problemen met OSX op een Mac heeft?![]()
Laat maar..
Dat is vreemd. Dat gebeurt eigenlijk alleen als je schijf te vol is, waardoor hij de bits niet goed kan verplaatsen. Had je de schijf vantevoren helemaal geformatteerd?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:01 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat lukte dus niet, hij kon bij de manager de schijf niet splitsen. Windows zonder boot camp er op gezet, maar dat is blijkbaar niet te doen, de drivers willen dan opeens niet werken (of zijn niet te installeren zonder de wizard van Apple). Uiteindelijk toch weer Snow Leopard er op gezet en direct weer BC manager gedaan, weer dezelfde foutmelding dat het de schijf niet kon splitsen, maar na aantal keer proberen en elke mogelijke taak afsluiten ging het alsnog.
Dan ben ik toch benieuwd wat voor programma's jij dan nodig hebt voor je studie.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:01 schreef Adames het volgende:
Ik ben inderdaad niet kapot van OS X, al is het voor een laptop wel een leuk OS. Niet zozeer het OS zelf werd uiteindelijk vervelend, maar het mindere aanbod aan applicaties. Ik kon voor mijn studie veel te vaak programma's niet uitvoeren met mijn Macbook en sommige programma's als office (zowel iWork als MS Office) zijn toch duidelijk wat minder dan MS Office op Windows.
Gebruik privé PC en Mac, en op het werk PC, maar kan niet zeggen dat de Windows versie van MS office beter is dan die van de Mac.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:01 schreef Adames het volgende:
Ik ben inderdaad niet kapot van OS X, al is het voor een laptop wel een leuk OS. Niet zozeer het OS zelf werd uiteindelijk vervelend, maar het mindere aanbod aan applicaties. Ik kon voor mijn studie veel te vaak programma's niet uitvoeren met mijn Macbook en sommige programma's als office (zowel iWork als MS Office) zijn toch duidelijk wat minder dan MS Office op Windows.
Ik denk dat Adames op iWork doelt ... Maar goed, ik heb gewoon Office4Mac en volgens mij is dat nagenoeg hetzelfde op WIndows en Mac. Ik denk dat Adames gewoon bij voorbaat al geen zin had in een Mac, want het gros van de software is gewoon voor beide systemen te krijgen. Zeker pakketten als Office ...quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Gebruik privé PC en Mac, en op het werk PC, maar kan niet zeggen dat de Windows versie van MS office beter is dan die van de Mac.
Met name mathcad en electronic workbench, matlab en crocodile physics bestaan, maar vond ik niet werkend op gratis downloadsites.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:14 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dan ben ik toch benieuwd wat voor programma's jij dan nodig hebt voor je studie.
Van te voren niet nee, toen had ik alle documenten en programma's verwijderd en daarna prullenbak leeggegooid. Na een format naar Windows en weer terug naar OS X gaf hij weer de fout.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:49 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Dat is vreemd. Dat gebeurt eigenlijk alleen als je schijf te vol is, waardoor hij de bits niet goed kan verplaatsen. Had je de schijf vantevoren helemaal geformatteerd?
Als je niet wil dat het verspringt, waarom doe je het dan niet in PDF. Office wil ook nog wel eens verspringen bij andere ingestelde standaardprinters tenslottequote:Op woensdag 15 februari 2012 18:31 schreef TwyLight het volgende:
Office voor mac is vrij bagger imo, gebruik liever Pages. Maar als ik samen met iemand anders aan een document moet werken, of het digitaal door moet sturen gebruik ik helaas toch Office omdat het anders soms net even verspringt etc
Tuurlijk, maar daar mag ik toch ook weer een mening over hebben ? Ik heb nooit een noemenswaardig verschil gemerkt tussen Office4Mac en Office voor Windows. Dat kan prima aan mij liggen, daar kan iemand dan weer wat van zeggen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Kom op zeg, iemand kan toch wel gewoon een mening hebben? Ik vind Office for Mac ook (iets) minder dan de Windowsversie, maar gelukkig heb ik nauwelijks Office nodig.
Beetje als een nieuwe kerk die geopend wordt he?quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:56 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind die Applefappers die klaarkomen op foto's van een 'nog te openen' Applestore wel een beeetje triest hoor.
quote:Op donderdag 16 februari 2012 07:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Beetje als een nieuwe kerk die geopend wordt he?
Wat een mongolen allemaal. Echt. WTF? Wat voor leven heb je dan?quote:
Zoiets ja.quote:Op donderdag 16 februari 2012 07:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Beetje als een nieuwe kerk die geopend wordt he?
Dit snap ik ook niet inderdaad, ik werk zelf op een iMac en vind het een prima ding, maar ik snap mensen die in de rij gaan staan voor de opening van een winkel (!) sowieso helemaal niet.quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zoiets ja.
Kijk, ik heb een Macbook en een iPad en vind het prima apparaten, maar ik snap niet hoe je zo in extrema fan kan zijn van een merk...
Even zonder getroll en zo: nee daar kan ik ook echt niet bij. WTF? Waarom in godsnaam? In de rij gaan staan om iets te 'mogen' kopen of nog erger helemaal gaan kamperen zelfs en dan helemaal lyrisch zijn dat ze het hebbenquote:Op donderdag 16 februari 2012 09:42 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dit snap ik ook niet inderdaad, ik werk zelf op een iMac en vind het een prima ding, maar ik snap mensen die in de rij gaan staan voor de opening van een winkel (!) sowieso helemaal niet.
Hehe precies, dat heb ik trouwens bij elke opening van een nieuwe winkel van een keten, MediaMarkt doet het bijvoorbeeld ook met toeters en bellen. Ik ga dan liever wat later heen en op m'n gemak rondkijken.quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Even zonder getroll en zo: nee daar kan ik ook echt niet bij. WTF? Waarom in godsnaam? In de rij gaan staan om iets te 'mogen' kopen of nog erger helemaal gaan kamperen zelfs en dan helemaal lyrisch zijn dat ze het hebbenWat zijn dat voor mensen?
Als ik een mega-rij zie staan ga ik juist rechtomkeert: mazzel.
Dat snap ik ook niet.quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Even zonder getroll en zo: nee daar kan ik ook echt niet bij. WTF? Waarom in godsnaam? In de rij gaan staan om iets te 'mogen' kopen of nog erger helemaal gaan kamperen zelfs en dan helemaal lyrisch zijn dat ze het hebbenWat zijn dat voor mensen?
Als ik een mega-rij zie staan ga ik juist rechtomkeert: mazzel.
Nee het gaat me om dit soort postsquote:Op donderdag 16 februari 2012 06:50 schreef elcastel het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar daar mag ik toch ook weer een mening over hebben ? Ik heb nooit een noemenswaardig verschil gemerkt tussen Office4Mac en Office voor Windows. Dat kan prima aan mij liggen, daar kan iemand dan weer wat van zeggen.
En voor je het weet heb je een (discussie-)forum....
Daaruit laat je ten eerste blijken dat je zijn post niet goed gelezen hebt. Ten tweede diskwalificeer je zijn mening door hem van vooringenomenheid te beschuldigen puur omdat hij Windows zelf beter vindt dan OS X. Alsof het onmogelijk is dat iemand beide alternatieven onbevooroordeeld bekijkt en dan Windows verkiest.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:44 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik denk dat Adames op iWork doelt ... Maar goed, ik heb gewoon Office4Mac en volgens mij is dat nagenoeg hetzelfde op WIndows en Mac. Ik denk dat Adames gewoon bij voorbaat al geen zin had in een Mac, want het gros van de software is gewoon voor beide systemen te krijgen. Zeker pakketten als Office ...
Ik zou er ook nooit gaan staan. Maar ik denk dat het grotendeels een sociaal verschijnsel is: samen met anderen likeminded people rondhangen. Een beetje dit topic maar dan extremer en op straat. En als er een product launch is speelt natuurlijk ook mee dat mensen als eerste de nieuwe gadget willen hebben voordat hij uitverkocht is.quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:42 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dit snap ik ook niet inderdaad, ik werk zelf op een iMac en vind het een prima ding, maar ik snap mensen die in de rij gaan staan voor de opening van een winkel (!) sowieso helemaal niet.
iTunes Matchquote:Op donderdag 16 februari 2012 14:25 schreef Dimens het volgende:
Ik heb hier thuis een Mac en een Windows PC staan waarvan ik de liberary van iTunes op beide synchroon zou willen hebben. Is hier een optie voor om dit via wifi te doen?
http://www.macworld.com/article/142729/2009/09/homesharing.htmlquote:Op donderdag 16 februari 2012 14:25 schreef Dimens het volgende:
Ik heb hier thuis een Mac en een Windows PC staan waarvan ik de liberary van iTunes op beide synchroon zou willen hebben. Is hier een optie voor om dit via wifi te doen?
Een euro per maand voor voor zoiets is echt niets. Ik ga het eens een jaar uitproberen en kijken of het wat is. Zou mooi zijn als die MP3's die ik nu in lage Youtube kwaliteit heb, dat ik die ook in AAC kan downloaden.quote:
Notifications en iMessages op OSX vind ik wel lekkerquote:Op donderdag 16 februari 2012 14:49 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Mac OS X 10.8 Mountain Lion
http://www.theverge.com/2(...)preview-photos-video
http://www.loopinsight.co(...)-os-x-mountain-lion/
![]()
Zitten leuke dingen in. Ziet er leuk uit. Dat Messages erbij komt lijkt me een logische stap. Dat er niet eerder een Growl-kloon is gemaakt is eigenlijk raar, maar het is logisch dat die volgt op de notifications uit iOS. Jammer dat er wel weer een icon in je menubar komt. Als de boel met een gesture werkt zou ik die ook wel weg willen kunnen halen, want ik heb er al genoeg staan.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:49 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Mac OS X 10.8 Mountain Lion
http://www.theverge.com/2(...)preview-photos-video
http://www.loopinsight.co(...)-os-x-mountain-lion/
![]()
Dat.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Notifications en iMessages op OSX vind ik wel lekker
Lees John Grubers zojuist geplaatste artikel, geeft wat insightquote:Op donderdag 16 februari 2012 15:27 schreef TwyLight het volgende:
Hmmlees dit net ook op Apple Insider. Normaal worden dit soort dingen toch altijd tijdens een conferentie bekend gemaakt..? Of heb ik iets gemist?
Nopequote:Op donderdag 16 februari 2012 15:30 schreef Catch22- het volgende:
dit is een sneak peek. Aankondiging zal binnenkort wel komen. Wss op de iPad3 keynote
Klinkt goedquote:Op donderdag 16 februari 2012 15:31 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Lees John Grubers zojuist geplaatste artikel, geeft wat insight
quote:Apple wil lek in adresboek iPhone dichten
Apple belooft het besturingssysteem iOS van de iPhone aan te passen zodat applicaties niet meer zonder toestemming toegang hebben tot het adresboek van de gebruiker. Dit heeft het technologiebedrijf aangekondigd na een reeks klachten over apps die het adresboek kopiëren, zonder dat de iPhone-gebruiker daar vanaf weet.
Het lek kwam naar buiten toen vorige week bleek dat de foto-applicatie ‘Path’ het volledige adresboek op hun servers vastlegde. Hetzelfde was het geval bij Foursquare (locatie-app), berichtendienst Twitter en veel andere applicaties. Twitter heeft beloofd de privacy-voorwaarden aan te passen zodat gebruikers op de hoogte zijn dat hun adresgegevens op de Twitter-servers worden opgeslagen. De nieuwste versie van iOS, heeft standaard een Twitter-account om snel nieuws en foto’s te delen met de buitenwereld. Je vindt bij Instellingen/Twitter een optie om je contacten te “updaten”.
Bij Apple staat in de gebruiksvoorwaarden dat programma’s in de App Store geen gebruik mogen maken van zulke persoonlijke gegevens, maar het wordt blijkbaar niet goed gecontroleerd. Voor de volgende update - wanneer, dat is nog niet bekend maar iOS 5.1 is onderweg – moet elke app expliciet de toestemming van de gebruiker hebben om toegang te krijgen tot het adresboek. Inmiddels is een aantal apps zelf al nieuwe versies aan het rondsturen, om verontwaardigde reacties van gebruikers te voorkomen.
Het is niet de eerste keer dat de iPhone persoonlijke gegevens doorgeeft zonder dat de gebruiker daarom gevraagd heeft. Vorig jaar raakte Apple in opspraak omdat het ongevraagd een kopie maakte van de locaties waar de smartphone was geweest.
De beta is al beschikbaar voor de Apple Dev's?quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:35 schreef Jarno het volgende:
iMessage voor OSX is echt een godsend. Net zoals Whatsapp ook een desktop client mist. Vaak zit ik met iemand te chatten op de iPhone, leg ik die weg, pak mn laptop om een beetje te internetten en komt er daarna weer een berichtje binnen op de iPhone. Zit je met 2 devices te goochelen, niet handig. Vanavond gelijk die beta uitproberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |