Ik zou er ook nooit gaan staan. Maar ik denk dat het grotendeels een sociaal verschijnsel is: samen met anderen likeminded people rondhangen. Een beetje dit topic maar dan extremer en op straat. En als er een product launch is speelt natuurlijk ook mee dat mensen als eerste de nieuwe gadget willen hebben voordat hij uitverkocht is.quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:42 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dit snap ik ook niet inderdaad, ik werk zelf op een iMac en vind het een prima ding, maar ik snap mensen die in de rij gaan staan voor de opening van een winkel (!) sowieso helemaal niet.
iTunes Matchquote:Op donderdag 16 februari 2012 14:25 schreef Dimens het volgende:
Ik heb hier thuis een Mac en een Windows PC staan waarvan ik de liberary van iTunes op beide synchroon zou willen hebben. Is hier een optie voor om dit via wifi te doen?
http://www.macworld.com/article/142729/2009/09/homesharing.htmlquote:Op donderdag 16 februari 2012 14:25 schreef Dimens het volgende:
Ik heb hier thuis een Mac en een Windows PC staan waarvan ik de liberary van iTunes op beide synchroon zou willen hebben. Is hier een optie voor om dit via wifi te doen?
Een euro per maand voor voor zoiets is echt niets. Ik ga het eens een jaar uitproberen en kijken of het wat is. Zou mooi zijn als die MP3's die ik nu in lage Youtube kwaliteit heb, dat ik die ook in AAC kan downloaden.quote:
Notifications en iMessages op OSX vind ik wel lekkerquote:Op donderdag 16 februari 2012 14:49 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Mac OS X 10.8 Mountain Lion
http://www.theverge.com/2(...)preview-photos-video
http://www.loopinsight.co(...)-os-x-mountain-lion/
![]()
Zitten leuke dingen in. Ziet er leuk uit. Dat Messages erbij komt lijkt me een logische stap. Dat er niet eerder een Growl-kloon is gemaakt is eigenlijk raar, maar het is logisch dat die volgt op de notifications uit iOS. Jammer dat er wel weer een icon in je menubar komt. Als de boel met een gesture werkt zou ik die ook wel weg willen kunnen halen, want ik heb er al genoeg staan.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:49 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Mac OS X 10.8 Mountain Lion
http://www.theverge.com/2(...)preview-photos-video
http://www.loopinsight.co(...)-os-x-mountain-lion/
![]()
Dat.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Notifications en iMessages op OSX vind ik wel lekker
Lees John Grubers zojuist geplaatste artikel, geeft wat insightquote:Op donderdag 16 februari 2012 15:27 schreef TwyLight het volgende:
Hmmlees dit net ook op Apple Insider. Normaal worden dit soort dingen toch altijd tijdens een conferentie bekend gemaakt..? Of heb ik iets gemist?
Nopequote:Op donderdag 16 februari 2012 15:30 schreef Catch22- het volgende:
dit is een sneak peek. Aankondiging zal binnenkort wel komen. Wss op de iPad3 keynote
Klinkt goedquote:Op donderdag 16 februari 2012 15:31 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Lees John Grubers zojuist geplaatste artikel, geeft wat insight
quote:Apple wil lek in adresboek iPhone dichten
Apple belooft het besturingssysteem iOS van de iPhone aan te passen zodat applicaties niet meer zonder toestemming toegang hebben tot het adresboek van de gebruiker. Dit heeft het technologiebedrijf aangekondigd na een reeks klachten over apps die het adresboek kopiëren, zonder dat de iPhone-gebruiker daar vanaf weet.
Het lek kwam naar buiten toen vorige week bleek dat de foto-applicatie ‘Path’ het volledige adresboek op hun servers vastlegde. Hetzelfde was het geval bij Foursquare (locatie-app), berichtendienst Twitter en veel andere applicaties. Twitter heeft beloofd de privacy-voorwaarden aan te passen zodat gebruikers op de hoogte zijn dat hun adresgegevens op de Twitter-servers worden opgeslagen. De nieuwste versie van iOS, heeft standaard een Twitter-account om snel nieuws en foto’s te delen met de buitenwereld. Je vindt bij Instellingen/Twitter een optie om je contacten te “updaten”.
Bij Apple staat in de gebruiksvoorwaarden dat programma’s in de App Store geen gebruik mogen maken van zulke persoonlijke gegevens, maar het wordt blijkbaar niet goed gecontroleerd. Voor de volgende update - wanneer, dat is nog niet bekend maar iOS 5.1 is onderweg – moet elke app expliciet de toestemming van de gebruiker hebben om toegang te krijgen tot het adresboek. Inmiddels is een aantal apps zelf al nieuwe versies aan het rondsturen, om verontwaardigde reacties van gebruikers te voorkomen.
Het is niet de eerste keer dat de iPhone persoonlijke gegevens doorgeeft zonder dat de gebruiker daarom gevraagd heeft. Vorig jaar raakte Apple in opspraak omdat het ongevraagd een kopie maakte van de locaties waar de smartphone was geweest.
De beta is al beschikbaar voor de Apple Dev's?quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:35 schreef Jarno het volgende:
iMessage voor OSX is echt een godsend. Net zoals Whatsapp ook een desktop client mist. Vaak zit ik met iemand te chatten op de iPhone, leg ik die weg, pak mn laptop om een beetje te internetten en komt er daarna weer een berichtje binnen op de iPhone. Zit je met 2 devices te goochelen, niet handig. Vanavond gelijk die beta uitproberen.
quote:Op donderdag 16 februari 2012 17:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De fuck? Ik let even niet op en er is opeens 10.8 en ook meteen een beta?
Messenger is voor iedereen beschikbaar, ik vind het heerlijkquote:Op donderdag 16 februari 2012 17:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
De beta is al beschikbaar voor de Apple Dev's?
Ik heb hier net de Beta voor Messages gevonden. En heb op mn MacBook Pro met Lion geinstaleerd.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:44 schreef Tijn het volgende:
Kun je Messages ook met Lion gebruiken?
Lion is nog geen jaar oud. Apple zou van plan zijn om elk jaar een nieuwe versie van Mac OS X uit te brengen en zou dit dan op deze manier naar buiten brengen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 15:27 schreef TwyLight het volgende:
Hmmlees dit net ook op Apple Insider. Normaal worden dit soort dingen toch altijd tijdens een conferentie bekend gemaakt..? Of heb ik iets gemist?
Op je macbook? Of iPhone?quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb gewoon een telefoonnummer EN een mailadres aan mijn imessage hangen en dat werkt fantastisch
Op m'n iphone. En de berichten die ik via mijn macbook verstuur zie ik direct op mijn iphone verschijnen.quote:
Gedaan, maar denk dat de persoon met wie ik berichten uitwissel dat ook even moet doenquote:Op donderdag 16 februari 2012 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Op m'n iphone. En de berichten die ik via mijn macbook verstuur zie ik direct op mijn iphone verschijnen.
Want? Vanuit messages op je macbook (die je dus aanmeld met het mailaccount wat je ook op je iphone gebruikt) kan je nu gewoon naar de ander messagen op zijn/haar telefoonnummer.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:36 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Gedaan, maar denk dat de persoon met wie ik berichten uitwissel dat ook even moet doen
Ja klopt, maar deze persoon heeft ook een Mac met iMessage, en een iPhonequote:Op donderdag 16 februari 2012 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want? Vanuit messages op je macbook (die je dus aanmeld met het mailaccount wat je ook op je iphone gebruikt) kan je nu gewoon naar de ander messagen op zijn/haar telefoonnummer.
Maar aan jouw kant nu wel als het goed isquote:Op donderdag 16 februari 2012 22:41 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ja klopt, maar deze persoon heeft ook een Mac met iMessage, en een iPhoneNet zoals ik. En dat loopt niet synchroon
Mooi he die integratie van Apple.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Oh dit is mooi kut. Mijn telefoon heeft geen iMessage, en nu heb ik dus wel iMessage op mijn Mac. Gevolg: mensen met een iPhone met iMessage die mij een sms willen sturen, sturen automatisch alleen naar mijn Mac. Handig.
Ja. Zie de video op http://www.theverge.com/2(...)preview-photos-videoquote:Op donderdag 16 februari 2012 22:51 schreef no1uknow het volgende:
Wat ik me afvraag, is Message voor Mac synchroon aan je iPhone? Niet dat ik straks voor de helft smsjes stuur op m'n Mac en voor de helft op m'n iPhone..
Dan heb je het niet goed ingesteld ergens, want je moet ergens een apparaat hebben waar staat dat je iMessage-berichten wil ontvangen op je 06-nummer.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Oh dit is mooi kut. Mijn telefoon heeft geen iMessage, en nu heb ik dus wel iMessage op mijn Mac. Gevolg: mensen met een iPhone met iMessage die mij een sms willen sturen, sturen automatisch alleen naar mijn Mac. Handig.
Als imessage aan staat ontvang je dat, zo niet, dan nietquote:Op donderdag 16 februari 2012 22:51 schreef no1uknow het volgende:
Wat ik me afvraag, is Message voor Mac synchroon aan je iPhone? Niet dat ik straks voor de helft smsjes stuur op m'n Mac en voor de helft op m'n iPhone..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |