Hoe werkt dat, wat moet je ertussen zetten? Ik zit er enigszins over te denken een AppleTV te kopen namelijk. Mediaplayer spreekt me erg aan, gewoon om rauwe dvd bestanden af te spelen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hij heeft een optische geluids uitgang en hdmi natuurlijk. Dus als je er een receiver tussen gooit ben je klaar![]()
Heb je gelijk een mediaplayer
Late 2009 model met een memory upgrade van 2 gb.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:35 schreef JochemP het volgende:
Iemand ervaring met Leapp.nl?
http://leapp.nl/macbooks/apple-macbook-2.html
Mijn oog is gevallen op dit model. Mooie prijs, 1 jaar garantie, 4GB geheugen. Hoe outdated is dit ding vandaag de dag?
Pennetjes zien er niet uit alsof ze blijven haken. Zojuist een andere lader geprobeerd, die doet het wel gewoon.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Soms zitten die pennetjes vast in de connector door vuil en dergelijke.
Een Apple TV moet je alleen aanzetten... Een Airport Express is er gewoon altijd en verbruikt minder stroom.quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Yepp, maar als je dat wil doen koop je beter een apple tv, heb je meer aan. Ik ga er van uit dat je al wel een router hebt
Installeer gewoon OS X en dan Windows via Boot Camp, wat kan er misgaan?quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:52 schreef Adames het volgende:
Na anderhalf jaar gekut te hebben met OS X op mijn 13" MBP 2010, heb ik alsnog maar windows geïnstalleerd. Omdat bootcamp raar deed en foutmeldingen gaf met herpartitioneren heb ik maar alles eraf gegooid, disk geformatteerd met MBR en clean Windows 7 er op gegooid. Nu heb ik toch wat problemen met de drivers ()
Meeste werkt, alleen de eject button werkt niet (nu maar remapped naar f3), trackpad kent niks behalve linkermuisknop en linkermuisknop, lampjes van toetsenbord werken niet en helderheid van het scherm aanpassen aan de hand van knopjes werkt in eerste instantie niet (ook aangepast door remap van keys) en de lampjes van het keyboard werken niet.
Verder wel alles, iSight doet het gewoon goed, rood lampje van de optische uitgang brandt niet meer constant en alle overige drivers zijn geïnstalleerd. Nu vraag ik me af wat van de bovenstaande dingen wel werkt als je windows met behulp van bootcamp installeert.
Daarnaast heb ik veel verhalen gehoord dat de batterijduur van Windows verschrikkelijk is met bootcamp, wordt ongeveer gehalveerd. Is dat ook jullie ervaring? Met een schone windows haal ik zo rond de 5-6 uur normaal gebruik, niet echt minder dan met normaal gebruik van OS X.
Nu zit ik te twijfelen om toch weer OS X er op te gooien en zo klein mogelijk te houden, waarna ik toch alleen windows ga gebruiken. Welke van mijn problemen worden dan zo opgelost en beïnvloed dat dan mijn batterijduur?
Alleen als ze gratis MBP's weg geven, niet dus. Ik zie ook eigenlijk geen reden dat er überhaupt een rij zal zijn, maar het volk zal mij wel weer teleurstellenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:28 schreef Iwanius het volgende:
Wie vd fokkers gaan straks in de rij staan voor de opening van de nieuwe Applestore in AMS?
Ik niet want al die stores lijken op elkaar en deze dus ook en niks nieuws aan de horizon.
3 vingers naar links (terug) of rechts (vooruit)? Daarmee werkt het bij mij in Finder sowieso.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:30 schreef Evil_Koekje het volgende:
MacBook Air gekocht.
Multitouch is echt heerlijk, alleen 1 vraagje: Is er een manier om systemwide (Finder, App Store) terug te gaan naar de vorige pagina met 2 vingers zoals me in bv Chrome wel lukt?
Die heb ik op tussen schermvullende apps switchen staan. Dus dat wil niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:43 schreef Slickk het volgende:
[..]
3 vingers naar links (terug) of rechts (vooruit)? Daarmee werkt het bij mij in Finder sowieso.
Overigens kun je het instellen bij Instellingen -> Touchpad.
Ik moet er nog steeds achterkomen hoe je makkelijk naar volledige desktop kunt in Lion, met Snow Leopard kon dat wel gewoon maar nu krijg je nog steeds dat er vensters voorstaan...
Kun je schermvullende apps switchen niet op '4-vingers vegen' doen? Die 3 vingers vooruit-achteruit gebruik ik ontzettend vaak, zoals je zelf al zegt in Finder, App Store, etc.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:50 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Die heb ik op tussen schermvullende apps switchen staan. Dus dat wil niet.
Bureaublad 3 vingers + duim spreiden?
Kan dat niet gewoon in QuikTime?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:52 schreef Firenzo het volgende:
Mijn moeder moet MIDI files afspelen, iemand ideeën voor een simpele app?
Lijkt er dus op dat de MBP gaat verdwijnen en de MBA een 15 en 17 inch bij krijgt. Kortom, heb je een cd/dvd speler nodig? Dan weet je het antwoord alquote:Op zondag 12 februari 2012 14:12 schreef Tobi-wan het volgende:
Zat er over na te denken om toch maar een Macbook Pro te halen, aangezien ik mijn laptop al geruime tijd niet meer gebruik om te gamen en ik voor m'n opleiding veel beter af ben met een apple (o.a. voor fcp). Maar nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat er dit jaar weer een nieuwe versie uitkomt van de Pro. Met nieuwe processor en een andere harde schrijf ofzo.
Is hier al meer over bekend?
Edit: Hier heb ik meer info gevonden.
http://www.macrumors.com/(...)or-in-2012-redesign/
Er is daar echter ook een hoop kritiek...
Je kunt het nodig hebben voor eventuele presentaties die je zelf brand of moet presenteren. Ik spreek uit ervaring...quote:Op zondag 12 februari 2012 20:47 schreef TC03 het volgende:
Als je een ingebouwde CD/DVD-speler nodig hebt moet je je bedenken of je je leven niet moet gaan veranderen en wat meer met je tijd mee moet gaan. DVD's, CD's, blu-ray, het is allemaal achterhaald en onnodig. Ik hoop dat Apple die dingen nog liever vandaag dan morgen eruit haalt.
USB-stick, Dropbox.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:51 schreef DenS het volgende:
[..]
Je kunt het nodig hebben voor eventuele presentaties die je zelf brand of moet presenteren. Ik spreek uit ervaring...
Vandaar dat de geruchten, die steeds sterker worden, er zijn dat de MBP lijn geupdate wordt en eigenlijk veranderen in een groot uitgevallen MBAir (15" en 17", zoals eerder gezegd).quote:Op zondag 12 februari 2012 20:47 schreef TC03 het volgende:
Als je een ingebouwde CD/DVD-speler nodig hebt moet je je bedenken of je je leven niet moet gaan veranderen en wat meer met je tijd mee moet gaan. DVD's, CD's, blu-ray, het is allemaal achterhaald en onnodig. Ik hoop dat Apple die dingen nog liever vandaag dan morgen eruit haalt.
Ik had ook gezeur met me apple ID. Moest opnieuw instellen....quote:Op zondag 12 februari 2012 23:23 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]
De hell is dit nou weer? Doe een update van apple en opeens krijg ik deze melding als ik de app store in wil...
Wacht even: Je hebt een MBP 13 inch en je draait Windows omdat je schijnbaar problemen hebt met OSX?quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:52 schreef Adames het volgende:
Na anderhalf jaar gekut te hebben met OS X op mijn 13" MBP 2010, heb ik alsnog maar windows geïnstalleerd. Omdat bootcamp raar deed en foutmeldingen gaf met herpartitioneren heb ik maar alles eraf gegooid, disk geformatteerd met MBR en clean Windows 7 er op gegooid. Nu heb ik toch wat problemen met de drivers ()
Meeste werkt, alleen de eject button werkt niet (nu maar remapped naar f3), trackpad kent niks behalve linkermuisknop en linkermuisknop, lampjes van toetsenbord werken niet en helderheid van het scherm aanpassen aan de hand van knopjes werkt in eerste instantie niet (ook aangepast door remap van keys) en de lampjes van het keyboard werken niet.
Verder wel alles, iSight doet het gewoon goed, rood lampje van de optische uitgang brandt niet meer constant en alle overige drivers zijn geïnstalleerd. Nu vraag ik me af wat van de bovenstaande dingen wel werkt als je windows met behulp van bootcamp installeert.
Daarnaast heb ik veel verhalen gehoord dat de batterijduur van Windows verschrikkelijk is met bootcamp, wordt ongeveer gehalveerd. Is dat ook jullie ervaring? Met een schone windows haal ik zo rond de 5-6 uur normaal gebruik, niet echt minder dan met normaal gebruik van OS X.
Nu zit ik te twijfelen om toch weer OS X er op te gooien en zo klein mogelijk te houden, waarna ik toch alleen windows ga gebruiken. Welke van mijn problemen worden dan zo opgelost en beïnvloed dat dan mijn batterijduur?
Ja gewoon ff klaagmailtje sturen naar iTunesquote:Op maandag 13 februari 2012 18:37 schreef TheGreatHooD het volgende:
Ik heb een App gekocht in de Mac App store, echter voldoet deze niet aan mijn verwachtingen...
kan ik nog mijn geld terugkrijgen?
In iTunes-instellingen de map van iTunes aanpassen en daar aangeven dat iTunes dat moet onderhouden (weet ff de term niet die daar gebruikt wordt). Dan verzamelt iTunes zelf de bibliotheek in die map.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:43 schreef XL het volgende:
Ik host mijn volledige mp3 collectie op mijn mac mini, wil deze echter op een externe schijf gaan hosten. iTunes doet het beheer van al mijn mp3's, ik sleep het erin en laat de mappenstructuur volledig aan Apple over.
Hoe kan ik nu mijn volledige bibliotheek het beste verplaatsen? Een kopie van de files is natuurlijk geen probleem, maar ik heb er eigenlijk geen beeld bij hoe ik iTunes ga uitleggen dat ik het hele zwikkie wil verplaatsen.
Als je gewoon je map "iTunes" in zijn geheel (inclusief iTunes Library.itl) verplaatst naar een nieuwe map iTunes op de nieuwe schijf dan gaat dat volledig automatischquote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:43 schreef XL het volgende:
Ik host mijn volledige mp3 collectie op mijn mac mini, wil deze echter op een externe schijf gaan hosten. iTunes doet het beheer van al mijn mp3's, ik sleep het erin en laat de mappenstructuur volledig aan Apple over.
Hoe kan ik nu mijn volledige bibliotheek het beste verplaatsen? Een kopie van de files is natuurlijk geen probleem, maar ik heb er eigenlijk geen beeld bij hoe ik iTunes ga uitleggen dat ik het hele zwikkie wil verplaatsen.
Waarschijnlijk een heb je een programma op je mac dat oorspronkelijk met dat account is aangeschaft.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:13 schreef -Menn0- het volgende:
Dafuq?!![]()
[ afbeelding ]
Wat is dat nou weer voor raar email adres?! Nog nooit van gehoord. Ondertussen werkt mijn eigen Apple ID niet op m'n MacBook Pro maar wel op m'n iPhone..
klinkt meer als een dns probleem. stel eens een andere dns server in in je router.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:03 schreef Jahr00n het volgende:
Sinds een paar dagen is Safari/Firefox echt beroerd traag, Youtube filmpjes laden maar half enzo. Als ik met nieuwsgroepen of torrents download heb ik wel de maximale snelheid. Het ligt echt aan de browser blijkbaar? Iemand een idee?
Klinkt als malware die jouw pc gebruikt om shit aan te schaffen met een creditcard van iemand anders?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:13 schreef -Menn0- het volgende:
Dafuq?!![]()
[ afbeelding ]
Wat is dat nou weer voor raar email adres?! Nog nooit van gehoord. Ondertussen werkt mijn eigen Apple ID niet op m'n MacBook Pro maar wel op m'n iPhone..
Toevallig gepirate App Store-software op je Mac staan?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:13 schreef -Menn0- het volgende:
Dafuq?!![]()
[ afbeelding ]
Piraatjequote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:13 schreef -Menn0- het volgende:
Dafuq?!![]()
[ afbeelding ]
Effe googlen hè? http://www.google.com/sea(...)q=asdfff2011@mail.ruquote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:13 schreef -Menn0- het volgende:
Dafuq?!![]()
[ afbeelding ]
illegaal appje?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:13 schreef -Menn0- het volgende:
Dafuq?!![]()
[ afbeelding ]
Lelijk zeg die 3 logo's rechts. Of is dat in de trant van de drie 'x' van Amsterdam?quote:
lijkt me welquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:44 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Lelijk zeg die 3 logo's rechts. Of is dat in de trant van de drie 'x' van Amsterdam?
Inderdaad die 3 X ja.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:44 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Lelijk zeg die 3 logo's rechts. Of is dat in de trant van de drie 'x' van Amsterdam?
quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Ugh. Zet er dan gewoon 3 'x' neer of één keer het Apple logo.
Toch tof dat Apple hierop inspeelt?quote:Orange is the national color of the Netherlands, while the three vertically-stacked Apple logos are a play on the three crosses found in Amsterdam's coat of arms and which are popularly used to represent the city.
Dat lukte dus niet, hij kon bij de manager de schijf niet splitsen. Windows zonder boot camp er op gezet, maar dat is blijkbaar niet te doen, de drivers willen dan opeens niet werken (of zijn niet te installeren zonder de wizard van Apple). Uiteindelijk toch weer Snow Leopard er op gezet en direct weer BC manager gedaan, weer dezelfde foutmelding dat het de schijf niet kon splitsen, maar na aantal keer proberen en elke mogelijke taak afsluiten ging het alsnog.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 02:08 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Installeer gewoon OS X en dan Windows via Boot Camp, wat kan er misgaan?
Ik ben inderdaad niet kapot van OS X, al is het voor een laptop wel een leuk OS. Niet zozeer het OS zelf werd uiteindelijk vervelend, maar het mindere aanbod aan applicaties. Ik kon voor mijn studie veel te vaak programma's niet uitvoeren met mijn Macbook en sommige programma's als office (zowel iWork als MS Office) zijn toch duidelijk wat minder dan MS Office op Windows.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:37 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wacht even: Je hebt een MBP 13 inch en je draait Windows omdat je schijnbaar problemen hebt met OSX?![]()
Dus het meest logische en makkelijkste OS geeft jouw problemen terwijl 99% vd wereld nooit problemen met OSX op een Mac heeft?![]()
Laat maar..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |