abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:52:53 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107521305

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 16:55:31 #2
70532 loveli
N
pi_107521416
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:49 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:o jeetje. Kan ik je inhuren?
Zoiets doe ik niet dagelijks hoor :')
crap in = crap out
pi_107521562
Winterdip kwijt raken in Oostenrijk? Het is daar toch ook koud? :o :')

Maar wel lekker voor je Loveli!
pi_107521627
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:59 schreef An24 het volgende:
Winterdip kwijt raken in Oostenrijk? Het is daar toch ook koud? :o :')

Maar wel lekker voor je Loveli!
Dat lukt prima hoor ;) meer buiten/beweging enz. hele andere kou.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 17:01:41 #5
70532 loveli
N
pi_107521660
En meestal ook een hoop zon.
crap in = crap out
pi_107521668
Iemand een idee?
Zoek voor oma een nokia die foto's kan ontvangen.
Die van haar (een c1 geloof ik) kan dat blijkbaar niet en het zou best leuk zijn als dat wel kan.
Maar een C3 heeft te kleine toetsjes.
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 17:07:57 #7
70532 loveli
N
pi_107521884
Goede site met revieuws:
http://www.gsmarena.com/nokia-phones-1.php
Heb als buitenlandfoon een C2-00 (dual sim), maar die resolutie is niet echt aan te raden voor foto's (zo te zien is dit zo ongeveer de enige nog beschikbare nokia met zo'n lage resolutie).
crap in = crap out
pi_107522025
dosis pijnstillers vergeten.. moet ik niet meer doen.. ;( zie sterretjes van de pjin.. ff doorbijten tot de pillen het weer doen... akelig!
pi_107522056
Weet iemand hoe het kan dat ik geen youtube filmpjes kan zien? Het beeld blijft zwart.
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:14:00 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107522117
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:12 schreef creepycookie het volgende:
Weet iemand hoe het kan dat ik geen youtube filmpjes kan zien? Het beeld blijft zwart.
Je scherm aanzetten!

*padum pssjjjj
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107522285
Huhu. Tot nu toe netjes lijstje maarrr iik heb honger nu!
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:18:17 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107522299
Zo, dat was mijn thuiswerkdag. Wat een crime :'). Pas in de middag kwam ik er een beetje in, maar heb toch nog wel wat werk verzet.

En slecht gegeten, want al mijn goeie eten ligt op het werk.

Dus lijstje:

O: yoghurt met frambozen
T: mueslireep
T: twee bth smeerworst
L: twee bth gebakken ei, glas melk

Op zich valt het nog wel mee, maar ik mis het fruit en ik heb ontzettende honger, maar ik heb geen fruit. Maar Mark neemt een appel voor me mee zo O+.

En ik ga zo kip kerrie maken :9. Met banaan = ook fruit.

Morgen weer werken O+.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:19:34 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107522355
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:14 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Je scherm aanzetten!

*padum pssjjjj
Daar hebben we een smaailie voor.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:19:47 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107522363
Ik zit nog op mn werk. In mn eentje. In ons gezellige spookpand :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:20:00 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107522369
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Daar hebben we een smaailie voor.
Geen zin/tijd om op te zoeken!
pi_107522376
En je groente vikkestein? :P

Ik neem nu eigenlijk elke dag een salade met gegrilde groenten bij de lunch, werkt goed!
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:21:25 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107522423
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:20 schreef Perruche het volgende:
En je groente vikkestein? :P

Ik neem nu eigenlijk elke dag een salade met gegrilde groenten bij de lunch, werkt goed!
*zoekt lijstje van Perr om over eiwitten te mekkeren*

Ik haat groente, behalve spinazie en boerenkool en meuk die je in een dikke saus kunt gooien, zodat je het niet proeft. Beter maken ze pilletjes met groente, zodat ik elke dag een pilletje kan nemen.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:22:04 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107522453
quote:
9s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zit nog op mn werk. In mn eentje. In ons gezellige spookpand :').
Zal ik even onder aan het balkon komen janken? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_107522482
Lijstje!
O) Snee brood met gezouten roomboter, snee brood met humus
T) Blokjes belegen kaas
L) Smoothie
T) Appel
T) Avocado
D) Eten bij een studiegenootje, ze ging iets Indiaas maken. :9
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:25:54 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107522598
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Zal ik even onder aan het balkon komen janken? :P.
Ja, doe eens :')
pi_107522649
Hmmz, terug uit de stad, zonder cadeautje voor broer. Wel met dingen voor mezelf :')
pi_107522678
quote:
16s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

*zoekt lijstje van Perr om over eiwitten te mekkeren*

Ik haat groente, behalve spinazie en boerenkool en meuk die je in een dikke saus kunt gooien, zodat je het niet proeft. Beter maken ze pilletjes met groente, zodat ik elke dag een pilletje kan nemen.
Ik heb genoeg eiwitjes vandaag denk ik!

En spinazie :9 hm heb ik eigenlijk wel zin in, misschien ga ik dat wel eten vandaag!
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:28:15 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107522691
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:25 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, doe eens :')
Waarom heb ik zo'n grote mond? oO< .
Niet meer actief op Fok!
pi_107522695
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:22 schreef Lago het volgende:
Lijstje!
O) Snee brood met gezouten roomboter, snee brood met humus
T) Blokjes belegen kaas
L) Smoothie
T) Appel
T) Avocado
D) Eten bij een studiegenootje, ze ging iets Indiaas maken. :9
1 avocado? anders is het wel weinig enzo :P
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:28:53 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107522715
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:27 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik heb genoeg eiwitjes vandaag denk ik!

En spinazie :9 hm heb ik eigenlijk wel zin in, misschien ga ik dat wel eten vandaag!
Spinazie _O_.

Eiwitjes :9~. *foute opmerking inslikt*. Ik ga nog even een shake maken, denk ik! Welke smaak zal ik doen? Chocola? :D.
Niet meer actief op Fok!
pi_107522829
ik vond tot nu toe de bosbessen het lekkerst! Maar neem ze alleen voor of na het sporten, niet "zomaar"...
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:43:06 #27
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107523187
Mijn aanstaande had de Garmin om met het schaatsen.. max snelheid 32 km/uur :D En 50 km geschaatst, mijn held O+

Heb alles gesneden nu de keuken in, heb niet zoveel honger maar stouw het wel naar binnen :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107523394
-edit- byebye!

[ Bericht 24% gewijzigd door Ml-etje op 02-02-2012 18:28:45 ]
pi_107523435
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:28 schreef Perruche het volgende:

[..]

1 avocado? anders is het wel weinig enzo :P
Ja, een hele avocado. Avocado's zijn zo lekker. :9 En ik was pas om 12h mijn bed uit, dus dat verklaart de hoeveelheid ook wel een beetje. :')
pi_107523526
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:50 schreef Lago het volgende:

[..]

Ja, een hele avocado. Avocado's zijn zo lekker. :9 En ik was pas om 12h mijn bed uit, dus dat verklaart de hoeveelheid ook wel een beetje. :')
Dan is 't goed.

Nach hause *O*
pi_107523825
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:49 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Wat een off-topic plaatje, of ga je die opeten of zo?

Anyway, hoe is het hier bij mijn lieve dikketjes!

Vele hebben vandaag ge-PMéd, sommige beetje boos andere voor een goede ECA stack.
Helaas voor jullie, ik verkoop geen supplement, ik kan slechts doorverwijzen naar http://snelsimpelafvallen.blogspot.com/p/fatburners.html

Het valt mij ook op dat de meeste zich hier gedragen of ze uit eind 1950 komen, is dit echt een senioren topic?
De reactie zijn zo lauw als mijn Tante Gerda.
Gelukkig is Tante erg dik en geef ik haar nog een half jaar voor haar rikkemetik samen met haar goede vriend..buddy en toeverlaat Diabetes 2 de handdoek definitief in de ring zal gooien :Y

Ik wens iedereen in dit topic veel gezondheid toe, mogen de insulinepieken maar toppen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D

Ik las overigens 'biggetjes' :') Vond ik schattiger dan 'dikketjes' ^^
pi_107524301
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:D

Ik las overigens 'biggetjes' :') Vond ik schattiger dan 'dikketjes' ^^
Ik ook! Voelde me net een hangbuik zwijntje O+

Vanavond naar de kapper, tijd voor watergolven *O*
pi_107524454
Ik had net heel veel reacties getypt na de hele verzekeringsdiscussie, maar ik heb ze weer gewist. Ik ga in plaats daar van gewoon iets persoonlijks zeggen, en niet in op wat ik terecht of onterecht vind.

hoi, ik ben kwak, en de meeste mensen in dit topic vinden mij volgens mij wel aardig. jullie hebben mijn strijd tegen de kilo's al vrij lang en uitgebreid meegekregen. ik ben te dik omdat ik te veel heb gegeten en te weinig bewogen. mijn bmi is 46 (ongeveer), ik loop dus een ernstig verhoogd risico op hart- en vaatziekten, gewrichtsklachten en diabetes type 2, en daarnaast ook een verhoogde kans op vruchtbaarheidsproblemen en diverse soorten kanker. ik vind het dan ook niet léuk of gezond of verstandig dat ik zo dik ben. sterker nog, ik ben er al heel erg vaak heel erg verdrietig over geweest. even zo vaak ben ik meer of minder enthousiast begonnen aan beter eten / afvallen / sporten. en nee, ik heb nog niet voldoende doorgezet om blijvend gewicht kwijt te raken, dus in die zin is het allemaal mijn eigen schuld, heeft iedereen gelijk, en moet ik dus maar meer premie betalen. de vervuiler betaalt immers.

maar toch vind ik het niet eerlijk. en toch word ik verdrietig als ik mensen zo hoor praten als in de kranten, op tv (DWDD heeft het altijd over vetzakken als mensen zoals ik weer in het nieuws zijn). en toch voel ik me op de een of andere manier een "minder" mens als er zo simpel gepraat wordt over zoiets complex als obesitas/morbide obesitas. misshcien moet ik naar dieet, omdat de mensen daar meer zijn zoals ik, maar daar voel ik me niet thuis omdat er daar mijns inziens onrealistisch gedacht wordt over afvallen... en dus zal ik er tegen moeten kunnen, dat ik in een vakje word gezet van mensen die ervoor gekozen hebben zo dik te zijn, ook al is de waarheid en de combinatie van oorzaken veel complexer (en dat zeg ik zonder ook maar een moment te ontkennen dat ik elk onsje er zelf heb aangevreten). ik zou heel blij zijn als ik over drie jaar weer 90 kilo weeg. ik zou er noorseboskatkitten voor geven :P

en nu ga ik stoppen met grienen en me kut voelen omdat ik blijkbaar een gedrocht ben wat iedereen geld kost (niet jullie woorden, mijn perceptie) en een stukje dance central doen.

maar ik zou het toch fijn vinden als je je realiseert in dit hele debat dat je mensen kent die onder deze sticker vallen, en dat t best kut is om zo te zijn.
Kwak
pi_107524588
en tis weer 'leuk' geweest, doei!

[ Bericht 62% gewijzigd door DarkElf op 02-02-2012 18:27:27 ]
pi_107524636
opzouten.

geen dank :)

[ Bericht 88% gewijzigd door DarkElf op 02-02-2012 18:24:37 ]
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107524714
Hebben we nu genoeg topicvervuiling van zichzelf grappig vindende ramptoeristen gehad ja? Fijn..
Wat leeftijd betreft: voor dit puberale getrol word ik inderdaad te oud....
pi_107524748
Hoezo zit het topic ineens vol met gasten die maar blijven drammen over krachttraining/stackers/je mag nooit meer taart eten enz.?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_107524976
I killed ze topique :') ik ben overigens alweer klaar met mijn melodramatische bui
Kwak
pi_107525032
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:16 schreef kwakz0r het volgende:
Ik had net heel veel reacties getypt na de hele verzekeringsdiscussie, maar ik heb ze weer gewist. Ik ga in plaats daar van gewoon iets persoonlijks zeggen, en niet in op wat ik terecht of onterecht vind.

hoi, ik ben kwak, en de meeste mensen in dit topic vinden mij volgens mij wel aardig. jullie hebben mijn strijd tegen de kilo's al vrij lang en uitgebreid meegekregen. ik ben te dik omdat ik te veel heb gegeten en te weinig bewogen. mijn bmi is 46 (ongeveer), ik loop dus een ernstig verhoogd risico op hart- en vaatziekten, gewrichtsklachten en diabetes type 2, en daarnaast ook een verhoogde kans op vruchtbaarheidsproblemen en diverse soorten kanker. ik vind het dan ook niet léuk of gezond of verstandig dat ik zo dik ben. sterker nog, ik ben er al heel erg vaak heel erg verdrietig over geweest. even zo vaak ben ik meer of minder enthousiast begonnen aan beter eten / afvallen / sporten. en nee, ik heb nog niet voldoende doorgezet om blijvend gewicht kwijt te raken, dus in die zin is het allemaal mijn eigen schuld, heeft iedereen gelijk, en moet ik dus maar meer premie betalen. de vervuiler betaalt immers.

maar toch vind ik het niet eerlijk. en toch word ik verdrietig als ik mensen zo hoor praten als in de kranten, op tv (DWDD heeft het altijd over vetzakken als mensen zoals ik weer in het nieuws zijn). en toch voel ik me op de een of andere manier een "minder" mens als er zo simpel gepraat wordt over zoiets complex als obesitas/morbide obesitas. misshcien moet ik naar dieet, omdat de mensen daar meer zijn zoals ik, maar daar voel ik me niet thuis omdat er daar mijns inziens onrealistisch gedacht wordt over afvallen... en dus zal ik er tegen moeten kunnen, dat ik in een vakje word gezet van mensen die ervoor gekozen hebben zo dik te zijn, ook al is de waarheid en de combinatie van oorzaken veel complexer (en dat zeg ik zonder ook maar een moment te ontkennen dat ik elk onsje er zelf heb aangevreten). ik zou heel blij zijn als ik over drie jaar weer 90 kilo weeg. ik zou er noorseboskatkitten voor geven :P

en nu ga ik stoppen met grienen en me kut voelen omdat ik blijkbaar een gedrocht ben wat iedereen geld kost (niet jullie woorden, mijn perceptie) en een stukje dance central doen.

maar ik zou het toch fijn vinden als je je realiseert in dit hele debat dat je mensen kent die onder deze sticker vallen, en dat t best kut is om zo te zijn.
Hey kwak!

Ik denk dat je het je echt te persoonlijk aan trekt. Zelf ben ik ook te dik geweest. 1.66 en 70 kilo was voor mij in ieder geval te veel. Maar toen ik ontdekte dat ik inderdaad verkeerd bezig was, omdat ik me vol zat te proppen omdat mijn vriendje niet bij me paste, ging ik weer sporten en niet meer proppen. Ik veranderde en verloor mijn relatie, maar kreeg er een fijnere persoonlijkheid voor terug. De omslag in mijn hoofd duurde een jaar, op mijn lijf nog geen half jaar. Ik ga nooit meer terug. Ik ben blij met mijn persoonlijkheid en met mijn 60 kilo. En dat ik met mijn EDS nog niet in een rolstoel zit.

Zo heeft ieder persoon zijn verhaal. De kunst is om jezelf geen sticker meer op te plakken. Dan vliegen de kilo's eraf!

En je doet je best, alles heeft zijn tijd nodig, succes! :*
pi_107525033
quote:

Ik realiseer me heel goed dat er mensen zijn die ik ken en die onder die sticker vallen. Dat verandert niks aan dat ik me kan voorstellen dat verzekeringen aan die mensen meer geld vragen. Omdat mensen uit die groep nu eenmaal (veel) meer risico lopen.

Daarentegen betekent het niet dat ik me realiseer dat het vast kut is om zo te zijn. En het betekent ook niet dat ik zelf geloof dat jij bijvoorbeeld minder waard bent of wat dan ook. Sterker nog, ik zou het je vreselijk gunnen om blij met jezelf te zijn en om lekker & gezond in je vel te zitten.
pi_107525133
Goh, een heel topic aan discussie gemist. :o Nou ja, ik ga even niet bijlezen want ik voel me zo ook al klote genoeg. :')
Is er ook nog positief nieuws geweest? :P
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_107525137
Gewoon om te helpen, hoor. Maar ik kijk hier even en zie dames die vet willen verliezen die blokjes kaas en roomboter eten. Waarom, vraag ik me dan af..? Als je echt wilt afvallen, dan kun je toch beter echt clean eten, als je jezelf blijft teasen met verzadigde vetten en suikers schiet het niet echt op. Vaak is er bij mensen met overgewicht ook sprake van een verslaving voor suiker of verzadigde vetten, eraan toegeven is het laatste dat je moet doen.

quote:
knip

Het is goed dat je iets aan je probleem wilt doen, maar er druipt een soort zelfmedelijden van je post af. Je ziet jezelf als een slachtoffer... maar bedenk je wel: elk pondje gaat door het mondje. Je hebt je probleem zelf veroorzaakt. Ik zou zeggen; Get over it, en ga aan de slag met je lichaam! Met wat toewijding en doorzettingsvermogen gaat het snel.
  donderdag 2 februari 2012 @ 18:37:11 #43
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_107525161
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:31 schreef kwakz0r het volgende:
I killed ze topique :') ik ben overigens alweer klaar met mijn melodramatische bui
Ik versta jou reactie wel, ik dacht toen ik het las 'Och en Kwak dan...'.
Iedereen kan wel zwart-wit denken maar het leven is nu eenmaal niet zwart-wit. Obesitas wordt vaak gestart met genen maar vooral epigenetisch (zwangerschapsdiabetes, laag of hoog geboortegewicht, veel stijgen in gewicht de eerste maanden, ...) dat we er wel degelijk niet helemaal alleen controle over hebben. Obesitas, er is zeker nog niet het laatste onderzoek over geschreven.... Ik word wel helemaal kregel van die moeders die hun kinderen vetmesten van in de wieg, dat heb je dus wel echt onder controle.
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_107525379
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:36 schreef 16meter het volgende:
Gewoon om te helpen, hoor. Maar ik kijk hier even en zie dames die vet willen verliezen die blokjes kaas en roomboter eten. Waarom, vraag ik me dan af..? Als je echt wilt afvallen, dan kun je toch beter echt clean eten, als je jezelf blijft teasen met verzadigde vetten en suikers schiet het niet echt op.
Daar heb je ook volkomen gelijk in, maar de meeste vrouwen in dit topic hebben al een goed gewicht of willen een paar kilootjes kwijt, dan is neurotisch alle slechte dingen uitbannen ietwat overdreven, een keer zelfgebakken taart kan geen kwaad, zolang je het niet met regelmaat doet, lijkt me.

@ Kwak, ik begrijp dat het zwaar kut is om zulke dingen te lezen, maar ik denk toch dat er een punt is als verzekeraars rokers/mensen met obesitas meer laten betalen. De kans op gezondheidsproblemen is in die situaties nou eenmaal groter. Je moet het denk ik niet zo persoonlijk opvatten.
pi_107525416
Btw, margarine/halvarine eten is nou niet bepaald clean, alles behalve dat, dus een gematigde hoeveelheid roomboter is een stuk gezonder.
pi_107525567
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:36 schreef 16meter het volgende:
Gewoon om te helpen, hoor. Maar ik kijk hier even en zie dames die vet willen verliezen die blokjes kaas en roomboter eten. Waarom, vraag ik me dan af..? Als je echt wilt afvallen, dan kun je toch beter echt clean eten, als je jezelf blijft teasen met verzadigde vetten en suikers schiet het niet echt op. Vaak is er bij mensen met overgewicht ook sprake van een verslaving voor suiker of verzadigde vetten, eraan toegeven is het laatste dat je moet doen.

[..]

Het is goed dat je iets aan je probleem wilt doen, maar er druipt een soort zelfmedelijden van je post af. Je ziet jezelf als een slachtoffer... maar bedenk je wel: elk pondje gaat door het mondje. Je hebt je probleem zelf veroorzaakt. Ik zou zeggen; Get over it, en ga aan de slag met je lichaam! Met wat toewijding en doorzettingsvermogen gaat het snel.
:{w je kent me niet. ik vind mezelf niet zielig, ik ben gewoon wel eens verdrietig over wat mensen (niet hier, algemeen) van mij vinden. zélf ben ik nogal gelukkig momenteel met mijn vriend, mijn huisje en een fijne baan. daarnaast heb ik eetstoornistherpaie gevolgd en ben ik van mijn eetstoornis afgekomen.

bovendien zég ik dat ik alles er zelf aan heb gegeten. alleen zeg ik ook dat ik dan liever een hoger eigen risico betaal voor bepaalde ingrepen of zelfs niet vergoed krijg, dan dat ik constant meer premie betaal.
Kwak
pi_107525628
Nou kunnen we nu weer lief doen allemaal? Okdankdoei.
pi_107525640
Ik ga lekker aardappelgratin maken EN "Mijn kind is te dik" kijken.

Har!
pi_107525661
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:43 schreef Novem het volgende:

[..]

Daar heb je ook volkomen gelijk in, maar de meeste vrouwen in dit topic hebben al een goed gewicht of willen een paar kilootjes kwijt, dan is neurotisch alle slechte dingen uitbannen ietwat overdreven, een keer zelfgebakken taart kan geen kwaad, zolang je het niet met regelmaat doet, lijkt me.

@ Kwak, ik begrijp dat het zwaar kut is om zulke dingen te lezen, maar ik denk toch dat er een punt is als verzekeraars rokers/mensen met obesitas meer laten betalen. De kans op gezondheidsproblemen is in die situaties nou eenmaal groter. Je moet het denk ik niet zo persoonlijk opvatten.
true dat, van het risico. maar ik zeg: laten we niet alle mensen labelen als "jij loopt risico dus jij betaalt meer premie". ik vind het prima om, als er daadwerkelijk iets gebeurt met mij dat obesitas gerelateerd is, mij meer voor de ingreep zelf te laten betalen dan iemand die heel gezond heeft geleefd. daar gaat voor mij minder stigma en meer meten=weten vanuit.
Kwak
pi_107525663
Ik ga lekker m'n kind te dik maken EN aardappelgratin kijken.

Yer!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107525728
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:43 schreef Novem het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo. Maar mensen met een groter overgewicht kunnen die zooi beter links laten liggen.
pi_107525775
yay! eerste camping geboekt voor deze zomer http://www.greenacres-camping.co.uk/ (let niet teveel op het family friendly, het is vooral rustig, groen en in een mooie omgeving *O*)

we willen ook nog hier heen http://www.northmortefarm.co.uk/location.htm en dan nog eentje dichter bij oxford fo cambridge. we zijn alleen wel zo stom geweest om onze vakantie net midden in de olympische spelen in Londen te plannen dus we moeten maar snel de boot boeken anders betalen we de hoofdprijs...
Kwak
pi_107525954
Camping expres met wifi uitgezocht kwak? :P
Maar ziet er goed uit! En netjes, is vaak toch wel het belangrijkste :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107526075
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

true dat, van het risico. maar ik zeg: laten we niet alle mensen labelen als "jij loopt risico dus jij betaalt meer premie". ik vind het prima om, als er daadwerkelijk iets gebeurt met mij dat obesitas gerelateerd is, mij meer voor de ingreep zelf te laten betalen dan iemand die heel gezond heeft geleefd. daar gaat voor mij minder stigma en meer meten=weten vanuit.
Ok dat is ook wel een goeie inderdaad, zo zou je inderdaad voorkomen dat iemand zijn leven lang hogere premies betaalt, maar misschien wel nooit dergelijke gezondheidsproblemen krijgt, omdat je het labeltje obezitas hebt.
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:03:26 #55
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107526158
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:51 schreef V1z0R het volgende:

Yer!
Op welke zender is dat?
En ze leefden nog lang en gelukkig
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:04:50 #56
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107526207
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:51 schreef V1z0R het volgende:

Yer!
Uh, haal je geen dingen door elkaar hier? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_107526220
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:01 schreef Novem het volgende:

[..]

Ok dat is ook wel een goeie inderdaad, zo zou je inderdaad voorkomen dat iemand zijn leven lang hogere premies betaalt,omdat je het label obesitas hebt, maar misschien wel nooit dergelijke gezondheidsproblemen krijgt.
oops gequote ipv gewijzigd - ignore please :P
pi_107526224
definitief lijstje:
O: yoghurt met banaan en muesli
L: kopje tomatensoep, paar aardappels, wat groente en een karbonaadje
T: 100 ml. kwark met rode vruchten erdoorheen
T: 2 knackebrod, 1 met kaas 1 met hagelslag
D: 3 volkorenbroodjes met ham/kaas/gekookt ei/komkommer
T: koekje.

De duutser heeft hoofdpijn en is zooooo zielig!
pi_107526271
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:03 schreef Principessa het volgende:

[..]

Op welke zender is dat?
Is "Koken en dansen met Perr", op Playboy TV :')
pi_107526521
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:05 schreef Jagärtrut het volgende:
definitief lijstje:
O: yoghurt met banaan en muesli
L: kopje tomatensoep, paar aardappels, wat groente en een karbonaadje
T: 100 ml. kwark met rode vruchten erdoorheen
T: 2 knackebrod, 1 met kaas 1 met hagelslag
D: 3 volkorenbroodjes met ham/kaas/gekookt ei/komkommer
T: koekje.

De duutser heeft hoofdpijn en is zooooo zielig!
oh, en ik ben tevreden over m'n lijstje, wat jullie?
Weer een grote hoeveelheid carbs, maar dat is niet altijd te voorkomen.
Heb het idee dat m'n buik wat platter wordt!
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:13:23 #61
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107526624
Lijstje:

O: 200 gr. kwark, mineola, 50 gr. amandelen
L: 2 speltboterhammen met truffelmayo, kaas en halve avocado, 1 speltboterham met truffelmayo en een tomaat
T: mineola
T: 1 tomaat met half bolletje mozzarella
D: paar rosti rondjes, vega-unit, doperwtjes en een salade van tomaat en wortel

Het sporten schiet er een beetje bij in deze week, maar ik kan het in het weekend wel inhalen. Volgende week toch maar weer met de sporttas naar werk en dan meteen door, dat werkt toch het beste.

Succes, Jagärtrut.. :X
pi_107526656
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oh, en ik ben tevreden over m'n lijstje, wat jullie?
Weer een grote hoeveelheid carbs, maar dat is niet altijd te voorkomen.
Heb het idee dat m'n buik wat platter wordt!
Ik vind het wel een prima lijstje voor onderhoud, ik weet niet of hagelslag en een koekje de beste keuze zijn icm met de andere carbs als je af wilt vallen though. Hoewel ik me kan voorstellen dat het lastig is super netjes te eten als je niet thuis bent.

Zegt de weegschaal hetzelfde als jouw gevoel?
pi_107526684
Viz, mag ik jou misschien even PM'en voor advies? Als heer des topics? :P

Lijkt me netjes Jagar!
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_107526691
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:14 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik vind het wel een prima lijstje voor onderhoud, ik weet niet of hagelslag en een koekje de beste keuze zijn icm met de andere carbs als je af wilt vallen though. Hoewel ik me kan voorstellen dat het lastig is super netjes te eten als je niet thuis bent.

Zegt de weegschaal hetzelfde als jouw gevoel?
ik heb er niet opgestaan!

Oh, en er mag nog een B bij: 45 minuten wandelen.
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:15:05 #65
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107526714
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:13 schreef Principessa het volgende:

Succes, Jagärtrut.. :X
Met de man..
pi_107526734
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:15 schreef Principessa het volgende:

[..]

Met de man..
ik snapte het. Hij is ook wel schattig, heeft veel aandacht nodig...
pi_107526774
^O^ inderdaad hoog in de KH's, Jagar. Maar variatie zit er genoeg in, en volgens mij kom je ook wel aan de 50gr eiwitten.

Mag altijd, Mini :Y
Voel me wel zo'n vaderfiguur in ene met dat "Heer des topics" :D
pi_107527044
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:22 schreef drumstickNL het volgende:
opzouten.

geen dank :)
Werkelijk belachelijk, dit zijn gewoon producten die wel degelijk werken.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107527167
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:21 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Werkelijk belachelijk, dit zijn gewoon producten die wel degelijk werken.
Probeer het in feedback ;)
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:33:50 #70
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107527591
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:15 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik snapte het. Hij is ook wel schattig, heeft veel aandacht nodig...
Oh gelukkig, veel aaien dan maar ;)
pi_107527673
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:05 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Is "Koken en dansen met Perr", op Playboy TV :')
:o
pi_107527753
Moet ik wel iets straks en korts aan, anders mag ik niet op playboy TV natuurlijk.

Verder wordt D aardappelpuree, een moot zalm en een berg gesmoorde groente (ui, knof, wortel, venkel, selderij)

[ Bericht 3% gewijzigd door Perruche op 02-02-2012 19:47:29 ]
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2012 @ 19:45:26 #73
70532 loveli
N
pi_107528141
Roomboter is geen zooi.
/11
crap in = crap out
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:51:17 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107528421
Zo, een pension geboekt. Voor 213 euro inclusief vlucht zit ik 4 nachten in Madrid *O*.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:56:06 #75
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107528700
Zo. Fijn dagje vandaag, al voel ik me nog steeds beroerd. Raar gegeten ook, maar krijg niets anders naar binnen. Gelukkig heb ik voorgaande dagen een overdosis groente en fruit gegeten.

O. melk met volkorenflakes
t. croissant
l. Patat met en glas melk
s. Half uur cardio, half uur gewichten, 2 uur sauna met massage

Probeer wel water te drinken, maar het valt niet echt lekker. Zodirect neem ik een bord groentesoep met yoghurt toe denk ik.

Verder vandaag met iets van 2000 spanjaarden in een volle kerk en een goed gevuld plein een prachtige mis meegemaakt. Moest er wel 2 uur op wachten, want de processie liep uit geloof ik.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')