abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107615729
Ik voer ze ook, water geven niet aangezien er sneeuw ligt.
  zondag 5 februari 2012 @ 00:39:29 #52
3185 Adelante
To let it go now
pi_107615905
ze krijgen vetbollen en brood hier...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  † In Memoriam † zondag 5 februari 2012 @ 00:54:52 #53
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_107616302
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:58 schreef SiGNe het volgende:
Vogels zetten hun veren op zodat er een luchtlaag tussen de huid en de veren komt, hun lichaamswarmte verwarmt die lucht en zo houden ze zich voornamelijk warm.
Ook kunnen ze dicht bij elkaar zitten als ze met meerdere vogels bij elkaar leven of ergens beschutting zoeken.

Het is in elk geval belangrijk dat ze genoeg energie hebben om hun interne straalkachel aan te kunnen zetten.
Met sneeuw is het vrij lastig voedsel vinden, dat ruiken ze niet meer en dat zien ze niet meer.
Ze gaan hier 's nachts ook regelmatig in de nestkastjes schuilen waar ze in het voor jaar weer nestelen.
Strooi voor de roodborsten ook wat havermout, goed voor ze en ze zijn er gek op.
De mussen hier eten sowieso al het hele jaar door bij onze kippen en vliegen gewoon de schuur in om naar de voorraad vogelvoer te gaan.
Vandaag hadden we drie lijsters, die heel blij waren met de appels.
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  zondag 5 februari 2012 @ 01:12:28 #54
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_107616788
Mussen zitten hier niet gek genoeg, al jaren niet meer gezien, spreeuwen ook niet maar roodborsten en boomklevers vinden pindakaas ook erg lekker.

De koolmezen zitten hier ook in gaten tussen de voegen, gebruiken ze in de lente inderdaad als nest.
Verder zitten er hier ook eekhoorns maar die zie je niet veel, zitten voornamelijk in hun holletje (houden geen winterslaap)
pi_107621779
dacht ik dat de ganzentrek voorbij was, kwam gisteren de éne na de andere formatie over richting het zuiden, uiteindelijk wordt het de taaiste ganzen toch ook te koud zeker, wel altijd mooi om te zien trouwens die V-formaties :)
  zondag 5 februari 2012 @ 11:21:14 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107621814
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:18 schreef pinine het volgende:
dacht ik dat de ganzentrek voorbij was, kwam gisteren de éne na de andere formatie over richting het zuiden, uiteindelijk wordt het de taaiste ganzen toch ook te koud zeker, wel altijd mooi om te zien trouwens die V-formaties :)
Het is niet zozeer de kou volgens mij, maar sneeuw op het gras.
En idd, het is erg mooi ze te zien en horen vliegen. Vroeger aan de IJssel gewoond, dan hoorde je ze snachts ook overvliegen, gak gak, gak gak, gak gak
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107662844
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 00:54 schreef Strega het volgende:

[..]

Ze gaan hier 's nachts ook regelmatig in de nestkastjes schuilen waar ze in het voor jaar weer nestelen.
Strooi voor de roodborsten ook wat havermout, goed voor ze en ze zijn er gek op.
De mussen hier eten sowieso al het hele jaar door bij onze kippen en vliegen gewoon de schuur in om naar de voorraad vogelvoer te gaan.
Vandaag hadden we drie lijsters, die heel blij waren met de appels.
Onze appelberg is erg populair bij de merels. En er zat gisteren ook een andere vogel bij, ben even vergeten welke het was. Ze maken er wel een rotzooitje van hoor!

Het roodborstje heb ik gisteren ook weer gezien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:31 schreef SiGNe het volgende:

[..]

als ik dat filmpje zie is het best groen in de bosjes en bomen, op dat moment hadden de mussen dan weer geen bijvoering nodig.
Ja, was een mislukt brood... Wat totaal niet gerezen was en een brok beton was zachter :P Maar het geeft wel goed aan waarom wij de vogels bijvoeren, is gewoon een gaaf gezicht :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 19:36 schreef LordofLeaves het volgende:
@SIGNe. Niks mis met de vogeltjes bijvoeren. Ik doe het zelf ook. Een groot aantal koolmezen hebben de tuin al bezocht. Ook een paar merels en Vlaamse gaaien. Zelfs een roodborstje kwam even een kijkje nemen. Het bijvoeren van dieren staat gelijk aan het helpen van de daklozen tijdens de koudegolf. Alhoewel, ik geef het brood liever aan de dieren. :P
Gisteren zelfs een grote bonte specht gezien! Aangezien we niet echt een bosrijk gebied wonen, zijn spechten bij ons een zeldzaamheid. Je ziet heel soms boomklevertjes (maar dat is geen specht) en we hebben een keer een paartje draaihalzen op bezoek gehad.
  maandag 6 februari 2012 @ 10:22:12 #58
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_107664772
Gister toch nog even een vogel gered van de bevriezingsdood. Een Vlaamse gaai wilde net een pinda pakken, maar werd gegrepen door de kat van de buren. Vogeltje was gewond aan één vleugel en totaal in shock. :( Wat doe je dan? Netjes in een kistje gestopt met een oude handdoek en de dierenambulance gebeld. Hopelijk heeft de vogel het overleefd. :)
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  maandag 6 februari 2012 @ 15:46:47 #59
45 SiGNe
pi_107676166
In elk geval zal ie lekker warm zitten met meer dan genoeg voer :)

Ik noem ze trouwens altijd Chaamse Vlaaien :+ (het is dat Gaam verder geen plaats is en Chaam wel...maar goed, toch zelfde uitspraak :P )
pi_107679413
Het barst hier op t terras geregeld van pimpelmezen, koolmezen, af en toe een roodborstje (meerdere wat eentje is vrij fors en die andere is vrij klein), spreeuwen, merels, tortelduifjes, kauwen en vandaag hadden we een uitrustende duif.

Die heeft eerst uren in de zon uit de wind gezeten. Toen ging hij heel veel eten, daarna ging hij op een plekje zitten waar de smeltende sneeuw een waterstraaltje maakte en daar heeft hij toen een paar uur gezeten en gedronken. (Toen ik al het eten ging bijvullen hipte hij gewoon wat aan de kant en dat was het?) Daarna ging hij weer wat rondlopen en uiteindelijk toen de zon bijna weg was vloog hij weg. Denk dat hij er van een uur of 10 tot een uur of 16 zat.

Oh ja mijn jongste kat (nou ja hij wordt ook al weer 11 dit jaar) vond die duif wel heel storend! :D Moest er steeds naar gillen en waagde zich zelfs in de sneeuw! Helaas voor hem was de duif echt niet onder de indruk van een kat in een ren :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_107681309
Ik heb ook een bakje voer buiten neergezet (morgen maar eens vetbollen en pindakaas halen). Mijn vogeltjes waren er al blij mee. :')

Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 6 februari 2012 @ 17:52:30 #62
45 SiGNe
pi_107681372
Wel pindakaas zonder zout nemen, anders drogen de vogels alsnog uit.
pi_107681512
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 17:52 schreef SiGNe het volgende:
Wel pindakaas zonder zout nemen, anders drogen de vogels alsnog uit.
Ik hoorde net van iemand dat pindakaas met zout beter is dan helemaal geen pindakaas. Dus ik ga zeker kijken naar zoutloos maar als ik het niet kan vinden komt er een 'gewone' pot.

Nu nog geen vogel gezien bij het bakje. }:| Ondankbare weznes. :{w
En ja, het staat op het balkon.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 6 februari 2012 @ 18:17:57 #64
45 SiGNe
pi_107682240
Biologische pindakaas is wel vaak zoutloos... maar ja, betaal je ook zo ¤2 per potje.
Zo'n pot is in 1-2 weken helemaal leeg.
En inderdaad, beetje zout eten is minder erg dan geen eten.
  maandag 6 februari 2012 @ 19:16:49 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107684877
Of je neemt ander geschikt voer. Pindakaas is niet ineens een must.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 6 februari 2012 @ 20:11:28 #66
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_107687780
ik heb vandaag de eendjes maar wat extra (vers) brood gegeven, mijn man moet iedere keer lachen als ik weer eens met een heel vers brood kom, niet voor hem, maar voor de eendjes :D
pi_107691266
Vandaag maar braaf een wakje gemaakt voor de zwemmende vriendjes. En brood, en vetbollen en strooivoer... Verwende nestjes.
  Admin dinsdag 7 februari 2012 @ 08:52:27 #68
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_107703713
Zo maar weer een rondje park doen, eendjes, eksters, meeuwen. De tuin is een waar slachtveld :o
Kraaien, Turkse duifjes, winterkoninkjes, mesjes, alles vecht, twittertt en krioelt.

De katten kijken toe :')
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_107706325
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:52 schreef yvonne het volgende:
Zo maar weer een rondje park doen, eendjes, eksters, meeuwen. De tuin is een waar slachtveld :o
Kraaien, Turkse duifjes, winterkoninkjes, mesjes, alles vecht, twittertt en krioelt.

De katten kijken toe :')
Zal wel een bloedbad zijn dan!

Ja, dat is het leukste van bijvoeren, zeker als je mezen en mussen hebt!
pi_107920434
heb altijd meesjes, roodborstje en merels in de tuin maar de laatste week laten ze zich niet meer zien.
geen idee wat daar de reden voor is, ik heb nog wel steeds bollen hangen en het vogelhuisje ietsjes verplaatst zodat het uit de wind staat. zouden ze vanwege de kou gewoon even tijdelijk ergens anders 'wonen'?
wel nog steeds eksters, ook geinig maar die tikken de bollen uit het vogelhuisje en vreten ze in 3 minuten op zodra ze in het gras liggen, dus de bollen heb ik nu maar beter vastgemaakt met een extra touwtje, zodat ze blijven hangen voor de kleine vogeltjes.
(zat vorige week 1 roodborstje heel treurig naar die eksters te kijken, vandaar dat ik die bol maar snel gered heb, even later zat het roodborstje er vrolijk bovenop)

verder gooi ik momenteel eigenlijk alles naar buiten wat maar over is; toastjes van vrijdagavond, chipsrestjes, restje stokbrood. als de vogeltjes het niet eten, doen de egeltjes of de herten het wel.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 13 februari 2012 @ 09:13:59 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107921096
Gisteren was het bij ons erg druk. Groepje spreeuwen, paar duiven, roodborstje, merels en meesjes. Als klap op de vuurpijl nog een grote bonte specht! Die zat vooral in een van de bomen te hakken.

Het eten gaat hier trouwens ook veel minder hard dan ik had verwacht.
pi_107924213
De merels lijken ook bij ons uitgekeken op de appels. Er zat alleen nog een andere, volgens mij was het een grote lijster. De mussen hadden vergadering in een boom bij de buren...
pi_107924534
ik heb trouwens net van internet begrepen dat het niet handig is om appels in stukjes te doen omdat het dan bevriest en dat het beter is om de hele appel te geven zodat de vogeltjes er in kunnen pikken.
geldt dat nu ook voor mandarijnen? had mandarijntjes over en heb die in een paar stukken gescheurd, niet helemaal gepeld maar gewoon in 3 brokjes ofzo incl de schil.
was dat dan eigenlijk ook niet goed? dacht juist te helpen omdat die schil zo hard kan zijn...

heb ze trouwens op de boswal gegooid waar niet alleen vogeltjes zitten maar ook egeltjes overwinteren, dacht dat ze konden delen.
pi_107925034
Kun je vogels rijstebrij geven? :9
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 13 februari 2012 @ 12:38:41 #75
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107926105
Ik heb het gevoel dat er dit jaar eten zat is. Er was deze herfst ook een monsteroogst aan appels, bramen, bessen, beukennootjes, etc. Ik zie ook nog steeds massas bessen aan de bomen zitten waar merels, lijsters, koperwieken en kramsvogels van snoepen en op de grond is er zo te zien ook nog genoeg te vinden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 13 februari 2012 @ 12:48:21 #76
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107926381
Hier in Zuid Engeland hebben we op sommige plaatsen ook Dartford Warblers (komt in NL niet voor). Relatief schaars vogeltje dat helaas vaak gedecimeerd wordt tijdens koude winters. Maar gisterochtend (-7 graden) zag ik er 3 op de gebruikelijke plek, alive and kicking :). Was wel geruststellend...

Zo zien die eruit O+

Mijn reisverslagen
pi_107926415
oh grappig beest, wat voor formaat?
  maandag 13 februari 2012 @ 12:51:03 #78
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_107926457
Aan het begin van de kouperiode een hele emmer vetbollen gekocht bij de intratuin, halve tuin er mee volgehangen maar geen enkele vogel gezien die er aan heeft gevreten, blijkbaar zijn vetbollen van de intratuin niet goed genoeg voor de vogels in mijn tuin :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 13 februari 2012 @ 12:53:36 #79
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107926524
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:49 schreef computergirl het volgende:
oh grappig beest, wat voor formaat?
Formaat koolmees ongeveer. Erg karakteristiek met een lange staart die hij meestal omhoog steekt zoals op de foto.
Mijn reisverslagen
  maandag 13 februari 2012 @ 12:56:13 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107926608
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:51 schreef Klonk het volgende:
Aan het begin van de kouperiode een hele emmer vetbollen gekocht bij de intratuin, halve tuin er mee volgehangen maar geen enkele vogel gezien die er aan heeft gevreten, blijkbaar zijn vetbollen van de intratuin niet goed genoeg voor de vogels in mijn tuin :')
Gewoon bewaren tot volgend jaar :)
Zoals ik al schreef, ik zie overal nog massa's eten in de vrije natuur dus misschien heeft dat er mee te maken. Als ze het moeilijk gaan krijgen dan eten ze die bollen echt wel.
Mijn reisverslagen
pi_107926893
ik voer 2 spreeuwen in mn tuintje. :)
pi_107926994
wat een schattig vogeltje die Warbler
  maandag 13 februari 2012 @ 13:23:02 #83
45 SiGNe
pi_107927516
Ik zag gister 2 aalscholvers in de vijver bij het winkelcentrum zitten.
een zwom er in een wak bij een fontein, dook ook naar voedsel.
De ander zat op een boomstam die op het ijs lag.

Vond het vreemd om ze in Zeist te zien, bij m'n ouders komen ze in een grote groep overvliegen 's ochtends en 's avonds maar die wonen in Lelystad, daar is het normaal dat je ze ziet.
pi_107927642
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:23 schreef SiGNe het volgende:
Ik zag gister 2 aalscholvers in de vijver bij het winkelcentrum zitten.
een zwom er in een wak bij een fontein, dook ook naar voedsel.
De ander zat op een boomstam die op het ijs lag.

Vond het vreemd om ze in Zeist te zien, bij m'n ouders komen ze in een grote groep overvliegen 's ochtends en 's avonds maar die wonen in Lelystad, daar is het normaal dat je ze ziet.
ik heb wel eens aalsgolvers in de utrechtse oudegracht zien zitten, zelfs. vorige zomer nog.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:52:14 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107928426
In Londen zwemmen ze ook in de Thames
Mijn reisverslagen
  maandag 13 februari 2012 @ 13:55:37 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107928529
In Groningen zitten ze in het plantsoen en rondom de binnenstad kom ik ze ook tegen. In het plantsoen schijten ze met zijn allen in een boom die daardoor het loodje legt.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 februari 2012 @ 14:14:32 #87
163650 Greys
pi_107929097
Hoe zouden al die groepen halsbandparkieten in Den Haag enzo het gered hebben met deze temperaturen? Ben ik wel benieuwd naar :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 13 februari 2012 @ 14:20:41 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107929299
Hier leeft al een tijdje een senegalpapegaai in het plantsoen. Vorige week leefde die nog (hij of zij maakt zijn of haar aanwezigheid altijd luidkeels kenbaar).

Ik lees dat het een hij is en dat hij er al minstens 11 jaar leeft!

pi_107929842
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:55 schreef Lienekien het volgende:
In Groningen zitten ze in het plantsoen en rondom de binnenstad kom ik ze ook tegen. In het plantsoen schijten ze met zijn allen in een boom die daardoor het loodje legt.
Ze zitten ook altijd op de lantaarnpalen langs het Damsterdiep. Maar niet op allemaal, je kunt op de weg zien waar ze meestal zitten (als het een tijdje droog is geweest).
pi_107930118
Doe ik vogels een plezier met wortelen en prei en pompoen?

Zo ja: wat voor vogels? Eendjes en dus bij het water dumpen of op een pleintje voor de duiven? Het is al in stukjes gesneden :P
pi_107932749
volgens mij kan je er beter een soepje van maken
pi_107936721
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:58 schreef computergirl het volgende:
volgens mij kan je er beter een soepje van maken
Daar heb ik vandaag niet zo'n trek in, wij eten pasta :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 13 februari 2012 @ 18:02:13 #93
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107937390
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:20 schreef Lienekien het volgende:
Hier leeft al een tijdje een senegalpapegaai in het plantsoen. Vorige week leefde die nog (hij of zij maakt zijn of haar aanwezigheid altijd luidkeels kenbaar).

Ik lees dat het een hij is en dat hij er al minstens 11 jaar leeft!

[ afbeelding ]
Taaie vogel :P
Die halsbandparkieten zijn ook een stuk taaier gebleken dan men aanvankelijk verwachtte
Mijn reisverslagen
pi_107937397
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Doe ik vogels een plezier met wortelen en prei en pompoen?

Zo ja: wat voor vogels? Eendjes en dus bij het water dumpen of op een pleintje voor de duiven? Het is al in stukjes gesneden :P
Klinkt meer iets voor cavia's en konijnen...
pi_107942436
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:41 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Daar heb ik vandaag niet zo'n trek in, wij eten pasta :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
soep kan je heel goed invriezen.
Volgens mij kan je er vogels echt niet blij mee maken, een van mijn buren heeft een soort knol op het dat van een schuurtje gegooid maaaaaanden geleden. Ligt er nu nog
pi_107942488
Wij hebben in onze tuin drie van die bolletjes van de Action gehangen, maar na een week of drie is er gewoon nog niks van gegeten. Iemand enig idee hoe dit kan?
  maandag 13 februari 2012 @ 20:19:59 #97
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_107943522
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:01 schreef Paxcon het volgende:
Wij hebben in onze tuin drie van die bolletjes van de Action gehangen, maar na een week of drie is er gewoon nog niks van gegeten. Iemand enig idee hoe dit kan?
Idem hier. Van die slingers met pinda's en nog vetbollen en een ding met zaadjes. Geen een vogel gezien. Bij de buren die verschillende dingen hadden ook niks. Lijkt wel of alle vogels hier compleet verdwenen zijn.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_107944115
quote:
15s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:19 schreef Rica het volgende:

[..]

Idem hier. Van die slingers met pinda's en nog vetbollen en een ding met zaadjes. Geen een vogel gezien. Bij de buren die verschillende dingen hadden ook niks. Lijkt wel of alle vogels hier compleet verdwenen zijn.
Waar woon je ergens? Hier provincie groningen, dichtbij Drenthe
  maandag 13 februari 2012 @ 21:03:47 #99
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_107945946
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:30 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Waar woon je ergens? Hier provincie groningen, dichtbij Drenthe
Leeuwarden. Aan de rand en met genoeg groen in de wijk. Dat er steeds minder vogels, musjes, merels, koolmezen ed. zijn valt al een paar jaar op maar nu echt helemaal niks.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_107952574
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

soep kan je heel goed invriezen.
Volgens mij kan je er vogels echt niet blij mee maken, een van mijn buren heeft een soort knol op het dat van een schuurtje gegooid maaaaaanden geleden. Ligt er nu nog
Vandaar, de meerkoetjes hadden iniedergeval geen intresse :') heb bij het hoopje ook nog wat witte suikerklontjes gedaan, eens zien of het er morgen nog ligt, wellicht is het wat voor een een meeuw of een rat met poten :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')