Ze gaan hier 's nachts ook regelmatig in de nestkastjes schuilen waar ze in het voor jaar weer nestelen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:58 schreef SiGNe het volgende:
Vogels zetten hun veren op zodat er een luchtlaag tussen de huid en de veren komt, hun lichaamswarmte verwarmt die lucht en zo houden ze zich voornamelijk warm.
Ook kunnen ze dicht bij elkaar zitten als ze met meerdere vogels bij elkaar leven of ergens beschutting zoeken.
Het is in elk geval belangrijk dat ze genoeg energie hebben om hun interne straalkachel aan te kunnen zetten.
Met sneeuw is het vrij lastig voedsel vinden, dat ruiken ze niet meer en dat zien ze niet meer.
Het is niet zozeer de kou volgens mij, maar sneeuw op het gras.quote:Op zondag 5 februari 2012 11:18 schreef pinine het volgende:
dacht ik dat de ganzentrek voorbij was, kwam gisteren de éne na de andere formatie over richting het zuiden, uiteindelijk wordt het de taaiste ganzen toch ook te koud zeker, wel altijd mooi om te zien trouwens die V-formaties
Onze appelberg is erg populair bij de merels. En er zat gisteren ook een andere vogel bij, ben even vergeten welke het was. Ze maken er wel een rotzooitje van hoor!quote:Op zondag 5 februari 2012 00:54 schreef Strega het volgende:
[..]
Ze gaan hier 's nachts ook regelmatig in de nestkastjes schuilen waar ze in het voor jaar weer nestelen.
Strooi voor de roodborsten ook wat havermout, goed voor ze en ze zijn er gek op.
De mussen hier eten sowieso al het hele jaar door bij onze kippen en vliegen gewoon de schuur in om naar de voorraad vogelvoer te gaan.
Vandaag hadden we drie lijsters, die heel blij waren met de appels.
Ja, was een mislukt brood... Wat totaal niet gerezen was en een brok beton was zachterquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:31 schreef SiGNe het volgende:
[..]
als ik dat filmpje zie is het best groen in de bosjes en bomen, op dat moment hadden de mussen dan weer geen bijvoering nodig.
Gisteren zelfs een grote bonte specht gezien! Aangezien we niet echt een bosrijk gebied wonen, zijn spechten bij ons een zeldzaamheid. Je ziet heel soms boomklevertjes (maar dat is geen specht) en we hebben een keer een paartje draaihalzen op bezoek gehad.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:36 schreef LordofLeaves het volgende:
@SIGNe. Niks mis met de vogeltjes bijvoeren. Ik doe het zelf ook. Een groot aantal koolmezen hebben de tuin al bezocht. Ook een paar merels en Vlaamse gaaien. Zelfs een roodborstje kwam even een kijkje nemen. Het bijvoeren van dieren staat gelijk aan het helpen van de daklozen tijdens de koudegolf. Alhoewel, ik geef het brood liever aan de dieren.
Ik hoorde net van iemand dat pindakaas met zout beter is dan helemaal geen pindakaas. Dus ik ga zeker kijken naar zoutloos maar als ik het niet kan vinden komt er een 'gewone' pot.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:52 schreef SiGNe het volgende:
Wel pindakaas zonder zout nemen, anders drogen de vogels alsnog uit.
Zal wel een bloedbad zijn dan!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:52 schreef yvonne het volgende:
Zo maar weer een rondje park doen, eendjes, eksters, meeuwen. De tuin is een waar slachtveld
Kraaien, Turkse duifjes, winterkoninkjes, mesjes, alles vecht, twittertt en krioelt.
De katten kijken toe
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |