Ja, maar suikerwater heeft wel een lager vriespunt denk ik, wintergroentes zijn tenslotte ook niet voor niets vaak zoetig.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:00 schreef BlueEyes het volgende:
Denk je niet dat dat ook bevriezen gaat? (ijsjes zijn ook suiker met water)
dit, zonder ons kunnen ze het ook wel doorkomen hoorquote:Op donderdag 2 februari 2012 16:04 schreef Dhaha het volgende:
Mensen die vogels in de winter zielig vinden
Niet alleen vogels, alle dieren die in het wild leven.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:04 schreef Dhaha het volgende:
Vast wel maar een beetje helpen kan geen kwaad, toch?quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:05 schreef gogosweden het volgende:
[..]
dit, zonder ons kunnen ze het ook wel doorkomen hoor
Nou ja, logisch welquote:Als er sneeuw ligt zullen de vogels dat als waterbron gebruiken. Wanneer er geen sneeuw ligt en alle water is bevroren dan kunnen we de vogels helpen.
Geef gewoon zuiver water en zet dat op een windvrije, beschutte plaats.
Door de drinkbak af te dekken met gaas kunnen ze geen koude douche nemen.
Het verenkleed zou anders kunnen bevriezen met alle gevolgen vandien.
Op zeer koude dagen mag men het ijs met een hamer in kleine ijsbrokjes slaan. De vogels pikken de stukjes op en laten het in hun bek smelten.
Ik vind dat we dit soort mensen eens midden in een Siberische winter moeten laten overleven.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:04 schreef Dhaha het volgende:
Meeleven met een dier?quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Niet alleen vogels, alle dieren die in het wild leven.
Ga jij maar eens een uurtje in de kou staan, zelfs met jas aan ben je blij als je weer binnen bent, of niet soms?
Plus wij kunnen ook lekker naar een warme supermarkt voor de boodschappen, dieren hebben op dit moment best moeite om eten te vinden.
Is gewoon een beetje meeleven in een ander.. een dier in dit geval.
Flikker toch gewoon op joh, sneuneus. Posten in F&F is niet verplicht. In jouw geval zelfs ongewenstquote:Op donderdag 2 februari 2012 16:09 schreef Dhaha het volgende:
Meeleven met een dier?![]()
Dat beest kan geeneens denken: "verdomme wat is het koud"
Je kan niet meeleven met een dier maar wel hun gedachtes lezen?quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:09 schreef Dhaha het volgende:
[..]
Mensen die geen inlevingsvermogen hebbenquote:Op donderdag 2 februari 2012 16:04 schreef Dhaha het volgende:
Toch heeft hij wel gelijk, aangezien die beesten in het ''nu'' leven en waarschijnlijk ook nog die kou gewoon lekker vinden. Ze hebben er in ieder geval minder onder te lijden dan dat een mens dat doet, die nog terug kan denken aan warm zomerweer.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:09 schreef Dhaha het volgende:
[..]
IJsberen houden een winterslaap.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:27 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Er zijn toch van die sokken om om die drinkflessen heen te doen voor honden.
Daar zou ik iets mee fabriceren denk ik, gewoon een klein tuitje erin doen...
Maar die vogels zijn niet zielig, dat is gewoon de natuur. Zij vinden ook wel manier om water te kunnen drinken...IJsberen zijn toch ook niet zielig?
Jawel, maar die zitten hier niet in de tuin (althans, ik heb ze nooit gezien), dus die kan ik niet helpen ookquote:Op donderdag 2 februari 2012 16:27 schreef drunk_on_shadows het volgende:
IJsberen zijn toch ook niet zielig?
Dit is dus waar het allemaal werkelijk om gaat de rest is ondergeschikt.quote:Ik vind het er trouwens ook wel leuk uitzien
Mensen die doodgaan maken de soort ook sterker. Schaf de gezondheidszorg, de AOW en het pensioen maar af, daar worden we allen beter van. De banken en pensioenfondsen voorop.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Vogels die dood gaan in de winter maken de soort sterker, dat is de natuur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuur bestaat niet in Nederland, alles is gereguleerd in de vorm van natuurbeheer. De natuur wordt aan alle kanten gestuurd, mogen wij dan niet een klein beetje meesturen. Leuk, een heel stel meesjes en mussen in de tuin, een enkele specht erbij, niets mis mee.
Eergisteren kwam er ook een slechtvalkje mee-eten, zijn lunch was een hapje koolmees. Dat is ook de natuur.
De vraag is inderdaad of dit geen negatieve selectie is, de zwakkeren helpen. Persoonlijk denk ik van niet, doordat de ouders beter gevoed uit de winter komen zullen ze hun eerste legsel beter op weg kunnen helpen voor het komende jaar. Ondertussen geniet ik van hun capriolen in de tuin.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
Ja, dat is de leukste reden om "bij te voeren". En we moeten de natuur helpen, want we hebben een heel groot deel van de natuurlijke voedingsbronnen verwijderd. Vooral stadsvogels leven van de mens en niet meer echt van de natuur.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:53 schreef Pagan het volgende:
[..]
Ondertussen geniet ik van hun capriolen in de tuin.
Egelvoer, nooit melk geven. Alleen horen egels nu in winterslaap te zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:09 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Wat eten egels eigenlijk, want die schijnen ook rond te scharrelen bij ons...
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:53 schreef Pagan het volgende:
[..]
Mensen die doodgaan maken de soort ook sterker. Schaf de gezondheidszorg, de AOW en het pensioen maar af, daar worden we allen beter van. De banken en pensioenfondsen voorop.Dat voeren doe je voor jezelf, niets mis mee verder, maar dat is hoe het is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuur bestaat niet in Nederland, alles is gereguleerd in de vorm van natuurbeheer. De natuur wordt aan alle kanten gestuurd, mogen wij dan niet een klein beetje meesturen. Leuk, een heel stel meesjes en mussen in de tuin, een enkele specht erbij, niets mis mee.
Eergisteren kwam er ook een slechtvalkje mee-eten, zijn lunch was een hapje koolmees. Dat is ook de natuur.
De vraag is inderdaad of dit geen negatieve selectie is, de zwakkeren helpen. Persoonlijk denk ik van niet, doordat de ouders beter gevoed uit de winter komen zullen ze hun eerste legsel beter op weg kunnen helpen voor het komende jaar. Ondertussen geniet ik van hun capriolen in de tuin.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Ik voer ook vogels, maar omdat ik leuk vind. Niet omdat ik de illusie heb dat voor de natuur te doenquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:22 schreef Lienekien het volgende:
Dat betekent nog steeds niet dat je ze maar moet laten kreperen.
Ja, maar met dat kwakkelweer van tot twee weken geleden is er blijkbaar toch 1 wakker geworden want er is er een gespot bij onze appelhoop (ligt tegen de composthoop aan) ... Ik neem aan dat hij ondertussen wel weer in slaap gevallen is (en ik denk in de composthoop). Maar als hij honger heeft, ik lees dat hij ook fruit eet (en appels genoeg!)quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:38 schreef Pagan het volgende:
[..]
Egelvoer, nooit melk geven. Alleen horen egels nu in winterslaap te zijn.
Als je geen egelvoer hebt kun je ook kattenvoer geven.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:38 schreef Pagan het volgende:
[..]
Egelvoer, nooit melk geven. Alleen horen egels nu in winterslaap te zijn.
als ik dat filmpje zie is het best groen in de bosjes en bomen, op dat moment hadden de mussen dan weer geen bijvoering nodig.quote:
quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:58 schreef SiGNe het volgende:
Ik vind het zelf een beetje zielig voor de vogels, die flinke kou maar wat kan je nou eigenlijk doen om ze goed de winter door te helpen?
Ik heb al een notenkrans en een peanut-bar waar een pot zoutloze (!!) pindakaas in zit maar hoe kan je met deze temperaturen vogels aan drinken helpen?
Heb net een bakje koud kraanwater buiten gezet maar dat was na een minuut of 10 al bevroren en zout in het water doen is ook niet slim omdat de vogels daardoor uitdrogen.
Als je ze dood wil hebben moet je juist dat doen..
Is suikerwater misschien een optie?
Bronquote:Hoe geef ik vogels te drinken als het vriest?
Bij lichte vorst kunt u vers water aanbieden. Er wordt van gedronken en in gebadderd. Dit is geen probleem, vogels badderen dan ook nog in natuurlijk water als het niet is dichtgevroren. Het water rolt direct van de ingevette veren, dus bevriest niet. Het helpt om het verenkleed in conditie te houden, zodat ze beter tegen de kou bestand zijn.
Bij strenge vorst kunt u beter geen open (lauw) water aanbieden. Als er geen sneeuw ligt om op te pikken, kunt u ijs vergruizen zodat ze de ijssplinters kunnen oppikken. Erg koud in de buik, dus het kost wat energie, maar het voorziet wel in de vochtbehoefte.
Eventueel kunt u een paar scheppen suiker in water oplossen, om te voorkomen dat het drinkwater bevriest. Leg er dan wel een stuk gaas over, om te voorkomen dat de vogels erin gaan badderen. Ze mogen er alleen van drinken. Gebruik nooit zout! Dat is erg ongezond voor vogels.
Klopt, en fruit, appel, banaan, druiven, ze zijn er gek op. Wij hebben een aantal jaren geleden twee jonge egeltjes door de winter geholpen nadat hun moeder roadpizza was geworden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:02 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Als je geen egelvoer hebt kun je ook kattenvoer geven.
Als het enorm koud is kunnen egels wakker worden om een warmere schuilplaats te zoeken. Dat gaat natuurlijk wel ten koste van de vetreserves dus het moet niet te vaak gebeuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |