quote:SOEST - Na de strenge vorst van afgelopen nacht worden we morgen getrakteerd op een pak sneeuw. Vanuit het noordoosten komt dan een gebied met buien ons land binnen. Vandaag is de gevoelstemperatuur min 18. De eerste sneeuw valt al morgenochtend in het noorden en oosten.
Later trekt deze aaneengesloten buienlijn naar het zuidwesten. De sneeuwval in het midden en zuiden van ons land wordt pas morgenmiddag berekend. Volgens Weeronline.nl kan er 3 tot 8 centimeter sneeuw vallen. Ook zullen er plaatsen zijn waar het vermoedelijk in het geheel niet tot sneeuwval komt. Mogelijk ontstaan daarbij morgen problemen in de avondspits.
Komende nacht vriest het opnieuw streng. De vorst gaat onder de min 10 die afgelopen nacht als laagste minimum werd gemeten in delen van Oost- en Zuid-Nederland. Het vriest vannacht 8 tot lokaal 12 graden. Vandaag is het erg koud. Onder een strakblauwe hemel en bij een ijskoude noordoostenwind wordt het vanmiddag niet warmer dan min 3 tot min 6 graden.
Morgen loopt het kwik in het westen tijdelijk op tot rond of even boven nul. Na de passage van de sneeuwstoring draait de wind, die aanvankelijk vrijdag veranderlijk is, opnieuw overal naar het noordoosten. Er wordt dan een portie nieuwe ijskoude lucht aangevoerd. In de nachten naar zaterdag en zondag wordt strenge, mogelijk zeer strenge vorst verwacht met minima tussen min 10 en min 16 graden.
De vorst houdt in de nieuwe week onverminderd aan. Overdag vriest het licht, in de nachten matig tot streng. Op de meeste plaatsen in ons land ligt inmiddels natuurijs dat ook vandaag snel verder aangroeit. Op verschillende grote plassen wordt geschaatst, maar voor eigen risico, zoals gisteren op het Veluwemeer. Door de verwachte sneeuwval van vrijdag worden de ijscondities er zeker niet direct beter op.
quote:
Een enkel sneeuwvlokje ontregeld alles al bij de NSquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:15 schreef RemcoDelft het volgende:
3-8 cm is toch geen "flink pak"? Het is hooguit genoeg om de NS en het wegverkeer volledig te ontregelen.
Bij een flink pak denk ik aan een halve meter
Best overdreven weer.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:15 schreef RemcoDelft het volgende:
3-8 cm is toch geen "flink pak"? Het is hooguit genoeg om de NS en het wegverkeer volledig te ontregelen.
Zodat er niemand op mijn verjaardag komt omdat ze niet door de sneeuw durven te rijden.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:18 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Sneeuw, precies op vrijdag![]()
en dan die temperatuur zodat het blijft liggen in het weekend
Voor Nederlandse begrippen is dat inmiddels 'een dik pak'quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Wie durft er nou niet te rijden met 3 - 8 cm sneeuw?quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:19 schreef mstx het volgende:
[..]
Zodat er niemand op mijn verjaardag komt omdat ze niet door de sneeuw durven te rijden.
Typische berichtgeving van deze tijd (niet alleen weergerelateerd, maar algemeen, alles is een vreselijke ramp, drama of erger). Echt, we komen binnenkort superlatieven tekort, wordt tijd dat er een paar bijkomen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:15 schreef RemcoDelft het volgende:
3-8 cm? Nederland ligt tegen die tijd platquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wie durft er nou niet te rijden met 3 - 8 cm sneeuw?Komen er alleen bejaarden op je verjaardag ofzo..
quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:16 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Een enkel sneeuwvlokje ontregeld alles al bij de NS
Ondertussen in Nederland met 15 km/u.....quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ondertussen in Nederland :
[ afbeelding ]
Japanquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Ondertussen in Nederland :
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd hoorquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:19 schreef mstx het volgende:
[..]
Zodat er niemand op mijn verjaardag komt omdat ze niet door de sneeuw durven te rijden.
Hoe hebben ze dat zo mooi strak voor elkaar gekregen?quote:
Wat een onzin. Ik heb zaterdag ook een verjaardag. Denk je dat ik me laat weerhouden door een beetje sneeuw. Snelwegen zijn vrij, stapvoets als er echt veel sneeuw ergens licht, dan doe ik er maar wat langer over. Boeiequote:Op donderdag 2 februari 2012 10:19 schreef mstx het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe hebben ze dat zo mooi strak voor elkaar gekregen?
Over sneeuwbalterroristen of zo?quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:20 schreef Casos het volgende:
[..]
Typische berichtgeving van deze tijd (niet alleen weergerelateerd, maar algemeen, alles is een vreselijke ramp, drama of erger). Echt, we komen binnenkort superlatieven tekort, wordt tijd dat er een paar bijkomen.
Sneeuw veeg je er zo vanafquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:50 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat is slecht voor het ijs verdomme!
Valt wel mee, vanavond nog even goed vriezen en de meeste plassen zitten dicht. Dan is sneeuw geen probleem meer (behalve dat de ijs aangroei langzamer gaat omdat sneeuw isoleert)quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:50 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat is slecht voor het ijs verdomme!
ja maar dan moet er wel eerst ijs liggen!quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Sneeuw veeg je er zo vanaf
Als er geen ijs ligt dan boeit het ook niet dat het sneeuwt.quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja maar dan moet er wel eerst ijs liggen!
Punt is dat er hier op de meeste plekken wel ijs ligt, maar te dun om op te staan. Dus straks ligt daar een laag sneeuw op die je er niet af kan vegen.quote:Als er geen ijs ligt dan boeit het ook niet dat het sneeuwt.
quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:19 schreef penny-wise het volgende:
Eindelijk sneeuw..
En ik ga zaterdag een cabrio kopen
En dat kan niet met een beetje sneeuw, omdat?quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:21 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik wilde gvd schaatsen van het weekend.
Plaatje werkt nietquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:21 schreef Frutsel het volgende:
Ik moet het nog zien met dat "pak" sneeuw![]()
noorden en westen kon wel eens buiten de boot vallen...
Ik hoop niet dat je naar de radar zelf kijkt?quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Plaatje werkt niet![]()
Volgens buienradar gaat het morgen in de loop van de ochtend gewoon sneeuwen in het noorden en westen
En jij noemt jezelf Straatcommandoquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Flikker op man, alleen werkelozen, homo's en wijven houden van sneeuw
Winter
Snijdende klotewind
Sneeuw
Gladheid
Zomer
Warmte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mij mag je er voor wakker maken.
Dit dus en dat terwijl we 'net' uit een kleine mini-ijstijd komen ongeveer 1720 - 1920 en dan klagen we nu over elk vlokje sneeuw.quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:39 schreef Elfletterig het volgende:
Het probleem is niet het laagje sneeuw dat valt, het probleem is de massahysterie die er in dit land ontstaat. Het soort hysterie waarmee een laagje van 3 tot 8 centimeter sneeuw al wordt betiteld als 'een flink pak sneeuw'.
Hoepel op, het stelt echt niks voor. Dit is doodgewoon winterweer voor een land als Nederland. Een flink pak sneeuw ligt in de Alpen, waar laatst een meter viel en waar mensen zich amper nog konden verplaatsen. Een laagje sneeuw waar net je schoenzolen in wegzakken, is niet een 'flink pak'. Extreme kou of een horrorwinter vind je in Polen, waar het -30 is, niet in Nederland waar we deze hele winter nog nauwelijks stenge vorst hebben kunnen noteren.
En misschien nog wel erger dan de massahysterie is dat mensen zich er ook nog naar gaan gedragen. Reserveer maar vast de voorpagina's van kranten, stel je maar vast in op panisch weggedrag van automobilisten, ellenlange files in de ochtendspits (records, records!!!) en sfeer-items in het NOS Journaal van mensen die met hun kinderen gaan sleetjerijden.
*zucht*
niet overdrijven daar zijn minstens een dozijn sneeuwvlokjes voor nodig heur!!!! met 1 sneeuwvlokje heb je hooguit kans op nog meer vertragingenquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:16 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Zelfs een klein beetje sneeuw kan voor enorm veel overlast zorgen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:39 schreef Elfletterig het volgende:
Het probleem is niet het laagje sneeuw dat valt, het probleem is de massahysterie die er in dit land ontstaat. Het soort hysterie waarmee een laagje van 3 tot 8 centimeter sneeuw al wordt betiteld als 'een flink pak sneeuw'.
Hoepel op, het stelt echt niks voor. Dit is doodgewoon winterweer voor een land als Nederland. Een flink pak sneeuw ligt in de Alpen, waar laatst een meter viel en waar mensen zich amper nog konden verplaatsen. Een laagje sneeuw waar net je schoenzolen in wegzakken, is niet een 'flink pak'. Extreme kou of een horrorwinter vind je in Polen, waar het -30 is, niet in Nederland waar we deze hele winter nog nauwelijks stenge vorst hebben kunnen noteren.
En misschien nog wel erger dan de massahysterie is dat mensen zich er ook nog naar gaan gedragen. Reserveer maar vast de voorpagina's van kranten, stel je maar vast in op panisch weggedrag van automobilisten, ellenlange files in de ochtendspits (records, records!!!) en sfeer-items in het NOS Journaal van mensen die met hun kinderen gaan sleetjerijden.
*zucht*
Het is wat hè, dat winterseizoen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:28 schreef erniee het volgende:
Bah ook nog sneeuwIk hoopte een beetje dat dit jaar de winter min of meer overgeslagen zou worden en we al snel zonder jas naar buiten zouden kunnen... Maar nee, het moet nog weer even gaan sneeuwen in februari
quote:The first River Thames frost fair was in 1607; the last in 1814
Als fietser heb ik liever sneeuw dan die verraderlijke ijzel.quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:43 schreef Madame_Paon het volgende:
Zelfs een klein beetje sneeuw kan voor enorm veel overlast zorgen.
Ik moet alles op de fiets doen en met sneeuw moet ik gewoon gaan lopen, omdat ik anders onderuit ga.
Sneeuw is gewoon enorm waardeloos als je ergens heen moet.
Het is al meermaals een horrorwinter genoemd in de media en bij weeralarmen klinkt er inmiddels ook al in het hele land hoongelach.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:20 schreef Casos het volgende:
[..]
Typische berichtgeving van deze tijd (niet alleen weergerelateerd, maar algemeen, alles is een vreselijke ramp, drama of erger). Echt, we komen binnenkort superlatieven tekort, wordt tijd dat er een paar bijkomen.
Op synoptische (grootschalig dus) gezien is er niet veel aan te merken op de nieuwe run. Echter: Hirlam06 is NIET consistent met de voorgaande run in ons aandachtsgebied. Met name de timing ven de positie van het laagje (1034 hPa !!!) wijkt af. I.p.v over het oosten van het land trekt dit laag nu over het westen en derhalve is de aanlandige wind minder sterk en ligt het zwaartepunt van de neerslag nu in het westen van het land. Verder valt op te merken dat Hirlam nu naar ECMWF toe getrokken is w.b. het behandelen van het laagquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je naar de radar zelf kijkt?
edit: ik zie dat het plaatje van vannacht alweer veranderd isNaja, we zullen wel zien waar het nu wel of niet valt...
De vogels van tegenwoordig kunnen ook al nergens meer tegen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:54 schreef yyyentle het volgende:
Voor de vogels hoop ik dat het niet te lang gaat duren, dit weer.
Preciesquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:44 schreef SteveBudin het volgende:
Dit weer is ideaal, -8 en je hoeft niet eens te krabben 's ochtends. Sneeuw mag wat mij betreft wegblijven.
behalve de sneeuwuil natuurlijk, die floreert!quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:54 schreef yyyentle het volgende:
Het rechtdoor rijden zoals die Amtrac treinen doen in die filmpjes kunnen onze koplopers ook prima, het wordt wat lastiger als de wissels niet meer te bedienen zijn..quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:42 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
niet overdrijven daar zijn minstens een dozijn sneeuwvlokjes voor nodig heur!!!! met 1 sneeuwvlokje heb je hooguit kans op nog meer vertragingen
http://www.volkskrant.nl/(...)-gewoon-buiten.dhtmlquote:Tijger, bizon en ijsbeer blijven in dierentuin gewoon buiten
De Europese bizons in Artis, de ijsberen in Blijdorp en de Siberische tijgers in Dierenpark Emmen kunnen de huidige vrieskou wel waarderen. Daarentegen zoeken de zebra's, giraffen en gorilla's het liever warmer op in hun binnenverblijf. Dat blijkt vandaag uit een ronde langs de dierentuinen.
quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:35 schreef Frutsel het volgende:
Situatie A2 : vrijdagmiddag 3 februari 2012
[ afbeelding ]
Die zitten ook al verongelijkt te kleumen op een kluitjequote:Op donderdag 2 februari 2012 11:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
De vogels van tegenwoordig kunnen ook al nergens meer tegen.
Yes! Lekker winterweer. Gezond. Rode wangen. Schaatsen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:50 schreef Frutsel het volgende:
Breaking: Punxsutawney Phil zag zijn schaduw... nog zes weken winter
#groundhogday
in de VS jaquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Yes! Lekker winterweer. Gezond. Rode wangen. Schaatsen.
Het is gezond, laten we het daarbij houden.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Yes! Lekker winterweer. Gezond. Rode wangen. Schaatsen.
quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:54 schreef yyyentle het volgende:
En ook een flink stel kruiperige creeps delven het onderspit. Mooi toch?quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..], Stel je voor al die zielige zwakke vogeltjes die het loodje leggen. Oh wacht dat is ook het voordeel van een strenge winter. het heeft een zuiverende werking op de populaties van de overwinteraars hier.
Dat ook, volgend jaar dus minder wespen als na een zachte winter.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En ook een flink stel kruiperige creeps delven het onderspit. Mooi toch?
quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat ook, volgend jaar dus minder wespen als na een zachte winter.
LOL ik zie geen EC staan. Hirlam zegt ijzel jah in het zuidwesten, gezien de temperatuur op dat moment. GFS gaat voor sneeuw Frutsel. Zijn dezelfde kaarten die jij plaatstequote:Op donderdag 2 februari 2012 14:17 schreef Frutsel het volgende:
zijn dit weer nieuwe kaarten? of zijn ze hetzelfde als die ik postte van 1200 uur?
ik zie de ijzel niet
quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:50 schreef Frutsel het volgende:
Breaking: Punxsutawney Phil zag zijn schaduw... nog zes weken winter
#groundhogday
Klopt, EC heeft dit niet zulke kaarten, alleen Hirlam en GFSquote:Op donderdag 2 februari 2012 14:20 schreef Frutsel het volgende:
Ow wacht, tis net andersom...? Hirlam zegt ijzel, GFS zegt van niet?
Neem een driewielerquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:43 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Zelfs een klein beetje sneeuw kan voor enorm veel overlast zorgen.
Ik moet alles op de fiets doen en met sneeuw moet ik gewoon gaan lopen, omdat ik anders onderuit ga.
Sneeuw is gewoon enorm waardeloos als je ergens heen moet.
Neuh, dat mag wit zijn. Alhoewel mijn dochter en ik dit niet vervelend zouden vinden!quote:
Alles onder de sneeuw ziet er mooi uitquote:Op donderdag 2 februari 2012 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat heeft toch iedereen met die sneeuw, ik heb liever dat het wat kouder wordt en neerslag vrij
Foto van 'hier'?quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:09 schreef nattermann het volgende:
Hier ligt al sinds maandag 3-8 cm sneeuw.
totdat die sneeuw smelt en dan is het vieze derrie, maarja je hebt gelijk, het geeft wel een mooi plaatjequote:Op donderdag 2 februari 2012 14:58 schreef arucard het volgende:
[..]
Alles onder de sneeuw ziet er mooi uit
En gewoon omdat het kan, spam ik ook nog even schaamteloos de column die ik ruim een jaar geleden over dit soort hysterie schreef. Tekstje is namelijk weer bijzonder actueel:quote:Er zijn sinds 1997 wel strengere winters geweest dan de huidige. Die van vorig jaar bijvoorbeeld staat op nummer 31 in de eredivisie van de koudste winters sinds 1901. Elke winter in die lijst heeft een zogenoemd Hellmann-getal. Dat getal is de optelsom van alle gemiddelde temperaturen onder nul van een winter. Dus als de gemiddelde temperatuur op een dag bijvoorbeeld -3 graden is, krijgt die winter er 3 Hellmann-punten bij. De meeste punten heeft de winter van 1963: 345,9. Sneeuwduinen van 3 meter, het IJsselmeer al voor Kerst helemaal dichtgevroren en op de branding van de Noordzee kon je schaatsen. De winter van vorig jaar verzamelde er 94,7, de laatste Elfstedenwinter verzamelde er 150 en staat daarmee op de 12e plek.
De alom gevreesde winter van dit jaar moet het doen met een 108e plek. Van de 111. 7,9 Hellmann-punten werden er tot nu toe verzameld. Dat is echter een voorlopige stand. ‘Omdat we tot nu toe een zachte en natte winter hebben gehad’, zegt Rob Sluijter, klimatoloog bij het KNMI. Maar, zegt Sluijter, ‘het ziet er naar uit dat deze winter wel uit de laagste regionen kruipt.’ Het Ajax onder de winters kan de komende tijd namelijk nog wat punten bij elkaar sprokkelen. ‘Het is echt koffiedik kijken’, geeft Sluijter ruiterlijk toe, maar volgens de klimatoloog kunnen er de komende tien dagen nog zo’n 45 punten binnengesleept worden. ‘Dan kom je al in de middenmoot van de afgelopen 111 jaar terecht.’ Dat is de horrorwinter van 2012: een stabiele middenmoter.
het zijn wel prutsers want het jaar dat op nummer 12 staat is het jaar voor het laatste elfsteden jaar, het laatste elfstedenjaar staat op nummer 16quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:39 schreef Boldface het volgende:
Prachtig stukje relativering en nuchterheid in Dagblad De Pers:
http://www.depers.nl/binn(...)as-het-pas-koud.html
Een fragment:
[..]
En gewoon omdat het kan, spam ik ook nog even schaamteloos de column die ik ruim een jaar geleden over dit soort hysterie schreef. Tekstje is namelijk weer bijzonder actueel:
http://frontpage.fok.nl/c(...)-kleine-ijstijd.html
Beetje raar. Claimen mensen dan dat dit een extreem koude winter zou zijn?quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:39 schreef Boldface het volgende:
Een fragment:
quote:Het ijs was op die zevende februari van matige kwaliteit. Op de dag zelf dooide het ongeveer 4 graden en waaide er een warme voorjaarsbries. Enige uren regende het zelfs. Net als bij voorgaande editie hield een groot aantal van de schaatsers het maar voor gezien. Van de 165 ingeschrevenen kwamen 100 niet opdagen. Zij die wel kwamen opdagen in Hotel Weidema spraken over gekkenwerk, van een zwempartij en van sportverdwazing. Uiteindelijk werd er gestemd. Met 37 stemmen voor en 28 stemmen tegen besloot men te schaatsen. 6.20 vertrokken de wedstrijdschaatsers, vijf minuten later volgden de toerrijders.
bron wiki
Dat claimden ze al voordat het uberhaubt begon te vriezenquote:Op donderdag 2 februari 2012 15:54 schreef Catbert het volgende:
[..]
Beetje raar. Claimen mensen dan dat dit een extreem koude winter zou zijn?
Een paar meteorologen claimden dat we deze winter misschien een erg strenge zouden krijgen maar we waren er in December al lang uit dat dat niet ging kloppen. Nogal overdreven om nu te claimen dat mensen denken dat er een soort horrorwinter komt.quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat claimden ze al voordat het uberhaubt begon te vriezen
Ik vind het een dom artikel. Gerard Joling, Giel Beelenquote:Op donderdag 2 februari 2012 15:39 schreef Boldface het volgende:
Goeie column, idd weer actueelquote:Op donderdag 2 februari 2012 15:39 schreef Boldface het volgende:
En gewoon omdat het kan, spam ik ook nog even schaamteloos de column die ik ruim een jaar geleden over dit soort hysterie schreef. Tekstje is namelijk weer bijzonder actueel:
http://frontpage.fok.nl/c(...)-kleine-ijstijd.html
beetje hard doorrijden en je merkt er niets van..quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:19 schreef penny-wise het volgende:
Eindelijk sneeuw..
En ik ga zaterdag een cabrio kopen
De essentie ontgaat je. Het gaat niet over het verloop van de winter, het gaat om de lichte hysterie die tegenwoordig standaard opduikt wanneer relatief normale winterse omstandigheden zich voordoen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:00 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ik vind het een dom artikel. Gerard Joling, Giel BeelenVervolgens Helmann getallen erbij gaan halen, net alsof dat iets gaat zeggen over het verdere verloop van deze winter..... niet dus.
Ik merk nergens iets van "hysterie", tenzij je "hopen dat het blijft vriezen zodat we kunnen schaatsen" al hysterie vindt.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:12 schreef Boldface het volgende:
De essentie ontgaat je. Het gaat niet over het verloop van de winter, het gaat om de lichte hysterie die tegenwoordig standaard opduikt wanneer relatief normale winterse omstandigheden zich voordoen.
Nee maar jij bent mister Cool. Alles gezien, alles gesnopen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:14 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik merk nergens iets van "hysterie", tenzij je "hopen dat het blijft vriezen zodat we kunnen schaatsen" al hysterie vindt.
Heb ik je iets misdaan ofzo?quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:20 schreef grrrbeer het volgende:
Nee maar jij bent mister Cool. Alles gezien, alles gesnopen.
Wij, nederige vegers van het levenspad, slaan drie keer achterover bij het lezen van de letters Elfstedentocht.
Ken geen enkele homo die van sneeuw houd, al die heteros gaan niet voor niets op wintersport, homos gaan naar waar het warm is.quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Flikker op man, alleen werkelozen, homo's en wijven houden van sneeuw
Winter
Snijdende klotewind
Sneeuw
Gladheid
Zomer
Warmte
Een warm vies donker holletje jaquote:Op donderdag 2 februari 2012 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken geen enkele homo die van sneeuw houd, al die heteros gaan niet voor niets op wintersport, homos gaan naar waar het warm is.
Wat?quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken geen enkele homo die van sneeuw houd, al die heteros gaan niet voor niets op wintersport, homos gaan naar waar het warm is.
Kijk, een verzuurde homo.quote:
Wat zegt dat over Straatcommando?quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij net zo koud hierquote:
Toen ik vanmorgen uit het raam keek zag ik wel een hoop zwarte bewolking die langzaam wegdreefquote:
Hier in Deventer hebben we nét de -11 aangetikt volgens mij. Ook koud zat op de fiets vanmorgen.quote:
In steden is het altijd wat warmer dan in het buitengebied.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hier in Deventer hebben we nét de -11 aangetikt volgens mij. Ook koud zat op de fiets vanmorgen.
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:24 schreef De_Nuance het volgende:
Iemand zei iets over hysterie dus ik doe vrolijk mee
Volgens recent onderzoek kan het 4 tot 6 graden schelen inderdaad, dat onderzoeken ze nu in Rotterdam, oa met temperatuursensoren op sommige trams etc. Daar doet het ingenieursbureau waar ik werk, samen met de TU delft en het KNMI nu onderzoek naar.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In steden is het altijd wat warmer dan in het buitengebied.
Zo dat is boeiend hee!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Volgens recent onderzoek kan het 4 tot 6 graden schelen inderdaad, dat onderzoeken ze nu in Rotterdam, oa met temperatuursensoren op sommige trams etc. Daar doet het ingenieursbureau waar ik werk, samen met de TU delft en het KNMI nu onderzoek naar.
Weet jij hoe dat kan?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In steden is het altijd wat warmer dan in het buitengebied.
...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zo dat is boeiend hee!
Stichting "open deur" komt straks weer met een opmerkelijk resultaat "in de steden is het warmer dan op het platteland".
Ja, heb wel een vermoeden, al die huizen houden de wind tegen, het steen houd warmte van de dag vast en er wordt gestookt en de warmte van dat stoken blijft ergens.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:31 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Weet jij hoe dat kan?
[..]
...
Dat is dus nu gekwantificeerd, en daardoor kunnen architecten en planologen er gerichter mee werken. die cijfers hebben echt wel een waarde hoor..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zo dat is boeiend hee!
Stichting "open deur" komt straks weer met een opmerkelijk resultaat "in de steden is het warmer dan op het platteland".
Het asfalt speelt ook een grote rol..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, heb wel een vermoeden, al die huizen houden de wind tegen, het steen warmte van de dag vast en er wordt gestookt en de warmte van dat stoken blijft ergens.
Als ik hetzelfde over ufos zou zeggen zou jij twee topics vol ranten en scheldenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zo dat is boeiend hee!
Ja, want dat warmt beter op dan bv grasland, wat warmte snel verliest.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:38 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het asfalt speelt ook een grote rol..
Ja straks kunnen ze er rekening mee houden als ze een huis gaan bouwen natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:37 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is dus nu gekwantificeerd, en daardoor kunnen architecten en planologen er gerichter mee werken. die cijfers hebben echt wel een waarde hoor..
Da's idd een reden waarom men nu ook meer aan het kijken is naar daktuinen, groene dakbedekking (mossen etc), en gewoon meer groen in de openbare ruimten. Maar dat is lastiger inpassen dan je soms zou denken..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, want dat warmt beter op dan bv grasland, wat warmte snel verliest.
Straks komen ze er nog achter dat de aardopwarming meetfouten warenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:37 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is dus nu gekwantificeerd, en daardoor kunnen architecten en planologen er gerichter mee werken. die cijfers hebben echt wel een waarde hoor..
Op het moment worden eerder alle parken volgebouwd.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:43 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Da's idd een reden waarom men nu ook meer aan het kijken is naar daktuinen, groene dakbedekking (mossen etc), en gewoon meer groen in de openbare ruimten. Maar dat is lastiger inpassen dan je soms zou denken..
Dat is dus het lastiger inpassen waar ik op doelde, men wil voor huis kunnen parkeren (liefst 2 auto's), terwijl er wel genoeg groen en speelveldjes in de buurt moeten zijn, het werk te befietsen moet zijn, en er ook wat fatsoenlijke winkels om de hoek zijn, maar dan wel zó dat men er geen last van heeft..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op het moment worden eerder alle parken volgebouwd.
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:48 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is dus het lastiger inpassen waar ik op doelde, men wil voor huis kunnen parkeren (liefst 2 auto's), terwijl er wel genoeg groen en speelveldjes in de buurt moeten zijn, het werk te befietsen moet zijn, en er ook wat fatsoenlijke winkels om de hoek zijn, maar dan wel zó dat men er geen last van heeft..
Dat ga je dus niet bereiken door het groen in de stad vol te bouwen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:48 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is dus het lastiger inpassen waar ik op doelde, men wil voor huis kunnen parkeren (liefst 2 auto's), terwijl er wel genoeg groen en speelveldjes in de buurt moeten zijn, het werk te befietsen moet zijn, en er ook wat fatsoenlijke winkels om de hoek zijn, maar dan wel zó dat men er geen last van heeft..
Dat zijn russen, die willen dat zoquote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:56 schreef gebrokenglas het volgende:
In Rusland is het her en der -42. Daar is het pas koud.
Ja, dat zoek ik. En dan ook centraal gelegen in het land, utrecht op max 15 minuten afstand, maar met de huizenprijzen als in Noordoost Groningen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:48 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als ik sneeuw was zou ik er ook niet willen liggenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:59 schreef Karina het volgende:
Hier in Amsterdam zijn net een paar miniscule vlokje gevallen en het is nu alweer opgehouden.
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik sneeuw was zou ik er ook niet willen liggen
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hou je mond nou toch eens zielePiet.
Voorts zouden wij onze huizen willen voorzien van gesubsidieerde duurzame bouwmaterialen daar wij staan voor een beter milieu ( portomonnee kuch.. )quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, dat zoek ik. En dan ook centraal gelegen in het land, utrecht op max 15 minuten afstand, maar met de huizenprijzen als in Noordoost Groningen.
Ja. En die 2 auto's voor de deur, er rijdt er toch maar eentje dus het is helemaal niet extra milieubelastend. Ik kan maar in 1 auto tegelijk zitten.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:08 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Voorts zouden wij onze huizen willen voorzien van gesubsidieerde duurzame bouwmaterialen daar wij staan voor een beter milieu ( portomonnee kuch.. )
Een auto bouwen is net zo milieu belastend als er in rijden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. En die 2 auto's voor de deur, er rijdt er toch maar eentje dus het is helemaal niet extra milieubelastend. Ik kan maar in 1 auto tegelijk zitten.
Het milieu bestaat tegenwoordig uit weinig meer dan CO2, auto's bouwen we over het algemeen niet hier, dus de vervuiling vindt niet hier plaats. Natuurlijk is CO2 een mondiaal iets, maar hey, het afrekenen houdt op bij de landgrens.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een auto bouwen is net zo milieu belastend als er in rijden.
Whatever makes you sleep at nightquote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het milieu bestaat tegenwoordig uit weinig meer dan CO2, auto's bouwen we over het algemeen niet hier, dus de vervuiling vindt niet hier plaats. Natuurlijk is CO2 een mondiaal iets, maar hey, het afrekenen houdt op bij de landgrens.
voor 90% recyclebaar.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een auto bouwen is net zo milieu belastend als er in rijden.
Oh, en dan is het niet milieubelastend?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
voor 90% recyclebaar.
wel offtopic dit allemaal
We hebben hier 2 mooie vrouwen, die bewaar ik tot 't laatst, voor als we na de komende ijstijd de wereld weer moeten bevolken.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:22 schreef fruityloop het volgende:
Ik ben al aan het bekijken welke collega ik eerst op ga eten als de snackautomaat leeg is straks.
Ik vries liever dood in mijn gestrande auto, dan dat ik na 16:00 nog op het werk blijf vanwege sneeuwval...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:26 schreef Catbert het volgende:
[..]
We hebben hier 2 mooie vrouwen, die bewaar ik tot 't laatst, voor als we na de komende ijstijd de wereld weer moeten bevolken.
In een Daf geef ik je goede kansen, daar hoef je geeneens voor te stranden om dood te vriezenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vries liever dood in mijn gestrande auto, dan dat ik na 16:00 nog op het werk blijf vanwege sneeuwval...
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:26 schreef Catbert het volgende:
[..]
We hebben hier 2 mooie vrouwen, die bewaar ik tot 't laatst, voor als we na de komende ijstijd de wereld weer moeten bevolken.
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik sneeuw was zou ik er ook niet willen liggen
Vertraging ==> klanten vragen geld terug en NS mag de tarieven minder verhogenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:
En dan gaat de NS er ook nog de winter dienstregeling in gooien, wat is dat toch met die weer hysterie tegenwoordig...
Daar woon ik dus ookquote:
winterregeling = meer vertraging en minder treinen...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vertraging ==> klanten vragen geld terug en NS mag de tarieven minder verhogen
Winterregeling ==> minder treinen, meer reserve, meer marge, minder kans op vertraging, nadeliger voor de klant, maar geen geld terug en NS mag straks gewoon de tarieven weer verhogen
Winterregeling is er voor de NS, niet voor de klant.
Klote proxy hierquote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:37 schreef Aether het volgende:
Het sneeuwt! (in Amsterdam)
http://hdtv.webcam.nl/web(...)streaming_video.html
NS doet aanpassingen in de dienstregelingquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:16 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Het valt lekker nu! Mooiquote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:55 schreef paddy het volgende:
[..]
Daar woon ik dus ookVoor de kinderen in het weekeinde is het leuk, maar hoop wel dat het maandag weer weg is
Is niet meer nodig tegenwoordig.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:59 schreef DaMart het volgende:
Er ligt hier nu wel een leuk pak, alleen zag je vroeger nog wel eens strooiwagens of sneeuwschuivers door de straten rijden, nu dus helemaal niet.
Ja, waarom niet? Tijdje terug hier hagel en onweer.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:35 schreef Lavenderr het volgende:
Het onweerde net zelfs![]()
Sneeuw en onweer
Heb het nog niet eerder meegemaakt tegelijk.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Tijdje terug hier hagel en onweer.
Komt ook minder voor in de winter, omdat er minder energie in de lucht zitquote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb het nog niet eerder meegemaakt tegelijk.
Hoe kan je daar nou blij mee zijn?quote:
Zit nu op mobiel, dalijk ff op PC kijkenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:42 schreef beequeen het volgende:
Deze cam staat garant voor valpartijen, vooral het stoepje rechts.![]()
http://koningsplein.webs.com/
Wat een mooi plaatjequote:
Ik vind het gewoon mooi, sneeuw en ijs .quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:47 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Hoe kan je daar nou blij mee zijn?
Ja want vroeger sneeuwde het altijd ...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een mooi plaatje. Ouderwets doet het aan. Denk de fietsen en de auto weg en je bent terug in de tijd.
Nee, ik bedoel de geveltjes en de kerk.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja want vroeger sneeuwde het altijd ...
Leuk man, hoe kom je hieraan?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:42 schreef beequeen het volgende:
Deze cam staat garant voor valpartijen, vooral het stoepje rechts.![]()
http://koningsplein.webs.com/
Uit het RLS forum. Als het sneeuwt is het feest daar.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:04 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Leuk man, hoe kom je hieraan?
Er is inderdaad relatief weinig veranderd daar: (1696)quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel de geveltjes en de kerk.
Hoezo doen als het 5 minuten later al weer vol ligt. Kun je beter even afwachten totdat het over is. Hoef je er maar 1x over heen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:59 schreef DaMart het volgende:
Er ligt hier nu wel een leuk pak, alleen zag je vroeger nog wel eens strooiwagens of sneeuwschuivers door de straten rijden, nu dus helemaal niet.
Na, het is nu wel gaan sneeuwen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Er is inderdaad relatief weinig veranderd daar: (1696)
[ afbeelding ]
http://www.zandvoort.com/navigation/Webcams/Allwebcams.htmlquote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:13 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zo sneeuwde het in Zandvoort:
[ afbeelding ]
Ja, die ken ik...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:14 schreef Aether het volgende:
[..]
http://www.zandvoort.com/navigation/Webcams/Allwebcams.html
Yeah baby...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon mooi, sneeuw en ijs .
Gewoon lekker warm aankleden en door de sneeuw lopen, dat het zo knispert onder je laarzen. Super.
Jij snapt het!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon mooi, sneeuw en ijs .
Gewoon lekker warm aankleden en door de sneeuw lopen, dat het zo knispert onder je laarzen. Super.
twitter:vid twitterde op vrijdag 03-02-2012 om 13:28:43De spits meet nu al meer dan 225 km aan totale filelengte. Als u de weg op gaat, rijd voorzichtig! reageer retweet
't rijdt maar 50km/u in friesland en noordholland. Echt drama op de wegen daar.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:38 schreef Ulx het volgende:
Extreem weer? Een fucking sneeuwbuitje? Wat een gezever. Noem het dan gelijk sneeuwterreur of zo.
.
Het rijdt toch? Als een of andere klootviool toevallig met 130 wil rijden want dat mag nu heeft hij pech.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
't rijdt maar 50km/u in friesland en noordholland. Echt drama op de wegen daar.
ze zullen er zijn, die malloten die snel willen rijden 'omdat ze toch winterbanden hebben, en ABS'.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het rijdt toch? Als een of andere klootviool toevallig met 130 wil rijden want dat mag nu heeft hij pech.
Hier in Deventer sneeuwt het anders ook lekker nu...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:54 schreef TwenteFC het volgende:
Ik dacht dat al die sneeuw in het oosten ging vallen, maar blijkbaar valt dat nu allemaal in het westen?
En een half uur later is er maar zo'n 430 km bijgekomenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:36 schreef DaMart het volgende:
Gaat al lekker op de weg, en dan moet de spits eigenlijk nog beginnen.
twitter:vid twitterde op vrijdag 03-02-2012 om 13:28:43De spits meet nu al meer dan 225 km aan totale filelengte. Als u de weg op gaat, rijd voorzichtig! reageer retweet
655 km OMG WTFquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
En een half uur later is er maar zo'n 430 km bijgekomen![]()
.
Zolang je alleen maar rechtdoor moet is er weinig op tegen om 130 te rijden (bij wijze van). Probleem is meer de types die overal 30 rijden ongeacht de omstandigheden. Dat zijn de types die met 30 door een bocht gaan op zomerbandjes en dan opeens dwars op de weg staan.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:55 schreef gebrokenglas het volgende:
ze zullen er zijn, die malloten die snel willen rijden 'omdat ze toch winterbanden hebben, en ABS'.
Nee, nog leuker:quote:
Duivelse files, de horrorwinter is bevestigdquote:120 meldingen, waarvan 50 files (666 km)
Ik kijk naar Google Maps... En zoom een beetje uit: Heel Europa niets aan de hand, alleen in Nederland rijdt niets meer...quote:
Ja jij bent de nieuwe verstappen zeker, die wel zogenaamd kan rijden met gladheid.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:06 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zolang je alleen maar rechtdoor moet is er weinig op tegen om 130 te rijden (bij wijze van). Probleem is meer de types die overal 30 rijden ongeacht de omstandigheden. Dat zijn de types die met 30 door een bocht gaan op zomerbandjes en dan opeens dwars op de weg staan.
Bron: SBS666quote:Sneeuwval bereikt Apocalyptische omvang.
quote:
Ik hou van sensatie...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vakmaar ja, sbs he.
Als je doorloopt ben je om 20:30 thuis!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:20 schreef SteveBudin het volgende:
[..]![]()
![]()
20 km reistijd voor mij. Vertrek 17:00. Hopelijk ben ik voor middernacht thuis
Deze keer ben ik met SBS6 eens. Ik moet zo naar buiten, maar ik durf niet.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
Leuke hè, deze hype-tijdquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:39 schreef Elfletterig het volgende:
*zucht*
We gaan er allemaal aan!!!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Stel je niet aan. Hup, jas aan, wanten aan, muts op en naar buiten jijquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Deze keer ben ik met SBS6 eens. Ik moet zo naar buiten, maar ik durf niet.
Bijna 800 km nu.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:24 schreef Frutsel het volgende:
14:09 uur
De totale filelengte is volgens de VID nu al 742 kilometer,
quote:126 meldingen, waarvan 57 files (795 km)
Bron: SBS666quote:Sneeuwval bereikt Apocalyptische omvang.
Ik heb sowieso al 2 broeken aan, en verder nog veel meer. Mijn vriend noemde me Eskimo.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:24 schreef Lavenderr het volgende:
Stel je niet aan. Hup, jas aan, wanten aan, muts op en naar buiten jij
Was ik maar in Maastricht.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:27 schreef Lippentoine het volgende:
In Maastricht is er nog geen vlokje in de lucht...
Verman (quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:27 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik heb sowieso al 2 broeken aan, en verder nog veel meer. Mijn vriend noemde me Eskimo.
Ik heb net voorzichtig één voet buiten de deur gezet, maar ben snel weer naar binnen gevlucht.Maar binnen nu en een kwartier moet ik er toch echt aan geloven.
Benieuwd hoe ze de bevroren Noordzee hadden genoemd in 1963quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:26 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Bron: SBS666
Bericht is fictief ! Er kunnen derhalve geen rechten aan ontleend worden.
Wij zijn echt een stelletje falersquote:
Hier ook pas sinds 15 minuten sneeuw...maar wel ineens alles witquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:27 schreef Lippentoine het volgende:
Jullie hebben vorig jaar je portie al gehadquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:27 schreef Lippentoine het volgende:
Als ik daar nog aan terug denk...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jullie hebben vorig jaar je portie al gehad
ik bied 829quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |