abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:01:00 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107477316
De dreumesjes:

22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: 'F', zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
29 juli 2010: Oona, dochter van Reilain en Marcek
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: D, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
9 oktober 2010: Ruben, zoon van Piekie81
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
28 november 2010: V. ( of 'kater') zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

en een nieuwe :)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107477647
@grunsfan; ik kan en ga niet voor free spreken. hier hebben we geregeld het probleem dat omdat ik gewend ben om in mijn up alles te regelen en doen hier in huis, het juist misgaat als sangdrax dingen over wil nemen. megabackfire is dat. die ziet dan dat ik moe en gestresst ben en wil helpen, met als resultaat dat ik om de haverklap over hem heen struikel en het dus een averechts effect heeft. hier kwam de oplossing in de vorm van mama's hobbykamertje met een slot erop :s) geen kinderen, geen katten *O* daar ben ik dan eventjes geen mama. daar mag ik eindeloos prutsen aan mijn eigen projectjes en als ze beneden gillen zal me dat een worst zijn en zet ik mijn muziek (ghettoblastertje gekregen van voornoemde sangdrax :Y ) gewoon een beetje harder *)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:11:31 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107477671
Doe ik het volgende deel wel... en ja, m'n zwarte kousen gereformeerde gemeente overbuurman zonder TV was idd om aan te geven dat ook binnen gezinnen waar een zeer traditionele rolverdeling heerst (het dorp is goed voor 52% SGP-stemmen) het tegenwoordig niet ongewoon is dat papa wat tijd alleen met de kinderen doorbrengt.
Sterker nog; toen de jongsten nog heel klein waren deden ze ieder met de oudste kinderen gewoon een dienst in de kerk op zondag en de andere dienst bleef de ander met de kleinsten thuis.

Met andere woorden: een traditionele rolverdeling hoeft niet te betekenen dat de zorg voor de kinderen alleen op de schouders van moeder terechtkomt, en vader daarin vrijwel geen rol speelt.

En ja, als Freecell gelukkig is met de verdeling die zij gemaakt hebben dan is dat idd onze zaak niet, maar helaas krijg ik af en toe het gevoel dat ze die verdeling wel heel zwaar vindt, en als iemand dan de suggestie doet de kinderen even bij manlief te parkeren zodat Freecell even iets voor zichzelf kan gaan doen, gewoon omdat iedereen dat wel eens nodig heeft, dan komt er als antwoord dat dat geen optie is.

Het is niet altijd even makkelijk, en zeker met de allergieproblematiek van F kan ik me voorstellen dat de zorgen die je hebt om een kind dat simpelweg niet lekker in z'n vel zit en maar heel weinig probleemloos kan eten, samen met de vrijwel permanente zorg voor 2 kinderen soms gewoon even teveel wordt.

Ik heb er absoluut geen behoefte aan dat het een herhaling van flauwe opmerkingen wordt zoals in het verleden in het stoomafblaastopic wel eens gebeurd is, maar ik vind het ook triest dat Freecell soms gewoon geen stoom kan afblazen omdat manlief niet bereid is de zorg voor de jongens even alleen op zich te nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107477673
het kinderspul heeft bovenstaande trouwens haarfijn door! zodra ik zeg "zo. nu ga ik even lekker naar boven" schieten ze allebei in standje "drein ende klier" :')
pi_107477745
gun free dan de mogelijkheid om hier stoom af te blazen :)

want het is zwaar!
heej free, zullen we anders eens al het kinderspul bij sangdrax proberen te parkeren en samen richting sauna gaan? :P
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:16:31 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107477846
Ik gun haar dat van harte, maar de tip om de kinderen even bij papa te parkeren was dan ook alleen maar goedbedoeld, want uiteindelijk heeft niemand er wat aan als mama het niet meer trekt.

En ja, ik weet dat het zwaar is.... ik heb er een van 20 rondlopen die ik helemaal alleen opgevoed heb, pas toen hij 6 was ging hij regelmatig een weekendje bij opa en oma logeren, voor die tijd vrijwel niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107478060
ik denk dat het ook wel belangrijk is dat mensen in de omgeving erkennen dat het zwaar kan zijn. het is werk! waarin je moet aanpakken en doorpakken nu en dan. ik mis die erkenning nu en dan ook wel hoor. dan zit mijn schoonzusje weer eens te ouwehoeren over "ja, maar een kennisje van mij (arts) heeft het lang niet zo moeilijk niet en druk als dat jullie zeggen dat jullie het hebben" ja. joh. zij en haar man werken allebei deeltijd. haar kind (eentje) gaat doordeweeks naar de opvang, 2 avonden per week past oma op plus geregeld ff een weekendje. ja. dan zou ik het ook niet als zwaar ervaren. wij zitten hier in ons up zonder groot sociaal netwerk om ons en met zeikende familie die altijd wel iets wil (voor zichzelf dan he. niet voor ons). dus wij hebben zelf naar structurele praktische oplossingen gezocht :) want wie kan het nu helemaal aan om overdag voor de kinderen te zorgen en 's avonds voor de vent?
pi_107478301
Maar mijn verwondering is dan ook vooral het feit dat er dus a) mannen zijn die te beroerd zijn om tijd alleen met hun kinderen door te brengen, b) deze mannen niet zien dat hun vrouw er af en toe doorheen zit en dan niet even zeggen " schat, ga alsjeblieft iets leuks voor jezelf doen en c) dat er vrouwen zijn die uberhaupt kinderen willen met zo'n vent en dat allemaal pikken.

(Simmu, bij je eerste post moest ik meteen even denken aan mevrouw Helderder met haar naaikamertje. Pluk van de Petteflet is bij mijn peuter op dit moment een grote hit. Maar dit geheel terzijde).
pi_107478339
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:13 schreef simmu het volgende:
gun free dan de mogelijkheid om hier stoom af te blazen :)

want het is zwaar!
heej free, zullen we anders eens al het kinderspul bij sangdrax proberen te parkeren en samen richting sauna gaan? :P
Het zou toch echt te gek zijn dat jouw man op haar kinderen moet gaan passen omdat haar eigen vent dat vertikt??? Sorry hoor maar wat een lapzwans dan. Wel lief dat jouw man dat zou willen doen trouwens.
pi_107478548
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:28 schreef Grunsfan het volgende:

[..]

Het zou toch echt te gek zijn dat jouw man op haar kinderen moet gaan passen omdat haar eigen vent dat vertikt??? Sorry hoor maar wat een lapzwans dan. Wel lief dat jouw man dat zou willen doen trouwens.
mijnes is lief en we kennen free hoor, die's hier al eens geweest :)
ik heb een kindliefhebbende man. die is oprecht dol op kindertjes. hij's niet altijd even handig, maar wel ontzettend lief en leuk ermee en kan dat ook.

en tsja. zelfs als free zoiets zou hebben als "joh, jullie hebben helemaal gelijk" dan schiet ze er niks mee op. dat is iets tussen hunnie en daar hebben wij verder niks mee te maken. ik ken haar vent ook helemaal niet. free wel. dus heb ik alleen met haar te maken en niet der vent ;)
pi_107478762
Het is toch fijn als iemand hier stoom kan afblazen. ik zou het in mijn eentje niet trekken hoor.

Even wat anders. ik heb net een potje gekocht bij de kruitvat. zijn nu in de aanbieding en aangezien Yaro zijn poepen 8 van de 10 keer aankondig dacht ik waarom niet. Dus net thuis vertel ik hem dat hij daarop kan plassen en poepen. nu wil hij er steeds op zitten, zegt dan plas pssssss en gaat staan. ben benieuwd hoe snel hij het doorheeft dat hij het daar op kan doen. Alhoewel ze die aandrang nog helemaal niet kunnen voelen volgens mij.
pi_107478925
as, bij selene op de psz zit een kindje die al vanaf zn anderhalf zindelijk is hoor! dus het kan wel :Y
pi_107479033
Echt??? Dacht dat dat pas vanaf twee jaar was. Straks plast hij op een potje, maar drinkt hij nog wel uit een flesje :-P
pi_107479217
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:46 schreef As1981 het volgende:
Echt??? Dacht dat dat pas vanaf twee jaar was. Straks plast hij op een potje, maar drinkt hij nog wel uit een flesje :-P
:D!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107479357
Als ie het maar niet een keer verwart 's ochtends vroeg zie ik het probleem niet ;)
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:07:48 #16
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107479716
Ik was rond 16 maanden zindelijk. Maar goed, ik droeg nog katoenen luiers dus dan merk je ook als ze nat en vies zijn ;)
pi_107479762
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:39 schreef As1981 het volgende:
Dus net thuis vertel ik hem dat hij daarop kan plassen en poepen. nu wil hij er steeds op zitten, zegt dan plas pssssss en gaat staan. ben benieuwd hoe snel hij het doorheeft dat hij het daar op kan doen.
Dit gaat hier al maanden zo...... hij gaat iedere avond voor het slapen even zitten. hij heeft 2 keer een plasje gedaan, schrok zich rot. Ook 2 keer een grote boodschap maar daarvan is hij echt in shock geraakt en nu wil hij niet meer. Hij gaat nog met veel enthousiasme zitten, doet 'psssssss' en dan niets.....

Hij zegt wel altijd als hij moet poepen maar wil voor geen prijs op het potje. Hij zegt 'mama, daan schone luier aan' en dan verschoon ik hem. Wil het voorlopig zeker niet afdwingen.
pi_107480240
Oh het maakt me ook niet uit hoor. maar omdat hij er mee bezig lijkt heb ik het gekocht. maar zo niet dan niet hoor.

En grunsfan gatver.....mag ik hoprn van niet :-)

lijkt me ook niet lekker asy.
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:34:59 #19
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107480652
Haai,

Noortje wil altijd plassen op het toilet boven. Vooral het poetsen van de klep met een wc papiertje en doorspoelen is de bom. Ze heeft verder geen idee wat ze er op moet doen volgens mij. Wil wel binnenkort een potje aanschaffen voor de leut.
pi_107482359
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:56 schreef Grunsfan het volgende:
Als ie het maar niet een keer verwart 's ochtends vroeg zie ik het probleem niet ;)
:D !! Ieuw!

Het idee hier in huis was: ik blijf thuis tot de kinderen naar school gaan (ik werk overigens wel 1 middag in de maand, jaja :P) en hij gaat full-time werken.
Daar waren we allebei heel blij mee en dat ging ook perfect :Y

En nu is hij thuis en werkloos en solliciteert zijn vingers blauw en doe ik nog steeds wat ik altijd deed en dat is soms wat ongelijk en onhandig inderdaad, maar hey, verder is het een schat van een vent die ontzettend stapel op mij EN op de kinderen is. :) En als we met z'n vieren op pad gaan (zeer regelmatig) dan vinden we dat allevier erg leuk,maar hij geniet het meest :) Omdat hij het gewoon heerlijk vindt om met zijn gezinnetje in het bos oid te zijn.
En hij snapt niet zo goed dat in je eentje kinderen en huishouden doen makkelijker is als hij gewoon werkt.
En dat leg ik hem heus nog wel een keer uit ;)

Einde onderwerp.

[ Bericht 7% gewijzigd door freecell op 01-02-2012 16:27:04 ]
pi_107483045
ziehier mijn klimgeitje :P

herkenbaar hoor free :*
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:47:27 #22
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_107483403
Simmu dat zag ik laatst (tot mijn grote verbazing) F van Free doen bij mijn box :o

Free, ik hoop echt dat Tara binnenkort werk vind.

Wat leuk al die plas verhalen, aangezien het winter is en -10 vriest wacht ik wel even tot het kwik boven de +10 uitkomt, dan schaffen ook wij een pottie aan.

Nog 1 klein dingetje, Free en Tara doen hele leuke dingen ook voor anderen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107483656
Dan is het toch prima zo. Hoop dat je nan wel snel weer werk vind.

Toch de box maar weg simmu?

Spelletjes avonden leuk!
Bij de kruitvat zijn ze nu wel maar vijf euro Pessie, zet je hem gewoon weg tot de lente.
pi_107483761
nah, die box blijft staan zolang hij zelf nog geregeld vraagt om in de box :P
hij kan tenslotte ook (zowel vooruit als achteruit) zelf de bank op, trap op, trap af en ziet prima diepte. dus hij kan er ook gewoon uit (bedje idem trouwens) maar <hier wilde ik iets zeggen wat ik dus mooi nevernooitniet hardop zeg ivm de fokwet!!!> :D
pi_107483973
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:56 schreef simmu het volgende:
nah, die box blijft staan zolang hij zelf nog geregeld vraagt om in de box :P
hij kan tenslotte ook (zowel vooruit als achteruit) zelf de bank op, trap op, trap af en ziet prima diepte. dus hij kan er ook gewoon uit (bedje idem trouwens) maar <hier wilde ik iets zeggen wat ik dus mooi nevernooitniet hardop zeg ivm de fokwet!!!> :D
:-P
pi_107484031
Net yaro op het potje gezet met het verschonen van zijn luier. hij wist niet hoe snel hij er af moest. zodra zijn luier aan was, ging hij weer op het potje "plassen".
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:12:28 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107484320
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:47 schreef pessie het volgende:
Nog 1 klein dingetje, Free en Tara doen hele leuke dingen ook voor anderen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof ook niet dat iemand dat in twijfel trekt, maar als ik dit soort dingen lees:
quote:
En hij snapt niet zo goed dat in je eentje kinderen en huishouden doen makkelijker is als hij gewoon werkt.
Terwijl we net gelezen hebben dat ze het even flink zat is al die zorg, en dat dan blijkt dat ze er nog alleen voor opdraait terwijl hij gewoon thuis is, dan zakt mijn broek daar van af.

En ja, Freecell had al einde onderwerp geroepen, maar dan moet je er niet als vriendinnetje van 20 minuten later toch nog even wat overheen roepen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:30:46 #28
259886 pessie
pi_107485081
Ik heb persoonlijk liever een man die thuis wat doet en voor zijn kinderen zorgt dan gezellige avondjes voor vrienden organiseert, maar goed. En nu ik lees dat hij geen werk heeft, zakt mijn broek nog verder af. Hij is dus thuis de hele dag en doet nog niets alleen met de kinderen???? En ook niet in het huishouden? En FC kan ook niet zonder kinderen weg? Mijn god..

Maar wel gezellig flaneren in het bos en pronken met je gezellige gezinnetje....wel de lusten maar niet de lasten noem ik dat. Maar ja, jullie keuze denk ik dan maar.
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:59:20 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107486087
Nou ja, je kunt wel de afspraak hebben dat de een voor de kinderen en het huishouden zorgt en de ander werkt, maar als die ander dan tijdelijk niet werkt dan wil dat volgens mij niet zeggen dat die niet-werkende dan maar thuis vakantie kan gaan zitten vieren zonder de zorgende te ontlasten.

Volgens mij zijn er twee kanten aan zo'n deal, en vereist de deal wel dat je allebei aan de voorwaarden voldoet.

Maar goed....

Ik ben wel benieuwd hoe dat zou gaan als hij over X tijd nog geen werk heeft en je in de bijstand terechtkomt, dan heb je allebei sollicitatieplicht, wat als het Freecell dan wel lukt om werk te vinden?
En dat is echt niet lullig bedoeld, maar ik vraag me werkelijk af hoe je met zo'n situatie om zou gaan.
Mag je dan full-time werken en daar omheen nog een keer het huishouden en een groot deel van de zorg voor de kinderen op je nemen, of zou hij dat dan allemaal doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107489673
:?
Wie zegt dat hij niks in het huishouden doet? ;)
En ik kan best weg. Ga morgen de hele dag klussen in het nieuwe huis van vrienden. Zonder kinderen. Lijkt me heerlijk ontspannen ;)
Het enige wat ik zei, was dat het geen optie was om als ik even TUUUT was van alles, onmiddellijk en stante pede de zorg aan hem over te doen.Dat werkt absoluut niet hier :)
Jullie hangen daar 'geen tv' ' boerka' en ' hij doet niks' aan op, ik niet.
Ik ben niet voor niks gek op die kerel.

En nu is het klaar, wie nu nog commentaar heeft,mag me PMmen, facebooken, bellen of sms-en :)

Ik dacht dat het hier over dreumesen ging :)
Die van mij slaapt inmiddels. Door mij op bed gebracht, terwijl mijn man de oudste naar bed bracht,zoals in 95% van de gevallen.
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:36:08 #32
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107490175
De mijne ligt wel in bed maar is de boel nog aan het verbouwen totdat het allemaal naar zijn zin is, zo te zien
disclaimer: dit gaat over mijn dreumes, niet over mijn man ;)

En hij zegt sinds vandaag 'ah' (=ei). Jippie! *O*
Ow en ondanks het gespring op mijn buik, heeft de baby een breed hoofd dus die lijkt er vooralsnog niet onder te lijden ;)
pi_107490981
mijnessen liggen in bed te keten, dus ik vertrek maar eens naar mijn hobbykamer (da's pal naast de hunne) en zet er muziekje bij op. deus ofzo. daar kalmeren ze doorgaans wel vlotjes van (sttt! mama zit er! dan gaan ze naar de muziek luisteren en dan donderen ze vanzelf in slaap terwijl ik rustig pruts :P )
pi_107491198
Free :*

Ik zag nog heel toffe schoenen van de kleine van Keshet. Mooi hoor!

Hier een op de wc poepende dreumes. Ze heeft het nu 2 keer gedaan. Het begin is er in ieder geval. We vragen de hele dag door af en toe aan haar of ze moet poepen of plassen. Het plassen heeft ze alleen nog niet door en het poepen soms.
Verder gaat het hier gewoon zn gangetje as usual.
pi_107494533
Vervang wc door badkuip en mijn dreumes doet het ook. Alleen dan ongewenst. :')
pi_107494728
Vervang wc door vloer en poepen door plassen en je hebt de situatie als we Amy hier zonder luier laten lopen :+
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:09:14 #37
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107495275
Whehe, heerlijke wezentjes, die dreumessen. :P

Ik heb de mijne vanavond in bed gelegd en er stilletjes bijgezegd dat ze er pas weer uit mag als ze een peuter is. :7
A grand adventure has begun.
pi_107495666
Haha arme E. Ze is toch pas ergens in de middag geboren? ;)

Is het nog gelukt met een truitje voor onder haar verjaardagsjurk?

[ Bericht 20% gewijzigd door Solagratia op 01-02-2012 21:25:47 ]
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:35:19 #39
265732 Keshet
pi_107496698
Uh ja, maar ik hou maar gewoon aan dat ze na 8 uur een peuter is denk ik. Anders is 't ook zo sneu he. :D

Ja, ik heb wat dingetjes kunnen vinden! Het jurkje krijgt ze zaterdag pas aan, als we het echt vieren. Morgen wordt een kneuterdagje. We wilden naar de dierentuin maar dat gaat denk ik niet lukken. Ik vind het net te koud en ik heb buikgriep. Niet zo handig. ;)

Mag ik alvast een *O* voor de kleinste van Mignonne die vanaf morgen ook in dit topic thuishoort? *O*
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:58:15 #40
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107497931
Ooh wat spannend Keshet! Morgen is ze dan echt 2 O+
En de jongste van mignonne alweer 1? :o
Wat gaat de tijd toch snel...

Harry plast prima op de wc. Hij geeft alleen niet zelf aan als hij moet.
Poepen op de wc is maar 1x gelukt. Als ik hem vraag om te poepen, doet hij overigens wel zijn best (ik voel hem drukken met zijn buikje en er komen scheetjes) maar misschien hoeft hij dan nog niet.
Op mijn goede dagen probeer ik hem dan op de momenten dat hij normaal in de luier poept op de wc te zetten, maar eerlijk gezegd ontbreekt het mij de laatste tijd aan goede dagen :{
pi_107498230
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:09 schreef Keshet het volgende:
Whehe, heerlijke wezentjes, die dreumessen. :P

Ik heb de mijne vanavond in bed gelegd en er stilletjes bijgezegd dat ze er pas weer uit mag als ze een peuter is. :7
O+ Emma morgen een peuter. Ik ben gewoon plaatsvervangend trots :')

Wat goed dat er al zo veel muppies hier bezig zijn met zindelijkheid! Hannah geeft het wel aan wanneer ze gepoept heeft (en moet dan meteen een schone luier *stampvoet). Op het KDV doet ze netjes een plasje op het potje net als de andere dreumesjes, maar thuis niet. Als ze haar potje pakt en we haar zonder luier erop zetten, dan doet ze geen plasje. Dat doet ze 2 minuten later ergens in een hoekje van de kamer :')
Ik ben er ook niet echt mee bezig hoor. Veel te druk met aankleden/voeden/verschonen/entertainen/schoonmaken/sussen :P
Ik ben trouwens wel langzaam de rompers aan het vervangen door onderbroekjes en hemdjes of shirtjes. Die meid groeit hard en ik krijg haar rompers nauwelijks meer dicht!
pi_107498325
Keshet, 8 uur is dan een goed compromis! Bedoel ze kan ook om 0:00 wakker worden, dan is ze ook stiekem al peuter. Oh 2 jaar al, kleine mupke O+ Qua lengte/gewicht verschild ze niet eens zoveel met Amy.

Mignonne's E, ook al 1 :o Tijd gaat zo snel, mijn leven vliegt gewoon aan me voorbij :+

Asy, wat balen dat het zo slecht gaat. Trek je het nog wel? Heb je genoeg hulp?
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:06:40 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107498418
Ach, Emma naar het peutertopic en de kleinste van Mignonne een dreumes....
Dat lijkt me wel een fair trade, maar wel jammer dat Emma naar het peutertopic gaat, kun je niet nog even blijven tot ze ook echt een peuter had moeten zijn O-)
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:09:04 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107498547
Sola, ik red het wel maar he-le-maal niks extra's is mogelijk.
's avonds kan ik niet meer lopen of zitten van de pijn.
Maar goed, nog even volhouden. Komt goed...
pi_107498607
Ik ga er niks over zeggen, maar denk wel aan jezelf freecell, ook aan de freecell over 10,20 en 30 jaar :*

Wat fijn dat het hoofdbonken gestopt is Sola!!

Keshet, gefeliciteerd met je mooie Emma! En Mignonne alvast welkom!

Sterkte Asy!
pi_107500433
Pff wat ontzettend vervelend Asy! Ik zie dat je nog 10 weken moet. Ik hoop dat ze een beetje voorbijgaan :*
pi_107500496
Weet niet of ik morgen tijd heb dus hier ook nu alvast de felicitaties voor Emma/Keshet en Mignonne/E.

En heerlijk al die verhalen over dreumessen!
pi_107504397
*ik.heb.nog.geen.dreumes* :(
*stampvoet*

ik ga mn baby knuffelen :+

Lieve Keshet en man, alvast van harte met jullie mooie dochter, er ligt hier een prachtige kaart klaar voor haar, maar ik ben zoals gewoonlijk weer eens te traag met versturen en ik heb je adres niet meer binnen handbereik :') doe es? :P ah toe? Fijne dag morgen :*

Wij houden ook een kneuterdagje, het cadeau staat klaar O+ en zondag vieren we t voor familie en vrienden.
:)
pi_107506161
Keshet, gefeleciteerd meis, met je mooie peuter! Emma, wat ben je al een grote stoere meid! Maak er een gezellige dag van en veel plezier zaterdag met het vieren!

Mignonne, jouw kleine ook alweer 1 :o Gefeliciteerd! Fijne dag vandaag en zondag natuurlijk ook!

Asy :*
pi_107506695
Keshet, gefeliciteerd met je peuterdame *O*
Mignonne, welkom met je dreumes *O*
en een :* voor Asy!

[ Bericht 5% gewijzigd door -Caroline- op 02-02-2012 09:55:08 ]
pi_107506908
Ik heb dit topic zo verwaarsloosd de laatste tijd :@ Alhoewel, niet alleen dit topic, heel fok ;)

Maar voor de jarigen: gefeliciteerd :*

Hier valt er niet zoveel nieuws te rapen. Er komen elke dag wel woordjes bij :Y Thomas zegt nu ook al een tijdje zijn eigen naam *O* en hij zit zo lekker in een nee-fase :X Maar mijn god, wat is het eigenlijk een schatje O+
  donderdag 2 februari 2012 @ 08:54:55 #52
259886 pessie
pi_107507073
Keshet van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je peuter! *O*

Mignonne, gefeliciteerd met E en welkom in dit topic *O*

Hoe kan het dat je soms zulke denderend goede nachten hebt en soms nachten zoals vannacht :O
* pessie wilde vannacht dat ze man noch kind had :@
Maar he, het vriest, het is koud, de schaatsbeschermers zijn gekocht en ik ga me nu uit deze stoel werken om de schaatsen ergens uit een verhuisdoos te zoeken.
pi_107507229
Vervelend hé, die nachten, maar anderzijds heb ik die zelf ook. Soms een goeie nacht, heel vaak een slechte nacht. Maar ik pieker dan ook te veel waardoor ik uren kan liggen draaien en keren -O- Maar het kan aan zoveel liggen: heel drukke dag gehad, te koud/te warm, wat ziekjes, slecht dromen, niet alleen willen zijn, ...
Ik moet eerlijk bekennen dat we tegenwoordig vlugger terug grijpen naar "leg je maar tussen ons". Gewoon omdat we zelf zo vermoeid zijn (ja, laptops afsluiten om 21u en om 21u10 gaan slapen, is hier schering en inslag :@ )
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:10:01 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107507305
Keshet en Emma gefeliciteerd :* *O*

Mignonne en E gefeliciteerd en welkom :* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107507373

ze is 1.

zucht... wat gaat t hard!

pi_107507613
Gefeliciteerd! *O*
't gaat ook echt hard :Y

Mweh Pessie :(
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:32:23 #57
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107507754
Jaaa! Het is dan zover:
Emma, van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag! *O*
Maak er een leuke dag van!

E van mignonne, van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag! *O*
Maak er iets leuks van vandaag!

Leonie, ik ben van mening dat je nog beter met z'n 3-en samen goed kan slapen, dan dat iedereen apart ligt en niet/nauwelijks slaapt...
Komt vanzelf wel weer goed.

pessie :*
En dat je de schaatsen maar snel mag vinden! ;)

Sola, mag over 7 weken al thuis bevallen dus dat doe ik dan ook gewoon :7 ;)
pi_107507818
Mignonne, gefeliciteerd met E! *O* Wat een prachtig meiske is het toch ook O+ Een hele fijn dag gewenst! en wat een leuke spam!

Keshet, je hebt een peuter! gefeliciteerd *O* 2 jaar oud alweer. Fijne dag vandaag! *F5 voor spam* :P

Asy, 37 weken, thuis bevalling, ik zeg doen :Y

Hier na 2 prutnachten weer een goede nacht. Werd amper wakker toen Amy bij ons kwam liggen. Maar ze ligt er wel alweer in want mopperen en nog moe van de vorige nachten.
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:45:31 #59
259886 pessie
pi_107508000
quote:
2s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:32 schreef Asyniur het volgende:

Leonie, ik ben van mening dat je nog beter met z'n 3-en samen goed kan slapen, dan dat iedereen apart ligt en niet/nauwelijks slaapt...
Komt vanzelf wel weer goed.

Die mening deel ik normaal gesproken ook, maar niet als je dreumes heerlijk gaat zitten spelen/springen op bed ed tussen 1 en 3.30. Toen hebben we hem voor de laatste keer zn bed in gegooid en hebben we hem laten gaan. Als je niet wilt slapen doe je dat maar fijn in je eigen bed. Jammer dat ie om 5.45 weer kwam... Al met al ben ik op dit moment niet de vrolijkste moeder die ik ken en trekt Nathan het bloed onder mn nagels vandaan.

As we speak ligt hij in een gekke houding half op de stoel met zn benen buiten boord uki te kijken.
pi_107508163
gefeliciteerd en dagdag tot bij de peuters keshet en e *O* *O* *O*
en gefeliciteerd en welkom mignonne en e *O* *O* *O*
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:56:07 #61
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107508222
Sola, fijn dat jullie weer een goede nacht hadden! :Y

pessie, dat snap ik hoor!
Harry gaat ook zo snel mogelijk terug naar zijn eigen bed omdat ik anders niet kan slapen door zijn gedraai en gefriemel.
En naast moeder ben je toevallig ook nog mens en je wordt niet gezelliger van slaapgebrek. Dat wordt niemand :*

Sinds Harry het kusjes geven met dichte mond (en smakgeluid!) heeft uitgevogeld, word ik trouwens dagelijks enkele malen ritueel vereerd :D
Eerst moet mijn rechterwang, dan wordt mijn hoofd gedraaid voor mijn linkerwang. Heel veel kusjes op mijn mond, dan enkele op mijn neus en dan wordt mijn hoofd aan mijn haar naar beneden getrokken om nog een paar kusjes daar te planten. Dan moet mijn hoofd opzij en moet mijn linkeroor en dan mijn rechteroor.
en als we nog in bed liggen dan krijgen allebei mijn borsten en mijn buik ook nog een kusje :D
Echt ik heb geen idee waarom hij dat doet :N
Papa komt er een stuk bekaaider vanaf. Die krijgt 1 kusje op zijn wang ;)
pi_107508314
oh asy, kusjes met dichte mond O+
hier eindig ik elke avond met een gezicht vol kinderkwijl :D

tis weer seleentjes ochtend op de psz, dus ik heb weer een ookeenselene op de bank met selenes knuffels eromheen frunnikend met selenes labeldoekje O+
pi_107508333
Thomas is meestal gelukkig zo moe dat hij vrij vlug in slaap valt als hij bij ons in bed ligt (toch als we hem gekalmeerd hebben gekregen). Ronddraaien doet hij wel, maar dan zonder dat hij het beseft. Friemelen met zijn handjes is wel helemaal O+ Al leg ik er na een tijdje wel mijn eigen hand op :@
pi_107508672
Keshet gefeliciteerd met jullie peutertje *O*

Mignonne gefeliciteerd met jullie dreumes *O*

Maak er beiden een mooie dag van :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:16:27 #65
259886 pessie
pi_107508703
Asy wat klinkt dat ontzettend lief zeg!

Simmu, jouw ookeenselene verhalen zijn altijd zo lief O+
en gezicht onder kinderkwijl: check :')

Ik ben op zich prima te genieten als ik 4 uur aan 1 stuk slaap en vervolgens her en der nog wat, maar goed, komende nacht weer een kans! En ik duik er denk ik ook even in als Nathan straks gaat.
pi_107508926
wat ik trouwens gisteravond merkte: tis ravi die de grote aanstichter is tot het keten he! niet selene, ravi. selene wil best direct gaan slapen, maar ravi vraagt haar steeds om speeltjes, die ze dan geeft en vervolgens naar zichzelf teruggegooid krijgt :X

overigens waren ze binnen 10 minuutjes stil toen ik gisteravond naar boven ging :P
pi_107508948
iemand doet het dansje van het zandkasteel O+ O+ O+
pi_107509280
Haha Simmu. Arme Selene kreeg altijd de schuld :+
pi_107509431
als selene gewoon thuis is blijftie trouwens netjes van haar knuffels af en hij wil (behalve zn bedsok) geen eigen knuffels! dat gaat zelfs zo ver dat als selene verdrietig is, hij haar dan haar knuffels komt brengen he O+

nog een psje; die foto van gister was geposeerd! hij deed het, ik stond klaar met mijn mobiel en toen stapte hij weer terug. dus toen kwam ik met "doe nog eens ventje, dan maak ik een foto!" en hoppa; braaf ventje :D selene noemt hem trouwens ook geregeld "ventje". dan komt er uit het niets "hij is een lief ventje he mama" of dan vraagt iemand haar hoe hjij heet en zegt ze "ravi heet ventje" _O-
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:06:28 #70
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107510070
simmu, heerlijk jouw twee-eenheid, al kan ik me voorstellen dat je er af en toe een punthoofd van krijgt ;)
pi_107510287
nou, tis ook de reden waarom we proberen om ravi al naar de psz te doen hoor. want laten we wel wezen; hij is (als je corrigeert) denk ik zowat het jongste kindje ooit op een peuterspeelzaal! maar het is me vooral te doen om ze van jongs af te laten wennen aan het idee dat ze allebei ook alleen dingen moeten en kunnen doen. en tsja. ravi ontwikkelt evengoed al peuterfratsen, is prima peuterbestendig en kent de peuterspeelzaal en de juf goed en heeft ook vertrouwen in haar. dus we vonden het echt de moeite van proberen waard. als we selene wegbrengen stuur ik ravi bv alvast naar binnen terwijl ik selene der jas uitdoe en drinken uit tas pak enzo. en dat gaat prima :)
pi_107511454
Wat een speciale dag!!

Mignonne gefeliciteerd met je dreumes en welkom hier :D

Keshet gefeliciteerd met je peuter!! Tot over een half jaartje!

Heel fijne dag vandaag allemaal!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_107511710
Keshet, van harte gefeliciteerd met je peuter *O*

Mignonne, welkom in dit topic met E.

Pff over minder dan 2 weken moeten wij alweer doorschuiven :D
pi_107511952
Even een rare vraag. Is het normaal dat snot wit is? Als in zwitsal creme wit? Ik heb net al 2 keer wit snot weggeveegd bij Amy. Eerst dacht ik dat ze had gespeeld met creme ( :') ) maar niets in de buurt. Dus het lijkt echt snot te zijn. Of is ze nu haar hersencellen naar buiten aan het snotteren? :+
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:26:02 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107512454
Dat denk ik niet, hersencellen zijn grijs :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:31:07 #76
259886 pessie
pi_107512600
Wow Octo, heb je die net snel even voor Emma in elkaar geflanst :o ;)

Sola, wittig ken ik wel maar dan zit er ook altijd wat doorzichtig bij maar wit als in sudocreme herken ik niet...
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:37:11 #77
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107512774
Keshet! Gefeliciteerd met je mooie grote meid!! Een peuter :o

Mignonne, welkom met E. gefeliciteerd met je kleinste, prachtige fotospam!
pi_107513002
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:07 schreef Solagratia het volgende:
Even een rare vraag. Is het normaal dat snot wit is? Als in zwitsal creme wit? Ik heb net al 2 keer wit snot weggeveegd bij Amy. Eerst dacht ik dat ze had gespeeld met creme ( :') ) maar niets in de buurt. Dus het lijkt echt snot te zijn. Of is ze nu haar hersencellen naar buiten aan het snotteren? :+
Wit snot duidt op een virus.
pi_107513187
Ah tnx Octo en Pessie, dan hoef ik er voor de rest niets mee.
Ze kan tegenwoordig haar neus snuiten, handig en knap!
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:50:38 #80
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107515143
Sola, das heel erg handig!
En wit snot kan prima. Heb ik ook wel eens ;)
pi_107515753
keshet en emma gefeliciteerd! een peuter ! fijne dag!

mignonne en e ook gefeliciteerd en een fijn dag
pi_107516374
Keshet, gefeliciteerd met je peuter! En Migonne met je dreumes! Fijne dag allemaal!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_107518657
Keshet gefeliciteerd met je peuter!!

Mignonne gefeliciteerd met je dreumes!!

Vanmorgen bij de fysio geweest, ze vond ook dat Sofie erg met haar linkervoet naar binnen loopt. Ook wikkelt ze haar voetjes niet helemaal mooi af, en lijken haar enkeltjes wat ver naar binnen te zakken.
Het was goed dat ik aan de bel getrokken had.
De fysio moest hard lachen om het advies van de cb arts, en had er nog nooit van gehoord.
Ik heb nu een oefening meegekregen die ik ga doen met Sofie. We moeten gaan stimuleren om Sofie op haar teentjes te laten staan.

Ook was het wel verstandig om andere schoentjes voor Sofie te kopen, schoenen die wat meer steun geven en steviger zijn. Dat heb ik vanmiddag dus gelijk maar gedaan.

*poef* nu is het weg
pi_107525396
Fijn dat je snel advies kreeg waar je meteen mee aan de gang kan KJ!! Hopelijk helpen de oefeningen goed...
Herken de houding die je omschrijft trouwens enorm van mijn moeder.. die doet dat ook, en loopt sinds 2 jaar op speciale steunzooltjes (En moet evt in de toekomst naar (semi) orthopedisch)
Goed dus dat je snel aan de bel getrokken hebt!!
Als kind liep ik ook verkeerd op mijn voeten, zwikte steeds mijn enkels om... en met de juiste oefeningen ben ik dus ws voor wat mijn moeder nu heeft..

Hier een heerlijk rustig dagje gehad met Oona..
Beetje spelen, Oona beetje slapen/en ik tv hangen, beetje poetsen (en Oona er ook met een poetsdoekje helemaal enthousiast achteraan)... Lekker hoor..
We'll have love aplenty
You and me
pi_107526216
klinkt als een heerlijke dag reilain.

Ik heb vroeger ook zo gelopen. Ik heb op mijn vierde (geloof ik) steunzolen gekregen.

SPOILER
*poef* nu is het weg
pi_107527833
Zo staan mijn hypermobiele pootjes ook in rust :)
Wel handig om daar nu al even naar te kijken inderdaad.
pi_107528051
Keshet, gefeliciteerd met je peuter en tot over 7,5 maand in het peutertopic! :w
Mignonne, welkom hier met je dreumes!

Kaatje, wat een mooie nieuwe schoenen voor Sofie. Ga je bij je volgende bezoek op het CB nog terugkomen op hun advies?
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:52:08 #88
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107528468
Fijn KJ, dat je goed advies kreeg van de fysio. En nice shoes!!

Hier was ik ziek en Noortje op het kdv. Ben 'r toch maar zelf op gaan halen maar wat een drama zeg. Behalve de worst niet willen eten, we aten hutspot, zij zonder ui. En op een gegeven moment mietert ze met bord en al d'r eten op de grond. Ik was wel boos maar vind het moeilijk dat aan te geven. Behalve 'dat mag je niet doen!'. Daarna traaaanen, en hysterisch op de grond liggen huilen, toch nog een beetje toetje gegeten en een fles en naar bed.
Vent kwam even thuis eten, en die wilde haar een potje eten geven want hij dacht dat ze het niet lustte.
Ik ben daar niet in mee gegaan, ze moet leren eten wat de pot schaft, en ik had het idee dat ze het eten uit een potje ook niet moest. Hoop dat ik het juiste heb gedaan en mijn kind niet met honger naar bed heb laten gaan.
pi_107528565
Oh becky, vervelend hè, die scenes bij het eten.
Nog bedankt voor je tip over melk/thee trouwens. Anne drinkt nu flessen met de helft thee en dat vindt ze prima. Zolang het maar wit is is het kennelijk goed :')
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:08:00 #90
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107529448
haha Fannetje, dat lijkt bij Noortje ook goed te werken. Ik gebruik van die korrels (20 kruiden thee) superhandig, geen geneuzel met zon zakje.
pi_107530579
Hmm...korrels. Ik ga eens op zoek. Bedankt voor de tip weer!
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:31:11 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107530807
Volgens mij heeft Zonnatura van die korrelthee... ik kom thuis wel eens een busje rooibos ofzo tegen.
(Dat krijg je met een groot kind die samen met z'n vriendin ook vaak huisje speelt als je weg bent :'))

Erg leuke schoentjes KJ ^O^ en fijn dat de fysio zo'n goeie stap was (npi).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107531073
Ohhh Becky dat zijn geen fijne dingen! Zeker niet als je al ziek bent, dan kun je dat er niet bij hebben!
Hier heeft Oona er ook op het moment een handje van om met eten te gooien... vooral broodkorstjes willen nog wel eens op verschillende plekken in de keuken belanden...
Ben er wel werk van aan het maken... Haal haar nu elke keer uit haar stoel en zet haar even 'weg'. Meestal eet ze hem daarna wel meteen op... Vandaag moest het een keer of 3.. maar het helpt wel... :') teminste... het stukkie krentenbol in het vooruitzicht deed het ook heel goed..
Ben helemaal niet van 'alles moet op'... maar als ze er mee gaat gooien en om wat anders vraagt heeft ze pech gehad ;)
We'll have love aplenty
You and me
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:54:58 #94
259886 pessie
pi_107532105
KJ fijn dat je wat aan de fysio hebt gehad! Leuke schoenen ook.

Reilain, lekker relax dagje dus.

Becky, ook Nathan wil wel eens niet eten, kennelijk heeft hij dan geen zin ofzo, dan krijgt hij een iets grotere bak vla en de volgende keer zien we wel weer. De ene keer wil hij iets wel eten en de andere keer niet en hier werkt negeren het beste. We aten vanavond boerenkool bij mn schoonouders, Nathan wilde niet. Prima, dan niet, maar we blijven wel zitten, tegen de tijd dat wij ons bord bijna leeg hadden hebben we hem zn bord nogmaals gegeven, hij heeft toch ruim de helft opgegeten, kennelijk had hij toen wel trek... Ik kom uit een thuissituatie waar eten vooral hectisch en niet leuk was, ik probeer een andere aanpak, ik ben benieuwd waar ik over 20 jaar uitkom met Nathan!
En wat betreft gooien, 1 keer pak ik het van de grond en geef het terug, de volgende keer zet ik zn eten weg, als hij gaat gooien heeft hij geen honger meer.

Vanmiddag hebben we heerlijk geschaatst *O* Nathan op de slee voortgetrokken, hij vond het heerlijk, ook het schuifelen op het ijs vond hij prachtig, uiteraard wel boem op zn billen (niet zo erg) en helaas boem met oma op zn hoofd (tranen met tuiten).
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:55:33 #95
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107532132
Ik moet toch echt maar een strafhoek gaan introduceren of zo. Hoe pak je dat aan? Ze blijft er toch niet in staan denk ik. Of op de gang? Das nu een beetje koud, en ze propt al het oud papier weer door de brievenbus naar buiten (uit ervaring).

Want ik was vandaag wel echt boos hoor, een bord vol hutspot op mijn nieuwe vloer is niet fijn.
pi_107532632
Hier (nog) niet echt een 'strafhoekje' .... Ik merk dat het bij Oona goed helpt om haar even uit de situatie weg te halen.. Het gooien met brood is hier nu puur uitproberen want ze heeft nog wel honger.. (Wil het terug/vraagt wat anders e.d)
We'll have love aplenty
You and me
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:05:05 #97
259886 pessie
pi_107532670
Becky, ik was moe vandaag dus mijn lontje was wat korter. We zijn bezig de trap te introduceren maar hij vind het vooral heel grappig, uiteindelijk heb ik hem even in zn bed in zn kamer geparkeerd. Als het delict niet heel erg is maar vooral vervelend en opruimwerk vereist gaat hij in de box. Vanochtend was ik echt boos en na 5 keer terug op de trap zetten maar even een ander plekje bedacht.
pi_107532960
Ik zou mocht het nodig zijn ws een klein rond kleedje bij ikea halen.... En dat als 'plekje' gebruiken... We hebben niet echt een hoekje/gang oid wat handig is.. dus dan lijkt dat me wel handig..
We'll have love aplenty
You and me
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:10:21 #99
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107532985
oh trap introduceren heeft hier denk ik geen zin, ze zit binnen no time boven en dat vind ik toch wel eng.

In de box gaat ook niet, die staat al een jaar niet meer haha.

Maar ik ga eens iets verzinnen. ze was wel moe en ik ziek dus niet fijn voor ons beide.
pi_107533665
Becky Lisa zit ook in zon fase dat ze smijt met dingen, ook eten, slaat, boos op de grond gaat liggen e.d.. Omdat ik dat soort gedrag niet accepteer vertel ik haar dat wat ze doet niet mag en ook waarom niet. Ik vertel haar ook wat ik wel van haar verwacht, namelijk dat ze niet slaat, netjes eet e.d. en dan gaat ze op de gang voor 2 minuten. Na die twee minuten is ze vaak voldoende afgekoeld om gewoon weer lief te spelen, eten of whatever. Ze zegt wel keurig sorry mama als ze terug mag komen, alleen meent ze dat niet echt. Maar dat verwacht ik ook niet van een dreumes.

Lisa gaat overigens wel op de trap zitten in de gang, maar ze gaat niet naar boven, ze weet dat het niet mag en meestal is ze toch te boos om überhaupt maar iets te ondernemen. Missien helpt een dergelijke aanpak ook bij Noortje.
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:50:22 #101
265732 Keshet
pi_107535716
Ik doe net alsof ik wegga maar ik blijf lekker nog meeposten hier. :P

Emma heeft een heerlijke dag gehad vandaag! *O* Ze was om half 9 wakker en toen hebben D. en ik voor haar gezongen. Ze vond 't niet echt een succes geloof ik. De 'hoera's' werden wel enthousiast meegedaan!

Emma heeft van ons een keukentje gekregen en was daar superblij mee. Ze heeft de he-le dag voor ons gekookt en gebakken. O+
Morgen gaat ze trakteren op 't kinderdagverblijf en zaterdag komt de hele grote familie van D. om het hier thuis te vieren.
Ik hoop dus dat die buikgriep van mij morgen echt weg is. :@

Nou ja, de foto's!

Een paar minuten oud - 8 dagen oud - een half jaar oud - 1 jaar oud - anderhalf jaar oud - 2 jaar oud.

Het kado O+
pi_107536042
Die Emma O+ Ik krijg er tranen van in mijn ogen.. Wat een bikkel!

Ik ga nog even in de negeermodus van strafplekjes enzo. Dat heeft mijn kind nog lang niet nodig O-)
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:56:55 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107536133
Wat een dubbel wonder is het toch.... O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:59:07 #104
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107536290
Ohh Emma O+ wat een prachtige spam... Wat doet 2 jaar veel!
We'll have love aplenty
You and me
pi_107536881
Ohhh Emma, wat heeft ze toch een heerlijk ondeugend koppie gekregen Keshet! Wat zullen jullie trots zijn op jullie meisje. En gefeliciteerd natuurlijk!!!
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:32:55 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107538395
Hier hebben we (nog) geen strafplek. Eigenlijk is het altijd wel afdoende als ik mijn stem verhef of als ik het wegpak.
Als hij expres kliedert met eten danwel op de grond gooit, krijgt hij ook een waarschuwing en als het dan weer gebeurt, zet ik het buiten zijn bereik. Jammer dan.
En wil hij niks (meer) eten, dan laat ik het voor wat het is. Ik geef meestal wel wat extra toetje dan, maar soms is hij zo dwars dat hij ook dat niet hoeft. Maar dat zijn meestal de dagen dat hij niet lekker in zijn vel zit (moe of hangerig) en dan gaat hij gewoon op tijd naar bed.

En hier ook nog even:
Emmaatje O+
en ik duim voor je dat die buikgriep morgen weg is Keshet :*
pi_107540191
Emma O+ en wat een mooi keukentje Keshet!

Strafplekje had ik tot voor kort niet. Toevallig heb ik Hannah gisteren voor het eerst op de gang gezet. Ze zat namelijk echt te klieren aan tafel en ons opzettelijk uit te dagen door eten op de grond te gooien met zo'n nanana blik :{w erbij. Ik heb haar een paar keer gewaarschuwd en toen ben ik boos geworden en heb haar op de gang gezet en het traphekje naar de woonkamer dicht gedaan. Ze was helemaal over de zeik daarvan :'(
S. heeft haar toen gevraagd om sorry te zeggen maar dat wilde ze niet :') Ze snapt het concept van spijt duidelijk nog niet. Ik hoop wel dat ze ervan leert dat er consequenties aan haar gedrag zitten en dat ze naar me moet luisteren.

Fokwet trouwens soms 2 kanten op :D Ik had het gisteren nog over dat ze nog niet op het potje heeft geplast thuis. Vanavond heeft ze het gedaan *O* Ik geloof dat ik S. nog nooit zo trots heb gezien :D _O-
pi_107546027
Emma O+
Fantastisch he? En nu is het gewoon een peuter! Gaaf! En nog een mooi exemplaar ook ;)

Als F iets doet wat niet mag,vertel ik hem dat. Dan nog een keer. Als dat niet helpt til ik hem daar weg, zet hem op de bank en vertel duidelijk wat hij deed en dat dat niet mag (en waarom niet).
En dan gaan we iets anders doen ;)

Zelfs de oudste zit hier maximaal eens per maand op de gang en dan is het:kerel,dit kan echt niet, mama wordt hier heel boos van,ik zet je even op de gang *til* *brul* en als je weer gewoon kan doen mag je terugkomen om het goed te maken met mama.
En dan loop ik weg met de deur open en komt hij vrij snel achter me aan vaak.
Meestal is uitleggen afdoende. Of als ze ruzie om speelgoed maken of ermee gooien zet ik het hoog :) Vrij afdoende. Geen straf,maar consequentie :)

En op slechte dagen roep ik gewoon 400 keer heel hard NEE op vanalles :P
  vrijdag 3 februari 2012 @ 09:09:33 #109
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107546827
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 08:03 schreef freecell het volgende:

Meestal is uitleggen afdoende. Of als ze ruzie om speelgoed maken of ermee gooien zet ik het hoog :) Vrij afdoende. Geen straf,maar consequentie :)

En op slechte dagen roep ik gewoon 400 keer heel hard NEE op vanalles :P
Heuj, volgens de operante conditionering is het wel degelijk straf :P
En verder doe ik ook wat jij doet.

octo, wat leuk dat je man zo trots was :D
pi_107546874
ik werk nauwelijks met strafplekjes, alhoewel ik het nu en dan wel overweeg hoor ;)
meestal werkt het goed om direct consequenties aan gedrag te verbinden. dus als ravi (of selene) op schoot zit en bv rondmept. dan pak ik een keer het offenderende handje en zeg "nee, dat doet pijn". de tweede keer zet ik het kind in kwestie gewoon van schoot met de mededeling dat ik dat niet wil hebben. als ze op schoot willen moeten ze niet slaan. bordje van tafel gooien? nou. dan zullen ze geen honger meer hebben dan he. dat werkt hier best goed.
pi_107547124
ik ben trouwens de fout in gegaan. heel erg :X

selene wilde zowel met haar eerste als met haar tweede verjaardag niet meedoen met "hiephiep!!!" --> kind roept hoeraaaa. dus ik was gister met ravi vast aan het oefenen. oops. sindsdien doettie 'iepiep oewaaaa"

[trots] hij kan ook alle gebaren van in de maneschijn meedoen en zijn handjes, voetjes, teentjes en neus aanwijzen. nou ja. zn neus wijst hij niet aan. als je hem vraagt "waar is je neus dan?" gaattie sniffen met zn neus O+
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:06:18 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107547834
Leuk toch simmu? O+
pi_107553030
Mensen met een bilibo!!!!
Die kan je ook gebruiken als slee!
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:01:04 #114
259886 pessie
pi_107553452
Simmu wat leuk!

We hebben hier nu een cm of 5 sneeuw liggen, de bewolking trekt weg, zonnetje schijnt dus na het slapen gaan we naar buiten van het heuveltje af sleeën met de buurkindjes.

Ik heb gisteren even een rottige fout gemaakt. Na zn slaapje had ik hem nog verschoond ivm 3de poepluier, daarna heerlijk wezen schaatsen en gegeten bij mn schoonouders. In de auto terug was Nathan aan het krijsen, thuis bleek dat hij zure poep had en fel rode uitslag ;( . Ik check thuis wat vaker en verschoon hem ook altijd nog even voor het eten, maar gisteren heb ik er om de een of andere reden helemaal niet meer aan gedacht. Dus nu heb ik een kind welke ik maar flink onder de sudo hou en ik hoop dat het morgen over is. Gisteravond een hele berg sudo gesmeerd (in hoeverre dat ging :') ) en vanochtend was het al wel wat beter gelukkig. Ik vind mezelf zo ontzettend stom. -O-
pi_107553523
pessie, dat is ons allemaal denk ik wel eens gebeurd :'(
*troost*
pi_107553592
been there done that pessie :*
Misschien dat als er ooit een 3de komt het me niet meer zal gebeuren :+
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:06:12 #117
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107553636
Aah pessie, is mij een tijd geleden ook overkomen. Zoals simmu al zegt: het overkomt iedereen wel eens :*
Fijn dat het alweer wat beter gaat...
pi_107554082
Oh Pessie, vervelend is dat he. Dat overkomt iedereen wel eens hoor. Meestal ruik ik het wel snel, maar soms mis je het ook gewoon finaal.

Amy zit nu lekker aan haar middageten overgebleven macaroni van gister. Bleek dat we nog maar 1 boterham hadden en 1 kapje van het brood. Dus zo er maar eens op uit om brood te halen. Ach ze zit lekker te smullen van het eten. We gaan er zo op uit door de sneeuw dus! Spannend.
Ik moet vanavond nog werken (45 km verderop) en dat door de sneeuw. brrrr.

qua strafplekjes/corrigeren voelt het hier soms als een dikke fail. Als ik mijn stem verheft luistert ze niet, als ik nee zeg ook niet. Als ik haar naam zeg ook niet. Als ik haar dan wegpak en zeg dat het niet mag dan lacht ze. Ze is echt niet snel onder de indruk. Ze heeft ook dagen dat ze dan boos gaat krijsen, dan heb ik toch meer het gevoel dat het aankomt.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:19:42 #119
259886 pessie
pi_107554169
Ah Sola, dat herken ik! Dat hadden wij dus gisteren }:| Vandaar dat ik hem even in zn bed parkeerde, niet dat dat veel indruk maakte :X hij was vooral heel blij met zn "trampoline".
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:23:29 #120
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107554325
Ik weet niet of dat een dikke fail is als je wél een strafplekje hebt. Eea is ook afhankelijk van het temperament van je kind. Bij Harry is het blijkbaar (nog?) voldoende om hem uit de situatie te halen/af te leidein danwel mijn stem te verheffen, maar wie weet kom ik bij nummer 2 wel een strafplekje te gebruiken...

Mijn bijna-peuter ligt heel erg hard te snurken :o

[ Bericht 19% gewijzigd door Asyniur op 03-02-2012 13:29:48 ]
pi_107554734
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:23 schreef Asyniur het volgende:
Ik weet niet of dat een dikke fail is als je wél een strafplekje hebt. Eea is ook afhankelijk van het temperament van je kind. Bij Harry is het blijkbaar (nog?) voldoende om hem uit de situatie te halen/af te leidein danwel mijn stem te verheffen, maar wie weet kom ik bij nummer 2 wel een strafplekje te gebruiken...

Mijn bijna-peuter ligt heel erg hard te snurken :o
en je eigen temperament :P

de kunst is om de 'methode' te kiezen die bij jullie eigen gezin past! en dat hangt van heeeeeeel veel dingen af. ik vermoed bv dat ik een stuk strenger ben dat 'gemiddelde' moeders met 1 kindje. domweg omdat bij ons met 2 kleintjes vlak op elkaar de boel echt snel ontspoort als je niet vlot ingrijpt.
pi_107554914
Nee, naam roepen stem mijn stem verheffen en al dat soort dingen is ook logisch dat het weinig indruk maakt. Je zegt namelijk zo weining er mee.. Een kind snapt soms wel wat het niet mag maar snapt dan niet wat het wel moet. corrigeren werkt hier een stuk beter als je het zo brengt,

Ipv Nee niet aan komen, of niet doen zeg ik wat die wel moet doen.
De gordijnen loslaten, en niet blijven trekken.

Ik weet niet of je/jullie dat al doen.. Maar een kind tijdens een handeling al vertellen wat je wel verwacht schept enorm veel duidelijkheid voor die kleintjes.. Als je werkt met een strafplek.. (wat ik dus niet doe maar soit) dan geeft dit ook heel goed de mogelijkheid om er op in te springen.
Dat je al had uitgelegd wat je verwacht en waarom je dat verwacht..

Een kind dat begrijpt wat je wilt en waarom je dingen wilt zal dit veel beter op pikken dan een kind dat niet weet wat je wel wilt. Dat wat je wel wilt is iets watvaak nog te groot is om te beseffen zonder een uitleg. En dat merk ik zelfs bij mijn oudste nog heel goed (bijna 4).

Duidelijk zijn over wat je verwacht is echt hier bij beide broodnodig.
Want mama waarom mag ik niet op de gordijnen tekenen het is zo mooi?? -O- O+ O+

Je kan wel roepen NIET DOEN!!!! maar hoezo mag er op dat moment niet op de gordijnen getekend worden en is papier wel goed?? Tenslotte stimuleer je wel om te tekenen en als het dan gedaan is op de gordijnen is het ineens niet goed? :o Als je die uitleg al teveel vind op dat moment en liever voor een strafstoeltje gaat dan zou ik alsnog na of tijdens het strafstoeltje iig uitleggen wat je wel verwacht.
pi_107555366
Oh maar de situatie zoals ik gisteren had: Hannah wist dondersgoed dat ze 'stout' aan het doen was. Ze bleef me uitdagen. Ze zoekt dan expres de grens op. Ze weet nu in ieder geval wat ze kan verwachten van mij als ze dat doet :)
pi_107558020
Je hoort altijd van die kinderen die dan al ophouden als ze 'nee' horen of hun naam, maar voor Amy lijkt dan eerder een aanmoediging om nog sneller te zijn :+

Pvoesss zeggen wat ze wel moet doen doe ik hier ook. Maar ook daar reageert ze niet op. Ik heb nog niet het idee dat een strafplekje ook echt zin heeft hoor, volgens mij snapt ze daar nog niets van. Ze is niet verschrikkelijk stout hoor, zijn meer dingen als kattenbrokjes jatten als we in de keuken zijn en dat dan elke keer. Of hard met haar beker smijten, dingen in de subwoofer stoppen. Dingen waarvan je hoopt dat ze direct ophoudt als ze 'nee' hoort :P

Maar vandaag hebben we een hele fijne dag samen O+

Hahah Pessie, dat is eigenlijk ook wel schattig :D
pi_107558248
met kattenbrokjes pikken heeft mijn spul me verslagen :')

ik heb het opgegeven. voor de vorm roep ik nog "nee, blijf van de brokjes af. die zijn voor de poesjes. straks hebben de poesjes honger omdat jullie alles opgegeten hebben". dus ik grijp wel in hoor. maar feitelijk is het een gebed zonder einde. maar ze hebben wel allebei prachtig glanzende haartjes :Y O-)

ze gaan er alleen zo van uit hun mond stinken :X :r
pi_107558642
Hahaha Simmu :D dat opeten vind ik nog niet eens het ergste :+ Maar ze wil ze steeds aan het konijn geven. Eigenlijk heel lief, maar niet zo goed voor het konijn. Dus leer ik haar maar dat ze van de brokjes af moet blijven.

Nu ik erover na denk.... Sinds ze ervan gegeten heeft, groeit haar haar ineens zo hard :7
pi_107558746
och ja Simmu pick your battles he :D..

Laatst zag ik X. dus V. aan zijn capuchon de kamer door trekken..
Achter haar aan het hele huis door, alle kamers (we wonen gelijkvloers) hadden ze ondertussen wel gehad.. en ik was dus echt niet blij.. zelfs boos.. :(
Todat X. zei maar mama hoor je niet hoe hard V. moet lachen *)
Daar had ze wel een heeeel goed punt want de kleine jongen schaterde het echt uit van het lachen :+

Ik weet dus als ze dat soort dingen doen niet of ik nu boos moet worden of moet lachen..
Echt waar moeders als je denkt dat opvoeden met 1 soms lastig is.. wacht maar op nummer 2 :')
Kinderen samen is echt double the trouble *O* *O*
  vrijdag 3 februari 2012 @ 15:09:52 #128
259886 pessie
pi_107558873
Haha, hier geen kat gelukkig! Dus ook geen problemen met kattenbrokjes.

Ik benoem ook wel wat de bedoeling is, het is meer dat bij doorgaan hetzelfde delict te plegen er een andere consequentie komt. Uit de situatie halen doe ik door hem even in de box te zetten (zodat ik de troep op kan ruimen) en "straffen" probeer ik nu met de trap te doen. Ik vind het soms best lastig, ik werd zelf veel geslagen en geschopt als straf en dat wil ik echt echt echt niet.

Even onder een spoiler ;( :
SPOILER
pi_107558907
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:06 schreef Pvoesss het volgende:
och ja Simmu pick your battles he :D..

Laatst zag ik X. dus V. aan zijn capuchon de kamer door trekken..
Achter haar aan het hele huis door, alle kamers (we wonen gelijkvloers) hadden ze ondertussen wel gehad.. en ik was dus echt niet blij.. zelfs boos.. :(
Todat X. zei maar mama hoor je niet hoe hard V. moet lachen *)
Daar had ze wel een heeeel goed punt want de kleine jongen schaterde het echt uit van het lachen :+

Ik weet dus als ze dat soort dingen doen niet of ik nu boos moet worden of moet lachen..
Echt waar moeders als je denkt dat opvoeden met 1 soms lastig is.. wacht maar op nummer 2 :')
Kinderen samen is echt double the trouble *O* *O*
selene was laatst ravi op zn koppie aan het meppen :X
en ravi maar schaterlachen he! :D
pi_107558971
:* pessie
zulke dingen zijn zo moeilijk en droevig. ik hoop dat je broer en zn vrouw toch nog eventjes kunnen genieten
  vrijdag 3 februari 2012 @ 15:15:19 #131
259886 pessie
pi_107559072
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:12 schreef simmu het volgende:
:* pessie
zulke dingen zijn zo moeilijk en droevig. ik hoop dat je broer en zn vrouw toch nog eventjes kunnen genieten
Dat hopen ze zelf ook. Het kindje van de nicht van mn schoonzus heeft een week geleefd, mijn schoonzus wil zo graag dat ze even mee naar huis kan en pas thuis overlijdt.
pi_107559289
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:15 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat hopen ze zelf ook. Het kindje van de nicht van mn schoonzus heeft een week geleefd, mijn schoonzus wil zo graag dat ze even mee naar huis kan en pas thuis overlijdt.
dat kan ik me voorstellen!
:*
pi_107559640
Wat verdrietig Pessie :*
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:04:48 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107560720
Wat triest Pessie, ik hoop dat ze het kunnen doen zoals hen het best lijkt :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:11:09 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107560968
Vanmiddag tijdens het eten zat Soneal al afwisselend naar links (raam aan de tuinkant) en rechts (keukenraam) te kijken om er zeker van te zijn dat er aan beide kanten van het huis wit spul langs de ramen dwarrelde, vervolgens ging hij naar bed.
Als ik hem uit bed haal dan doen we altijd samen de gordijnen open en zeggen we de vogels en de bomen even gedag.

Die blik toen de hele tuin wit bleek te zijn... onbetaalbaar O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107566959
Wat schattig Leandra O+

Sterkte pessie :*

Mignonne gefeliciteerd met je dreumes *O*
Keshet gefeliciteerd, wat een prachtige foto's, op die laatste foto heeft ze echt een ondeugend koppie O+

Bedankt voor de tip met de kruidentheekorrels, 'fake' melk :D Het is hier vanavond zonder problemen met een scheutje melk naar binnen gegaan onder het mom 'melkje'
Vandaag naar CB geweest, stats 87 cm en 12 kg. Helemaal weer goedgekeurd *)
We zijn ook met de slee op pad geweest, maar 20 minuutjes want toen kreeg madam het toch echt koud en ik ook :X
  vrijdag 3 februari 2012 @ 19:38:34 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107567495
pessie, heb ik wat gemist? Wat is er met de baby van je broer?
Maar ik kan me best voorstellen dat je je kindje thuis wil hebben, hoe kort dan ook :Y

Leandra, wat schattig! :D

Mereltje, fijn dat jullie weer goedgekeurd zijn!
  vrijdag 3 februari 2012 @ 20:13:14 #138
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107569084
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:36 schreef Pvoesss het volgende:
Nee, naam roepen stem mijn stem verheffen en al dat soort dingen is ook logisch dat het weinig indruk maakt. Je zegt namelijk zo weining er mee.. Een kind snapt soms wel wat het niet mag maar snapt dan niet wat het wel moet. corrigeren werkt hier een stuk beter als je het zo brengt,

Ipv Nee niet aan komen, of niet doen zeg ik wat die wel moet doen.
De gordijnen loslaten, en niet blijven trekken.

Ik weet niet of je/jullie dat al doen.. Maar een kind tijdens een handeling al vertellen wat je wel verwacht schept enorm veel duidelijkheid voor die kleintjes.. Als je werkt met een strafplek.. (wat ik dus niet doe maar soit) dan geeft dit ook heel goed de mogelijkheid om er op in te springen.
Dat je al had uitgelegd wat je verwacht en waarom je dat verwacht..

Een kind dat begrijpt wat je wilt en waarom je dingen wilt zal dit veel beter op pikken dan een kind dat niet weet wat je wel wilt. Dat wat je wel wilt is iets watvaak nog te groot is om te beseffen zonder een uitleg. En dat merk ik zelfs bij mijn oudste nog heel goed (bijna 4).

Duidelijk zijn over wat je verwacht is echt hier bij beide broodnodig.
Want mama waarom mag ik niet op de gordijnen tekenen het is zo mooi?? -O- O+ O+

Je kan wel roepen NIET DOEN!!!! maar hoezo mag er op dat moment niet op de gordijnen getekend worden en is papier wel goed?? Tenslotte stimuleer je wel om te tekenen en als het dan gedaan is op de gordijnen is het ineens niet goed? :o Als je die uitleg al teveel vind op dat moment en liever voor een strafstoeltje gaat dan zou ik alsnog na of tijdens het strafstoeltje iig uitleggen wat je wel verwacht.
Hier heb je helemaal gelijk in, en eigenlijk is dit weer even een eye opener voor mij. Ik ben vaak van 'nee Noortje dat mag niet', 'niet doehoen' etc etc. Maar dit is natuurlijk veel beter.

En doet me toch een beetje voelen of ik het niet goed doe, maar dat heeft nog te maken met de drama avond van gister

Pessie, ik heb gemist wat er met je broer en schoonzus is, maar het klinkt niet goed. Heel veel sterkte voor hen en voor jullie :*

Mereltje, jullie hebben een flinke dame of lijkt dat nou maar zo? Sowieso in lengte. Denk dat Noortje net de 86 cm aantikt.

Leuk he Leandra!
  vrijdag 3 februari 2012 @ 20:20:27 #139
259886 pessie
pi_107569469
Mereltje, Femke is inderdaad lang zeg! Ik kan me herinneren tijdens onze meet dat ze idd flink groter was dan Nathan terwijl maar 2 a 3 weken ouder.

SPOILER
Roepen doe ik alleen als ik moe ben, werkt verder toch niet.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 20:33:37 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107570114
pessie, wat erg! Ik wist het niet (of ben het vergeten). Ik hoop dat ze hun kindje nog eventjes mee naar huis kunnen nemen :Y
En jij ook sterkte!

becky, meestal doe ik ook wat Pvoesss zegt, maar als ik moe ben of het is al de zoveelste keer dan verval ik ook wel eens in 'nee, niet doen!'. Maar als het niet werkt, dan valt mij meestal ook weer in dat ik in elk geval minstens erbij moet zeggen wat ik wél wil zien.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 21:33:09 #141
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107573469
Tjee Pessie wat heftig! Hopelijk mogen ze een tijd van elkaar genieten!!
We'll have love aplenty
You and me
  vrijdag 3 februari 2012 @ 22:12:02 #142
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107575787
poehee, pessie wat heftig zeg. :'( sterkte voor jullie allemaal!
pi_107578316
Pessie, jeetje wat een heftig verhaal. :'( Ik hoop echt dat de wens van ze in vervulling gaat en ze nog mee naar huis kan. Wat is het toch oneerlijk allemaal soms.
pi_107586573
Ik heb hier van alles gemist!

Emma 2! *O* wauw! En wát voor een 2 jarige, eentje met een keuken.. Wanneer kan ik komen eten? :P van harte Keshet en meneer! :*

Kleinste van Mignonne alweer 1! Ook van harte gefeliciteerd met je dreumes!

Pessie wat een heftig bericht... het doet mij altijd weer beseffen wat een wonder het is dat wij een gezond kind mochten krijgen... ik ben er stil van! Hopelijk gaat het zoals ze willen :* jij ook veel sterkte...

Femke, wat een lekkere lange ben je! En ook een mooi gewicht zeg :Y mijn dame zal ook zoiets zijn, alleen dan een kilootje gewicht erbij :P

Hier weer drama met ziek zijn ;( ze was beter, is vrijdagochtend met meneer naar de fysio geweest (die zag niet wat de ostepaat zag! Ze is wel 'wat' los in haar heupen, maar alles is gewoon goed. Spierspanning, stevigheid in haar voet... :?) Ze is er gewoon nog niet helemaal klaar voor, als je met haar 'stapt' aan de hand zet ze ook haar knieën op slot, ze is gewoon heel onzeker...

Veel oefenen en stimuleren! En eind maart nog een keer terug. Eerder vond ze echt niet nodig, want het komt echt.

Bij thuiskomst voelde ze weer warm, dus M haar gemeten wéér 40 graden koorts. Omdat ze net 2 dagen koortsvrij was, meteen de dokter gebeld en terwijl hij de HAP aan de lijn had kreeg ze ineens wegtrekkers :o dus hij dat gelijk gemeld en kon DIRECT komen...

Ik zat natuurlijk niet meer lekker op mijn werk :{ dus ik ben meteen naar huis gegaan. Ze blijkt een middenoor ontsteking te hebben :{ het kan dus heel goed dat ze in die paar dagen weer een nieuw virus heeft opgepikt.

Pffff dat arme kind! Geen antibiotica nog, want het was nog 'licht' en zou in een dag of 3 zichzelf moeten oplossen. Ze sliep vervolgens dik 2 uur op mijn borst.. vanmorgen vroeg was ze nog niet echt wakker, maar lag half te ijlen in haar slaap en was weer mega warm.. dus er maar uit gegaan (helpt het ook niet dat ik zelf om half 4 pas sliep en om half 5 stikte in mijn eigen slijm.. we zijn allemaal niet lekker..)

Dus. Nu ben ik er klaar mee. Opgesout met al die virussen, vooral die bij mijn muppetje.. ze heeft genoeg gehad! Ik wil mijn 'ik ben 1,5 dus ik wíl niet knuffelen' meisje terug ipv dat meisje wat van ellende de hele dag op me hangt (dat vind ik fijn hoor, begrijp me niet verkeerd, maar de reden waarom niet..)
pi_107586575
Leuke is wel dat we over een uur of 3 weten of ze een broertje of een zusje krijgt :P toen ik vanmorgen zei: waar is je broertje/zusje? Ik in mijn buik gepord werd :P gevolgd door een kusje omdat ik zei dat ze wel zachtjes moest doen :D
pi_107586687
Ik vind het zo sneu, arme muppet heeft zoveel te voorduren gekregen. Ik duim voor jullie dat alles nu achter de rug is.
Spannend joh dat jullie het geslacht van de baby bijna weten!! Leuk!!
pi_107586957
Weet je wat ik zo heerlijk vind? Dat je merkt dat zo'n kleine kinderen ook direct zelf een link leggen of woorden juist gaan combineren.
We zeiden gisterenavond in de auto bijvoorbeeld: "Kijk, Thomas, sneeuw!" En dan antwoordt hij gewoon uit het niets: "ja, sneeuw gevallen! Nat!" :o
pi_107587167
Pessie sterkte voor jullie :*

Arme muppet van gerbera! Alle ziekte die ze in de afgelopen 1,5 jaar niet gehad heeft krijgt ze nu ;(
(althans ze was t eerste jaar amper ziek toch?)

Ik heb hier echt een knuffeldiertje :D zo leuk. Oh en hij wordt boos als er iets weggehaald wordt (of t nou van hem is of niet :P)
Hij begrijpt zoveel, uitleggen komt nu ook echt aan (hij doet wat wij willen, zonder drama :o)
Genieten dus!
  zaterdag 4 februari 2012 @ 09:36:21 #149
259886 pessie
pi_107587283
Ach arme muppet! Beterschap!

Son, terug uit het oosten? Hoe was het?

Gisteravond toen we net naar bed gingen belde mn vader dat de baby is geboren en dat ze tijdens de geboorte is overleden ;( we wisten wel dat die kans vrij groot was maar wel heftig allemaal. We gaan morgen naar Utrecht, vandaag hebben ze een drukke dag met dingen regelen en mn moeder is er nu ook. Dan zijn wij er morgen voor ze. Het is gewoon dubbelrot. Ik hoop zo dat ze ooit een kindje dat gezond is in hun armen mogen houden.
We gaan zo toch wel even schaatsen, het meer ligt dicht en is veilig.
pi_107587304
beterschap gerberaatje

gecondoleerd pessie. heel veel sterkte de komende dagen voor jullie allemaal :*
  zaterdag 4 februari 2012 @ 10:29:06 #151
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107587919
Pff gecondoleerd Pessie.... Veel sterkte... Hoe heet het kindje?

Gerbra het mag idd wel eens klaar zijn met de virusjes bij jullie!!! Beterschap!

Sonnetje wat heerlijk.... Oona is ook echt een knuffeldiertje... Ze wil nu elke keer als we haar in bed leggen een knuffel, kusje en neusje neusje doen haha.. Anders gaat ze niet liggen ;)
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 4 februari 2012 @ 10:43:43 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107588122
Pessie gecondoleerd :*

Gerberaatje wat sneu dat Muppet nog steeds zo ziek is, beterschap :*
En heel veel plezier zometeen, ik denk Luuk ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 4 februari 2012 @ 10:44:39 #153
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107588134
Ow pessie, wat naar! Gecondoleerd en sterkte voor jou en je familie :*

Och Gerberaatje, wat heb je toch een sneu meisje :*

Son, lekker hè, zo'n knuffelkont O+
pi_107588513
Pessie ;( gecondoleerd....

Ja hoi 8-)
  zaterdag 4 februari 2012 @ 12:00:16 #155
259886 pessie
pi_107590199
Gerbera, je moet het hier ook vertellen :P

Net rondje meer geschaatst O+ .

Dank voor jullie medeleven. Doet me goed.
pi_107591106
:D voor degenen die Z&G niet meelezen...

Muppet krijgt een zusje :D
pi_107592223
Wat leuk, een zusje!
2 van die leuke meiden :)
pi_107594096
Pessie, wat verdrietig zeg. Veel sterkte gewenst!

Orea wat leuk zeg, een zusje voor Muppet!

Anne is ziekjes. Al drie dagen niet helemaal fit en een temp tussen de 37.5 en 38.0 in de avond. Vanmorgen begon ze al met 38.1 en was niets goed, alleen maar bij mama hangen. Ze hoest enorm en de zakdoekjes zijn niet aan te slepen. Hopelijk is het snel over!
  zaterdag 4 februari 2012 @ 15:36:36 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107596733
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 12:31 schreef Gerberaatje het volgende:
:D voor degenen die Z&G niet meelezen...

Muppet krijgt een zusje :D
:D kun je d'r Luciënne noemen zonder dat het opvalt dat het Jut en Jul is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107597053
Ach, Anne ook al ziek ;( beterschap!

Leandra :D ik zat aan Luuke te denken O+ maar dat vind meneer niet leuk.

Maar we hebben een heel mooie naam voor onze jongste dochter O+ O+
pi_107599460
Pessie, dikke knuffel.
  zondag 5 februari 2012 @ 18:16:08 #162
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107639142
As, dank je nog voor het geweldige idee van de bellenblaas! ^O^
Harry vond het fantastisch! Eerst sloeg hij er steeds met zijn handen naar, toen probeerde hij ze heel voorzichtig te vangen en toen bleef hij heel lief staan om alles over zich heen te laten komen. O+
Op het laatst probeerde hij ze met zijn mond te vangen, dus toen heb ik het maar opgeruimd.
pi_107639761
Fietje heeft weer wat nieuws verzonnen: bij het avondeten krijgt zij gewoon een eigen bordje met eten. Maar wat mevrouw niet blieft, vandaag waren dat de tomaatjes en de wortels, mietert ze zo op de grond. Heel doelbewust. Ze kijkt het ook nog even na, of het wel echt op de grond terecht komt.
Wat ze wel wil eet ze wel lekker op.

Verder is ze(en ik ook) vrijdag een beetje ontsnapt aan een ongeluk. We reden samen naar mijn ouders, het begon net met sneeuwen toen ik er bijna was. Op de afrit van de snelweg raakte de auto de grip kwijt, en tolden we rond. We kwamen in de berm terecht. Die vlak naast de auto 3 meter steil naar beneden afliep.
Ik merkte aan sofie dat ze wel geschrokken was, ze moest even huilen. Ik ben gelijk weer gekeerd en op een parkeerplaats verderop even gestopt. Maar jakkes zeg... schrik van mijn leven.
*poef* nu is het weg
  zondag 5 februari 2012 @ 18:35:32 #164
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107639896
Ooh bah, dat is ook schrikken kaatje! :o
Gelukkig is het goed afgelopen :*

En Harry heeft dat ook een tijdjde gedaan, op de grond gegooid wat hij niet hoefde. Toen hebben we hem geleerd dat hij het op tafel mag leggen. Meestal belandde het dan wel op detfael, maar soms toch nog op de grond ;)
pi_107640210
Pessie, gecondoleerd :*
pi_107642678
huuu, da's schrikken kaatje!

ik hoorde vanmiddag ravi een heel verhaal ophangen tegen selene in koeterwaals O+
hij kan heel goed koeterwaals en selene staat braaf te luisteren. sinds vandaag mag hij ook met het actiontheepotje spelen. dat heeft selene geweten ~O> laten we het er op houden dat ravi niet altijd even veel zin heeft in het concept "delen" })
  zondag 5 februari 2012 @ 19:51:20 #167
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107643038
Getver das schrikken Kaatje!!!

;) Ravi en Oona eens bij elkaar zetten?? Oona deelt soms teveel! Haar pop, haar speen.. alles geeft ze weg... als de ander dan denkt.. Leuk dankjewel en stapt er mee weg.. dan is het ineens niet goed haha ;)

Hier bliefde een meisje geen avondeten...
Naja... wel een paar zelfgemaakte croutons, een beker melk, een toetje en een handje druiven...
Het is iig wat!

Sowieso eet ze veel minder de laatste tijd.. Mijn kleine broodmonster is verdwenen... brood kost een stuk meer moeite... avondeten heel wisselend.. Of als een bouwvakker, of weinig tot niets..
Maar ze blijft gelukkig een fruitmonster! (Peer en appel zijn de meest gehoorde woorden op t moment)

Ik merkte wel dat ze wat wat aan het afvallen is... Weten jullie wanneer ik daar wat mee moet??
Op de weegschaal heeft ze eens 11.7 gewogen... weekje of 2 later 11.4.... en daarnet 10.8??
We'll have love aplenty
You and me
pi_107643260
reilan, hoe voelt ze? ik denk dat dat belangrijker is dan wat ze exact weeg. en thuis krijg je niet exact gewogen meestal. voelt haar lijfje stevig? mager?
  zondag 5 februari 2012 @ 20:02:02 #169
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107643643
;) Ze heeft nog lekker wat spek.... Dus heb nog geen zorgen..... maar vond het zoveel bijna een kilo...
We'll have love aplenty
You and me
  zondag 5 februari 2012 @ 20:09:30 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107644058
KJ, wat moet dat schrikken zijn geweest :o

Keertje naar het weeguurtje van het CB Reilain?
Het kan een vlaag zijn dat ze gewoon even wat minder eet, maar als het lang duurt en je het idee krijgt dat ze niet meer zo fit en vrolijk is als ze hoort te zijn dan misschien even wat meer van de gezonde dingen die ze wel goed eet.

Gisteren eerst zo'n plastic slee gekocht maar dat was niet echt een succes.... de steun in de rug was minimaal tot niets, Soneal vond het wel mooi maar wij vonden dat hij niet echt goed zat, toen hebben we hem maar op z'n buik gelegd, hij vond het geweldig :D
Vandaag maar een echte slee gescoord met rugleuning, en meneer zat prinsheerlijk om zich heen te kijken naar de schaatsers op de vaart en de plassen.

Vanavond aan tafel zo gelachen; ik drink bijna nooit cola, dus voor de keren dat ik cola drink halen we af en toe een six pack blikjes in huis, bij het eten had ik ineens echt zin in cola, dus er kwam een koel blikje uit de koelkast op tafel, ik neem een slok en verzucht daarna genietend "Aahhhhh", even later neem ik weer een slok en Soneal doet "Aahhhhh" :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 5 februari 2012 @ 20:19:29 #171
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107644684
Heb de 14de een afspraak bij het cb... idd maar eens navragen...
Sowieso is ze nog een fruitjunki en meestal eet ze 'savonds goed... dus zal wel loslopen...

Wat jammer van de slee Leandra.. Hier ook een plastic maar die is echt geweldig..
We'll have love aplenty
You and me
  zondag 5 februari 2012 @ 21:29:17 #172
259886 pessie
pi_107648974
KJ wat een schrik!

Hier een redelijk simpele plastic sleewelke geweldig werkt, zowel op het ijs als op sneeuw.

Vandaag naar Utrecht geweest, S.ara.h lijkt echt totaal niet op haar broer. S.amue.l leek heel erg op mijn broer, ik vermoed dat S heel erg op haar moeder lijkt. Het was verdrietig, maar het was heel goed dat we er waren. Ze waren erg blij dat we waren gekomen. We hebben even gepraat over hoe ze de begrafenis willen doen (heel erg om dan te vergelijken met vorig jaar en met dit jaar, zo ontzettend rottig!). Het is gewoon rot. Ik heb haar nog wel even gezien, manlief had er geen behoefte aan. Omdat S.amue.l nog heeft geleefd na de geboorte was zijn kleur veel mooier dan hoe S.ara.h er nu uitzag. Make a Memory is gisteren bij hen thuis geweest.
Na afloop zijn we de rest van de middag bij mn zus en haar gezin in Almere geweest.
  zondag 5 februari 2012 @ 21:40:21 #173
265732 Keshet
pi_107649856
Gecondoleerd Pessie. Heel veel sterkte, voor de hele familie. :*
Ik vroeg me al af of je nichtje in hetzelfde gezin geboren is als je neefje vorig jaar. Hoeveel kan een mens aan he, vraag je je dan af. :*

Lekker dubbel zo, in 1 post...

We hebben gister Emma's verjaardagsfeestje gevierd. Ze vond het helemaal fantastisch om zo in het middelpunt van de belangstelling te staan. Echt, als ze later geen actrice oid wordt weet ik 't ook niet. :o
Ze is vreselijk verwend en heeft gruwelijk genoten, net als wij. O+

We hebben dit weekend ook een paar keer lekker gesleed, zo fijn! O+

Reilan, ik zou haar inderdaad ook even bij het CB gaan wegen de 14e. Als je je zorgen maakt zou ik kijken of je even op het weeguurtje ofzo terecht kunt.

KJ, doe eens niet zeg! :o Wat een schrik! Wat ontzettend fijn dat jullie er zo goed vanaf gekomen zijn. :*
Over dat gooien met eten zeg ik maar niks, dat gebeurt hier helaas zo'n beetje elke dag. We gaan wel vooruit: Dingen die ze niet hoeft legt ze netjes op tafel en dan maait ze 't alsnog vrolijk op de grond.

Soneal, lekkere na-aper! O+

Dansen jullie dreumesjes ook zo graag? Emma wel! We dansen nu sowieso elke avond na het eten nog even. Ze gaat dan echt helemaal los. Rondjes draaien (tot je omvalt :') ) en ze vindt het helemaal geweldig als ik dansjes verzin. De favorieten is nu: 'de-op-je-knieen-dans'. Dan zitten we op onze knieeen, handen in de lucht en dan schudden met je hoofd, je handen en je heupen. _O- 't is maar goed dat we gordijnen hebben he. :+
pi_107650420
Keshet het klinkt alsof jullie een superfeest hebben gehad!

En hihi die op je knieen dans, ik zie t al helemaal voor me. Wij dansen en zingen ook heel veel met Lisa. En rondjes draaien is op het moment echt helemaal de bom. Ik vind het alleen een beetje eng want ze valt zo om en dat gaat niet altijd zachtjes helaas. Ik vind dat dansen en zingen zo leuk, ze wil ook altijd muziek horen en vraagt daar dan ook om, vooral als we in de auto zitten of als ik op de pc of tablet zit. Op YouTube kiest ze dan ook zelf de liedjes uit (en dat is dan nog geen 2) :X
  zondag 5 februari 2012 @ 21:56:25 #175
259886 pessie
pi_107651012
Keshet klinkt alsof jullie een heerlijke dag hebben gehad met jullie peuter O+

Nathan houdt van robot-dansen :') (met zn benen stijf lopen, dus niet zn knieën buigen, erg hmmm... Elvis Presley?).
  maandag 6 februari 2012 @ 09:24:30 #176
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107663411
Keshet, klinkt als een hele gave dag! O+

Harry is niet zo van het dansen. Nou ja, het helpt ook niet echt dat we geen muziek aan hebben staan. Hij houdt wel van dansen samen bij iemand op de arm en dan hoe gekker hoe liever...
  maandag 6 februari 2012 @ 10:32:55 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107665060
Klinkt als een perfecte verjaardag Keshet O+

Soneal danst sinds hij met papa de top 2000 keek (toen lag ik ziek op bed), hij staat te swingen tegen de salontafel, en vorige week hebben we even samen het naar voor en naar achteren lopen gedaan op "You're the one that I want" uit Grease :')

Maar dat kwam vooral omdat hij z'n Nijntje baseball jack aanhad :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107671640
Pessie gecondoleerd.

Kj dat is schrikken, gelukkig is het goed afgelopen.

Hoe is het nu met Anne al een beetje opgeknapt.

Leuk Simmu dat hij nu mee "mag" spelrn tot vervelends toe.

Eten op de grond gooien: check. alhoewel het steeds vaker op tafel gelegd wordt.

Dansen doet meneer ook graag. vind het echt zo genieten. ondanks dat we twee dagen gehad hebben dat hij echt niet lekker in zijn vel zat. hij snapt zo veel, krijgt steeds de slappe lach. <3. Hier moet je toch van rammelen.

*en straks gaan we gewoon weer voor nog zo'n hummeltje*
pi_107671856
Hoe zit het trouwens met de meeting? Anders iemand zin in een minimeet morgen of woensdag. Heb zin om ergens en met iemand af te spreken. <3 spelende kindjes, maar ik heb er maar weinig in de buurt :-(
  maandag 6 februari 2012 @ 14:22:22 #180
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107672687
As, je mag van mij hierheen komen! Maar dat zal wel te ver zijn voor jou... :{
pi_107673059
Ik vind het niet erg om een stukje te rijden, maar dat is wel heel ver idd.
pi_107673243
bij mij mag ook wel, maar ik heb geeeeeeeeeeen idee waar je zit, en drenthe is voor de meesten wel erg ver :P
  maandag 6 februari 2012 @ 15:16:12 #183
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107674989
haha owja meeting.. Was ik al weer vergeten...
Ik zal eens kijken of ik het lijstje zo terug kan vinden...

En hier een meisje helemaal gek op dansen..
Zogauw ze onze slaapkamer binnen komt wijst ze al naar de wekkerradio die ik dan aan moet zetten ;)
We'll have love aplenty
You and me
  maandag 6 februari 2012 @ 15:19:46 #184
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107675133
Dreumesmeet-data!!

Za 03 maart - Reilain, Sola, Leandra, Fannetje, pessie, mereltje
Zo 04 maart - Reilain, Sola, Leandra, Fannetje
Za 10 maart - Reilain, Sola, Fannetje, As1981, pessie, mereltje, KJ
Zo 11 maart - Reilain, Sola, Fannetje, As1981
Za 17 maart - Sola, Fannetje, pessie, mereltje
Zo 18 maart - Reilain, Sola, Fannetje

Dit is de laatste aanvulling die ik kon vinden...
We'll have love aplenty
You and me
pi_107675307
Za 03 maart - Reilain, Sola, Leandra, Fannetje, pessie, mereltje, Pvoesss
Zo 04 maart - Reilain, Sola, Leandra, Fannetje
Za 10 maart - Reilain, Sola, Fannetje, As1981, pessie, mereltje, KJ, Pvoesss
Zo 11 maart - Reilain, Sola, Fannetje, As1981
Za 17 maart - Sola, Fannetje, pessie, mereltje
Zo 18 maart - Reilain, Sola, Fannetje
pi_107675575
In 1,5 week 3 hoektanden erdoor bij Jelle :X arm ventje heeft er best wat last van..zo sneu }:|
pi_107676685
Das ook veel in eens. Yaro krijgt er ook steeds vier tegelijk. Nu nog maar vier kiezen dan zijn we er.

Van de data's 10 maart kan ik niet meer.
En ik woon in de buurt van Rotterdam.
  maandag 6 februari 2012 @ 18:30:36 #188
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107682715
Och arme Jelle... :{

Ik kreeg een jongetje thuis met knalrode wangetjes: niet geslapen bij opa en oma.
Hij heeft 4 hapjes en wat kwark op. De rest was alleen maar hangen, dus hij ligt er al ruim een kwartier in.
  maandag 6 februari 2012 @ 19:32:22 #189
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107685604
Pfff Jelle das niet nix 3 tegelijk!

En Harry dus al lang en breed onder zeil...

Hier een meisje dat vandaag een tomatendag had ;) Ze pikte alle tomaat uit de couscousschotel en de rest ging richting ons bord of de net gedweilde vloer! Heb maar een extra tomaatje voor haar gesneden.... (gisteren had ze geen avondeten op, dus al lang blij dat ze hier zin in had)
We'll have love aplenty
You and me
pi_107685643
Hopelijk slaapt hij dan vannacht lekker door Asy, zo sneu he als ze zo moe zijn maar toch niet gaan slapen.
pi_107685673
Jij ook al zo'n tomatenmonster Reilain, hier maak ik er ook altijd extra voor Yaro.
  maandag 6 februari 2012 @ 19:36:04 #192
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107685811
Jups! Op t kdv krijgen ze ook vaak tomaat/komkommer rond half 5... dan stort ze zich ook op de tomaat...
We'll have love aplenty
You and me
pi_107685866
Als we boodschappen gaan doen en ik neem tomaten mee (meestal van die snoeptomaten), moet ik opletten anders is het halve bakje al leeg.
  maandag 6 februari 2012 @ 19:38:39 #194
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107685950
hahahaha ja idd!
We'll have love aplenty
You and me
pi_107686133
Oh vandaag iets zo leuks. Op de een of andere manier had ik al een tijdje niet gezongen voor Yaro. En vandaag zong hij echt een groot deel mee van poesje miauw en deed hij een deel van de gebaren van in de manenschijn.
Hij gaat echt zo snel O+
  maandag 6 februari 2012 @ 19:45:29 #196
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107686325
Ohh leuk is dat hè ;)
Ik zing erg veel... zelfs dusdanig veel dat ik nu af en toe te horen krijg... Nee! haha

Deze week is het papa en mama week op t kdv... ouders konden inschrijven om stukje van de dag mee te kijken op de groep.... (anderhalf uur)... Ben wel heel benieuwd!!
Heb zelf een blauwe maandag op een kdv gewerkt, en daar was het heel open.. Ouders mochten gerust een uur blijven, of zomaar eens mee komen kijken (gebeurde niet veel, maar mocht wel)
Op t kdv waar Oona zit helaas niet... gesloten, weinig meekijken en foto's oid mag ook niet.. (Alleen van Oona zelf zeg maar)
Nu kan ik dus eindelijk voor het eerst eens meekijken.. zo benieuwd.. Het is zo'n groot onderdeel van Oona's leven en ik maak er maar zo weinig van mee (iets met loslaten :') )
We'll have love aplenty
You and me
pi_107686477
Leuk zeg!!! Kan me voorstellen dat je dat toch belangrijk vind, inderdaad een groot deel van haar leventje.

Ik zong ook heel erg veel, maar ineens viel het me op dat ik het helemaal niet meer deed. Geen idee waarom.
pi_107687782
Oh kj, wat een schrik zeg. Bah! Gelukkig zijn jullie er heelhuids uitgekomen!

Wat betreft de meet, ik kan inmiddels niet meer op 3 maart.
Toch maar een topic openen? Dit schiet volgens mij niet echt op zo ;)

Reilain, wat leuk zeg, zo'n openstelling op het KDV. Ben benieuwd.
  maandag 6 februari 2012 @ 21:52:30 #199
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_107693897
Ik heb de laatste tijd niet meer geschreven, maar wel (bijna) alles gelezen, mn kleine meiske is jarig geweest dus wij gaan dit topic verlaten. Bedankt voor alle tips en adviezen die hier in dit topic voorbij kwamen!

:*
:W
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_107694415
Kitty_hello gefeliciteerd met T! :* Alles verder goed met jullie?
  maandag 6 februari 2012 @ 22:46:37 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107696790
Hello Kitty gefeliciteerd en tot in een volgend topic!
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 februari 2012 @ 22:50:15 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107696968
Ik weet niet of het verder al ergens gemeld was, maar ik zag net op de Ikea site dat er een terugroepactie is ivm problemen met de sluiting van sommige Antilop stoelen:

http://www.ikea.com/nl/nl(...)p_veiligheidsriempje
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 7 februari 2012 @ 08:22:36 #203
353071 kitty_hello
pi_107703389
Nikki dank je wel! :* Hier gaat het super goed, T kletst héél wat af, ze kan zinnetjes van 6 woorden maken, is nog steeds erg temperamentvol, weet heel goed wat ze wel of niet wilt, maakt grapjes, zegt meerdere keren op een dag 'Kusje?' *geeft dan een dikke kus* en zegt: 'Ik hou van jou, mama' O+ ik vind dr echt zó leuk! O+

Leandra dank je wel! :*
pi_107703453
Kitty hello gefeliciteerd. klinkt als een heerlijk dametje.

Leandra ik had hem wel gezien, maar nogmaals kan geen kwaad denk ik.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 09:11:35 #205
259886 pessie
pi_107704003
kitty gefeliciteerd! Wat klinkt dat lief O+

ik maak de riempjes bij die stoelen toch al nooit vast :')
pi_107704056
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:22 schreef kitty_hello het volgende:
Nikki dank je wel! :* Hier gaat het super goed, T kletst héél wat af, ze kan zinnetjes van 6 woorden maken, is nog steeds erg temperamentvol, weet heel goed wat ze wel of niet wilt, maakt grapjes, zegt meerdere keren op een dag 'Kusje?' *geeft dan een dikke kus* en zegt: 'Ik hou van jou, mama' O+ ik vind dr echt zó leuk! O+

Leandra dank je wel! :*
nog gefeliciteerd jullie :*
*O* *O* *O*

klinkt goed! tot bij de peutertjes, alwaar oude bekenden wachten :P
pi_107705047
hier was er een klein dramaatje gisteravond trouwens. eerst was ravi net een treetje van de trap gedondert. helaas wel net met zn toet op een tree --> tand door zn lip. nja, het viel wel mee maar hij was helemaal over de rooie. eenmaal boven zag ik waarom; de papa was weer vergeten zn luier te tsjekken voor het eten :X het zat tot aan zn nek. dus ik kon erna ook douchen + kleren in de was. eerst ventje troosten met bloedlip gevolgd door een spartelend krijsend kindje verschonen van zo'n luier levert ellende.
pi_107706037
Ow,arme Ravi!

Mijn hummel hier lijkt de gevoeligheid voor kou van zijn papa te hebben geërfd op zijn handen.
Issie lekker aan het spelen,ineens keihard krijsen, handschoenen uitroppen en zeker een half uur niet meer stoppen met gillen. Ik vind het zo zielig!
pi_107706266
ravi vind de kou ook niks. maar die heeft gelukkig een zusje tot zijn beschikking om zn voetjes onder te stoppen O+ alsie echt geluk heeft voelt het zusje zich wat onzeker en kruipt dat bij ravi op schoot

pi_107706284
Oh dat is inderdaad niet leuk simmu. Was hij daarna wel weer oke?

Das ook zielig Free. Lijkt me heel machteloos.
pi_107706434
nja, het viel allemaal wel mee hoor. beetje rood rond zn mondje en geen luieruitslag. tis alleen de laatste weken al vaker gebeurd met als resultaat dat ravi een beetje angstig is geworden als hij 's avonds een poepluier heeft. laten we het er op houden dat "luier controleren voor het eten" iets is wat ik voortaan maar even zelf doe.
pi_107706459
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 10:44 schreef freecell het volgende:
Ow,arme Ravi!

Mijn hummel hier lijkt de gevoeligheid voor kou van zijn papa te hebben geërfd op zijn handen.
Issie lekker aan het spelen,ineens keihard krijsen, handschoenen uitroppen en zeker een half uur niet meer stoppen met gillen. Ik vind het zo zielig!
arm ding :'(
pi_107707751
Sneu dat hij er nu een beetje angstig voor is geworden. Hopelijk is dat snel weer over met de check voor het eten.
pi_107709952
Kitty hello nog gefeliciteerd :)

Was Jona vanochtend aan t krijsen met mond wijd open (hij wou zn wollen-sokken-handschoenen niet aan :p), zie ik dat ie n kies heeft! :o hoe kan ik dat nou gemist hebben.. :D
I'm not a sinner.
pi_107711409
kou is ook niks aan!
helaas moet de hond wel af en toe uit resulteert vaak in huilpartij, trekt ze het liefst ook de handschoenen uit...

verder gaat het hier lekker zn gangetje als we ons aan de kou aanpassen....
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:59:58 #216
353071 kitty_hello
pi_107712075
Bedankt voor de felicitaties! :*

Simmu wat een super schattige foto!! O+

Free wat zielig zeg! ;(
  dinsdag 7 februari 2012 @ 19:38:26 #217
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107724594
Och wat sneu Free!

Kitty Hello nog gefeliciteerd!! Tot over een half jaar..

Wat een heerlijke foto Simmu.. Hopelijk gaat het snel weer beter met lip en avondluiers!

Hier een leuk dagje..
Vanmorgen mocht ik van half 9 tot 10 op t kdv meekijken. Het was erg druk ivm meer kinderen/minder collega's/ouders e.d... Dus niet helemaal representatief ;) Maar wel heel leuk om te zien hoe Oona zich zo op de groep voelt en beweegt... Helemaal zichzelf, lekker open, lekker gek. Geeft toch een hoop rust om met eigen ogen te zien dat ze zich daar zo thuis voelt (Hoor het wel, maar zien is toch anders!)

Heel leuk om Dyon ook in het echt te zien :D Precies zoals op de foto's!
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 7 februari 2012 @ 19:45:06 #218
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107724939
kitty, nog van harte met je meisje! Jammer dat je nog maar zo weinig meepost...

ooh Free, hoe sneu! :{

simmu, die foto O+

Reilain, fijn dat je toch even Oona (en Dyon!) hebt kunnen zien in haar element :)
pi_107728184
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:38 schreef Reilain het volgende:

Heel leuk om Dyon ook in het echt te zien :D Precies zoals op de foto's!
En ik dan? :P Vond het iig leuk om jou ook eens te zien, ook hetzelfde als op foto's haha.

Leuk hoor zo'n meeloopochtendje, vond het jammer dat ik niet kon.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 21:31:00 #220
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107729897
hahahahaha dat was ook heel leuk!! Zeker omdat ik je niet verwachtte haha
We'll have love aplenty
You and me
pi_107730079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:31 schreef Reilain het volgende:
hahahahaha dat was ook heel leuk!! Zeker omdat ik je niet verwachtte haha
Was ook niet de bedoeling, maar ik dacht dan kan ik je gelijk dat ding geven en Kyllian vond het wel leuk om Dyon weg te brengen (is natuurlijk ook zijn oude kdv) voordat ik dus met hm naar de schoolarts moest :D
pi_107730162
Fijn Reilein dat ze echt zichzelf kan zijn. En een soort van mini meet, leuk!
pi_107730286
Yaro gaat overigens steeds meer grapjes maken. Mijn kind heeft humor, en ik lig steeds in een deuk. Van de week kwam hij echt op me afgerent "ananas, ananas, ananas". Dus ik zeg "ananas, er ligt toch helemaal geen ananas". Kijk ik hem aan zegt hij "banaan". En lachen dat hij deed.

En vandaag was ik aan het zingen "in de manenschijn". En toen ik bij "en je raad het niet" was, zei hij chocola......en dan weet dat ondeugende lachje.
En daarna maar roepen "no n keer" O+
pi_107737308
Oh hai 8-)

Iemand mijn baby gezien? :o

You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107737910
Gefeliciteerd met je dreumes *O* elke dag wordt het alleen maar leuker :Y
I'm not a sinner.
  woensdag 8 februari 2012 @ 01:00:59 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107738754
DML gefeliciteerd en welkom *O* :*
Wat een echt mannetje is het al O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107740541
DML gefeliciteerd en welkom!
pi_107741109
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh hai 8-)

Iemand mijn baby gezien? :o

[ afbeelding ]
nope, niet gezien hoor :N

wel een dreumesje! gefeliciteerd *O* *O* *O*
  woensdag 8 februari 2012 @ 09:00:23 #229
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107741152
DML, jij hoort hier toch nog helemaal niet! :{w
Van harte gefeliciteerd met je dreumes! *O*
Is hij inmiddels weer opgeknapt?
  woensdag 8 februari 2012 @ 09:21:39 #230
259886 pessie
pi_107741538
DML van harte met Puck!!! Wat leuk dat jullie hier nu ook aanschuiven *O*

Wat sneu dat zoveel kindjes het te koud vinden. Nathan pakt zelf 'sochtends al zn legging, die moet dan aan en het liefst gaat hij dan meteen naar buiten :') . Hij geniet er echt vol op van! We gaan elke dag met de slee naar buiten, hij kan in zn eentje het heuveltje af sleeën, hij kan alleen niet de slee weer mee omhoog nemen.
En vannacht: 19.25-7.45 8-) . _O_
pi_107741550
Puck *O* Hoera, jarig O+ wat ben je leuk!!!

Gefeli DML met je grote mannetje!! :*
pi_107743381
Hoera, Puck is één! *O*

DML, gefeliciteerd met je mooie mannetje! O+ Ik verwacht nog wel een megaspam vandaag ;)
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:46:30 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107743737
We zijn in S'veen en daar heb ik zo'n goedkope Ikea babyfoon, intussen is meneer er dus achter dat het rode lampje gaat branden als hij geluid maakt...
Staat hij eerst een half uurtje te testen op welk volume gebabbel dat ding reageert voor hij gaat slapen :D :') _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107755141
het lukte niet om de deksel op het theepotje te draaien:

thieda! THIEDA!
jij doe! JIJDOE *IEHHHHHHHHHHHHHHHH stampvoet*
O+

toen ik het deed en terruggaf zei hij "thitadah" (zijn versie van dankjewel)
pi_107762652
Bedankt voor alle felicitaties :* :*

Het was een leuke dag! Heerlijk uitgeslapen en toen het cadeau uitgepakt en daarna naar kidsplayground. Voor het eerst zo'n binnenspeelgebeuren en hij heeft het uit geschaterd van plezier O+ Een maaltje bij de Mac maakte het af :+ Nu ligt hij helemaal kapot op bed en dan vieren we het zondag pas echt!

Jaaroverzicht :+
SPOILER
Andere foto's van vandaag gooi ik nog op fb :7
The way you rock'n'roll
pi_107763678
wat heeft hij mooie oogjes dml O+
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:13:29 #237
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107764455
Jahoeeeeeeeeeeeeeeeee Puck gefelicteerd met je eerste verjaardag!!!
We'll have love aplenty
You and me
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:44:24 #238
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107766614
Hieperdepiep hoeraaaaa Puck, gefeliciteerd!

Dit gebeurt er als ik aan Noortje vraag om gekke bekken te trekken:
pi_107777798
Hahaha geweldig Becky :D
The way you rock'n'roll
pi_107779166
Dml nog gefeliciteerd met puck, die kleine uk gewoon al een jaar :o
pi_107779174
Is die kleine uk niet langer dan jouw zoon? :+
The way you rock'n'roll
pi_107784042
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:28:37 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107784691
Oeh, Vanyel... Dottir nu al jarig? :o
Gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107786131
Welkom Vanyel en dot *O* Nogmaals gefeliciteerd!

Wat heeft ze gekregen Vanyel? Doen jullie nog wat leuks vandaag of moet je werken en vieren jullie het van het weekend?
The way you rock'n'roll
pi_107786382
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:11 schreef Vanyel het volgende:
gefeliciteerd *O*
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:19:42 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107786531
Dottir ook al jarig? Van harte gefeliciteerd! *O*
pi_107786593
Vanyel, gefeliciteerd met Dottir!!! *O*
*poef* nu is het weg
pi_107788115
Gefeliciteerd Vanyel :)
I'm not a sinner.
pi_107793925
quote:
12s.gif Op donderdag 9 februari 2012 01:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Is die kleine uk niet langer dan jouw zoon? :+
Waarschijnlijk wel :D
Maar hij is aan t groeien hoor!
Hij wordt groot!

Vanyel gefeliciteerd met dottir!
  donderdag 9 februari 2012 @ 19:46:37 #250
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107801693
Vanyel gefeliciteerd met Dottir!!

Nijntje heeft er een nieuwe fan bij..... Nijjjjjjjjjjjjjjjte roept Oona de hele tijd.. Ook Hello Kitty was nijntje volgens haar... en ze stuiterde zowat van haar aankleedkussen af toen we net een nijntjeknuffeltje te voorschijn haalde die ook nog bij haar in bed mocht.... Nu liggen ze innig omarmt te slapen..
We'll have love aplenty
You and me
pi_107803956
pms (ik) en peuterfratsen (beide gebroed :o ;( ) gaat niet lekker samen. plus dat die peuterfratsen van ravi me wat koud op mijn dak vallen eigenlijk. plus dat de juf van de psz vandaag zei "nou, zal ik maandag met jullie meegaan om alles te bespreken?" over minder dan een week (woensdagochtend) gaat mijn prepeuterpubertje al naar de peuterspeelzaal :o :'(
pi_107804128
peuterfratsen:
zelf de la openmaken en slofjes pakken (acceptabel)
dan niet klaar ermee. nee, blijven darren bij die la
als ik zeg "kom, dan help ik je met je slofjes. ga maar even op de bank zitten liefje" dan:
"NEE!!!!!!" en omdraaien

mijn oplossing; stug erbij blijven staan en blijven aanbieden om te helpen met de slofjes. geen onzin tolereren :P na 6 x haalde hij bakzeil en ging op de bank zitten om me te laten helpen met de slofjes *O* *O* *O*

na het laatste incidentje (tegen mijn neus via mijn bril) druk ik elke neiging tot schoppen ook de kop in via een enkeltje bed of box. hell yeah! die box blijft nog wel even }:|
pi_107804138
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 12:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Welkom Vanyel en dot *O* Nogmaals gefeliciteerd!

Wat heeft ze gekregen Vanyel? Doen jullie nog wat leuks vandaag of moet je werken en vieren jullie het van het weekend?
Muziekinstrumentjes, knuffels, Nijntjespul en een boek. Vandaag hebben we het klein gevierd, dit weekend de rest. Blij toe, de 5 bezoekers van vandaag hadden haar al genoeg uitgeput om behoorlijk overstuur in bed te belanden.
Wat een indruk dat maakt op zo'n kleintje verbaast me elke keer.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_107804197
uiteraard meld ik hier enkel de mildere dingen :P
tis not done om je kind in het openbaar af te vallen :')
laten we het erop houden dat ik op het moment mijn handen way meer vol heb met ravi dan met selene :X
pi_107804280
vanyel; die prikkelgevoeligheid wordt beter hoor :Y
selene en ik zijn allebei heel prikkelgevoelig. het gaat niet echt helemaal over (getuige het idee dat ik er ook last van heb) maar het wordt wel heel veel beter en ook al best snel :*
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:50:53 #256
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107804932
Vanyel, gefeliciteerd met dottir!!
pi_107805061
Dottir jarig?? Van harte!! *O*

Wat gaat het toch hard allemaal....
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:57:43 #258
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107805271
ik kreeg vandaag een indiaantje mee van het kdv (jaja enorm crapy foto's, maar twas al donker):

Vind dat echt wel tof, dat ze dat soort dingen doen!
pi_107806065
Ahh Noortje, wat schattig!

Simmu de fratsen van Ravi zijn hetzelfse als die van Lisa. Nee is het meestgebruikte woordje en de hele dag worden er ondeugende streken uitgehaald. Af en toe ben ik echt blij dat ze naar bed is.
pi_107806639
wij eten om kwart over 6. als dat klaar is gaan ze direct naar bed *O* *O* *O*
wat ze aldaar uitvreten zal me een worst wezen zolang ik geen *beng* gevolgd door *gil* hoor. vandaag was het pas om 10 over half 9 stil. er was nog wel iets. ik hoorde *jkets* gevolgd door *neeeeeheeee* en toen gehuil, maar dat lossen ze zelf maar op. ze willen klaarblijkelijk (getuige het laatste half jaar) graag nog even keten voor het slapengaan. nja, prima. succes ermee dan maar }:|
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:29:56 #261
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107806903
Simmu, ik vind het heel knap dat je dat gewoon los kan laten! Hier zit ik al in de starthouding als Noortje 1 minuut huilt. Valt tegenwoordig ook wel weer mee maar das wel erger geweest.
pi_107807023
nja, we hebben maar 3 x zoiets gehad van "zullen we maar ff ingrijpen? :X "

en overdag heb ik er heel wat meer moeite mee. de laatste anderhalve week wel wat tuuut-momentjes gehad hoor :{
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:40:22 #263
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107807544
Noortje wil soms niet slapen overdag, nou ja dan niet denk ik dan. Dat vind ik dan geen ramp. Gelukkig is het een aardige avond slaapster. Alleen dat vroege he.... 05.45 is niets.
pi_107807855
wij doen sinds deze week ofzo 's nachts weer om en om oordopjes in :P
ravi heeft namelijk een ouderwetsch echt spongetje, gericht op praten deze keer, met als resultaat dat hij niet alleen slaaphuilt, maar ook in zn slaap praat
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:48:42 #265
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107808079
Vinnut ook knap dat je dat zo kan laten gaan Simmu... Ik ben net als Becky en wil bij de eerste kik al die kant op rennen.... Al is het sinds dat we een webcam hebben wel een stuk beter! Ik zie teminste wat er aan de hand is en blijf veel vaker zitten haha..

Ohh slaappraten! Wat zeggtie??
Oona doet dat ook af en toe.... Gisteren ineens ogen wagenwijd open... POP!!!! (inclusief gebaar voor haar knuffelpop) en toen draaide ze zich weer om
We'll have love aplenty
You and me
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:51:34 #266
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107808242
En vergeet ik nog helemaal dat indiaantje!!! O+ O+
We'll have love aplenty
You and me
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:52:30 #267
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107808301
Als onze dame een nachtmerrie heeft wil ze nog wel eens praten in haar slaap: 'speeeeeenie!!'.
pi_107808638
Lena is nogal van het slaaphuilen. Vannacht vond ik het net iets te lang duren. Loop ik erheen, sta er even bij te kijken en blijkt ze toch echt te slapen. Ze sliep daarna ook ineens heel lekker. Beetje jammer dat ik klaarwakker was. :+
pi_107808875
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
Lena is nogal van het slaaphuilen. Vannacht vond ik het net iets te lang duren. Loop ik erheen, sta er even bij te kijken en blijkt ze toch echt te slapen. Ze sliep daarna ook ineens heel lekker. Beetje jammer dat ik klaarwakker was. :+
oh, jij geluksvogel!

bij ons wordt hij direct wakker als je er staat. hence dus dat we de harde manier geleerd hebben het even aan te kijken :X

wat ik eruit haal is trouwens dat hij 'nene' zegt :o (selene)
pi_107809099
Wat ik echt lastig vind aan deze fase is dat ze zich totaal niet laat troosten. Als ze overdag ongelukkig is dan moet ik haar eten geven, drinken geven of naar bed doen en maar hopen dat één van die dingen werkt. Het helpt ook niet bepaald dat ze heel hard moppert als ze honger heeft maar tegelijkertijd een kieskeurige eter is. :+ Pindakaas raakt ze niet eens aan, smeerkaas vindt ze na één broodje wel weer genoeg. Echt een prinsesje.

Maar dat troosten dus. Als ze 's nachts verdrietig klinkt dan doen we onze uiterste best om niet in te grijpen. Dat werkt gewoon niet en dan wordt ze klaarwakker. Met Ivan vind ik het nu veel makkelijker. Die kruipt lekker bij ons in bed en slaapt dan gewoon.
pi_107809159
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:01 schreef simmu het volgende:

wat ik eruit haal is trouwens dat hij 'nene' zegt :o (selene)
Ach. O+ Ik weet niet waar, maar ik zag ergens een foto van Ravi & Selene. Ze zijn zo leuk.
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:18:33 #272
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107809831
Oh das zeker lastig Claudia... Ik ken dat niet die fase..
Oona is een enorm plakkindje.... bij verdriet, pijntjes, onrecht enz enz kruipt ze helemaal in me... Het liefst zo lang mogelijk ;) Lief... en owow wat voelt dat goed... Maar handig?? ;)

Terwijl ze gelukkig met het grootste gemak je uitzwaait bij t kdv...

Hoe vind ze haar pop Claudia?
We'll have love aplenty
You and me
pi_107811268
Ik ken het van Ivan wel. Als we hem dan tussen ons in legden in bed kon hij niet stil liggen en ging hij aan onze haren trekken, in onze neuzen knijpen. De wereld om haar heen is nu veel interessanter. Places to go, people to see. Haar zucht naar avontuur maakt dat ze weinig rust bij ons vindt. Dat is langzaamaam versterkt toen ze 's nachts door ging slapen en meer bijvoeding ging eten, waardoor ze steeds minder afhankelijk werd van de borstvoeding. Ook daarin vindt ze nu geen rust en geborgenheid meer.

Het verandert wel weer.
pi_107811336
De pop is trouwens een succes! Maar Lena is ook een onwijze rommelaar. Die kan uren een speen aan de pop geven, weer weghalen, weer teruggeven, weer weghalen. 't Is een zoeterd. Dus wat zeur ik eigenlijk. :+
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:59:51 #275
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107811737
Ik dacht altijd dat ik het het aller fijnst vond om te merken dat ze me nodig heeft.. bij me wil zijn..
Maar toen ik van de week eens mee mocht kijken op t kdv... en zag hoe ze daar haar eigen plekje heeft binnen de groep, zich thuis voelt en de hele wereld aan kan. - zonder mij - Dat doet me dan stiekem toch ook heel erg goed.. (hoewel ik dat uiteraard niet hardop toegeef ;) Mijn kleine meisje die op haar eigenste benen staat??? eeeeecht niet ;) )
We'll have love aplenty
You and me
pi_107816799
Relain, het feit dat je ziet dat ze zich daar ook prima red zonder jou is toch fijn om te weten. Het lijkt mij ook wel eens leuk om zoiets te doen. Ik zit in de oudercomissan van het kdv, dus ik kan het best eens in de groep gooien.

Hier net weer een heel schattig momentje, Lisa ging opa bellen.
Opa: hallo
Lisa: hahnowww
Opa: gaan we zo naar de appie?
Lisa: appieeee!!!!
Opa: boodschapjes doen hè
Lisa: jaaaah koeka (=koekjes)
Opa: nu ga ik nog even schoonmaken, dag Lisa
Lisa: daaaag opa! O+
pi_107817864
Wat een lief gesprek Nikki O+

Hier hoorde ik vannacht om 01.45uur Puck spugen in zijn bedje naast me. Dus meteen lichtje aan en ik zeg tegen de meneer doe jij hem, ga ik het schoonmaken.
Kom ik terug met doekjes, papiertjes en schoon beddegoed, zit de meneer verdwaasd naar Puck te kijken. Puck zit, nog schoon, op zijn knieën in bedje zoals ik ze achter gelaten had. Op dat moment valt Puck om en beland zo met zijn haren midden in het overgeefsel :r
Geen opdrachten meer voor papa dus midden in de nacht o|O

Tussen ons in sliep hij zo weer verder maar de melkfles kwam er vanochtend ook weer uit ;(
In ons bed, dus die kan ik ook gaan wassen. Heb ik wat te doen vandaag :')

Wat geven jullie na overgeven in de hoop dat het er wel in blijft?
The way you rock'n'roll
pi_107818197
beschuitenpap van slappe thee misschien? dat kreeg ik als kindje dan
pi_107818370
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hier hoorde ik vannacht om 01.45uur Puck spugen in zijn bedje naast me. Dus meteen lichtje aan
Wat geven jullie na overgeven in de hoop dat het er wel in blijft?
Bij ons lijkt het niet zoveel uit te maken wat we erin stoppen. Als er iets uit moet, komt dat toch wel. Wij geven dus gewoon wat ze lekker vindt of wat we op dat moment zelf handig vinden.
In elk geval geen sterk kleurend spul zoals bieten, dat maakt zo lastig schoon ;)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:49:11 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107818554
Ai, beterschap voor Puck :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107818947
Arme puck, alweer ziek :(
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:37:52 #282
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107819656
Och jee, arme Puck!
Freecell zweert altijd bij geraspte appel met kaneel (toch free?)

Maar ik geef gewoon wat erin gaat (hoewel het pas 1x voorgekomen is en meneertje toen niks wilde ;) )
pi_107819724
De kiwi zit er nog in voor nu ^O^
The way you rock'n'roll
pi_107820426
Achossie DML. Beterscgap voor je mannetje.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 13:07:36 #285
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107824395
Ow mijn jongetje kan sinds gisteren iets nieuws: hij kan boos kijken en lachen op commando.
Echt wij gaan helemaal krom hier. :D

En hij zegt iets van 'habah' of 'bahbah' maar ik heb geen idee wat hij er mee bedoelt. Ook zei hij iets wat leek op boterham maar als ik vraag het nog eens te herhalen dan word ik uitgelachen ;)
pi_107840768
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:59 schreef Reilain het volgende:
Ik dacht altijd dat ik het het aller fijnst vond om te merken dat ze me nodig heeft.. bij me wil zijn..
Maar toen ik van de week eens mee mocht kijken op t kdv... en zag hoe ze daar haar eigen plekje heeft binnen de groep, zich thuis voelt en de hele wereld aan kan. - zonder mij - Dat doet me dan stiekem toch ook heel erg goed..
Ja, zó herkenbaar! Lena heeft het zo naar haar zin op de nieuwe opvang. Het is geen enkel probleem geweest. Ze is zo makkelijk daarin, veel makkelijker dan Ivan.

Het ziet er trouwens naar uit dat ze waterpokken heeft. Da's onze eerste ronde waterpokken. Ik ga me maar eens inlezen.
pi_107840837
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Bij ons lijkt het niet zoveel uit te maken wat we erin stoppen. Als er iets uit moet, komt dat toch wel.
Ja, precies. Alles waar Ivan zin in heeft krijgt hij op zo'n moment.

Hoe is het nu met Puck? Is hij alweer ziek of nog steeds?
pi_107841398
Puck lijkt alweer ziek. Maar na vannacht en vanochtend is alles binnen gebleven vandaag dus hopelijk was het een incidentje.
The way you rock'n'roll
pi_107841547
Fijn! Ik herken het zelf erg, helaas. De hele week buikgriep gehad (1,5 maand geleden had ik ookal een fikse griep) en nu begin ik weer met hoesten. Waar is mijn weerstand gebleven? ;(

Overgeven is zo sneu. Ivan heeft het één keer gedaan. Ik vond het vooral eng omdat hij in zijn eigen kamer sliep en ik het gevoel had dat het mazzel was dat ik het ontdekt had. Dat was niet zo, maar toch. Je zult het maar niet doorhebben.
pi_107841733
Arme Puck :*

Fietje en ik zijn vandaag bij draculettetje en minidraak geweest.

De dames hebben naast elkaar gespeeld. Ik kon wel echt merken dat Fietje een stukke jonger is. Minidraak praat gewoon.... :D En poetst. Die mag wel een dagje bij me thuis komen. Fietje haar repertoire is nu papa en opa. En verpakkingen met doekjes. Daar kan je alle doekjes uithalen om ze daarna in de mond te stoppen..

De dames hebben gezellig naast elkaar hun brood gegeten.
(die lach van fietje, dat is haar nieuwe foto lach... :') )
*poef* nu is het weg
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:01:34 #291
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107841806
Och arme Puck, hopelijk knapt ie snel op!

Die Oona, haha fijn hoor dat ze zo goed in d'r velletje zit, dan vergeet ze mama gewoon helemaal.

Noortje is nu de oudste van de babygroep en in tegenstelling tot wat ik had verwacht gaat het supergoed, kan ze heel goed spelen en past ze zicht echt aan, aan de baby's. Voorheen zat ze met drie iets oudere meiden en 'moest' ze van alles, gek doen en continu met de meiden mee doen. Terwijl ze dat eigenlijk gewoon nog niet kon.
Ben dan ook wel benieuwd hoe dat gaat als ze straks over is. Dan is ze weer de jongste.
pi_107841821
Haha, ik weet nog wel dat ik dat had toen Sorbo hier kwam met Isabeau, KJ. Isabeau, die sprak gewoon :o 8)7 _O_

Niet veel later begon Ivan ook en sindsdien houdt 'ie z'n mond niet meer. :+
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:02:31 #293
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107841848
oh wat leuk, dat vind ik zo grappig, dat fokkers ook daadwerkelijk met elkaar afspreken, thuis en zo. haha.
pi_107841882
Heb je dat nog nooit gedaan, becky?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:05:44 #295
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107841999
Nope, 1 keer op een meet geweest (met vent en dát was geen succes) waar ik mezelf heb voorgesteld en daarna achter mijn kind heb aangerend.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:07:25 #296
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107842068
Puck veel beterschap... Wat naar dat je weer ziek bent!!

Becky.. wat een verschil overal zeg... Oona ging met 1 jaar over naar de dreumes/peutergroep.. Oona is daar ondertussen niet meer de jongste, maar wel lang geweest... Dyon hoort nu bij de oudjes van de groep geloof ik haha

Claudia.. ai waterpokken! Sterkte!

Had afgelopen maandag met Muppet en Gerbra afgesproken... Helaas gooide een stapeltje bacillen roet in het eten ;)

Enne..
Mag ik even gillen?????
ARRRRRRRRRG cijfertjes ;( Wat is geld toch een stom iets!!
Ben aan het overwegen een dag minder te gaan werken... Mijn werk is erg zwaar, vind 3 dagen Oona missen echt te veel.... blabla... Maar uitrekenen en vooral beslissen of dat ook daadwerkelijk kan.......................................... AAARG!

Zo... das er ff uit
We'll have love aplenty
You and me
pi_107842085
Ik vind juist zo klein leuk. Ik kon bijkletsen met draculettetje, maar ook Fietje in de gaten houden.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:08:21 #298
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107842101
;) Heb al een hoop meetings gehad... Beetje opgegroeit met chatsites/forums haha...
Blijkt zelfs dat KD en ik ergens nog een oude chatsite link hebben haha...
We'll have love aplenty
You and me
pi_107842194
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:05 schreef becky27 het volgende:
Nope, 1 keer op een meet geweest (met vent en dát was geen succes) waar ik mezelf heb voorgesteld en daarna achter mijn kind heb aangerend.
Herkenbaar. :D Maar waarom was het geen succes met man erbij? Ik vind de meetings met mijn lief erbij het handigst, want dan kan hij achter de kinderen aan. :Y)

Bij elkaar thuis afspreken vind ik toch het leukst. Dat is wat relaxter en op een of andere manier voelt het zo vertrouwd. Ik merk dat ik door het forum de kindjes hier best goed ken en die herkenbaarheid is er in het echt meteen.
pi_107842196
Fietje is een chatsite baby. N en ik hebben elkaar leren kennen op een irc chat... O+ Ik wil voor de zomer nog een shirtje laten bedrukken voor dr. /j #Zwolle @Sofie
*poef* nu is het weg
pi_107842246
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:02 schreef becky27 het volgende:
oh wat leuk, dat vind ik zo grappig, dat fokkers ook daadwerkelijk met elkaar afspreken, thuis en zo. haha.
Ik vind dat ook telkens weer verrassend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')