Het zou toch echt te gek zijn dat jouw man op haar kinderen moet gaan passen omdat haar eigen vent dat vertikt??? Sorry hoor maar wat een lapzwans dan. Wel lief dat jouw man dat zou willen doen trouwens.quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:13 schreef simmu het volgende:
gun free dan de mogelijkheid om hier stoom af te blazen
want het is zwaar!
heej free, zullen we anders eens al het kinderspul bij sangdrax proberen te parkeren en samen richting sauna gaan?
mijnes is lief en we kennen free hoor, die's hier al eens geweestquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:28 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Het zou toch echt te gek zijn dat jouw man op haar kinderen moet gaan passen omdat haar eigen vent dat vertikt??? Sorry hoor maar wat een lapzwans dan. Wel lief dat jouw man dat zou willen doen trouwens.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:46 schreef As1981 het volgende:
Echt??? Dacht dat dat pas vanaf twee jaar was. Straks plast hij op een potje, maar drinkt hij nog wel uit een flesje :-P
Dit gaat hier al maanden zo...... hij gaat iedere avond voor het slapen even zitten. hij heeft 2 keer een plasje gedaan, schrok zich rot. Ook 2 keer een grote boodschap maar daarvan is hij echt in shock geraakt en nu wil hij niet meer. Hij gaat nog met veel enthousiasme zitten, doet 'psssssss' en dan niets.....quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:39 schreef As1981 het volgende:
Dus net thuis vertel ik hem dat hij daarop kan plassen en poepen. nu wil hij er steeds op zitten, zegt dan plas pssssss en gaat staan. ben benieuwd hoe snel hij het doorheeft dat hij het daar op kan doen.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:56 schreef Grunsfan het volgende:
Als ie het maar niet een keer verwart 's ochtends vroeg zie ik het probleem niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:-Pquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:56 schreef simmu het volgende:
nah, die box blijft staan zolang hij zelf nog geregeld vraagt om in de box![]()
hij kan tenslotte ook (zowel vooruit als achteruit) zelf de bank op, trap op, trap af en ziet prima diepte. dus hij kan er ook gewoon uit (bedje idem trouwens) maar <hier wilde ik iets zeggen wat ik dus mooi nevernooitniet hardop zeg ivm de fokwet!!!>
quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:47 schreef pessie het volgende:
Nog 1 klein dingetje, Free en Tara doen hele leuke dingen ook voor anderenIk geloof ook niet dat iemand dat in twijfel trekt, maar als ik dit soort dingen lees:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terwijl we net gelezen hebben dat ze het even flink zat is al die zorg, en dat dan blijkt dat ze er nog alleen voor opdraait terwijl hij gewoon thuis is, dan zakt mijn broek daar van af.quote:En hij snapt niet zo goed dat in je eentje kinderen en huishouden doen makkelijker is als hij gewoon werkt.
En ja, Freecell had al einde onderwerp geroepen, maar dan moet je er niet als vriendinnetje van 20 minuten later toch nog even wat overheen roepen.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:09 schreef Keshet het volgende:
Whehe, heerlijke wezentjes, die dreumessen.
Ik heb de mijne vanavond in bed gelegd en er stilletjes bijgezegd dat ze er pas weer uit mag als ze een peuter is.
Die mening deel ik normaal gesproken ook, maar niet als je dreumes heerlijk gaat zitten spelen/springen op bed ed tussen 1 en 3.30. Toen hebben we hem voor de laatste keer zn bed in gegooid en hebben we hem laten gaan. Als je niet wilt slapen doe je dat maar fijn in je eigen bed. Jammer dat ie om 5.45 weer kwam... Al met al ben ik op dit moment niet de vrolijkste moeder die ik ken en trekt Nathan het bloed onder mn nagels vandaan.quote:Op donderdag 2 februari 2012 09:32 schreef Asyniur het volgende:
Leonie, ik ben van mening dat je nog beter met z'n 3-en samen goed kan slapen, dan dat iedereen apart ligt en niet/nauwelijks slaapt...
Komt vanzelf wel weer goed.
Wit snot duidt op een virus.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:07 schreef Solagratia het volgende:
Even een rare vraag. Is het normaal dat snot wit is? Als in zwitsal creme wit? Ik heb net al 2 keer wit snot weggeveegd bij Amy. Eerst dacht ik dat ze had gespeeld met creme () maar niets in de buurt. Dus het lijkt echt snot te zijn. Of is ze nu haar hersencellen naar buiten aan het snotteren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
Heuj, volgens de operante conditionering is het wel degelijk strafquote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:03 schreef freecell het volgende:
Meestal is uitleggen afdoende. Of als ze ruzie om speelgoed maken of ermee gooien zet ik het hoogVrij afdoende. Geen straf,maar consequentie
En op slechte dagen roep ik gewoon 400 keer heel hard NEE op vanalles
en je eigen temperamentquote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:23 schreef Asyniur het volgende:
Ik weet niet of dat een dikke fail is als je wél een strafplekje hebt. Eea is ook afhankelijk van het temperament van je kind. Bij Harry is het blijkbaar (nog?) voldoende om hem uit de situatie te halen/af te leidein danwel mijn stem te verheffen, maar wie weet kom ik bij nummer 2 wel een strafplekje te gebruiken...
Mijn bijna-peuter ligt heel erg hard te snurken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
selene was laatst ravi op zn koppie aan het meppenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:06 schreef Pvoesss het volgende:
och ja Simmu pick your battles he..
Laatst zag ik X. dus V. aan zijn capuchon de kamer door trekken..
Achter haar aan het hele huis door, alle kamers (we wonen gelijkvloers) hadden ze ondertussen wel gehad.. en ik was dus echt niet blij.. zelfs boos..![]()
Todat X. zei maar mama hoor je niet hoe hard V. moet lachen![]()
Daar had ze wel een heeeel goed punt want de kleine jongen schaterde het echt uit van het lachen![]()
Ik weet dus als ze dat soort dingen doen niet of ik nu boos moet worden of moet lachen..
Echt waar moeders als je denkt dat opvoeden met 1 soms lastig is.. wacht maar op nummer 2![]()
Kinderen samen is echt double the trouble![]()
Dat hopen ze zelf ook. Het kindje van de nicht van mn schoonzus heeft een week geleefd, mijn schoonzus wil zo graag dat ze even mee naar huis kan en pas thuis overlijdt.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:12 schreef simmu het volgende:
pessie
zulke dingen zijn zo moeilijk en droevig. ik hoop dat je broer en zn vrouw toch nog eventjes kunnen genieten
dat kan ik me voorstellen!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:15 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat hopen ze zelf ook. Het kindje van de nicht van mn schoonzus heeft een week geleefd, mijn schoonzus wil zo graag dat ze even mee naar huis kan en pas thuis overlijdt.
Hier heb je helemaal gelijk in, en eigenlijk is dit weer even een eye opener voor mij. Ik ben vaak van 'nee Noortje dat mag niet', 'niet doehoen' etc etc. Maar dit is natuurlijk veel beter.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:36 schreef Pvoesss het volgende:
Nee, naam roepen stem mijn stem verheffen en al dat soort dingen is ook logisch dat het weinig indruk maakt. Je zegt namelijk zo weining er mee.. Een kind snapt soms wel wat het niet mag maar snapt dan niet wat het wel moet. corrigeren werkt hier een stuk beter als je het zo brengt,
Ipv Nee niet aan komen, of niet doen zeg ik wat die wel moet doen.
De gordijnen loslaten, en niet blijven trekken.
Ik weet niet of je/jullie dat al doen.. Maar een kind tijdens een handeling al vertellen wat je wel verwacht schept enorm veel duidelijkheid voor die kleintjes.. Als je werkt met een strafplek.. (wat ik dus niet doe maar soit) dan geeft dit ook heel goed de mogelijkheid om er op in te springen.
Dat je al had uitgelegd wat je verwacht en waarom je dat verwacht..
Een kind dat begrijpt wat je wilt en waarom je dingen wilt zal dit veel beter op pikken dan een kind dat niet weet wat je wel wilt. Dat wat je wel wilt is iets watvaak nog te groot is om te beseffen zonder een uitleg. En dat merk ik zelfs bij mijn oudste nog heel goed (bijna 4).
Duidelijk zijn over wat je verwacht is echt hier bij beide broodnodig.
Want mama waarom mag ik niet op de gordijnen tekenen het is zo mooi??![]()
![]()
![]()
Je kan wel roepen NIET DOEN!!!! maar hoezo mag er op dat moment niet op de gordijnen getekend worden en is papier wel goed?? Tenslotte stimuleer je wel om te tekenen en als het dan gedaan is op de gordijnen is het ineens niet goed?Als je die uitleg al teveel vind op dat moment en liever voor een strafstoeltje gaat dan zou ik alsnog na of tijdens het strafstoeltje iig uitleggen wat je wel verwacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roepen doe ik alleen als ik moe ben, werkt verder toch niet.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:31 schreef Gerberaatje het volgende:
voor degenen die Z&G niet meelezen...
Muppet krijgt een zusje
nog gefeliciteerd julliequote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:22 schreef kitty_hello het volgende:
Nikki dank je wel!Hier gaat het super goed, T kletst héél wat af, ze kan zinnetjes van 6 woorden maken, is nog steeds erg temperamentvol, weet heel goed wat ze wel of niet wilt, maakt grapjes, zegt meerdere keren op een dag 'Kusje?' *geeft dan een dikke kus* en zegt: 'Ik hou van jou, mama'
ik vind dr echt zó leuk!
![]()
Leandra dank je wel!
arm dingquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:44 schreef freecell het volgende:
Ow,arme Ravi!
Mijn hummel hier lijkt de gevoeligheid voor kou van zijn papa te hebben geërfd op zijn handen.
Issie lekker aan het spelen,ineens keihard krijsen, handschoenen uitroppen en zeker een half uur niet meer stoppen met gillen. Ik vind het zo zielig!
En ik dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:38 schreef Reilain het volgende:
Heel leuk om Dyon ook in het echt te zienPrecies zoals op de foto's!
Was ook niet de bedoeling, maar ik dacht dan kan ik je gelijk dat ding geven en Kyllian vond het wel leuk om Dyon weg te brengen (is natuurlijk ook zijn oude kdv) voordat ik dus met hm naar de schoolarts moestquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:31 schreef Reilain het volgende:
hahahahaha dat was ook heel leuk!! Zeker omdat ik je niet verwachtte haha
nope, niet gezien hoorquote:Op woensdag 8 februari 2012 00:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh hai![]()
Iemand mijn baby gezien?![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere foto's van vandaag gooi ik nog op fb![]()
gefeliciteerdquote:
Waarschijnlijk welquote:Op donderdag 9 februari 2012 01:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Is die kleine uk niet langer dan jouw zoon?
Muziekinstrumentjes, knuffels, Nijntjespul en een boek. Vandaag hebben we het klein gevierd, dit weekend de rest. Blij toe, de 5 bezoekers van vandaag hadden haar al genoeg uitgeput om behoorlijk overstuur in bed te belanden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Welkom Vanyel en dotNogmaals gefeliciteerd!
Wat heeft ze gekregen Vanyel? Doen jullie nog wat leuks vandaag of moet je werken en vieren jullie het van het weekend?
oh, jij geluksvogel!quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
Lena is nogal van het slaaphuilen. Vannacht vond ik het net iets te lang duren. Loop ik erheen, sta er even bij te kijken en blijkt ze toch echt te slapen. Ze sliep daarna ook ineens heel lekker. Beetje jammer dat ik klaarwakker was.
Ach.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:01 schreef simmu het volgende:
wat ik eruit haal is trouwens dat hij 'nene' zegt(selene)
Bij ons lijkt het niet zoveel uit te maken wat we erin stoppen. Als er iets uit moet, komt dat toch wel. Wij geven dus gewoon wat ze lekker vindt of wat we op dat moment zelf handig vinden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hier hoorde ik vannacht om 01.45uur Puck spugen in zijn bedje naast me. Dus meteen lichtje aan
Wat geven jullie na overgeven in de hoop dat het er wel in blijft?
Ja, zó herkenbaar! Lena heeft het zo naar haar zin op de nieuwe opvang. Het is geen enkel probleem geweest. Ze is zo makkelijk daarin, veel makkelijker dan Ivan.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:59 schreef Reilain het volgende:
Ik dacht altijd dat ik het het aller fijnst vond om te merken dat ze me nodig heeft.. bij me wil zijn..
Maar toen ik van de week eens mee mocht kijken op t kdv... en zag hoe ze daar haar eigen plekje heeft binnen de groep, zich thuis voelt en de hele wereld aan kan. - zonder mij - Dat doet me dan stiekem toch ook heel erg goed..
Ja, precies. Alles waar Ivan zin in heeft krijgt hij op zo'n moment.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bij ons lijkt het niet zoveel uit te maken wat we erin stoppen. Als er iets uit moet, komt dat toch wel.
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:05 schreef becky27 het volgende:
Nope, 1 keer op een meet geweest (met vent en dát was geen succes) waar ik mezelf heb voorgesteld en daarna achter mijn kind heb aangerend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |