M'n straatvriendje van runkeeperquote:Op zondag 5 februari 2012 13:27 schreef SEMTEX het volgende:
Ook maar eens hier posten. Sinds ik afgelopen week eindelijk hardloopschoenen gekocht heb, heb ik de smaak te pakken. Ik rende op platte, dempingsloze adidasjes sinds ongeveer oktober. Wát een verschil! Ik zit qua afstanden nu rond de 6,5/7km en loop tot nu toe binnen (op de band). Ik had eerst als hoofddoel af te vallen, dat is inmiddels gelukt.

Ja, dat is 1 van mijn goede voornemens voor dit jaarquote:Op zondag 5 februari 2012 13:32 schreef Joooo-pi het volgende:
Welkom
Ben je wel van plan om buiten te lopen?

Slakkieeee!quote:Op zondag 5 februari 2012 13:32 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
M'n straatvriendje van runkeeper

Mooie schoentjes!quote:Op zondag 5 februari 2012 13:27 schreef SEMTEX het volgende:
Ook maar eens hier posten. Sinds ik afgelopen week eindelijk hardloopschoenen gekocht heb, heb ik de smaak te pakken. Ik rende op platte, dempingsloze adidasjes sinds ongeveer oktober. Wát een verschil! Ik zit qua afstanden nu rond de 6,5/7km en loop tot nu toe binnen (op de band). Ik had eerst als hoofddoel af te vallen, dat is inmiddels gelukt.
Mijn schoentjes:
[ afbeelding ]

Advies gehad bij een shop in Eindhoven, ik kreeg toen vier paar om mee te testen. Ik geloof 1 paar waarvan ik het merk vergeten ben, twee paar Asics en deze. De rest zat een stuk harder dan deze, de demping van deze Nikes is veel zachter en ik viel ook voor de kleur natuurlijk (ik weet het, dat mag geen argument zijn).quote:Op zondag 5 februari 2012 13:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mooie schoentjes!. Zelf uitgekozen of heb je advies gehad?

Hoe komt dat? Je bent dan toch van veel meer zaken afhankelijk?quote:Op zondag 5 februari 2012 13:38 schreef Viking84 het volgende:
Buiten lopen is zo veel fijner dan op de loopband! vind ik

Meer afleiding, mooiere omgeving, frisse wind door je haren, de elementen. Tis minder monotoom.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:41 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe komt dat? Je bent dan toch van veel meer zaken afhankelijk?

Even kijken.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:41 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe komt dat? Je bent dan toch van veel meer zaken afhankelijk?

Welkomquote:Op zondag 5 februari 2012 13:27 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn schoentjes:
[ afbeelding ]

Toch welquote:Op zondag 5 februari 2012 19:21 schreef YUR het volgende:
Ik heb ze ook, maar dan in andere kleurtjes

Dat hoop ik ook. Voel overigens alleen in bepaalde houdingen wat. Heb het idee dat de koude + gladheid gewoon meer heeft gevergd en dat mijn gewrichten aanvoelen zoals ze na 12.5KM zouden voelenquote:Op zondag 5 februari 2012 20:50 schreef slacker_nl het volgende:
Das minder. Ik hoop dat het morgen/dinsdag schappelijk is, kijken of we weer kunnen lopen.

Ik denk dat je hele manier van hardlopen verandert als je op sneeuw loopt. Je bent nu veel meer bezig met niet uitglijden, waardoor je je op een andere manier af gaat zetten.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Voel overigens alleen in bepaalde houdingen wat. Heb het idee dat de koude + gladheid gewoon meer heeft gevergd en dat mijn gewrichten aanvoelen zoals ze na 12.5KM zouden voelen

Gefeliciteerd!quote:Op maandag 6 februari 2012 00:17 schreef The_BoezelaaR het volgende:
8 van Apeldoorn was vet leuk
45:25 was helaas net boven mijn gewenste 3 kwartier, maar bon. In elk geval aan 1 stuk door kunnen lopen, gelukkig niet hoeven wandelen ...
Was, zeker in het begin, wennen aan het lopen in zo'n enorme groep, daarom duurde het even voor ik goed in mijn ritme zat en zeker de eerste paar kilometer gingen daardoor wat langzamer dan de bedoeling was
Maar was echt enorm leuk en als je nog twijfelt of je aan een prestatieloop mee wil doen dan zeg ik DOEN

nicequote:Op maandag 6 februari 2012 00:17 schreef The_BoezelaaR het volgende:
8 van Apeldoorn was vet leuk
45:25 was helaas net boven mijn gewenste 3 kwartier, maar bon. In elk geval aan 1 stuk door kunnen lopen, gelukkig niet hoeven wandelen ...
Was, zeker in het begin, wennen aan het lopen in zo'n enorme groep, daarom duurde het even voor ik goed in mijn ritme zat en zeker de eerste paar kilometer gingen daardoor wat langzamer dan de bedoeling was
Maar was echt enorm leuk en als je nog twijfelt of je aan een prestatieloop mee wil doen dan zeg ik DOEN

nu moet ik wel :-)quote:Beste Sjoerd Spring in 't Veld,
Hartelijk dank voor uw inschrijving voor de 10 km Oxxio Prestatieloop.
Startnummer en eventuele bon voor het Running shirt worden in de week voor de loop via de post toegestuurd.

Volgens mij moet dat wel kunnen. Jij zeker.quote:Op maandag 6 februari 2012 15:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Zou het kwaad kunnen als ik vanavond een rondje van 5KM loop ipv morgen? dan heb ik een uur of 36 niet gelopen.

als je een beetje spierpijn heb zal ik het wel doen. als je wat pijntjes en/of blessures hebt zal ik het latenquote:Op maandag 6 februari 2012 15:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Zou het kwaad kunnen als ik vanavond een rondje van 5KM loop ipv morgen? dan heb ik een uur of 36 niet gelopen.

afkickverschijnselen?quote:Op maandag 6 februari 2012 15:48 schreef Swetsenegger het volgende:

Nee, maar morgen wordt het een gevoelstemp van -44 geloof ik bij windkracht 6.quote:

-44?quote:Op maandag 6 februari 2012 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, maar morgen wordt het een gevoelstemp van -44 geloof ik bij windkracht 6.
Kijk wel even, wel lichte pijntjes in mijn knie nog. Misschien verstandiger om niet te gaan.

Niet om het een of het ander, hoor, maar ik vind je wel een beetje obsessief overkomen met je looppatroonquote:Op maandag 6 februari 2012 15:48 schreef Swetsenegger het volgende:

Nou valt toch wel mee met 3 keer per week? Het probleem is dat ik die beweging simpelweg nodig heb om met een enigszins normaal eetpatroon uit de voeten te kennen.quote:Op maandag 6 februari 2012 18:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet om het een of het ander, hoor, maar ik vind je wel een beetje obsessief overkomen met je looppatroon. Het is helemaal niet erg als je een keer niet gaat hoor!

Dat valt wel mee, maar ik zie jou de hele tijd over lopen praten. Dan ben je net geweest of moet je weer gaan. Maar goed, dat is ook niet zo gek in een topic over hardlopen natuurlijkquote:Op maandag 6 februari 2012 18:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou valt toch wel mee met 3 keer per week? Het probleem is dat ik die beweging simpelweg nodig heb om met een enigszins normaal eetpatroon uit de voeten te kennen.

Haha, nee precies. Meestal plaats ik een post als ik geweest ben of als ik bijna ga. En tussendoor praat ik eens met anderen over lopen. En aangezien er meestal 1 of 2 dagen tussen een loopje zitten heb je het dan al snel heel de week over hardlopen... In dit topic danquote:Op maandag 6 februari 2012 18:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, maar ik zie jou de hele tijd over lopen praten. Dan ben je net geweest of moet je weer gaan. Maar goed, dat is ook niet zo gek in een topic over hardlopen natuurlijk.

Behalve dan dat 't niet lang vers blijft? Heb vorige winter dec ook in de verse sneeuw gelopen, die ene dag was leuk maar daarna nog een maand met de platgestampte, opgevroren ijslaag gezeten. Als je afhankelijk bent van fiets en graag wilt hardlopen, en in een wijk woont waar slecht gestrooit wordt, weegt die ene dag dat 't vers is echt niet op tegen dat ongemak. Om nog maar te zwijgen over meerdere mensen in m'n omgeving die de vorige winter en zelfs die daarvoor(!) gevallen zijn en nog last van de gevolgen hebben.quote:Op maandag 6 februari 2012 18:48 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Pardon. Niks mis met verse sneeuw.

Ik heb dan ook een midfoot strike.quote:Op maandag 6 februari 2012 19:12 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Behalve dan dat 't niet lang vers blijft? Heb vorige winter dec ook in de verse sneeuw gelopen, die ene dag was leuk maar daarna nog een maand met de platgestampte, opgevroren ijslaag gezeten. Als je afhankelijk bent van fiets en graag wilt hardlopen, en in een wijk woont waar slecht gestrooit wordt, weegt die ene dag dat 't vers is echt niet op tegen dat ongemak. Om nog maar te zwijgen over meerdere mensen in m'n omgeving die de vorige winter en zelfs die daarvoor(!) gevallen zijn en nog last van de gevolgen hebben.

En dat maakt uit? Ik kan er ook niet in fietsen, en die ongevallen van m'n kennissen zijn helemaal niet tijdens het hardlopen gebeurd.quote:Op maandag 6 februari 2012 19:41 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Ik heb dan ook een midfoot strike.

net terug van een rondje door de sneeuw :-)quote:Op maandag 6 februari 2012 19:58 schreef MvN_Rdam het volgende:
De afgelopen dagen gewoon netjes elke dag 12 KM gelopen.. Heerlijk in de sneeuw waardoor je na afloop helemaal voldaan bent![]()
Vandaag een dagje overslaan.. En dan morgen overdag, omdat ik dan niets te doen heb, tijd voor mn lange duurloop na 3 weken.
De kou vind ik wel afschuwelijk.. in het begin is het ijskoud.. en na een tijdje krijg je het steeds warmer, eigenlijk te warm omdat je zoveel aan hebt![]()
Leuk om te zien dat sommige () ook lekker blijven doorlopen in de sneeuw.

maar iig bezig geweestquote:Op maandag 6 februari 2012 20:27 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb 7.6km in 65 minuten gerend. En helaas mijn oude blaar (dat krijg je met nieuwe schoenen) open gerend

Ik heb geen blaren gehad.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:12 schreef Fuszy het volgende:
Als je nieuwe schoenen hebt, krijg je dan vanzelfsprekend blaren of heb je er meer kans op?
Zou ze een aantal dagen dragen in huis helpen met het inlopen, zodat je er aan gewend raakt? Het is niet dezelfde belasting die je gewend bent als je aan het rennen bent, dus dat vroeg ik me af.

Vooral het voldane gevoel is altijd heel erg lekkerquote:Op maandag 6 februari 2012 20:32 schreef Jumparound het volgende:
[..]
net terug van een rondje door de sneeuw :-)
Koud maar voldaan nu...

Ze waarschuwden me er wel voor, de eerste paar keer lopen.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:12 schreef Fuszy het volgende:
Als je nieuwe schoenen hebt, krijg je dan vanzelfsprekend blaren of heb je er meer kans op?
Zou ze een aantal dagen dragen in huis helpen met het inlopen, zodat je er aan gewend raakt? Het is niet dezelfde belasting die je gewend bent als je aan het rennen bent, dus dat vroeg ik me af.

abti pronerend is tegen klappende enkels?quote:Op maandag 6 februari 2012 21:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Iemand bekend met adidas Bounce? Kan nergens vinden of ze neutraal of anti-pronerend zijn. Volgens een collega loopt het fantastisch.

Iets te ver inbuigende enkels inderdaad.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:51 schreef Jumparound het volgende:
[..]
abti pronerend is tegen klappende enkels?

ah, daar heb ik shin splint aan over gehouden... Pijnlijk!quote:Op maandag 6 februari 2012 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Iets te ver inbuigende enkels inderdaad.

Ik waarschijnlijk mede mijn knieblessure. Hoewel overbelasting daar ook wel wat mee te maken hadquote:Op maandag 6 februari 2012 22:01 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ah, daar heb ik shin splint aan over gehouden... Pijnlijk!

gevalletje te snel te veel?quote:Op maandag 6 februari 2012 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik waarschijnlijk mede mijn knieblessure. Hoewel overbelasting daar ook wel wat mee te maken had

Daar moet ik ook voor oppassenquote:

Het is ook niet bewezen dat dat blessures voorkomt. Maar het kan natuurlijk wel helpen je spieren even wat soepeler te maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:00 schreef SEMTEX het volgende:
Ik rek ook niet voor en na het lopen, simpelweg omdat ik niet weet hoe.

ik loop kort in. Rek dan kuiten, dij, hamstring en lies. Meer niet :-) en na het lopen weer...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Daar moet ik ook voor oppassen. Ik rek ook niet voor en na het lopen, simpelweg omdat ik niet weet hoe.

Deze kan je ook staand doen hoor, wel goed je evenwicht bewaren en minder "uitslaan" met de beweging:quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Daar moet ik ook voor oppassen. Ik rek ook niet voor en na het lopen, simpelweg omdat ik niet weet hoe.

das wel zuurquote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, binnen 2 weken aan de 5 KM. Daarna kon ik 2 weken niet lopen

Ff GotC aanspreken. Denk dat ze wat minder actief is omdat ze zelf geblesseerd is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:33 schreef Jumparound het volgende:
ik had me opgegeven voor het fok endomondo team maar sta er nog niet tussen? Ben ik iets vergeten?

Klopt. Ik zal eens kijken of ik op dr laptop kan inbreken...ogenblikjequote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ff GotC aanspreken. Denk dat ze wat minder actief is omdat ze zelf geblesseerd is.

Hoe gaat het met jouw rug?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:41 schreef YUR het volgende:
[..]
Klopt. Ik zal eens kijken of ik op dr laptop kan inbreken...ogenblikje
EDIT - Fixed!

Klote...quote:

binnenlopen een optie?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:51 schreef YUR het volgende:
[..]
Klote...
En ik durf het met de gladheid hier in de buurt ook niet te gaan testen. Den Haag en gladheid

Pff, sucks dude. Denk serieus dat je die halve op je buik kan schrijven... Loop de 5 van GotC, heb ik alsnog iemand om 'm mee te lopenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:51 schreef YUR het volgende:
[..]
Klote...
En ik durf het met de gladheid hier in de buurt ook niet te gaan testen. Den Haag en gladheid

Ik vrees er ook voor, maar ik heb nog niet helemáál opgegeven...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:09 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Pff, sucks dude. Denk serieus dat je die halve op je buik kan schrijven... Loop de 5 van GotC, heb ik alsnog iemand om 'm mee te lopen

Ik hou wel van een uitdagingquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:17 schreef slacker_nl het volgende:
Wordt krap met nog vier weken te gaan...

Oke, gelukkig maarquote:

quote:Ik kan nergens op de website vinden voor welk pronatietype de powerbounce 3, bounce s en bounce sl geschikt zijn.
quote:Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw email van 6.2.12
Bedankt voor je interesse in de producten van adidas. Het product waarin je geïnteresseerd bent kunt u het beste voor hardlopen gebruiken, zoals ook bij de product informatie te zien is:
Een nieuwe klasse van hardloopschoenen. Ze zijn uitgerust met BOUNCE™ dat je energie teruggeeft, zodat je minder snel moe wordt en langer kunt hardlopen.
Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij dat graag van u.
Met vriendelijke groeten,
uw shop.adidas.nl team
quote:Geachte, ja dat het hardloopschoenen zijn begrijp ik. Er staat alleen nergens of het neutrale schoenen of anti-pronatie schoenen zijn.
Zoals bijvoorbeeld de Glide neutraal zijn en Sequence anti-pronatie zijn.
quote:Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw email van 7.2.12
Wij kunnen je de informatie geven dat je deze schoenen voor vast elke harde vlake ondergrond kunt gebruiken.
Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij dat graag van u.

Mail ff met een runnersworld-winkel ofzo...die snappen wel wat je bedoeltquote:

Ja, alleen kom ik daar die bounce modellen niet in het assortiment tegen. Maar toch te treurig voor woorden dat het webshop team van adidas zelf niet weten waar ze over praten.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Mail ff met een runnersworld-winkel ofzo...die snappen wel wat je bedoelt

Die zijn meer geïnteresseerd in eurotjes ...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, alleen kom ik daar die bounce modellen niet in het assortiment tegen. Maar toch te treurig voor woorden dat het webshop team van adidas zelf niet weten waar ze over praten.

ik zou alleen een facepalm terug mailenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |