Dat gebruik ik nog steeds wel.quote:
In Groningen hoor je niet anders..maar dan is het een dialect voor 'goed'...quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:15 schreef Boppos het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen hier in de buurt (Westland) toch nog dagelijks wel meerdere keren.
Gebruik ik nog regelmatig.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:51 schreef Biancavia het volgende:
Wieberen. Als in: 'Ga eens even wieberen!'
Dat laatste is nog gewoon in zwang hier hoor.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:00 schreef Magnificat het volgende:
Span dit en dat
Ik lig helemaal vlak man ( als je moest lachen, ook al was het maar een beetje)
Bij veel zinnen over dan achter zeggen; bv kom hier dan, geef me een peuk dan
En dan zeker met laarzen al stampend de nadruk leggen?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:50 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Die gebruiken wij in huis nog wel geregeld
volgens mij nog steeds onderdeel van het West-Friese dialectquote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:32 schreef DerekB het volgende:
Jaaaa, "kuuks" ken ik ook nog wel, haha.
Op de een of andere manier heb ik daar nooit aan mee gedaan. het gebruik van dergelijke woorden.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:47 schreef Held_op_Sokken het volgende:
roeleren was helemaal hip ergens halverwege de middelbare school (afgeleid van 'to rule' voor de mensen die zich afvragen waar het op slaat)
dat lijkt me meer op dialect.quote:Op zondag 25 maart 2012 09:59 schreef TripleS het volgende:
Ik word nog weleens vreemd aangekeken als is zeg : zoo wat een onmundig ding! Of dat is onmundig groot.
Is dat zo vreemd?
In de Achterhoek werd dat ook gezegd.quote:Op zondag 25 maart 2012 09:59 schreef TripleS het volgende:
Ik word nog weleens vreemd aangekeken als is zeg : zoo wat een onmundig ding! Of dat is onmundig groot.
Is dat zo vreemd?
Daar woon ik ook. Moet 'ze' toch gelijk gaan geven ; het is dialectquote:Op maandag 26 maart 2012 08:33 schreef Individual het volgende:
[..]
In de Achterhoek werd dat ook gezegd.
Hoor ik daar een wc-bril klapperen?quote:
verrek, helemaal bout vergeten jaquote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:50 schreef Maxellera het volgende:
Bout, als in 'stom'.
En op de basisschool zeiden ze wel eens 'unk' als stopwoordje.. Beetje vreemd
Ha, kats zeg ik nog wel eensquote:
Bij ons op de basisschool zei je dan tegen iemand 'scot' of 'je bent gescot' en maakte je een beweging met je wijsvinger en duim over je kin.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:07 schreef Simonepone het volgende:
afgebokt. dat was je als iemand anders z'n gelijk had gekregen al dan niet door nietszeggende bijdehante opmerkingen.
dan ben ik denk ik ouder, scotten kwam na bokken maar ik ken de uitdrukking nog welquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bij ons op de basisschool zei je dan tegen iemand 'scot' of 'je bent gescot' en maakte je een beweging met je wijsvinger en duim over je kin.
Later werd dit vervangen door het welbekende dissen.
Wij bokten ook wat af vroegerquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:56 schreef Simonepone het volgende:
[..]
dan ben ik denk ik ouder, scotten kwam na bokken maar ik ken de uitdrukking nog wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |