abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107460137
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Het doet niet terzake wat jij je kan voorstellen... Nee, echt niet, sorry...

De rechter bepaald.
Linkje naar jurisprudentie, svp.
pi_107460167
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Indeed. Volgens mij snapt Adaran niet helemaal wat dat inhoudt.
LOL, lees mijn toevoeging, we hebben elkaar net overlapped...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_107460210
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:22 schreef Adaran het volgende:
Linkje naar jurisprudentie.
Is je Google kapot?
pi_107460348
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Is je Google kapot?
Jij roept wat. Bewijs het dan maar ook.
pi_107460354
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:22 schreef Adaran het volgende:

[..]

Linkje naar jurisprudentie, svp.
Vraagje, heb je zelf een hypotheek? Even pure interesse.
pi_107460404
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:26 schreef Adaran het volgende:

[..]

"Ik kan me voorstellen dat" en dan de mond vol hebben van anderen die iets moeten bewijzen. Ga je mond eens heel erg snel spoelen met zeep, snotjoch dat je er bent.
pi_107460453
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:26 schreef Adaran het volgende:
Gezien je eerdere argumenten, lijkt mij mijn tijd ietwat te duur om alles voor je voor te kauwen...

Gebruik Google, open desnoods een hulptopic, maar deze algemene kennis ga ik echt niet tot op de letter voor je spellen.
pi_107460589
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Gebruik Google, open desnoods een hulptopic, maar deze algemene kennis ga ik echt niet tot op de letter voor je spellen.
Ow got, wat zielig. Wil je nou echt een wedstrijdje doen wie d'r het hardste kan roepen dat-ie gelijk heeft? Pathetisch.
pi_107460636
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:31 schreef Adaran het volgende:

[..]

Ow got, wat zielig. Wil je nou echt een wedstrijdje doen wie d'r het hardste kan roepen dat-ie gelijk heeft? Pathetisch.
Om jurisprudentie roepen omdat mensen je claim onderuit halen is nogal pathetisch in dit geval ja, daar heb je gelijk in.
pi_107460654
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:31 schreef Adaran het volgende:
Jij kunt gillen wat je wilt. Maakt mij niet uit. Ik HEB gelijk. Of ik het krijg doet niet terzake, ik heb het toch. Gewoon omdat het zo is.

Leuker kan ik het niet maken...
pi_107460683
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jij kunt gillen wat je wilt. Maakt mij niet uit. Ik HEB gelijk. Of ik het krijg doet niet terzake, ik heb het toch. Gewoon omdat het zo is.

Leuker kan ik het niet maken...
_O- wedden dat hij zo gaat schelden?
pi_107460962
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niet helemaal. Als je nog steeds voldoet aan de huidige hypotheeknormen kun je overstappen of onderhandelen. Voldoe je daar niet meer aan, dan zul je het nieuwe rente-aanbod moeten accepteren. That's life.
Overstappen is voor mensen met onderwaarde of een hoge schuld-inkomen ratio mometeel uitgesloten, was gisteren nog 1 grote huilpartij bij tros radar. Inderdaad that's life...

Feitelijk willen banken stimuleren dat je gaat aflossen imo.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107460997
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

_O- wedden dat hij zo gaat schelden?
Please behave :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107461157
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Please behave :)
Inderdaad Adanar, please behave. Blij dat we het eens zijn Xeno.
pi_107462889
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Feitelijk willen banken stimuleren dat je gaat aflossen imo.
Xeno.... En dat doen ze dan door,je de duimschroeven aan te draaien zodat er minder overblijft om af te lossen? 8)7

Maak van 'imo' dan op zijn minst 'imho'...
pi_107464298
De daling kan maar zo een jaar of 5 aanhouden, nieuwe aanwas is er zowat niet met huidige tijdelijke contracten en verscherpte bankregels.
pi_107464485
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Is je Google kapot?
"Wie wijst bewijst" is in de juridische wereld gebruikelijk. Wijzen naar google is dan weer een wat zwak argument :)
pi_107464969
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:04 schreef RemcoDelft het volgende:

Maar nu geef je (ongetwijfeld bewust) een voorbeeld van iets wat wettelijk niet toegestaan is. Verander in dit voorbeeld "je vrouw" eens in "je auto", dan zal de rechter dat aanzienlijk redelijker vinden.
Mooi voorbeeld, 'je auto'.
De belastingdienst heeft bijvoorbeeld van rechtswege het recht om beslag te leggen op al je goederen bij wanbetaling (behoudens een tafel, vier stoelen en een bed, wat ik je kan garanderen dat een heel lullig en triest gezicht om die achter te zien blijven bij een beslagveiling). Dus ook je auto. Dat is de wet.

Nu is het zo dat de rechter die wet toetst naar redelijkheid en billijkheid. Als jij die auto nodig hebt om inkomsten te verwerven zal ten eerst de belastingdienst die niet van je afnemen (aangezien de kans dat je je belastingschuld zal voldoen daar nihil van wordt), maar ten tweede weegt de rechter of het belang van de belastingdienst (eenmalige vermindering van de schuld) opweegt tegen het belang van belastingplichtige (o.a. de mogelijkheid in zijn levensonderhoud te voorzien, en inkomsten te vergaren om zijn schuld af te betalen). Daarbij weegt een rechter ook mee wat de reden is van de schuld. Is dat fraude, dan zal hij weinig moeite hebben om de auto onder het beslag te laten vallen. Ben je extreem onvoorzichtig geweest, heb je het geld wat je verdiende voor persoonlijke consumptie besteed zonder je te bekommeren om de schuld? Idem.
Ben je echter te goeder trouw, en heb je het maximale gedaan om aan je verplichtingen te voldoen? Dan kan de wet zeggen dat de belastingdienst het recht heeft om beslag te leggen op die auto, maar geen rechter die het belang van de belastingdienst weegt boven het belang van belastingplichtige.

Exact zo werken de voorwaarden van een hypotheek ook. Ben je te goeder trouw, is er niks aan de hand. Die voorwaarden zijn dan ook zo geschreven voor gevallen waarbij de hypotheeknemer niet te goeder trouw is. Vul maar in welk deel van het spectrum je zelf zit (hint: in de regel geldt dat zo de waard is hij zijn gasten vertrouwd ;) )
pi_107465438
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:56 schreef KneeDeep het volgende:
"Wie wijst bewijst" is in de juridische wereld gebruikelijk. Wijzen naar google is dan weer een wat zwak argument :)
Ik weerlegde slechts zijn stelling met wat naar ik aanneem algemene kennis is.

Ik ga niet jouw of zijn basisscholing nog eens dunnetjes overdoen, een verwijzing naar Google volstaat in dat geval prima.

Probeer tevens het verhaal van Dinosaur_Sr hierboven even begrijpend te lezen. Als dat lukt heb je in ieder geval weer wat geleerd. ;)
pi_107468569
Wow. Log ik net in, wordt ik zo in een time-warp-vortex gezogen naar 100 topics terug joh! :o
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 1 februari 2012 @ 08:30:12 #81
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_107468699
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 08:14 schreef Whuzz het volgende:
Wow. Log ik net in, wordt ik zo in een time-warp-vortex gezogen naar 100 topics terug joh! :o
Ja maakt niet uit welk topic je leest
De een zegt de huizenprijzen gaan omhoog en de ander zegt ze gaan omlaag

Feit is dat we er met ze n allen de komende jaren op achteruit gaan, ook de huurders.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 1 februari 2012 @ 08:42:41 #82
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_107468826
En we hebben weer een voorspelling. Rabobank: 'Huizenprijs daalt tot 30 procent'.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_107468829
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 08:30 schreef michaelmoore het volgende:
Feit is dat we er met ze n allen de komende jaren op achteruit gaan, ook de huurders.
Spreek voor jezelf aub. Ik ga er dit jaar (net als de afgelopen 8 jaar) gewoon weer op vooruit. En juist dankzij mijn koophuis is die vooruitgang redelijk stabiel. Weliswaar gaan de belastingen wat omhoog, maar daarintegen hoef ik geen huurverhoging meer te betalen en gaan mijn energiekosten voor het eerst omlaag (betere isolatie, nieuwe ketel, enz enz, dat kon allemaal niet in mijn huurhuis) i.p.v. omhoog.
Salarisgroei zit voorlopig (ook de komende jaren, tenzij de werel echt vergaat ;) ) wel goed.
Dat de groei wat minder is dan hij had kúnnen zijn zonder de crisis, ok. Maar echt niet iedereen gaat er op achteruit tijdens een crisis hoor. (Sterker nog, zoals ik al eerder heb gezegd, de crisis in 2008-2009 was achteraf gezien het beste dat me had kunnen overkomen...)
  woensdag 1 februari 2012 @ 08:44:45 #84
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_107468851
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 08:42 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf aub. Ik ga er dit jaar (net als de afgelopen 8 jaar) gewoon weer op vooruit. En juist dankzij mijn koophuis is die vooruitgang redelijk stabiel. Weliswaar gaan de belastingen wat omhoog, maar daarintegen hoef ik geen huurverhoging meer te betalen en gaan mijn energiekosten voor het eerst omlaag (betere isolatie, nieuwe ketel, enz enz, dat kon allemaal niet in mijn huurhuis) i.p.v. omhoog.
Salarisgroei zit voorlopig (ook de komende jaren, tenzij de werel echt vergaat ;) ) wel goed.
Dat de groei wat minder is dan hij had kúnnen zijn zonder de crisis, ok. Maar echt niet iedereen gaat er op achteruit tijdens een crisis hoor. (Sterker nog, zoals ik al eerder heb gezegd, de crisis in 2008-2009 was achteraf gezien het beste dat me had kunnen overkomen...)
verwachtingen?

Kijk maar door een roze bril
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_107468868
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 08:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

verwachtingen?

Kijk maar door een roze bril
Het spijt me dat ik je verdriet niet met je kan delen, maar ik ga er gewoon echt op vooruit. Heb ik het salaris van mijn partner nog niet eens meegerekend. We gaan van éénverdieners naar twééverdieners O+

Wees gerust dat ik in elk geval wel met je meeleef en er begrip voor heb dat de crisis sommige mensen best hard kan raken. Komt allemaal wel goed hoorrrr michaeltje! :*
pi_107468930
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 08:42 schreef droom_econoom8 het volgende:
En we hebben weer een voorspelling. Rabobank: 'Huizenprijs daalt tot 30 procent'.
Wat complete kul is natuurlijk, want als de verwachting is dat ie over 3 jaar x% lager is, zijn ze morgen x% lager, en niet pas over 3 jaar. Overigens wordt vergeleken met de top per 2008. Daar is volgens de insiders toch al 50% vanaf? Gaan we dan weer 20% omhoog? ;)

We zullen het zien. Lang leve de schuifpui, open haard, en de wijnkelder ;)
  woensdag 1 februari 2012 @ 09:01:22 #87
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107469074
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 08:42 schreef droom_econoom8 het volgende:
Dat konden ze jaren terug al op Fok! lezen :7 Precies in de tijd dat de "experts" nog volhielden dat prijzen niet zouden dalen. Na 3 jaar daling durven ze opeens te komen met "we verwachten nog meer daling". Dat is statistisch ook het veiligst, net zoals het weer voorspellen: 70% kans dat het morgen hetzelfde is als vandaag :')

quote:
In de zomer van 2008 kostte een gemiddelde bestaande woning ruim 259.000 euro, en dat is inmiddels teruggelopen naar ruim 233.000 euro. De periode dat een huis te koop staat, loopt almaar op en is nu ongeveer negen maanden.
Hier kijken ze dus alleen naar de huizen die verkocht worden, terwijl de overgrote meerderheid dat na veel meer dan 9 maanden nog niet is. Dat vertekent het beeld wel.

quote:
Makelaarsvereniging NVM stelt dat een derde van de huizen die te koop worden aangeboden, nu te hoog geprijsd is.
Op zich niet onlogisch: hoog inzetten en dan zakken als het niet verkoopt.

quote:
NVM-woordvoerder Roland Kimman vindt de Rabo-voorspelling te somber. "We moeten uitkijken dat zulke ramingen geen zichzelf versterkend effect krijgen."
Precies wat ze in de jaren met 15% prijsstijgingen ook hadden moeten doen, maar toen waren ze er maar wat blij mee dat het effect zichzelf versterkte.

quote:
Hugo Priemus, oud-hoogleraar woningmarkt, is niet verbaasd.
Deze man (en voor de alu-hoedjes-gelovers: ik ken hem persoonlijk!) heeft altijd een goed beeld op de woningmarkt gehad, en wees er lang voor de crisis al op dat huisvesting niet schaars gehouden moet worden.

quote:
De prijsdaling kan dus ook wel eens langer duren dan tot 2015."
Lijkt me ook. Ervaring in het verleden leert dat prijsdalingen grofweg net zo lang duren als prijsstijgingen. Zeker zolang de overheid met "pappen en nathouden" een snelle crash wil voorkomen.
censuur :O
pi_107469233
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Xeno.... En dat doen ze dan door,je de duimschroeven aan te draaien zodat er minder overblijft om af te lossen? 8)7

Maak van 'imo' dan op zijn minst 'imho'...
Ja.... ik weet het... het klinkt volslagen onlogisch.... maar zo werkt dat in de geest van de banksters... we drukken je luchtpijp zo strak mogelijk dicht... niet niet dicht genoeg om te stikken maar fatsoenlijk lucht happen lukt ook niet :|W
pi_107469243
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 09:01 schreef RemcoDelft het volgende:

Hier kijken ze dus alleen naar de huizen die verkocht worden, terwijl de overgrote meerderheid dat na veel meer dan 9 maanden nog niet is. Dat vertekent het beeld wel.

Als dat zo is, is dan de samenstelling van de verkopen (goedkoop, middel, duur) ook nog van invloed? Exact wat is dan de voorspelling?
pi_107469300
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 00:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Exact zo werken de voorwaarden van een hypotheek ook. Ben je te goeder trouw, is er niks aan de hand. Die voorwaarden zijn dan ook zo geschreven voor gevallen waarbij de hypotheeknemer niet te goeder trouw is. Vul maar in welk deel van het spectrum je zelf zit (hint: in de regel geldt dat zo de waard is hij zijn gasten vertrouwd ;) )
Uiteraard heb je hier een goed punt, daarnaast is het niet praktisch om grote hoeveelheden mensen uit te zetten indien er toch geen kopers zijn, naast de maatschappelijke problemen die dit oplevert krijgt te bank zijn geld niet terug. In Amerika zie je dit reeds gebeuren, mensen betalen simpelweg hun hypotheek niet meer maar blijven wel lekker wonen in 'hun' huis. Wat zullen de banksters zich genaaid voelen _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')