abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107423343

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

42 - Ten slotte, bij twijfel, besef dat het antwoord '42' is (42 jaar thuiswonen, 42 jaar huursubsidie, 42 jaar geen majeure verplichtingen maar vrijheid, 42% aflossingvrij, 42 jaar kromliggen voor bakstenen en zandkorrels, 42% belastingvoordeel, 42 jaar wachtlijst, 42% huurverhoging, 42% onder vraagprijs cq. 42% overwaarde, met je 42ste pensioen), en zorg dat je altijd een handdoek bij je hebt om de Vogons (of Bankiers) te slim af te zijn.

Met andere woorden: alles is relatief en zen, nirvana of iets anders. Relax, gun de ander het licht in de ogen, dewelke je jezelf ook gunt, en alles komt goed of je nou gehuurd of gekocht zit.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107423518
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom heb je 2 users Xenonoob?
Je doelt op bankfurt?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107423607
Waar in je polis staat precies dat je moet aflossen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107423849
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar in je polis staat precies dat je moet aflossen?
Dat het er niet staat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen stimuleren. Wie weet geven ze je wel een lagere rente als je daadwerkelijk aflost.

Ik las net even op de site van tros radar dat er nogal wat huilies zijn die maar niet begrijpen dat ze hun aflossingsvrije hypotheek niet over kunnen sluiten... ze zijn immers geen wanbetalers en hebben nog nooit een 'aflossing' gemist.
Waarschijnlijk begrijpen deze mensen niet eens de betekenis van het begrip aflossingsvrij?
pi_107424083
Dat noemt men oversluiten noob en das altijd een slim idee, alleen gaat dat niet meevallen in een dalende markt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107424487
Oversluiten kost een paar duizend euro toch? Ik dacht dat je hypotheek er meestal ook hoger door wordt?
Iig, die bedragen die ze moesten gaan betalen vielen me nog mee eigenlijk. Ze zaten qua inkomen in de vrije huur-sector normaalgesproken, en dat is wel duurder.
Maar de overheid moet deze mensen wel helpen natuurlijk. O-)
pi_107424696
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:29 schreef poemojn het volgende:

Maar de overheid moet deze mensen wel helpen natuurlijk. O-)
Waarom? De overheid moet scheefleners nog meer geld toewerpen? Haha... onze overheid heeft juist minder te besteden... dus moeten ze het maar bij de arme en verstandige mensen gaan halen?
pi_107424734
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:29 schreef poemojn het volgende:
Oversluiten kost een paar duizend euro toch? Ik dacht dat je hypotheek er meestal ook hoger door wordt?
Fout gedacht. Ik heb juist mijn hypotheek overgesloten om een lagere rente te krijgen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_107425029
@TT:

Slaat dat op dat schip dat door die WBV in R'dam was aangekocht?

Dan klopt het wel, daar heb ik als niet-huurder niet aan meebetaald. ^O^
pi_107425127
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
@TT:

Slaat dat op dat schip dat door die WBV in R'dam was aangekocht?

Dan klopt het wel, daar heb ik als niet-huurder niet aan meebetaald. ^O^
Helaas,

als belastingbetaler heb je er weer wel aan meebetaald. :{
pi_107425153
Mensen die oversluitkOsten betalen als ze een (groot) gedeelte van hun spaargeld opgeven zijn net zo wereldvreemd als xenonoob
pi_107425196
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:40 schreef Bankfurt het volgende:
als belastingbetaler heb je er weer wel aan meebetaald. :{
Mooi. Dan zit ik goed. ;)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 07:12:40 #13
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_107429721
Zat gister mijn voorwaarden te lezen.
Hypotheekvoorwaarden, niets aan het handje.

Agemene bankvoorwaarden:

Wij mogen u huis in bezit nemen als:
En dan 10 redenen, slecht onderhoud ed.

U bent verplicht toegang te verlenen tot het onderpand voor taxatie. Weigert u toegang dan bent u in gebreke.

In geval van waardevermindering kan als dan bank dat wenselijk acht een zekerheidstelling worden vereist.

En ga zo maar door....

Wurgcontract en niet eens gelezen...

Ik denk dat als ze die regeltjes gaan toepassen de Nederlander wel uit hun dure luie stoel komt en de straat op gaat.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_107429816
Ik ga naar het malieveld op zondag, ga je mee?
pi_107429925
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga je daar occupy'ers knuffelen?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 08:37:08 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107430412
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:12 schreef iamcj het volgende:
Klinkt logisch, maar was mij niet bekend. Je zou toch zeggen dat er heel veel mensen zijn die hun huis slecht onderhouden en dus allemaal theoretisch hierdoor in de problemen kunnen komen.

quote:
In geval van waardevermindering kan als dan bank dat wenselijk acht een zekerheidstelling worden vereist.
Iets wat ze bij woningclub Vestia wel doen maar bij particulieren (nog) niet. Ik las ooit: "Een bank is als iemand die je een paraplu geeft als de zon schijnt, en hem terug wil zodra het begint te regenen"...

quote:
Ik denk dat als ze die regeltjes gaan toepassen de Nederlander wel uit hun dure luie stoel komt en de straat op gaat.
En dan? Bankgebouwen bestormen en platbranden? 't Is niet alsof demonstreren tegen een contract helpt...
censuur :O
pi_107430726
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:16 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat het er niet staat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen stimuleren. Wie weet geven ze je wel een lagere rente als je daadwerkelijk aflost.

Ik las net even op de site van tros radar dat er nogal wat huilies zijn die maar niet begrijpen dat ze hun aflossingsvrije hypotheek niet over kunnen sluiten... ze zijn immers geen wanbetalers en hebben nog nooit een 'aflossing' gemist.
Waarschijnlijk begrijpen deze mensen niet eens de betekenis van het begrip aflossingsvrij?
Stimuleren != dwingen.
pi_107430739
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Fout gedacht. Ik heb juist mijn hypotheek overgesloten om een lagere rente te krijgen.
Tijdje geleden ook naar gekeken, het scheelde me nog te weinig om over te gaan. Nog eventjes wachten dan maar ;)
pi_107430778
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:12 schreef iamcj het volgende:
Zat gister mijn voorwaarden te lezen.
Hypotheekvoorwaarden, niets aan het handje.

Agemene bankvoorwaarden:

Wij mogen u huis in bezit nemen als:

U bent verplicht toegang te verlenen tot het onderpand voor taxatie. Weigert u toegang dan bent u in gebreke.

En ga zo maar door....

Wurgcontract en niet eens gelezen...

Ik weet niet bij welke hypotheekverstrekker je zit en waarom je het in je hoofd hebt gehaald een hypotheek te nemen zonder de kleine lettertjes te lezen, maar ik kan je alvast verklappen dat deze passage niet in mijn polis voorwaarden staan. Maximaal geleend zeker, beetje schimmige hypotheekverstrekker a la DSB ?
pi_107431119
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
AEX meet. Gezellig :)
pi_107431140
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

AEX meet. Gezellig :)
Bij -8, neem jij de Gluhwein mee _O-
pi_107431159
"wij mogen uw huis in bezit nemen" lijkt me niet echt juridische taal, dat staat er vast niet. Tenzij het een hypotheek is van de 'jongens binnen zonder kloppen' orde....

Misschien een linkje naar de voorwaarden?
pi_107431171
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bij -8, neem jij de Gluhwein mee _O-
-8? :D

Ik ga m'n vlucht verzetten! Damn.

is het klimaat al net zo ijzig als de huizenmarkt?
pi_107431910
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Stimuleren != dwingen.
Dat ligt aan de mate van stimulering... ik heb al diverse huisbezitters horen zeggen dat de overheid hun gedwongen heeft om te kopen. Dit terwijl de overheid het eigen woningbezit alleen maar wenste te stimuleren :')
pi_107431945
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
"wij mogen uw huis in bezit nemen" lijkt me niet echt juridische taal, dat staat er vast niet. Tenzij het een hypotheek is van de 'jongens binnen zonder kloppen' orde....

Klinkt alsof het uit het handvest van de occupy beweging komt _O-
pi_107431996
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:59 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat ligt aan de mate van stimulering... ik heb al diverse huisbezitters horen zeggen dat de overheid hun gedwongen heeft om te kopen. Dit terwijl de overheid het eigen woningbezit alleen maar wenste te stimuleren :')
Ben toch benieuwd in wat voor kringen jij je begeeft dat huizenbezitters dat riepen. Heb je er ook een bron voor, of moet ik je op je blauwe/groene/bruine ogen maar geloven?
pi_107432253
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ben toch benieuwd in wat voor kringen jij je begeeft dat huizenbezitters dat riepen. Heb je er ook een bron voor, of moet ik je op je blauwe/groene/bruine ogen maar geloven?
Jonge 'starters' die zich tot hun oogballen toe hebben laten financieren op advies van familie, hun hypotheekadviseur en hun eigen drang om ook mee te willen doen met de freak show.
Nu komen ze erachter dat hun paleisje in waarde daalt en hun schulden torenhoog zijn en dat er mogelijk een flinke lastenverzwaring voor de deur staat.... Ik denk dat jij een uitzondering bent onder de starters Scorpie, jij bent misschien intelligent genoeg om goed na te denken over je beslissingen, vele medelanders gaan echter blind op advies van anderen af.
pi_107432327
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:15 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jonge 'starters' die zich tot hun oogballen toe hebben laten financieren op advies van familie, hun hypotheekadviseur en hun eigen drang om ook mee te willen doen met de freak show.
Nu komen ze erachter dat hun paleisje in waarde daalt en hun schulden torenhoog zijn en dat er mogelijk een flinke lastenverzwaring voor de deur staat.... Ik denk dat jij een uitzondering bent onder de starters Scorpie, jij bent misschien intelligent genoeg om goed na te denken over je beslissingen, vele medelanders gaan echter blind op advies van anderen af.
Aha, dus je hebt er helaas geen bron voor?
pi_107432456
Heijmans trapt af. :P

quote:
Winstalarm Heijmans door slechte vastgoedmarkt
Laatste update: 31 januari 2012 09:01
info

ROSMALEN - Bouwbedrijf Heijmans verwacht over 2011 een nettoverlies te lijden van maximaal 40 miljoen euro als gevolg van afschrijvingen op vastgoedposities. Dat maakte de onderneming dinsdag bekend.

Eerder rekende Heijmans er op 2011 met een nettowinst af te sluiten. De verwachte omvang daarvan werd niet gegeven en bleef dinsdag ook bij navraag achterwege.

Zonder de afschrijving en andere eenmalige posten, waaronder reorganisatiekosten, zal de operationele winst circa 25 miljoen euro bedragen, verwacht Heijmans.

Woningmarkt

De afboeking op vastgoedposities is het gevolg van de slechte situatie op de woningmarkt. Volgens Heijmans blijven de vooruitzichten slecht. Het bedrijf verwacht maximaal 45 miljoen euro af te schrijven en daarnaast nog eens 10 miljoen euro op een overname uit 2011.

Volgens een woordvoerster moest Heijmans afschrijven op zowel stukken grond waarop naar verwachting zou worden gebouwd als op lopende bouwprojecten. ''Door de tegenzittende markt moesten projecten herontwikkeld worden, dat wil zeggen kleinschaliger en tegen lagere prijzen.''

Voor de afschrijving had de grondbank van Heijmans een omvang van 350 miljoen euro. De woordvoerster wilde niet zeggen of de waardevermindering een-op-een daarvan kan worden afgetrokken.

Te hoge kosten

De operationele resultaten bij de onderdelen civiel, wegen en woningbouw blijven volgens Heijmans goed, terwijl de resultaten bij utiliteitsbouw en prefab lager uitkomen dan eerder werd aangenomen. Bij utiliteitsbouw vloeien de verliezen voort uit ''te hoge kosten voor acquisitie van projecten en onvoldoende kwaliteit in de uitvoering.''

Heijmans kondigde in december al maatregelen aan bij prefab. Bij de fabriek in Best (Bestcon) gaat twee derde van de banen verloren.

Heijmans verwacht maximaal 10 miljoen euro aan reorganisatiekosten te verwerken in de resultaten over 2011, die op 1 maart gepresenteerd worden.

Bron: Nu.nl
pi_107435038
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:23 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Mooi is dat. De managers kunnen weer 10mio vangen om te 'reorganiseren' en de werkende man komt op straat.
pi_107435831
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

God... gaan we die discussie weer voeren? Ik zeg toch dat ik zie wat er om mij heen gebeurd?
pi_107435855
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:23 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

herontwikkelen en lagere kosten == kleinere kippenhokken op kleinere postzegels?
pi_107435893
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:45 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Mooi is dat. De managers kunnen weer 10mio vangen om te 'reorganiseren' en de werkende man komt op straat.
Mmm.... zal meevallen, de meeste handjes waren al reeds ZZP'ers... dus nu zijn de mensen op het kantoor ook aan de beurt.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 12:27:49 #34
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_107436455
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

http://www.deltalloyd.nl/images/AVGZ%20(AmstelHuys)_tcm48-115996.pdf

Bv: 17.3 Stel me gerust :)

[ Bericht 1% gewijzigd door iamcj op 31-01-2012 12:34:50 ]
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 12:33:28 #35
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_107436631
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik weet niet bij welke hypotheekverstrekker je zit en waarom je het in je hoofd hebt gehaald een hypotheek te nemen zonder de kleine lettertjes te lezen, maar ik kan je alvast verklappen dat deze passage niet in mijn polis voorwaarden staan. Maximaal geleend zeker, beetje schimmige hypotheekverstrekker a la DSB ?
Deltalloyd.
Staat ook niet in polis, in de algemene voorwaarden van de geldgever.
Niet maximaal geleend, 30 jaar vast 4,8%, 75% bankspaar/leven.
Heb ook nieuwbouw op goede locatie en aardig wat spaargeld, dus ik zelf maak me niet zo'n zorgen.
pi_107436720
quote:
Ik zie daar nergens staan 'wij mogen uw huis in bezit nemen'
Dat kan ook niet, want de bank kan nooit eigenaar van het pand worden, het is en blijft ten alle tijde enkel onderpand ter zekerheidstelling van de lening.

Verder zie ik er ook geen rare regelinge in staan.
Je mag het niet stiekum verkopen zonder de lening af te lossen (nogal wiedus)
Je moet het afdoende verzekeren en als het affikt dienen de verzekeringspenningen ter zekerheid voor de lening (ook nogal wiedus).
Je mag het niet zomaar stiekum verhuren omdat het onderpand anders geen jota waard is (ook niet vreemd).
Mocht je moedwillig iets doen om bewust de waarde van het onderpand te frusteren mag de bank dat constateren en daar actie op ondernemen. (lijkt me dat ze in de gelegenheid moeten zijn om fraudegevallen aan te kunnen pakken).

Ik zie niks raars en onredelijks? Wel artikel had je twijfels bij?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 12:36:33 #37
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_107436741
17.3
  dinsdag 31 januari 2012 @ 12:38:04 #38
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_107436787
19.3
pi_107436818
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:36 schreef iamcj het volgende:
17.3
Ik was te snel. :)

Daar staat dat als er schade aan het pand ontstaat, een vergoeding daarvoor als zekerheid voor de lening dient.
Als het pand (geheel of gedeeltelijk) affikt bijvoorbeeld, dienen de verzekeringsuitkeringen als zekerheid voor de lening. Nogal logisch, want het onderpand is dan ook minder waard, nietwaar.
Als er bevoorbeeld bestemmingsplanschade is (de betuwelijn wordt door je voortuin gelegd), is een vergoeding voor die schade ook zekerheid voor de lening. Ook logisch, want het onderpand wordt duurzaam minder waard, jij als eigenaar wordt daarvoor gecompenseerd, maar de bank zou blijven zitten met een duurzaam lager onderpand.
pi_107437013
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:38 schreef iamcj het volgende:
19.3
Dat zal van toepassing zijn als jij de hyptheek niet meer bepaald, en aangestuurd wordt op een executieveiling. In de tussentijd zou jij het pand kunnen laten verkrotten, wat van invloed zou zijn op de waarde van het onderpand. De bank heeft dan de mogelijkheid om onderhoud te laten verrichten etc.

Tevens zou jij het voor een prikkie kunnen verhuren aan een junk. Niet zo goed voor de waarde van het onderpand. De bank heeft dan de mogelijkheid om de huur aan te vechten.

Alles enkel indien er niet meer betaalt wordt, en uitgewonnen wordt.
Klinkt dat onredelijk?

PS: en elke bepaling in dit contract is van rechtswege bovendien gebonden door redelijkheid en billijkheid. Als in dit contract bijvoorbeeld zou staan dat bij wanbetaling ze je vrouw in beslag mogen nemen, zal een rechter dit niet toepassen. Als een bank -zeker in de huidige tijd- onevenredige maatregelen zou treffen (in bonafide gevallen, dus niet in fraudegevallen), krijgen ze nul op het rekest.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 12:50:49 #41
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_107437192
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat zal van toepassing zijn als jij de hyptheek niet meer bepaald, en aangestuurd wordt op een executieveiling. In de tussentijd zou jij het pand kunnen laten verkrotten, wat van invloed zou zijn op de waarde van het onderpand. De bank heeft dan de mogelijkheid om onderhoud te laten verrichten etc.

Tevens zou jij het voor een prikkie kunnen verhuren aan een junk. Niet zo goed voor de waarde van het onderpand. De bank heeft dan de mogelijkheid om de huur aan te vechten.

Alles enkel indien er niet meer betaalt wordt, en uitgewonnen wordt.
Klinkt dat onredelijk?

PS: en elke bepaling in dit contract is van rechtswege bovendien gebonden door redelijkheid en billijkheid. Als in dit contract bijvoorbeeld zou staan dat bij wanbetaling ze je vrouw in beslag mogen nemen, zal een rechter dit niet toepassen. Als een bank -zeker in de huidige tijd- onevenredige maatregelen zou treffen (in bonafide gevallen, dus niet in fraudegevallen), krijgen ze nul op het rekest.
tnx.

Ik kwam op het idee om is te kijken door Vestia die moest bij storten. Vroeg me af of ze dat ook bij een woning konden eisen. Dat stond nl ergens op internet.

Baan houden, dan geen probleem
pi_107437313
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:24 schreef iamcj het volgende:

[..]

Kijk of dit voor huizen in de omgeving ook geldt, zo ja dan is er iets met de wijk op stapel.
Zo nee, dan is er wat met het huis aan de hand.

Realistischer is een typefout en dat het huis gewoon voor 250 staat.
de buurt is vrij goed, en deze woontoren uit 2004 ook, de appartementen zijn mooi al is een groot deel van het bedrag voor de locatie (hartje centrum en toch rustig)
er zal dan iets met het appartement aan de hand moeten zijn, of met de verkoper misschien?

het klopt inderdaad dat dit een uitzondering is, en dat je zo'n daling (nog) zelden tegenkomt, maar bij het funda struinen kom ik het wel steeds vaker tegen..
fikse dalingen dan, dit (40% t.o.v. de aanschafprijs vermeld op kadaster / 25% t.o.v. de eerste vraagprijs een jaar geleden) nog niet eerder gezien.

P.S. typefout is het niet, het prijsverloop ging van 200 -> 187 -> 175 -> 150
pi_107437401
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er al onderzoeken op zijn uitgevoerd. Maar ook ik ken bijv verschillende stellen die in een relatie zitten die niet echt lekker loopt, maar die gezien het kostenplaatje gewoon niet uit elkaar kunnen gaan omdat ze dan met een dikke restschuld blijven zitten. Hoewel ik er wel bij moet vermelden dat dit wel de grootste idioten zijn die ik ken. Van die mooi weer spelers, die altijd van loonsstrookje naar loonstrookje leefden. Het hip vonden om meerdere keren per jaar op vakantie te gaan om de paar jaar een nieuwe auto en volgens mij alles op de pof. Dan vraag je er gewoon om.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 13:04:49 #44
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107437784
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:53 schreef Artimunor het volgende:
P.S. typefout is het niet, het prijsverloop ging van 200 -> 187 -> 175 -> 150
Heb je een linkje? Mag ook per PB :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Als in dit contract bijvoorbeeld zou staan dat bij wanbetaling ze je vrouw in beslag mogen nemen, zal een rechter dit niet toepassen.
Maar nu geef je (ongetwijfeld bewust) een voorbeeld van iets wat wettelijk niet toegestaan is. Verander in dit voorbeeld "je vrouw" eens in "je auto", dan zal de rechter dat aanzienlijk redelijker vinden.
censuur :O
pi_107438398
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het hip vonden om meerdere keren per jaar op vakantie te gaan om de paar jaar een nieuwe auto en volgens mij alles op de pof.
Dat is ook hip, ik doe het zelf ook, o nee, toch niet, niet op de pof, maar gewoon zo, van de lopende rekening.
(binnenkort weer een weekje portugal, 4 pers, ryanair, huurauto, appartementje = 800 euro, eten doe je thuis ook).

[ Bericht 8% gewijzigd door sorcees op 31-01-2012 15:39:02 ]
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_107438824
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:21 schreef sorcees het volgende:

[..]

Dat is ook hip, ik doe het zelf ook, o nee, toch niet, niet op de pof, maar gewoon zo, van de lopende rekening.
Ik ga ook vaak weg, maar ik woon goedkoop en hecht verder weinig aan luxe. Maar als ik bij sommige stellen van mijn leeftijd kijk dan denk ik wel eens waar doen ze het allemaal van . Later blijkt dat veel op de pof gedaan is, en nu gaan lopen janken dat ze aan elkaar vast zitten vanwege allerlei schulden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_107452650
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik ga ook vaak weg, maar ik woon goedkoop en hecht verder weinig aan luxe. Maar als ik bij sommige stellen van mijn leeftijd kijk dan denk ik wel eens waar doen ze het allemaal van . Later blijkt dat veel op de pof gedaan is, en nu gaan lopen janken dat ze aan elkaar vast zitten vanwege allerlei schulden.
Die types ken ik (en ik denk iedereen wel) ook wel. Maar om nu te zeggen dat het vaker huurders of juist vaker kopers zijn die zich daaraan schuldig maken, zou ik niet durven beweren... :N

(Dat doe jij overigens niet, en ik ga er vanuit dat je zonder bron die indruk ook niet wilt wekken.)
pi_107452762
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar nu geef je (ongetwijfeld bewust) een voorbeeld van iets wat wettelijk niet toegestaan is. Verander in dit voorbeeld "je vrouw" eens in "je auto", dan zal de rechter dat aanzienlijk redelijker vinden.
Dat zegt hij toch ook :?

quote:
Of heb je daar (ongetwijfeld bewust) 'overheen' gelezen?

NB: Als je gewoon je hypotheek maandelijks netjes betaald, en het onderpand daalt in waarde, mag een bank best een aanvullende zekerheidstelling vragen. Maar als je die niet geeft, is er geen rechter te vinden die je ertoe zal dwingen.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:14:51 #49
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_107456741
Iemand die netjes betaald en geen problemen in het vooruitzicht heeft worden gewoon met rust gelaten hoor. Banken gaan echt niet alle onderpanden actief toetsen en aanvullende zaken eisen of het anders gedwongen verkopen.
Je snijdt jezelf toch ook niet in je dikke duim imcj?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_107457544
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:14 schreef Sjabba het volgende:
Iemand die netjes betaald en geen problemen in het vooruitzicht heeft worden gewoon met rust gelaten hoor. Banken gaan echt niet alle onderpanden actief toetsen en aanvullende zaken eisen of het anders gedwongen verkopen.
Al zouden ze het willen... Ze mogen het niet. Ook niet als het in de voorwaarden staat. (Nee, echt niet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')