Ja nou! Het verbergen van het iets normaals als hoofdhaar omdat een onzichtbaar wezen in een andere dimensie je anders eeuwig laat branden (wel alleen als je vrouw bent) is inderdaad veel aantrekkelijker dan met! Bah! Hoofdhaar zienquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:50 schreef Soury het volgende:
[..]
Gooi het maar op scheel, echt. Hoofdoekjes dagelijks. Ik vind die dames er nog meer aantrekkelijker uitzien dan de meeste dames zonder
Mijn moeder droeg ook een hoofddoekje in de jaren 70quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja nou! Het verbergen van het iets normaals als hoofdhaar omdat een onzichtbaar wezen in een andere dimensie je anders eeuwig laat branden (wel alleen als je vrouw bent) is inderdaad veel aantrekkelijker dan met! Bah! Hoofdhaar zienGatverdamme
Verbied liever uggs en die wijfen die dik zijn in een legging ofzoquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja nou! Het verbergen van het iets normaals als hoofdhaar omdat een onzichtbaar wezen in een andere dimensie je anders eeuwig laat branden (wel alleen als je vrouw bent) is inderdaad veel aantrekkelijker dan met! Bah! Hoofdhaar zienGatverdamme
De mijnes (uit 45) niet. Dat vond ze iet voor oude vrouwen. En zelfs mijn oma droeg alleen een doorzichtig plastic doekje als het regende bv.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:55 schreef Soury het volgende:
[..]
Mijn moeder droeg ook een hoofddoekje in de jaren 70![]()
Ik heb het ook tot nu toe maar een paar keer gezien. Terwijl ik op best veel plekken kom.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:25 schreef Soury het volgende:
Ik woon al 28 jaar in Amsterdam, ik heb nog nooit een burka gezien.
Echt, dit moet een argument voorstellen? Dit moet een soortement van tegenstand zijn? Waarom besteed ik nog tijd aan dit soort IVBMO-voorstellen? Wat de neuk heeft dit ermee te maken? Eerst janken dat een verbod niet kan, dan als een mongool een kutverhaal ophangen dat het verbergen van hoofdhaar (alleen bij vrouwen dan) mooier is dan dat niet doen en dan een lulverhaal ophangen dat een verbod toch wel leuk is voor Uggs en dikke wijven in een legging. WTF is dit voor shit?quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Verbied liever uggs en die wijfen die dik zijn in een legging ofzo
Hoor jij me janken ?quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Echt, dit moet een argument voorstellen? Dit moet een soortement van tegenstand zijn? Waarom besteed ik nog tijd aan dit soort IVBMO-voorstellen? Wat de neuk heeft dit ermee te maken? Eerst janken dat een verbod niet kan, dan als een mongool een kutverhaal ophangen dat het verbergen van hoofdhaar (alleen bij vrouwen dan) mooier is dan dat niet doen en dan een lulverhaal ophangen dat een verbod toch wel leuk is voor Uggs en dikke wijven in een legging. WTF is dit voor shit?
Ja al teveel posts.quote:
Gelul en je weet het. Jij jankt op niks afquote:
Die hebben een baard, die beschermd net zo goedquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:21 schreef Droomert het volgende:
[..]
Waarom lopen mannen er dan nooit in?
WTFquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De mijnes (uit 45) niet. Dat vond ze iet voor oude vrouwen. En zelfs mijn oma droeg alleen een doorzichtig plastic doekje als het regende bv.
Maar ik ben blij toe dat je hoofdhaar lelijk vindt. En dat het maar goed is dat een wezen in een andere dimensie dat eist.
Ook last van klopgeesten soms?
Wat je niet ziet bestaat hier kennelijk niet...quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:59 schreef Loverrrr het volgende:
[..]
Ik heb het ook tot nu toe maar een paar keer gezien. Terwijl ik op best veel plekken kom.
Maar goed..wet is puur bedoeld om de PVV lekker tevreden te houden en de mensen
af te leiden van de echte problemen die zich afspelen.in Nederland.
Wat lul je nou, ze komen de straat niet op. M.a.w. niemand heeft ze ooit gezien, wie stoort zich daar dan aanquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wat je niet ziet bestaat hier kennelijk niet...
Zelfs met Burka mag 90% van de vrouwen al niet naar buiten
Ze wonen soms al tientallen jaren in Nederland, maar vertonen zich nooit op straat.
Verborgen Islamitische vrouwen.
Hun aantal is onbekend, omdat ze geďsoleerd leven en het probleem daardoor onzichtbaar is.
Toch kan wel aangenomen worden dat het om minimaal honderden vrouwen gaat.
Netwerk gaat naar hen op zoek.
De vrouwen hebben gedurende de jaren van hun huwelijk weinig daglicht gezien en nauwelijks tot
geen contact gehad met buren, kennissen of vrienden. Ze zijn binnengehouden, onderdrukt en dikwijls
ook geslagen door hun man.
Beiden hebben het aangedurfd om uiteindelijk van hun man te scheiden: een uitzonderlijke en niet-
geaccepteerde keuze in hun cultuur. Geheel op eigen kracht moeten ze nu verder.
Gevaar voor eigen leven:
Het isolement weerhoudt de nog jonge Karima, de derde vrouw die wordt geportretteerd, ervan om
bij haar man weg te gaan. Sinds de eerste dag van haar huwelijk sluit haar man haar op in huis.
Hij verbiedt haar op bezoek te gaan bij vrienden, te studeren of boodschappen te doen.
Als ze op bezoek wil bij haar familie gaat hij altijd mee. Met gevaar voor eigen leven wil ze haar
verhaal vertellen, in de hoop dat het haar kan helpen, en dat het iets verandert aan de situatie van de
vele verborgen vrouwen in Nederland.In de uitzending reageert minister Verdonk van
Vreemdelingenzaken en Integratie op de verhalen van deze vrouwen.
Diegene die ik wel buiten zie, want ja sorry ik zie ze wel, dat is al erg genoeg dat ze er zo moetenquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat lul je nou, ze komen de straat niet op. M.a.w. niemand heeft ze ooit gezien, wie stoort zich daar dan aan![]()
Welke dubieuze bron heb je aan geboordt
Verwar je niet hoofdoekjes met burka'squote:Op donderdag 2 februari 2012 22:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Diegene die ik wel buiten zie, want ja sorry ik zie ze wel, dat is al erg genoeg dat ze er zo moeten
bijlopen, die honderden die zelfs met Burka niet naar buiten mogen bestaan ook !
Als het honderden opgesloten hondjes of katten waren die werden mishandeld zou iedereen
op zijn achterste poten staan, maar nu zijn het ''maar'' vrouwen.
Het meeste stoor ik mij nog aan het feit dat er gewoon mensen zijn die het probleem
glashard blijven ontkennen.
En ik weet nu al de argumenten die er komen:
''Dus als je de Burka verbied dan mogen die vrouwen die nu wél naar buiten mogen ook
niet meer naar buiten.''
Dat wordt het tegenargument, tja dan zit er niets anders op dan alles maar gewoon zo te
laten zoals het is.
eh... hoofddoekjes zie ik elke dag met bosjes tegelijk, ,maar burka's zie ik ookquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Verwar je niet hoofdoekjes met burka'sDie komen niet eens buiten volgens jou, en hou es op met hondjes en katjes
Hoe voel je je als je een boerka dragende vrouw ziet dan?quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
eh... hoofddoekjes zie ik elke dag met bosjes tegelijk, ,maar burka's zie ik ook
niet dagelijks en niet met bosjes tegelijk, dat dan weer niet, maar dat jij er nog
nooit eentje gezien hebt kan ik natuurlijk niks aan doen er zijn hier wel meer mensen
die zeggen dat ze nog nooit een vrouw in Burka hebben gezien.
Dus heb je er toch geen last van, als ze niet naar buiten komen bedoel ik.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wat je niet ziet bestaat hier kennelijk niet...
Zelfs [b]met Burka mag 90% van de vrouwen al niet naar buiten[/b]
Ze wonen soms al tientallen jaren in Nederland, maar vertonen zich nooit op straat.
Verborgen Islamitische vrouwen.
Hun aantal is onbekend, omdat ze geďsoleerd leven en het probleem daardoor onzichtbaar is.
Toch kan wel aangenomen worden dat het om minimaal honderden vrouwen gaat.
Netwerk gaat naar hen op zoek.
De vrouwen hebben gedurende de jaren van hun huwelijk weinig daglicht gezien en nauwelijks tot
geen contact gehad met buren, kennissen of vrienden. Ze zijn binnengehouden, onderdrukt en dikwijls
ook geslagen door hun man.
Beiden hebben het aangedurfd om uiteindelijk van hun man te scheiden: een uitzonderlijke en niet-
geaccepteerde keuze in hun cultuur. Geheel op eigen kracht moeten ze nu verder.
Gevaar voor eigen leven:
Het isolement weerhoudt de nog jonge Karima, de derde vrouw die wordt geportretteerd, ervan om
bij haar man weg te gaan. Sinds de eerste dag van haar huwelijk sluit haar man haar op in huis.
Hij verbiedt haar op bezoek te gaan bij vrienden, te studeren of boodschappen te doen.
Als ze op bezoek wil bij haar familie gaat hij altijd mee. Met gevaar voor eigen leven wil ze haar
verhaal vertellen, in de hoop dat het haar kan helpen, en dat het iets verandert aan de situatie van de
vele verborgen vrouwen in Nederland.In de uitzending reageert minister Verdonk van
Vreemdelingenzaken en Integratie op de verhalen van deze vrouwen.
hmmm goeie vraag....quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:45 schreef Loverrrr het volgende:
[..]
Hoe voel je je als je een boerka dragende vrouw ziet dan?
Nou ja, de meisjes zeggen het zelf al, dat gezicht bedekken hoeft niet eens !quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:50 schreef Flow3r het volgende:
ik zag vandaag een programma over 2 vrouwen met boerka die ergens binnen waren en een kop thee wilden gaan drinken. Dat ging niet zo gemakkelijk onder die doek en afzetten was er niet bij want ze spraken met een man.
Dat vindt ik toch wel ver gaan hoor
http://www.eo.nl/programm(...)esp?article=12897215
Dan donderen ze alle drie maar opquote:Op donderdag 2 februari 2012 23:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
En dan wil ik dus nog even als laatste toevoegen dat, als iedereen tegen het Burkaverbod
stemt, dat dat dan ook nog eens een omgekeerde werking zou kunnen hebben.
Alle vrouwen die nu wél de straat op mogen zónder gelaatsbedekking krijgen misschien straks
wel te horen, nou ze vinden het in Nederland helemaal oké, geen enkel probleem, dus doe jij
nu ook maar zo'n sluier voor je gezicht.
En wat verdere gezichtsbedekkende kleding betreft dat kan dus ook niemand meer verbieden,
het is dus alles of niets.
Want je kan niet het één verbieden en het ander niet.
Zodra je als bioscoophouder of busmaatschappij als huisregel stelt dat gelaatsbedekkende kleding niet is toegestaan, heb je binnen de kortste keren een rechtszaak aan je kont, omdat je iemand in boerka niet mag weigeren. En waarom niet? Vrijheid van religie. Je verliest dat.quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:37 schreef du_ke het volgende:
Een stadion lijkt me iets anders dan de openbare ruimte. Een stadion mag gewoon huisregels opstellen net zoals een school of winkel dat mag doen.
Je snapt toch wel dat er een verschil zit tussen een overheid die kledingwetten oplegt (en die zoals in Saoudi-Arabie moet gaan handhaven volgens bepaalde partijen) of een bedrijf dat huisregels heeft?
De discussie loopt al even en ik heb je er ook al een paar keer in gezien dus ik vraag me echt oprecht af of het nooit eerder in je op is gekomen dat zo'n verschil kan bestaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |