abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107530157
quote:
3s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:19 schreef Droomert het volgende:

[..]

Als de kleding een heel andere waarde heeft dan 'gewoon leuk' dan vind ik het helemaal niet zo erg om het te verbieden.
Dat kan een keuze zijn. Ik vind het niet iets wat bij een modern liberaal land past om kleding te gaan verbieden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107530176
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nou dat een Burka een gevalletje van vrouwenonderdrukking is kan je toch moeilijk ontkennen :')
Dus wat dat betreft is dat nog een gunstige bijkomstigheid wat mij betreft ...
Mwah .. in de culturen waar het vandaan komt lijkt het mij eerlijk gezegd de enige manier om je huid te beschermen .. dat continu zandstralen is niet echt bevorderlijk voor je teint namelijk .. dus ik neem aan dat het geboren is uit vrouwelijke ijdelheid.
Dat het op gegeven moment gebruikt werd door de Taliban om de vrouwen te onderdrukken zal ik zeker niet ontkennen, en dat de Wahabisten dat oppikken ook niet, en dat is zeker iets waarvoor je moet waken.

Maar hoe zit dat dan met de vrouwen die die sluier vrijwillig dragen, en dat zijn hier in West-Europa aardig wat naar ik heb begrepen? Die dragen die sluier uit religieuze overtuiging, en dat recht hebben ze volgens onze grondwet .. moeten die zich dan maar terug trekken in een klooster of zo, net als de Katholieken die de sluier aannemen?
pleased to meet you
pi_107530198
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus de KKK-outfit en het fraaie SS-uniform moeten gewoon weer gedragen kunnen worden in NL?
Eveneens als in je blote reet je kind naar school brengen?
jah... joh, vinden de politieke correcte lieden ook vast wel goed :Y
pi_107530204
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat kan een keuze zijn. Ik vind het niet iets wat bij een modern liberaal land past om kleding te gaan verbieden.
Ik vind niet dat onderdrukking door kleding bij een modern land past. Want zeg nou zelf, daar wordt het toch echt voor gebruikt.
pi_107530249
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Mwah .. in de culturen waar het vandaan komt lijkt het mij eerlijk gezegd de enige manier om je huid te beschermen .. dat continu zandstralen is niet echt bevorderlijk voor je teint namelijk .. dus ik neem aan dat het geboren is uit vrouwelijke ijdelheid.
Dat het op gegeven moment gebruikt werd door de Taliban om de vrouwen te onderdrukken zal ik zeker niet ontkennen, en dat de Wahabisten dat oppikken ook niet, en dat is zeker iets waarvoor je moet waken.

Maar hoe zit dat dan met de vrouwen die die sluier vrijwillig dragen, en dat zijn hier in West-Europa aardig wat naar ik heb begrepen? Die dragen die sluier uit religieuze overtuiging, en dat recht hebben ze volgens onze grondwet .. moeten die zich dan maar terug trekken in een klooster of zo, net als de Katholieken die de sluier aannemen?
Waarom lopen mannen er dan nooit in?
pi_107530300
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:20 schreef Droomert het volgende:

[..]

Ik vind niet dat onderdrukking door kleding bij een modern land past. Want zeg nou zelf, daar wordt het toch echt voor gebruikt.
Oh, de boerka is een volstrekt achterlijke manier van kleden. Maar denk je dat die onderdrukking minder wordt als het dragen van die lap stof verboden wordt? Misschien moeten die vrouwen dan wel verplicht binnen blijven.

Als de onderdrukking je punt is doe daar dan wat aan. Dit is kansloze symptoombestrijding.
pi_107530346
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:20 schreef moussie het volgende:

[..]

uhu... ja vast en de zandstormen zijn in Nederland ook schering en inslag

sjezus dit is pure tijdverspilling hier :')
pi_107530366
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

jah... joh, vinden de politieke correcte lieden ook vast wel goed :Y
Er een wet voor opstellen om het te gaan verbieden gaat me toch echt te ver. Smakeloosheid verbieden helpt volgens mij niet zo.
pi_107530464
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh, de boerka is een volstrekt achterlijke manier van kleden. Maar denk je dat die onderdrukking minder wordt als het dragen van die lap stof verboden wordt? Misschien moeten die vrouwen dan wel verplicht binnen blijven.

Als de onderdrukking je punt is doe daar dan wat aan. Dit is kansloze symptoombestrijding.
Je geeft hiermee dus meteen aan dat iedereen die zo'n ding draagt het door onderdrukking doet?
pi_107531149
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:25 schreef Droomert het volgende:

[..]

Je geeft hiermee dus meteen aan dat iedereen die zo'n ding draagt het door onderdrukking doet?
Iedereen weet ik niet maar het zal zeker in veel gevallen gebeuren (wat is veel trouwens? zoveel boerkadraagsters zijn er ook weer niet in Nederland).
maar verdwijnt die onderdrukking met een verbod?
Om maar eens op jouw vergelijking terug te komen, verdwijnt moord omdat je het verbiedt?
pi_107531304
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Iedereen weet ik niet maar het zal zeker in veel gevallen gebeuren (wat is veel trouwens? zoveel boerkadraagsters zijn er ook weer niet in Nederland).
Om maar eens op jouw vergelijking terug te komen, verdwijnt moord omdat je het verbiedt?
Nee, maar je geeft wel een signaal af aan eventuele gelukzoekers.
Ook beschermt het de toekomstige generatie die er eventueel in gedrukt worden.

Het aanpakken van de onderdrukking zelf is een volgende step.
pi_107531447
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:39 schreef Droomert het volgende:

Het aanpakken van de onderdrukking zelf is een volgende step.
Dus eerst maar zoveel mogelijk symptomen aanpakken met kansloze wetten voor je eens gaat overwegen om het probleem zelf echt aan te pakken? Bijzonder hoor :)
pi_107531668
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dus eerst maar zoveel mogelijk symptomen aanpakken met kansloze wetten voor je eens gaat overwegen om het probleem zelf echt aan te pakken? Bijzonder hoor :)
Nee, maar een eerste stap moet er komen.
pi_107531984
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er een wet voor opstellen om het te gaan verbieden gaat me toch echt te ver. Smakeloosheid verbieden helpt volgens mij niet zo.
Voor de 1000e keer: die wetten zijn er al decennia.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_107532007
quote:
15s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:46 schreef Droomert het volgende:

[..]

Nee, maar een eerste stap moet er komen.
Dan zou ik liever energie steken in een maatregel die wel een beetje kan helpen tegen die onderdrukking en die niet puur voor de bühne wordt genomen.
pi_107532027
quote:
15s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Voor de 1000e keer: die wetten zijn er al decennia.
Afschaffen wat mij betreft en zeker niet uitbreiden.
pi_107532077
quote:
15s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan zou ik liever energie steken in een maatregel die wel een beetje kan helpen tegen die onderdrukking en die niet puur voor de bühne wordt genomen.
Tja als het mag, gaat het onderdrukken ook makkelijk.
Kijk, het mag hier dus aan met dat ding.
Dat doet mijn oom ook.
pi_107532303
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar je ziet toch zelf ook wel in dat het een glijdende schaal is?
25 jaar geleden liepen er 0 burqas in NL (en Europa rond). Ook de religieuze hoofddoek was toen een onbekend verschijnsel. Je zag alleen die plastic capjes wel eens bij oude vrouwen als het waaide of regende.
Onderstussen is de hoofddoek vrijwel in de meerderheid op heel veel scholen en is het in de stad massaal aanwezig. En waar er 10 jaar geleden misschien 1 burqa rondliep zijn het er nu al honderden geworden.

Ik heb vroeger als kind/puber NOOIT een burqa gezien in Den Haag en de hoofddoeken waren toen vooral van de moeders van de allochtone meisjes. Tegenwoordig lopen vrijwel alle allochtone meisjes erin en is het sinds een jaar of wat zelfs zo erg dat op basisscholen die hoofddoekjes gemeengoed worden. Tevens zie je meer en meer Burqa's rondlopen. Je ziet die trend toch wel? Kom op.

Ik had als kind nooit verwacht dat een wijk als Laakkwartier, waarvan bv een straat als de Gouverneurlaan gewoon een upperclass-gebied was ooit zo snel zou vervallen (binnen 10 a 15 jaar) tot vrijwel alleen maar allochtoon en dat de basisschool waar ik op heb gezeten Nederlands niet eens meer als voertaal heeft op het schoolplein. Ik heb er gestaan met m'n dochtertje om te kijken of zij daar heen kon, ik ben gillend weggerend.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_107532534
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Afschaffen wat mij betreft en zeker niet uitbreiden.
Wanneer komen jullie dan met het voorstel om die af te schaffen?
pi_107533187
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maar je ziet toch zelf ook wel in dat het een glijdende schaal is?
Nieuwe kledingwetten introduceren lijkt me net zo goed een glijdende schaal...

quote:
15s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wanneer komen jullie dan met het voorstel om die af te schaffen?
Per direct als het aan mij ligt. Net als bijvoorbeeld het verbod op het uitgeven van Mein Kampf.
pi_107533377
Ja leuk hoor duke, maar jouw partij zal NOOIT voor het opheffen van dat soort verboden zijn.

Maar gaat dan wel oproepen om ook een burqa te dragen :')

Mensen die een burqa dragen zijn aanhangers van de meest extreme vorm van islam, laat ik het maar de Afghanistan/SA-variant noemen. Salafisme/wahabisme whatever. Dat zijn aanhangers van de meest extreme sharia-wetten, waar ze met droge ogen zullen goedpraten dat iemand die de islam verlaat onder hun wetten de doodstraf moet krijgen. Waarom verdedigen jullie dat soort mensen en gebruiken?
pi_107533645
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja leuk hoor duke, maar jouw partij zal NOOIT voor het opheffen van dat soort verboden zijn.

Ik heb geen partij. Maar zowel D66 als GL (de partijen waar ik meestal op stem) zijn bijvoorbeeld tegen het verbod op Mein Kampf.
pi_107533972
Ik woon al 28 jaar in Amsterdam, ik heb nog nooit een burka gezien. :N
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_107534541
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:25 schreef Soury het volgende:
Ik woon al 28 jaar in Amsterdam, ik heb nog nooit een burka gezien. :N
:')
Dan ben je OF scheel OF je komt nooit buiten de Grachtengordel.
pi_107535758
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

:')
Dan ben je OF scheel OF je komt nooit buiten de Grachtengordel.
Gooi het maar op scheel, echt. Hoofdoekjes dagelijks. Ik vind die dames er nog meer aantrekkelijker uitzien dan de meeste dames zonder
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')