Dat kan een keuze zijn. Ik vind het niet iets wat bij een modern liberaal land past om kleding te gaan verbieden.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:19 schreef Droomert het volgende:
[..]
Als de kleding een heel andere waarde heeft dan 'gewoon leuk' dan vind ik het helemaal niet zo erg om het te verbieden.
Mwah .. in de culturen waar het vandaan komt lijkt het mij eerlijk gezegd de enige manier om je huid te beschermen .. dat continu zandstralen is niet echt bevorderlijk voor je teint namelijk .. dus ik neem aan dat het geboren is uit vrouwelijke ijdelheid.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nou dat een Burka een gevalletje van vrouwenonderdrukking is kan je toch moeilijk ontkennen![]()
Dus wat dat betreft is dat nog een gunstige bijkomstigheid wat mij betreft ...
jah... joh, vinden de politieke correcte lieden ook vast wel goedquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus de KKK-outfit en het fraaie SS-uniform moeten gewoon weer gedragen kunnen worden in NL?
Eveneens als in je blote reet je kind naar school brengen?
Ik vind niet dat onderdrukking door kleding bij een modern land past. Want zeg nou zelf, daar wordt het toch echt voor gebruikt.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kan een keuze zijn. Ik vind het niet iets wat bij een modern liberaal land past om kleding te gaan verbieden.
Waarom lopen mannen er dan nooit in?quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah .. in de culturen waar het vandaan komt lijkt het mij eerlijk gezegd de enige manier om je huid te beschermen .. dat continu zandstralen is niet echt bevorderlijk voor je teint namelijk .. dus ik neem aan dat het geboren is uit vrouwelijke ijdelheid.
Dat het op gegeven moment gebruikt werd door de Taliban om de vrouwen te onderdrukken zal ik zeker niet ontkennen, en dat de Wahabisten dat oppikken ook niet, en dat is zeker iets waarvoor je moet waken.
Maar hoe zit dat dan met de vrouwen die die sluier vrijwillig dragen, en dat zijn hier in West-Europa aardig wat naar ik heb begrepen? Die dragen die sluier uit religieuze overtuiging, en dat recht hebben ze volgens onze grondwet .. moeten die zich dan maar terug trekken in een klooster of zo, net als de Katholieken die de sluier aannemen?
Oh, de boerka is een volstrekt achterlijke manier van kleden. Maar denk je dat die onderdrukking minder wordt als het dragen van die lap stof verboden wordt? Misschien moeten die vrouwen dan wel verplicht binnen blijven.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:20 schreef Droomert het volgende:
[..]
Ik vind niet dat onderdrukking door kleding bij een modern land past. Want zeg nou zelf, daar wordt het toch echt voor gebruikt.
uhu... ja vast en de zandstormen zijn in Nederland ook schering en inslagquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah .. in de culturen waar het vandaan komt lijkt het mij eerlijk gezegd de enige manier om je huid te beschermen .. dat continu zandstralen is niet echt bevorderlijk voor je teint namelijk .. dus ik neem aan dat het geboren is uit vrouwelijke ijdelheid.
Er een wet voor opstellen om het te gaan verbieden gaat me toch echt te ver. Smakeloosheid verbieden helpt volgens mij niet zo.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
jah... joh, vinden de politieke correcte lieden ook vast wel goed
Je geeft hiermee dus meteen aan dat iedereen die zo'n ding draagt het door onderdrukking doet?quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh, de boerka is een volstrekt achterlijke manier van kleden. Maar denk je dat die onderdrukking minder wordt als het dragen van die lap stof verboden wordt? Misschien moeten die vrouwen dan wel verplicht binnen blijven.
Als de onderdrukking je punt is doe daar dan wat aan. Dit is kansloze symptoombestrijding.
Iedereen weet ik niet maar het zal zeker in veel gevallen gebeuren (wat is veel trouwens? zoveel boerkadraagsters zijn er ook weer niet in Nederland).quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:25 schreef Droomert het volgende:
[..]
Je geeft hiermee dus meteen aan dat iedereen die zo'n ding draagt het door onderdrukking doet?
Nee, maar je geeft wel een signaal af aan eventuele gelukzoekers.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Iedereen weet ik niet maar het zal zeker in veel gevallen gebeuren (wat is veel trouwens? zoveel boerkadraagsters zijn er ook weer niet in Nederland).
maar verdwijnt die onderdrukking met een verbod?
Om maar eens op jouw vergelijking terug te komen, verdwijnt moord omdat je het verbiedt?
Dus eerst maar zoveel mogelijk symptomen aanpakken met kansloze wetten voor je eens gaat overwegen om het probleem zelf echt aan te pakken? Bijzonder hoorquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:39 schreef Droomert het volgende:
Het aanpakken van de onderdrukking zelf is een volgende step.
Nee, maar een eerste stap moet er komen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dus eerst maar zoveel mogelijk symptomen aanpakken met kansloze wetten voor je eens gaat overwegen om het probleem zelf echt aan te pakken? Bijzonder hoor
Voor de 1000e keer: die wetten zijn er al decennia.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er een wet voor opstellen om het te gaan verbieden gaat me toch echt te ver. Smakeloosheid verbieden helpt volgens mij niet zo.
Dan zou ik liever energie steken in een maatregel die wel een beetje kan helpen tegen die onderdrukking en die niet puur voor de bühne wordt genomen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:46 schreef Droomert het volgende:
[..]
Nee, maar een eerste stap moet er komen.
Afschaffen wat mij betreft en zeker niet uitbreiden.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Voor de 1000e keer: die wetten zijn er al decennia.
Tja als het mag, gaat het onderdrukken ook makkelijk.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan zou ik liever energie steken in een maatregel die wel een beetje kan helpen tegen die onderdrukking en die niet puur voor de bühne wordt genomen.
Maar je ziet toch zelf ook wel in dat het een glijdende schaal is?quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Iedereen weet ik niet maar het zal zeker in veel gevallen gebeuren (wat is veel trouwens? zoveel boerkadraagsters zijn er ook weer niet in Nederland).
maar verdwijnt die onderdrukking met een verbod?
Om maar eens op jouw vergelijking terug te komen, verdwijnt moord omdat je het verbiedt?
Wanneer komen jullie dan met het voorstel om die af te schaffen?quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Afschaffen wat mij betreft en zeker niet uitbreiden.
Nieuwe kledingwetten introduceren lijkt me net zo goed een glijdende schaal...quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar je ziet toch zelf ook wel in dat het een glijdende schaal is?
Per direct als het aan mij ligt. Net als bijvoorbeeld het verbod op het uitgeven van Mein Kampf.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wanneer komen jullie dan met het voorstel om die af te schaffen?
Ik heb geen partij. Maar zowel D66 als GL (de partijen waar ik meestal op stem) zijn bijvoorbeeld tegen het verbod op Mein Kampf.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja leuk hoor duke, maar jouw partij zal NOOIT voor het opheffen van dat soort verboden zijn.
quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:25 schreef Soury het volgende:
Ik woon al 28 jaar in Amsterdam, ik heb nog nooit een burka gezien.
Gooi het maar op scheel, echt. Hoofdoekjes dagelijks. Ik vind die dames er nog meer aantrekkelijker uitzien dan de meeste dames zonderquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dan ben je OF scheel OF je komt nooit buiten de Grachtengordel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |