Ik heb me erg in moeten houden, maar heb de andere reacties niet gelezen tot ik mijn eigen plan van aanpak heb gepresenteerd. Ben benieuwd welke gaten er in worden geschoten (op het feit dat je met zes mariniers geen groot gebouw kunt zuiveren na).quote:Op maandag 6 februari 2012 23:19 schreef AchJa het volgende:
Ik heb deze bewust laten schieten omdat ik er naar mijn mening te laat ingerold was. Ik hou niet van leunstoelgeneraals.
Omdat dat geen gemeengoed is en dan moet je weer met subsonische munitie gaan werken.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:20 schreef Sloggi het volgende:
Waarom zou er eigenlijk in een situatie als deze voor worden gekozen geen geluidsdempers te gebruiken?
Waarom snijdt dat eerste argument geen hout? Of dacht je dat iedereen maar even bij KCT/ MARSOF kan gaan buurten om een handvol dempers op te halen?quote:Op maandag 6 februari 2012 23:27 schreef Sloggi het volgende:
Je eerste argument snijdt natuurlijk geen hout. Dat er praktische bezwaren bestonden wist ik niet.
Gewoon zelf effe maken johquote:Op maandag 6 februari 2012 23:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom snijdt dat eerste argument geen hout? Of dacht je dat iedereen maar even bij KCT/ MARSOF kan gaan buurten om een handvol dempers op te halen?
Je zegt dat het niet wordt gedaan omdat het nu eenmaal in de regel niet wordt gedaan. Cirkeltje.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom snijdt dat eerste argument geen hout? Of dacht je dat iedereen maar even bij KCT/ MARSOF kan gaan buurten om een handvol dempers op te halen?
Ik bedoel "geen gemeengoed" in de vorm van enkel bij een select clubje aanwezig.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je zegt dat het niet wordt gedaan omdat het nu eenmaal in de regel niet wordt gedaan. Cirkeltje.
Bedankt voor je kritiek.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:29 schreef Rave_NL het volgende:
Sloggi, ik heb hem nog enkel vluggetjes doorgelezen maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat jij er 100% van uit gaat dat de vijand zich in de 3 grote gebouwen verschanst, en vrijwel tot compleet niet in de andere gebouwen.
Daarnaast ben je aardig optimistisch over het feit dat de tunnel een zekerheid is.
In het begin van je operatie laat je het marksmanteam het hotel in de gaten houden, en de geweergroep de weg.
Als er vijand in het ziekenhuis naar buiten kijkt zien ze de muzzelflash van de 338, zeker bij nacht. Als zij dan het vuur openen vanuit het hotel, nog geen 300m vanaf hoge positie, ben je dan bereid om met jouw geweergroep spreidingsvuur af te geven en zo het hotel te bestrijken, met burgerdoden als mogelijk gevolg?
Hoe kun je het radiostation veilig stellen zonder ook maar 1 stap binnen te zetten?
Niet om je aan te vallen, maar je moet beslissingen maken op basis van wat je weet, maar ook beseffen dat je niet alles weet. Dat de vijand 3 versterkte posities heeft wilt niet zeggen dat ze zich niet op andere plaatsen ophouden, zeker 's nachts.
Ok.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik bedoel "geen gemeengoed" in de vorm van enkel bij een select clubje aanwezig.
Nee, enkel indien ze zich zouden moeten verdedigen/ontdekt zijn. Mijn TIC is enkel op positie om de peletonscommandant (CO) ogen te bieden. Ik wil namelijk als CO ook gaarne weten wat er aan de andere kant van het dorp afspeelt (omtrekkende beweging van vijand? etc). 1C die aan TIC toegevoegd is zal ook enkel indien nodig vuurcontact maken. In eerste plaats gaat het enkel mee voor de veiligheid van TIC. De enige uitzondering is dat C1 de tunnels tussen het politie gebouw (BM9) en het stadhuis (BM2), alswel de tunnel tussen het postkantoor (BM1 en BM2 onbruikbaar kunnen maken voor af danwel aanvoer van vijandelijke troepen, indien dit als van belang voor verdere operaties (eigen of zuster peletons) word ingeschat door de CO.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:49 schreef Sloggi het volgende:
Sine, ik neem aan dat jouw TIC ook niet vuurt als de strijd eenmaal is losgebarsten?
De DShK is een Russische 12.7 mm HMG.quote:Op maandag 2 april 2012 19:35 schreef Mojo-Jojo het volgende:
Kleine vraag,
Ben bezig aan het tweede scenario (zonder enige vorm van militaire ervaring). Heb even gezocht naar de BRDM-2; vind niet wat Dshk zou moeten zijn? Volgens wikipedia (op dit gebied wel redelijk betrouwbaar) is de bewapening een 14.5 mm HMG en een 7.62mm LMG, kan ik hiervan uitgaan of betekent Dshk wat anders?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |