abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107698238
Misschien WO2 scenariotje ?
  maandag 6 februari 2012 @ 23:19:14 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107698364
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:19 schreef AchJa het volgende:
Ik heb deze bewust laten schieten omdat ik er naar mijn mening te laat ingerold was. Ik hou niet van leunstoelgeneraals.
Ik heb me erg in moeten houden, maar heb de andere reacties niet gelezen tot ik mijn eigen plan van aanpak heb gepresenteerd. Ben benieuwd welke gaten er in worden geschoten (op het feit dat je met zes mariniers geen groot gebouw kunt zuiveren na).

Waarom zou er eigenlijk in een situatie als deze voor worden gekozen geen geluidsdempers te gebruiken?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2012 23:21:45 ]
  maandag 6 februari 2012 @ 23:25:31 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107698550
quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:20 schreef Sloggi het volgende:

Waarom zou er eigenlijk in een situatie als deze voor worden gekozen geen geluidsdempers te gebruiken?
Omdat dat geen gemeengoed is en dan moet je weer met subsonische munitie gaan werken.
pi_107698646
Je eerste argument snijdt natuurlijk geen hout. Dat er praktische bezwaren bestonden wist ik niet.
  maandag 6 februari 2012 @ 23:29:03 #181
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107698695
Sloggi, ik heb hem nog enkel vluggetjes doorgelezen maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat jij er 100% van uit gaat dat de vijand zich in de 3 grote gebouwen verschanst, en vrijwel tot compleet niet in de andere gebouwen.

Daarnaast ben je aardig optimistisch over het feit dat de tunnel een zekerheid is.

In het begin van je operatie laat je het marksmanteam het hotel in de gaten houden, en de geweergroep de weg.

Als er vijand in het ziekenhuis naar buiten kijkt zien ze de muzzelflash van de 338, zeker bij nacht. Als zij dan het vuur openen vanuit het hotel, nog geen 300m vanaf hoge positie, ben je dan bereid om met jouw geweergroep spreidingsvuur af te geven en zo het hotel te bestrijken, met burgerdoden als mogelijk gevolg?

Hoe kun je het radiostation veilig stellen zonder ook maar 1 stap binnen te zetten?

Niet om je aan te vallen, maar je moet beslissingen maken op basis van wat je weet, maar ook beseffen dat je niet alles weet. Dat de vijand 3 versterkte posities heeft wilt niet zeggen dat ze zich niet op andere plaatsen ophouden, zeker 's nachts. ;)
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 6 februari 2012 @ 23:29:45 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107698721
quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:27 schreef Sloggi het volgende:
Je eerste argument snijdt natuurlijk geen hout. Dat er praktische bezwaren bestonden wist ik niet.
Waarom snijdt dat eerste argument geen hout? Of dacht je dat iedereen maar even bij KCT/ MARSOF kan gaan buurten om een handvol dempers op te halen?
pi_107698754
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom snijdt dat eerste argument geen hout? Of dacht je dat iedereen maar even bij KCT/ MARSOF kan gaan buurten om een handvol dempers op te halen?
Gewoon zelf effe maken joh :P.
pi_107698768
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je zegt dat het niet wordt gedaan omdat het nu eenmaal in de regel niet wordt gedaan. Cirkeltje.
  maandag 6 februari 2012 @ 23:32:46 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107698841
quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:30 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je zegt dat het niet wordt gedaan omdat het nu eenmaal in de regel niet wordt gedaan. Cirkeltje.
Ik bedoel "geen gemeengoed" in de vorm van enkel bij een select clubje aanwezig.
pi_107699119
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:29 schreef Rave_NL het volgende:
Sloggi, ik heb hem nog enkel vluggetjes doorgelezen maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat jij er 100% van uit gaat dat de vijand zich in de 3 grote gebouwen verschanst, en vrijwel tot compleet niet in de andere gebouwen.

Daarnaast ben je aardig optimistisch over het feit dat de tunnel een zekerheid is.

In het begin van je operatie laat je het marksmanteam het hotel in de gaten houden, en de geweergroep de weg.

Als er vijand in het ziekenhuis naar buiten kijkt zien ze de muzzelflash van de 338, zeker bij nacht. Als zij dan het vuur openen vanuit het hotel, nog geen 300m vanaf hoge positie, ben je dan bereid om met jouw geweergroep spreidingsvuur af te geven en zo het hotel te bestrijken, met burgerdoden als mogelijk gevolg?

Hoe kun je het radiostation veilig stellen zonder ook maar 1 stap binnen te zetten?

Niet om je aan te vallen, maar je moet beslissingen maken op basis van wat je weet, maar ook beseffen dat je niet alles weet. Dat de vijand 3 versterkte posities heeft wilt niet zeggen dat ze zich niet op andere plaatsen ophouden, zeker 's nachts. ;)
Bedankt voor je kritiek.

Het radiostation is een slordigheid, dat moet worden veiliggesteld zodra de driehoek hotel-hospitaal-school is veiliggesteld. Je hebt gelijk dat ik te veel uitga van zekerheden; mocht de tunnel niet toegankelijk zijn, dan zou GG1 zich op kunnen stellen in het politiebureau of het postkantoor en zo de wegen in de gaten houden.

Ook zou het met jouw kritiek in mijn achterhoofd verstandiger zijn als het MMT haar positie niet vrij zou geven, maar simpelweg de weg en in het verlengde daarvan het hospitaal in de gaten zou houden (de eerste taak valt dus weg, de weg zouden ze sowieso in de gaten houden). GG3 begint dus met vuren op het hotel. Mijn redenering achter het eerste schot van het MMT was een 'easy kill', maar ik heb niet genoeg stilgestaan bij het feit dat ze zichzelf daardoor flink in de problemen zouden kunnen brengen.

Ik had grote moeite met de tweede stap. Ik vond zelf de 'afleidingsmaneauvre' aardig bedacht; de school heb je op die manier vrij snel ingenomen (achteraf beter in samenwerking met GG1, en ik zie dat jij nog een MAG-team hebt losgehaald. Een goed idee waar jij ongetwijfeld ervaring mee hebt en ik niet op ben gekomen). De volgende stap vond ik erg moeilijk, maar hoeft dat helemaal niet te zijn getuige bijvoorbeeld jouw aanpak.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2012 23:40:27 ]
pi_107699176
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik bedoel "geen gemeengoed" in de vorm van enkel bij een select clubje aanwezig.
Ok.
  maandag 6 februari 2012 @ 23:53:09 #188
168777 Rave_NL
pi_107699645
Ik heb het er me dit keer lekker makkelijk van af gemaakt. Gewoon elk huis benaderen of er vijand in zit, vuren als een motherfucker en vervolgens met een overwicht naar binnen voordat ze überhaupt weten wat er gebeurd.

Had ik het nog makkelijker willen doen -> noise naar binnen, nog lomper -> frag/4mm.

Wat ik vooral met mijn aanpak wou laten zien is dat dit zekerheid en lompe kracht van een compacte vechtmachibe ipv de subtielere variant waarin je kracht je grootste zwakte wordt als er stront aan de knikker is omdat je te weinig vuurkracht te veel verspreid had.

Bij jou was het vooral de onzorgvuldigheid die je de das om zou doen. Stel dat je met je geweergroep van het politiebureau de tunnel in naar het hospitaal zou gaan, en daar onderkend zou worden en afgeweerd zou worden, en de vijandelijke troepen die zich compleet onverwacht in het gemeentehuis verschansten besluiten om de tunnel in de duiken om zo jouw geweergroep te isoleren, en van twee kanten te elimineren?
pi_107699866
Dan zou ik flink de sigaar zijn.
pi_107702739
quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:49 schreef Sloggi het volgende:
Sine, ik neem aan dat jouw TIC ook niet vuurt als de strijd eenmaal is losgebarsten?
Nee, enkel indien ze zich zouden moeten verdedigen/ontdekt zijn. Mijn TIC is enkel op positie om de peletonscommandant (CO) ogen te bieden. Ik wil namelijk als CO ook gaarne weten wat er aan de andere kant van het dorp afspeelt (omtrekkende beweging van vijand? etc). 1C die aan TIC toegevoegd is zal ook enkel indien nodig vuurcontact maken. In eerste plaats gaat het enkel mee voor de veiligheid van TIC. De enige uitzondering is dat C1 de tunnels tussen het politie gebouw (BM9) en het stadhuis (BM2), alswel de tunnel tussen het postkantoor (BM1 en BM2 onbruikbaar kunnen maken voor af danwel aanvoer van vijandelijke troepen, indien dit als van belang voor verdere operaties (eigen of zuster peletons) word ingeschat door de CO.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sine_Pari op 07-02-2012 05:55:17 ]
pi_107706080
Duidelijk.

Dit is een erg mooi topic geworden, complimenten.
  zondag 26 februari 2012 @ 15:59:32 #192
168777 Rave_NL
pi_108419679
Ik ben even een 'simpeler' scenario aan het maken om de drempel wat te verlagen.
pi_108446530
Goeie zaak ^O^
  dinsdag 13 maart 2012 @ 11:20:50 #194
329284 ReNero
Ohw look, a flying cow.....
pi_109043338
Neem aan dat er geen nieuw topic geopend wordt voor het nieuwe scenario dus bij deze mijn eerste 0plan:

Als eerste zou ik een raid doen op de opslag van de RPG wapens gezien de 5+1 manschappen geen of weinig AP hebben. Dit ten behoeve van een afleiding en een verzwakkende aanval. (-2 man en de voorraden) Dit kan de op dag 1 gedaan worden, het liefst in de nacht vanuit het bos noord-oost van de opslag langs de zwarte lijn (sterk hoogteverschil verwacht ik maar zie geen legenda) De PKZ en CZ dekken het gebouw vanuit de bomenrij ten noorden en de SVD verdekt vanuit het kleine bosje zuid-west van het gebouw. De 3 AK47 raiden het gebouw na een stille aantocht, korte observatie en snel naar binnen, maximale vuurkracht, snatch and grab en weer via dezelfde route terug. De ondersteuning dekt kort de terugtocht en volgt dan in Noordelijke of Oostelijke richting om te hergroeperen in het bos net ten westen van de verzetskamp en het kamp zelf. Hier wordt het me de nieuwe wapens (2 RPG minimaal) een verdediging opgezet voor de counter die eventueel komt diezelfde nacht of ochtend.

Zodra alles is afgekoeld (dagen of een week) een nieuwe raid vanuit het noorden tegen het Noord oosten van het dorp (target Victor) opnieuw in de nacht. Doel is met de buitgemaakte brandbommen het huis aan te steken (zuidkant van het gebouw) Dit dwingt Victor om het pand te verlaten waarna hij in het vizier komt vooraf geplaatste eenheden die de oost, noord en westelijke muur afdekken met hun wapens. (hij zal de zuidkant mijden ivm dat daar het vuur is gelegd) Huis achter hem in brand, sterk siluet, easy target.

Na de kill terugvallen op de bomenrij ten noorden van de 2 huizen en de zijweg. Hier de weg en directe lijn met het dorp dekken met de rpg's en de PKM, gebruik makend van the high ground.

Zodra er een counter begint (dag 1 of bij de tweede actie) een mobiele verdediging opstellen en afwachten tot de BRDM in zicht is en deze uitschakelen met de buitgemaakte RPG's

Een ruw plan maar ben benieuwd wat iedereen er van vind.
When you post one, it is a tradigy. But when you post ten million, it is a statistic.
Het feit dat je een mening hebt betekent niet dat deze ergens op gebaseerd is.
pi_109043875
Scenario's mogen wel in het gewone TDG topic, liefst ff in een spoiler. Deze is alleen voor geblaat en commentaar omtrend het TDG.
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 13 maart 2012 @ 11:44:58 #196
329284 ReNero
Ohw look, a flying cow.....
pi_109044048
Thnx zal het even in de juiste koppen in een spoiler
When you post one, it is a tradigy. But when you post ten million, it is a statistic.
Het feit dat je een mening hebt betekent niet dat deze ergens op gebaseerd is.
pi_109816545
Kleine vraag,

Ben bezig aan het tweede scenario (zonder enige vorm van militaire ervaring). Heb even gezocht naar de BRDM-2; vind niet wat Dshk zou moeten zijn? Volgens wikipedia (op dit gebied wel redelijk betrouwbaar) is de bewapening een 14.5 mm HMG en een 7.62mm LMG, kan ik hiervan uitgaan of betekent Dshk wat anders?
Pauperz
  maandag 2 april 2012 @ 19:43:36 #198
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_109816962
quote:
5s.gif Op maandag 2 april 2012 19:35 schreef Mojo-Jojo het volgende:
Kleine vraag,

Ben bezig aan het tweede scenario (zonder enige vorm van militaire ervaring). Heb even gezocht naar de BRDM-2; vind niet wat Dshk zou moeten zijn? Volgens wikipedia (op dit gebied wel redelijk betrouwbaar) is de bewapening een 14.5 mm HMG en een 7.62mm LMG, kan ik hiervan uitgaan of betekent Dshk wat anders?
De DShK is een Russische 12.7 mm HMG.

pi_113516674
Schopper de schop
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  donderdag 28 juni 2012 @ 17:02:57 #200
168777 Rave_NL
pi_113518011
Zal ik weer een scenario schrijven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')